Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2018, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació a càrrec de l'exercici pressupostari 2019, en aplicació de l'Ordre 4/2016, de 26 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual se n'aproven les bases reguladores. [2019/171]

(DOGV núm. 8462 de 11.01.2019) Ref. Base de dades 000301/2019






A fi de concretar o desenvolupar en l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana el que preveu la normativa estatal d'aplicació general, en data 2 de juny de 2016 es va publicar l'Ordre 4/2016, de 26 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es determina el Programa de formació professional per a l'ocupació per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació.

Estant prevista en el Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, dins del programa 322.52 «Formació i qualificació professional», la línia de subvenció S0218000, dirigida a subvencionar la formació professional per a l'ocupació, es considera oportuna la tramitació anticipada d'una resolució de convocatòria d'ajudes destinades a aquest programa per a l'exercici 2019, segons el que preveu l'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, que estableix que podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, havent de constar en tots els tràmits que tal atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això.

En virtut del que s'ha exposat i d'acord amb el que preveu l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, aquesta Secretaria Autonòmica d'Economia i Ocupació, Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, procedeix a dictar la resolució d'aprovació a càrrec de l'exercici pressupostari 2019 de la convocatòria de subvencions, en aplicació de l'Ordre 4/2016, de 26 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual se n'aproven les bases reguladores. Conforme el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:





Primer. Aprovació de la convocatòria i indicació de les bases reguladores de les subvencions

Es convoquen per a l'exercici 2019 subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació, regulades en l'Ordre 4/2016, de 26 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual se n'aproven les bases reguladores, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 7796, de 2 de juny de 2016.

Aquestes bases es van dictar amb l'objecte de concretar o desenvolupar, en l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana, el que preveu la normativa estatal d'aplicació general.



Segon. Finançament i import de la convocatòria

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió, en el pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2019, per la qual cosa la quantia total màxima que figura en el paràgraf següent té caràcter estimat, a l'efecte del que preveu l'article 56 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant RLGS i LGS respectivament).

Es destina per a atendre les subvencions per a la realització de les accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades un import global màxim de 49.628.000 € a càrrec de la línia de subvenció S0218000 del capítol IV del subprograma 322.52, del pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2019, amb el desglossament que figura a continuació, amb caràcter estimatiu:



1. Per a la modalitat Formació per a la inserció s'assigna un import màxim de 38.045.306 € amb la següent distribució territorial estimativa:





Alacant 13.364.412 €

Castelló 8.128.040 €

València 16.552.854 €





2. Per a la modalitat Formació modular transversal s'assigna un import màxim d'1.478.881 € amb la següent distribució territorial estimativa:



Alacant 519.496 €

Castelló 315.950 €

València 643.435 €





3. Per a la modalitat Col·lectius s'assigna un import màxim de 3.772.577 € que es distribuirà provincialment en funció de la desocupació registrada.

4. Per a la modalitat Formació per a completar certificats de professionalitat s'assigna un import màxim d'1.010.952 € que es distribuirà provincialment en funció de la desocupació registrada.

5. Per a la modalitat Formació a mida de les empreses s'assigna un import màxim d'1.494.399 €.

6. Per a les ajudes a l'alumnat s'assigna un import màxim de 3.825.885 €.

Atés que les ajudes regulades en la present resolució estan finançades amb fons la distribució dels quals es realitza a través d'una conferència sectorial, la concessió de les ajudes estarà condicionada que l'òrgan competent de l'Administració de l'Estat haja realitzat les actuacions o dictat els actes administratius que permeten assegurar l'efectivitat de la transferència de fons afectats.

En el cas que en l'exercici 2019 hi haja crèdit superior a la quantia prevista en aquest resolc, la seua aplicació a la concessió de subvencions no requerirà una nova convocatòria. L'òrgan concedent haurà de publicar la dotació i la distribució definitiva amb caràcter previ a la resolució de concessió en els mateixos mitjans que la convocatòria, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici d'un nou còmput de termini per a resoldre.

Les ajudes a la formació regulades en aquesta resolució són compatibles amb el mercat comú, d'acord amb l'article 107, apartat 1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, del Tractat, i de comunicació d'acord amb el que preveu l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no reuneixen tots els requisits de l'esmentat article 107.1, perquè no suposen avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència, i no afecten els intercanvis comercials entre els estats membres.



Tercer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

1. Aquesta resolució té per objecte convocar per a l'exercici 2019 subvencions destinades a la realització en la Comunitat Valenciana d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones en situació de desocupació, que els proporcionen la qualificació professional per a exercir una ocupació adequada a les necessitats del mercat de treball i estimular la seua inserció laboral.

2. Tindran la consideració d'accions formatives de caràcter prioritari, les dirigides a tractar d'anticipar la formació al nou model productiu, apostant pels sectors més innovadors. Així mateix, es consideraran accions formatives vinculades a les àrees prioritàries aquelles els continguts de les quals es corresponguen amb internacionalització de l'empresa, emprenedoria, innovació i desenvolupament tecnològic dels processos productius.

3. En la modalitat Formació per a la inserció seran les que figuren identificades com a prioritàries en l'annex II. En la modalitat Formació modular transversal seran prioritàries totes les accions enumerades en l'annex III.

4. A l'efecte d'aquesta resolució, es considera inserció laboral la contractació de l'alumnat per un ocupador diferent del beneficiari, la seua alta en el règim especial de personal treballador autònom o la seua incorporació com a persona associada a entitats d'economia social.

5. Aquestes ajudes són incompatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



Quart. Modalitats de programació

S'estableixen les següents modalitats de programació:

1. Modalitat Formació per a la inserció: serà executada per entitats inscrites o acreditades i es correspondrà amb les especialitats recollides en l'annex II.

2. Modalitat Formació modular transversal: serà executada així mateix per entitats inscrites o acreditades i es correspondrà amb les especialitats recollides en l'annex III.

