Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 14 de febrer de 2019, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, mitjançant la qual s'estableix la convocatòria del procediment per a la concessió de les ajudes incloses en la sol·licitud única dins del marc de la Política Agrícola Comuna per a l'any 2019. [2019/1540]

(DOGV núm. 8489 de 19.02.2019) Ref. Base de dades 001627/2019




De conformitat amb el que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 77.4.3, últim punt, de la Llei 14/2005, de 23 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió financera i administrativa, i d'organització de la Generalitat, i en atenció a la competència establida en l'article 13.1 del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, s'emet la present resolució.

En aplicació de l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat destinats a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes regulades en la present convocatòria són compatibles amb la política comunitària de competència, d'acord amb l'article 81.2 del Reglament (UE) 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), segons el qual els articles 107, 108 i 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres en virtut i de conformitat amb aquest reglament, ni al finançament suplementari nacional contemplada en l'article 82, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE.





Apartat 1. Disposicions que estableixen les bases reguladores de les ajudes convocades

A les presents ajudes els resulta aplicable el que es determina en:

– L'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables al conjunt de pagaments directes a l'agricultura i la ramaderia i altres règims d'ajuda, i també sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural (DOGV 7478, 4 de març).

– L'Ordre 6/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables als pagaments a zones amb limitacions naturals, continguts en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) (DOGV 7478, 4 de març) i les seues modificacions.

– L'Ordre 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regula la mesura d'agricultura ecològica, continguda en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel FEADER (DOGV 7478, 4 de març) i les seues modificacions.

– L'Ordre 8/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les ajudes corresponents a les mesures d'agroambient i clima, contingudes en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana i cofinançades pel FEADER (DOGV 7478, 4 març), i les seues modificacions.

– El Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, i també sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural i les seues modificacions.

– El Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre, sobre assignació de drets de règim de pagament bàsic de la Política Agrícola Comuna, i les seues modificacions.

– El Reial decret 1077/2014, de 19 de desembre, pel qual es regula el sistema d'informació geogràfica de parcel·les agrícoles, i les seues modificacions.

– El Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s'estableixen les normes de la condicionalitat que han de complir els beneficiaris que reben pagaments directes, determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut de determinats programes de suport al sector vitivinícola, i les seues modificacions.



Apartat 2. Crèdits pressupostaris als quals s'imputa la subvenció



El pagament de les ajudes previstes en l'article 1, epígrafs a, b, c, d i e de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i dels pagaments al desenvolupament rural, s'efectuarà amb càrrec al capítol IV de la línia SE830000 (fons FEAGA) del pressupost de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària i corresponent a l'aplicació en la Comunitat Valenciana de la Política Agrícola Comuna per un import global màxim de 120.000.000 euros.

El pagament de les ajudes establertes en l'article 1, epígrafs f, g i h de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, s'efectuarà amb càrrec al capítol IV de la línia SE832000 (fons FEADER) del pressupost de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària i corresponent a l'aplicació en la Comunitat Valenciana de la Política Agrícola Comuna.

Els límits pressupostaris per a cadascuna de les ajudes previstes en l'article 1, epígrafs a, b, c, d i e de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua seran els que establisca el FEGA, com a organisme coordinador dels organismes pagadors, per a la campanya de 2019.

Els límits pressupostaris per a les ajudes d'agroambient i clima, agricultura ecològica, i també les de zones de limitacions naturals, són els següents:



Mesura 10. Agroambient i clima:

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2015):

· Protecció del cultiu sostenible de l'arròs en zones d'aiguamoll: 6.583.000 euros en 2020.

· Manteniment sostenible de cultius permanents en zones vulnerables: 5.000.000 euros en 2020.

· Protecció dels aiguamolls i canyissars del sud d'Alacant: 200.000 euros en 2020.

· Conservació i millora de races autòctones: 80.000 euros en 2020.



– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2016):

· Protecció dels aiguamolls i canyissars del sud d'Alacant: 100.000 euros en 2020.



– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2018):

· Foment de sistemes agraris d'interés per a ocells esteparis: 30.000 euros en 2020.



Mesura 11. Agricultura ecològica:

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2015):

· Manteniment de pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 4.000.000 euros en 2020.



– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2017):

· Manteniment de pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 2.360.000 euros en 2020.



– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2018):

· Conversió a pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 1.000.000 euros en 2020.



