Ficha docv

Ficha docv









Licitació de l'ocupació temporal mitjançant autorització administrativa d'una dependència situada en el Centre Incubador d'empreses de la Universitat d'Alacant [2019/1600]

(DOGV núm. 8492 de 22.02.2019) Ref. Base de dades 001806/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat d'Alacant
    Grup temàtic: Contractació administrativa
    Descriptors:
      Temàtics: altres contractes



L'article 35 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, encomana a les administracions públiques en l'àmbit de les seues respectives competències el foment, la valorització, la protecció i la transferència de coneixement amb l'objecte que els resultats de la recerca siguen transferits a la societat.

Al seu torn, l'apartat tercer del mateix article reconeix el paper dels parcs científics i tecnològics com a llocs estratègics per a la transferència de resultats de l'activitat de recerca, desenvolupament i innovació als sectors productius.

La Fundació Parc Científic d'Alacant de la Comunitat Valenciana (FPCA) és una entitat constituïda per la Universitat d'Alacant, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar, amb la condició de mitjà propi i servei tècnic d'aquesta i que explica entre les seues finalitats i activitats, la promoció i transmissió del coneixement científic i tecnològic, així com afavorir el desenvolupament econòmic.



Amb data 31 de juliol de 2013, la Universitat d'Alacant i la Fundació Parc Científic d'Alacant de la Comunitat Valenciana van signar un acord de col·laboració en el qual van pactar formalitzar l'instrument jurídic que corresponguera per a facilitar l'ús i explotació mitjançant contraprestació d'algunes dependències de titularitat de la Universitat d'Alacant. A tal fi, el Consell de Govern de la Universitat d'Alacant en data de 23 de març de 2015 va aprovar un encarrec de gestió a la Fundació Parc Científic, a la qual es van realitzar diferents addendes en el Consell de Govern de 20 de gener de 2016 i 20 de juliol de 2018.





1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és l'adjudicació de l'ocupació temporal mitjançant autorització administrativa d'una dependència situada en el Centre Incubador d'empreses de la Universitat d'Alacant, que disposa de la instal·lació bàsica per als subministraments, són locals independents, amb zona de serveis comuns, i les característiques que s'inclouen en l'annex 1 d'aquesta convocatòria i en la següent taula:





2. Entitat adjudicadora

Organisme: Universitat d'Alacant.

Per a l'obtenció de documentació i informació addicional sobre l'objectiu i característiques de la convocatòria:

– Dependència: Fundació Parc Científic d'Alacant.

– Domicili: ctra. de Sant Vicent, s/n.

– Localitat i codi postal: 03690 Alacant.

– Telèfon: 965 909 310.

– Correu electrònic: parc@ua.es



3. Procediment i forma d'adjudicació

Concurs públic d'acord amb la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat Valenciana.



4. Termini de cessió

L'autorització tindrà un període de durada de dos anys, susceptible de pròrroga per una anualitat fins a un màxim de dos, per la qual cosa el termini màxim no podrà excedir de quatre anys.



5. Cànon que ha de satisfer el adjudicatari

Des del moment en què siguen adjudicats temporalment els espais i formalitzat el corresponent contracte d'autorització administrativa previst en la clàusula 14 de la present convocatòria, les empreses hauran de fer front mensualment a:

a) Cànon mensual que apareix en la taula següent vinculat a cada dependència (IVA exclòs).



Dependència Superficie

(m²) Preus

(€/m²/mes) Quantia mensual

total (€)

Nau 6.

Codi SIGUA:

0206PB006

0206PB007

0206PB048

0206PB047 214,74 m² 4,5 966,33





El cànon convingut podrà ser objecte de revisions anuals a tenor dels increments o disminucions que experimenten els Preus Públics segons el pressupost que aprove la Universitat per a cada exercici, o segons l'acord de revisió de taxes que, sobre aquest tema, s'adopte pel Consell Social.

b) Despeses de subministraments vinculats a l'empresa:

• Consum d'aigua.

• Consum d'electricitat.

• Servei de telefonia i accés a internet.

• Altres subministraments i contractacions propis de l'empresa.



6. Obligacions del adjudicatari

• Pagament del cànon, de les despeses derivades del consum, i també dels impostos, taxes i altres tributs que siguen obligatoris per a l'exercici de l'activitat.

