Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 7 de febrer de 2019, del president de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoquen subvencions per al foment de les arts escèniques per al sector de la dansa, durant els mesos de gener a novembre de 2019. [2019/1280]

(DOGV núm. 8490 de 20.02.2019) Ref. Base de dades 001687/2019




Mitjançant l'Ordre 33/2016, de 18 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7832, 20.07.2016), s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts Generalitat (d'ara en avant, Institut Valencià de Cultura).

Per la seua part, el Pla estratègic de subvencions 2016-2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aprovat per la Resolució de 30 d'agost de 2016, del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7865, 05.09.2016), estableix en l'annex únic com a objectiu estratègic 4 de CulturArts Generalitat (ara Institut Valencià de Cultura, per disposició final primera de la Llei 1/2018, de 9 de febrer, de la Generalitat, reguladora de l'Institut Valencià d'Art Modern): «Foment de la producció i difusió de les diferents manifestacions artístiques competència de CulturArts», la línia de subvenció per al foment de les arts escèniques.

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4.b, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015), que determina que les persones que exercisquen la presidència dels organismes públics i les entitats de dret públic seran les competents per a realitzar la convocatòria de les subvencions, així com d'acord amb l'article 2, punt 2, lletra l i l'article 4, punt 2, lletra j del Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat, aprovat pel Decret 5/2013, de 4 de gener, i modificat, a aquest efecte, pel Decret 141/2014, de 5 de setembre, del Consell (DOGV 7355, 08.09.2014), en virtut dels quals correspon a la Presidència convocar i resoldre la concessió d'incentius, ajudes i subvencions de les diferents matèries culturals integrades en l'Institut Valencià de Cultura, resolc:





Primer. Objecte, finalitat, modalitats i condicions de les ajudes

1. Convocar, per a l'exercici 2019, la concessió de subvencions per al foment de les arts escèniques, per al sector de la dansa, en el marc de les competències de l'Institut Valencià de Cultura i d'acord amb els objectius que té encomanats. Aquestes subvencions tenen per finalitat fomentar la coreografia i la promoció de companyies i grups de dansa de caràcter professional, el desenvolupament i la promoció de tota mena d'activitats, festivals i certàmens, i el suport a la creativitat escènica i la seua difusió, així com també fomentar la cooperació amb altres agents i entitats culturals en el sector de la dansa, d'àmbit públic o privat, per a contribuir a consolidar el sector de la dansa en l'àmbit competencial de la Generalitat, amb el fi últim que la ciutadania puga disposar d'una oferta diversificada i de qualitat.

2. Les subvencions es concedeixen d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, i mitjançant el règim de concurrència competitiva.

2.1. Les subvencions previstes en aquesta resolució comprenen les modalitats següents:

a) Ajudes a la producció coreogràfica per a un muntatge concret, que tenen per finalitat el suport a la tasca creativa i l'increment qualitatiu dels espectacles escènics en l'àmbit competencial de la Generalitat, per a possibilitar una oferta diversificada i de qualitat, consistent en la producció d'un muntatge, inclosa l'estrena de l'espectacle que ha de tindre lloc, com a màxim, el 3 de febrer de 2020. A aquest efecte, el projecte consistent en la concatenació de microespectacles o performances, amb un tema argumental definit o un objectiu comú, pot equiparar-se a la producció d'un muntatge concret.

b) Ajudes a gires d'empreses de dansa, que tenen per finalitat el suport a l'exhibició i distribució de fins a tres muntatges coreogràfics produïts en l'àmbit competencial de la Generalitat, amb la intenció de proporcionar a la ciutadania una oferta diversificada i de qualitat, i amb l'objectiu de facilitar-ne la presentació i comercialització a Espanya i a l'estranger. Els espectacles proposats per a la gira estrenats amb posterioritat a l'1 de gener de 2016 tenen un tractament preferent.



Per a aquestes ajudes, el projecte de gira consisteix en la realització d'entre 6 i 30 representacions fora de la Comunitat Valenciana i, complementàriament, entre 2 i 10 funcions a la Comunitat Valenciana. Per a poder justificar despeses de gira originades en les funcions realitzades a la Comunitat Valenciana, han d'haver tingut lloc en una mateixa sala de gestió aliena a la persona sol·licitant i haver arribat a l'equivalent de 2 representacions successives; l'import justificable per aquest concepte és de fins al 30 % de l'ajuda concedida.

Les actuacions úniques (el bolo individual) d'espectacles dissenyats per a ser representats en espais oberts, comunament denominats «de carrer», poden computar-se dins de l'apartat de funcions realitzades a la Comunitat Valenciana.

En qualsevol de les circumstàncies, només computaran les actuacions que no hagen comptat amb finançament del programa estatal Platea o del Circuit Cultural Valencià.

c) Ajudes a projectes emergents de producció coreogràfica per a un muntatge concret, que tenen per finalitat possibilitar la creació de produccions de dansa a companyies professionals de creació recent o en vies de consolidació, així com a professionals que, sense disposar d'una estructura empresarial estable i amb activitat continuada, decideixen posar en marxa de manera puntual un projecte de producció.

Així mateix, només poden optar a sol·licitar una ajuda en aquesta modalitat les persones jurídiques i els professionals autònoms en els quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:

– Que la seua alta fiscal i/o la seua activitat com a companyia professional tinga una antiguitat no superior a cinc anys.

– Que, com a companyia professional, hagen estrenat un màxim de cinc muntatges professionals, independentment del nom comercial utilitzat.

A aquest efecte, es considera que un muntatge escènic és d'índole professional quan ha sigut beneficiari d'una subvenció de qualsevol administració pública perquè es duga a terme la producció i estrena d'aquest, i també tot aquell espectacle que, directament o per delegació, ha utilitzat mecanismes convencionals de promoció en els mercats per a l'aprofitament divulgatiu o comercial, encara que no haja disposat d'una subvenció pública.

L'estrena de la producció per a la qual se sol·licita l'ajuda ha de tindre lloc, com a màxim, el 3 de febrer de 2020.

d) Ajudes a entitats sense ànim de lucre, que tenen com a finalitat potenciar les activitats de dansa que realitzen les associacions i entitats sense ànim de lucre, especialment les federacions o agrupacions, integrades principalment per professionals, que es troben implantades en l'àmbit competencial de la Generalitat i que contribueixen a promocionar, difondre i consolidar el sector de la dansa, especialment el de caràcter professional, durant l'exercici de 2019.

e) Ajudes a la formació, investigació i edició, que tenen per finalitat potenciar el reciclatge, la formació i la investigació de professionals de la dansa que realitzen la seua activitat en l'àmbit competencial de la Generalitat, així com possibilitar l'edició i la difusió general de la coreografia i la dansa (treballs de recerca, revistes d'arts escèniques, etc.), realitzats en l'exercici de 2019.

f) Ajudes per a la realització de festivals i mostres de dansa, que tenen com a finalitat incrementar qualitativament i quantitativament els certàmens esmentats, de caràcter temàtic o monogràfic, i que es diferencien de la programació regular anual de dansa del sol·licitant, a fi d'aconseguir més projecció, presència i difusió de la dansa a la Comunitat Valenciana, en l'exercici de 2019.

2.2. Les ajudes es concedeixen per a activitats que tinguen lloc entre l'1 de gener i el 30 de novembre de 2019, els dos inclosos, a excepció de la data de l'estrena de l'espectacle, que pot realitzar-se fins al 3 de febrer de 2020 en les modalitats de producció i de projectes emergents de producció coreogràfica.

3. Per a obtindre la condició de persona beneficiària de les ajudes per al foment d'activitats de les arts escèniques per al sector de la dansa regulats en l'ordre de bases reguladores, les administracions públiques, entitats, empreses i associacions han de complir els requisits establits en l'article 2.2 de l'esmentada ordre i en aquesta resolució:



3.1. Ajudes a la producció per a un muntatge concret i ajudes a gires

Poden sol·licitar aquestes ajudes empreses professionals que estiguen constituïdes legalment. S'exceptuen d'aquesta modalitat d'ajudes les associacions i entitats sense ànim de lucre. Les companyies de creació recent o en vies de consolidació poden sol·licitar les ajudes a gira de projectes emergents previstes en aquest apartat.

3.2. Ajudes a projectes emergents de producció d'un muntatge concret

Poden sol·licitar aquestes ajudes les persones físiques o jurídiques que es troben en la situació que fonamente la concessió de la subvenció, d'acord amb el que preveu el punt 2.2.3 de l'article 2 de l'ordre de bases reguladores i el punt 2.1, lletra c d'aquesta resolució.

D'acord amb el precepte esmentat de l'ordre de bases reguladores, les persones físiques o jurídiques que sol·liciten aquestes ajudes no poden haver rebut anteriorment cap ajuda de l'Institut Valencià de Cultura (anteriorment CulturArts Generalitat i Teatres de la Generalitat Valenciana), ni de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per a la producció, que realitzen l'activitat subvencionada en l'àmbit competencial de la Generalitat.

3.3. Ajudes a entitats sense ànim de lucre

Associacions i entitats culturals sense ànim de lucre que desenvolupen activitats d'arts escèniques en l'àmbit competencial de la Generalitat i que incidisquen en el sector professional. No poden acollir-se a aquestes ajudes les entitats que, amb independència del que recullen els seus estatuts, realitzen activitats professionals en què reparteixen dividends entre els seus associats com a resultes dels ingressos que genere la seua activitat.

3.4. Ajudes a la formació, investigació i edició

Les submodalitats de formació i investigació poden sol·licitar-les les persones físiques que desitgen desenvolupar activitats de reciclatge, formació especialitzada o investigació i que estiguen dins de l'àmbit competencial de la Generalitat, és a dir, els ciutadans de la Unió Europea que estiguen empadronats com a residents en algun municipi de la Comunitat Valenciana amb una antiguitat superior a 1 any en el moment de presentar la sol·licitud. En el cas d'ajudes en la submodalitat d'edició i difusió de les arts escèniques, també en poden ser beneficiaries les persones jurídiques que realitzen l'activitat subvencionada en l'àmbit competencial de la Generalitat.

