Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 9 de gener de 2019, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca borsa d'ocupació temporal específica i extraordinària per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació en llocs de tècnic o tècnica mitjans de protocol. [2019/199]

(DOGV núm. 8463 de 14.01.2019) Ref. Base de dades 000334/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, B/A2



L'article 4 de l'Ordre 1/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, estableix la constitució de borses d'ocupació temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària, convocada per la direcció general amb competències en matèria de funció pública, amb l'acord previ de la comissió de seguiment, mitjançant la realització de proves selectives o pel sistema de baremació i experiència.

El citat article estableix la constitució d'aquests tipus de borses quan calga atendre la cobertura de llocs de treball amb requisits específics o addicionals derivats de la seua classificació o de la normativa, llocs que no hagen sigut enquadrats en algun cos, escala o agrupació professional funcionarial o categoria professional o quan es tracte de la cobertura de llocs de personal investigador.

La relació de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat conté determinats lloc de naturalesa funcionarial, subgrup A2, cos A2-01, superior de gestió d'administració general de l'Administració de la Generalitat i denominació tècnic o tècnica mitjans de protocol, amb requisits específics i addicionals derivats de la seua classificació.



Davant la inexistència en la borsa d'ocupació temporal d'aquest cos de persones que complisquen els requisits específics dels llocs i de la necessitat de la seua provisió, aquesta direcció general considera necessari tramitar, de conformitat amb el que disposa l'article 4.2 de l'esmentada ordre, la constitució de la present borsa per procediment d'urgència.

En virtut d'això i fent ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que estableix el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, modificat pel Decret 103/2018, de 27 de juliol, del Consell, resolc





Primer. Convocatòria de la borsa de treball temporal

Convocar pel procediment d'urgència la constitució d'una borsa de treball temporal per al nomenament de personal funcionari interí o nomenament provisional per millora d'ocupació per a la provisió, quan les necessitats del servei ho requerisquen, de llocs de treball de naturalesa funcionarial, tècnic o tècnica mitjans de protocol, subgrup A2, cos A2-01, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de 23 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Segon. Integrants de la borsa

1. Per a formar part de la borsa, serà necessari:

a) Estar en possessió del títol de grau en protocol o equivalent o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les equivalències dels títols al·legats les hauran de justificar les persones interessades.

b) Estar en possessió de coneixements del valencià, nivell C1 (mitjà)

c) Estar en possessió de coneixements d'anglés, nivell B1

d) Estar en possessió dels requisits d'accés a la funció pública exigits en l'article 53 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

2. La possessió dels requisits s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, llevat que ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, en aquest cas serà suficient al·legar-ho.

3. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'esmenta en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de major grau de discapacitat. Si encara persisteix l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.





Tercer. Barem de mèrits

1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional de les persones participants d'acord amb la puntuació següent:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o dels seus organismes autònoms les competències en matèria de personal dels quals les exercisca la conselleria competent en matèria de funció pública, com a tècnic o tècnica mitjans de protocol: 0,15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms les competències dels quals en matèria de personal les exercisca la conselleria competent en matèria de funció pública no previstos en l'anterior apartat: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, com a tècnic o tècnica mitjans de protocol: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.



2. Proves selectives. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, segons la puntuació obtinguda pels conceptes següents:

a) Fins a 25 punts per haver superat la totalitat dels exercicis eliminatoris o, si és el cas, una puntuació proporcional al nombre d'exercicis superats en les últimes proves selectives, finalitzades i convocades per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat en el cos A2-01, superior de gestió d'administració general de l'administració de la Generalitat.



b) Fins a 25 punts per la suma de les notes dels exercicis realitzats per l'aspirant, per mitjà d'un repartiment proporcional en les proves selectives, finalitzades i convocades per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat en el cos A2-01, superior de gestió d'administració general de l'Administració de la Generalitat.

En aquest apartat, no seran valorats els exercicis que siguen qualificats d'apte o no apte.

c) Fins a un màxim de 12 punts per la superació d'exercicis d'oposicions en anteriors proves selectives d'accés al cos A2-01, superior de gestió d'administració general de l'Administració de la Generalitat, per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat, valorant 3 punts per exercici aprovat de les dues últimes convocatòries.

3. Valencià. La valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt dels obtinguts, sempre que no constituïsca requisit d'acord amb la convocatòria o normativa vigent. En cas que existira un nivell de valencià establit com a requisit, els nivells superiors que s'acrediten es valoraran restant la puntuació corresponent al nivell establit com a requisit.





Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (Oral) 1

B1 (Elemental) 3

B2 4

C1 (Mitjà) 6

C2 (Superior) 8





Addicionalment, però sense sobrepassar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (Llenguatge Administratiu, Llenguatge als Mitjans de Comunicació i Correcció de Textos) expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cadascun.

4. Idiomes comunitaris. Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola i de la requerida per a l'accés, segons els nivells especificats en la taula adjunta.