• Mantenir en bon estat les dependències de les quals s'autoritza l'ús i l'ocupació i, una vegada acabada l'ocupació, deixar-les lliures i en estat de neteja i adequada conservació.

• Contractar una pòlissa d'assegurances amb la finalitat d'assegurar els danys de tot tipus que es puguen produir en els béns motiu d'autorització, com també a tercers, durant la vigència d'aquesta. És a dir, haurà de contractar una assegurança de danys materials i un altre de responsabilitat civil.

• Ocupar i fer ús efectiu i exclusiu de les dependències adjudicades, sense possibilitat de cedir-les o transmetre-les a tercers, ni totalment ni parcial.

• Destinar les dependències exclusivament a activitats relacionades amb les pròpies de l'FPCA i al desenvolupament de l'objectiu social d'aquesta.

• Obtenir pel seu compte totes les autoritzacions administratives i llicències que foren necessàries per a la realització de la seua activitat. Com també satisfer els tributs que hi puguen correspondre.

• Complir amb les obligacions de tot ordre que hi siguen imposades per la legislació vigent



7. Obres i instal·lacions

Queda prohibida la realització d'obres de caràcter permanent o instal·lacions fixes o que consistisquen en estacionament de materials o instal·lacions de caràcter accessori i no permanent en les dependències objecte d'autorització.

A aquests efectes, no tindran consideració d'obres de caràcter permanent les d'adequació i manteniment de l'immoble per a l'ús al que es destine.



8. Facultats que es reserva l'òrgan convocant

La Fundació Parc Científic d'Alacant es reservarà la facultat d'inspeccionar en qualsevol moment els béns motiu d'autorizació administrativa per a comprovar que són usats d'acord amb els termes establits en l'atorgament d'aquests.



9. Garanties que cal exigir

Com a garantia del compliment de les obligacions, els adjudicataris hauran de constituir, lliurar i mantenir en vigor durant el període de vigència de l'autorització i per un import equivalent al cànon corresponent a tres mensualitats, aval bancari de pagament a primer requeriment o dipòsit en efectiu en favor de la Universitat d'Alacant.





10. Requisits per a participar en la convocatòria

• Estar vinculat a la Fundació Parc Científic d'Alacant en la modalitat 1 o 2. Per a complir amb aquest requisit, s'exigirà que l'empresa estiga vinculada a la Fundació Parc Científic d'Alacant en el moment de la resolució d'aquesta convocatòria.

• Fer una activitat empresarial innovadora.

• Trobar-se al corrent de totes les obligacions que tinguen amb la Universitat d'Alacant i amb la Fundació Parc Científic d'Alacant.

• Estar al corrent en les obligacions fiscals i de Seguretat Social.



Serà motiu d'exclusió del procediment de selecció les sol·licituds que provinguen d'empreses que tinguen qualsevol tipus de deute pendent amb la Universitat d'Alacant, o bé, no es troben al corrent del pagament de les seues obligacions fiscals, laborals o de Seguretat Social, o bé, es troben en situació de concurs de creditors.

Per a la justificació d'estar al corrent d'aquestes obligacions, juntament amb la sol·licitud hauran de presentar un certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de la Seguretat Social, i també una declaració jurada del sol·licitant en què indique que acompleix les obligacions esmentades en el paràgraf anterior.



11. Presentació de sol·licituds

La documentació que cal presentar per les empreses consistirà en l'imprès de sol·licitud d'acord amb el model inclòs com a annex 2 d'aquesta convocatòria, disponible en format electrònic en https://pca.ua.es/, /, signat pel representant legal, un certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de la Seguretat Social i una declaració jurada del sol·licitant en què indique el compliment de les obligacions restants especificades en el punt 10 de la convocatòria.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals comptadors des de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les empreses interessades hauran de dirigir la sol·licitud segons el model inclòs en l'annex 2, on indicaran les preferències que tinguen pels espais motiu de la convocatòria, a l'atenció de la Fundació Parc Científic d'Alacant a través del Registre de la Fundació Parc Científic d'Alacant, situat a la carretera de Sant Vicent, s/n, edifici Torre de Control, 1a planta, 03080 Alacant.