3.5. Ajudes per a la realització de festivals i mostres

Poden sol·licitar aquesta modalitat d'ajuda els municipis i altres entitats locals, així com els seus organismes autònoms, i les entitats, empreses i associacions que organitzen i realitzen festivals i mostres coreogràfiques en l'àmbit competencial de la Generalitat, i que disposen d'estructura i capacitat de gestió suficients per a realitzar l'activitat objecte de subvenció.

S'entén per festival o mostra el conjunt d'actuacions d'arts escèniques que formen una unitat programàtica indivisible, dutes a terme durant un període de temps determinat, amb uns objectius clars, congruents i definits, i que no formen part de la programació regular d'un espai escènic.



Segon. Finançament de les ajudes i distribució per modalitats. Quantia màxima sol·licitable

1. D'acord amb la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019 (DOGV 8454, 31.12.2018), les ajudes convocades s'imputen al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S6422000 «Foment de les arts escèniques», de l'Institut Valencià de Cultura, per un import màxim de 3.200.000 €, inclòs en el capítol IV. Així mateix, aquest import pot ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no-disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.



2. L'import inicialment previst en aquesta convocatòria és de 500.000 €, es distribueix entre les modalitats diferents, amb el desglossament següent:

– Per a la producció coreogràfica per a un muntatge concret, en l'àmbit competencial de la Generalitat, fins a un màxim de 215.000 €.

– Per a la realització de gires, en l'àmbit competencial de la Generalitat, fins a un màxim de 85.000 €.

– Per a la realització de projectes emergents de producció coreogràfica, en l'àmbit competencial de la Generalitat, fins a un màxim de 60.000 €.

– Per a les entitats sense ànim de lucre, en l'àmbit competencial de la Generalitat, fins a un màxim de 40.000 €.

– Per a la informació, investigació i edició, en l'àmbit competencial de la Generalitat, fins a un màxim de 35.000 €.

– Per a la realització de festivals i mostres, en l'àmbit competencial de la Generalitat, fins a un màxim de 65.000 €.

Les quantitats no disposades de qualsevol dels apartats anteriors poden aplicar-se, en cas que siga necessari, als que resulten deficitaris, sense que se supere mai globalment la quantitat màxima de 3.200.000 €.



3. L'import de les ajudes regulades en aquesta convocatòria en cap cas pot tindre una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o altres recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada que desenvoluparà la persona beneficiària. Les quanties individualitzades màximes de les subvencions que poden sol·licitar-se són les següents:

3.1. Ajudes a la producció coreogràfica per a un muntatge concret, 35.000 €, i ajudes a gires de dansa, 20.000 €.

3.2. Ajudes a projectes emergents de producció escènica d'un muntatge concret, 15.000 €.

3.3. Ajudes a entitats sense ànim de lucre de dansa, 15.000 €.

3.4. Ajudes a la formació, investigació i edició, 5.000 €.

3.5. Ajudes per a la realització de festivals i mostres de dansa, 25.000 €.

4. Dins dels límits pressupostaris i d'acord amb els criteris establits, aquestes ajudes estan destinades a sufragar les despeses corrents generades per les activitats objecte de la subvenció. Les ajudes no poden destinar-se, per la naturalesa del capítol pressupostari, a inversions ni a adquisicions patrimonials.



Tercer. Presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds han de dirigir-se a la seu de l'Institut Valencià de Cultura.

Totes les sol·licituds s'han de presentar per via telemàtica mitjançant el registre electrònic accessible des de l'URL següent: http://ivc.gva.es/, per a la qual cosa l'entitat o el seu representant ha de disposar de qualsevol dels certificats o signatures electròniques que admet aquesta aplicació.

En cap cas són vàlids els documents als quals s'ha d'accedir mitjançant enllaços o adreces web, corresponents a portals o pàgines web, aplicacions o plataformes d'emmagatzematge digital, o a serveis d'allotjament d'arxius, de manera que aquests documents es consideraran no presentats.

3. Les sol·licituds s'han d'omplir segons el model de sol·licitud d'ajudes al sector de la dansa que s'adjunta com a annex I i s'hi ha d'especificar la modalitat d'ajuda que se sol·licita i l'import d'aquesta (apartat C del annex I). En cap cas l'import sol·licitat pot ser superior a l'import màxim que correspon a cada modalitat, segons estableix l'article 9, punt 9.1 de l'ordre de bases reguladores i recull el resolc segon punt 3 d'aquesta resolució. Si algun projecte sol·licitara una ajuda superior a la que pot rebre, s'entendrà reduïda fins a la quantia individualitzada màxima que pot sol·licitar.



4. S'admetrà una sol·licitud per modalitat i per persona peticionària, amb les excepcions següents:

– Qui sol·licite una ajuda a l'edició (dins de la modalitat formació, investigació i edició), pot sol·licitar, a més, una sola ajuda en qualsevol altra modalitat.

– Qui sol·licite una ajuda a la producció pot demanar també una ajuda a gira.

– Qui sol·licite una ajuda a projectes emergents de producció pot optar també a una ajuda a gira.

En la resta de situacions, en cas que se sol·licite més d'una ajuda, ja siga de la mateixa modalitat o d'una diferent, només s'admetrà la que, atenent la data i l'hora, es presente en primer lloc en el registre electrònic (via telemàtica o presencial) o mitjançant qualsevol dels altres mitjans referits en el resolc tercer, punt 2, de la present resolució, i es consideraran no presentades la resta de sol·licituds.



5. La sol·licitud ha de desenvolupar, a més, les qüestions següents:

5.1. Declaració responsable de la persona sol·licitant amb la relació i l'import de totes les subvencions, ajudes, ingressos o recursos que s'hagen sol·licitat o concedit o estiguen pendents de percepció d'altres administracions o institucions públiques per a la mateixa finalitat, als efectes del que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions (apartat D.1 de l'annex I).

5.2. Declaració responsable d'ajudes de minimis de l'exercici fiscal present i dels dos anteriors (apartat D.2 de l'annex I).

5.3. Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, especificades en el punt 2 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (apartat D.3 de l'annex I).

5.4. Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, declaració de l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que es disposa en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat (DOGV 4479, 11.04.2003) i en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV 4907, 21.12.2004), (apartat D.4 de l'annex I).

5.5. Declaració responsable del compliment de la normativa en matèria de drets d'autoria intel·lectual (apartat D.5 de l'annex I).

5.6. Declaració responsable, únicament per a sol·licitants de la modalitat de projectes emergents de producció, en cas de no haver rebut anteriorment cap ajuda de l'Institut Valencià de Cultura (anteriorment CulturArts Generalitat i Teatres de la Generalitat Valenciana), ni de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per a la producció o gires (apartat D.6 de l'annex I).

5.7. Declaració responsable, únicament per a la modalitat de festivals i mostres, en la qual la persona sol·licitant manifeste, sota la seua exclusiva responsabilitat, que els espais i locals on es realitzaran les activitats compleixen amb els requisits establits en la normativa vigent per a la realització d'aquestes i, especialment, pel que fa al que preveu la Llei 14/2010, de 2 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, modificada per la Llei 6/2018 (DOGV 6414, 10.12.2010 i DOGV 8256, 16.03.2018), que disposa de la documentació que així ho acredita i que es compromet a mantindre el compliment d'aquestes durant el desenvolupament de les activitats; i d'acord, a més, amb el que preveu el punt 7 de l'annex del Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Catàleg d'Activitats amb Risc de la Comunitat Valenciana (apartat D.7 de l'annex I).

5.8. Declaració responsable d'haver realitzat les contractacions tècniques i artístiques corresponents al desenvolupament de l'activitat objecte de la subvenció, que compleixen amb les cotitzacions a la Seguretat Social i amb l'abonament de les retribucions, d'acord amb el Conveni col·lectiu de treball del sector dels actors i les actrius de teatre de la Comunitat Valenciana (DOGV 8307, 31.05.2018), i d'abonar les factures corresponents en el cas de serveis artístics o tècnics prestats per persones acollides al règim d'autònoms, d'acord amb els contractes subscrits (apartat D.8 de l'annex I).

5.9. Declaració responsable, únicament per a la modalitat de formació, investigació i edició, del fet que el projecte es redactarà en valencià, si és el cas (apartat D.9 de l'annex I).

L'Institut Valencià de Cultura pot requerir, en qualsevol moment del procediment, l'acreditació fefaent dels punts que consten en les declaracions responsables presentades.

6. Documentació

6.1. Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la següent documentació (apartat E de l'annex I) que ha d'anar subscrita per la persona sol·licitant, per a la qual cosa pot aportar originals o còpies compulsades:

a) Documentació acreditativa de la personalitat jurídica i capacitat d'obrar del sol·licitant i, si escau, de poder suficient per a actuar en el seu nom i representació. Si el sol·licitant és persona jurídica, ha d'aportar l'escriptura o el document públic de constitució i els estatuts de l'entitat inscrits en el registre oficial corresponent, la còpia del CIF, així com la documentació que acredite la representació que té el signant de la sol·licitud (document públic o certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern que corresponga en què aprove sol·licitar aquesta ajuda i faculte el representant per a subscriure la petició).



b) En cas d'ajuntaments, altres entitats locals o els seus organismes públics:

– Certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de la corporació local que aprova sol·licitar aquesta ajuda i faculta el seu representant per a subscriure la petició.

– En el cas d'organismes públics, certificat de l'acte o acord adoptat per l'òrgan competent de l'ajuntament del qual depén, pel qual s'autoritza l'entitat pública a participar en aquesta convocatòria, expedit pel secretari o la secretària de la corporació local.

– Declaració responsable del fet que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



c) Documents específics de cada modalitat d'ajuda que es recullen en el punt 6.5 a l'efecte de valorar el projecte de l'activitat per a la qual se sol·licita ajuda.

La documentació prevista en els apartats a i b d'aquest apartat té, en cada cas, caràcter preceptiu a l'efecte de poder tramitar la sol·licitud.



6.2. Les persones sol·licitants han d'acreditar també que es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb l'Administració estatal i l'Administració autonòmica, així com amb la Seguretat Social. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa del sol·licitant (apartat F de l'annex I), l'òrgan gestor del procediment està autoritzat a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració i que, per a aquest procediment, són els següents:



– Dades d'identitat (DNI o document equivalent en cas d'estrangers) de la persona que exercisca la representació legal amb facultat per a obrar davant de l'Administració.

