Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de febrer de 2019, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual es convoquen, per a l'any 2019, subvencions a organitzacions no governamentals per al desenvolupament (ONGD) per al finançament de projectes de cooperació internacional per al desenvolupament a executar en països i poblacions estructuralment empobrits. [2019/1854]

(DOGV núm. 8496 de 28.02.2019) Ref. Base de dades 001983/2019








En l'Ordre 3/2017, de 31 de maig, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de concurrència competitiva en matèria de cooperació al desenvolupament.

De conformitat, amb el que s'ha previst en el Decret 103/2015, de 7 de juliol, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i també en el Decret 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, resolc:



Primer. Objecte

Convocar les subvencions, en règim de concurrència competitiva i amb càrrec al pressupost de la Generalitat Valenciana de l'exercici 2019, per al finançament de despeses corrents i d'inversió, de projectes de cooperació internacional per al desenvolupament, a executar en països i poblacions estructuralment empobrits, destinades a organitzacions no governamentals per al desenvolupament (d'ara endavant ONGD).





Segon. Bases reguladores de la convocatòria

Les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria són les contingudes en l'Ordre 3/2017, de 31 de maig, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de cooperació al desenvolupament (DOGV 8054, 02.06.2017), d'ara endavant, Ordre 3/2017.

En allò no previst en aquesta norma, les subvencions se sotmetran a la normativa bàsica de la Llei 38/2003 i la seua normativa de desenvolupament, i al que estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Així mateix caldrà ajustar-se al que es disposa en la legislació autonòmica en matèria de cooperació al desenvolupament.





Tercer. Finançament

1. Aquesta convocatòria de subvencions es finançarà a càrrec a dos línies de subvenció, en el pressupost de la Generalitat Valenciana per a l'any 2019:

1. Línia S6556000 «Subvencions a ONGD per a accions de desenvolupament», dotada amb un import de 17.000.000,00 euros, en el capítol IV, per al finançament de despeses corrents, en l'aplicació pressupostària 22.02.03.13410.4.

2. Línia S2324000 «Subvencions ONGD per a la realització d'accions de cooperació internacional al desenvolupament», dotada amb un import de 4.000.000,00 euros, en el capítol VII, per al finançament de despeses de capital, en l'aplicació pressupostària 22.02.03.13410.7.



2. Els imports esmentats podran ser incrementats com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara endavant, LGS).



Quart. Actuacions subvencionables

1. Les actuacions a subvencionar en aquesta convocatòria consistiran en projectes en matèria de cooperació al desenvolupament, en alguna de les modalitats següents:

a) Modalitat A, Cooperació econòmica: Projectes i programes de cooperació internacional al desenvolupament a executar en països i poblacions estructuralment empobrits, que hauran de complir els requisits següents:

Adaptar-se als eixos, estratègies, objectius operatius i prioritats geogràfiques establits en el vigent Pla director de la cooperació valenciana. Pel que fa a les prioritats geogràfiques, els projectes i programes presentats hauran de ser executats en algun dels països o territoris següents:

• D'Amèrica Central: els països d'El Salvador, Guatemala, Hondures i Nicaragua

• Del Carib: els països de Cuba, Haití i República Dominicana.

• D'Amèrica del Sud: els països de Bolívia, Colòmbia, l'Equador, el Paraguai i el Perú.

• De l'Àfrica Subsahariana: els països de Burkina Faso, el Txad, Etiòpia, Kenya, Mali, Mauritània, Moçambic, el Níger, el Senegal, el Sudan i el Sudan del Sud.

• Del Magrib: els països d'Algèria, el Marroc, Tunísia i la Població Sahrauí.

• D'Orient Mitjà: els territoris palestins i la població refugiada palestina.

• D'Àsia: el país de l'Índia.

Adaptar-se a la consecució d'algun o d'alguns dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS), identificant clarament les metes dels ODS que persegueix.

Els projectes i programes hauran d'obtindre la puntuació mínima de 60 punts sobre 100, dels criteris objectius de valoració recollits en l'article 15 de l'Ordre 3/2017.

En aquesta modalitat, cada entitat podrà ser beneficiària de subvenció per projectes o programes de forma individual, o en agrupació amb una altra o unes altres, ja siga com a entitat líder o ja siga com a entitat agrupada.

No s'estableix un nombre màxim de projectes o programes dels quals cada entitat podrà ser beneficiària, però, en qualsevol cas, una entitat no podrà ser beneficiària de subvencions per un percentatge superior a l'establit en l'apartat quatre, del resolc cinqué d'aquesta resolució de convocatòria. Si una mateixa entitat presenta més d'un projecte o programa el contingut d'aquests o la zona d'execució ha de ser substancialment diferent. En cada sol·licitud presentada només podrà haver-hi un projecte o programa.

L'import màxim de la subvenció a percebre serà:

• Per a cada projecte, no podrà ser superior a 400.000 euros, llevat que siga presentat per una agrupació d'ONGD; en aquest cas, l'import màxim no serà superior a 600.000 euros.

• Per a cada programa no hi haurà límit, excepte l'establit en l'apartat quatre del resolc cinqué d'aquesta resolució de convocatòria.



Els terminis màxims d'execució seran:

• Per a cada projecte, un termini màxim de 24 mesos.

• Per a cada programa, un termini màxim de 36 mesos.

Els projectes i programes presentats en aquesta modalitat podran incloure activitats de sensibilització a executar a la Comunitat Valenciana dins del termini establit en l'apartat anterior, que hauran d'estar totalment vinculades a la intervenció de cooperació internacional al desenvolupament.

b) Modalitat B. Cooperació tècnica: projectes de cooperació tècnica, que comprenguen actuacions que incloguen associacions amb el personal professional i la població beneficiària dels països socis, per a la seua qualificació, aprenentatge, acompanyament o formació contínua. Aquests projectes hauran de fomentar activitats d'interés públic i social, amb impactes definits en els territoris destinataris, que tinguen per finalitat l'impuls de partenariats, liderats pels agents de la cooperació valenciana, que promoguen el reforç de les capacitats necessàries d'institucions i organitzacions del país soci implicades directament o indirectament en la consecució de les metes dels objectius de desenvolupament sostenible a les quals es compromet el país soci, a través de l'assessorament tècnic, la formació, capacitació i l'intercanvi i transferència de coneixement, i hauran de complir els requisits següents:



Els projectes podran realitzar-se bé a la Comunitat Valenciana i/o en algun dels països definits en el IV Pla director de la cooperació valenciana.

Els projectes subvencionables han de respondre a una necessitat real i a una demanda per part del mateix país soci o soci local, que es contextualitze en les capacitats a desenvolupar en funció de les polítiques i plans que s'estiguen desenvolupant en aqueix país, i que s'oriente de manera que el suport a l'enfortiment de capacitats tècniques en l'àmbit local en siga l'objectiu principal.

Els projectes hauran d'obtindre la puntuació mínima de 60 punts sobre 100, dels criteris objectius de valoració recollits en l'article 18 de l'Ordre 3/2017.

Els projectes presentats a aquesta modalitat hauran de tindre una durada màxima de 12 mesos.

L'import màxim de la subvenció, per a cada projecte, no podrà ser superior a 100.000 euros.

En aquesta modalitat, cada entitat podrà ser beneficiària de subvenció per projectes o programes de manera individual, o en agrupació amb una altra o unes altres, ja siga com a entitat líder o ja siga com a entitat agrupada.

No s'estableix un nombre màxim de projectes o programes dels quals cada entitat podrà ser beneficiària però, en qualsevol cas, una entitat no podrà ser beneficiària de subvencions per un percentatge superior a l'establit en l'apartat quatre del resolc cinqué d'aquesta resolució de convocatòria. Si una mateixa entitat presenta més d'un projecte o programa el contingut d'aquests o la zona d'execució haurà de ser substancialment diferent. En cada sol·licitud presentada només podrà haver-hi un projecte o programa.



Cinqué. Entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions són les ONGD, individualment o en agrupació amb una altra o unes altres ONGD, que complisquen els requisits següents:

a) Els exigits en l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Acreditar que disposen de capacitat financera i de gestió per a realitzar el projecte subvencionable.

c) Estar inscrites en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana, mitjançant resolució de l'òrgan competent, abans de l'1 de gener de 2018.

d) Tindre seu, domicili social o delegació permanent a la Comunitat Valenciana, inscrita en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana.

e) Acreditar experiència en la realització, individualment o en agrupació amb altres ONGD, com a mínim, de quatre projectes executats:

En la modalitat A, Cooperació econòmica, han de ser projectes de cooperació internacional al desenvolupament en tercers països, finançats per administracions públiques o per entitats privades.

En la modalitat B, Cooperació tècnica, a més dels considerats en la modalitat A, s'admetran projectes de cooperació tècnica, finançats per administracions públiques o per entitats privades.

En el cas que s'aporte com a experiència projectes finançats solament per entitats privades, el finançament de cada projecte per part d'aquest tipus d'entitats ha de ser d'almenys 40.000 euros. Se n'exclouen els projectes finançats solament amb els fons propis de l'entitat sol·licitant.

f) Exclusivament en el cas de presentar sol·licitud de subvenció a programes de la modalitat A, ha d'acreditar-se que l'entitat sol·licitant o totes les entitats en agrupació, en l'experiència aportada, han executat projectes que hagen percebut finançament públic o privat, d'acord amb l'apartat anterior, la suma de les quals siga per un import total mínim d'un milió d'euros. Aquests projectes han d'haver finalitzat la seua execució després del 31 de desembre de 2006. En cas de no complir aquest requisit, el programa quedarà exclòs de la convocatòria.



2. Quan una sol·licitud siga presentada per una agrupació d'ONGD, totes les ONGD que la integren tindran la consideració d'entitats beneficiàries, i hauran de complir els requisits exigits per aquesta convocatòria. En el cas dels requisits de les lletres e) i f), hauran de complir-los conjuntament, és a dir que es prendran com a referència la suma de projectes d'experiència, i per a la suma dels imports subvencionats el de totes les entitats en agrupació.

