Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de març de 2019, de la directora general de Treball i Benestar Laboral, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar els costos fixos d'inclusió en el règim especial de treballadors per compte propi o autònoms de la Seguretat Social dins del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2019. [2019/2633]

(DOGV núm. 8507 de 15.03.2019) Ref. Base de dades 002473/2019






La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions estableix, en el seu article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, modificada parcialment per l'Ordre 2/2019, de 14 de gener, de 2019, aprova les bases reguladores i estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de Foment del Treball Autònom en la Comunitat Valenciana (DOGV 8090, 24.07.2017 i DOGV 8466, 17.01.2019). En la seua disposició final primera estableix que es delega expressament la convocatòria anual de subvencions en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

Mitjançant la present resolució, es convoquen per a l'exercici 2019, exclusivament, les ajudes destinades a finançar els costos fixos d'inclusió en el règim especial de treballadors per compte propi o autònoms de la Seguretat Social (RETA), de les persones treballadores autònomes o per compte propi de la Comunitat Valenciana que dins de l'any natural al d'aquesta convocatòria hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, a l'empara del capítol II de les bases reguladores i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.

La present convocatòria queda sotmesa a més, en el que siga procedent, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament, i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i, en els articles 44.3.d i 44.14.m de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019. Per a la present convocatòria ha sigut sentida la Mesa d'Autònoms, constituïda en el si del Consell Tripartit per al Desenvolupament de les Relacions Laborals i la Negociació Col·lectiva de la Comunitat Valenciana.

Per l'anterior i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determina les conselleries en què s'articula l'Administració de la Generalitat, el Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, modificada parcialment per l'Ordre 2/2019, de 14 de gener, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, resolc:



Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar per a l'exercici 2019 ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el règim especial de treballadors autònoms (RETA), de les persones treballadores autònomes o per compte propi de la Comunitat Valenciana que, dins de l'any natural de la publicació, en extracte, de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, d'acord amb els requisits establits en l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, modificada parcialment per l'Ordre 2/2019, de 14 de gener, de 2019 (bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma). L'objectiu d'aquestes ajudes és la consolidació de l'ocupació autònoma en la Comunitat Valenciana.



Segon. Finançament

1. Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, línia de subvenció S8084.000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, fins a un import global màxim d'1.995.000,00 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.

2. Es podrà fixar una quantia addicional l'aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d'una nova convocatòria tal com disposa l'article 58.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta ampliació de crèdits podrà aconseguir, com a màxim, el 50 % dels crèdits inicials. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat de crèdit i si escau, prèvia aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, en un moment anterior a la resolució de la concessió de subvenció.



3. Les minoracions sobre les subvencions concedides inicialment podran destinar-se a pagament de recursos.



Tercer. Persones Beneficiàries

1. Podran ser persones beneficiàries d'aquestes ajudes les persones físiques treballadores per compte propi o autònomes que reunisquen els següents requisits:

a) Estar donades d'alta en el règim especial de treballadors per compte propi o autònoms de la Seguretat Social.

b) Complir dins de l'any natural de la convocatòria un període de cotització mínim de tres anys i màxim de cinc anys ininterromputs.



c) Desenvolupar la seua activitat econòmica a títol lucratiu, de forma habitual, personal i directa en la Comunitat Valenciana.

d) No comptar amb més de nou persones treballadores contractades per compte d'altri el dia de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

e) Tindre compliments 19 anys d'edat. S'exigirà tindre complida aquesta edat en la data de publicació, en extracte, de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Sense perjudici de les exclusions previstes en l'article 3 de les bases reguladores, no podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:

a) Les persones treballadores incloses en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris.

b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta l'acompliment del càrrec de conseller o administrador, o presten altres serveis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de forma habitual, personal i directa, sempre que posseïsquen el control efectiu, directe o indirecte, d'aquella. S'entendrà, en tot cas, que es produeix tal circumstància, quan les accions o participacions de la persona treballadora suposen, almenys, la meitat del capital social.

Es presumirà, excepte prova en contrari, que la persona treballadora posseeix el control efectiu de la societat quan concórrega alguna de les següents circumstàncies:

1r Que, almenys, la meitat del capital de la societat per a la qual preste els seus serveis estiga distribuït entre les persones sòcies amb les quals convisca i als qui es trobe unit per vincle conjugal o de parentiu per consanguinitat, afinitat o adopció, fins al segon grau.



2n Que la seua participació en el capital social siga igual o superior a la tercera part d'aquest.

3r Que la seua participació en el capital social siga igual o superior a la quarta part d'aquest, si té atribuïdes funcions de direcció i gerència de la societat.

