Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 14 de febrer de 2019, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual es convoca per a l'exercici 2019 la concessió de subvencions destinades a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desplegament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social. [2019/1589]

(DOGV núm. 8492 de 22.02.2019) Ref. Base de dades 001779/2019




L'article 11 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, assigna a la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, les competències en matèria de responsabilitat social i foment de l'autogovern. D'altra banda, el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, en el seu article 40.2 b), atribueix a la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, entre altres funcions, les vinculades amb la responsabilitat social i el desenvolupament de l'autogovern.

Detallant les previsions dels preceptes ressenyats, l'article 10 del Decret 195/2018, de 31 d'octubre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, atribueix a la citada Direcció General les següents funcions: dissenyar la planificació i les directrius d'actuació en matèria de responsabilitat social, així com executar les polítiques de la Generalitat en aquest àmbit, dirigir i gestionar les polítiques de la Generalitat destinades al desenvolupament de l'autogovern, donar suport a la iniciativa legislativa popular en el marc de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i de la legislació vigent i promoure-la, disseny, coordinació i gestió de les ajudes destinades al foment i divulgació de l'autogovern i la responsabilitat social, coordinar el desplegament normatiu de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana per a la creació dels organismes previstos en aquest, impulsar, coordinar i desplegar la normativa de la Generalitat, dins de l'àmbit de la responsabilitat social i del foment de l'autogovern, en matèria de processos de participació diferents de les consultes populars, fomentar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres països en matèria de responsabilitat social i foment de l'autogovern, fomentar la recuperació, difusió i estudi del dret civil valencià, informar les administracions de la Comunitat Valenciana i donar-los suport en matèria de promoció de l'autogovern i participar en tots aquells òrgans que, si escau, es creen relatius a la recuperació de la memòria històrica, com a eina per a completar la visió que ha de tindre la societat valenciana del seu autogovern, dissenyar i executar les actuacions relacionades amb la promoció i divulgació de l'autogovern i les seues institucions, i executar aquelles competències que en un futur li puga encomanar la persona titular de la conselleria per delegació o per desplegament de la normativa vigent.



En el marc de la normativa ressenyada, mitjançant l'Ordre 1/2017, de 16 de gener, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, modificada per l'Ordre 1/2019, de 18 de gener, de la mateixa Conselleria, es van aprovar les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desplegament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social.



En virtut d'aquesta Ordre 1/2017, de 16 de gener, modificada per l'Ordre 1/2019, de 18 de gener, i dins de les disponibilitats pressupostàries existents segons el que es preveu per la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, es convoquen, en règim de concurrència competitiva, subvencions destinades a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desplegament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social, per al present exercici.

Per tot això, de conformitat amb el que es disposa en l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, resolc:



Primer. Objecte

L'objecte de la present resolució és convocar per a l'exercici 2019, en règim de concurrència competitiva, les subvencions destinades a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desplegament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social.



Segon. Bases reguladores de la convocatòria

1. Les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria són les contingudes en l'Ordre 1/2017, de 16 de gener, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desplegament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social (DOGV 7961, 19.01.2017), modificada per l'Ordre 1/2019, de 18 de gener, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació (DOGV 8472, 25.01.2019).

2. Sempre que en aquesta resolució de convocatòria s'al·ludisca a una determinada base reguladora, haurà d'entendre's que es fa per remissió a la citada Ordre 1/2017, de 16 de gener, modificada per l'Ordre 1/2019, de 18 de gener.



Tercer. Finançament de les subvencions

La present convocatòria de subvencions es finançarà amb càrrec a la línia pressupostària S7251000, inclosa en l'aplicació pressupostària 22.02.02.111.80.4 de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, amb un crèdit màxim de 75.000,00 € (setanta-cinc mil euros).



Quart. Condicions de la concessió de les subvencions

1. El procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. Podran sol·licitar aquestes subvencions les universitats de la Comunitat Valenciana.

3. Una universitat no podrà, en una mateixa convocatòria i per a la mateixa actuació subvencionable, presentar una sol·licitud pròpia i, al mateix temps, una sol·licitud conjunta amb una altra o altres universitats.

4. Quedaran excloses, en el marc de cada convocatòria, les universitats de la Comunitat Valenciana en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Cinqué. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les subvencions regulades en la present convocatòria es realitzarà, únicament, de forma telemàtica en el Portal de la Generalitat, www.gva.es, accedint a la Seu electrònica, Serveis on-line o a la Guia PROP.

Per a això, l'entitat sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat l'oportú conveni.

