Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de gener de 2019, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes dirigides a centres tecnològics de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de projectes d'R+D de caràcter no econòmic realitzats en cooperació amb empreses, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2019 amb cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. [2019/1411]

(DOGV núm. 8486 de 14.02.2019) Ref. Base de dades 001486/2019








La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Aquestes ajudes, que pretenen contribuir a superar de manera reeixida els principals reptes econòmics, socials i territorials de la Comunitat Valenciana, avançant en la transformació del sistema productiu valencià cap a activitats de major valor afegit, al mateix temps que es milloren els mecanismes i canals per a la transferència del coneixement i tecnologia des dels centres tecnològics de la Comunitat Valenciana al teixit productiu, estan alineades amb els objectius del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana per al període 2014-2020, en particular amb l'objectiu temàtic de l'eix 1, reforçar la investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació, i la seua prioritat d'inversió 1b que, entre altres objectius, persegueix el foment de la inversió empresarial en R+D+i a través d'una especialització intel·ligent i mitjançant el suport a la investigació tecnològica i aplicada.

Per aquesta raó, les ajudes objecte de la present convocatòria es consideren accions elegibles per al seu cofinançament pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional dins de l'Objectiu Específic 1.2.2. «Transferència de coneixement i cooperació entre empreses i centres d'investigació» del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana per al període 2014-2020.

Per això i en virtut del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i en l'article 3 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes dirigides als Centres Tecnològics de la Comunitat Valenciana en matèria d'R+D per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), resolc:





Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions vinculades a projectes d'R+D de caràcter no econòmic desenvolupats per Centres Tecnològics de la Comunitat Valenciana en cooperació amb empreses de la Comunitat Valenciana, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2018.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes dirigides als Centres Tecnològics de la Comunitat Valenciana en matèria d'R+D per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7927, de 29 de novembre de 2016, modificada per l'Ordre 21/2017, de 24 de novembre, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 8180, de 29 de novembre de 2017; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a aquestes ajudes els Centres Tecnològics de la Comunitat Valenciana que reunisquen els requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre.



Article 3. Actuacions objecte de suport. Requisits generals dels projectes

1. L'IVACE subvencionarà els projectes d'R+D, de caràcter no econòmic, desenvolupats per Centres Tecnològics de la Comunitat Valenciana -de manera individual o en col·laboració entre aquests– que incloguen la cooperació amb empreses de la Comunitat Valenciana amb la finalitat d'atendre les necessitats del sector empresarial valencià i augmentar la possibilitat d'aplicació dels resultats obtinguts de la investigació al conjunt d'empreses potencialment destinatàries d'aquests.



La cooperació amb les empreses haurà de tindre lloc des de l'inici del projecte; l'abast d'aquesta s'establirà en funció de la naturalesa del projecte i dels objectius i resultats que s'espera obtindre, i s'haurà de recollir en l'annex a la memòria de sol·licitud.

Tot dret de propietat intel·lectual i industrial (DPI) resultant de les col·laboració entre Centres Tecnològics i empreses se cedirà als Centres.

2. Els projectes podran ser d'investigació fonamental o industrial, o bé de desenvolupament experimental; així mateix hauran d'incloure activitats de promoció dels resultats obtinguts amb l'objectiu específic de desenvolupar ponts efectius entre el teixit investigador i productiu per a la transferència del coneixement i la translació dels resultats a les empreses de la Comunitat Valenciana.

3. Els projectes s'hauran d'emmarcar necessàriament en els àmbits de desenvolupament regional identificats en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació a la Comunitat Valenciana (RIS3-CV).

4. Així mateix, els projectes no hauran de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, diversitat funcional, edat o orientació sexual, i facilitaran, o almenys no impediran, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional. També s'hauran d'executar en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i disposar d'un certificat que declare la no afecció del projecte a la denominada ‘Xarxa Natura', espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea.





Article 4. Costos subvencionables

1. D'acord amb el que estableix l'article 20 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, es consideren subvencionables els costos següents amb les limitacions que a continuació s'estableixen:

a) Recursos humans (personal propi).