3. No podran ser beneficiàries de subvencions, les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Així mateix, una entitat no podrà ser beneficiària de subvenció, individualment o en agrupació amb una altra o unes altres ONGD, de subvencions que representen més del 10 per 100 del total dels imports previstos en aquesta convocatòria. A les entitats beneficiàries en agrupació, a l'efecte d'aquest apartat, se'ls computarà l'import que s'hagen compromés a executar del projecte o programa. En el cas que a una entitat, una vegada realitzada la valoració dels projectes i programes, li corresponga percebre imports superiors a l'establit en aquest apartat, se li minoraran o, si escau, s'exclouran totalment les subvencions a percebre per aquesta entitat pels imports que siguen superiors, en l'ordre següent:



a) En primer lloc, per a no perjudicar drets de tercers, es reduiran imports del projecte o programa, presentat de forma individual per aqueixa entitat, que haja obtingut menor puntuació, i en cas de ser necessari realitzar més minoracions del següent o següents, individuals, per ordre superior de puntuació.

b) En cas que una vegada aplicada la regla anterior, una entitat encara perceba imports superiors a l'establit en aquest apartat, es reduiran les subvencions del projecte o programa, presentat en agrupació en el qual participe aquesta entitat, que haja obtingut menor puntuació, i en cas de ser necessari realitzar més minoracions del següent o següents, en agrupació, per ordre superior de puntuació.



Sisé. Criteris de valoració de les despeses subvencionables

1. Seran subvencionables les despeses arreplegades en l'article 22 de l'Ordre 3/2017, excepte les establides en els apartats a).1).K i a).1).N, en les condicions i els percentatges arreplegats en aquesta norma, amb les especialitats següents:

– Conjuntament entre les partides d'altres serveis tècnics i professionals i personal, no es podrà superar en cap cas, la quantia del 70 per 100 de la subvenció concedida per la Generalitat Valenciana.

– En la partida d'Activitats de sensibilització vinculades a la intervenció de cooperació internacional per al desenvolupament, recollida en l'article 21.1.a.1.M, de l'Ordre 3/2017, en cada projecte o programes es podran finançar despeses amb un límit màxim de 20.000,00 euros.



– La suma dels costos indirectes imputats a la subvenció no podran superar els límits establits en l'article 22.b de l'Ordre 3/2017, amb un import màxim a subvencionar en aquesta partida de 80.000,00 euros. La partida de costos indirectes inclourà els costos d'aquesta naturalesa que requerisca el projecte o programa, incloses les despeses indirectes del soci local.

– Per a justificar que el total de despeses de personal puga superar el 30 per 100 de la subvenció concedida, sempre amb el límit màxim del 60 per 100, les entitats hauran de justificar-ho especialment, tenint en compte els criteris següents:

– Que per a determinar les necessitats de personal, es valorarà el conjunt dels recursos humans destinats al projecte o programa, no solament els subvencionats per l'aportació de la Generalitat.

– Que no s'estan generant duplicitats amb la subvenció del personal imputat al projecte o programa, amb un altre o altres projectes o programes.

– Que l'estructura de personal destinada al projecte o programa es considera concorde respecte a la dimensió d'aquest, tenint en compte la distribució de funcions i tasques.

– Que pel tipus de projecte o programa, per les especials característiques de la zona d'execució, com ara perillositat, dificultats especials en l'execució, etc., requerisca a més incorporar a l'actuació una categoria de personal específic.

– Que la necessitat d'incrementar el personal estiga especialment documentada mitjançant una definició precisa i detallada de les funcions del personal que es pretén incloure en la relació de personal del projecte o programa, o altres documents de suport.

2. Per a determinar el pressupost validat en la proposta de resolució de la convocatòria, s'estableixen els següents supòsits en els quals es minoraran les despeses pressupostades en la valoració de les sol·licituds:

a) Les despeses que seran minorades íntegrament són:

1) Les que no estan recollides com a subvencionables en l'article 22 de l'Ordre 3/2017.

2) Les expressament excloses en l'article 21.2 de l'Ordre 3/2017.

3) Les que resulten innecessàries o supèrflues per a l'execució de les activitats proposades en el projecte o programa.

b) Les despeses que es consideren sobredimensionades o excessives es minoraran parcialment per la quantitat que es considere excessiva.

c) Les despeses de personal que excedisquen el 30 per 100, i les que requerisquen justificació documental, que no es justifiquen d'acord amb els criteris establits en aquest apartat, o de les quals no s'aporte la documentació justificativa requerida, es minoraran per la quantia que es considere no justificada.

d) Les despeses que estiguen situades en una partida errònia, i no es minoraran, llevat que una vegada resituades s'incórrega en el supòsit de l'apartat següent.

e) Les despeses que excedisquen els límits establits en una partida determinada, una vegada minorats els imports pels supòsits anteriors, es minoraran en la quantia que excedisca d'aquests límits.

f) Les aportacions en espècie no admeses. En aquest cas es minorarà la subvenció proporcionalment per la part en què s'incomplisca el que s'estableix en el número 3 de l'article 4 de l'Ordre 3/2017.

3. La quantia màxima subvencionable del salari o preu/hora corresponent als professionals de la Comunitat Valenciana i el personal tècnic, no podrà excedir de 3.000 euros bruts al mes, inclosos els costos socials totals corresponents a les cotitzacions a la Seguretat Social i als relatius a l'IRPF. Els costos salarials del personal local adscrit al projecte hauran d'estar d'acord amb els salaris mitjans, segons categoria professional, del país on es realitze la intervenció.



4. S'admetran com a aportacions en espècie les valoracions esmentades en l'apartat 5 de l'article 4, d'acord amb el que s'estableix en l'article 25 de l'Ordre 3/2017, de 31 de maig.



Seté. Presentació de les sol·licituds i termini

1. Les sol·licituds es presentaran en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment del termini esmentat donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.



2. La presentació de la sol·licitud significa la plena acceptació del que es disposa en l'Ordre 3/2017, i en aquesta resolució de convocatòria.

3. Les entitats sol·licitants, atés que són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds exclusivament de forma telemàtica en la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana, accedint al cercador de tràmits i serveis en l'URL http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios. També es podrà accedir en la pàgina web de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, en els URL http://www.cooperaciovalenciana.gva.es i http://www.transparencia.gva.es. La presentació de la sol·licitud de forma diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

4. Per a poder realitzar la presentació telemàtica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica dels admesos en la Seu de la Generalitat, dels tipus següents:

a) Certificat digital de persona jurídica o similar, que identifique convenientment l'entitat sol·licitant.

b) Certificat digital de la persona física, que conste inscrita com a representant de l'entitat sol·licitant en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, per a tramitar aquest procediment.

c) Excepcionalment, i per al supòsit que no es puga presentar la sol·licitud de la manera prevista en algun dels dos supòsits anteriors, s'admetrà la presentació de la sol·licitud amb un certificat digital de la persona física que tinga la representació de l'entitat sol·licitant per a realitzar la tramitació d'aquest procediment, si s'acredita documentalment aquesta representació davant del Registre d'Agents de Cooperació de la Comunitat Valenciana.

5. En el cas de sol·licituds presentades per una agrupació d'ONGD, la sol·licitud serà presentada per l'entitat sol·licitant designada com a líder, en representació de les entitats que componen l'agrupació.

6. La presentació de la sol·licitud telemàtica inclourà les declaracions responsables que estableixen les lletres b, c, d, e, f i g, de l'apartat 1, de l'article 34 de l'Ordre 3/2017.

7. D'acord amb el que s'ha disposat en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant o, si escau, entitats en agrupació, perquè la Direcció General de Cooperació i Solidaritat (d'ara endavant òrgan gestor) obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, prevista en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la LGS, així com l'acreditació del compliment de la resta d'obligacions derivades de l'obtenció de subvencions, i en aquest cas les entitats no hauran d'aportar els certificats corresponents. En cas que l'entitat sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari telemàtic de sol·licitud, i quedarà obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.



8. Els models de formularis i d'annexos es troben en l'URL de la sol·licitud esmentada, i en la web de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, en els URL http://www.cooperaciovalenciana.gva.es i http://www.transparencia.gva.es.



Huité. Documentació preceptiva

La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació preceptiva següent:

1. Annex de memòria econòmica o pressupost del projecte, que reflecteix les partides pressupostàries de despeses que podrà comprendre el projecte, i haurà de presentar-se desglossat, resumit i per activitats. No es podran presentar despeses subvencionables que no tinguen cabuda en les partides pressupostàries previstes en aquesta memòria econòmica.

2. Annexos a la memòria econòmica, on s'indicaran, si escau, les aportacions en espècie, factures proforma, pressupostos professionals o peritatges sobre els costos, els immobles vinculats al projecte i els vehicles posats a la disposició del projecte. Així mateix, juntament amb aquest document s'aportarà acreditació documental de:

a) El cofinançament del projecte o programa, incloent-hi:

Les aportacions en espècie, adjuntant declaració responsable de la persona física o jurídica que aporte els béns o serveis. Es descriurà i quantificarà l'aportació i, si escau, la depreciació, indicant-hi nombre d'unitats, hores de treball, preu unitari quan corresponga, a més de la valoració total. Així mateix, en el cas de béns s'acompanyarà la factura de compra del bé o, en cas que no se'n dispose, d'aquells documents que permeten determinar el seu valor i la forma d'adquisició, valoracions cadastrals o qualsevol altre document que corrobore la quantia de l'aportació valoritzada. En cas de referir-se a despeses de personal, es presentaran contractes de treball, nòmines o referències salarials equivalents del país d'execució de l'activitat.



L'aportació financera dels projectes i programes, adjuntant, si escau:

• Declaració responsable de l'entitat acreditativa dels fons aportats.

• Certificacions acreditatives dels fons aportats procedents d'ajudes i subvencions.

• Certificacions acreditatives d'altres aportacions financeres procedents d'entitats públiques o privades.

b) Factures proforma, pressupostos professionals o peritatges sobre els costos per unitat dels recursos a emprar, o altres documents probatoris, quan es tracte de despeses superiors a 2.500 euros, encara que siguen diferents conceptes de despesa, d'un mateix proveïdor, però de naturalesa homogènia. Aquests documents hauran d'incloure detalladament els treballs a realitzar, el nombre d'hores utilitzades, l'import dels treballs, la qualificació professional del personal i la data i el segell o signatura de l'empresa o professional que emet les factures.