3. Modalitat Col·lectius: serà executada per entitats inscrites o acreditades que impartiran una formació adaptada a les necessitats del corresponent col·lectiu dels certificats de professionalitat i especialitats incloses en el fitxer d'especialitats formatives del Servei Públic d'Ocupació Estatal (d'ara en avant SEPE).

Podrà participar en aquesta modalitat exclusivament l'alumnat en què concórrega alguna de les següents situacions:

a) Persones en situació o risc d'exclusió social acreditada pels serveis socials de les administracions públiques. Entre aquestes, tindran prioritat les persones menors de 18 anys tutelades per la Generalitat i les persones majors de 18 anys que hagen estat tutelades fins a complir-los.



b) Persones amb paràlisi cerebral, malaltia mental o discapacitat intel·lectual amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, i persones amb discapacitat física o sensorial amb un grau de discapacitat igual o superior al 65 %. En tot cas aquestes circumstàncies hauran de constar en la corresponent demanda d'ocupació.

4. Modalitat Formació per a completar certificats de professionalitat. Amb la finalitat de facilitar l'accés a la formació per a completar el certificat de professionalitat a aquelles persones que tinguen superats un o diversos mòduls i/o unitats formatives d'aquest, en la modalitat Formació per a la inserció, els centres o entitats de formació interessats i acreditats podran sol·licitar, dins de les especialitats previstes en l'annex II vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat, la impartició d'un o més mòduls i/o unitats formatives, sempre que amb aquests es permeta que el 100 % de les persones participants en aquestes accions formatives completen el certificat de professionalitat corresponent, del qual hauran de tindre superats, així mateix, un o més mòduls i/o unitats formatives.



En cap cas es concediran ajudes per a la impartició de mòduls o unitats formatives aïllades que no permeten a la totalitat dels seus participants completar un certificat de professionalitat, sense perjudici del que preveu aquesta resolució per a la modalitat Formació modular transversal i el col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual.

5. Modalitat Formació a mida de les empreses: s'impartiran accions formatives dirigides a treballadors desocupats que incloguen compromisos de contractació per:

a) Empreses o associacions empresarials que adquirisquen per a si mateixes l'esmentat compromís. En aquest cas, la contractació haurà d'efectuar-la l'empresa beneficiària o el grup d'empreses al qual pertanga; en el cas de les associacions empresarials, podran efectuar-la així mateix les empreses que la integren, pertinença que s'acreditarà mitjançant certificació del seu secretari o secretària.

b) Entitats de formació acreditades i/o inscrites, que podran assumir el compromís de contractació mitjançant acords o convenis amb altres empreses que efectuaran la contractació. En tot cas, serà l'entitat de formació beneficiària qui assumirà la responsabilitat de l'execució de l'activitat formativa subvencionada i del compliment del compromís de contractació.

Els compromisos de contractació de les empreses o entitats hauran d'incloure la informació següent:

a) Determinació de les necessitats formatives i llocs a cobrir.

b) Procés de selecció previ al de formació, si és el cas.

c) Perfils de les persones a contractar.

d) Nombre de persones que es comprometen a contractar.

e) Tipus de contracte a realitzar i duració.

f) Nombre d'empleats en plantilla de l'empresa o entitat contractant en la data de publicació de la convocatòria.

Aquest compromís de contractació s'establirà sobre un percentatge del total de l'alumnat format, que no podrà ser inferior al 40 %. S'entendrà que l'alumnat està format quan haja superat amb èxit almenys el 75 % dels mòduls programats de l'especialitat principal del curs.



Per mitjà d'aquesta modalitat també es programaran les especialitats formatives amb compromís de contractació (CCC), que es donaran d'alta en el fitxer d'especialitats formatives del SEPE d'acord amb el programa formatiu presentat per l'entitat.

La jornada de treball serà a temps complet o temps parcial, en aquest cas amb un mínim de jornada del 50 % de la corresponent a un treballador a temps complet comparable. La duració del contracte serà com a mínim de sis mesos en cas de jornada a temps complet i de nou mesos quan la jornada siga a temps parcial. En el cas de subscriure un contracte per a la formació i l'aprenentatge, la jornada de treball serà a temps complet i la durada mínima del contracte serà de 12 mesos.



S'entendrà complit aquest compromís de contractació si en el termini i formes de justificació s'acredita la contractació laboral de l'alumnat.



Les entitats, incloent-hi les societats civils i les comunitats de béns, hauran de disposar de la inscripció o acreditació en la corresponent especialitat formativa abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds. No es requerirà aquesta condició per a les especialitats complementàries quan la seua normativa reguladora no ho exigisca expressament. En el cas de la modalitat Formació a mida de les empreses aquest requisit haurà de complir-se abans de formular la proposta de resolució.

Les accions formatives hauran d'estar incloses en el fitxer d'especialitats formatives del SEPE vigents a partir de l'1 de gener de 2019.



S'entendrà complit aquest compromís si, en el termini i formes de justificació que preveu l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, s'acredita la inserció laboral de l'alumnat desocupat que haja superat amb èxit almenys el 75 % dels mòduls propis de l'especialitat principal del curs als quals haja assistit, per un període d'almenys tres mesos a jornada completa o període equivalent en cas de contractació a temps parcial.



Cinqué. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

1. D'acord amb el que preveu l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, als efectes de presentació de sol·licituds, documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud, sol·licitud de bestreta, presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, cal ajustar-se al règim següent:

a) Les persones físiques podran triar en tot moment si es comuniquen amb les administracions públiques per a l'exercici dels seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no. El mitjà triat per la persona per a comunicar-se amb les administracions públiques podrà ser modificat per aquella en qualsevol moment.

b) En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:

1r) Les persones jurídiques.

2n) Les entitats sense personalitat jurídica.

3r) Els qui representen un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

2. D'acord amb el que es disposa en l'apartat anterior, quan resulte procedent:

a) Les sol·licituds es presentaran en imprés normalitzat, juntament amb la documentació específica, en les direccions territorials competents en matèria de formació professional per a l'ocupació, sense perjudici de poder presentar-la en els altres llocs previstos en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la pàgina web www.labora.gva.es a través de l'enllaç «sol·licitud telemàtica». Per a això, el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

3. Cada sol·licitud inclourà per ordre de prioritat totes les accions formatives que l'entitat pretenga desenvolupar en el seu àmbit provincial, amb indicació de la modalitat de programació triada, entenent que es realitza per la totalitat de les hores del certificat de professionalitat, de l'especialitat corresponent o del mòdul o mòduls sol·licitats.

