Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 14 de febrer de 2019, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual es convoca la concessió de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del dret foral civil valencià durant l'exercici 2019. [2019/1580]

(DOGV núm. 8490 de 20.02.2019) Ref. Base de dades 001683/2019






L'article 11 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, assigna a la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, les competències en matèria de foment de l'autogovern. D'altra banda, el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, en el seu article 40.2 b), atribueix a la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, entre altres funcions, les vinculades amb el desenvolupament de l'autogovern i la recuperació del dret foral civil valencià.

Detallant les previsions dels preceptes ressenyats, l'article 10 del Decret 195/2018, de 31 d'octubre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, atribueix a la citada Direcció General les següents funcions: dissenyar la planificació i les directrius d'actuació en matèria de responsabilitat social, així com executar les polítiques de la Generalitat en aquest àmbit, dirigir i gestionar les polítiques de la Generalitat destinades al desenvolupament de l'autogovern, donar suport a la iniciativa legislativa popular en el marc de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i de la legislació vigent i promoure-la, disseny, coordinació i gestió de les ajudes destinades al foment i divulgació de l'autogovern i la responsabilitat social, coordinar el desenvolupament normatiu de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana per a la creació dels organismes previstos en aquest, impulsar, coordinar i desenvolupar la normativa de la Generalitat, dins de l'àmbit de la responsabilitat social i del foment de l'autogovern, en matèria de processos de participació diferents a les consultes populars, fomentar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres països en matèria de responsabilitat social i foment de l'autogovern, fomentar la recuperació, difusió i estudi del dret civil valencià, informar les administracions de la Comunitat Valenciana i donar-los suport en matèria de promoció de l'autogovern i participar en tots aquells òrgans que, si escau, es creen relatius a la recuperació de la memòria històrica, com a eina per a completar la visió que ha de tindre la societat valenciana del seu autogovern, dissenyar i executar les actuacions relacionades amb la promoció i divulgació de l'autogovern i les seues institucions, i executar aquelles competències que en un futur li puga encomanar la persona titular de la Conselleria per delegació o per desenvolupament de la normativa vigent.

En el marc de la normativa ressenyada, mitjançant l'Ordre 5/2016, de 5 de juliol, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, modificada per l'Ordre 2/2019, de 18 de gener, es van aprovar les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les Mancomunitats de Municipis i als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desplegament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del dret foral civil valencià.

En virtut d'aquesta Ordre, i dins de les disponibilitats pressupostàries existents segons el que es preveu per la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, es convoquen, en règim de concurrència competitiva, subvencions destinades a les Mancomunitats de Municipis i als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desplegament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del dret foral civil valencià durant el present exercici.

Per tot això, de conformitat amb el que es disposa en l'article 160.4 b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria.

Es convoca, en règim de concurrència competitiva, la concessió de subvencions destinades a les Mancomunitats de Municipis i als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desplegament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del dret foral civil valencià durant l'exercici 2019.



Segon. Bases reguladores.

1. La present resolució de convocatòria es dicta a l'empara del que s'estableix en l'Ordre 5/2016, de 5 de juliol, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les Mancomunitats de Municipis i als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desplegament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del dret foral civil valencià (DOGV 7824, 08.07.2016), modificada per l'Ordre 2/2019, de 18 de gener, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació (DOGV 8472, 25.01.2019).

2. Sempre que en aquesta resolució de convocatòria s'al·ludisca a una determinada base reguladora, haurà d'entendre's que es fa per remissió a la citada Ordre 5/2016, de 5 de juliol, modificada per l'Ordre 2/2019, de 18 de gener.



Tercer. Finançament de les subvencions

La present convocatòria de subvencions es finançarà amb càrrec a la línia pressupostària S7254000, inclosa en l'aplicació pressupostària 22.02.02.111.80.4 de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, destinada a responsabilitat social i foment de l'autogovern, amb un crèdit màxim de 75.000,00 € (setanta-cinc mil euros).



Quart. Forma i termini de presentació de sol·licituds.

1. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les subvencions regulades en la present convocatòria es realitzarà, únicament, de forma telemàtica en el Portal de la Generalitat, www.gva.es, accedint a la «Seu Electrònica», Serveis On-line, Ciutadans /Ajudes, Beques i Subvencions.

Per a això, l'entitat sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat l'oportú conveni.

Tant la sol·licitud com la resta de documents a presentar hauran de signar-se electrònicament.

2. L'imprés de sol·licitud i la documentació annexa que s'exigeix en aquesta convocatòria, s'emplenarà i signarà electrònicament per la persona titular de la Mancomunitat de Municipis o de l'Alcaldia-Presidència de l'Ajuntament, a la qual s'acompanyarà la documentació ressenyada en l'apartat cinqué de la present resolució de convocatòria, utilitzant l'aplicació dissenyada per a aquestes subvencions, que estarà disponible en el catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través d'http://sede.gva.es, apartat «Serveis on-line», i seleccionaran el tràmit de sol·licitud de subvenció dissenyat a aquest efecte.



La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases reguladores.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a la inadmissió a tràmit de la sol·licitud.



Cinqué. Documentació a presentar.

Juntament amb la sol·licitud es presentarà la següent documentació:

a) Un programa detallat del pla de l'actuació o actuacions a realitzar. El programa, que en tot cas serà únic per sol·licitud, haurà d'estar signat per la persona titular de la Presidència de la Mancomunitat de Municipis o de l'Alcaldia-Presidència de l'Ajuntament, i en ell s'hauran de detallar, com a mínim, els següents aspectes:

– En primer lloc, totes les activitats a realitzar, amb una descripció precisa del seu contingut, vinculant-les amb l'objecte d'aquesta convocatòria i amb els tipus d'actuacions que, de conformitat amb la base reguladora segona, són subvencionables.