L'òrgan gestor podrà sol·licitar, quan ho considere necessari, factures proforma o pressupostos addicionals, o altres documents, que avalen els imports reflectits en el pressupost, a l'efecte que avalen la seua adequació a la despesa.

c) Documentació acreditativa de la titularitat i règim de propietat dels immobles vinculats al projecte, així com del valor d'aquests.



d) En el cas que el projecte comprenga la construcció d'habitatges o infraestructures, s'hauran d'aportar els permisos d'obra o documents que acrediten la conformitat de les autoritats locals.

3. Annex de personal vinculat al projecte, en què s'ha d'indicar el personal del qual disposaran l'entitat sol·licitant, si escau, les entitats en agrupació i els socis locals, vinculat a l'execució del projecte.



4. Annex de relació de projectes, en què s'han d'indicar tots els projectes aportats com a experiència de l'entitat sol·licitant, si escau, de les entitats en agrupació i dels socis locals.

5. Memòria de l'entitat sol·licitant i, si escau, també de les entitats que formen l'agrupació, que faça constar que reuneix les condicions de solvència i capacitat de gestió per a realitzar l'actuació objecte de la subvenció. Per a això, es podrà incloure, si escau, documentació acreditativa de:

a) Les actuacions realitzades durant l'últim any natural anterior a la convocatòria. En el cas que no fora exigible encara legalment la presentació de la memòria de l'últim exercici, haurà de presentar-se la de l'exercici anterior.

b) Estat comptable i ingressos corresponents a l'exercici anterior a la convocatòria, incloent-hi balanç de situació, compte de pèrdues i guanys i memòria econòmica de l'any anterior, o bé les últimes auditades; tot això subscrit per persona autoritzada segons els estatuts.

c) Les fonts de finançament.

6. Organigrama i delegacions a la Comunitat Valenciana de l'entitat sol·licitant i, si escau, les entitats que formen l'agrupació, on constarà la composició dels òrgans de govern, administració i direcció de l'entitat, de la seu central i de la delegació a la Comunitat Valenciana, així com la relació dels càrrecs que integren aquests òrgans i règim de dedicació a les funcions de govern, administració i direcció de cada un dels seus càrrecs de la seu central i de la delegació a la Comunitat Valenciana.



7. Certificats expedits per una administració pública, organisme oficial o entitat privada finançadora, que acredite fefaentment l'execució dels projectes aportats com a experiència per les entitats sol·licitants (i, si escau, les entitats en agrupació), i on conste: denominació del projecte o programa, lloc d'actuació, durada, data d'inici i de finalització i import de la subvenció concedida. No caldrà presentar aquestes certificacions dels projectes subvencionats per la Generalitat Valenciana, relacionats en l'annex de projectes, gestionats per l'òrgan directiu competent en matèria de cooperació al desenvolupament.



8. Estatuts i inscripció del soci o socis locals davant de l'administració competent que acredite la seua capacitat jurídica i d'obrar en el país d'execució del projecte, en el cas de tractar-se d'una entitat privada. Cas que sigui una entitat pública, podrà acreditar documentalmente les seues competències territorials i materials mitjançant l'aportació de la seus norma constitutiva o altres documents probatoris.

9. Document en què conste la conformitat del soci local en l'execució del projecte i que detalle els termes de col·laboració entre l'entitat sol·licitant i el soci local, signat per les persones que exercisquen la representació legal d'ambdues parts.

10. Projecte detallat en el qual es concretarà l'activitat objecte de subvenció, que constarà dels documents següents:

a) Projecte tècnic descriptiu, que haurà de contindre, almenys, informació detallada sobre el context d'intervenció, el diagnòstic i la justificació de l'actuació, la descripció de la població beneficiària, els objectius i resultats esperats, les activitats a realitzar i la seua planificació, un estudi de la viabilitat de l'actuació, i la metodologia i instruments de seguiment i avaluació.

b) Matriu de planificació del projecte, d'acord amb l'enfocament del marc lògic. En la tramitació telemàtica de la sol·licitud, i en la pàgina web de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació consta un model per a elaborar aquesta matriu.

11. En el cas de presentació de la sol·licitud per una agrupació d'entitats, hauran de presentar un acord subscrit entre les entitats que la componen, on conste, almenys, l'entitat responsable jurídicament davant de la Generalitat Valenciana, que serà l'entitat líder i tindrà la representació de l'agrupació, la identificació del representant legal, així com la voluntat de les parts de concórrer conjuntament a la convocatòria, el percentatge de participació de cada entitat en el projecte, els drets i obligacions de cada agent participant, l'import de subvenció a aplicar per cada un d'ells, el sistema de gestió del pressupost i de resolució de conflictes, i haurà d'esmentar-se expressament que cada una de les entitats assumeix la responsabilitat directa i solidària per la totalitat del projecte. Igualment, constarà expressament el compromís de totes les entitats participants, de mantindre la unió temporal fins al termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la LGS. Aquest document haurà d'estar signat digitalment per totes les entitats que formen l'agrupació. En la tramitació telemàtica de la sol·licitud, i en la pàgina web de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació consta un model per a aportar aquest acord.



12. En el cas que en el formulari de sol·licitud es desautoritze la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, perquè aquesta obtinga de forma directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les obligacions davant de la Seguretat Social i tributàries davant de l'Estat i la Generalitat, s'hauran d'aportar els certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies. En el cas dels certificats acreditatius de no estar al corrent d'obligacions tributàries, han d'incloure l'acreditació d'aquesta circumstància referida a l'efecte de l'obtenció d'ajudes i subvencions. En aquest supòsit, i en el cas que el projecte el presente una agrupació d'ONGD, es presentaran els certificats de totes les entitats agrupades.



13. La inscripció de les entitats sol·licitants i, si escau, de les entitats agrupades, així com la seu, domicili social o delegació permanent a la Comunitat Valenciana, i l'acreditació de la representació de l'entitat sol·licitant en cas que fora necessari, serà comprovada d'ofici amb les dades que hi ha en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana. La modificació o actualització d'aquestes dades haurà de ser comunicada d'acord amb l'article 9 del Decret 39/2009, de 6 març, del Consell, pel qual es regula el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana.

14. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat o, si escau, a les entitats en agrupació, requerits en els apartats 6, 7 i 8 del resolc huité d'aquesta convocatòria si ja s'hagueren presentat en les subvencions de concurrència competitiva en matèria de cooperació al desenvolupament convocades els anys 2016, 2017 i 2018 per aquesta conselleria, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant-hi els documents i el nombre d'expedient en què van ser presentats.

15. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat o, si escau, a les entitats en agrupació, requerits en els apartats 5 del resolc huité d'aquesta convocatòria si en el termini de presentació de sol·licituds estigueren publicats en la seua pàgina web, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant-hi els documents i l'URL de publicació.



16. Els annexos esmentats en els apartats 1 a 4 del resolc huité d'aquesta convocatòria estan a la disposició de les entitats sol·licitants en la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana en el procediment de sol·licitud de la subvenció, i en la web de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, en els URL http://www.cooperaciovalenciana.gva.es i http://www.transparencia.gva.es.



17. La no aportació de la documentació prevista en els apartats 1 i 10 (annex de memòria econòmica o pressupost del projecte, i projecte detallat en el qual es concretarà l'activitat objecte de subvenció), en el termini de presentació de la sol·licitud inicial, determinarà l'exclusió de la convocatòria, sense que siga possible la seua aportació en tràmit posterior.



Nové. Documentació valorativa

1. L'entitat sol·licitant podrà adjuntar a la sol·licitud, la documentació valorativa següent:

a) Resolució d'inscripció del Pla d'igualtat de l'entitat sol·licitant (o d'alguna de les entitats agrupades) en el Registre de Convenis i Acords Col·lectius de Treball (REGCON), o resolució de visat del Pla d'igualtat emesa pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competència en matèria de dona o organisme equivalent en una altra comunitat autònoma.

b) Estratègia de gènere i desenvolupament de l'entitat sol·licitant, o d'alguna de les entitats agrupades.

c) Pla de voluntariat de l'entitat sol·licitant, o d'alguna de les entitats agrupades

d) Estratègia país-regió de l'entitat sol·licitant, o d'alguna de les entitats en agrupació, en la qual s'emmarcarà el projecte presentat.



e) Informes d'avaluació final de projectes portats a cap per l'entitat sol·licitant o les entitats agrupades en els últims 5 anys.

f) Annexos a la matriu de planificació, que podrà incloure, entre d'altres, els documents següents: arbre de problemes, arbre d'objectius, matriu d'anàlisi d'alternatives i matriu d'anàlisi de riscos i propostes de mitigació.

g) Documents acreditatius de suports i avals d'altres entitats i/o institucions al projecte.

h) Acords de col·laboració o instruments de coordinació amb altres institucions, entitats o grups que treballen en l'àrea d'intervenció.



i) Acreditació documental del diagnòstic participatiu mitjançant fotos, actes, certificats i altres documents que ho acrediten.

j) Carta de la població beneficiària i autoritats locals on es done compte de la seua acceptació i compromís de participació en les diferents etapes del projecte.

k) Mapes i informes d'ubicació del projecte, que permeten determinar amb detall la localització de la intervenció.

l) Currículum de les persones vinculades al projecte, relacionades en l'annex de personal, que haurà de contindre, almenys, informació suficient sobre la identificació personal, l'experiència professional en cooperació internacional al desenvolupament i sobre la formació acadèmica general i específica en matèria de cooperació al desenvolupament.

2. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat o, si escau, a les entitats en agrupació, requerits en els apartats a), b), c) i d), d'aquest article, si ja s'hagueren presentat en les subvencions de concurrència competitiva en matèria de cooperació al desenvolupament convocades en els anys 2016, 2017 i 2018 per aquesta conselleria, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant-hi els documents i el nombre d'expedient en el qual van ser presentats.

3. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat, o si escau, a les entitats en agrupació, requerits en els apartats b), c), d), i e), d'aquest article, si en el termini de presentació de sol·licituds estigueren publicats en la seua pàgina web, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant-hi els documents i l'URL de publicació.



Desé. Aportació de documentació en els tràmits posteriors de la convocatòria

Una vegada presentada la sol·licitud, amb la documentació annexa corresponent, l'aportació posterior de documentació, com en el tràmit d'esmena, al·legacions a la proposta de resolució o recursos contra la resolució, així com la presentació de documentació derivada de l'execució o justificació de la subvenció, es realitzarà de forma telemàtica, en el tràmit específic d'aportació de documentació, en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, accedint al cercador de tràmits i serveis en el següent URL, http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios. També es podrà accedir al tràmit des de la pàgina web de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, en els URL http://www.cooperaciovalenciana.gva.es i http://www.transparencia.gva.es.