– Certificació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària que acredite que es troba al corrent de les obligacions.

– Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredite que es troba al corrent de les obligacions.

– Certificació de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic corresponent que acredite que es troba al corrent de les obligacions tributàries amb la Generalitat.

– Alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors en què conste la qualificació de l'activitat econòmica corresponent per a la qual se sol·licita la subvenció (excepte sol·licitants d'ajuda a la modalitat de creació de literatura escènica i sol·licitants de les submodalitats de formació i investigació), o, alternativament, l'alta en l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) si es tracta de professionals.



En cas de no autoritzar l'Administració perquè els obtinga, és la persona o entitat interessada qui ha d'aportar aquests documents.



6.3. Si la sol·licitud d'iniciació no inclou totes les dades o documentació que resulten preceptives, s'aplicarà el que es disposa en l'article 5.4 de l'ordre de bases reguladores. L'esmena de la documentació ha de presentar-se d'acord amb el que es preveu en el punt 2 d'aquest resolc tercer. En tot cas, l'òrgan instructor pot requerir els sol·licitants perquè proporcionen qualsevol informació aclaridora que resulte necessària per a la gestió d'aquesta.

El projecte detallat, el resum, el pressupost detallat i la resta de documentació acreditativa de mèrits i d'aspectes que han de ser objecte de valoració, als quals fa referència el resolc cinqué d'aquesta resolució, han de presentar-se dins del termini de presentació de sol·licituds i no es requeriran posteriorment, ni tindrà validesa cap document vinculat a aquests presentat amb data posterior a l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds. En aquest aspecte, es preveu com a única excepció la que recull el punt 6.5.8, lletra b d'aquest resolc, relativa al detall dels continguts que figuren en el projecte de festivals i mostres de teatre i circ que se celebraran més enllà dels sis mesos següents al mes de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



L'Institut Valencià de Cultura cursarà les notificacions per la via electrònica mitjançant l'adreça electrònica habilitada de la persona jurídica, o, en defecte d'això, mitjançant la carpeta ciutadana del representant de l'entitat o de la persona física sol·licitant.

Les notificacions s'entenen practicades o rebutjades en els termes que s'assenyalen en els articles 40, 41 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la legislació complementària. En aquest sentit, si transcorren 10 dies naturals sense que s'accedisca al contingut, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.

6.4. Les dades de caràcter personal contingudes en l'imprés de sol·licitud poden ser incloses en un fitxer per al seu tractament per l'Institut Valencià de Cultura com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Igualment, els sol·licitants d'ajuda poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14.12.1999).



Es pot consultar la política completa de privacitat de l'IVC en l'adreça següent: http://ivc.gva.es/es/ivc/quienes-somos-ivc/aviso-legal/politica-de-privacidad.

6.5. Documentació específica per modalitats.

6.5.1. Ajudes a la producció coreogràfica per a un muntatge concret.



a) Projecte detallat de l'activitat artística que es proposa realitzar per a la qual se sol·licita la subvenció ajustat al model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, que ha d'incloure la fitxa artística de la producció que ha d'especificar, inicialment, el títol, l'autoria coreogràfica, l'autoria de la música, el tipus de públic, l'idioma de la producció, els possibles intèrprets, el lloc i la data d'estrena, els equips de personal tècnic i artístic, etc. Igualment, s'hi ha de deixar constància de les ajudes a la creació de literatura escènica que ha rebut el text que es pretén produir, durant les tres convocatòries de la Generalitat precedents.



b) Memòria de la trajectòria professional i de gestió de l'empresa realitzades en l'exercici anterior, que s'ha de presentar conforme al model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/ i ha d'incloure:

– Les activitats artístiques, amb l'especificació de les produccions i les gires d'espectacles realitzades, dins i fora de la Comunitat Valenciana.

– L'informe sobre les contractacions artístiques i de tècnics.

c) Pressupostos detallats dels costos de la producció, conforme al model de fitxa pressupostària disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/. Així mateix, ha d'indicar els fons propis, altres subvencions o recursos amb els quals es finançarà l'activitat, a més de la subvenció sol·licitada.

Als efectes d'aquest epígraf i del criteri de valoració corresponent, previst en el resolc cinqué d'aquesta resolució, s'entén per «exercici anterior» l'últim any en què la persona sol·licitant ha desenvolupat la seua activitat artística, dins del període dels últims tres exercicis, que pot correspondre o no a l'any natural anterior.



6.5.2. Ajudes a gires d'empreses de dansa.

a) Projecte detallat de l'activitat artística que s'ha d'escometre amb un resum del projecte per a cada un dels espectacles proposats per a portar de gira, conforme als dos models disponibles en la pàgina web http://ivc.gva.es/, que ha d'incloure:

– La fitxa artística de l'espectacle, l'idioma i el calendari de places i les dates de les representacions, distribuïdes en tres apartats: gires a la Comunitat Valenciana, gires en altres comunitats autònomes i gires internacionals. Així mateix, el projecte ha de detallar els motius del dèficit en què s'incorre i que justifica la subvenció sol·licitada, que ha de contindre, a més, el desglossament del caixet mitjà previst per una representació en l'oferta de distribució fora de la Comunitat Valenciana. Igualment, ha de deixar-se constància de les ajudes a la creació de literatura escènica que ha rebut el text que es pretén girar, durant les tres convocatòries de la Generalitat precedents.

b) Memòria de la trajectòria professional i de gestió de l'empresa, que s'ha de presentar conforme al model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/ i ha d'incloure:

– Les activitats artístiques, amb l'especificació de les produccions i les gires d'espectacles realitzades, dins i fora de la Comunitat Valenciana.

– L'informe sobre les contractacions artístiques i de tècnics.

c) Pressupostos detallats dels costos de la gira, la presentació dels quals s'ha d'ajustar al model de fitxa pressupostària disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, i se n'ha d'omplir una diferent per a cada espectacle. Així mateix, ha d'indicar els fons propis, altres subvencions o recursos amb els quals es finançarà l'activitat, a més de la subvenció sol·licitada.

d) Si l'obra no pertany al domini públic, és necessari acreditar que es compta amb l'autorització de la persona titular dels drets o del seu representant legal.

Als efectes d'aquest epígraf i del criteri de valoració corresponent, previst en el resolc cinqué d'aquesta resolució, s'entén per «exercici anterior» l'últim any en què la persona sol·licitant ha desenvolupat la seua activitat artística, que pot correspondre o no a l'any natural anterior.

6.5.3. Ajudes a projectes emergents de producció de dansa.

a) Projecte detallat de l'activitat artística per a la qual se sol·licita la subvenció ajustat al model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, que ha d'especificar els possibles intèrprets, el lloc i la data prevista d'estrena, els equips de personal tècnic i artístic, etc. Igualment, s'hi ha de deixar constància de les ajudes rebudes a la creació de literatura escènica que ha rebut el text que es pretén produir, durant les tres convocatòries de la Generalitat precedents.

b) Pressupost detallat dels costos de la producció conforme al model de fitxa pressupostària disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/. Així mateix, s'hi han d'indicar els fons propis, altres subvencions o recursos amb els quals es finançarà la producció, a més de la subvenció sol·licitada.

c) Currículum dels components de la companyia.

d) Si la companyia va tindre activitat professional en l'exercici anterior, s'ha d'adjuntar la memòria de les activitats realitzades, que s'ha de presentar conforme al model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/ i ha d'incloure:

– Les activitats artístiques, amb l'especificació de les produccions i les gires d'espectacles realitzades, dins i fora de la Comunitat Valenciana.

– L'informe sobre les contractacions artístiques i de tècnics.

Als efectes d'aquest epígraf i del criteri de valoració corresponent, previst en el resolc cinqué d'aquesta resolució, s'entén per «exercici anterior» l'últim any en què la persona sol·licitant ha desenvolupat la seua activitat artística, dins del període dels últims tres exercicis, que pot correspondre o no a l'any natural anterior.



e) Si l'obra no pertany al domini públic, és necessari acreditar que es compta amb l'autorització de la persona titular dels drets o del seu representant legal.

6.5.4. Ajudes a entitats sense ànim de lucre.

a) Projecte detallat de les activitats que es proposa realitzar en 2019, ajustat als models disponibles en la pàgina web http://ivc.gva.es/, en què s'indiquen:

– Calendari de les activitats que s'han de realitzar.

– Mitjans materials, humans i tècnics que es disposen per a la realització.

– Objectius i destinataris de les activitats.

– Nombre de persones associades i la seua procedència.

b) Pressupost detallat de despeses del projecte ajustat al model de fitxa pressupostària disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, en què es facen constar altres subvencions, recursos o ingressos amb els quals es finançarà l'activitat. Així mateix, s'ha d'especificar en l'apartat d'ingressos l'import de les quotes de les persones associades.

c) Memòria de l'activitat desenvolupada per l'associació o entitat durant l'exercici anterior.

Als efectes d'aquest epígraf i del criteri de valoració corresponent, previst en el resolc cinqué d'aquesta resolució, s'entén per «exercici anterior» l'últim any en què la persona sol·licitant ha desenvolupat la seua activitat artística, dins del període dels últims tres exercicis, que pot correspondre o no a l'any natural anterior.



6.5.5. Ajudes a la formació, investigació i edició.

a) En el cas de sol·licitar una ajuda per a l'assistència a cursos de formació o reciclatge, congressos o jornades:

– Memòria explicativa del programa de treball que es desenvoluparà per al qual se sol·licita la subvenció, ajustat al model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/ i en les dependències de l'entitat convocant, que ha d'incloure:

– Currículum professional del peticionari.

– Lloc, data i durada de l'acció formativa.



– Publicitat en mitjans de comunicació i fullets editats del curs.

– Pressupost detallat de despeses del projecte ajustat al model de fitxa pressupostària disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, en què es facen constar altres subvencions, recursos o ingressos amb els quals es finançarà l'activitat. També s'hi ha d'incloure el cost de la matrícula i, si escau, les despeses addicionals de desplaçament i hostalatge.

b) En el cas de sol·licitud d'una ajuda per a la realització de projectes d'investigació:

– Memòria explicativa del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, ajustada al model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, que ha d'incloure:

– Currículum professional de les persones que participen en el projecte.