Excepte en aquelles situacions en les quals l'oferta d'espais no haja sigut coberta totalment per absència de sol·licitants admesos, cap empresa podrà ser adjudicatària de més d'un espai



12. Criteris de valoració de sol·licituds

• Volum de negoci de l'empresa sol·licitant l'any 2017 (10 punts).

L'empresa sol·licitant amb més facturació rebrà la màxima puntuació i a la resta li serà assignada la puntuació proporcionalment.

• Inversió en I+D l'any 2017 (10 punts).

• L'empresa sol·licitant amb major inversió en I+D rebrà la màxima puntuació i a la resta li serà assignada la puntuació proporcionalment.

• Nombre de doctors que formen part de la plantilla (15 punts).

Per cada doctor en plantilla seran assignats 5 punts, fins a un màxim de 15.

• Fons captats per l'empresa en convocatòries tant públiques com privades amb caràcter competitiu l'any 2017 (10 punts).

L'empresa sol·licitant amb més recursos captats rebrà la màxima puntuació i a la resta li serà assignada la puntuació proporcionalment.



• Nombre d'estudiants de la Universitat d'Alacant amb pràctiques en l'empresa (5 punts).

Per cada estudiant en pràctiques seran assignats 2,5 punts fins a un màxim de 5 punts.

• Període de vinculació de l'empresa a la Fundació Parc Científic d'Alacant de la Comunitat Valenciana (10 punts).

A raó de 0,4 punts per mes complet de vinculació a l'FPCA fins a un màxim de 10 punts.

• Ser EBT de la Universitat d'Alacant (10 punts).

• Adequació als interessos generals i estratègics de l'FPCA (30 punts)



13. Avaluació i resolució

Les sol·licituds rebudes seran motiu d'una avaluació per part d'una comissió integrada pels patrons següents de la Fundació Parc Científic d'Alacant:

• Presidenta: Amparo Navarro Faure, vicepresidenta de la Fundació Parc Científic d'Alacant en la condició de vicerectora de la Universitat d'Alacant amb competències en Investigació.

• Secretària: Esther Algarra Prats, secretària de la Fundació Parc Científic d'Alacant en la condició de secretària general de la Universitat d'Alacant.

• Vocal: Rafael Pla Penalva, patró de la Fundació Parc Científic d'Alacant en la condició de gerent de la Universitat d'Alacant.



• Vocal: Joaquín Marhuenda Fructuoso, patró de la Fundació Parc Científic d'Alacant en la condició de director acadèmic de l'Àrea de Projectes Institucionals de la Universitat d'Alacant.

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, la comissió publicarà en la pàgina web de l'FPCA (https://pca.ua.es) la llista provisional d'empreses admeses d'acord amb els requisits establits en el punt 10 d'aquesta convocatòria, com també les sol·licituds excloses expressant-ne la causa. Els exclosos tindran un termini de cinc dies hàbils des de la data de la publicació per a fer les seues al·legacions, després dels quals la comissió farà pública la llista definitiva d'empreses admeses. Si no hi haguera sol·licituds excloses, no caldria aquest termini d'al·legacions.

D'acord amb els criteris de valoració establits en el punt 12 d'aquesta convocatòria, la comissió farà la valoració de les sol·licituds i amb aquesta elaborarà i publicarà un llistat que proposarà l'adjudicació a les empreses millor valorades d'acord amb els espais als quals opten. Contra aquesta valoració, els interessats podran formular reclamació davant de la comissió en el termini de cinc dies hàbils.

Una vegada resoltes les reclamacions, la comissió farà públic el llistat amb les puntuacions definitives atorgades a cada empresa. Sobre aquesta base, la comissió remetrà la proposta d'adjudicació a la Universitat d'Alacant, que serà l'encarregada de dictar resolució i acordarà l'adjudicació dels espais a les empreses amb més puntuació d'acord als espais sol·licitats

La comissió estarà facultada per a sol·licitar que s'acredite fefaentment i es puga requerir la presentació de la documentació original del que ja ha estat presentat o indicat en la sol·licitud.

Les empreses que, malgrat complir els requisits d'admissió, no puguen ser adjudicatàries d'un espai dels previstos en aquesta convocatòria a causa de la falta de disponibilitat, seran incloses en una llista d'espera d'acord amb la valoració de la comissió per a ser cridades si es produeixen vacants o renúncies.

