Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de març de 2019, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen els serveis mínims d'aplicació a les vagues i aturades convocades amb caràcter general que afecten l'àmbit de la Comunitat Valenciana el dia 8 de març de 2019. [2019/2256]

(DOGV núm. 8500 de 06.03.2019) Ref. Base de dades 002159/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: vaga



El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i per delegació de firma la directora general de Treball i Benestar Laboral, en data de 4 de març de 2019 ha resolt els serveis mínims d'aplicació a les vagues i aturades convocades amb caràcter general, que afecten l'àmbit de la Comunitat Valenciana, el dia 8 de març de 2019.

A l'efecte del seu total coneixement, el contingut íntegre d'aquesta resolució es troba en l'adreça següent:

http://www.indi.gva.es/web/dg-trabajo



La part dispositiva de la referida Resolució de 4 de març de 2019 estableix:



Primer

Als efectes previstos en l'article 10.2 del Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, sobre relacions de treball, es determinen les mesures necessàries per a assegurar els serveis essencials mínims que haurà de prestar el personal afectat mentre dure la situació de vaga convocada per al dia 8 de març de 2019, en els termes que s'especifiquen tot seguit:



1. Administració general del Consell i serveis burocràtics

1.1. Una persona funcionària o empleada pública per cadascun dels serveis de registre general en els centres de treball en què existisca aquesta unitat.



2. Serveis veterinaris de sanitat animal dependents de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural

2.1. Un veterinari o veterinària amb competència en matèries de sanitat animal per oficina comarcal agrària.



3. En els ports dels quals és titular la Generalitat

3.1. Un enginyer o enginyera tècnics d'obres públiques per cada grup de ports.

3.2. Un auxiliar d'explotació portuària en cadascun dels ports de Vinaròs, Benicarló, Peníscola, Borriana, Cullera, Dénia, Xàbia, Calp, Altea, la Vila Joiosa, el Campello, Santa Pola i Torrevieja.





4. Centres LABORA d'ocupació

4.1. En les oficines d'ocupació segons les categories establides en funció del nombre de demandants d'ocupació:

4.1.1. Oficines de 3a i 4a: el director o directora o persona responsable de l'oficina i el servei de seguretat.

4.1.2. Oficines de 1a i 2a: el director o directora o persona responsable de l'oficina, un funcionari per a registre i renovació de demandes d'ocupació i el servei de seguretat.



5. Centres territorials de seguretat i salut en el treball de l'INVASSAT

5.1. Un tècnic superior o mitjà de seguretat i salut en el treball de guàrdia, per cada centre territorial.



6. Justícia

6.1. Un funcionari o funcionària del cos de gestió processal i administrativa o un funcionari del cos de tramitació processal i administrativa per cadascuna de les seccions i un funcionari o funcionària del cos d'auxili judicial per sala del Tribunal Superior de Justícia.

6.2. Audiències provincials: un funcionari o funcionària del cos de gestió processal i administrativa o un funcionari o funcionària del cos de tramitació processal i administrativa per cadascuna de les seccions i un funcionari o funcionària del cos d'auxili judicial per cada quatre seccions.

6.3. Amb excepció dels jutjats que actuen de guàrdia, que hauran de comptar amb tota la dotació de personal que efectua el servei de guàrdia habitualment, en els òrgans que s'especifiquen a continuació, es consideren serveis mínims els funcionaris o funcionàries següents:

6.3.1. SCAG.

6.3.1.1. Secció d'actes generals: tres en el de València, un a Castelló i dos a Alacant.

6.3.1.2. Secció d'actes de comunicació: tres en el de València, un a Castelló i dos a Alacant.

6.3.1.3. Resta de SCAG: un.

6.3.2. Serveis comuns: tres en el de València, un a Castelló i dos a Alacant.

6.3.3. Resta de serveis comuns: un.

6.4. Jutjats:

6.4.1. Jutjats de primera instància i instrucció: 1 de gestió o 1 de tramitació i per cada 4 jutjats, 1 d'auxili.

6.4.2. Jutjats de primera instància: 1 de gestió o 1 de tramitació i per cada 4 jutjats, 1 d'auxili.

6.4.3. Jutjats d'instrucció: 1 de gestió o 1 de tramitació i per cada 4 jutjats, 1 d'auxili.

6.4.4. Jutjats de violència sobre la dona a València, 1 de gestió o 1 de tramitació i 1 d'auxili per als 4 jutjats.

6.4.5. Jutjats de violència sobre la dona a Alacant i Castelló, 1 de gestió o 1 de tramitació.

6.4.6. Jutjats penals, excepte els de les capitals de província, València, Alacant i Castelló: 1 de gestió o 1 de tramitació i 1 d'auxili.

