Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2019, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives per la qual es convoca per a l'exercici 2020 el Premi Literari de Narrativa de Dones. [2019/12554]

(DOGV núm. 8710 de 03.01.2020) Ref. Base de dades 000037/2020




Mitjançant l'Ordre 2/2016, de 25 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió del Premi Literari de Narrativa de Dones. (DOGV Núm. 7709/01.02.2016)

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Convocar per a l'exercici 2020 el Premi Literari de Narrativa de Dones regulat per l'Ordre 2/2016, de 25 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



Segon. Participants

Podrà participar-hi qualsevol dona que siga major d'edat i resident a la Comunitat Valenciana.



Tercer. Finançament

La present convocatòria de premis es realitza pel procediment de tramitació anticipada d'expedients de despesa, previst en l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda.

El Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020 preveu l'existència de línia de subvenció S5339000 en l'aplicació pressupostària 16.02.01.0000323.10.4, dotada amb un import de 4.000 €.

No obstant això, l'eficàcia de la present convocatòria queda condicionada a l'existència, en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, de crèdit adequat i suficient per a atendre les ajudes, prevista en aquesta resolució.



A aquest efecte, una vegada aprovats els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una resolució en què especificarà la línia pressupostària i l'import global que es destina al finançament d'aquesta.



Quart. Premis

1. Es concedirà un primer premi de 2.000 euros i dos accèssits de 1.000 euros cadascun. Quan es presenten obres per autores pertanyents a associacions de dones, un dels accèssits, recaurà necessàriament sobre una d'aquestes autores.

2. L'import dels premis estarà subjecte a la retenció de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) que marca la llei, i es formalitzarà mitjançant transferència bancària en un únic pagament.

3. Es podran concedir esments especials, sense dotació econòmica, si la qualitat de les obres presentades i no premiades ho meresqueren, a consideració del jurat.



4. El lliurament dels premis podrà realitzar-se en un acte públic organitzat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones.



Cinqué. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació serà de vint dies hàbils, i començarà a explicar-se l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Els relats i la documentació que els acompanya podran presentar-se en qualsevol dels registres de les seus de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, d'Alacant (C/ Teatre, 37 – 39, 03001), Castelló de la Plana (Av. Germans Bou, 81 12003) o València (C/ de la Democràcia, núm. 77, Ciutat Administrativa 9 d'octubre, 46018), o en qualsevol dels llocs que, amb caràcter general, reconeix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També podrà presentar-se telemàticament, incloent-hi un arxiu adjunt en format PDF amb el relat.

La sol·licitud de presentació telemàtica i la documentació annexa, estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es (Procediments administratius), i en el següent enllaç de la GUIA PROP:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=1798&version=amp



Sisé. Documentació que ha d'acompanyar les sol·licituds

1. En el cas de presentació en registre físic, cada relat que es presente s'entregarà en un sobre gran, en el qual s'indicarà únicament el títol i, en el cas que la seua autora pertanga a una associació de dones, figurarà també la paraula ASSOCIACIÓ. En el sobre s'inclouran 5 còpies, cadascuna d'elles precedida per una pàgina amb el títol i sense cap identificació de l'autora, i que no serà tinguda en compte per al còmput de l'extensió del treball. Si la presentació és telemàtica, s'adjuntarà un arxiu en format PDF.

2. Cadascuna de les obres s'identificarà amb un títol i es presentarà acompanyada d'una sol·licitud de participació, degudament emplenada, el model de la qual s'adjunta com a annex I, s'expressarà l'acceptació de les bases i a la qual se li assignarà un número de registre.

3. L'apartat A) de la sol·licitud, que inclou les dades personals de l'autora de l'obra, segellat i identificat amb el número de registre assignat, en el cas de presentació en registre físic, s'introduirà en un sobre, en el qual també es farà constar aquest número de registre, que quedarà en poder de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones. L'autora es quedarà una còpia segellada.

4. Així mateix, en el cas de presentació en el registre físic, l'apartat D) de la sol·licitud (fitxa d'identificació de l'obra), segellat i identificat amb el número de registre assignat, es pegarà en la part posterior del sobre en què s'ha entregat l'obra. Se segellarà cadascuna de les 5 còpies presentades en les quals es farà constar aquest número de registre.