4. Les sol·licituds se subjectaran als següents límits:

– Amb caràcter general, no es podrà sol·licitar més de quatre accions per aula de teoria acreditada o inscrita independentment de les especialitats que tinga acreditades o inscrites en aquesta. Aquesta limitació no serà aplicable al supòsit establit en l'apartat quart 4) d'aquesta resolució ni a les accions formatives la durada de les quals siga inferior o igual a 120 hores.

– En les modalitats Formació per a la inserció i Formació modular transversal es podran sol·licitar accions programades en els corresponents annexos en la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació. També es podran sol·licitar accions programades en comarques limítrofes quan no estiguen programades en la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació, que es resoldran, si és el cas, en la fase limítrofa comarcal i següents.

Quan una sol·licitud excedisca els límits assenyalats, es valoraran les accions formatives segons l'ordre de prioritat, fins on es complisquen aquests límits i s'inadmetran les posteriors.

5. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, excepte per a la modalitat Formació a mida de les empreses en què el termini finalitzarà abans de l'1 de novembre de 2019.



Sisé. Documentació i informació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Documentació a presentar per l'entitat sol·licitant

En el cas de societats civils sense personalitat jurídica i comunitats de béns, haurà de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cada un d'ells, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No es podrà dissoldre l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de l'LGS.



La documentació indicada en l'apartat següent l'aportarà cada un dels membres que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer.

2. La sol·licitud s'acompanyarà en tot cas de la següent documentació, que podrà annexar-se per mitjans telemàtics, sense perjudici que puga requerir-se en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per a ser confrontada:

a) Autorització expressa al Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resulta alguna discordança amb les dades facilitades pel mateix interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si el sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat.

Quan es tracte d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, la seua documentació acreditativa i identificativa consistent en fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si escau, poders de representació. En el cas que aquesta haja sigut aportada anteriorment i no haja patit cap variació, bastarà el certificat o declaració responsable del representant legal de l'entitat que acredite que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui ostente la representació en la data de presentació de la sol·licitud.



b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3 de l'LGS, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament.

c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell.

d) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció, amb indicació de l'epígraf o epígrafs en els quals estiga donat d'alta.

e) D'acord amb el que preveu l'article 22.4 de l'RLGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de forma directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del reglament esmentat a través de certificats telemàtics, en el qual cas el sol·licitant no haurà d'aportar el certificat corresponent.

No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització i haurà d'aportar llavors els certificats que s'indiquen a continuació, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar des de la data de l'expedició d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del reglament:

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions.

– De les direccions territorials de la conselleria competent en matèria d'hisenda, el certificat acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

3. Informació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

a) Dades de domiciliació bancària segons model normalitzat i document acreditatiu de la titularitat del compte bancari.

b) En el cas d'optar per la modalitat establida en el resolc quart apartat 4) d'aquesta resolució, s'haurà d'aportar acreditació/compromís que, amb la realització d'aquesta, tot l'alumnat que supere amb èxit els mòduls oferits completarà el certificat de professionalitat corresponent.



c) Projecte de les accions formatives sol·licitades segons model normalitzat.

d) En el cas de la modalitat Formació a mida de les empreses, hauran d'aportar a més:

Quan es tracte d'empreses i associacions empresarials:

– Declaració en model normalitzat de les ajudes de minimis rebudes a l'efecte de comprovació del compliment dels límits establits en el Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013.



– En el cas que se subcontracte l'execució de l'acció subvencionada amb un centre o entitat de formació:

– Acord subscrit a aquest efecte per l'entitat sol·licitant amb l'entitat que impartirà la formació.

– Declaració responsable, segons model normalitzat, de no estar incursos en cap de les prohibicions de subcontractació establides en l'article 29.7 de l'LGS.

– Justificació de manera raonada que l'elecció de l'entitat proveïdora respon a criteris d'eficàcia i economia, tenint en compte el projecte a realitzar i l'àmbit en què aquest es desenvolupa.

– Compromís de contractació en model normalitzat.

4. Amb caràcter voluntari, podrà aportar-se així mateix documentació acreditativa dels aspectes que recull l'annex I de la present convocatòria i en els termes que preveu, en relació amb:

a) La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat ISO, EFQM o altres, tots ells en vigor.

b) L'experiència en la impartició de formació d'oferta en les dues últimes convocatòries publicades pel SEPE, aportant les corresponents resolucions de concessió.

c) El grau d'inserció o de contractació aconseguit i degudament acreditat.

d) Compromís voluntari d'inserció o contractació en model normalitzat.

e) Declaració responsable del nombre de persones que en la data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a 9 mesos en aquesta en l'exercici pressupostari anterior al que finança la present convocatòria (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i acreditació documental de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que reunisquen alguna de les següents condicions:

– Persones amb diversitat funcional reconeguda amb un grau igual o superior al 33 % (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu. Aquestes situacions s'acreditaran amb la presentació de l'Informe de treballadors en alta (ITA) de la Seguretat Social que inclou el període comprés entre l'01.01.2018 i el 31.12.2018.

– Persones en situació o risc d'exclusió social, s'acreditarà mitjançant certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.

– Dones víctimes de violència de gènere, situació que s'acreditarà per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

f) Acreditació documental que, en l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat, degudament inscrits en el registre corresponent, figura com a objectiu treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En el cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts, presentarà una declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal compleixen aquest requisit per prescripció legal i no serà necessària la presentació de la declaració responsable.



g) Acreditació documental de disposar l'entitat sol·licitant d'un pla d'igualtat.