Onzé. Mitjà de notificació o publicació dels diferents tràmits a emplenar en la convocatòria

1. La llista de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o adjuntar els documents preceptius corregibles que no es van presentar amb la sol·licitud, del resolc huité, d'aquesta convocatòria, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i en la pàgina web de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, en els URL http://www.cooperaciovalenciana.gva.es i http://www.transparencia.gva.es, amb indicació que si en el termini de 10 dies no s'aporten correctament, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, després de la resolució prèvia per la qual se'n declararà el motiu d'exclusió.

2. La proposta de resolució serà publicada en el tauler d'anuncis de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, i en la seua pàgina web, en els URL http://www.cooperaciovalenciana.gva.es i http://www.transparencia.gva.es, a l'efecte que les entitats interessades puguen presentar al·legacions en el termini de 10 dies hàbils des de la publicació.

3. La resolució de la convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableix el resolc catorzé d'aquesta convocatòria.



Dotzé. Comissió de Valoració

La comissió de valoració, d'acord amb el que es disposa en l'apartat 3, de l'article 38 de l'Ordre 3/2017, estarà composta per:

a) La persona titular de la direcció general competent en matèria de cooperació internacional per al desenvolupament, que actuarà com a president.

b) La persona titular de la subdirecció general competent en matèria de cooperació internacional per al desenvolupament.

c) La persona titular de la direcció del Servei de Gestió de Programes i Cooperació.

d) La persona titular de la direcció del Servei d'Implementació i Coordinació de l'Agenda 2030 de desenvolupament Sostenible.

e) La persona titular de la direcció de Secció d'Anàlisi i Avaluació de Polítiques de Cooperació al Desenvolupament.

f) La persona titular de la direcció de Secció Econòmica Pressupostària, que exercirà la secretaria.



Tretzé. Criteris objectius de valoració

1. Els criteris objectius de valoració de les sol·licituds presentades a aquesta convocatòria seran els que s'arrepleguen:

a) Per a la modalitat A, en l'article 15 de l'Ordre 3/2017, amb la ponderació establida en l'annex I d'aquesta resolució de convocatòria.



b) Per a la modalitat B, en l'article 18 de l'Ordre 3/2017, amb la ponderació establida en l'annex II d'aquesta resolució de convocatòria.



2. Totes les sol·licituds de subvencions s'ordenaran per la puntuació total obtinguda, independentment de la modalitat per la qual s'hagen presentat, a l'efecte de determinar l'ordre en què hagen de ser finançades.

3. En el supòsit previst en l'apartat 6 de l'article 37 de l'Ordre 3/2017, per al cas que diverses sol·licituds tingueren la mateixa puntuació total i a causa de la falta de disponibilitat pressupostària haja de desempatar-se per a poder distribuir les subvencions, prevaldran les sol·licituds presentades en la modalitat B sobre les de la modalitat A, i si l'empat és entre sol·licituds de la mateixa modalitat, s'estableixen els següents criteris de desempat:

a) En la modalitat A:

En primer lloc: major puntuació en el Bloc III. Criteris relacionats amb la valoració de la qualitat del projecte.

En segon lloc: major puntuació en el Bloc II. Aspectes relacionats amb el soci local.

En tercer lloc: ordre temporal en la presentació de sol·licituds, tenint en compte el dia i l'hora d'entrada en el registre telemàtic.

b) En la modalitat B:

En primer lloc: major puntuació en el Bloc II. Criteris relacionats amb la valoració dels aspectes tècnics del projecte.

En segon lloc: ordre temporal en la presentació de sol·licituds, tenint en compte el dia i l'hora d'entrada en el registre telemàtic.



Catorzé. Resolució

1. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, en els URL http://www.cooperaciovalenciana.gva.es i http://www.transparencia.gva.es. En la publicació es farà constar almenys la relació de sol·licitants segons la baremació, la quantitat subvencionada, desglossada, si escau, per capítol pressupostari, i el títol del projecte juntament amb la puntuació obtinguda.

2. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini esmentat sense que s'haja dictat i publicat la resolució, les peticions s'entendran desestimades per silenci administratiu.

3. Així mateix, en la resolució es fixaran el termini i els requisits d'acceptació de la subvenció i, si escau, de la reformulació dels projectes i programes. Si de cas hi manca, s'estableix un termini de 10 dies hàbils des de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En cas que l'acceptació o la reformulació no es produïsca en el termini previst, o no es tinguen en compte els requisits dels articles 40 i 41 de l'Ordre 3/2017, així com si es produïra la renúncia a la subvenció per part de l'entitat beneficiària, la sol·licitud s'exclourà de la convocatòria i la comissió de valoració es reunirà de nou d'acord amb el que estableix l'article 37 de l'Ordre 3/2017.



4. Contra el que es disposa en la resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o bé recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



Quinzé. Règim de deslliurament de pagament

Una vegada rebut el document d'acceptació de la subvenció concedida, es podrà tramitar el deslliurament del 100 per 100 de l'import de la subvenció concedida, mitjançant transferència bancària en el compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.



Setzé. Justificació de les subvencions

1. La modalitat de justificació de les subvencions d'aquesta convocatòria serà, exclusivament, la de presentació de compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditoria, prevista en el títol V de l'Ordre 3/2017, llevat del que s'ha establit en l'apartat següent.

2. La justificació de les subvencions que siguen executades en tercers països, les entitats beneficiàries dels quals siguen les agències que pertanguen al sistema de Nacions Unides i entitats que tinguen un acord subscrit amb aquestes que els reconega com el seu comité a Espanya, podrà realitzar-se a través del sistema d'auditoria interna, o altres procediments previstos en els reglaments financers de les Nacions Unides, d'acord amb el Conveni sobre privilegis i immunitats de les Nacions Unides.

3. El termini de presentació de l'informe final serà de sis mesos, a comptar des de la data de finalització de l'execució del projecte, sense possibilitat d'ampliació.



Desseté. Difusió de l'origen de les subvencions, comunicació, i difusió del projecte i ús de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'edició dels materials.

1. Els documents publicats com a acció o resultat d'alguna actuació finançada, a més de contindre el logotip o nom de la Generalitat Valenciana com a finançador, hauran d'incloure el paràgraf següent, traduït a les llengües en què es publique el document: «Aquesta publicació ha sigut realitzada amb el suport financer de la Generalitat Valenciana. El contingut d'aquesta publicació és responsabilitat exclusiva de «NOM ENTITAT» i no reflecteix necessàriament l'opinió de la Generalitat Valenciana».

2. Prèviament a l'edició o publicació dels materials impresos o dels instruments de comunicació i difusió vinculats a les activitats del projecte, qualsevol que siga el tipus de suport emprat, aquests hauran de remetre's prèviament, amb l'antelació suficient, a l'òrgan gestor, el qual els traslladarà, per a la seua autorització en l'ús de la imatge corporativa de la Generalitat Valenciana, a la Direcció General de Relacions Informatives i Promoció Institucional, de Presidència de la Generalitat Valenciana. En la pàgina web de l'òrgan gestor estan disponibles les instruccions per a la realització de publicacions i actes de difusió i divulgació. Igualment, els manuals corporatius d'estil per a l'ús de logotips de la Generalitat Valenciana estan disponibles en l'URL http://www.presidencia.gva.es/manuales-corporativos

3. Tots els documents impresos i els suports comunicatius de qualsevol tipus elaborats per a la difusió del projecte, la socialització i la comunicació de resultats a la Comunitat Valenciana, hauran d'editar-se en les dues llengües oficials d'aquesta Comunitat.

4. Juntament amb l'informe final, s'haurà de remetre a l'òrgan gestor una relació de tots els materials de difusió editables i altres suports comunicatius (incloent-hi audiovisuals, imatges, etc.) produïts durant l'execució del projecte, i adjuntar-hi almenys un exemplar original i complet d'aquests. L'òrgan gestor podrà disposar d'aquests materials per a la seua difusió gratuïta i amb esment exprés de l'entitat que els haja produït.



Dihuité. Pla de control

El pla de control d'aquesta convocatòria es realitzarà mitjançant la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada, mitjançant un control administratiu dels projectes i programes, i sobre el terreny de tots els programes, i una mostra aleatòria dels projectes concedits, d'acord amb el que s'ha establit en els articles 54, 65 i 66 de l'Ordre 3/2017.



Contra el que s'ha disposat en aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o bé un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'ha establit en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València, 22 de febrer de 2019.– El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació: Manuel Alcaraz Ramos.







ANNEX I

Criteris per a l'avaluació ex ante de projectes

de cooperació per al desenvolupament



Modalitat A cooperació econòmica



BLOC I: CRITERIS RELACIONATS AMB LA CAPACITAT DE GESTIÓ I EXPERIÈNCIA DE L'ENTITAT SOL·LICITANT (fins a 20 punts)



A1. Implantació institucional i política corporativa (fins a 6 punts)





Criteris Punts

A1.1. Grau d'implantació institucional a la Comunitat

Valenciana:

– L'entitat té seu central a la Comunitat Valenciana, i aquesta informació consta en el Registre d'Agents de Cooperació al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria de subvencions. 1

– L'entitat no té seu central a la Comunitat Valenciana, o en cas de disposar de seu central aquesta informació no consta en el Registre d'Agents de Cooperació al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria de subvencions. 0

A1.2. Antiguitat en el Registre d'Agents de Cooperació al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana:

– L'entitat sol·licitant, o alguna de les entitats en agrupació, està inscrita en el Registre d'Agents de Cooperació al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana, amb una antiguitat de més de 8 anys, a comptar des de la publicació de la convocatòria de subvencions en el DOGV 1,5

– L'entitat sol·licitant, o alguna de les entitats en agrupació, està inscrita en el Registre d'Agents de Cooperació al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana, amb una antiguitat entre 5 anys i 1 dia i 8 anys, a comptar des de la publicació de la convocatòria de subvencions en el DOGV. 1