– Especificació, en els casos que siga així, de les entitats o els organismes que col·laboren en el projecte.

– Pressupost detallat de despeses del projecte ajustat al model de fitxa pressupostària disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, en què es facen constar altres subvencions, recursos o ingressos amb els quals es finançarà l'activitat.

b) En el cas de sol·licitud d'una ajuda per a l'edició i difusió:

– Projecte d'edició i difusió per al qual se sol·licita la subvenció, ajustat al model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, que ha d'incloure:

– Objectius, continguts, nombre d'exemplars, periodicitat de la publicació, pla de distribució, pressupost de realització i terminis d'execució.

– Currículum professional de les persones que participen en el projecte.

– Especificació, en els casos que siga així, de les entitats o organismes que col·laboren en el projecte.

– Pressupost detallat de despeses del projecte ajustat al model de fitxa pressupostària disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, en què es facen constar altres subvencions, recursos o ingressos amb els quals es finançarà l'activitat.

6.5.6. Ajudes per a la realització de festivals i mostres.

a) Projecte per al qual se sol·licita la subvenció, ajustat al model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, en què s'ha d'indicar:

– Programació prevista del festival, mostra o activitat, lloc i data de realització. Quan l'inici del festival o la mostra estiga previst en una data que diste més de sis mesos de la data de publicació en el DOGV d'aquesta resolució de convocatòria, l'entitat sol·licitant ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, almenys, una aproximació dels continguts que es projecten programar i podrà completar posteriorment el detall d'aquests. En aquests casos, el termini màxim per a aportar els documents corresponents al detall de la programació serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació en el DOGV esmentada. La comissió tècnica de valoració no prendrà en consideració cap document presentat amb posterioritat a la finalització d'aquest termini.



– Mitjans materials, humans i tècnics dels quals es disposa per a la realització de l'activitat.

– Interés i projecció. Especialització de la programació.

– Quantificació de l'activitat: nombre de dies, actes públics, convocatòries, publicacions.

– Creació i foment de públics i gèneres escènics específics.

– Repercussió i foment de l'ocupació de professionals valencians.

– Acceptació social i destinataris.

b) Resum de la trajectòria artística del certamen des de la seua creació (espectacles rellevants, evolució de públics i activitats, seus, etc.) i memòria de l'edició anterior, segons el que es preveu en el punt 3.1.7.2 de l'article 3 de l'ordre de bases reguladores, llevat que l'actual siga el primer any en què projecta dur-se a terme.

La memòria de l'edició anterior ha de preveure:

– Nombre de funcions representades de companyies valencianes.

– Nombre de funcions representades de companyies procedents d'altres territoris de l'Estat espanyol.

– Nombre de funcions representades de companyies internacionals.

– Memòria, si escau, de les activitats paral·leles realitzades.

– Presència del valencià en les activitats de promoció, publicitat, publicacions i actes públics, etc.

c) Pressupost detallat de despeses, ingressos i dèficit previst, ajustat al model de fitxa pressupostària disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/, en què es facen constar altres subvencions, recursos o ingressos amb els quals es finançarà l'activitat.



Quart. Comissió tècnica de valoració

1. La comissió tècnica de valoració s'ha d'ajustar al que s'estableix en l'article 6, punt 3.1 de l'ordre de bases reguladores. El seu nomenament es farà públic mitjançant la pàgina web http://ivc.gva.es/

2. La comissió tècnica de valoració, atenent les sol·licituds presentades i l'interés d'aquestes, ha d'emetre un informe d'avaluació conforme als criteris de valoració que s'enumeren en el punt cinqué d'aquesta resolució. Aquest informe ha de quedar incorporat en les actes de la comissió i ha de deixar-se constància succinta dels motius de la valoració i ponderació de les sol·licituds, així com de la prelació de més a menys puntuació. Així mateix, ha de contindre la proposta de subvencions i la quantia d'aquestes, de conformitat amb els límits per modalitat establits en el resolc segon d'aquesta resolució, en relació amb el que s'assenyala en l'article 9, epígraf 9.1 de l'ordre de bases reguladores quant a les quanties màximes individualitzades, així com també els motius de denegació, si escau.

3. La comissió tècnica de valoració desestimarà la documentació que no considere suficientment acreditativa de la matèria en qüestió; en aquest cas, no es computaran els mèrits corresponents.



4. D'acord amb el que es preveu en l'article 6, punt 3.4, de l'ordre bases reguladores i en l'article 21, punt 3, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en les comissions tècniques de valoració poden participar experts que, pels seus coneixements específics, puguen valorar determinats aspectes dels projectes presentats i assessorar els membres de la comissió sobre aquest tema.



5. En el cas que no s'assignara el total del pressupost previst en el resolc segon d'aquesta resolució, les resultes poden ser assignades per la comissió tècnica de valoració a una altra modalitat del mateix gènere o diferent, incloent les modalitats de la convocatòria d'ajudes per als sectors teatral i circense, sempre que aquestes ajudes, igual que les de la present convocatòria, s'imputen al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S6422000 «Foment de les arts escèniques», de l'Institut Valencià de Cultura, per un import màxim de 3.200.000 €, inclòs en el capítol IV de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019 (DOGV 8454, 31.12.2018).

En aquest cas, es considerarà la modalitat en què és més efectiva l'assignació d'aquestes resultes i es prioritzaran els projectes de característiques més similars a la modalitat en la qual es produïsquen aquestes economies. Igualment, es tindrà en compte la puntuació obtinguda pels diferents projectes.

6. Qualsevol mecanisme de comunicació dels sol·licitants o dels interessats en els projectes presentats que utilitzen per a contactar amb els vocals de la comissió tècnica de valoració amb la finalitat d'aportar apreciacions sobre aquests, sense haver sigut requerits formalment a fer-ho per la comissió, comporta l'exclusió del projecte de la convocatòria i l'arxiu de la sol·licitud corresponent; sense perjudici de qualsevol altra responsabilitat que es poguera derivar d'aquesta comunicació.





Cinqué. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Per a l'elaboració de l'informe i la proposta, la comissió tècnica de valoració prevista en l'article 6, epígraf 3.1 de l'ordre de bases reguladores té en compte els criteris objectius d'atorgament de les subvencions, la ponderació i puntuació mínima exigida, continguts en l'article 3, epígraf 3.1 de l'ordre esmentada.

2. Els criteris de valoració tindran en compte, segons les diferents modalitats, els apartats següents:

2.1. En la modalitat d'ajudes a la producció de dansa per a un muntatge concret, la valoració de les sol·licituds presentades s'ha d'ajustar a l'article 3, epígraf 3.1.2 de l'ordre de bases reguladores, amb el desglossament següent:

2.1.1. Es valoraran els aspectes següents del projecte de producció, fins a un màxim de 60 punts, i s'han d'aconseguir almenys 30 punts en aquest criteri, amb el desglossament següent:

– Congruència, projecció i rellevància artística de la producció, fins a un màxim de 10 punts.

Si el projecte correspon a una autoria valenciana, pot sumar a la valoració del conjunt del projecte fins a 2 punts més, sense que puga superar els 10 punts màxims d'aquest apartat. S'entén per valencià el natural de la Comunitat Valenciana o la persona amb ciutadania a la Unió Europea empadronada com a resident a la Comunitat Valenciana amb una antiguitat superior a 1 any en el moment en què va finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

En els supòsits en què el text que es pretén produir haja rebut alguna ajuda a la creació de literatura escènica en alguna de les tres convocatòries precedents de la Generalitat, sumarà a la valoració que resulte fins a un màxim de 2 punts més, sense que, en cap cas, puga superar els 10 punts d'aquest apartat.

La participació de la dona en la producció es valora amb 2 punts addicionals com a màxim, sense que sumats puguen superar el màxim de 10 punts. Per a això, es té en compte tant l'autoria del projecte com que hi haja una o més protagonistes femenines, sense compartir aquest protagonisme amb cap personatge masculí; que el nombre d'intèrprets femenines i tècniques siga igual o superior al dels masculins, o que el contingut de la producció aborde temes vinculats o enfocats a la dona o a la paritat de gènere.

– Contribució del projecte a la creació i el foment de públics i gèneres escènics específics, fins a un màxim de 10 punts.

– Nombre d'intèrprets: fins a un màxim de 15 punts, a raó de 2 punts per intèrpret.

– Equip artístic, fins a un màxim de 7 punts.

– Idioma de la producció en valencià, fins a un màxim de 8 punts.



– Viabilitat econòmica del projecte tenint en compte: l'adequació a la previsió pressupostària presentada i al pla de finançament proposat, el percentatge d'autofinançament i l'equilibri entre ingressos i despeses, fins a un màxim de 10 punts. Així mateix, s'avaluarà l'historial d'ajudes anteriors concedides per l'IVC en anys anteriors i, en particular, la justificació d'aquestes amb especial atenció a la qualitat de la despesa justificada.

Si el projecte no obté un mínim de 30 punts en aquest apartat, el titular no pot ser beneficiari d'una ajuda en aquesta modalitat.

2.1.2. Es valoraran els aspectes següents de la trajectòria artística, professional i de gestió de l'empresa, fins a un màxim de 20 punts:

– Contractacions artístiques i tècniques realitzades en l'exercici anterior, fins a un màxim de 10 punts.

– Trajectòria artística de l'empresa (estabilitat, solvència i repercussió dels projectes anteriors), fins a un màxim de 5 punts.

– Antiguitat de l'empresa: 0,2 punts per any, fins a un màxim de 5 punts.

2.1.3. Es valorarà la memòria d'activitats realitzades en l'exercici anterior, fins a un màxim de 20 punts, amb el desglossament següent:

– Nombre de funcions realitzades a la Comunitat Valenciana, fins a un màxim de 5 punts.

– Nombre de funcions realitzades en la resta de l'Estat, fins a un màxim de 10 punts.

– Nombre de funcions realitzades en l'estranger, fins a un màxim de 5 punts.