Despeses de personal propi de caràcter tècnic i científic. Aquests despeses podran ser imputades en la seua totalitat quan es dediquen íntegrament al projecte en tasques tècniques, o bé parcialment en funció de la dedicació horària efectiva al dit projecte respecte al total d'hores treballades. S'estableix un cost/hora de 40 euros com a màxim imputable pel personal propi justificat.

Així mateix, les hores de dedicació a tasques de gestió i coordinació del projecte no superaran el 10 % del total d'hores de dedicació a aquest.

b) Despeses en serveis externs necessaris per al desenvolupament del projecte, imputades en exclusiva a aquest i que es vinculen al projecte inequívocament. Així mateix, s'inclou en aquest concepte el cost de la realització d'informes d'auditoria sobre els comptes justificatius de la despesa.

c) Despeses indirectes consistents en despeses generals de funcionament i de personal propi de gestió i administració que estiguen basades en costos mitjans reals imputables a la realització del projecte per mitjà d'un procediment d'imputació de despeses generals a un tant alçat d'acord amb els principis i les normes de comptabilitat generalment admeses. S'estableix un cost hora de 40 euros com a màxim imputable per al personal que es considera per al càlcul dels costos indirectes.



El càlcul es documentarà adequadament sobre la base d'un informe tècnic motivat sobre el mètode d'imputació utilitzat. Aquest informe es presentarà en l'IVACE abans de la primera declaració de despeses en què s'incloguen despeses corrents. En qualsevol cas, la suma d'aquests no superarà el 25 % dels costos directament imputables al projecte.

d) Altres despeses directament relacionades amb el projecte, imputades en exclusiva a aquest i que s'hi vinculen inequívocament. S'exclouen les despeses de manutenció i serveis de restauració.

2. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció fins al 100 % dels costos del projecte considerats com a subvencionables.

2. Queda exclosa de l'objecte de la subvenció l'activitat econòmica, i s'entén com a tal, a més de la investigació duta a terme sota contracte amb qualsevol agent, el lloguer de les infraestructures d'investigació i qualssevol altres activitats de naturalesa econòmica que impliquen l'oferta de béns o serveis en el mercat.

3. L'ajuda màxima que es podrà concedir a cada projecte no superarà els 250.000 euros en el cas de projectes en què participe un únic centre tecnològic, i no superarà els 200.000 euros per centre participant en el cas de projectes d'R+D en col·laboració entre centres.



Així mateix, l'ajuda en concepte d'altres despeses no excedirà del 15 % de l'ajuda total concedida.



Article 6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que estableix l'article 5 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, modificada per l'Ordre 21/2017, de 24 de novembre. El termini per a la presentació de les sol·licituds començarà el dia 1 de març de 2019 i finalitzarà el 15 de març de 2019 a les 23:59.59 hores.

2. Tant la sol·licitud com la memòria i documentació annexa es presentaran davant del Registre Electrònic de la Generalitat, i aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la seua presentació, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat interessada, en els termes que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

3. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa aquesta convocatòria.

4. L'acreditació de la personalitat jurídica de l'entitat sol·licitant es realitzarà per mitjà de la presentació de la documentació següent:

– Estatuts vigents.

– Poder de representació de qui subscriga la sol·licitud, o acta de nomenament o apoderament.



Article 7. Criteris d'avaluació

Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 60 punts.

Els projectes es prioritzaran s'acord amb els criteris especificats a continuació i a la ponderació que s'indica sobre un total de 112 punts:



a) Característiques del projecte. Excel·lència tècnica, qualitat i capacitat del projecte. Puntuació màxima 60 punts.

Primer. Qualitat del projecte. Puntuació màxima en grup 35 punts.



– La novetat i rellevància dels objectius del projecte en relació amb l'estat del coneixement propi del tema en què s'inscriu la sol·licitud. Màxim 15 punts.

– Potencial de retorn de la inversió en R+D a la societat i el foment de projectes que afavorisquen la cohesió del territori. Impacte, explotació de resultats i orientació al mercat per a les empreses valencianes. Màxim 5 punts.

– Qualitat del pla de difusió i transferència del projecte i dels seus resultats. Màxim 10 punts.

– Promoció i foment del desenvolupament sostenible i l'economia del bé comú. Màxim 5 punts.

Segon. Viabilitat del projecte. Puntuació màxima en grup 25 punts.



– Adequació de la grandària, composició i dedicació de l'equip d'investigació als objectius proposats en el projecte. Màxim 3 punts.