Seté. Projecte formatiu

El projecte d'acció formativa, que es presentarà en suport paper i USB, segons model normalitzat, recollirà els aspectes següents:

a) Dades generals de l'acció formativa:

· Codi, nom de l'especialitat i el numeral corresponent, d'acord amb el que es preveu en els annexos a aquesta resolució.

· Adreça completa del lloc d'impartició, que haurà de coincidir amb el domicili inscrit o acreditat, número de cens i identificació de l'aula inscrita o acreditada on es projecta impartir l'acció formativa.



· Priorització de les accions.

· Nombre de participants:

1. Modalitats de Formació per a la inserció, Modular transversal i Formació per a completar certificats de professionalitat: entre 10 i el número respecte del qual s'haja inscrit o acreditat l'entitat.

2. Modalitat de Col·lectius: entre 6 i 10.

· Modalitat de Formació a mida de les empreses a proposta de l'entitat, amb el límit del nombre d'alumnes que figuren en l'acreditació o inscripció de l'aula on estiga previst impartir l'acció formativa.

· Nombre d'hores.

En el cas de la Formació a mida de les empreses, s'aportarà, en cas de sol·licitar-se una especialitat que no estiga d'alta en el fitxer d'especialitats en la data de la sol·licitud, el programa formatiu per a l'alta de la nova especialitat formativa dissenyada conjuntament amb el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, així com un informe motivat de la seua necessitat, segons el model de l'annex IV de la Resolució de 12 de març de 2010, SEPE, per la qual s'estableix el procediment per a la inclusió de noves especialitats en el fitxer d'especialitats formatives (BOE 24.03.2010).

Es farà constar si serà executada directament pel beneficiari o serà subcontractada amb un centre acreditat o inscrit i s'indicarà l'adreça completa del lloc d'impartició que, en el cas de formació inclosa en fitxer d'especialitats formatives del SEPE coincidirà amb el domicili inscrit o acreditat, s'indicarà el número de cens i identificació de l'aula on es projecta impartir l'acció formativa. Quan es tracte de formació no inclosa en l'esmentat fitxer, s'aportarà la documentació identificativa del lloc d'impartició (plànols, certificat de compliment de condicions higièniques, de seguretat, etc.), declaració responsable que les instal·lacions en les quals s'impartirà l'acció formativa són adequades per a la seua impartició i de tindre a la seua disposició a l'inici de l'acció formativa les dotacions necessàries per al seu desenvolupament. En tot cas, les instal·lacions hauran de reunir les condicions higièniques, acústiques, d'habitabilitat i seguretat exigides per la legislació vigent.



b) Compromís d'inserció: s'especificarà el percentatge d'inserció que s'assumeix voluntàriament. Per a la modalitat Formació a mida de les empreses, el compromís de contractació assumit en les condicions previstes anteriorment.

c) En la modalitat Formació per a la inserció, a més de l'especialitat principal, en el cas que aquesta s'impartisca completa, o encara que s'impartisca parcialment si la seua durada és d'almenys 250 hores, s'impartirà l'especialitat FCOO03 (Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere), que tindrà una durada de 10 hores. En els mateixos casos s'incorporarà l'especialitat FCOO04, «Foment i promoció del treball autònom», amb una durada de 30 hores, excepte en el cas de l'especialitat ADGD0210, «Creació i gestió de microempreses», numeral 2633.

En la modalitat Formació a mida de les empreses s'impartirà l'especialitat FCOO03.

En la modalitat Formació modular transversal no s'impartirà formació complementària.

En la modalitat Formació per a completar certificats de professionalitat s'impartirà l'especialitat FCOO03.

En la modalitat Col·lectius, a més de l'especialitat principal, si la seua durada és d'almenys 250 hores, s'impartirà l'especialitat FCOO03 (Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere), que tindrà una durada de 10 hores. En tot cas, es podran impartir fins a tres especialitats complementàries més, sempre que la suma d'aquestes no supere el nombre d'hores de l'especialitat principal, i l'entitat, si és el cas, estiga inscrita o acreditada en aquestes.



En els casos en els quals es preveu la impartició de l'especialitat FCOO03, serà impartida per personal docent que impartisca algun dels mòduls propis del certificat de professionalitat, excepte quan manque de la formació necessària per a això, cas en què la podrà impartir altre personal docent. En tot cas la retribució d'aquesta especialitat serà similar a la del personal que impartisca els mòduls propis del certificat de professionalitat.

d) Quan l'especialitat principal de l'acció formativa siga de certificat de professionalitat incloent en l'itinerari formatiu el mòdul de PPNL/FCT, s'haurà d'incloure el nom del centre o centres de treball, empresa o empreses on es preveu realitzar, amb expressió de la seua activitat principal, sense perjudici que posteriorment s'incorporen noves empreses.

e) Indicació expressa que el professorat compleix el perfil i requisits previstos en el corresponent certificat de professionalitat, així com els específics referits a formadors i tutors formadors previstos en l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desenvolupa el Reial decret 34/2008, de 18 de gener. Quan es tracte de formació no vinculada a certificats de professionalitat, manifestació expressa que el personal docent proposat compleix els requisits mínims exigits pel programa formatiu de l'especialitat respecte del nivell acadèmic o titulació, experiència professional, si és el cas, i que a més posseeix una formació metodològica de 100 hores com a mínim. L'Administració podrà sol·licitar tota la documentació acreditativa d'aquest perfil que considere convenient.



f) Desglossament del pressupost necessari per a dur a terme l'acció formativa.

g) Si és el cas, entitats o organismes que col·laboren en el finançament de l'acció.

h) Proposta organitzativa.

i) En la modalitat Col·lectius s'acreditarà que el personal docent i els equips de suport són adequats a les necessitats del col·lectiu al qual es dirigeix la formació. Respecte a això, hauran de comptar com a mínim amb el personal següent:

· Almenys una persona amb titulació universitària en Psicologia, Pedagogia o Psicopedagogia, Ciències de l'Educació; titulació universitària en Educació Social, Treball Social o Magisteri; o el títol de tècnic superior en Integració Social, que assumirà les tasques de coordinació del curs.