– En segon lloc, els objectius a aconseguir amb el desenvolupament de cadascuna de les activitats incloses en el programa. En particular, haurà de fer-se, si escau, una menció detallada i raonada a la relació entre les activitats programades i els aspectes concrets que, en opinió de l'entitat local sol·licitant, puguen ser valorats conforme als criteris d'atorgament de les subvencions previstos en les lletres c) i d) de l'apartat 1 de la base reguladora sisena, referides, respectivament, a l'ús del valencià i al nivell d'incidència, degudament acreditat, de l'actuació o actuacions a desenvolupar en cadascun dels àmbits ressenyats en la segona de les lletres citades.

– En tercer lloc, el calendari precís de compliment i els terminis d'execució previstos, tant per al programa d'activitats en el seu conjunt com per a cadascuna de les actuacions proposades. En aquest sentit, haurà d'incloure's, com a mínim, una previsió ajustada de les possibles dates de celebració de cada activitat, tenint en compte, en tot cas, la indicació continguda en l'apartat dècim de la present resolució de convocatòria sobre el termini per a la justificació de les subvencions concedides.

b) Un document, degudament signat per la persona titular de la Presidència de la Mancomunitat de Municipis o de l'Alcaldia-Presidència de l'Ajuntament, en el qual figure una descripció desglossada i detallada dels costos corresponents tant al pla d'actuacions en el seu conjunt, com a cadascuna d'aquestes en particular, d'acord amb els següents criteris:



– Si l'actuació o actuacions per a les quals es demana la subvenció no s'hagueren realitzat encara en el moment de formalitzar la sol·licitud, haurà d'aportar-se un pressupost detallat de la despesa o factures proforma.

En aquells supòsits en què des de la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern es considere un pressupost com a excessiu, podrà requerir-se a l'entitat local per a aportar un nou pressupost de l'actuació o actuacions a realitzar més ajustat als preus de mercat.

– Si una part de l'actuació o actuacions per a les quals es demana la subvenció s'haguera realitzat durant l'any 2019 però abans de formalitzar la sol·licitud, haurà d'aportar-se la documentació justificativa de la despesa ja realitzada, de conformitat amb el que es preveu en la base reguladora onze, i respecte a l'actuació o actuacions pendents de realitzar haurà d'aportar-se un pressupost detallat de la despesa o factures proforma. En aquest últim supòsit, si des de la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern es considera un pressupost com a excessiu, podrà requerir-se a l'entitat local per a aportar un nou pressupost de l'actuació o actuacions a realitzar més ajustat als preus de mercat.

c) Certificat que acredite la resolució o acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat local per a formular la sol·licitud de la subvenció, on es farà constar expressament l'import sol·licitat i la consignació de l'import total de les actuacions en el pressupost de l'entitat sol·licitant. Aquest imprés s'emplenarà i signarà electrònicament per la persona que exercisca les funcions de secretaria de la corporació local.



d) L'imprés de domiciliació bancària, a emplenar en el cas de nou perceptor o canvi de compte bancari, que haurà de ser subscrit per la persona titular de la Presidència de la Mancomunitat de Municipis o de l'Alcaldia-Presidència de l'Ajuntament. A l'imprés s'adjuntarà una certificació expedida per la persona que exercisca les funcions de secretaria de la corporació local, en la qual acredite que la persona signant de l'imprés de domiciliació bancària és titular del càrrec corresponent.







Sisé. Esmena de la sol·licitud.

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb aquesta resolució resulte exigible, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'interessat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.

2. Els requeriments als quals es fa referència en aquest resolc, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, tindran lloc mitjançant notificació electrònica, regint-se pel que es disposa en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa l'article 53 d'aquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan dita via resulte obligatòria per a l'interessat, com és aquest cas.



3. De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:

a) El sol·licitant (mancomunitat de municipis o ajuntament), degudament identificat, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada per l'interessat, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació dirigida a aquest, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.



b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies del destinatari es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) L'interessat podrà accedir a la notificació electrònica prèvia la seua identificació personal per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix, i la data i registre d'eixida.

d) Si l'interessat accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.



e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, produint els efectes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Pública.



Seté. Criteris de valoració de les sol·licituds.

Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els establits en la base reguladora sisena, que s'aplicaran per a assignar a cada entitat local beneficiària la puntuació que corresponga conforme a la documentació aportada i a la informació que d'aquesta es desprenga sobre les actuacions dutes a terme o previstes.



Huité. Termini de resolució i publicació.

El termini per a tramitar les sol·licituds, resoldre i publicar la resolució de concessió serà de sis mesos com a màxim, a comptar des de la data de publicació de l'extracte d'aquesta resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les entitats locals interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.





Nové. Recursos.

Contra les resolucions, expresses o presumptes, del procediment de concessió de les subvencions, que esgoten la via administrativa, les entitats locals interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació o publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació o publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 8, 14 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les entitats locals interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

Dècim. Termini i forma de justificació.

1. El termini per a la justificació de les subvencions concedides finalitzarà el 31 d'octubre de 2019.

2. La justificació de les subvencions es realitzarà conforme amb el que estableix la base reguladora onze.

3. La presentació de la justificació es realitzarà de forma telemàtica en els mateixos termes del resolc quart.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 8, 14 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de la possible interposició, per part de les entitats interessades, de qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 14 de febrer de 2019.– El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació: Manuel Alcaraz Ramos.

Mapa web