Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 14 de desembre de 2018, de la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'aprova la Carta de Serveis del Centre d'Informació i Documentació Ambiental de la Comunitat Valenciana. [2019/216]

(DOGV núm. 8467 de 18.01.2019) Ref. Base de dades 000563/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: carta de servicis



El Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual s'estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l'avaluació dels plans i programes en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental té per objecte regular els instruments generals del sistema per a la millora de la qualitat de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, a fi de garantir a la ciutadania la prestació d'uns serveis públics de qualitat, així com l'establiment de directrius per a l'avaluació del compliment i resultats dels seus plans i programes i la seua corresponent publicitat.



En el capítol III de l'esmentat decret es defineix el sistema de gestió de les cartes de serveis com un instrument de millora contínua dels serveis, per mitjà del qual les organitzacions públiques informen sobre els compromisos de qualitat dels serveis que gestionen i presten, en resposta a les necessitats i expectatives de la ciutadania, i a la demanda de transparència en l'activitat pública.

Per la seua condició d'instrument de millora, les cartes de serveis es configuren com un autèntic sistema de gestió i, en aquest sentit, tota la informació bàsica de les cartes de serveis es gestionarà de manera uniforme i centralitzada per l'òrgan directiu responsable en matèria de gestió i millora de la qualitat dels serveis públics i estarà suportada en una aplicació informàtica corporativa, en la qual aniran introduint-se totes les dades corresponents a l'evolució dels objectius i indicadors associats als compromisos de qualitat, de manera que s'efectuarà tant el seu control i seguiment, com la gestió completa dels aspectes essencials de les cartes.

La Carta de Serveis del Centre d'Informació i Documentació Ambiental de la Comunitat Valenciana ha sigut promoguda per la Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals. En l'elaboració del document s'han seguit les previsions del Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, anteriorment esmentat.

El Centre d'Informació i Documentació Ambiental de la Comunitat Valenciana és l'òrgan encarregat de coordinar la informació ambiental de la Generalitat Valenciana d'una forma eficaç i àgil, per a facilitar l'accés de la ciutadania a la informació i participació pública en matèria de medi ambient.

D'acord amb l'article 17.2 del Decret 41/2016 del Consell, sobre la carta ha informat favorablement l'òrgan directiu competent en matèria de gestió i millora de la qualitat dels serveis públics, quant a la coherència metodològica dels processos d'elaboració i dels compromisos adquirits, així com, en relació a l'homogeneïtat de les cartes.



Per tot allò que s'ha exposat, fent ús de la facultat que em confereix l'article 17 del Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, quant a l'autoritat competent per a procedir a la seua aprovació, resolc:



Primer

Aprovar la Carta de Serveis del Centre d'Informació i Documentació Ambiental de la Comunitat Valenciana que s'incorpora com a annex d'aquesta resolució.



Segon

La Carta de Serveis del Centre d'Informació i Documentació Ambiental de la Comunitat Valenciana estarà a disposició de la ciutadania a través la pàgina institucional de la Generalitat Valenciana http//www.gva.es/carta, sense perjudici d'altres accions de comunicació que puguen realitzar-se.



Tercer

La present resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



València, 14 de desembre de 2018.– La consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural: Elena Cebrián Calvo.

Carta de Serveis del Centre d'Informació

i Documentació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CIDAM)





MISSATGE GENERAL



L'Administració pública valenciana ha d'adaptar-se als nous reptes i necessitats de la societat i per a això ha de modernitzar i millorar de forma contínua els serveis públics que presta. La Generalitat assumeix aquest repte i per a això incorpora, dins de la seua política de modernització, el projecte Cartes de Serveis com un instrument de millora a través del qual la ciutadania podrà exigir la prestació d'uns serveis públics amb les màximes garanties de qualitat i conéixer en tot moment el seu grau de compliment.

La Generalitat contribueix així a donar resposta a l'exigència continguda en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana que estableix i proclama, en l'article 9, el dret general que tenen tots els seus ciutadans i ciutadanes a gaudir d'uns serveis públics de qualitat.





«Una administració excel·lent»





COMPROMÍS INSTITUCIONAL



En la societat actual el foment de la participació ciutadana en les decisions de l'administració és un pas més en la direcció d'aconseguir una societat més plural i oberta on els ciutadans participen d'una forma més directa en les decisions dels poders públics.



El medi ambient és un àmbit cada vegada més important i amb una incidència directa en la salut de les persones. Un pilar fonamental per a aconseguir una participació ciutadana conscienciada és el d'informar adequadament la societat en matèries relatives al medi ambient. El Centre d'Informació i Documentació Ambiental (CIDAM) respon a aqueixa necessitat, proporcionant informació ambiental de forma proactiva o a petició dels ciutadans.

La Carta de Serveis que ací es presenta és una aposta per la qualitat en la prestació dels serveis públics, que demostra una decidida orientació cap als usuaris i estableix amb ells compromisos concrets de qualitat.