· Una persona experta en l'especialitat de Formació per a l'Ocupació, preferentment amb coneixements polivalents teoricopràctics. Aquests coneixements hauran d'acreditar-se mitjançant documentació acreditativa de l'experiència en les especialitats sol·licitades. Quan es tracte de formació certificable hauran de complir els requisits de titulació previstos en el Reial decret 34/2008 de 18 de gener, així com els específics del corresponent certificat, si és el cas.

· Es podrà comptar així mateix amb altres perfils professionals en funció de les característiques del col·lectiu destinatari, fent constar la seua titulació, funcions i objectius en el projecte.

En el termini de 15 dies des de l'inici de l'acció formativa, l'entitat haurà d'incorporar itineraris individualitzats d'inserció que implicaran una anàlisi de les necessitats i característiques de cada participant.





Huité. Termini de resolució, notificació i recursos

1. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació.

2. Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, en els termes establits en el títol I de l'LGS.

La direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.

3. En la modalitat Formació per a la inserció i en la modalitat Formació modular transversal, els expedients es resoldran per ordre de major a menor puntuació dins de cada una de les següents fases, fins a esgotar el crèdit disponible:



a) Modalitat Formació per a la inserció:

· Fase 1a. Prioritària comarcal. Concurrència de sol·licituds d'especialitats considerades com a accions prioritàries o vinculades a àrees, així mateix, considerades prioritàries, de conformitat amb el que estableix l'annex II de la present convocatòria, per a una comarca concreta.

· Fase 2a. Prioritària limítrofa comarcal. Concurrència de sol·licituds d'especialitats no adjudicades en la fase 1a i sol·licituds d'accions programades en comarques limítrofes no programades en la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació, considerades com a accions prioritàries o vinculades a àrees, així mateix, considerades prioritàries, de conformitat amb el que estableix l'annex II de la present convocatòria, per a les comarques limítrofes de la mateixa província.



· Fase 3a. Prioritària provincial. Concurrència de sol·licituds d'especialitats no adjudicades en les fases 1a i 2a considerades com a accions prioritàries o vinculades a àrees, així mateix, considerades prioritàries de conformitat amb el que estableix l'annex II de la present convocatòria per a una província.

· Fase 4a. No prioritària comarcal. Concurrència de sol·licituds d'especialitats no considerades prioritàries en l'annex II de la present convocatòria, per a una comarca concreta.

· Fase 5a. No prioritària limítrofa comarcal. Concurrència de sol·licituds d'especialitats no adjudicades en la fase 4a i sol·licituds d'accions programades en comarques limítrofes no programades en la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació, no considerades prioritàries en l'annex II de la present convocatòria per a les comarques limítrofes de la mateixa província.

· Fase 6a. No prioritària provincial. Concurrència de sol·licituds d'especialitats no adjudicades en les fases 4a i 5a no considerades prioritàries, de conformitat amb el que estableix l'annex II de la present convocatòria, per a una província.

b) Modalitat Formació modular transversal:

· Fase 1a. Prioritària comarcal. Concurrència de sol·licituds d'especialitats considerades com a accions prioritàries o vinculades a àrees, així mateix, considerades prioritàries, de conformitat amb el que estableix l'annex III de la present convocatòria, per a una comarca concreta.

· Fase 2a. Prioritària limítrofa comarcal. Concurrència de sol·licituds d'especialitats no adjudicades en la fase 1a i sol·licituds d'accions programades en comarques limítrofes no programades a la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació, considerades com a accions prioritàries o vinculades a àrees, així mateix, considerades prioritàries, de conformitat amb el que estableix l'annex III de la present convocatòria, per a les comarques limítrofes de la mateixa província.



· Fase 3a. Prioritària provincial. Concurrència de sol·licituds d'especialitats no adjudicades en les fases 1a i 2a considerades com a accions prioritàries o vinculades a àrees, així mateix, considerades prioritàries de conformitat amb el que estableix l'annex III de la present convocatòria, per a una província.

A l'efecte del que preveu aquest resolc, en l'annex IV es recull la relació de les comarques considerades limítrofes per a la procedent aplicació a les respectives fases.

4. En les modalitats Col·lectius i Formació per a completar certificats de professionalitat, els expedients es resoldran per ordre de major a menor puntuació, fins a esgotar el crèdit disponible. En la modalitat Formació a mida de les empreses, es resoldran prèvia comprovació que es compleixen els requisits exigits en l'ordre de bases, a proposta de l'òrgan de valoració, fins a esgotar el crèdit disponible.



5. En cas de renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se, sense necessitat de nova convocatòria, a les sol·licituds d'entitats sol·licitants següents a aquella, en ordre de la puntuació obtinguda en la fase de concessió corresponent, si és el cas; en la modalitat Col·lectius, per ordre de la puntuació obtinguda en la corresponent província, sempre que no conste que hagen renunciat a alguna subvenció concedida en la present convocatòria amb anterioritat a la data d'una nova proposta de concessió en la qual estiga de nou inclosa. Únicament es proposarà la concessió a entitats que hagen renunciat a alguna subvenció concedida en la present convocatòria en el cas que no hi haja altres sol·licituds valorades positivament per al numeral renunciat i la concessió es realitzarà en fase provincial o, si és el cas, en la fase addicional prevista en la disposició final primera de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores.



6. Contra les resolucions recollides en aquest resolc que esgoten la via administrativa es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 8 apartat 3, així com l'article 46 apartat 1, tots dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.



Nové. Mitjà de notificació o publicació dels tràmits a complir en el procediment

1. Les notificacions es practicaran a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://seu.gva.es), per a això el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb aquest fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

Si per raons tècniques o de qualsevol altra índole la notificació electrònica no és possible, es practicarà per mitjà de correu certificat.

2. En el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continga errors o siga insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada d'acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Quan en qualsevol moment es considere que algun dels actes dels interessats no reuneix els requisits necessaris, l'Administració li ho farà saber i li concedirà un termini de deu dies per a esmenar-ho.