Quadre resum modalitat producció de dansa per a un muntatge concret:



– Projecte de producció. Màxim 60 punts (mínim 30 punts)

Congruència, projecció i rellevància artística

Creació i foment de públics i gèneres

Nombre d'intèrprets

Equip artístic

Ús del valencià

Viabilitat econòmica del projecte 10 punts

10 punts

15 punts

7 punts

8 punts

10 punts

– Trajectòria de l'empresa Màxim

20 punts

Contractacions

Trajectòria artística

Antiguitat 10 punts

5 punts

5 punts

– Memòria dels dos exercicis anteriors Màxim

20 punts

Funcions a la Comunitat Valenciana

Funcions en la resta de l'Estat

Funcions en l'estranger 5 punts

10 punts

5 punts

Total puntuació màxima 100 punts





2.2. En la modalitat d'ajudes a gires d'empreses de dansa, la valoració de les sol·licituds presentades s'ha d'ajustar a l'article 3, epígraf 3.1.2 de l'ordre de bases reguladores, amb el desglossament següent:

2.2.1. Es valoraran els aspectes següents del projecte de gira, fins a un màxim de 60 punts, i s'han d'aconseguir almenys 30 punts en aquest criteri, amb el desglossament següent:

– Nombre de funcions previstes a la Comunitat Valenciana (0,33 punts per funció), fins a un màxim de 5 punts.

– Nombre de funcions previstes a la resta de l'Estat (0,5 punts per funció), fins a un màxim de 5 punts.

– Nombre de funcions previstes a l'estranger (1 punt per funció), fins a un màxim de 5 punts.

– Congruència, projecció i rellevància artística de la gira, fins a un màxim de 7 punts.

– Si el projecte correspon a una autoria viva valenciana, pot sumar a la valoració del conjunt del projecte un màxim d'1 punt més. S'entén per valencià el natural de la Comunitat Valenciana o la persona amb ciutadania a la Unió Europea empadronada com a resident a la Comunitat Valenciana amb una antiguitat superior a 1 any en el moment en què va finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

– Si el text del projecte ha rebut alguna ajuda a la creació de literatura escènica en alguna de les tres convocatòries precedents de la Generalitat, es valorarà amb un màxim d'1 punt.

– La participació de la dona en la producció es valorarà amb un màxim d'1 punt addicional. Per a això, es tindrà en compte tant l'autoria del projecte, com que hi haja una o més protagonistes femenines, sense compartir aquest protagonisme amb cap personatge masculí, que el nombre d'intèrprets femenines i tècniques siga igual o superior al dels masculins, o que el contingut de la producció aborde temes vinculats o enfocats a la dona o a la paritat de gènere.

– Contribució del projecte a la creació i el foment de públics i gèneres escènics específics, fins a un màxim de 5 punts.

– Nombre d'intèrprets: fins a un màxim de 15 punts, a raó de 2 punts per intèrpret.

– Utilització del valencià en la producció, documentació, promoció, comunicació, publicitat, distribució, etc., del projecte, fins a un màxim de 8 punts.

– Viabilitat econòmica del projecte tenint en compte: l'adequació a la previsió pressupostària presentada i al pla de finançament proposat, el percentatge d'autofinançament i l'equilibri entre ingressos i despeses, fins a un màxim de 10 punts. Així mateix, s'avalua l'historial d'ajudes anteriors concedides per l'IVC en anys anteriors i, en particular, la justificació d'aquestes amb especial atenció a la qualitat de la despesa justificada.

Si el projecte no obté un mínim de 30 punts en aquest apartat, el titular no pot ser beneficiari de cap ajuda en aquesta modalitat.

2.2.2. Es valoraran els següents aspectes de la trajectòria artística, professional i de gestió de l'empresa, fins a un màxim de 20 punts:

– Contractacions artístiques i tècniques realitzades en l'exercici anterior, fins a un màxim de 10 punts (1 punt per cada 100 dies cotitzats).

– Trajectòria artística de l'empresa (estabilitat, solvència i repercussió dels projectes anteriors), fins a un màxim de 5 punts.

– Antiguitat de l'empresa: 0,2 punts per any, fins a un màxim de 5 punts.

2.2.3. Es valorarà la memòria d'activitats de l'exercici anterior, fins a un màxim de 20 punts, amb el desglossament següent:

– Nombre de funcions realitzades a la Comunitat Valenciana (0,1 punts per funció), fins a un màxim de 5 punts.

– Nombre de funcions realitzades a la resta de l'Estat (0,2 punts per funció), fins a un màxim de 10 punts.

– Nombre de funcions realitzades a l'estranger (0,5 punts per funció), fins a un màxim de 5 punts.



Quadre resum gires de dansa:



– Projecte de gira. Màxim 60 punts

(mínim 30 punts)

Funcions a la Comunitat Valenciana

Funcions en la resta de l'Estat

Funcions en l'estranger

Congruència, projecció i rellevància

Creació/foment de públics/gèneres

Nombre d'intèrprets

Idioma de la gira

Viabilitat econòmica del projecte 5 punts

5 punts

5 punts

7 punts

5 punts

15 punts

8 punts

10 punts

– Trajectòria de l'empresa Màxim 20 punts

Contractacions

Trajectòria artística

Antiguitat

10 punts

5 punts

5 punts

– Memòria dels dos exercicis anteriors Màxim 20 punts

Funcions a la Comunitat Valenciana

Funcions en la resta de l'Estat

Funcions a l'estranger

5 punts

10 punts

5 punts

Total puntuació màxima 100 punts





2.3. En la modalitat d'ajudes a projectes emergents de producció de dansa per a un muntatge concret, la valoració de les sol·licituds presentades s'ha d'ajustar a l'article 3, epígraf 3.1.3 de l'ordre de bases reguladores, amb el desglossament següent:

2.3.1. Es valoraran els aspectes següents del projecte de producció, fins a un màxim de 70 punts, i s'han d'aconseguir almenys 35 punts en aquest criteri:

– Congruència, projecció i rellevància artística de la producció, fins a un màxim de 10 punts:

La participació de la dona en la producció es valorarà amb un màxim de 2 punts addicionals, sense que sumats puguen superar el màxim de 10 punts. Per a això, es tindrà en compte tant l'autoria del projecte com que hi haja una o més protagonistes femenines, sense compartir aquest protagonisme amb cap personatge masculí; que el nombre d'intèrprets femenines i tècniques siga igual o superior al dels masculins, o que el contingut de la producció aborde temes vinculats o enfocats a la dona o a la paritat de gènere.

– Autoria viva valenciana, fins a un màxim de 10 punts:

Si el projecte correspon a una autoria viva valenciana, pot sumar a la valoració del conjunt del projecte 2 punts, sempre fins un màxim de 10 punts. En cas d'autories compartides, es valoraran els autors que tinguen la condició de valencians. A aquests efectes, adquireix el dret la persona natural de la Comunitat Valenciana o la persona amb ciutadania a la Unió Europea empadronada com a resident a la Comunitat Valenciana amb una antiguitat superior a 1 any en el moment en què va finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

Si el text del projecte ha rebut alguna ajuda a la creació de literatura escènica en alguna de les tres convocatòries precedents de la Generalitat, sumarà a la valoració que resulte 2 punts, sense que, en cap cas, puga superar els 10 punts d'aquest apartat.

– Contribució del projecte a la creació i el foment de públics, fins a un màxim de 10 punts.

– Equip artístic, fins a un màxim de 7 punts.

– Nombre d'intèrprets. Fins a un màxim de 15 punts, a raó de 2 punts per intèrpret.

– Idioma de l'espectacle en valencià i ús del valencià en la producció, documentació, promoció, comunicació, publicitat, distribució, etc., fins a un màxim de 8 punts.

– Viabilitat econòmica del projecte tenint en compte l'adequació a la previsió pressupostària presentada i al pla de finançament proposat, el percentatge d'autofinançament i l'equilibri entre ingressos i despeses, fins a un màxim de 10 punts. Així mateix, s'avaluarà l'historial d'ajudes anteriors concedides per l'IVC en anys anteriors i, en particular, la justificació d'aquestes amb especial atenció a la qualitat de la despesa justificada.

Si el projecte no obté un mínim de 35 punts en aquest apartat, el titular no podrà ser beneficiari d'ajuda en aquesta modalitat.

2.3.2. Es valoraran els aspectes següents de l'empresa, fins a un màxim de 30 punts:

– Potencialitat i projecció artística: currículum dels components i, si escau, de la memòria d'activitats de la companyia en l'exercici anterior.





Quadre resum projectes emergents de dansa per a un muntatge concret:



– Projecte de producció. Màxim 70 punts

(mínim

35 punts)

Interés estètic, grau d'innovació i risc

Autoria valenciana

Creació i foment de públics i gèneres

Equip artístic

Nombre d'intèrprets

Ús del valencià

Viabilitat econòmica del projecte 10 punts

10 punts

10 punts

7 punts

15 punts

8 punts

10 punts

– Projecció i potencialitat artístiques Màxim 30 punts

Total puntuació màxima 100 punts





2.4. En la modalitat d'ajudes a entitats sense ànim de lucre, la valoració de les sol·licituds presentades s'ha d'ajustar a l'article 3, epígraf 3.1.5, de l'ordre de bases reguladores, amb el desglossament següent:

2.4.1. Es valoraran els següents aspectes del projecte de contingut i programació de les activitats que es realitzaran, fins a un màxim de 60 punts, i ha d'aconseguir almenys 30 punts en aquest criteri:

– Interés i projecció de les activitats, fins a un màxim de 10 punts. La participació de la dona en les activitats programades es valorarà amb 2 punts addicionals com a màxim, sense que sumats puguen superar el màxim de 10 punts d'aquest apartat. Per a fer-ho, es tindrà en compte que el nombre de dones de l'associació siga igual o superior al d'homes, així com l'autoria de les activitats programades; el nombre d'obres en què les protagonistes són dones i no comparteixen aquest protagonisme amb cap personatge masculí; les obres programades en les quals el nombre d'intèrprets femenines siga igual o superior al dels masculins, o les activitats programades que aborden temes vinculats o enfocats a la dona o a la paritat de gènere.

– Quantitat i qualitat de les activitats que ho conformen, fins a un màxim de 10 punts.

– Incidència en el foment de l'ocupació dels professionals valencians del sector, fins a un màxim de 10 punts.