6.4.7. Jutjats penals de la ciutat de València: 1 de gestió o 1 de tramitació per cada jutjat i 6 d'auxili per a tots els jutjats.



6.4.8. Jutjats penals de la ciutat d'Alacant: 1 de gestió o 1 de tramitació per cada jutjat i 4 d'auxili per a tots els jutjats.



6.4.9. Jutjats penals de la ciutat de Castelló: 1 de gestió o 1 de tramitació per cada jutjat i 2 d'auxili per a tots els jutjats.



6.4.10. Jutjats contenciosos administratius: 1 de gestió o 1 de tramitació o 1 d'auxili.

6.4.11. Jutjats socials: 1 de gestió o 1 de tramitació i 1 d'auxili per cada 4 jutjats.

6.4.12. Jutjats mercantils: 1 de gestió o 1 de tramitació.

6.4.13. Jutjats de vigilància penitenciària: 1 de gestió o 1 de tramitació i 1 d'auxili.

6.4.14. Jutjats de menors: 1 funcionari o funcionària en cada jutjat.

6.5. Registres civils únics: 1 de gestió, 1 de tramitació i 1 d'auxili.

6.5.1. Resta de registres civils: un funcionari o funcionària.

6.6. Un funcionari o funcionària per cadascun dels jutjats de pau.



6.7. En cadascuna de les diferents fiscalies, amb excepció de les que actuen de guàrdia, que hauran de comptar amb tota la dotació de personal que efectua el servei de guàrdia habitualment, un funcionari o funcionària de cadascun dels cossos de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial.



6.8. En les adscripcions de fiscalia: un funcionari o funcionària.



6.9. El 30 % del personal funcionarial del cos de metges forenses en els instituts de medicina legal (IML), 30 % del personal d'auxiliars d'autòpsia en els IML de València i Alacant i un 50 % en l'IML de Castelló, 30 % del personal d'ajudants del laboratori del cos de l'Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses, 30 % dels facultatius superiors, 30 % dels psicòlegs o psicòlogues, 1 treballador o treballadora social.

6.9.1. Un funcionari o funcionària dels cossos de tramitació o auxili en els instituts de medicina legal.

6.9.2. Oficines d'assistència a les víctimes del delicte d'àmbit provincial: 3 professionals de la plantilla de personal tècnic en les oficines d'Alacant i València en jornada de matí i un professional en horari de vesprada. Resta d'oficines d'assistència a les víctimes del delicte: 1 professional en cada oficina. En l'oficina de Castelló, 2 professionals de la plantilla de personal tècnic en jornada de matí, i 1 en horari de vesprada.



7. Sanitat pública

7.1. Hospitals:

7.1.1. Serveis propis dels diumenges en:

7.1.1.1. Sales d'hospitalització

7.1.1.2. Serveis centrals urgents

7.1.1.3. Quiròfan d'urgències

7.1.1.4. Portes d'urgència

7.1.1.5. Cuines, manteniment i centraleta de telèfons

7.1.1.6. Informàtica

7.1.2. Serveis de jornada habitual en:

7.1.2.1. Diàlisi

7.1.2.2. Radioteràpia

7.1.2.3. Programa de trasplantaments

7.1.2.4. UCI

7.1.2.5. Unitat de reanimació

7.1.3. Serveis del 50 % de la jornada habitual en:

7.1.3.1. Serveis de farmàcia hospitalària

7.1.3.2. Quiròfans programats

7.1.3.3. Oncologia

7.1.3.4. Unitat d'hospitalització a domicili

7.1.3.5. Hospital de dia

7.1.4. Serveis del 25 % de jornada habitual en:

7.1.4.1. Consultes externes preferents

7.2. Punts d'atenció sanitària (PAS)

7.2.1. Serveis propis de la seua jornada habitual de 17.00 a 09.00 hores.

7.3. SAMU-CICU en:

7.3.1. Serveis propis de la seua jornada habitual.

7.4. Punts d'atenció continuada de primària (PAC) en:

7.4.1. Serveis propis de la seua jornada habitual de 15.00 a 09.00 hores.

7.5. Centres de salut i centres d'especialitats

7.5.1. Han de mantindre's els serveis propis d'un dissabte, que són els mínims necessaris per a atendre els requeriments de la població.

7.6. Atenció domiciliària

7.6.1. Serveis del 50 % de la jornada habitual per a garantir l'assistència sanitària no demorable.

7.7. Centres de transfusions

7.7.1. Serveis del 50 % de la jornada habitual per a garantir l'assistència sanitària no demorable.

7.8. Centres de salut pública:

7.8.1. El director coordinador del centre, com a responsable.

7.8.2. Coordinador o coordinadora de veterinària per la xarxa d'alertes nacional de l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària. Activació de recursos i immobilitzacions.