Si els interessats no atenen el requeriment, es podrà declarar que ha decaigut el dret al tràmit corresponent; no obstant això, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals si es produïra abans o dins del dia que es notifique la resolució en la qual es tinga per transcorregut el termini.



Deu. Sol·licitud de bestreta i ingrés de romanents

D'acord amb el que preveu l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es preveuen lliuraments de fons amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa de fins al 25 % de l'import concedit. Igualment es preveu el pagament de fins a un 35 % addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa; per a això es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a aquest efecte, que comprendran les següents opcions:



a) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida, i en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa.

b) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, si cal, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de la subvenció concedida.

Llevat que l'entitat beneficiària estiga exempta d'aquesta obligació, s'haurà de presentar un aval bancari per un import igual a la quantitat a anticipar. L'entitat beneficiària haurà de depositar la garantia en la corresponent direcció territorial de la conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, haurà de ser presentada per l'entitat beneficiària en la corresponent direcció territorial competent en matèria de formació professional per a l'ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat.

De conformitat amb el que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al pagament haurà d'acreditar que està al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes.

Dins del termini de justificació previst en les bases reguladores, l'entitat haurà de procedir a l'ingrés dels romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del BSCH (Banc Santander Central Hispano) a favor del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant del mateix òrgan identificant el número d'expedient.



Onze. Termini de presentació de les ajudes a l'alumnat

D'acord amb el que preveu l'article 29 de les bases reguladores, els alumnes que reunisquen els requisits establits en els articles 27 i 28 d'aquestes bases, podran presentar les sol·licituds en imprés normalitzat juntament amb la documentació també indicada en el mencionat article 29, davant de la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació amb caràcter preferent, sense perjudici de poder fer-ho en qualsevol altra forma prevista en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú i d'acord amb les següents condicions:



Alumnat desocupat d'accions formatives desenvolupades a l'empara de la present convocatòria la data prevista de finalització de les quals, d'acord amb la documentació d'inici de curs que ha de presentar l'entitat, siga anterior a l'1 de novembre de 2019, les sol·licituds es presentaran en el termini d'un mes a comptar des de la data d'incorporació de l'alumnat a l'acció formativa.

Si el dret a l'ajuda es pot generar amb posterioritat, com a conseqüència de la realització del mòdul de PPNL/FCT, el termini d'un mes es comptarà des de la data d'incorporació de l'alumnat.



En cas d'alumnat desocupat d'accions formatives desenvolupades a l'empara de la convocatòria corresponent a l'exercici 2018 la data prevista de finalització de les quals, d'acord amb la documentació d'inici de curs presentada per l'entitat, siga posterior al 31 d'octubre d'aquest exercici, o el dret a l'ajuda de les quals poguera generar-se amb posterioritat a aquesta data com a conseqüència de la realització del mòdul de PPNL/FCT o PNL, les sol·licituds es presentaran en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV o des del dia que es produïsca la incorporació de l'alumnat al curs o al citat mòdul de PPNL/FCT, si fora posterior.

Segons preveu la disposició addicional quarta de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, les disposicions que s'estableixen en la mateixa ordre en relació amb les ajudes l'alumnat, així com les realitzades en la present convocatòria, seran aplicables a l'alumnat assistent a les accions formatives en matèria de formació professional per a l'ocupació que s'impartiscan en els centres propis de formació i els centres integrats públics de Formació Professional de la Generalitat.



La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació.

Les ajudes seran concedides de forma directa a tots els sol·licitants que reunisquen els requisits establits, mentre hi haja crèdit adequat i suficient per a atendre la corresponent sol·licitud, de conformitat amb l'article 25.5 del Reial decret 395/2007, de 23 de març. En el cas que el crèdit s'esgote, es procedirà a habilitar el crèdit necessari per a atendre els drets generats per l'alumnat.

D'acord amb el que es preveu en l'article 30 de la mateixa ordre, la direcció general competent en matèria de formació per a l'ocupació, per delegació de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, dictarà la resolució procedent en el termini de tres mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre sobre la petició formulada.

Contra les resolucions de les ajudes a l'alumnat recollides en aquest resolc, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 8 apartat 3, així com l'article 46 apartat 1, tots dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.



Dotze. Termini d'inici i finalització de les accions formatives

D'acord amb el que preveu l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, els cursos hauran d'iniciar-se en el termini de dos mesos des de la data de notificació de la resolució, llevat que per estar impartint formació les aules no es troben disponibles, i en aquest cas el termini es comptarà a partir del moment en què finalitzen les referides accions formatives, data que haurà de ser comunicada al personal tècnic de formació. Sense perjudici de l'anterior, els cursos s'iniciaran, en tot cas, abans del 31 de desembre de 2019 i finalitzaran abans del 30 de juny de 2020.



Tretze. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra la present resolució que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 8 apartat 3, així com l'article 46 apartat 1, tots dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.





València, 28 de desembre de 2018.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.







ANNEX I

Condicions objectives d'atorgament de la subvenció



En tot cas, es prendran en consideració les condicions que l'entitat reunisca en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, que s'hauran de mantindre com a mínim durant tot el període d'execució.

L'òrgan col·legiat valorarà per a les modalitats regulades en aquesta convocatòria:

A) Adequació de l'oferta formativa a les accions /àrees prioritàries.



AO) Adequació de l'oferta formativa.

1) Per a la modalitat Formació per a la inserció i Formació modular transversal.

Aquest criteri s'integra per l'adequació de les sol·licituds a les accions/àrees prioritàries determinades en els annexos II i III, mitjançant el seguiment de l'ordre de fases previst en la present convocatòria.

2) Per a la modalitat Col·lectius.

Aquest criteri s'integra per l'adequació a formació conduent a l'obtenció d'un certificat de professionalitat i al col·lectiu al qual va dirigida la formació.

· Si l'especialitat sol·licitada és un certificat de professionalitat i el sol·licitant és una entitat local o és una entitat sense ànim de lucre que compta explícitament entre les seues principals finalitats estatutàries el suport a persones en situació o risc d'exclusió social o amb discapacitat: 20 punts.