– Incidència i influència territorial: local, comarcal, autonòmica o estatal, fins a un màxim de 10 punts. Es valorarà, especialment, que les activitats es desenvolupen en comarques de la Comunitat Valenciana on la incidència cultural és més feble.

– Presència del valencià en el projecte presentat i en l'execució d'aquest, fins a un màxim de 10 punts.

– Viabilitat econòmica del projecte tenint en compte: l'adequació al preu de mercat dels caixets pactats amb les companyies contractades, l'adequació a la previsió pressupostària presentada i al pla de finançament proposat, el percentatge d'autofinançament i l'equilibri entre ingressos i despeses, fins a un màxim de 10 punts. Així mateix, s'avaluarà l'historial d'ajudes anteriors concedides per l'IVC en anys anteriors i, en particular, la justificació d'aquestes amb especial atenció a la qualitat de la despesa justificada.

Si el projecte no obté un mínim de 30 punts en aquest apartat, el titular no podrà ser beneficiari d'ajuda en aquesta modalitat.

2.4.2. Es valorarà la memòria de l'exercici anterior de l'associació o entitat, fins a un màxim de 30 punts, en els aspectes següents:

– Memòria d'activitats de l'exercici anterior: convocatòries i actes públics, publicacions, assemblees de socis, fins a un màxim de 10 punts.



– Antiguitat de l'entitat: 0,4 punts per any, fins a un màxim de 10 punts.

– Presència del valencià en l'execució de les activitats, fins a un màxim de 10 punts.

2.4.3. Es valorarà la repercussió del projecte sobre el teixit associatiu valencià: autoria, direcció, elenc actoral, companyies, espais d'exhibició, etc., de la Comunitat Valenciana. Fins a un màxim de 10 punts.





Quadre resum per a entitats sense ànim de lucre



– Projecte d'explotació i programació. Màxim 60 punts

(mínim 30 punts)

Interés i projecció de les activitats

Quantitat i qualitat de les activitats

Foment de l'ocupació de professionals valencians

Incidència territorial

Presència del valencià

Viabilitat econòmica 10 punts

10 punts



10 punts

10 punts

10 punts

10 punts

– Memòria de l'exercici anterior Màxim 30 punts

Activitats desenvolupades

Antiguitat

Presència del valencià 10 punts

10 punts

10 punts

– Repercussió sobre el teixit associatiu Màxim 10 punts

Total puntuació màxima 100 punts





2.5. En la modalitat d'ajudes a la formació, investigació i edició, la valoració de les sol·licituds presentades s'ha d'ajustar a l'article 3, epígraf 3.1.6, de l'ordre de bases reguladores, amb el desglossament següent:

2.5.1. Es valoraran els aspectes següents del contingut de l'acció formativa, projecte d'investigació o projecte d'edició presentat, fins a un màxim de 60 punts i ha d'aconseguir almenys 30 punts en aquest criteri:

– Interés i projecció de l'acció formativa o del projecte d'investigació o edició, fins a un màxim de 10 punts. La participació de la dona en les activitats programades es valorarà amb 2 punts addicionals com a màxim, sense que sumats puguen superar el màxim de 10 punts d'aquest apartat.

– Qualitat de l'acció formativa o del projecte d'investigació o edició, fins a un màxim de 10 punts.

– Incidència del projecte en el foment de l'ocupació del sol·licitant o dels professionals del sector, fins a un màxim de 10 punts.

– Desenvolupament del projecte en un altre país o en un idioma diferent al castellà i el valencià, fins a un màxim de 10 punts.

– Presència del valencià en l'acció formativa, el projecte d'investigació o d'edició, fins a un màxim de 10 punts.

– Viabilitat econòmica del projecte tenint en compte l'adequació a la previsió pressupostària presentada i al pla de finançament proposat, el percentatge d'autofinançament i l'equilibri entre ingressos i despeses, fins a un màxim de 10 punts. Així mateix, s'avaluarà l'historial d'ajudes anteriors concedides per l'IVC en anys anteriors i, en particular, la justificació d'aquestes amb especial atenció a la qualitat de la despesa justificada.

Si el projecte no obté un mínim de 30 punts en aquest apartat, el titular no podrà ser beneficiari de cap ajuda en aquesta modalitat.

2.5.2. Es valorarà el currículum de qui sol·licite l'ajuda, fins a un màxim de 20 punts.

2.5.3. Es valorarà el fet que les activitats o els projectes que es presenten estiguen avalats per entitats o organismes que habitualment desenvolupen programes de formació o investigació, especialment si aquests són en el sector de la dansa, o, en cas d'edició, que col·laboren altres entitats o organismes en el projecte, fins a un màxim de 20 punts.





Quadre resum en la modalitat de formació, investigació i edició





– Contingut de l'acció formativa, projecte investigació o edició. Màxim 60 punts

(mínim 30 punts)

Interés i projecció de l'activitat

Qualitat de l'acció o el projecte

Incidència en el foment de l'ocupació

Desenvolupament en un altre país o idioma

Presència del valencià

Viabilitat econòmica 10 punts

10 punts

10 punts

10 punts

10 punts

10 punts

– Currículum del sol·licitant Màxim 20 punts

– Activitats o projectes avalats per

entitats Màxim 20 punts

Total puntuació màxima 100 punts





2.6. En la modalitat d'ajudes a la realització de festivals i mostres, la valoració de les sol·licituds presentades s'ha d'ajustar a l'article 3, epígraf 3.1.7 de l'ordre de bases reguladores, amb el desglossament següent:

2.6.1. Es valoraran els següents aspectes del projecte de contingut i programació del festival o la mostra, fins a un màxim de 70 punts, i ha d'aconseguir almenys 35 punts en aquest criteri:

– Interés i projecció de les activitats, fins a un màxim de 10 punts. La participació de la dona en el festival o la mostra es valorarà amb 2 punts addicionals com a màxim, sense que sumats puguen superar el màxim de 10 punts d'aquest apartat. Per a fer-ho, es tindrà en compte que el nombre de dones de l'entitat organitzadora del certamen siga igual o superior al d'homes, així com l'autoria de les obres programades; el nombre d'obres programades protagonitzades per dones que no comparteixen aquest protagonisme amb cap personatge masculí; les obres programades en les quals el nombre d'intèrprets femenines siga igual o superior al de masculins, o el nombre d'activitats i representacions que aborden temes vinculats o enfocats a la dona o a la paritat de gènere.

– La quantitat i la qualitat de la programació, fins a un màxim de 10 punts.

– La contribució del projecte a la creació i el foment de públics i gèneres escènics específics, fins a un màxim de 10 punts.

– La incidència en el foment de l'ocupació dels professionals valencians del sector, fins a un màxim de 10 punts.

– La repercussió, acceptació social, presència de professionals, assistència de públic, fins a un màxim de10 punts.

– Presència del valencià en el projecte presentat i en l'execució d'aquest, fins a un màxim de 10 punts.

– Viabilitat econòmica del projecte tenint en compte l'adequació a la previsió pressupostària presentada i al pla de finançament proposat, el percentatge d'autofinançament i l'equilibri entre ingressos i despeses, fins a un màxim de 10 punts. Així mateix, s'avaluarà l'historial d'ajudes anteriors concedides per l'IVC en anys anteriors i, en particular, la justificació d'aquestes amb especial atenció a la qualitat de la despesa justificada.

Sense perjudici d'allò que s'ha establit anteriorment, quan el pressupost del festival o la mostra se situe per damunt de 15.000, se sumaran 5 punts addicionals, sense que, per això, puga superar el màxim de 10 punts d'aquest apartat.

Si el projecte no obté un mínim de 35 punts en aquest apartat, el titular no podrà ser beneficiari de cap ajuda en aquesta modalitat.

2.6.2. Es valoraran els següents aspectes de la trajectòria artística, memòria d'activitats i gestió del festival o la mostra en edicions anteriors, fins a un màxim de 30 punts:

– Nombre de funcions de companyies amb domicili social a la Comunitat Valenciana: 0,33 punts per funció, fins a un màxim de 5 punts.

– Nombre de funcions de companyies procedents d'altres territoris de l'Estat espanyol: 0,5 punts per funció, fins a un màxim de 5 punts.



– Nombre de funcions de companyies internacionals: 1 punt per funció, fins a un màxim de 5 punts.

– Especialització del programa, fins a 5 punts.

– Presència del valencià en l'execució de les activitats, fins a 5 punts.

– Antiguitat i regularitat de la convocatòria: 0,2 punts per cada edició anterior, fins a un màxim de 5 punts.



Quadre resum puntuació per a la realització de festivals i mostres





– Contingut i programació del festival o mostra Màxim 70 punts

(mínim 35 punts)

Interés i projecció de les activitats

Quantitat i qualitat de les activitats

Creació i foment de públics i gèneres

Foment de l'ocupació de professionals valencians

Repercussió social

Presència del valencià

Viabilitat econòmica 10 punts

10 punts

10 punts



10 punts

10 punts

10 punts

10 punts

– Trajectòria artística i edició anterior Màxim 30 punts

Funcions companyies valencianes

Funcions companyies en la resta de l'Estat

Funcions companyies internacionals

Especialització del programa

Presència del valencià

Antiguitat i regularitat de la convocatòria 5 punts

5 punts

5 punts

5 punts

5 punts

5 punts

Total puntuació màxima 100 punts





Sisé. Resolució de la convocatòria. Terminis

Ha d'ajustar-se al contingut de l'article 7 de l'ordre de bases reguladores, i el termini de resolució i publicació serà de sis mesos des de la publicació de la convocatòria. En tot cas, la resolució esmentada es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en l'article 26 de la Llei general de subvencions, en relació amb els articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.es/). Les ajudes concedides es publicaran, igualment, en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

La resolució de concessió posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar, potestativament, un recurs de reposició, davant del president de l'Institut Valencià de Cultura, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu, davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre que s'estime pertinent.

En el cas que la convocatòria no siga resolta en el termini previst anteriorment, s'entendran desestimades totes les sol·licituds, sense perjudici de l'obligació de l'Administració de resoldre expressament continguda en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

No obstant això, s'informaran els beneficiaris del caràcter de minimis de les ajudes concedides i de la seua subjecció al Reglament 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12.2013).