7.8.3. Veterinaris o veterinàries d'escorxador. Les obligacions normatives exigeixen control oficial continu per a dictaminar l'aptitud del consum de les carns que es produeixen en l'establiment.

7.8.4. Un tècnic o tècnica de promoció de la salut. Per a garantir la resposta en intervencions sanitàries no demorables o urgents (TBC, meningitis, etc.), així com pel que fa a vacunes, la seua logística i cadena de fred.

7.8.5. Un tècnic o tècnica d'epidemiologia. Manteniment de la vigilància epidemiològica i necessitat d'intervenció en cas de malalties transmissibles.

7.9. Neteja i recollida de residus en centres hospitalaris:

7.9.1. Es prestaran els serveis propis d'un dia festiu.

7.10. Serveis funeraris:

7.10.1. El personal imprescindible per a procedir a la recollida de difunts a domicili, clíniques i hospitals que no disposen de les instal·lacions adequades que permeten ajornar el seu trasllat a inhumació o incineració, sempre de conformitat amb el que disposa la legislació vigent de policia mortuòria sanitària.

7.11. Àrea d'informàtica, telecomunicacions i organització:

7.11.1. En els serveis següents el 50 % dels efectius habituals:



7.11.1.1. Resposta a incidents (nivells 1, 2 i 3).

7.11.1.2. Monitoratge de sistemes i xarxes de comunicacions.

7.11.1.3. Coordinació de les actuacions dels equips que participen en els serveis anteriors.

7.11.1.4. Atenció a usuaris o usuàries de sistemes d'informació.





8. Sanitat privada

8.1. La plantilla habitual d'una jornada festiva en els diferents centres sanitaris.



9. Energia

9.1. Les empreses i organismes encarregats de la producció i subministrament d'energia elèctrica, producció i distribució de gas i depuració i subministrament d'aigües, hauran de prestar un servei equivalent a l'habitual en un dia festiu.



10. Ensenyament públic i privat

10.1. En tots els centres educatius: la presència física d'una persona responsable membre de l'equip directiu, a exclusió d'activitats lectives.

10.2. En els centres d'infantil i primària: a més dels assenyalats en el numeral anterior, un professor o professora per etapa, amb un mínim d'un cada huit unitats.

10.3. En els centres de secundària obligatòria: a més de l'assenyalat en el numeral 1, un professor o professora per etapa, amb un mínim d'un per cada 10 unitats.

10.4. En els centres específics d'educació especial: a més de l'assenyalat en el numeral 10.1, un educador o educadora per cada cinc unitats.

10.5. En els centres d'ensenyament o educació amb internat: a més dels que pertoquen per la tipologia del centre, es prestaran els serveis propis dels dies festius.



11. Serveis socials

11.1. En els centres assistencials d'atenció 24 hores es prestaran els serveis propis d'un diumenge.

11.2. En els serveis d'assistència a domicili els habituals dels diumenges.



12. Protecció civil, servei d'emergències i prevenció i extinció d'incendis forestals

12.1. En la Subdirecció General d'Emergències i Planificació i en el Centre de Coordinació d'Emergències de l'Eliana:

12.1.1. El tècnic o tècnica de protecció civil assignat a la sala de comandament i control.

12.1.2. L'operador o operadora de comunicacions de torn a la sala de comandament i control.

12.1.3. El personal habitual en guàrdia de localització.

12.2. En el servei d'atenció del telèfon 112 de la Comunitat Valenciana:

12.2.1. Els serveis propis d'una jornada habitual en l'explotació operativa.

12.2.2. Els responsables de sistemes i comunicacions, d'atenció de trucades, de protocols operatius, de relació amb usuaris, de manteniment i explotació de la informació.

12.2.3. L'operador o operadora help-desk de torn.

12.3. En els consorcis provincials de bombers:

12.3.1. Els serveis propis d'una jornada habitual quant al personal operatiu i comandaments de bombers, incloent els capatassos coordinadors, tècnics per a l'extinció d'incendis forestals, incloent el centre de comunicacions de cada consorci.

12.3.2. Com a mínim una persona per a registre i una altra per a atenció telefònica i atenció al públic.

12.4. En els serveis d'extinció d'incendis forestals:

12.4.1. Els serveis propis d'una jornada habitual que es presten pels mitjans següents: helicòpters, avions d'extinció i brigades helitransportades.

12.4.2. Brigades d'emergència i autobombes: el 60 % dels serveis habituals en nivell de preemergència per incendis forestals 1 o 2. Es podrà requerir la presència del 100 % en cas que es declare nivell 3 o extraordinària.