· Si l'especialitat sol·licitada és un certificat de professionalitat i el sol·licitant no és una entitat local o no és una entitat sense ànim de lucre que compte explícitament entre les seues principals finalitats estatutàries el suport a persones en situació o risc d'exclusió social o amb discapacitat: 15 punts.

· Si l'especialitat sol·licitada no és un certificat de professionalitat i el sol·licitant és una entitat local o és una entitat sense ànim de lucre que compta explícitament entre les seues principals finalitats estatutàries el suport a persones en situació o risc d'exclusió social o amb discapacitat: 10 punts.

· Si l'especialitat sol·licitada no és un certificat de professionalitat i el sol·licitant no és una entitat local o no és una entitat sense ànim de lucre que compte explícitament entre les seues principals finalitats estatutàries el suport a persones en situació o risc d'exclusió social o amb discapacitat: 5 punts.



3) Per a la modalitat Formació per a completar certificats de professionalitat, es considera tota la formació de caràcter prioritari i s'atorguen 20 punts.

B) En relació amb la capacitat acreditada pel centre o entitat sol·licitant per a desenvolupar la formació, es tindran en compte els següents aspectes:

BE Baremació EFO.

S'atorgarà un màxim de 15 punts pel resultat de les enquestes EFO, tenint en compte les dades d'accions formatives subvencionades a l'entitat en convocatòries dirigides prioritàriament a persones desocupades del Programa de Formació Professional per a l'Ocupació dels exercicis de 2016 i 2017 del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Es puntuaran les entitats en funció de la mitjana aritmètica resultant dels valors obtinguts en les enquestes EFO, corresponents a les dades disponibles de les accions formatives desenvolupades per l'entitat, segons la fórmula següent:

Puntuació EFO x 3,75

En el cas que l'entitat no haja realitzat durant els esmentats exercicis cap acció formativa o no es dispose de les dades, se li atorgarà una puntuació absoluta de 13,05 punts, corresponent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en les enquestes EFO multiplicada per 3,75 punts, tenint en compte els resultats de la convocatòria de 2016.



L'obtenció d'una puntuació absoluta inferior a 7,5 punts en aquest apartat determinarà la denegació de l'acció formativa sol·licitada.



BT Baremació EFOTEC.

Es puntuaran les entitats en funció de l'avaluació resultant dels qüestionaris EFOTEC, seguint els mateixos criteris i puntuació establits per a la baremació EFO. No obstant això, en el cas que l'entitat no haja realitzat durant els esmentats exercicis cap acció formativa o no es dispose de les dades se li atorgarà una puntuació absoluta de 12,79 punts, tenint en compte els resultats de la convocatòria de 2016.



L'obtenció d'una puntuació absoluta inferior a 7,5 punts en aquest apartat determinarà la denegació de l'acció formativa sol·licitada.



NQ Normes de qualitat.

Es valoraran en aquest apartat els certificats que acrediten la gestió de la qualitat en el desenvolupament de la formació i el tractament de dades, amb la puntuació següent:

– Per estar en possessió d'un certificat de qualitat en vigor, ISO9001 l'abast del qual incloga l'activitat en matèria de formació per a l'ocupació o EFQM (certificat d'excel·lència europea 200 + o superior): 8 punts.

– Per acreditar estar en possessió de certificat SGSI de seguretat de la informació (ISO 27001): 2 punts.

Els punts màxims assignats per cada un dels apartats anteriors seran acumulatius fins al màxim de 10 punts.

EC Experiència centre

En aquest apartat es valorarà l'experiència del centre en el desenvolupament d'activitats relacionades amb la formació i l'ocupació, fins a un màxim de 5 punts. S'atorgaran 2,5 punts per cada una d'elles, en cas contrari, es puntuarà amb 0 punts:

· Acredita experiència en la impartició de formació d'oferta en qualsevol de les dues últimes convocatòries publicades pel SEPE, aportant la corresponent resolució de concessió.

· Acredita experiència en la impartició d'accions formatives no finançada amb fons públics, autoritzada per la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació, en qualsevol dels dos exercicis anteriors a aquesta convocatòria.

GE Grau d'execució.

S'atorgaran inicialment un màxim de 10 punts a totes les entitats que concórreguen a la present convocatòria. Aquesta puntuació inicial es reduirà d'acord amb el que preveuen els següents apartats, referits a subvencions concedides a càrrec de la convocatòria immediatament anterior a l'exercici que finança la present convocatòria:

1. En el cas que l'entitat presente la renúncia a l'execució de la subvenció concedida d'alguna actuació, en un termini de 5 dies hàbils a comptar des de la data de la notificació de la resolució de concessió, no es reduirà cap punt.

2. Aquesta puntuació es reduirà en 2 punts per cada actuació en la qual s'haja presentat la renúncia a l'execució de la subvenció concedida després del cinqué dia hàbil a comptar des de la data de notificació de la resolució de concessió i amb anterioritat al termini de 10 dies hàbils.



3. Aquesta puntuació es reduirà en 4 punts per cada actuació en la qual s'haja presentat la renúncia a l'execució de la subvenció concedida en un termini posterior al termini de 10 dies hàbils des de la data de notificació de la resolució de concessió.

4. Es reduirà en 5 punts quan l'actuació no s'haja iniciat en data 31 de desembre de l'exercici anterior a la present convocatòria i tampoc s'haja presentat renúncia a l'execució de la subvenció concedida.



5. Es reduirà així mateix en 5 punts per cada actuació iniciada en termini en la qual no es detecte continuïtat en l'execució al mes d'haver-se iniciat.

La puntuació final no podrà ser menor de 0 punts.

Les reduccions anteriors no s'aplicaran a aquelles entitats a les quals se'ls haja notificat la resolució de concessió en data posterior al 30 de novembre de l'exercici anterior al que finança la present convocatòria.



C) En relació amb la valoració tècnica de les accions formatives sol·licitades, es tindran en compte els següents aspectes:

GI Grau d'inserció o contractació.