– Adequació del pressupost. Màxim 5 punts.

– Capacitat i experiència de l'equip d'investigació per a la realització de les activitats programades. Màxim 10 punts.

– Col·laboració amb altres entitats que presten un valor afegit al projecte. Màxim 4 punts.

– Participació de personal amb doctorat en el grup d'investigació. Màxim 3 punts.

b) Potencial de transferibilitat del coneixement generat a les empreses de la Comunitat Valenciana. Puntuació màxima 40 punts.

Primer. Grau d'implantació a la Comunitat Valenciana. Demanda tecnològica i d'R+D+I de valor afegit a la Comunitat Valenciana. Puntuació màxima grup 20 punts.

Segon. col·laboració amb empreses de la Comunitat Valenciana. Implicació empresarial. Puntuació màxima en grup 20 punts.

– Efecte tractor d'R+D+i per a les empreses de la Comunitat Valenciana. Màxim 10 punts.

– Nombre d'empreses de la Comunitat Valenciana que col·laboren amb el centre tecnològic. Màxim 10 punts.

c) Mesures relatives a perspectiva de gènere, sostenibilitat mediambiental i a favor de persones amb diversitat funcional o de col·lectius desfavorits. Puntuació màxima 12 punts.

Primer. Ocupació i qualitat de condicions de treball. Percentatge de personal amb contractes indefinits sobre el total de la plantilla. Implantació d'un pla de conciliació de la vida laboral i familiar. Puntuació màxima grup 5 punts.

Segon. Perspectiva de gènere. L'entitat beneficiària compta amb un pla d'igualtat d'oportunitats encara que no li siga exigible per la normativa vigent. Puntuació màxima grup 3 punts.

Tercer. Diversitat funcional i altres col·lectius desfavorits. Percentatge de persones amb diversitat funcional o discapacitat sobre el total en plantilla per damunt del mínim legal exigible. Puntuació màxima grup 2 punts.

Quart. Medi ambient. L'entitat beneficiària té implantat un sistema de gestió mediambiental. Puntuació màxima grup 2 punts.



Article 8. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les obligacions de les entitats beneficiàries estan especificades en l'article 10 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, sense perjuí de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Altres obligacions:

a) L'entitat beneficiària haurà de fer constar en tota informació o publicitat que efectue de l'activitat o projecte objecte d'ajuda que està subvencionada per l'IVACE i per la Unió Europea a través del FEDER, perquè totes les parts intervinents en el projecte i el públic en general estiguen informats d'aquest cofinançament. En aquest sentit hauran d'inserir en els diferents materials, suports, comunicacions, productes o elements de difusió el logotip de l'IVACE i l'emblema de la Unió Europea amb la referència al Fons FEDER, que estan disponibles en http://www.ivace.es

Específicament i com a mínim haurà de:

1) Durant l'execució del projecte:

– Publicar en el seu lloc d'internet una descripció del projecte indicant els seus objectius i resultats, destacant el suport financer de la Unió Europea i de l'IVACE.

– Col·locar un cartell informatiu amb breu informació sobre el projecte -d'una grandària mínima A3– en el qual esmentarà l'ajuda financera de la Unió Europea i de l'IVACE, en un lloc ben visible per al públic (per exemple a l'entrada de la seu social de l'empresa, sales de reunions, estands firals, o qualsevol altre lloc on es desenvolupe el projecte).



2) Quant als resultats del projecte, l'entitat haurà d'incloure el logotip de l'IVACE i l'emblema de la Unió Europea amb la referència al Fons FEDER, acompanyat de la següent declaració «Aquesta actuació està cofinançada per la Unió Europea a través del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020» en qualsevol document, portades de documents, pantalles de presentació de pàgines web, informes de resultats i conclusions, comunicacions, fotografies d'esdeveniments i certàmens, etc.

L'aplicació de les mesures s'haurà d'acreditar degudament durant la justificació dels projectes aportant documentació i fotografies que ho evidencien.