Totes les resolucions referides en aquest article, es faran públiques mitjançant la seua inserció en la pàgina web de l'FPC: https://pca.ua.es.





14. Ocupació temporal d'espais

Les empreses que siguen adjudicatàries en aquesta convocatòria d'un espai dels oferits hauran de formalitzar el contracte corresponent a l'ús de l'espai en el termini de 15 dies naturals i ocupar aquest espai en un termini màxim de 30 dies naturals comptadors a partir de la publicació de la resolució.

En cas d'incompliment, s'entendrà que l'empresa adjudicatària renuncia a l'adjudicació i, per tant, l'espai serà adjudicat a l'empresa següent amb més puntuació en l'avaluació feta per la comissió, a la qual seran aplicables les mateixes condicions.

Si després del procés d'adjudicació de l'ocupació temporal quedaren espais disponibles, s'adjudicaran aquests en l'ordre de la llista d'espera.



15. Confidencialitat

La Fundació Parc Científic d'Alacant i la comissió es comprometen a no difondre, en cap manera, les informacions a què hagen pogut tindre accés en el desenvolupament d'aquesta convocatòria, sempre que aquestes informacions no siguen de domini públic.



16. Causes d'extinció de l'autorització

• Mutu acord de les parts.

• Falta de pagament del cànon estipulat o qualsevol altre incompliment greu de les obligacions del titular de l'autorització, declarats per l'òrgan que la va atorgar.

• Falta de pagament per serveis prestats per la Universitat d'Alacant a l'empresa.

• Venciment del termini estipulat.

• Incompliment sobrevingut dels requisits d'accés establits en el punt 10 d'aquesta convocatòria.



17. Recursos

Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que són definitives en via administrativa, com també contra la resolució de la Universitat d'Alacant per la qual es resolga i s'acorde l'adjudicació dels espais a les empreses seleccionades, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la seua publicació en la pàgina web https://pca.ua.es.

https://pca.ua.es



Alacant, 14 de febrer de 2019.– El rector de la Universitat d'Alacant: Manuel Palomar Sanz.







ANNEX I

Pla i secció Centre Incubador d'Empreses



ANNEX II

Imprès de Sol·licitud



A L'ATENCIÓ DEL COMITÈ EXECUTIU DE LA FUNDACIÓ PARC CIENTÍFIC D'ALACANT



DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT

Nom de l'Entitat:

CIF:

Representant legal:

Càrrec:

Telèfon/fax:

Correu electrònic:

Adreça postal completa:

Superfície sol·licitada: Nau 6 214,74 m²

Signatura del representant legal i segell de l'entitat





1. PRESENTACIÓ DE L'ENTITAT

(Descripció de l'entitat sol·licitant; nom, objecte social, nombre d'empleats, línies d'actuació…)



2. ACTIVITAT A DESENVOLUPAR EN EL PCA

(Descripció d'activitats que preveu desenvolupar en PCA; descripció, si escau, de l'equipament que es precisa instal·lar)



3. CRITERIS DE VALORACIÓ DE SOL·LICITUDS

– Volum de negoci de l'empresa sol·licitant

– Inversió en I+D

– Nombre de doctors que formen part de la plantilla

– Fons captats per l'empresa en convocatòries tant públiques com a privades amb caràcter competitiu

– Nombre d'estudiants de la Universitat d'Alacant amb pràctiques en l'empresa

– Període de vinculació de l'empresa a la Fundació Parc Científic d'Alacant

– Ser EBT de la Universitat d'Alacant

– Projectes d'I+D desenvolupats en l'últim exercici; percentatge d'inversió sobre facturació de l'empresa.

– Col·laboració amb el Parc Científic d'Alacant en els últims tres anys: projectes de finalització de carrera, becaris, convenis i contractes d'I+D i%…

– Proposta concreta d'activitats futures que requerisquen la col·laboració amb el Parc Científic d'Alacant.

– Previsió de creació d'ocupació, amb preferència de graduats del Parc Científic d'Alacant.



4. ALTRES CONSIDERACIONS

Altres consideracions de rellevància per a l'avaluació de la sol·licitud.

Mapa web