En els supòsits en què no concórreguen les circumstàncies anteriors, l'Administració podrà demostrar, per qualsevol mitjà de prova, que la persona treballadora disposa del control efectiu de la societat.

c) Les persones sòcies industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries a les quals es refereix l'article 1.2.a de la Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'Estatut del treball autònom.

d) Les persones comuneres de les comunitats de béns i les persones sòcies de societats civils irregulars, llevat que la seua activitat es limite a la mera administració dels béns posats en comú, als quals es refereix l'article 1.2.b de la Llei 20/2007, d'11 de juliol.

e) Les persones sòcies treballadores de les societats laborals quan la seua participació en el capital social juntament amb la del seu cònjuge i parents per consanguinitat, afinitat o adopció fins al segon grau amb els quals convisquen abast, almenys, el 50 %, llevat que acrediten que l'exercici del control efectiu de la societat requereix el concurs de persones alienes a les relacions familiars.

f) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents als quals es refereix la Llei 20/2007, d'11 de juliol.

g) Les persones membres del Cos Únic de Notaris.

h) Les persones membres del Cos de Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles, així com les del Cos d'Aspirants.



i) Les persones incloses en l'àmbit d'aplicació de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, que presten serveis, a temps complet, en els serveis de salut de les diferents comunitats autònomes o en els centres dependents de l'Institut Nacional de Gestió Sanitària, per les activitats complementàries privades que realitzen i que determinen la seua inclusió en el sistema de la Seguretat Social, sense perjudici del que es preveu en la disposició addicional dihuitena del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social.



j) Qualssevol altres persones que, per raó de la seua activitat, siguen objecte d'inclusió mitjançant norma reglamentària, conforme al que es disposa en l'article 7.1.b del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social.

3. Així mateix serà motiu d'exclusió haver sigut subjecte de resolució ferma en via administrativa de revocació o, si escau, reintegrament de subvencions per a la promoció de l'ocupació autònoma, consistents en la subvenció de quotes de la Seguretat Social, en els quatre anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.

4. Igualment, estaran excloses les persones treballadores autònomes els rendiments nets de les quals d'activitats econòmiques obtinguts durant l'exercici anterior al de la convocatòria, del qual es dispose declaració de l'IRPF o certificat negatiu d'Hisenda que acredite la no obligació de presentació de declaració de l'IRPF, siguen superiors a tres vegades l'import de la base mínima de cotització de les persones treballadores autònomes que li corresponga per edat en còmput anual.



Quart. Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions contemplades en les bases reguladores i especialment les establides en l'article 27 d'aquestes bases.



Cinqué. Quantia i gestió de les ajudes

1. La quantia de la subvenció serà:

a) 2.850,00 € en els supòsits de:

– Dones víctimes de violència de gènere.

– Persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %.

– Persones víctimes del terrorisme.

– Persones amb 48 o més anys d'edat.

b) 2.700,00 €, en els altres supòsits.

2. Als efectes establits en les bases reguladores d'aquestes ajudes, s'exigirà trobar-se en qualssevol d'aquests supòsits a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

3. Per a acreditar la condició de dona víctima de violència de gènere, podrà aportar qualsevol dels següents documents: certificat comprensiu d'aquest extrem emés per la direcció general competent en la matèria; resolució judicial que haguera acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima; ordre de protecció acordada a favor de la víctima; informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que és víctima de violència de gènere fins que es dicte l'ordre de protecció; en el cas d'estar inclosa en algun programa d'emergència o acolliment de la direcció general competent en matèria de violència de gènere de la Generalitat, mentre dita participació es mantinga i durant els dos anys posteriors a la seua eixida d'aquest.



4. Per a acreditar la condició de persona amb discapacitat, podrà presentar còpia de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat o de la resolució per la qual es reconeix el grau de discapacitat.

5. Per a acreditar la condició de persona víctima del terrorisme: certificat emés pel Ministeri de l'Interior o document oficial que acredite tal circumstància.



Sisé. Presentació de sol·licituds

1 Les sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes ajudes, juntament amb la documentació requerida, es presentaran únicament de forma telemàtica. El punt d'accés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en l'adreça web https://sede.gva.es

L'accés directe a aquest tràmit estarà disponible en el següent enllaç:

https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciartramite.html?tramite=dgm_sub_sugus&version=1&login=c&idioma=es&idcatguc=pr&idprocguc=18856

o bé:

http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18856

Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que el sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la citada Seu de la Generalitat, de conformitat amb l'article 10.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas d'utilitzar un certificat digital d'una persona actuant en representació d'una altra persona física, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible en: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp

http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/

Les instruccions sobre tramitació telemàtica les trobaran en la web www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en l'enllaç «Instruccions».