No computarà en aquest apartat del barem de mèrits el nivell B1 d'anglés per ser requisit per a accedir a la borsa.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà d'acord amb les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (Nivell Bàsic, Nivell Intermedi i Nivell Avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre).





5. Altres titulacions. Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'exercici dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts i s'assignarà 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

6. Grau de discapacitat. Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 % se li assignaran 5 punts i si acredita un grau igual o superior al 65 % la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.



Quart. Acreditació dels mèrits i situacions

Sense perjudici del que disposa la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, i fins que no siga possible la comprovació telemàtica entre administracions dels mèrits al·legats, en el termini concedit a aquest efecte, els requisits i mèrits s'acreditaran pel personal aspirant de la manera següent:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

a) Només a l'efecte d'aquest barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals haja sigut objecte de modificació es consideraran que sempre han tingut la mateixa classificació que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa corresponent. Igualment, els llocs es consideraran que sempre han pertangut al cos, escala, APF o categoria professional en què es van integrar.

b) Respecte dels serveis prestats i al·legats per les persones aspirants en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat gestionats per la direcció general amb competències en matèria de funció pública, seran comprovats d'ofici. Si es van prestat, però no es van al·legar, no li seran valorats fins a l'actualització de la borsa.



2. Proves selectives: Es comprovarà d'ofici la puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis realitzats per les i pels aspirants.

3. Valencià: certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta no haja expedit els certificats definitius corresponents.

4. Idiomes comunitaris: títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com els que s'indiquen en la normativa, per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana.

A l'efecte d'acreditar aquest mèrit cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent. En aquells supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, es podrà acreditar per mitjà de la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la universitat, juntament amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.



Respecte a les titulacions acadèmiques no universitàries, si no es presenta el títol oficial, aquestes podran acreditar-se per mitjà de certificat de l'autoritat educativa competent, en la qual haurà de constar necessàriament el número de registre, número de sèrie i data d'expedició i, si és el cas, indicació del llibre i el foli. En el supòsit que es trobe en tràmit l'expedició del títol, podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent juntament amb el rebut d'abonament de les taxes corresponents.

6. Persones amb diversitat funcional: certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per l'òrgan competent, així com certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació o, si és el cas, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.





Cinqué. Sol·licituds de participació i procediment de constitució

1. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix l'apartat segon, així com dels mèrits al·legats, en el termini de cinc dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació a què es refereix l'apartat anterior, es troba disponible en l'enllaç següent de la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos.

Haurà d'omplir-se en la pàgina web i hi ha dues formes de presentar la documentació segons si es disposa de signatura electrònica o no:

– El personal aspirant que dispose de signatura electrònica presentarà tota la documentació telemàticament sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

– El personal aspirant que no dispose de signatura electrònica haurà de presentar la documentació en el registre d'entrada de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (c/ de la Democràcia, núm. 77, torre 4, ciutat administrativa 9 d'Octubre), o en qualsevol de les oficines establides en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, bastarà al·legar-ho.

4. La comissió de seguiment de les borses de treball temporal efectuarà la baremació de mèrits al·legats per les persones aspirants que complisquen els requisits per a l'admissió a la borsa, i procedirà a la seua integració en la borsa d'acord amb la puntuació resultant. La llista provisional es farà pública en la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos amb indicació de les causes d'exclusió i la puntuació assignada als aspirants admesos.



5. Els aspirants exclosos i aquells aspirants admesos que hagen d'esmenar o aclarir algun mèrit disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a al·legar les consideracions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits. No podrà invocar-se cap mèrit que no haja sigut al·legat en la sol·licitud d'inscripció. La comissió de seguiment estudiarà les al·legacions presentades i formularà proposta de llista definitiva a la Direcció General de Funció Pública, la qual dictarà una resolució i ordenarà la seua publicació en els llocs indicats anteriorment.



6. En el cas que el nombre de sol·licituds siga molt superior a l'estimació de vacants que es preveja cobrir, la comissió de seguiment de les borses d'ocupació temporal podrà acordar l'exclusió d'aquelles persones sol·licitants que no superen, segons l'autobaremació efectuada, una determinada puntuació mínima.

7. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en la present convocatòria no es valoraran; les titulacions acadèmiques, acreditacions administratives i els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts abans de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.





Sisé. Àmbit territorial de les borses

1. L'àmbit territorial d'aquesta borsa de treball és València i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat al qual disposa l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Seté. Normes de funcionament

1. La present borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que disposa l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la comissió de seguiment de borses.

2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'ordre reguladora.





Huité. Recursos

1. Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i, en contra, es pot interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Si no interposa el recurs de reposició i d'acord amb el que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de València, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

3. Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es faran per mitjà de la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 9 de gener de 2019.– La directora general de Funció Pública: Eva María Coscollá Grau.

Mapa web