2. La sol·licitud s'emplenarà i signarà per la persona representant de l'entitat sol·licitant, a la qual s'acompanyarà la documentació ressenyada en l'apartat sisé de la present resolució de convocatòria, utilitzant l'aplicació dissenyada per a aquestes subvencions, que estarà disponible en el catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través d'http://sede.gva.es, apartat «serveis on-line», i seleccionaran el tràmit de sol·licitud de subvenció dissenyat a aquest efecte.



La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases reguladores.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes i es computarà des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a la inadmissió a tràmit de la sol·licitud.



Sisé. Documentació de què cal acompanyar la sol·licitud

Juntament amb la sol·licitud es presentarà la següent documentació:

1. Un programa detallat del pla d'actuació o actuacions a realitzar, que haurà d'estar signat per la persona responsable de l'activitat, que haurà de detallar com a mínim:

a) Els objectius a aconseguir amb el desenvolupament de cadascuna de les activitats incloses en el programa, vinculant la seua transcendència i repercussió social amb el tipus de beneficiaris a què vagen destinades.

b) El calendari precís de compliment i els terminis d'execució previstos, tant per al programa d'activitats en el seu conjunt com per a cadascuna de les activitats proposades en particular.

c) El nom i nivell de responsabilitat de les persones que, des de l'entitat sol·licitant, es facen càrrec d'assegurar l'adequat compliment i la completa execució de l'activitat o activitats ressenyades en el programa.



d) Descripció desglossada i detallada dels costos corresponents tant al pla d'actuacions en el seu conjunt com a cadascuna de les actuacions en particular.

2. Certificat expedit per l'òrgan competent de la respectiva universitat, en el qual es facen constar les dades completes i exactes del compte bancari en la qual procediria, si escau, ingressar l'import de la subvenció concedida.

3. Imprés de domiciliació bancària, a emplenar en el cas de nou perceptor o canvi de compte bancari, que haurà de ser subscrit per persona competent per a això.



Seté. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb aquesta resolució resulte exigible, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'interessat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.

2. Els requeriments als quals es fa referència en aquest resolc, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, tindran lloc mitjançant notificació electrònica, regint-se pel que es disposa en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa l'article 53 d'aquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan dita via resulte obligatòria per a l'interessat, com és aquest cas.



3. De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:

a) El sol·licitant (la universitat corresponent), degudament identificat, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada per l'interessat, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació dirigida a aquest, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies del destinatari es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) L'interessat podrà accedir a la notificació electrònica prèvia la seua identificació personal per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix, i la data i registre d'eixida.

d) Si l'interessat accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.



e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, produint els efectes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Els requeriments ressenyats i altres actes de tràmit es realitzaran de forma telemàtica, en el tràmit específic d'aportació de documentació, en la Seu Electrònica de la Generalitat.



Huité. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els següents:

a) Pla d'actuacions previstes, la seua viabilitat i el cost total d'aquelles, a partir del programa presentat: fins a cinc (5) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest primer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres:

– L'estructura i fonamentació del pla aportat, calibrant tant la connexió entre les diferents actuacions proposades com la vinculació de cadascuna i del conjunt a fi de la convocatòria.

– El caràcter multidisciplinari i transversal de les actuacions programades, la participació de persones expertes de diferents àmbits materials del coneixement i la implicació d'equips d'investigació d'àmplia trajectòria professional.

– La relació entre els mitjans personals i materials destinats a l'execució de les activitats i els objectius perseguits amb la seua realització, així com el número previst o ja verificat de persones destinatàries.



– El cost total del conjunt d'actuacions planificades, avaluat en xifres globals i en atenció a l'import i al desglossament de despeses que es faça respecte a cadascuna.

b) Repercussió del pla d'actuacions a realitzar: fins a tres (3) punts.



Per a assignar la puntuació corresponent a aquest segon criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres:

– Els beneficis de les actuacions programades per a les persones a les quals estiguen destinades i, si escau, per a determinats sectors o segments de població i per a la ciutadania en general.

– Els efectes positius, estructurals o conjunturals, que puga generar el desenvolupament de les activitats per a la universitat o universitats sol·licitants de la subvenció.

– La projecció de futur de les actuacions subvencionables, entesa com la capacitat per a impulsar noves activitats similars a curt, mitjà i llarg termini.

– La publicació, prevista o ja realitzada, dels resultats de les activitats programades, bé siga a través de monografies específiques, bé siga per mitjà d'articles en revistes especialitzades.

c) Ús del valencià durant el desenvolupament de l'activitat i/o en les diferents publicacions que, si escau, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió i divulgació dels seus resultats: fins a dos (2) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest tercer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres:

– La possible utilització del valencià durant el desenvolupament de congressos, jornades, conferències, xarrades, seminaris i altres activitats semblants que guarden relació a fi de la convocatòria.