Seté. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Comunicar per escrit l'acceptació de l'ajuda a l'Institut Valencià de Cultura, segons el model d'acceptació (annex III), en un termini no superior als quinze dies hàbils des de la publicació de la resolució de concessió de les ajudes en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i facilitar les dades bancàries en les quals es desitja rebre l'import de l'ajuda; per a fer-ho, cal omplir el model de domiciliació bancària que s'adjunta com a annex II a aquesta convocatòria.

En cas de no presentar l'acceptació, es declararà perdut el dret a la subvenció concedida. Sense perjudici d'allò que s'ha indicat anteriorment, l'acceptació fora del termini establit comporta l'aplicació de les sancions que corresponguen al beneficiari d'acord amb el que es preveu en el punt 3 del resolc dotzé d'aquesta resolució.

2. Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció d'acord amb el programa presentat durant l'any 2019, excepte en les excepcions previstes en aquesta resolució, i justificar la realització en el termini establit a aquest efecte.

3. Qualsevol reformulació del projecte o canvi de caràcter substancial ha de ser comunicat prèviament a l'Institut Valencià de Cultura i ha de ser autoritzat per la persona que presidisca la comissió de valoració, amb el previ informe del personal tècnic del Servei d'Ajudes, que pot proposar modificar l'ajuda concedida. La realització de canvis sense comunicació prèvia i autorització subsegüent pot determinar la revocació de la subvenció, amb l'obligació de la devolució de l'ajuda rebuda, si fora el cas.

Es consideren modificacions de caràcter substancial:

– Aquelles en les quals el pressupost executat revele una desviació a la baixa superior al 25 % respecte al pressupost total previst i aportat al projecte juntament amb la sol·licitud; en aquest cas, comporta una minoració proporcional de l'import concedit. No obstant això, les modificacions de projectes el decrement pressupostari respecte al pressupost total previst dels quals supere el 50 % comporta la revocació o pèrdua del dret al cobrament de l'ajuda concedida.

– Les modificacions no pressupostàries que contribuïsquen a desvirtuar la qualitat o alterar l'objecte, la finalitat o el calendari del projecte original (reconfiguració de l'elenc artístic, equip creatiu, places de gira, dates d'exhibició, etc.) també podran comportar la minoració o revocació de l'ajuda concedida.

4. En cas de realitzar-se l'activitat en un moment posterior a la publicació de la concessió de l'ajuda, cal fer constar en tota publicació, fullet, programa, publicitat, etc., en qualsevol mitjà o suport que es realitze, inclosos els suports electrònics i digitals, la documentació acreditativa del patrocini de l'Institut Valencià de Cultura – Generalitat Valenciana. Per a fer-ho, s'han d'inserir en un lloc preferent i destacat els logotips de l'Institut Valencià de Cultura, d'acord amb les normes d'identitat corporativa d'aquesta institució. Els logotips estaran disponibles en la pàgina web http://ivc.gva.es/

Sense perjudici d'allò que s'ha establit anteriorment, les persones jurídiques beneficiàries que perceben ajudes per un import superior a 10.000 euros han de donar publicitat a aquesta en la seua pàgina web i al·ludir a l'Institut Valencià de Cultura, a l'import de l'ajuda i al projecte al qual es destina. Tot això, de conformitat amb el que es preveu en l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació (DOGV 7500, 08.04.2015).

5. Justificar el compliment de les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió o el gaudi de la subvenció, en la forma que s'indica en el resolc huité, i conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts per a poder acreditar la despesa i poder atendre les actuacions de comprovació i control.

La realització de les representacions declarades en la memòria de l'activitat de la modalitat de gires s'ha d'acreditar mitjançant un certificat de la SGAE o l'organisme que gestione els drets d'autor, o mitjançant la presentació dels contractes i les factures corresponents i els justificants de pagament o d'altres documents admesos com a prova en dret.



6. Comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació ha d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en qualsevol cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



7. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, així com de tots els estats comptables i registres específics que siguen exigits per les bases reguladores de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.



8. Acreditar abans que es dicte la proposta de resolució de concessió de les ajudes que s'està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en la forma que determina la llei i el Reglament general de subvencions, d'acord amb l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, i, sense perjudici del que s'estableix en la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic de la ciutadania als serveis públics, així com en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.

9. D'acord amb el que es preveu en l'article 29.7 de la Llei general de subvencions al qual fa referència l'article 11.1 de l'ordre bases reguladores, en cap cas la persona beneficiària pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades amb la persona beneficiària, llevat que concórreguen les circumstàncies següents:

a) Que s'obtinga l'autorització prèvia expressa de l'òrgan gestor.

b) Que l'import subvencionable no excedisca el cost incorregut per l'entitat vinculada. L'acreditació del cost s'ha de realitzar en la justificació en els mateixos termes establits per a l'acreditació de les despeses de la persona beneficiària.

A aquest efecte, s'entén per persones vinculades aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies a què fa referència l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006 (BOE 176, 25.07.2006).

A més, una mateixa entitat no pot tindre la condició de beneficiària i subcontractada, el detall de la prestació ha d'estar perfectament identificat en relació amb el projecte i ha de ser conforme als preus de referència del mercat del sector.

10. Les de caràcter general a les quals fa referència l'article 14 de la Llei general de subvencions.

11. Les entitats beneficiàries s'han d'ajustar, en particular, al que disposa la resolució que regula el Conveni col·lectiu de treball del sector dels actors i les actrius de teatre de la Comunitat Valenciana (DOGV 8307, 31.05.2018), i, en general, a les condicions de treball pertinents del personal laboral, d'acord amb la normativa laboral i social aplicable.



12. Obligacions particulars de les persones beneficiàries en la modalitat de formació, investigació i edició:

En el cas de projectes d'investigació, qui se'n beneficie té l'obligació de presentar una còpia dels treballs realitzats a l'Institut Valencià de Cultura, atés que la finalitat de la subvenció es dirigeix a fomentar una activitat d'utilitat pública o d'interés social. La presentació de la còpia dels treballs de recerca realitzats o de l'exemplar que s'ha editat, segons corresponga, no implica que l'Administració no haja de retornar-los a les persones propietàries, llevat que es puga justificar que el lliurament és inherent a la finalitat de la subvenció; tot això sense perjudici de la cessió voluntària per part de qui en tinga la propietat.



En el cas d'ajudes a l'edició i la difusió de les arts escèniques, les persones beneficiàries estan obligades a presentar un exemplar del que s'ha editat a l'Institut Valencià de Cultura, atés que la finalitat de la subvenció es dirigeix a fomentar una activitat d'utilitat pública o interés social.



Huité. Justificació i pagament de les ajudes

1. El pagament d'aquestes ajudes s'efectuarà d'una sola vegada, mitjançant una transferència bancària segons el model de domiciliació bancària (annex II) presentat juntament amb l'acceptació, sempre que l'activitat s'haja realitzat d'acord amb el programa presentat i es justifiquen correctament les despeses corrents ocasionades per l'activitat subvencionada. Una vegada revisada i comprovada la justificació, es procedirà al pagament de la subvenció en els terminis establits legalment.

No obstant això, d'acord amb el que es preveu en l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, no pot realitzar-se el pagament de la subvenció si la persona beneficiària no es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o té la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament.

2. Tots els documents que servisquen per a justificar aquesta subvenció han d'estar subscrits per la persona beneficiària i han de dirigir-se a l'Institut Valencià de Cultura en un termini no superior a un mes des de la realització de l'activitat. El mateix termini correspon també a les activitats que hagen finalitzat abans de la publicació de la resolució de concessió, en els dos supòsits, fins al dia 15 de desembre de 2019, i s'han de presentar d'acord amb el que es preveu en el punt 2 del resolc tercer d'aquesta resolució. La falta de justificació determinarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida, i no es concediran ampliacions de termini per a la justificació de les ajudes previstes en la present resolució.

3. La justificació de la subvenció per a ajudes a la producció, a gires, a projectes emergents, a la programació en sales d'exhibició, a entitats sense ànim de lucre, a la formació, investigació i edició, i a festivals i mostres ha d'adoptar la forma de compte justificatiu i ha d'ajustar-se al que s'estableix en l'article 12.2 de l'ordre de bases reguladores.



A aquest efecte, s'entén que l'ajuda és igual o superior a 60.000 € quan la subvenció en una sola de les modalitats arribe a aquesta quantitat o la supere, i també quan això mateix resulte de la suma dels imports concedits en diferents modalitats a la mateixa persona beneficiària; en aquest cas, cada modalitat comportarà la redacció d'un informe d'auditoria específic.

Optativament, quan l'ajuda siga inferior a 60.000 €, també pot substituir-se la presentació d'originals o còpies autèntiques dels documents de despesa, així com de l'acreditació del seu pagament, mitjançant l'aportació d'un informe d'auditor de comptes inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes.

En qualsevol de les dues circumstàncies, el cost dels informes es pot incloure com a despesa justificable amb el límit màxim del 5 % de l'import de l'ajuda.

4. Quan la subvenció es concedisca a entitats locals, així com als seus organismes i entitats vinculades, la justificació de la subvenció s'ha d'ajustar al que s'estableix en l'article 12.6 de l'ordre de bases reguladores.

5. Les persones beneficiàries que hagen de justificar la subvenció mitjançant la rendició d'un compte justificatiu de la despesa realitzada, establida en l'article 12.2 de l'ordre de bases reguladores, ha d'incloure, sota la responsabilitat del declarant, la documentació específica següent:



a) Una memòria detallada de l'activitat realitzada i dels resultats obtinguts, ajustada al model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/ i en les dependències de l'entitat convocant.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de l'activitat realitzada, que ha de contindre:

– El pressupost final amb les desviacions esdevingudes i el desglossament de cada una de les despeses en què s'ha incorregut. El pressupost final s'ha de presentar, necessàriament, seguint el model de fitxa pressupostària disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/.

– Relació de justificants, detallada i numerada, per ordre cronològic, de les despeses corrents aplicables a la subvenció, que es presentarà necessàriament seguint el model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/. S'acompanyarà d'un dossier que inclourà còpia de cada factura o document que deixe constància de la despesa i la documentació acreditativa del pagament per qualsevol dels mitjans contemplats en la present resolució, d'acord amb l'ordre establit en aquesta relació detallada; aquest dossier no serà necessari aportar-lo si la justificació és amb informe d'auditoria.