La seua puntuació es determinarà a través de la inserció o contractació laboral derivada de les gestions realitzades per l'entitat mesurada sobre l'alumnat finalitzat en cada una de les accions formatives subvencionades a l'entitat en convocatòries dirigides prioritàriament a persones desocupades del Programa de formació professional per a l'ocupació dels exercicis de 2016 i 2017, amb caràcter proporcional amb un màxim de 25 punts.

Per a això, les entitats hauran d'aportar voluntàriament dades sobre inserció de l'alumnat que haja finalitzat accions formatives dels exercicis indicats en el paràgraf anterior adjuntant a les sol·licituds d'ajuda per a l'exercici actual les còpies de contractes laborals realitzats després de la finalització del curs. En els cursos en què hi haja un compromís voluntari d'inserció assumit per l'entitat, es valorarà, si és el cas, l'alumnat inserit o contractat, respectivament, que supere el percentatge del compromís assumit per l'entitat en cada cas.



Els contractes, per a acreditar la inserció, hauran de ser a jornada completa setmanal i de durada igual o superior a tres mesos o període de treball real equivalent en el cas de contractacions a temps parcial, independentment de l'activitat de què es tracte.

Aquest criteri es valorarà considerant el percentatge de l'alumnat inserit o contractat, segons siga procedent, sobre el finalitzat en totes les accions formatives impartides per l'entitat durant els exercicis esmentats anteriorment, en la respectiva província.

S'obtindrà amb la següent fórmula:



Total alumnat inserit o contractat

per l'entitat sense compromís assumit X 25

Total alumnat finalitzat per l'entitat – Total alumnat amb compromís assumit i compliment)







CI Compromís voluntari d'inserció

Modalitats: Formació per a la inserció, Formació modular transversal, Col·lectius i Formació per a completar certificats de professionalitat.

Es valorarà el compromís voluntari d'inserció assumit en aquesta convocatòria. Es puntuarà de manera proporcional fins a 20 punts en el cas que el compromís aconseguisca la inserció de la totalitat de l'alumnat del curs. Si no hi ha compromís, es puntuarà amb 0 punts

S'obtindrà amb la fórmula següent:



Nombre d'alumnat participant sobre el qual

es presenta compromís d'inserció

X 20

Nombre d'alumnat participant en el curs







IC Incompliment compromís voluntari d'inserció.

L'incompliment d'aquest compromís en cada especialitat executada en la convocatòria de l'exercici 2017 es puntuarà negativament en aqueixa mateixa especialitat de manera proporcional al grau d'incompliment fins al límit dels punts obtinguts, aplicant la fórmula següent:



Punts obtinguts per CI x Percentatge d'incompliment

D) Aplicació de mesures de responsabilitat social.

S'acreditaran d'acord amb el que estableix el resolc sisé 4 e) f) i g) respectivament.

IS. Inclusió social.

Es valorarà amb un màxim de 5 punts un percentatge igual o superior al 20 % de persones amb diversitat funcional (1), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu, persones en situació o risc d'exclusió social i dones víctimes de violència de gènere, incloses en les plantilles de les entitats sol·licitants, els percentatges inferiors al 20 % es valoraran proporcionalment d'acord amb la fórmula següent:





Nombre de persones actualment en la plantilla de l'entitat, pertanyents als esmentats col·lectius, que hagen estat incloses en aquesta, durant un període igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior. X 25

Nombre de persones actualment en la plantilla de l'entitat, que hagen estat incloses en aquesta, durant un període igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior.





(1) Grau igual o superior al 33 %.



DH. Igualtat entre dones i homes.

En aquest apartat es valoraran les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat efectiva de dones i homes fins a un màxim de 5 punts, d'acord amb la distribució que s'exposa a continuació, en cas contrari, es puntuarà amb 0 punts:

· En l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat figura com a objectiu treballar a favor de la igualtat d'homes i dones o en cas que l'entitat no dispose d'escriptura fundacional o estatuts ha aportat declaració responsable a aquests efectes. S'entén que les administracions públiques i el seu sector públic instrumental compleixen amb aquest requisit per prescripció legal (0,5 punts).



– L'entitat acredita disposar d'un pla d'igualtat, visat per l'òrgan competent, subscrit per les organitzacions sindicals d'acord amb el que preveu l'article 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. D'acord amb el que preveu la disposició addicional única del Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell, sobre condicions i requisits per al visat dels plans d'igualtat de les empreses de la Comunitat Valenciana, les empreses o organitzacions participades majoritàriament amb capital públic (empreses públiques autonòmiques, provincials i municipals) hauran d'elaborar un pla d'igualtat, així mateix visat per l'òrgan competent.



En el cas d'empreses en les quals no hi haja l'obligació legal, s'haurà d'aportar el pla aprovat, amb la signatura de les parts subscriptores, degudament visat per l'òrgan competent. Per a les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal, es considerarà que compleixen aquest tràmit prèvia aportació del pla (4,5 punts).



Resum de la ponderació objecte de valoració. Modalitat de formació per a la inserció i formació modular transversal Puntuació màxima

B)

BE Baremació EFO 15

BT Baremació EFOTEC 15

NQ Normes de qualitat 10

EC Experiència centre 5

GE Grau d'execució 10

C)

GI Grau d'inserció o contractació 25

CI Compromís voluntari inserció 20

D)

IS Inclusió social 5

DH Igualtat entre dones i homes 5

Valoració total 110





Resum de la ponderació objecte de valoració. Col·lectius i formació per a completar certificats de professionalitat Puntuació màxima

A)

AO Adequació de l'oferta formativa a la formació certificable 20

B)

BE Baremació EFO 15

BT Baremació EFOTEC 15

NQ Normes de qualitat 10

EC Experiència centre 5

GE Grau d'execució 10

C)

GI Grau d'inserció o contractació 25

CI Compromís voluntari inserció 20

D)

IS Inclusió social 5

DH Igualtat entre dones i homes 5

Valoració total 130





En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut més puntuació en els apartats A), B), D) i C) per aquest ordre, i si encara així persisteix l'empat s'atendrà el número d'ordre de l'expedient.





Mapa web