– L'ús, així mateix, del valencià en cartells, tríptics, fullets, quaderns, catàlegs, separates, revistes, llibres i altres publicacions editades amb motiu de la realització d'aqueixes actuacions.

– La posada a la disposició dels participants de materials en valencià que permeten seguir el desenvolupament de l'activitat i aprofitar els seus resultats.

– La utilització del valencià en pàgines web, aplicacions o qualsevol altre instrument o eina que permeta, a través de les tecnologies de la informació i les comunicacions, accedir al desenvolupament de l'activitat i als seus resultats.

2. Des de la comissió de valoració es podrà instar a les entitats beneficiàries perquè reformulen les seues sol·licituds en els termes previstos per l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 61 del Reglament de desplegament de la citada Llei, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.





Nové. Criteris per a determinació de la quantia individualitzada de la subvenció

1. Les subvencions seran de quantia variable, determinada proporcionalment en funció de la puntuació obtinguda en virtut dels criteris de valoració i distribució establits en les bases reguladores sisena i octava.



2. Si l'import total de les subvencions calculades de conformitat amb el que es disposa en el paràgraf anterior fora superior a l'import global màxim destinat a finançar aquesta convocatòria, la subvenció a concedir a cada entitat sol·licitant es determinarà conformement al següent procediment:

a) En primer lloc, s'assignarà a cada entitat la puntuació que corresponga per aplicació de cadascun dels criteris de baremació ressenyats en l'apartat 1 de la base sisena, de manera que s'obtinga, com a suma dels tres criteris, una valoració xifrada fins a un màxim de deu punts.



b) En segon lloc, l'import total de les actuacions subvencionables de cada entitat es multiplicarà pel percentatge que representa la puntuació assignada per a obtindre la xifra equivalent a aquesta puntuació.



c) En tercer lloc, se sumaran les quantitats obtingudes per totes les entitats per a aconseguir una xifra global.

d) En quart lloc, es dividirà la dotació de la línia pressupostària amb càrrec a la qual es finança la convocatòria entre la xifra global obtinguda de conformitat amb el que es disposa en l'apartat anterior.

e) En cinqué i últim lloc, per a determinar la quantitat que ha de concedir-se a cada entitat beneficiària, es multiplicarà el quocient obtingut de la realització de l'operació descrita en l'apartat anterior per la xifra equivalent a la puntuació atorgada a cada entitat sol·licitant determinada segons el que es disposa en la lletra b) d'aquest apartat 2.



Desé. Resolució i notificació

1. De conformitat amb la base reguladora novena, la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desplegament estatutari, dictarà les resolucions que siguen procedents.

2. El termini per a tramitar les sol·licituds i resoldre i publicar les resolucions serà de sis mesos com a màxim, a comptar des de la data de publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les universitats de la Comunitat Valenciana interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

3. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb l'expressió de les bases, la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari al fet que s'imputa la subvenció. En aquesta resolució constaran les universitats beneficiàries i la subvenció concedida, així com, si escau, les sol·licituds excloses i els motius de denegació.

La publicació de l'esmentada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

4. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Onzé. Termini i forma de justificació

1. El termini per a la justificació de les subvencions concedides finalitzarà el 31 d'octubre de 2019, i aquest termini no serà ampliable.

2. La presentació de la justificació es realitzarà de forma telemàtica en els mateixos termes del resolc cinqué.

3. La justificació de les subvencions es realitzarà conforme a el que s'estableix en la base reguladora onze.

El compte justificatiu simplificat contindrà la següent informació:



a) Una memòria d'actuacions, subscrita per la persona responsable d'aquestes, en la qual s'indiquen les activitats realitzades i els resultats obtinguts, en els termes previstos en l'apartat 1.m de la base deu, i es justifique el compliment de les condicions imposades, si escau, en la resolució de concessió.

b) Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, de conformitat amb el model que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, amb identificació de l'actuació, del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si escau, data de pagament. Si escau, la universitat beneficiària indicarà les desviacions esdevingudes en relació amb les despeses pressupostades. Aquesta relació estarà certificada i signada per la persona que, dins de cada universitat, ostente el càrrec les competències del qual l'habiliten per a deixar constància fefaent de tals aspectes, adjuntant a aquesta una còpia de les factures i/o documents justificatius de la despesa realitzada.

L'import a justificar serà, en tot cas, el 100 per 100 de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor a la concedida, es procedirà a minorar la quantia concedida de forma directament proporcional conforme al procediment establit en la base dotze.



c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seua procedència.

d) Si escau, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

Contra aquesta resolució, que posa fi la via administrativa, podrà interposar-se potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, computats d'igual forma, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 14 de febrer de 2019.– El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació: Manuel Alcaraz Ramos.

Mapa web