Sense perjudici d'això, l'òrgan gestor del procediment podrà requerir els justificants que estime oportuns, mitjançant la tècnica de mostreig estratificat, fins i tot de la totalitat dels justificants de despesa si es generen dubtes sobre el cost del projecte.

Les nòmines s'han de justificar únicament mitjançant una transferència bancària. Excepcionalment, es poden justificar els pagaments en metàl·lic de nòmines a intèrprets quan no superen els 2.500 euros, mitjançant un escrit signat per la persona que rep el pagament en el qual declare la quantitat cobrada i que aquesta s'ajusta al seu contracte. En cas d'intèrprets autònoms, ha d'aportar-se la factura corresponent ajustada al Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE 289, 01.12.2012), així com acreditar l'alta en la Seguretat Social com a autònom.

En el cas de justificació mitjançant una transferència bancària, s'han d'aportar les còpies dels resguards de les transferències realitzades amb una autenticació de l'entitat bancària en la qual s'han realitzat aquestes. En el resguard de la transferència, ha de constar el nom del destinatari. Si una mateixa transferència engloba diverses factures, s'ha d'aportar la relació detallada d'aquestes.

Si la forma de pagament és un xec o pagaré, el document justificatiu consisteix en un justificant de recepció signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la factura o documentació justificativa de la despesa a la qual correspon el pagament, així com la data, el número i la data del xec o la data del venciment del pagaré, i, davall de la signatura, ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que signa, així com una còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada.

Per al supòsit de pagaments en efectiu, s'ha de tindre en compte el límit assenyalat en l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, reguladora, entre altres temes, de la prevenció i lluita contra el frau (BOE 261, 30.10.2012), que estableix que no podran pagar-se en efectiu les operacions, en les quals alguna de les parts intervinents actue en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 € o el seu contravalor en moneda estrangera. Per a calcular la quantia assenyalada, se sumaran tots els imports o pagaments en què s'haja pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis. El document justificatiu consisteix en un justificant de recepció signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la factura o documentació justificativa de la despesa a la qual correspon el pagament i la data, i, davall de la signatura, ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que signa. Aquesta limitació no és aplicable als pagaments i ingressos realitzats en entitats de crèdit.

En cas que s'hagen formalitzat contractes que tinguen un import igual o superior a 15.000 € (IVA exclòs) per al desenvolupament de l'activitat, s'ha d'acreditar la sol·licitud d'almenys tres ofertes/pressupostos de tres proveïdors diferents, amb caràcter previ a l'adquisició del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que, per les seues característiques especials, no existisca en el mercat més d'una empresa prestadora o subministradora, o la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la concessió de la subvenció.

c) Relació detallada d'altres ingressos o subvencions que, si escau, hagen finançat l'activitat subvencionada amb la indicació de l'import i la procedència, que s'ha de presentar necessàriament seguint el model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/ i en les dependències de l'entitat convocant.

d) Publicitat en mitjans de comunicació, xarxes socials, fullets i cartells editats, en què figuren de forma visible els logotips de l'Institut Valencià de Cultura.

6. Les persones beneficiàries d'ajudes per a la formació i investigació han de justificar la subvenció presentant, a més, la documentació específica següent:

a) En el cas d'ajudes per a la formació que consistisquen en l'assistència a cursos, han de justificar la subvenció necessàriament mitjançant la presentació del justificant del pagament de la matrícula i l'acreditació de l'assistència al curs expedida pel centre on s'ha impartit.

b) En el cas d'ajudes que tinguen per finalitat la realització de projectes d'investigació, s'ha de justificar la subvenció mitjançant la presentació d'una memòria de les activitats realitzades i una còpia del projecte d'investigació.

7. Tota la documentació justificativa ha de dirigir-se a l'Institut Valencià de Cultura i ha d'estar subscrita per la persona beneficiària. En el cas que els justificants no siguen documents originals, s'accepten còpies compulsades pel personal funcionari habilitat a aquest efecte.



8. Els crèdits pressupostaris destinats a aquesta convocatòria, disposats i no pagats per falta de justificació o perquè aquesta és insuficient o incorrecta, poden ser anul·lats, de manera que la persona beneficiària perdrà el dret a percebre la subvenció assignada.



Nové. Pagaments anticipats

Poden realitzar-se pagaments anticipats de fins al 30 % de l'import de les subvencions concedides als beneficiaris, d'acord amb el que preveu l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015).

Per a això, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament anticipat en el termini màxim de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació en el DOGV de la resolució de concessió d'aquestes ajudes, i depositar en l'Institut Valencià de Cultura un aval bancari per l'import del 30 % de l'import de la subvenció adjudicada, amb una durada indefinida.

L'aval es tornarà al beneficiari una vegada revisada la documentació corresponent a la justificació de despeses de l'activitat, d'acord amb el que es preveu en el resolc huité d'aquesta resolució, i, com a màxim, en el termini de tres mesos des que es va presentar la documentació esmentada de justificació, sempre que d'aquesta no s'inferisquen irregularitats en les despeses de l'activitat que puguen comportar minoracions del 70 % o més de l'ajuda concedida.



Desé. Despeses subvencionables

1. S'han d'ajustar al que s'assenyala en l'article 13 de l'ordre de bases reguladores, i són aquelles directament relacionades amb l'activitat artística del projecte presentat i que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, que es realitzen en l'exercici de 2019 i que hagen sigut pagades efectivament amb anterioritat a la finalització del període de justificació. El cost d'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser, en cap cas, superior al valor de mercat.

No es pot incloure com a despesa subvencionable l'import de l'IVA deduïble quan la persona beneficiària realitze la declaració de l'impost esmentat i, per tant, la quantitat que pot imputar-se com a despesa és la corresponent a la base imposable dels justificants o les factures.



2. Poden justificar-se costos indirectes fins a un màxim del 25 % de la subvenció concedida, sempre que aquests corresponguen al període en què es realitza l'activitat i hagen sigut efectivament pagats amb anterioritat a la finalització del període de justificació. En la modalitat de programació en sales d'exhibició, poden justificar-se costos indirectes derivats de l'exhibició en un percentatge no superior al 30 % d'aquesta.



3. Les persones físiques (empreses individuals) o socis de l'entitat sol·licitant, que retribuïsquen els seus propis serveis a l'activitat subvencionada, poden justificar costos directes o indirectes (honoraris de l'elenc actoral, direcció, producció, administració, etc.) fins a un màxim del 25 % de l'import total del projecte, i aquests costos s'han d'acreditar amb una memòria específica que justifique la necessitat de la despesa, la vinculació amb l'activitat referida, així com que la quantia és conforme als preus del mercat cultural, que s'ha de presentar, necessàriament, seguint el model disponible en la pàgina web http://ivc.gva.es/.



Queden exceptuades les sol·licituds d'ajuntaments, o altres entitats municipals vinculades a aquests, i les cooperatives.

4. En la modalitat de gires, només són admissibles com a despeses directes de l'activitat les següents:

a) Viatges: despeses de combustible si es tracta de vehicle particular en trànsit a les representacions.

b) Transports: despeses de bitllets en transport públic no preferent (queden exclosos els transports urbans).

c) Peatges.

d) Lloguer de vehicle de transport per a persones o càrrega (només s'accepta factura de lloguer).

e) Allotjament i manutenció

f) Lloguer d'estands i acreditacions (màxim 2 persones) si es tracta d'assistència a festivals o fires.

g) Despeses derivades de la publicitat i promoció específiques de la gira.

h) Sous d'intèrprets.

i) Percentatge de comissió d'empresa distribuïdora.

j) Pòlissa d'assegurança en viatges internacionals.

k) I qualsevol altra inequívocament relacionada amb l'activitat i el calendari de la gira.



Onzé. Concurrència de fonts de finançament

S'han d'ajustar al que s'estableix en l'article 15 de l'ordre de bases reguladores (amb les excepcions previstes en el resolc tercer, punt 4 d'aquesta convocatòria). Aquestes ajudes en la modalitat de formació, investigació i edició són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sense que, en cap cas, aïlladament o en conjunt, supere el cost de l'activitat subvencionada, amb els límits quant a acumulació d'ajudes establits en l'article 5 del Reglament UE 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12.2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) a les ajudes de minimis.



Per a la resta de modalitats convocades, opera la regla d'acumulació establida en l'article 8 del Reglament general d'exempció per categories (RGEC II): Reglament UE651/2014, de la Comissió, de 17 de juny (DOUE L 187, 26.06.2014).



Dotzé. Incompliments, criteris de graduació, responsabilitat i règim sancionador

1. L'Institut Valencià de Cultura es reserva igualment la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades a les persones beneficiàries en el resolc huité, en els terminis i les condicions assenyalades, per a la qual cosa observarà sempre el principi de proporcionalitat al qual fa referència l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Si la persona beneficiària du a terme la totalitat de les activitats projectades, però el cost és inferior al 25 % del pressupost previst, l'òrgan gestor reduirà proporcionalment la quantia de la subvenció.



3. Les resultes que puguen produir-se per les renúncies produïdes i les minoracions que es determinen per l'aplicació del que s'ha indicat poden disposar-se de conformitat amb el que s'estableix en l'article 7.3 de l'ordre de bases reguladores.

4. Les infraccions i sancions es resolen de conformitat amb el que es disposa en l'article 19 de l'ordre de bases reguladores.



Tretzé. Annexos

Aquesta resolució inclou tres annexos que s'indiquen a continuació:



– Annex I. Model de sol·licitud d'ajuda econòmica per al sector de la dansa

– Annex II. Model de domiciliació bancària

– Annex III. Model d'acceptació de la subvenció i compromís de compliment d'obligacions



Catorzé. Entrada en vigor

Aquesta resolució tindrà efecte l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Quinzé. Recursos

De conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer potestativament en reposició, o bé s'hi pot plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant del president de l'Institut Valencià de Cultura, en qualitat d'òrgan competent per a concedir les ajudes, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 7 de febrer de 2019. El president de l'Institut Valencià de Cultura: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web