– L'entitat sol·licitant, o alguna de les entitats en agrupació, està inscrita en el Registre d'Agents de Cooperació al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana, amb una antiguitat entre 2 i 5 anys, a comptar des de la publicació de la convocatòria de subvencions en el DOGV. 0,5

– L'entitat sol·licitant, ni cap de les entitats en agrupació, no compleixen el requisit d'antiguitat en Registre d'Agents de Cooperació al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana, indicat en els apartats anteriors. 0

A1.3. Política institucional de gènere:

– L'entitat sol·licitant compta amb un pla d'igualtat inscrit en el Registre de Convenis i Acords Col·lectius de Treball (REGCON), o visat pel centre directiu de l'Administració de Generalitat amb competència en matèria de dona o organisme equivalent en una altra comunitat autònoma. 1,5

– L'ONGD no compta amb un pla d'igualtat visat, però disposa d'una estratègia de gènere i desenvolupament vigent en el moment del tancament del termini de sol·licitud de la subvenció. 1

– L'entitat no disposa d'un pla d'igualtat visat ni d'una estratègia de gènere i desenvolupament, o aquesta última no està vigent en el moment del tancament del termini de sol·licitud de la subvenció. 0

A1.4. Política de promoció del voluntariat:

– L'entitat disposa d'un pla de voluntariat vigent en el moment del tancament del termini de sol·licitud de la subvenció, i en aquest pla es reflecteixen amb detall, almenys, els processos de captació i sensibilització, acolliment, formació, funcions i tasques, drets i obligacions de les persones voluntàries, seguiment i avaluació del pla. 1

– L'entitat disposa d'un pla de voluntariat vigent en el moment

del tancament del termini de sol·licitud de la subvenció, però aquest pla presenta manques significatives o no descriu amb suficient detall algun dels processos especificats en el punt anterior. 0,5

– L'entitat no disposa d'un pla de voluntariat, o aquest no està vigent en el moment del tancament del termini de sol·licitud de la subvenció. 0

A1.5. Pertinença a xarxes*:

– L'entitat pertany a una o més estructures de coordinació, i almenys una d'aquestes està radicada a la Comunitat Valenciana. 1

– L'entitat pertany a una o més estructures de coordinació, però cap d'aquestes està radicada a la Comunitat Valenciana. 0,5

– L'entitat no pertany a estructures de coordinació. 0

* La puntuació màxima que pot obtindre's en aquest criteri és d'1 punt.





A2. Valoració de l'experiència en el desenvolupament de projectes de cooperació internacional al desenvolupament (fins a 8 punts)



Criteris Punts

A2.1. Experiència general en el desenvolupament de projectes:

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, acrediten convenientment una experiència general en cooperació internacional al desenvolupament d'11 o més projectes executats. 4

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, acrediten convenientment una experiència general en cooperació internacional al desenvolupament d'entre 9 i 10 projectes executats. 3

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, acrediten convenientment una experiència cooperació internacional al desenvolupament d'entre 7 i 8 projectes executats. 2

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, acrediten convenientment una experiència general en projectes de cooperació internacional al desenvolupament d'entre 5 i 6 projectes executats. 1

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, no acrediten convenientment l'experiència general en projectes de cooperació internacional al desenvolupament indicada en els apartats anteriors 0

A2.2. Experiència en el desenvolupament de projectes en el sector d'intervenció:

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, acrediten convenientment una experiència de 2 o més projectes de cooperació internacional al desenvolupament executats en el mateix sector d'intervenció. 2

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, acrediten convenientment una experiència de com a mínim 1 projecte de cooperació internacional al desenvolupament executat en el mateix sector d'intervenció. 1

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, no acrediten convenientment cap experiència en projectes de cooperació internacional al desenvolupament executats en el mateix sector d'intervenció. 0

A2.3. Experiència en el desenvolupament de projectes en el país d'intervenció:

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, acrediten convenientment una experiència de 2 o més projectes de cooperació internacional al desenvolupament executats en el país d'intervenció. 2

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, acrediten convenientment una experiència d'1 projecte de cooperació internacional al desenvolupament executat en el país d'intervenció. 1

– L'entitat sol·licitant individual o, si escau, el total d'entitats en agrupació, no acrediten convenientment cap projecte executat de cooperació internacional al desenvolupament executat en el país d'intervenció. 0





A3. Valoració de la capacitat de gestió (fins a 6 punts)



Criteris Punts

A3.1. Transparència en la gestió comptable:

– L'entitat disposa de comptes auditats i publicats en la seua pàgina web. 2

– L'entitat disposa d'estats comptables publicats en la seua pàgina web, però aquests no han sigut auditats, o l'auditoria no s'ha publicat en la web. 1

– L'entitat no disposa de comptes auditats ni d'estats comptables anuals publicats en la seua pàgina web. 0

A3.2. Integració en plans i programes propis:

– L'entitat sol·licitant acredita tindre una estratègia d'intervenció pròpia en el país o regió d'actuació, en la qual s'emmarca el projecte, vigent en el moment de finalització del termini per a presentar la sol·licitud, que incloga almenys, els aspectes següents: un diagnòstic, les estratègies, objectius i línies d'actuació prioritàries, la coordinació i complementarietat amb altres actors que treballen en l'àrea i sector d'actuació, l'alineació amb les prioritats de desenvolupament dels plans nacionals o regionals, els instruments de seguiment i avaluació. 2

– L'entitat sol·licitant acredita tindre una estratègia d'intervenció pròpia en el país o regió d'actuació, en la qual s'emmarca el projecte, vigent en el moment de finalització del termini per a presentar la sol·licitud, però aquest presenta manques significatives o no descriu amb suficient detall algun dels aspectes especificats en el punt anterior. 1

– L'entitat no disposa d'una estratègia d'intervenció pròpia en el país o regió d'actuació, en la qual s'emmarca el projecte, o no està vigent en el moment de finalització del termini per a presentar la sol·licitud. 0

A3.3. Avaluacions de programes anteriors:

– L'entitat aporta avaluacions positives de projectes realitzats en els últims 5 anys en el mateix país d'intervenció. 2

– L'entitat aporta avaluacions positives de projectes realitzats en els últims 5 anys en el mateix sector d'intervenció. 1

– No s'aporten avaluacions de projectes anteriors en el país o sector d'intervenció, o aquestes avaluacions són clarament desfavorables. 0





BLOC II: CRITERIS RELACIONATS AMB LA VALORACIÓ DEL SOCI LOCAL (fins a 20 punts)



B1. Participació i implicació en el desenvolupament del projecte i política corporativa (fins a 12 punts)



Criteris Punts

B1.1. Participació en la identificació i formulació

del projecte:

– El soci local ha participat activament en la fase d'identificació i formulació del projecte. 6

– El soci local ha participat en la fase d'identificació i formulació del projecte, però no sempre s'especifica amb claredat el paper i les funcions assumides per aquesta. 4

– La participació del soci local s'ha limitat a un nivell de consulta i informació o, en general, no s'especifica amb claredat el paper i funcions assumides per aquesta. 2

– La participació del soci local ha sigut nul·la o merament testimonial. 0

B1.2. Participació en la implementació, seguiment i avaluació del projecte:

– Es preveu la participació activa del soci local en les diferents fases de desenvolupament del cicle del projecte. 6

– Es preveu la participació activa del soci local, però no sempre s'especifica amb la suficient claredat i precisió el paper que ha d'exercir en cada una d'aquestes. 4

– La participació del soci local es limita a un nivell de consulta i informació o, en general, no s'especifica amb claredat el paper i funcions assumides per aquest. 2

– La participació del soci local s'expressa de manera difusa o és merament testimonial. 0





B2. Experiència en el desenvolupament de projectes (fins a 8 punts)



Criteris Punts

B2.1. Experiència en el país on s'executarà el projecte:

– El soci local és una entitat privada que ha executat 7 o més projectes de cooperació internacional al desenvolupament al país d'intervenció; o bé el soci local és una entitat pública amb competència territorial al país d'intervenció. 4

– El soci local ha executat entre 5 i 6 projectes de cooperació internacional per al desenvolupament en el país d'intervenció. 3

– El soci local ha executat entre 3 i 4 projectes de cooperació internacional per al desenvolupament en el país d'intervenció. 2

– El soci local ha executat entre 1 i 2 projectes de cooperació internacional per al desenvolupament en el país d'intervenció. 1

– El soci local és una entitat privada que no ha executat cap projecte de cooperació internacional al desenvolupament al país d'intervenció; o bé el soci local és una entitat pública que no ha acreditat la seua competència territorial al país d'intervenció. 0

B2.2. Experiència en el desenvolupament de projectes en el sector d'intervenció:

– El soci local és una entitat privada que ha executat 4 o més projectes de cooperació internacional al desenvolupament en mateix sector d'intervenció; o bé el soci local és una entitat pública amb competència material en el mateix sector d'intervenció del projecte o programa presentat. 4

– El soci local ha executat almenys 3 projectes de cooperació internacional per al desenvolupament en el mateix sector d'intervenció. 3

– El soci local ha executat almenys 2 projectes de cooperació internacional per al desenvolupament en el mateix sector d'intervenció. 2

– El soci local ha executat almenys 1 projecte de cooperació internacional per al desenvolupament en el mateix sector d'intervenció. 1

– El soci local és una entitat privada que no ha executat cap projecte de cooperació internacional al desenvolupament en el mateix sector d'intervenció del projecte o programa presentat, o bé el soci local és una entitat pública que no ha acreditat la seua competència material en el mateix sector d'intervenció del projecte o programa presentat. 0





BLOC III: CRITERIS RELACIONATS AMB LA VALORACIÓ DE LA QUALITAT DEL PROJECTE (fins a 60 punts)



C1. Diagnòstic i justificació de la intervenció (fins a 12 punts)



Criteri Punts

C1.1. Diagnòstic:

– El projecte presenta una anàlisi detallada i pertinent de la realitat que vol transformar, aporta dades actualitzades que ho avalen i identifica clarament les causes que originen els problemes sobre els quals s'intervindrà. 3

– El projecte presenta una anàlisi detallada i pertinent de la realitat que vol transformar, però no sempre s'aporten dades actualitzades que ho avalen, o no s'identifiquen clarament les causes que originen els problemes sobre els quals s'intervindrà. 2

– L'anàlisi de context no és suficientment detallat, la informació aportada no sempre és pertinent al projecte o les fonts d'informació emprades estan desactualitzades. 1

– El diagnòstic presentat és clarament insuficient o no és pertinent.