– Convocatòria de nous titulars 2019:

Conformement amb l'article 9, apartat 3, de l'Ordre 7/2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores, els beneficiaris d'ajuda a conversió (operació 11.1.1), una vegada conclòs el període de conversió, podran continuar els seus compromisos com a manteniment de pràctiques d'agricultura ecològica (operació 11.1.2) a l'efecte de concloure un període total de compromisos de cinc anys, sempre que ho sol·liciten. La resolució de concessió de l'ajuda contemplaria les 5 anualitats, que s'imputen a cadascuna de les operacions esmenades, que es doten amb les següents quanties màximes:

– Canvi a pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 600.000 euros en 2020; 600.000 euros en 2021; 600.000 euros en 2022.

– Manteniment de pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 1.000.000 euros en 2020; 1.000.000 euros en 2021; 1.150.000 euros en 2022; 2.000.000 euros en 2023; 2.000.000 euros en 2024.

Atés que l'exercici 2024 està fora del període de pagaments contemplats en l'actual PDR 2014-2020, els pagaments que es realitzen a partir del 31 de desembre de 2023 queden condicionats al que puguen establir, si escau, els reglaments comunitaris i, en tot cas, a l'aprovació del següent programa de desenvolupament rural.

En aplicació del que es determina en l'article 58, apartat 2, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es fixa un import addicional de 2.000.000 euros, per al canvi a pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica, a distribuir entre les anualitats previstes per a la convocatòria de nous titulars de 2019. L'efectivitat d'aquesta quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit amb anterioritat a la resolució de la convocatòria, segons el que es disposa en l'apartat 4.b de l'article 52.2 del Reglament de la Llei 38/2003.

En aplicació de l'apartat 4 i 5 del referit article 58 l'aplicació de l'import addicional anterior no altera la resta de condicions de la convocatòria d'ajudes i per tant no precisarà de cap nova convocatòria ni l'ampliació del termini d'aquesta. El crèdit final disponible i la seua distribució definitiva per anualitats es publicarà amb anterioritat a la resolució de la convocatòria.



Mesura 13. Ajudes a zones amb limitacions naturals:

– Pagament de compensació en zones de muntanya: 1.500.000 euros en 2020.

– Pagament de compensació en altres àrees que afronten limitacions naturals: 4.265.000 euros en 2020.

Les ajudes citades s'emmarquen en el PDR-CV 2014-2020 i estan cofinançades pel FEADER, en el percentatge que es determina en el Pla financer del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 vigent.



Apartat 3. Relació de les ajudes concretes vinculades a la sol·licitud única convocades mitjançant la present resolució i remissió a la normativa que conté els requisits concrets a complir en cada règim



A. Els beneficiaris de les ajudes recollides en l'article 1 de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, podran sol·licitar, en els termes que s'estableixen en els apartats següents de la present resolució:

1. El pagament bàsic als agricultors, segons el que s'estableix en l'article 13 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, i també sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural (d'ara en avant Reial decret 1075/2014, de 19 desembre).

2. Un pagament per als agricultors que apliquen pràctiques agrícoles beneficioses per al clima i el medi ambient, segons el que s'estableix en l'article 17 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.



3. Un pagament complementari per als joves agricultors que comencen la seua activitat agrícola, segons el que s'estableix en l'article 25 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

4. Un règim d'ajuda associada voluntària relatiu als següents cultius:

– Arròs, segons el que s'estableix en l'article 30 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Cultius proteics segons el que s'estableix en l'article 34 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Fruits de corfa i les garrofes, segons el que s'estableix en l'article 38 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Llegums de qualitat, segons el que s'estableix en l'article 41 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Remolatxa sucrera, segons el que s'estableix en l'article 45 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Tomata per a indústria segons el que s'estableix en l'article 48 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Pagament específic al cultiu del cotó segons el que s'estableix en l'article 53 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

5. Un règim d'ajuda associada voluntària relatiu als següents sectors ramaders, conforme al que s'estableix en els articles 58 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre:

– Ajuda associada per a les explotacions que mantinguen vaques nodrisses

– Ajuda associada per a les explotacions de boví d'engreix.

– Ajuda associada per a les explotacions de boví de llet.

– Ajuda associada per a les explotacions d'oví.

– Ajuda associada per a les explotacions de caprí.