L'IVACE podrà sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguen prou acreditades en la memòria.

b) Complir les obligacions fiscals i de la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per l'IVACE en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



c) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim establit en el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.

d) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

En l'execució dels projectes s'haurà de mantindre, a més, un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb el projecte, sense perjuí de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció una llista en què consten totes les despeses, pagaments, ingressos o cobraments relacionats amb la subvenció concedida, així com el número d'apunt, l'import i l'assentament en el llibre diari de comptabilitat ajustat al Pla General Comptable (PGC), la subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida; queden exempts del compliment d'aquesta obligació els Centres Tecnològics beneficiaris que ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat ací referida.

e) Es disposarà d'un sistema de control que reculla les hores dedicades al projecte en funció del temps real del personal en plantilla investigador, i s'inclourà qualsevol projecte o activitat exercida, amb el contingut mínim indicat en les Instruccions de Justificació aprovades per la Direcció General de l'IVACE.

f) Comunicar a l'IVACE les ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables. En cas de concurrència amb altres ajudes per als mateixos costos subvencionables, quedarà sense efecte la ja concedida per l'IVACE, excepte renúncia expressa a la ja concedida per l'altra administració.

g) Comptar amb un pla de difusió que haurà de materialitzar-se necessàriament, havent de fer coneixedor i partícip a l'IVACE de totes les accions de promoció i de comunicació previstes tant en la fase prèvia de sol·licitud com, amb la suficient antelació, al llarg del desenvolupament d'aquestes, inclosa la difusió dels resultats en suports físics o electrònics.

Dins del pla de difusió dels resultats del projecte s'haurà de crear un accés públic a través del web del centre tecnològic beneficiari on es puga accedir als resultats de la investigació. Aquest accés ha de ser obert i lliure de barreres econòmiques, encara que serà possible establir una restricció raonable d'accés a la informació -així, el registre de persones usuàries i propòsit d'aquestes– sempre que es garantisca que el coneixement obtingut a partir d'activitats d'investigació finançades amb fons públics és considerat bé públic.





Article 9. Justificació de les ajudes

1. La justificació de l'ajuda es realitzarà per mitjà de l'aportació de justificants de despesa i pagament, i en la forma definida en les Instruccions de Justificació d'Ajudes.

a) En qualsevol cas comprendrà la documentació següent:

– Memòria que reculla de forma detallada les activitats realitzades.

– Relació de despeses i pagaments generats per mitjà de l'aplicació informàtica «justific@» disponible en la web de l'IVACE http://www.ivace.es.

– Justificants de despesa i pagament.

– Informe de persona auditora o empresa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007).

b) Es consideren justificants de despesa les factures i els documents de valor probatori equivalent. La justificació de les despeses de personal es durà a terme per mitjà de les nòmines del personal dedicat al desenvolupament del projecte, els documents de cotització a la Seguretat Social a càrrec de l'entitat i els certificats de retencions on s'acredite l'ingrés de les retencions a favor de la Hisenda Pública.

Als efectes de justificació es considerarà que la despesa subvencionada s'ha realitzat sempre que haja sigut totalment pagada en la data límit de justificació.

c) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà per mitjà de la presentació d'una còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons junt amb còpia de la transferència o del xec nominatiu. Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

En el cas que l'ordre de transferència i/o l'apunt de l'extracte bancari siguen globals i, per tant, estiguen referits a diversos justificants de despeses relacionades o no amb el projecte, serà necessari acompanyar relació detallada dels mateixos en la què apareguen la persona o entitat destinatària, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat.

2. Terminis d'execució, de justificació i de validesa de justificants de despesa i pagament.

Només seran subvencionables:

– les despeses realitzades des de l'1 de gener de 2018 fins a la data de finalització del projecte indicada en la memòria adjunta a la sol·licitud, que no podrà ser posterior al 30 de juny de 2019.

– els pagaments realitzats des de l'1 de gener de 2018 fins a la data de presentació de la justificació del projecte.

La justificació del projecte s'haurà de presentar en el termini màxim de dos mesos comptadors de la data de finalització d'aquell.

3. Llevat que la despesa s'haguera realitzat amb anterioritat a la concessió de la subvenció, quan l'import d'una despesa subvencionable siga igual o supere, IVA exclòs, els 15.000 euros en el supòsit de subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per tercers, l'entitat beneficiària haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat, abans de la contracció de la despesa, com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores, sense vinculació entre aquests.