0

C1.2. Justificació de la intervenció:

– El projecte defineix amb claredat la prioritat dels problemes sobre els quals actuarà i justifica, de manera fonamentada, la forma en què la intervenció proposada representa una solució adequada, pertinent i viable per als problemes identificats. 3

– El projecte justifica amb claredat la prioritat dels problemes sobre els quals actuarà, però s'observen algunes manques en els criteris de priorització o selecció d'alternatives d'intervenció, o en la fonamentació de la viabilitat i pertinència de les actuacions proposades com a instruments de solució. 2

– Hi ha falta de concreció en la identificació dels problemes sobre els quals s'actuarà i/o s'observen manques significatives en els criteris de priorització o selecció d'alternatives d'intervenció. Si n'hi ha, no es concreta l'alineació de la justificació amb les estratègies geogràfiques de l'entitat/soci local o amb altres plans regionals i/o nacionals de desenvolupament, o aquesta justificació és clarament insuficient. 1

– La justificació és clarament insuficient, no viable

o no pertinent. 0

C1.3. Identificació de la població destinatària:

– El projecte identifica clarament la població destinatària, les seues característiques, necessitats i motivacions, i prioritza dins d'aquesta els grups amb major necessitat d'intervenció. 3

– El projecte identifica clarament la població destinatària, les seues característiques, necessitats i motivacions, encara que no sempre s'expliquen de manera fundada les variables que han informat la selecció o priorització de la població meta. 2

– El projecte identifica la població destinatària, encara que no sempre s'analitza detalladament, per a cada grup, les seues característiques, necessitats i motivacions, o bé els criteris de priorització són clarament insuficients. 1

– El projecte no identifica la població destinatària o és clarament insuficient en la seua anàlisi. 0

C1.4. Diagnòstic participatiu:

– La població participa activament en la presa de decisions durant el procés d'identificació i formulació del projecte, i aquesta s'acredita suficientment. 3

– La població participa activament en la presa de decisions durant el procés d'identificació i formulació del projecte, encara que no sempre es testimonia o s'acrediten suficientment les eines o la metodologia emprades. 2

– La participació de la població beneficiària és solament en l'àmbit de consulta o informació, però no en la presa de decisions. 1

– No s'ha considerat la participació de la població beneficiària o aquesta és merament testimonial. 0





C2. Qualitat del disseny del projecte (fins a 10 punts)



Criteris Punts

C2.1. Lògica vertical:

– En el conjunt del projecte s'expressa una relació causal lògica consistent entre els diferents elements de la

planificació: d'entrades i activitats a resultats,

de resultats a objectiu específic i contribució

d'aquest a l'objectiu general. 2

– La lògica vertical del projecte és, en general, consistent encara que s'observen febleses en algunes relacions causals entre els elements de la planificació. 1

– La lògica vertical és confusa o no presenta una relació causal diferenciada. 0

C2.2. Lògica horitzontal:

– Els indicadors i les fonts de verificació estan ben

definits i la planificació expressa de manera clara

i coherent la relació entre aquests i els diferents

elements de la intervenció. 2

– No tots els indicadors i fonts de verificació estan ben definits o s'observen algunes inconsistències en la lògica horitzontal. 1

– Indicadors o fonts de verificació no vàlids. 0

C2.3. Pertinència i grau de descripció de les activitats:

– Totes les activitats són pertinents, adequades al context i a la població beneficiària, i estan descrites amb suficient grau de detall com per a aconseguir-ne una completa comprensió

del contingut, i la seua aportació a la consecució del resultat. 3

– Les activitats són pertinents, adequades al context i la població beneficiària, però el grau de descripció d'aquestes i/o la seua aportació a la consecució del resultat és, en alguns casos, insuficient. 2

– No totes les activitats són pertinents, adequades al context i la població beneficiària i/o el grau de descripció d'aquestes i/o la seua aportació a la consecució del resultat és, en general, insuficient. 1

– Les activitats no són pertinents o no existeix descripció detallada d'aquestes i/o la seua aportació a la consecució

del resultat. 0

C2.4. Monitoratge i avaluació del projecte:

– Els protocols i els instruments de monitoratge i avaluació estan clarament sistematitzats, i es descriuen amb detall en la formulació del projecte. 3

– Els protocols i els instruments de monitoratge i avaluació estan clarament sistematitzats, però no sempre es descriuen amb detall en la formulació del projecte. 2

– S'aporta informació sobre els protocols i els instruments de monitoratge i avaluació, però alguns són poc operatius o, en general, estan descrits amb poc nivell de detall. 1

– Els protocols i instruments són inexistents o són clarament no operatius. 0





C3. Pertinència al context i sostenibilitat (fins a 12 punts)



Criteris Punts

C3.1. Nivell de vinculació institucional amb l'àrea

d'intervenció:

– El projecte forma part d'un marc d'associació-país o és coherent amb la planificació estratègica en el lloc d'intervenció, basada en la gestió orientada a resultats, en aliança amb institucions públiques o agents destacats del desenvolupament. 2

– El projecte s'emmarca o és coherent amb plans de desenvolupament regional o local, però no hi ha una gestió orientada a resultats o els vincles no estan suficientment documentats o acreditats. 1

– El projecte no concreta aquestes vinculacions. 0

C3.2. Identificació d'actors:

– El projecte identifica de manera clara els diferents actors de la intervenció, i diferencia clarament els compromisos i el paper que han d'assumir els titulars d'obligacions, responsabilitats i drets. 2

– El projecte identifica suficientment els actors de la intervenció, però no hi ha una diferenciació de papers, responsabilitats i compromisos classificats segons titulars d'obligacions, responsabilitats i drets. 1

– La identificació d'actors és insuficient o inexistent. 0

C3.3. Coordinació a escala local:

– El projecte preveu la coordinació amb altres institucions competents i altres entitats o grups que treballen sobre l'àrea d'intervenció, i estableix o designa un òrgan específic de direcció i coordinació. 2

– El projecte preveu la coordinació amb altres institucions competents i altres entitats o grups que treballen sobre l'àrea d'intervenció, però no estableix o designa un òrgan específic de direcció i coordinació. 1

– El projecte no preveu accions de coordinació. 0

C3.4. Participació de la població beneficiària en el desenvolupament del projecte:

– La població beneficiària participa de la presa de decisions en totes les fases del projecte. 2

– La població beneficiària participa en totes les fases del projecte, encara que en algunes la participació és només en l'àmbit de consulta o informació, però no participa en la presa de decisions. 1

– La població beneficiària no participa en les diferents fases del projecte o la seua participació és fonamentalment testimonial. 0

C3.5. Anàlisi de sostenibilitat i protocol de transferència:

– El projecte inclou una anàlisi consistent de sostenibilitat social i financera, el qual es contextualitza en un pla de treball clarament estructurat per a garantir que els canvis, les infraestructures i els serveis generats pel projecte es mantinguen en el temps una vegada concloga la intervenció. 2

– El projecte inclou una anàlisi de sostenibilitat, encara que aquest presenta algunes inconsistències i/o no s'inclou, si escau, un protocol per a la transferència (de béns, equips, infraestructures, subministraments...) a les estructures locals o aquest és clarament insuficient. 1

– No hi ha anàlisi de sostenibilitat o aquesta és clarament insuficient. 0

C3.6. Comunicació i socialització de resultats:

– El projecte preveu una estratègia de comunicació i socialització dels resultats. 2

– Es preveuen accions de comunicació i socialització, però aquestes no formen part d'un pla o els instruments es descriuen sense suficient detall. 1

– El projecte no preveu accions de comunicació i socialització, o aquestes són clarament insuficients. 0





C4. Viabilitat tècnica i financera (fins a 16 punts)



Criteris Punts

C4.1. Concepte de despesa adequada reflectida en el pressupost presentat inicialment:

– La despesa és adequada a totes les activitats previstes. L'informe de validació pressupostària no efectua correccions relacionades amb l'adequació de les despeses que impliquen minoració d'aquestes. 4

– El pressupost és adequat en conjunt, encara que l'informe de valoració pressupostària efectua correccions que minoren la subvenció sol·licitada fins a un màxim del 5 % de l'import. 2

– L'informe de validació pressupostària efectua correccions en el pressupost presentat que minoren la subvenció sol·licitada en una quantitat superior al 5 % i inferior al 10 % de l'import. 1

– L'informe de validació pressupostària efectua correccions en el pressupost presentat que minoren la subvenció sol·licitada en una quantitat igual o superior al 10 % de l'import. 0

C4.2. Detall del pressupost presentat inicialment:

– El pressupost està exhaustivament detallat i emplenat de forma completa en la fitxa per activitats, i tots els conceptes de la despesa s'inclouen en el seu capítol i partida corresponent, i no hi ha errors materials en la definició dels conceptes de despesa. 4

– En conjunt, el pressupost està suficientment detallat però hi ha errors d'imputació de partides o errors materials en la definició dels conceptes de despesa. 2

– El pressupost està poc detallat i, a més, hi ha errors d'imputació de partides o errors materials en la definició dels conceptes de despesa. 1

– El pressupost presenta manques importants de detall, no s'ha presentat el pressupost per activitats o el presentat està incomplet. 0

C4.3. Justificació de la despesa presentada inicialment:

– S'aporten totes les fonts de verificació que justifiquen el valor de les despeses reflectides en el pressupost i estan suficientment detallades. 4

– S'aporten totes les fonts de verificació que justifiquen el valor de les despeses reflectides en el pressupost, encara que algunes no estan suficientment detallades. 2

– No s'aporten totes les fonts de verificació que justifiquen el valor de les despeses reflectides en el pressupost, però les aportades tenen el suficient detall. 1

– No s'aporta cap font de verificació que avale la despesa reflectida en el pressupost o les aportades manquen del suficient detall. 0

C4.4. Qualificació de l'equip tècnic vinculat al projecte:

La qualificació professional i experiència de l'equip tècnic en cooperació al desenvolupament garanteix la correcta execució del projecte. 2

La qualificació professional i experiència de l'equip tècnic, en cooperació al desenvolupament, no s'acredita convenientment i/o és insuficient. 1

No s'acredita l'existència d'un equip tècnic suficient per al desenvolupament del projecte. 0

C4.5. Anàlisi de riscos i hipòtesis:

– La proposta inclou una anàlisi detallada de les hipòtesis o factors de risc del projecte contextualitzats localment i, si escau, l'anàlisi de riscos identifica les amenaces per a la seguretat del personal expatriat. 2

– La proposta inclou una anàlisi de les hipòtesis o factors de risc del projecte, encara que aquestes no sempre es descriuen amb suficient detall i/o en el cas que el projecte compte amb personal expatriat, les mesures de seguretat adoptades presenten un insuficient grau de concreció. 1

– No s'inclou en el projecte anàlisi de riscos i hipòtesis. 0





C5. Incorporació dels enfocaments transversals (fins a 6 punts)



Criteris Punts

C5.1. Sostenibilitat mediambiental:

– El projecte preveu l'enfocament de sostenibilitat mediambiental en totes les fases del cicle del projecte. S'aporta una fonamentació detallada i la transversalització de l'enfocament és clarament visible en els components de la matriu de planificació. 1,5

– En general, el projecte preveu l'enfocament de sostenibilitat mediambiental en totes les fases del cicle del projecte, encara que la seua fonamentació és insuficient o l'enfocament no està completament reflectit en els components de la matriu de planificació. 1

– El projecte no preveu l'enfocament mediambiental de manera transversal, encara que incorpora mesures de reducció d'impacte ambiental en alguna de les seues fases. 0,5

– El projecte no preveu l'impacte mediambiental com a variable. 0

C5.2. Incorporació de l'enfocament de drets humans:

– El projecte preveu l'enfocament de drets humans en totes les fases del cicle del projecte. S'aporta una fonamentació detallada i la transversalització de l'enfocament és clarament visible en els components de la matriu de planificació. 1,5

– En general, el projecte preveu l'enfocament de drets humans en totes les fases del cicle del projecte, encara que la seua fonamentació és insuficient o l'enfocament no està completament reflectit en els components de la matriu de planificació. 1

– El projecte incorpora l'enfocament de drets humans en alguna fase del projecte, però no hi ha una vertadera transversalització d'aquest enfocament al llarg del cicle del projecte. 0,5

– El projecte no preveu l'enfocament de drets humans com a variable. 0

C5.3. Incorporació de l'enfocament de governança democràtica:

– El projecte preveu l'enfocament de governança democràtica en totes les fases del cicle del projecte. S'aporta una fonamentació detallada i la transversalització de l'enfocament és clarament visible en els components de la matriu de planificació. 1,5

– En general, el projecte preveu l'enfocament de governança democràtica en totes les fases del cicle del projecte, encara que la seua fonamentació és insuficient o l'enfocament no està completament reflectit en els components de la matriu de planificació. 1

– El projecte incorpora l'enfocament de governança democràtica en alguna fase del projecte, però no hi ha una vertadera transversalització d'aquest enfocament al llarg del cicle del projecte. 0,5

– El projecte no preveu l'enfocament de governança democràtica com a variable. 0

C5.4. Incorporació de l'enfocament de gènere basat en drets humans (EGBDH):

– El projecte preveu l'enfocament d'EGBDH en totes les fases del cicle del projecte. S'aporta una fonamentació detallada i la transversalització de l'enfocament és clarament visible en els components de la matriu de planificació. 1,5

– En general, el projecte preveu l'enfocament d'EGBDH en totes les fases del cicle del projecte, encara que la seua fonamentació és insuficient o l'enfocament no està completament reflectit en els components de la matriu de planificació. 1

– El projecte utilitza un llenguatge no sexista i proposa mesures en alguna fase del projecte, però no hi ha una vertadera transversalització d'aquest enfocament al llarg del cicle del projecte. 0,5

– L'enfocament EGBDH no s'incorpora ni es considera en la formulació del projecte. 0





C6. Adequació del projecte a les prioritats de la Generalitat Valenciana (fins a 4 punts)



Criteris Punts

C6.1. Alineació amb els objectius de desenvolupament sostenible:

– El projecte s'alinea amb els objectius de desenvolupament sostenible, hi ha una anàlisi detallada de la seua contribució a la consecució dels objectius i identifica amb claredat la meta o metes que persegueix. 1

– De forma genèrica, el projecte s'alinea amb els objectius de desenvolupament sostenible, però l'anàlisi és poc detallada o no s'identifiquen la meta o metes que persegueix. 0,5

– El projecte no concreta la seua alineació amb els objectius de desenvolupament sostenible. 0

C6.2. Alineació amb el Pla director de la cooperació valenciana al desenvolupament vigent:

– El projecte s'alinea amb els eixos i estratègies del Pla director de la cooperació valenciana al desenvolupament vigent, i hi ha una anàlisi detallada de la seua contribució a la consecució dels objectius operatius. 1

– El projecte s'alinea de forma genèrica amb els eixos i estratègies del Pla director de la cooperació valenciana al desenvolupament vigent, però no hi ha una anàlisi detallada de la seua contribució a la consecució dels objectius operatius. 0,5

– El projecte no concreta la seua alineació amb el Pla director de la cooperació valenciana al desenvolupament vigent. 0

C6.3. Situació del país o territori d'intervenció en l'índex de desenvolupament humà (IDH):

– El país o territori d'intervenció es troba en el grup de Baix Desenvolupament Humà, segons l'últim informe publicat per Nacions Unides sobre l'IDH. 2

– El país o territori d'intervenció es troba en el grup de Mitjà Desenvolupament Humà, segons l'últim informe publicat per Nacions Unides sobre l'IDH. 1

– El país o territori d'intervenció no es troba en els grups de Mitjà o Baix Desenvolupament Humà, segons l'últim informe publicat per Nacions Unides sobre l'IDH. 0





ANNEX II

Criteris per a l'avaluació ex ante de projectes de cooperació internacional al desenvolupament



Modalitat B: cooperació tècnica



BLOC I: Criteris relacionats amb la valoració de la coherència, pertinència i sostenibilitat de l'actuació (fins a 55 punts)



A1. Valoració de l'aliança / partenariat (fins a 18 punts)



Criteris Punts

A1.1. Grau de participació i implicació de l'aliança/partenariat

amb el/els soci/s local/s en la identificació i formulació

del projecte:

– Es preveu la participació activa de la contrapart en les diferents fases de desenvolupament del cicle del projecte. 6

– Es preveu la participació activa de la contrapart, però no sempre s'especifica amb la suficient claredat i precisió el paper que ha d'exercir en cada una. 4

– La participació de la contrapart es limitarà a un nivell de consulta i informació o, en general, no s'especifica amb claredat el paper i funcions assumides per aquesta. 2

– La participació de la contrapart s'expressa de manera difusa o és merament testimonial. 0

A1.2. Adequació i coherència de l'aliança/partenariat amb els objectius i continguts del projecte:

– El projecte identifica i descriu clarament l'adequació dels seus objectius i activitats amb les metes de l'aliança/partenariat,

i hi ha una coherència entre el contingut del projecte i l'aliança. 6

– El projecte identifica la connexió entre el seu contingut i l'aliança/partenariat existent, la seua descripció està detallada, però no hi ha coherència entre el contingut del projecte i l'aliança. 4

– El projecte identifica i descriu clarament l'adequació dels seus objectius i activitats amb les metes de l'aliança/partenariat, però la seua descripció no està suficientment detallada i no hi ha una coherència entre el contingut del projecte i l'aliança. 2

– El projecte no identifica la connexió entre el seu contingut i l'aliança/partenariat o és clarament insuficient en la seua anàlisi i descripció. 0

A1.3. Pertinència i qualitat de l'intercanvi a la Comunitat Valenciana:

– El projecte formulat identifica el contingut i la pertinència de l'intercanvi a la Comunitat Valenciana i el relaciona amb la consolidació del partenariat o xarxes de treball existents entre l'entitat sol·licitant i el soci local, i detalla com es du a terme. 6

– El projecte formulat identifica el contingut i la pertinència de l'intercanvi a la Comunitat Valenciana però no el relaciona amb la consolidació del partenariat o xarxes de treball existents entre l'entitat sol·licitant i el soci local, i detalla com es du a terme. 4

– El projecte formulat identifica el contingut del partenariat, però no detalla com es du a terme ni la pertinència d'aquest a la Comunitat Valenciana. 2

– El projecte no identifica el contingut ni la pertinència de l'intercanvi a la Comunitat Valenciana. 0





A2. Alineació amb polítiques territorials (fins a 12 punts)



Criteris Punts

A2.1. Complementarietat de l'actuació amb els plans de desenvolupament local/regional del territori:

– El projecte forma part d'un marc d'associació-país o és coherent amb la planificació estratègica en el lloc d'intervenció, basada en la gestió orientada a resultats, en aliança amb institucions públiques, acadèmia, agents destacats del desenvolupament i organitzacions de la societat civil. 6

– El projecte si emmarca i és coherent amb plans de desenvolupament regional o local, però no hi ha una gestió orientada a resultats o els vincles no estan suficientment documentats o acreditats. 4

– El projecte forma part d'un marc d'associació-país però no és coherent amb la planificació estratègica en el lloc d'intervenció, basada en la gestió orientada a resultats, en aliança amb institucions públiques o agents destacats

del desenvolupament. 2

– El projecte no concreta aquestes vinculacions. 0

A2.2. Nivell de coherència i alineació amb la política nacional del país soci i amb projectes globals o estratègics vinculats als objectius de desenvolupament sostenible:

– El projecte s'alinea amb la política nacional del país soci i preveu la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible, hi ha una anàlisi detallada de la seua contribució a la consecució dels objectius i identifica amb claredat la meta o les metes que persegueix. 6

– De forma genèrica, el projecte s'alinea amb les polítiques nacionals i amb els objectius de desenvolupament sostenible, però l'anàlisi és poc detallada o no s'identifiquen la meta o les metes que persegueix. 4

– El projecte s'alinea amb la política nacional del país soci però no preveu la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible ni identifica amb claredat la meta o les metes que persegueix. 2

– El projecte no descriu l'alineació amb la política nacional del país soci ni concreta la seua alineació amb els objectius de desenvolupament sostenible i les seues metes. 0





A3. Alineació del projecte amb els eixos, estratègies i objectius prioritaris del Pla director de la cooperació valenciana vigent. (fins a 6 punts)



Criteris Punts

A3.1. Alineació amb el Pla director de la cooperació valenciana al desenvolupament vigent:

– El projecte s'alinea amb els eixos, les estratègies i els objectius prioritaris del Pla director de la cooperació valenciana al desenvolupament vigent, i conté una anàlisi detallada de la seua contribució a la consecució dels seus objectius operatius. 6

– El projecte s'alinea de forma genèrica amb els eixos, les estratègies i els objectius prioritaris del Pla director de la cooperació valenciana al desenvolupament vigent, però no conté una anàlisi detallada de la seua contribució a la consecució d'aquests. 4

– El projecte s'alinea amb els eixos i les estratègies del Pla director de la cooperació valenciana al desenvolupament vigent, però no especifica la seua alineació amb els objectius prioritaris ni conté una anàlisi detallada de la seua contribució a la consecució d'aquests. 2

– El projecte no concreta la seua alineació amb el Pla director de la cooperació valenciana al desenvolupament vigent. 0





A4. Qualitat dels instruments de comunicació i socialització de resultats (fins a 6 punts)



Criteris Punts

A4.1. Comunicació i socialització de resultats:

– El projecte preveu una estratègia de comunicació i socialització dels resultats amb una anàlisi detallada de les accions que es duran a terme, el públic objectiu i els instruments que s'utilitzaran. 6

– El projecte preveu una estratègia de comunicació i socialització dels resultats però no conté una anàlisi detallada de les accions que es duran a terme, del públic objectiu ni dels instruments que s'utilitzaran. 4

– Es preveuen accions de comunicació i socialització, però aquestes no formen part d'un pla o estratègia de comunicació o els instruments es descriuen sense suficient detall. 2

– El projecte no preveu accions de comunicació i socialització, o aquestes són insuficients. 0





A5. Sostenibilitat del projecte. (fins a 5 punts)



Criteris Punts

A5.1. Sostenibilitat del projecte:

– El projecte preveu resultats avaluables així com la sostenibilitat dels resultats. 5

– El projecte inclou una anàlisi de sostenibilitat, encara que aquest presenta algunes inconsistències i/o no preveu resultats perdurables en el temps. 2,5

– No hi ha anàlisi de sostenibilitat del projecte. 0





A6. Incorporació en el projecte dels enfocaments transversals de gènere basat en drets humans (EGBDH), governança democràtica, drets humans i sostenibilitat mediambiental. (fins a 8 punts)





Criteris Punts

A6.1. Sostenibilitat mediambiental:

– El projecte preveu l'enfocament de sostenibilitat mediambiental de manera transversal en totes les fases del cicle del projecte. 2

– El projecte no preveu l'enfocament mediambiental de manera transversal, encara que incorpora mesures de reducció d'impacte ambiental en alguna de les seues fases. 1

– El projecte no preveu en les seues fases l'impacte mediambiental com a variable. 0

A6.2. Incorporació de l'enfocament de drets humans:

– El projecte incorpora l'enfocament de drets humans en tots els moments del cicle del projecte: identificació i formulació, en l'execució, en el seguiment i en l'avaluació. 2

– El projecte incorpora l'enfocament de drets humans en alguna fase del projecte, però no hi ha una vertadera transversalització d'aquest enfocament al llarg del cicle del projecte. 1

– El projecte no preveu l'enfocament de drets humans com a variable. 0

A6.3. Incorporació de l'enfocament de governança democràtica:

– El projecte incorpora l'enfocament de governança democràtica en tots els moments del cicle del projecte: en la identificació i formulació, en l'execució, en el seguiment i en l'avaluació. 2

– El projecte incorpora l'enfocament de governança democràtica en alguna fase del projecte, però no hi ha una vertadera transversalització d'aquest enfocament al llarg del cicle del projecte. 1

– El projecte no preveu l'enfocament de governança democràtica com a variable. 0

A6.4. Incorporació de l'enfocament de gènere basat en drets humans (EGBDH):

– El projecte incorpora l'EGBDH en tots els moments del cicle del projecte: identificació i formulació, en l'execució, en el seguiment i en l'avaluació. 2

– El projecte fa un ús del llenguatge no sexista i proposa mesures en alguna fase del projecte, però l'EGBDH està insuficientment incorporat en tots els moments del cicle del projecte. 1

– L'enfocament de gènere basat en drets humans (EGBDH) no s'incorpora ni es considera en la formulació del projecte. 0





Bloc II. Criteris relacionats amb la valoració els aspectes tècnics del projecte (fins a 45 punts)



B1. Especificitat i nivell de detall en la contextualització, diagnòstic i justificació de l'actuació. (fins a 8 punts)



Criteris Punts

B1.1. Diagnòstic:

– El projecte presenta una anàlisi detallada i pertinent de la realitat que vol transformar, aporta dades actualitzades que l'avalen, i identifica clarament les causes que originen els problemes sobre els quals s'intervindrà. 4

– L'anàlisi de context no és suficientment detallat, la informació aportada no sempre és pertinent al projecte o les fonts d'informació utilitzades estan desactualitzades. 2

– El diagnòstic presentat és clarament insuficient o no és pertinent. 0

B1.2. Justificació de la intervenció:

– El projecte defineix amb claredat la prioritat dels problemes sobre els quals actuarà i justifica, de manera fonamentada, la forma en què la intervenció proposada representa una solució adequada, pertinent i viable per als problemes identificats. 4

– El projecte justifica la necessitat de la intervenció proposada, però s'observen manques en els criteris de priorització o selecció d'alternatives d'intervenció, o en la fonamentació de la viabilitat i pertinència de les actuacions proposades com a instruments de solució. 2

– La justificació és clarament insuficient, no viable o no pertinent. 0





B2. Qualitat de disseny tècnic del projecte (fins a 14 punts)



Criteris Punts

B2.1. Nivell de concreció en la descripció de les activitats:

– Totes les activitats són pertinents, adequades al context i a la població beneficiària, i estan descrites amb suficient grau de detall com per a aconseguir una completa comprensió del contingut d'aquestes. 4

– Les activitats són pertinents, adequades al context i a la població beneficiària, però el grau de descripció d'aquestes és insuficient. 2

– Les activitats no són pertinents i no n'hi ha descripció detallada. 0

B2.2. Coherència entre els objectius, els resultats i les activitats del projecte:

– En el conjunt del projecte s'expressa una relació causal lògica consistent entre els diferents elements de la planificació: d'entrades i activitats a resultats, de resultats a objectiu específic i contribució d'aquest a l'objectiu general. 3

– La lògica vertical del projecte és, en general, consistent, encara que s'observen debilitats en algunes relacions causals entre els elements de la planificació. 1,5

– La lògica vertical és confusa o no presenta una relació causal diferenciada. 0

B2.3. Nivell de claredat i concreció en la definició dels resultats i indicadors d'impacte en el territori destinatari de la intervenció:

– El projecte expressa una adequada identificació de resultats esperats comptant amb indicadors verificables d'aquests, i té prevista la seua sostenibilitat en el territori. 4

– El projecte expressa una adequada identificació de resultats esperats però no compta amb indicadors verificables d'aquests. 2

– El projecte no compta amb una identificació de resultats esperats en el territori, ni amb indicadors verificables d'aquests. 0

B2.4. Coherència dels objectius i resultats amb els indicadors d'avaluació i les fonts de verificació:

– Els indicadors i les fonts de verificació estan ben definits i la planificació expressa de manera clara i coherent la relació entre aquests i els diferents elements de la intervenció. 3

– No tots els indicadors i fonts de verificació estan ben definits o s'observen algunes inconsistències en la lògica horitzontal. 1,5

– Indicadors o fonts de verificació no vàlids. 0





B3. Planificació del seguiment i l'avaluació del projecte (fins a 5 punts)



Criteris Punts

B3.1. Qualitat dels instruments de seguiment i avaluació del projecte:

– Els protocols i els instruments de monitoratge i avaluació estan clarament sistematitzats, i es descriuen amb detall en la formulació del projecte, per al report de resultats. 5

– S'aporta informació sobre els protocols i els instruments de monitoratge i avaluació, però alguns són poc operatius o estan descrits amb poc nivell de detall. 2,5

– Els protocols i instruments són inexistents o són clarament no operatius. 0





B.4. Adequació pressupostària (fins a 18 punts)



Criteris Punts

B4.1. Concepte de despesa adequada reflectida en el pressupost presentat inicialment:

– La despesa és adequada a totes les activitats previstes. L'informe de validació pressupostària no realitza correccions relacionades amb l'adequació de les despeses, que impliquen minoració d'aquests. 6

– El pressupost és adequat en conjunt, encara que l'informe de valoració pressupostària realitza correccions que minoren la subvenció sol·licitada fins a un màxim del 5 % de l'import. 4

– L'informe de validació pressupostària realitza correccions en el pressupost presentat que minoren la subvenció sol·licitada en una quantitat superior al 5 % i inferior al 10 % de l'import. 2

– L'informe de validació pressupostària realitza correccions en el pressupost presentat que minoren la subvenció sol·licitada en una quantitat igual o superior al 10 % de l'import. 0

B4.2. Detall del pressupost presentat inicialment:

– El pressupost està exhaustivament detallat, i emplenat de forma completa en la fitxa per activitats, i tots els conceptes de la despesa s'inclouen en el capítol i partida corresponent, i no hi ha errors materials en la definició dels conceptes de despesa. 6

– En conjunt, el pressupost està suficientment detallat però hi ha errors d'imputació de partides o errors materials en la definició dels conceptes de despesa. 4

– El pressupost està poc detallat i a més hi ha errors d'imputació de partides o errors materials en la definició dels conceptes de despesa. 2

– El pressupost presenta manques importants en el seu detall, no s'ha presentat el pressupost per activitats o el presentat està incomplet. 0

B4.3. Justificació de la despesa presentada inicialment:

– S'aporten totes les fonts de verificació que justifiquen el valor de les despeses reflectides en el pressupost i estan suficientment detallades. 6

– S'aporten totes les fonts de verificació que justifiquen el valor de les despeses reflectides en el pressupost, encara que algunes no estan suficientment detallades. 4

– No s'aporten totes les fonts de verificació que justifiquen el valor de les despeses reflectides en el pressupost, però les aportades tenen el detall suficient. 2

– No s'aporta cap font de verificació que avale la despesa reflectida en el pressupost o les aportades manquen del detall suficient. 0

Mapa web