– Ajuda associada per als ramaders de boví de llet que van mantindre drets especials en 2014 i no disposen d'hectàrees admissibles per a l'activació de drets de pagament bàsic.

– Ajuda associada per als ramaders de boví d'engreix que van mantindre drets especials en 2014 i no disposen d'hectàrees admissibles per a l'activació de drets de pagament bàsic.

– Ajuda associada per als ramaders d'oví i caprí que van mantindre drets especials en 2014 i no disposen d'hectàrees admissibles per a l'activació de drets de pagament bàsic.

6. Un règim simplificat per als xicotets agricultors, segons el que s'estableix en el 86 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.



B. Els beneficiaris podran sol·licitar, en els termes que s'estableixen en els apartats següents de la present resolució, un pagament anual per les ajudes recollides en el Reglament (UE) número 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i en el Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020:

– Ajudes d'agroambient i clima.

– Ajuda a l'agricultura ecològica.



C. Es convoca la incorporació al règim d'ajudes establertes en l'article 1 de l'Ordre 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua (mesura 11 del PDR-CV 2014/2020), a les operacions de conversió a mètodes d'agricultura ecològica i de manteniment de pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica. La sol·licitud de l'ajuda s'efectuarà d'acord amb el que s'estableix en els apartats següents de la present resolució. Els tipus d'ajuda, condicions d'elegibilitat, requisits, tramitació del procediment de concessió i la seua resolució, seran els establits en els capítols II i III de l'Ordre 7/2015, de 27 de febrer, de 2015. Els límits pressupostaris per a la convocatòria d'aquestes ajudes seran els establerts en l'apartat 2 d'aquesta resolució.



D. Es convoca la concessió de les ajudes previstes en l'article 1 de l'Ordre 6/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua (mesura 13 del PDR-CV 2014/2020), als agricultors amb explotacions agràries en zones de muntanya o altres zones amb limitacions naturals. La sol·licitud de l'ajuda s'efectuarà d'acord amb el que s'estableix en els apartats següents de la present resolució. Els tipus d'ajuda, condicions d'elegibilitat, requisits, tramitació del procediment de concessió i la seua resolució, seran els establits en els capítols II i III de l'Ordre 6/2015, de 27 de febrer. Els límits pressupostaris per a la convocatòria d'aquestes ajudes seran els establerts a l'apartat 2 d'aquesta resolució.









Apartat 4. Termini de presentació de la sol·licitud única

1. El contingut de la sol·licitud atendrà el contingut mínim establert en l'article 91 i següents i en l'annex VII del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre. L'emplenament de sol·licituds es realitzarà a través de l'aplicació informàtica SGA-CAP, que estarà a la disposició dels interessats en el portal de ciutadà, en les seus de les oficines comarcals d'agricultura, en les direccions territorials d'agricultura i en les oficines de les entitats col·laboradores acreditades a tal fi. Cal fer servir les unitats registrals telemàtiques de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura i ramaderia per a la presentació, pels ciutadans, d'al·legacions, escrits i comunicacions que es realitzen per via telemàtica, relatius als procediments administratius vinculats a la sol·licitud única i a partir del moment en què estiga disponible el servei en la Seu electrònica de la Generalitat Valenciana.



2. El termini de presentació de la sol·licitud única per a l'any 2019, segons el que es disposa en l'article 95 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, s'iniciarà el dia 1 de febrer i finalitzarà el dia 30 d'abril, tots dos inclusivament. Es consideraran així mateix les possibles modificacions de termini que es puguen establir en la normativa estatal. No obstant això, el termini anterior podrà ser modificat mitjançant resolució del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària quan siga estrictament necessari per a garantir el compliment de la normativa europea i dins dels terminis màxims establits per aquesta.



3. Durant el període de presentació de la sol·licitud única també podrà presentar-se la sol·licitud d'assignació de drets de pagament bàsic procedents de la Reserva Nacional, de conformitat amb el que es disposa en l'article 24 i següents del Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre, sobre assignació de drets de règim de pagament bàsic de la Política Agrícola (d'ara en avant Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre).

4. El termini de comunicació de les cessions de drets de pagament bàsic a l'Administració s'iniciarà segons es disposa en la Resolució de 2 d'octubre de 2018, de la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna, de modificació de l'inici del termini per a comunicar les cessions de drets de pagament bàsic en la Comunitat Valenciana corresponent a l'any 2019 (DOGV 8409, 24 d'octubre) i finalitzarà a la data final de termini de modificació de la sol·licitud única 2019, de conformitat amb l'article 30 del Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre.