5. En el cas de presentació telemàtica, es presentaran els formularis emplenats i un exemplar del relat en format PDF.

Si de la comprovació efectuada resulta alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, qui instruïsca el procediment queda facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment perquè es comproven les dades de la seua identitat, haurà d'aportar còpia compulsada o autenticada del document nacional d'identitat, passaport o número d'identificació de persona estrangera, segons siga procedent. Si no es presta autorització perquè l'òrgan convocant comprove les dades de domicili i residència de la persona sol·licitant mitjançant el Sistema de Verificació de Dades de Residència, ha modificat el seu empadronament en els dos últims mesos, o si el domicili no consta en el Sistema de Verificació de Dades de Residència o el que hi figura és diferent del facilitat, hauran d'aportar original o còpia compulsada o autenticada del certificat del seu empadronament.

Així mateix, si no es presta autorització perquè l'òrgan convocant obtinga, de manera directa i per mitjans telemàtics, l'acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb la Hisenda de la Generalitat i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, previstes en els articles 17 i 18 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, haurà d'aportar certificats positius expedits per l'AEAT, per la conselleria amb competències en hisenda i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.



La sol·licitud inclou una declaració responsable de no estar incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagueren exigit.



Seté. El jurat

El jurat serà nomenat i presidit per la persona titular de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 8.4 de l'Ordre 9/2015, de 29 de desembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

La identitat de les persones que componen el jurat es farà pública a través de la pàgina web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, amb anterioritat a l'expiració del termini de presentació de sol·licituds que figure en cada convocatòria.



Huité. Criteris de valoració

En la valoració de les obres presentades el jurat tindrà en compte:

a) La qualitat literària.

b) La coherència narrativa.

c) La defensa de valors no discriminatoris ni sexistes i la ruptura d'estereotips masculins i femenins tradicionals.



Nové. Condicions tècniques de les obres

1. Les obres hauran de ser originals i inèdites en tota la seua extensió.

2. Els treballs podran estar escrits, indistintament, en valencià o en castellà.

3. Les obres es presentaran amb lletra tipus Times New Roman o Arial, de grandària 12 i amb interlineat doble. Si es presenten en registre físic, impreses en paper grandària DIN A4 per una sola cara. Si es presenten telemàticament, s'adjuntarà en format PDF.

4. Els treballs tindran una extensió mínima de 4 i màxima de 12 pàgines.

5. El tema serà lliure.

6. Quedaran exclosos aquells treballs l'autora, contingut o presentació dels quals no s'ajuste als requisits previstos en aquesta ordre.



Deu. Termini de resolució i publicació

1. La resolució de la present convocatòria tindrà lloc en el termini màxim de 6 mesos des de la data de la seua publicació, i es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La resolució posa fi a via administrativa i contra aquesta es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o bé, directament, recurs contenciós administratiu.



2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja produït resolució expressa s'entendrà que les sol·licituds han sigut desestimades, als efectes previstos per l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Onze. Obligacions de les persones premiades

Les persones premiades, prèviament al pagament del premi i a l'efecte de procedir a aquest, hauran de presentar el model de domiciliació bancària, que s'adjunta com a annex II, degudament emplenat.



Dotze. Tractament de dades personals

La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants, per part de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, segons l'article 13 del Reglament General de Protecció de Dades.



1. Drets de les persones interessades.

a) Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament o a oposar-s'hi, mitjançant escrit, prèvia identificació, dirigit a l'òrgan que tramite aquesta convocatòria.

b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, a través de la seu electrònica accessible de la pàgina web https://www.aepd.es/

2. Delegació de Protecció de Dades. Les persones sol·licitants podran contactar amb qui exercisca la titularitat de la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana, a través de correu electrònic: dpd@gva.es o en la següent adreça postal: Passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

3. Les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per les persones interessades.



Tretze. Publicitat

A la present convocatòria se li podrà donar publicitat mitjançant la seua difusió en forma d'extracte, i si fora possible, mitjançant la inserció dels corresponents anuncis en els periòdics de màxima difusió de la Comunitat Valenciana.



Catorzé. Recursos contra la convocatòria

La present resolució posa fi a la via administrativa i podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu segons estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 27 de desembre de 2019. La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque

Mapa web