A més dels justificants de despesa i pagament del servei executat, s'haurà d'incloure en la documentació a aportar una còpia de cada una de les ofertes presentades amb anterioritat a la realització de cada despesa.

Les ofertes hauran de complir els requisits següents:

– Requisits materials: les ofertes han d'estar suficientment detallades, amb especificació dels treballs que s'han de realitzar i el seu preu.

– Requisits formals: les ofertes han d'estar datades, i contindre les dades que permeten la correcta identificació del seu remitent, junt amb el logo o el segell de l'empresa.

Si no s'opta per l'oferta més econòmica, l'entitat beneficiària haurà de presentar un informe en el qual es justifique per què no s'ha triat la més econòmica.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses en què, almenys, dos d'aquestes no siguen empreses associades a la entitat beneficiària i integrants de la seua Junta Directiva o Consell d'Administració, ni tinguen drets de vot superiors al 50 %.

En el cas excepcional que per les especials característiques del servei no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o el presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes de empreses proveïdores per:

– Un informe explicatiu sobre les especials característiques del servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres empreses proveïdores d'aquest. No serà admés com a justificant de la no presentació de tres ofertes si el seu argument es basa en:

· Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «empresa proveïdora habitual», «empresa subministradora única» sense que en aquest últim cas s'aporten més dades que l'acrediten, etc.)

· Las característiques genèriques del servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

· Las característiques genèriques de l'entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

– Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la busca de empreses proveïdores del bé o servei.

Com a continuació de l'anterior, les motivacions hauran de ser convincents, incloent-hi com annexos a l'informe, per exemple, un certificat de l' empresa proveïdora en què s'aporte una llicència d'una patent o d'un model d'utilitat que tinga indubtable relació amb les despeses subvencionables del projecte, un certificat de contracte de distribució exclusiva d'un producte que no tinga substitutiu o un contracte amb l' empresa proveïdora per al subministrament de matèries primeres l'ús del qual és imprescindible i insubstituïble per altres per a certs equipaments d'altes prestacions i en el qual quede patent la pèrdua de garantia d'aquests si no són utilitzats.

S'entén per empreses o entitats vinculades aquelles en les quals una persona sòcia o grup d'elles puga exercir, directament o indirectament, una influència dominant, o aquelles que puguen exercir-la sobre aquesta o que estiguen sotmeses a la influència dominant d'una altra empresa o entitat per raó de propietat, participació financera o normes que la regulen. Es presumirà que hi ha influència dominant quan una empresa, entitat, persona física o grup d'aquestes, directament o indirectament, amb relació a una altra, estiga en possessió, com a mínim, d'un 25 % del capital subscrit, d'un 25 % dels vots inherents a les participacions emeses per l'empresa o entitat, o puga designar almenys el 25 % de les persones integrants de l'òrgan d'administració, direcció o control de l'empresa, i, en qualsevol cas, en els supòsits previstos en l'article 68.2 del reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juny.

En cap cas s'acceptarà el fraccionament d'una mateixa despesa en diverses factures a fi d'eludir el que s'ha preceptuat més amunt.

En aquest sentit, per a una mateixa empresa proveïdora tampoc es podrà fraccionar la prestació d'un servei atenent, per exemple, les fases d'aquest; en aquest cas serà considerat com un únic servei prestat i haurà de complir els requisits anteriorment indicats.



La no presentació dels informes esmentats anteriorment o la insuficiència d'aquests donarà lloc a la no consideració de l'import que excedisca del cost del qual no es van aportar tres ofertes d'import igual o superior a 15.000 euros, o no es va optar per la més econòmica o no es va presentar informe justificatiu de qualsevol dels incompliments anteriors, sense perjuí de la facultat de l'IVACE de demanar, a càrrec de l'entitat beneficiària, una taxació pericial del bé subvencionat i recalcular en funció d'aquesta la subvenció concedida.

L'entitat beneficiària haurà d'utilitzar l'opció prevista en el supòsit excepcional amb les màximes cauteles, atés que l'IVACE, atenent aquest caràcter, està obligat a verificar que la decisió respon a la realitat del mercat, i podrà per a això contrastar la veracitat de les dades amb les empreses proveïdores si és el cas consultades.

Els informes seran firmats per qui represente legalment a l'entitat beneficiària.