Apartat 5. Documentació de caràcter general que preceptivament ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud única

1. Model de sol·licitud que contindrà necessàriament la informació mínima establerta en l'article 91 i següents i en l'annex VII del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre. A l'efecte d'identificació i localització, tal com s'estableix en l'article 92 del Reial decret 1075/2014, tots els sol·licitants tenen l'obligatorietat de delimitar gràficament i en format digital les parcel·les agrícoles de la seua explotació.



En declarar recintes de pastures, l'agricultor haurà de comprovar que el coeficient d'admissibilitat de pastures (CAP) assignat a les seues parcel·les agrícoles és conforme amb la realitat del terreny. Hauran de justificar, així mateix, que disposen de la càrrega ramadera suficient o realitzen una activitat del manteniment de pastura adequada.

En el cas de disconformitat podrà utilitzar l'enquesta recollida en l'annex I de l'Ordre 5/2015, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per a estimar el CAP d'aqueixes superfícies.

Quan es declare un coeficient d'admissibilitat de pastures (CAP) superior a la dada que figura en SIGPAC serà obligatori presentar sol·licitud de modificació a aquesta base de dades. Si el CAP declarat és inferior, sempre que aquesta disminució siga temporal, no serà necessari la realització d'una al·legació a SIGPAC.

2. Quan s'actue a través de representant legal, es presentarà el document acreditatiu de l'existència de la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que deixe constància fidedigna de la seua existència.



3. Document de comunitats de béns, en el qual conste necessàriament el contingut establert en l'article 2 de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.

4. Document de domiciliació bancària, només en els casos en els quals no figuren donats d'alta en el Registre de tercers de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (GTA) o bé que s'haja produït un canvi de compte bancari.

5. En cas de persones jurídiques, estatuts i/o escriptura de constitució de l'entitat titular de l'explotació. A més, les persones jurídiques (excepte cooperatives), hauran de declarar el nom, CIF i la relació de socis, indicant el % de la seua participació en el capital social.

6. Las persones jurídiques i grups de persones físiques i jurídiques a les quals es refereix la lletra b de l'apartat 4 de l'article 8 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, han de declarar i acreditar fefaentment el total d'ingressos agraris percebuts en el període impositiu més recent. L'autoritat competent podrà determinar l'obligatorietat de realitzar també la declaració corresponent als dos exercicis fiscals anteriors.



Apartat 6. Documentació de caràcter específic que addicionalment ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud única segons el tipus concret d'ajuda sol·licitada

Tota la documentació de caràcter específic es regularà conformement amb l'annex VII del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.



Apartat 7. Període de diversificació de cultius

Per a donar compliment a la pràctica de diversificació de cultius, en el cas de cereals d'hivern, a fi d'evitar la creació de condicions artificials, i a causa de la similitud del cicle de cultiu de varietats de cicle llarg i de cicle curt o de primavera, tindran tots ells la consideració de cultius d'hivern i, per tant, comptaran com un sol cultiu a l'efecte de compliment de la diversificació.

Per tant, en la declaració anual de cultius de la SU tots ells es declararan com a cultius d'hivern.



Apartat 8. Data límit per a efectuar al·legacions al SIGPAC

Tal com preveu l'article 8 de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, mitjançant la present resolució es fixa com a data límit per a poder efectuar sol·licituds de modificació als dades que consten en el SIGPAC, com a molt tard abans que finalitze el termini de presentació de la sol·licitud única.



Apartat 9. Declaracions d'arròs

De conformitat amb l'article 31.2 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, els beneficiaris de l'ajuda associada al cultiu de l'arròs hauran de presentar abans del 15 de novembre de l'any de la sol·licitud les següents declaracions:

a) Declaració d'existències en el seu poder a 31 d'agost de l'any de la sol·licitud.

b) Declaració de collita que especifique la producció obtinguda i la superfície utilitzada.