SERVEIS



El Centre d'Informació i Documentació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CIDAM) és l'òrgan encarregat de coordinar la informació ambiental de la Generalitat Valenciana d'una forma eficaç i àgil, per a facilitar l'accés a la ciutadania a la informació i participació pública en matèria de medi ambient.

Els principals serveis que es presten són:

1. Gestió i resolució de sol·licituds d'informació ambiental formulades per escrit a l'empara de la Llei 27/2006, norma que garanteix el dret a la informació ambiental que verse sobre les qüestions següents:

· L'estat dels elements del medi ambient (aire i l'atmosfera, l'aigua, el sòl, la terra, els paisatges i espais naturals, etc.)

· Els factors que afecten els elements del medi ambient (substàncies, energia, soroll, radiacions o residus, emissions, abocament, etc.)



· Polítiques, normes, plans, programes, acords, activitats i anàlisis de caràcter econòmic en matèria de medi ambient.

· Informes sobre l'execució de la legislació mediambiental.

· L'estat de la salut i seguretat de les persones, béns del patrimoni històric, cultural i artístic i construccions, quan es puguen veure afectats per l'estat dels elements del medi ambient.

2. Atenció a les consultes realitzades per la ciutadania en matèria mediambiental, rebudes tant de forma presencial com telefònica o pel correu electrònic cidam@gva.es

3. Un centre de documentació especialitzat en temàtica ambiental, amb més de 14.000 volums en diferents formats. El catàleg és consultable a través de la web.

4. Accés a la Xarxa INAM (Xarxa d'Informació Ambiental de la Comunitat Valenciana); pàgina web des d'on es pot consultar la informació ambiental més rellevant per temàtica, així com polítiques, plans i programes ambientals; normativa, informes, etc.

5. Punt focal autonòmic Xarxa EIONET, xarxa d'informació ambiental d'àmbit europeu integrada dins de l'Agència Europea de Medi Ambient (AEMA)

6. Publicació de l'informe anual de l'estat del medi ambient a la Comunitat Valenciana.





COMPROMISOS I INDICADORS



1. Enviem les resolucions de les sol·licituds d'informació ambiental que generen un expedient en un termini màxim de 20 dies naturals des de la seua recepció en el CIDAM

% de resolucions enviades en el termini establit Valor objectiu

80 %





2. Responem les consultes generals rebudes a través del correu cidam@gva.es en un termini inferior a una setmana

% respostes en el termini establit Valor objectiu

90 %





3. Responem les consultes tècniques rebudes a través del correu cidam@gva.es que requerisquen respostes elaborades, en un termini inferior a 15 dies hàbils



% respostes en el termini establit Valor objectiu

80 %





4. Actualitzarem, semestralment, la llista de PMF amb les tres consultes rebudes amb major freqüència.

% Compliment del termini d'actualització Valor objectiu

100 %





5. Els materials i publicacions del fons documental del CIDAM, sol·licitats per la ciutadania, seran posats a disposició en un termini màxim de 2 dies hàbils

% sol·licituds ateses en el termini establit Valor objectiu

90 %





6. Publiquem en la nostra web l'informe anual sobre l'estat del medi ambient a la Comunitat València durant el primer semestre de l'any següent.



% Compliment del termini de publicació Valor objectiu

100 %







Ajude'ns a prestar un millor servei



Si té qualsevol problema o dubte, o bé desitja realitzar algun suggeriment per a millorar els nostres serveis, pot posar-se en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic cidam@gva.es

Si vol presentar una queixa, suggeriment o agraïment, sobre qualsevol aspecte general del servei rebut o específicament per incompliments dels compromisos de qualitat explicitats en la carta, pot fer-ho a través dels impresos normalitzats que trobarà en qualsevol de les oficines d'assistència en matèria de registre de la Generalitat, el telèfon 012 o a través de la seu electrònica del Portal www.gva.es on es permet la tramitació telemàtica en l'adreça web que es detalla a continuació https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_quejas_y_sug.

A més, pot realitzar un seguiment del grau de compliment d'aquesta carta de serveis a través de la pàgina www.gva.es/carta.

En cas de detectar algun error, li preguem que ens ho comunique com més prompte millor per a poder corregir-lo.





On estem



Centre d'Informació i Documentació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CIDAM). Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural



Ciutat administrativa 9 d'Octubre

C/ De la Democràcia 77. Torre 1, planta 2

46018 València

Tel. 961 208 541

cidam@gva.es





Horari d'atenció presencial:

De dilluns a divendres, de 09.00 h a 14.00 h



Web: http://www.agroambient.gva.es/web/cidam



• Estàndard AA del protocol de pautes d'accessibilitat establides pel W3C.

• Especificacions tècniques d'ús: servei d'accés lliure a través d'internet Explorer i Firefox (no es requereix certificat digital)

Mapa web