Article 10. Modificació del projecte i reintegrament de la subvenció concedida

1. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció de la manera descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, i es respectaran els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen.

2. Les modificacions en el projecte hauran de sol·licitar-se per escrit per a la seua avaluació i aprovació o denegació per part de l'IVACE.

Les modificacions que requerixen la presentació d'una sol·licitud de modificació són les següents:

– Modificació en l'import a justificar per concepte de despesa que signifique una variació que supere el 30 % de la quantitat a justificar d'aquest concepte indicada en la comunicació de concessió de l'ajuda.

– Modificacions que impliquen una variació dels continguts del projecte.

– Altes i baixes del personal propi de l'entitat beneficiària que participa en el projecte.

– Modificacions en els serveis externs del projecte en els casos següents:

· Inclusió d'un nou servei no previst inicialment.

· Canvi de la naturalesa del servei previst inicialment.

Les modificacions sol·licitades hauran de ser presentades a l'IVACE en un termini màxim de 3 mesos des que aquestes es produïsquen i sempre abans de finalitzar l'execució del projecte. Les modificacions sol·licitades hauran de ser justificades adequadament per l'entitat beneficiària.

3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'entitat beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de la subvenció concedida o al desistiment sense efectes, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta.

4. La no presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.3, o la insuficiència d'aquests, donarà lloc a la consegüent minoració o revocació de la despesa.

5. La presentació per part de l'entitat beneficiària d'un percentatge de despeses pagades menor del 60 % de la quantitat total a justificar, donarà lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament es puga considerar que encara així el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no es declare la revocació sinó la minoració.

6. Es delega en qui ostente la direcció d'àrea de l'IVACE -o si és el cas, departament o servei– competent per a la gestió de l'ajudes establides en la present convocatòria, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió –sense que en cap cas això supose una modificació de la baremació que haja impedit l'adjudicació de l'ajuda segons els criteris aprovats per la Comissió d'Avaluació– especialment les referides a renúncies, canvi de l'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte. La resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.





Article 11. Pagament de les ajudes

1. L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte a què estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'entitat beneficiària.

2. La subvenció concedida es podrà anticipar en el percentatge previst en la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a 2018 sense necessitat de presentar garantia.



Article 12. Dotació pressupostària

1. L'import global màxim que es destinarà per a la concessió de les ajudes previstes en la present resolució ascendirà a 12.000.000,00 euros.



2. El pressupost indicat serà a càrrec de la línia pressupostària S6724000 Centres Tecnològics de la Comunitat Valenciana. Projectes d'R+D. El dit import estarà supeditat a la liquidació dels compromisos degudament adquirits procedents de convocatòries anteriors.

3. Les ajudes seran cofinançades en un 50 % a través del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020: Eix Prioritari 1 (potenciar la investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació), Prioritat d'inversió 1b (foment de la inversió empresarial en R+I, el desenvolupament de vincles i sinergies entre les empreses, els centres d'investigació i desenvolupament i el sector de l'ensenyança superior, en particular per mitjà del foment de la inversió en el desenvolupament de productes i serveis, la transferència de tecnologia, la innovació social, la innovació ecològica, les aplicacions de servei públic, l'estímul de la demanda, la interconnexió en xarxa, les agrupacions i la innovació oberta a través d'una especialització intel·ligent i per mitjà del suport a la investigació tecnològica i aplicada, línies pilot, accions de validació precoç dels productes, capacitats de fabricació avançada i primera producció, en particular, en tecnologies facilitadores essencials i difusió de tecnologies polivalents) i objectiu específic 1.2.2. (transferència de coneixement i cooperació entre empreses i centres d'investigació).



4. En qualsevol cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible com a conseqüència d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista o de les quals deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu dia, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit i a l'aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, i a la seua publicació en la base nacional de dades de subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 13. Transparència i detecció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir amb les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite:

a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web -o mitjà electrònic de finalitat similar– en la qual aparega la següent informació:

– Contractes subscrits amb una administració pública, fent esment de les parts, objecte, termini de duració, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis amb l'Administració pública subscrits, fent esment de les parts, objecte, termini de duració i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en la present convocatòria podrà posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web: http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/paginas/Denam.aspx i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.







DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Habilitació normativa

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar en el termini d'un mes un recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 25 de gener de 2018.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web