Totes dues declaracions es desglossaran per tipus i varietats d'arròs, d'acord amb el que s'estableix en l'article 12.b del Reglament d'execució (UE) 2017/1185 de la Comissió, de 20 d'abril de 2017, pel qual s'estableixen les normes de desenvolupament dels reglaments (UE) núm. 1307/2013 i (UE) núm. 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a la notificació d'informació de documents a la Comissió i pel qual es modifiquen i deroguen diversos reglaments de la Comissió.





Apartat 10. Inscripció en el Registre de producció integrada

Per als sol·licitants de l'ajuda al manteniment sostenible de cultius permanents en zones vulnerables que declaren parcel·les de cítrics, vinya de vinificació i/o raïm de taula, la sol·licitud d'inscripció en el Registre de producció integrada, es realitzarà a través de la sol·licitud única.



Apartat 11. Inscripció i actualització de superfícies en les bases de dades del Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV)

Els titulars de sol·licitud única que realitzen pràctiques d'agricultura ecològica en les seues explotacions declararan aquesta circumstància en realitzar la sol·licitud. Aquestes dades seran transmeses al CAECV a l'efecte d'actualitzar aquelles que ja estigueren inscrites.

La inscripció en el registre del CAECV de nous operadors o noves superfícies es realitzarà directament a través dels mitjans establits a tal fi pel propi Comité. De conformitat amb l'article 8.1.a.4 de l'Ordre de bases 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regula la mesura d'agricultura ecològica, continguda en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel FEADER, la data de sol·licitud al registre d'operadors del CAECV ha de ser anterior al període de presentació de sol·licitud d'ajuda i en, concret, anterior a l'1 de gener de 2019.



Apartat 12. Inscripció en el Registre general de la producció agrícola

En virtut de l'article 2 de l'Ordre 13/2015, de 16 de març, del conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableix el procediment administratiu d'inscripció en el Registre general de la producció agrícola (REGEPA), els titulars de sol·licitud única han de fer la seua declaració a l'efecte d'inscripció o actualització de dades de la seua explotació en REGEPA a través de la pròpia sol·licitud. La resta de titulars d'explotacions agrícoles presentaran la seua declaració a l'efecte del Registre general de la producció agrícola en el mateix període en el qual es presenten les sol·licituds úniques d'ajuda de la Política Agrícola Comuna (PAC), excepte en cas d'explotacions agrícoles de nova constitució.

L'emplenament de sol·licituds es realitzarà de la manera que es descriu en l'apartat 4.1.



Apartat 13. Termini de resolució i Indicació dels òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment

1. Tenint en compte el que es determina en les ordres reguladores de les ajudes relacionades en l'apartat 3 d'aquesta resolució i, més concretament, de conformitat amb l'Acord de 13 de setembre de 2011, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEAGA entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i l'Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament del Fons FEADER entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i també de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació, la competència per a resoldre els expedients d'ajudes correspon a la directora general de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna.

2. La resolució i el pagament de les ajudes recollides en les ordres 5/2015, 6/2015 i 7/2015, totes elles de 27 de febrer, es realitzarà conformement amb el que s'estableix en aquestes, i serà termini màxim per a dictar i notificar la resolució d'ajudes de sis mesos des que haguera conclòs el termini de presentació de sol·licituds, conformement amb l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Després que haja transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat la resolució, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud.

3.1. La resolució de pagament de les ajudes previstes en els epígrafs A i B de l'apartat tercer es notificarà als interessats conformement amb el que s'estableix en el article 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.2. La resolució de concessió de les ajudes establertes en els epígrafs C i D de l'apartat tercer s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Apartat 14. Presentació de factures

1. A l'efecte del compliment dels compromisos exigits en les operacions de la mesura 10 del PDR-CV 2014-2020, les factures de llavor certificades es presentaran abans del 30 de novembre de l'any de la sol·licitud.



Apartat 15. Controls

1. Totes les sol·licituds de les ajudes recollides en l'Ordre 5/2025, de 27 de febrer, seran sotmeses als controls administratius necessaris per a verificar el compliment dels requisits exigits per a la concessió d'aquestes ajudes.

2. La conselleria amb competències en matèria d'agricultura i ramaderia ha d'establir un pla de controls sobre el terreny, que incloga com a mínim els percentatges de control que s'estableixen en els articles 30 i 31 del Reglament d'execució núm. 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014.