12.5. En els serveis de prevenció d'incendis forestals el personal que presta habitualment serveis corresponents a diumenges i festius, en funcions de vigilància i protecció de la natura, i de coordinació, direcció tècnica i participació en l'extinció d'incendis.



12.5.1. Centrals de comunicacions: el 100 % de les unitats.

12.5.1.1. Vigilants dels observatoris forestals:

12.5.1.1.1. Observatoris forestals anuals: el 100 %

12.5.1.1.2. En nivells de preemergència 1 i 2 el 50 % dels vigilants dels observatoris forestals temporals en cada província.



12.5.1.1.3. En nivell de preemergència 3 el 100 % dels vigilants d'observatoris forestals temporals en cada província.

12.5.1.2. Unitats de vigilància: 12.5.1.2.1. Preemergència nivell 1: el 10 % de les unitats corresponents a cadascuna de les 10 zones operatives en les quals està dividida la Comunitat Valenciana, garantint, no obstant això, una unitat com a mínim en cadascuna d'aquestes.

12.5.2.2.2. Preemergència nivell 2: el 40 % de les unitats corresponents a cadascuna de les zones operatives.

12.5.2.2.3. Preemergència nivell 3 o extraordinària: el 100 % de les unitats.



13. Transport de viatgers

13.1. S'estableixen els següents serveis mínims per a l'empresa Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV):

13.1.1. Un 30 % de les circulacions ordinàries regulars grafiades dels trens i tramvies, amb un màxim global del 25 % de les circulacions grafiades en la jornada.

13.1.2. Quant al personal pertanyent als serveis de manteniment, instal·lacions fixes i tallers, tenint en compte la naturalesa d'aquests serveis, es considera imprescindible establir uns serveis mínims d'un 25 %. En tot cas es garantirà un mínim de dues persones en les brigades d'atenció permanent.

13.1.3. Per als serveis d'atenció al client, centrals telefòniques i registre general, es garantirà la presència d'una persona que permeta, respectivament, oferir informació als usuaris d'aquest mitjà de transport i la presentació de qualsevol document pels ciutadans.



No s'integren en el còmput dels percentatges els denominats «trens materials», és a dir aquells que no transporten viatgers, i especialment els coneguts com a trens de «reposicionament», la finalitat dels quals és la de situar el material mòbil en els punts adequats per a la represa de la circulació a la finalització dels períodes de vaga.



13.2. Per a les línies d'autobusos de transport urbà i interurbà s'estableixen uns serveis mínims equivalents al 30 % del servei habitual i un màxim global del 25 % de les circulacions d'una jornada, i es garantirà en les línies interurbanes com a mínim un viatge d'anada i tornada al dia.



14. Mitjans de comunicació

S'haurà de prestar el servei per part del 50 % del personal que fa les seues tasques habitualment en els serveis informatius.



15. Servei públic de grues

Un conductor o conductora de vehicle grua, dedicat a atendre situacions de necessitat. A les diferents entitats, oït el comité de vaga, correspondrà l'aplicació d'aquests serveis, així com els altres de caràcter essencial no previstos en aquest acte, que hauran de prestar-se amb els mitjans personals estrictament necessaris per a assegurar la seua prestació en condicions de màxima seguretat, responsabilitzant-se les parts del compliment d'aquests serveis essencials mínims.



Els serveis mínims s'estableixen tant per a la convocatòria de vaga general de tota la jornada del dia 8 de març de 2019, com per a les aturades de diverses hores en el mateix dia.



Als serveis competents de cadascun dels centres directius responsables, així com tots aquells en els quals presenten serveis essencials, oït el comité de vaga, correspondrà l'aplicació d'aquests serveis, que hauran de prestar-se amb els mitjans personals estrictament necessaris per a assegurar la seua prestació en condicions de màxima seguretat, responsabilitzant-se les parts del compliment d'aquests serveis essencials mínims.



Segon

El que es disposa en els apartats anteriors, no suposarà cap limitació dels drets que la normativa reguladora de la vaga reconega al personal en aquesta situació no emprat en la cobertura dels serveis mínims establits, ni tampoc afectarà la tramitació o efectes de les peticions que motiven la vaga.



Tercer

Notifiqueu la resolució als serveis competents, als sindicats convocants i a les subdelegacions del Govern.



Quart

La present resolució tindrà efectes immediats des de la data de la seua notificació a les parts interessades.



València, 4 de març de 2019.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, p. d. f. (R 27.07.2015), la directora general de Treball i Benestar Laboral: Cristina Moreno Fernández.

Mapa web