3. D'acord amb l'article 11 del Reial decret 1075/2015, de 29 de desembre, en cap cas es concediran pagaments per superfícies que es troben en estat d'abandó i la declaració de superfícies agràries en les quals es comprove a través dels controls d'admissibilitat (ben administratius, bé sobre el terreny) que no es compleix amb les activitats de manteniment podran ser considerats casos de creació de condicions artificials per a obtindre el benefici de les ajudes i estaran subjectes al règim de penalitzacions previst en l'article 102 del mencionat reial decret.



Apartat 16. Compatibilitat dels règims d'ajuda

1. El beneficiari haurà de comunicar a l'òrgan concedent, bé en la seua sol·licitud d'ajuda o bé en qualsevol altre moment de la vigència de l'expedient, l'obtenció d'altres ajudes sol·licitades o concedides per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics.

En el cas que la sol·licitud o concessió d'altres ajudes s'efectue durant la tramitació de l'expedient, aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

2. Cadascuna de les mesures recollides en el PDR-CV 2014-2020 serà incompatible amb altres mesures que perseguisquen els mateixos objectius i actuacions.

Les actuacions objecte de les ajudes d'agroambient i clima i d'agricultura ecològica seran incompatibles amb altres règims d'ajuda que tinguen la mateixa finalitat.

Les ampliacions de superfície en compromisos vigents d'ajudes d'agroambient i clima i d'agricultura ecològica, no podran tindre com a objecte superfícies que es troben prèviament incloses en un pla de reconversió o reestructuració de cultius.

3. En una mateixa anualitat no podrà presentar-se, respecte d'una parcel·la agrícola, més d'una sol·licitud de pagament acoblat. Per contra, el règim de pagament bàsic sí que resulta compatible amb els pagaments acoblats.

4. En el cas de les ajudes contingudes en el PDR-CV 2014-2020, les despeses cofinançades pel FEADER no seran cofinançats mitjançant la contribució dels fons estructurals, del fons de cohesió o de qualsevol altre instrument financer comunitari.

5. Les ajudes de la mesura d'agroambient i clima són incompatibles, per a un mateix titular, recinte i cultiu, amb les ajudes de la mesura d'agricultura ecològica.

6. Les ajudes de la mesura d'agricultura ecològica són incompatibles, per a un mateix titular i la seua explotació, amb qualsevol de les ajudes de la mesura d'agroambient i clima.



Apartat 17. Drets retirats

D'acord amb l'article 16 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, i també sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural, es consideren drets de pagament activats aquells justificats en la sol·licitud única a la regió en la qual es van assignar en 2015, segons el Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre, sobre assignació de drets de règim de pagament bàsic de la política agrícola comuna, la superfície de la qual resulte determinada conformement amb el sistema integrat de gestió i control previst en el Reglament (UE) número 306/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

D'altra banda, si un agricultor que disposa de drets de pagament no activa aquests drets durant dos anys consecutius, aquests passaran a la Reserva Nacional.

Els beneficiaris tindran accés als drets actualitzats en la consulta pública de drets de pagament bàsic del Fons Espanyol de Garantia Agrària (FEGA):

https://www.fega.es/es/pwfgcp/es/ayudas_dir_desa_rural/consulta_derechos_pago_basico/index.jsp



Apartat 18. Circumstàncies per a la modificació de la resolució

D'acord amb el que es disposa en l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, qualsevol alteració de les condicions de concessió de la subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, en els termes establits en les ordres de bases que regulen aquestes ajudes.



Apartat 19. Publicació d'informació sobre els beneficiaris

De conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) núm. 1306/2013, s'informa als beneficiaris que les seues dades seran publicades conformement amb l'article 111 d'aquest reglament i podran ser tractats per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.



Apartat 20. Procediment de comunicació d'irregularitats i sospites de frau

Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc de la present convocatòria, podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest Servei en l'adreça web:

http://www.igae.pap.minhafp.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx

i en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, del citat servei, que pot consultar-se en l'URL següent:

http://www.hisenda.gva.es/documents/90598251/165748060/ComunicacionSNCA+1-2017+06.04.2017Canaldenuncias.pdf/0356c08d-0e02-4cf6-b820-19f28fcee69f



Apartat 21. Règim de recursos contra la present resolució de convocatòria

La present resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta pot interposar-se, potestativament, un recurs de reposició davant el director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o impugnar-se directament davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es determina en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 14 de febrer de 2019.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Francisco Rodríguez Mulero.

Mapa web