2. Només podrà presentar-se una sol·licitud per cada persona sol·licitant, i es procedirà a anul·lar totes aquelles que es consideren duplicades.

3. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores, i comportarà l'autorització a la conselleria competent en matèria de treball, perquè aquesta, a l'efecte de verificar que la persona sol·licitant es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 de la Llei general de subvencions, i l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, puga recaptar:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'acreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social l'acreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Institut Valencià d'Administració Tributària (IVAT), competent en matèria d'hisenda, l'acreditació que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre el o els anteriors documents, l'òrgan competent podrà requerir a la persona sol·licitant la seua presentació, o si no és possible, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document.

No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents hauran de tindre una vigència d'almenys, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

4. Quan hagen d'aportar-se documents que ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, la persona sol·licitant deurà, en tot cas:

a) Identificar el document o documents afectats.

b) Fer constar la data i l'òrgan o dependència i procediment en què van ser entregats.

c) Que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.

d) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.

5. Les sol·licituds i documentació annexa hauran de presentar-se de forma telemàtica, d'acord amb l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tècnic-informàtiques s'atendran mitjançant el correu: generalitat_en_red@gva.es

Els dubtes relacionats amb el contingut d'aquesta convocatòria seran ateses, exclusivament, mitjançant les següents adreces de correu electrònic:

Òrgans instructors:

Castelló: sttreball_cas@gva.es

València: sttreball_valencia@gva.es

Alacant: stta_seg@gva.es

Òrgan concedent: dgtrabajobl@gva.es



Seté. Documentació que acompanya a la sol·licitud

1. Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:

a) A falta del DNI/NIF de la persona sol·licitant, autorització expressa de la mateixa a favor de la conselleria competent en matèria de treball perquè l'òrgan instructor procedisca a verificar les seues dades d'identitat personals mitjançant accés als Sistemes de Verificació de Dades d'Identitat.

b) Document acreditatiu de trobar-se en situació d'alta en el règim especial de treballadors per compte propi o autònoms, en el moment de la convocatòria.

c) Alta censal en activitats econòmiques.

d) Informe de vida laboral, actualitzat.

e) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat. No serà obligatori presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, en aquest cas serà obligatori indicar, en l'apartat específic del formulari de sol·licitud, el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquest efecte.

f) A l'efecte del que es disposa en l'article 20.3 de les bases reguladores, còpia de declaració d'IRPF de l'exercici anterior a la data de la convocatòria o, autorització a l'òrgan instructor perquè obtinga directament dita informació de l'Agència Tributària.

g) La documentació que, si escau, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en l'article 21.1.a de les bases reguladores, conforme al que en això s'indique.



2. La persona sol·licitant haurà d'acompanyar, així mateix, les declaracions responsables relatives als següents punts:

a) Compliment dels requisits establits en l'article 13 de la Llei general de subvencions per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques.

b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte.

c) Compromís de comunicar les sol·licituds de subvenció que tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb l'activitat subvencionada, a partir de la data de sol·licitud.

d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs. Aquesta declaració podrà fer-se constar en la mateixa instància de sol·licitud, el model oficial de la qual es troba en la seu electrònica de la Generalitat.



e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud.



3. L'òrgan instructor podrà, així mateix, recaptar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores.



Huité. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 21 de març de 2019 fins al 3 d'abril de 2019, tots dos dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Nové. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació necessària es requerirà a la persona interessada perquè, d'acord amb el que es disposa en l'article 68.1 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.



L'esmena o aportació de documentació a iniciativa de la persona sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació d'un expedient de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball", que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en la següent adreça: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. Els requeriments als quals es fa referència en aquest resolc, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, es regiran pel que es disposa en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa l'article 53 d'aquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan la persona interessada haja assenyalat aquest mitjà com a preferent, haja consentit expressament la seua utilització o quan la dita via resulte obligatòria per a aquesta.



De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:

1) La persona interessada, degudament identificada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça que aquesta haja facilitat, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació dirigida a aquesta, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

2) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la legislació bàsica de procediment administratiu, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies de la persona destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

3) La persona interessada podrà accedir a la notificació electrònica prèvia la seua identificació personal per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix, i la data i registre d'eixida.

4) Si la persona interessada accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.



5) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, produint els efectes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.



Dècim. Criteris de valoració de les sol·licituds

El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, sent l'únic criteri de valoració el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.





Onzé. Comissió de valoració

De conformitat amb el que es disposa en l'article 11 de les bases reguladores, es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball.

Vistes les propostes realitzades per les direccions territorials competents en matèria de treball i d'acord amb les disponibilitats pressupostàries existents per a aquestes ajudes, la comissió formularà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de treball.





Dosé. Resolució de concessió, termini, notificació i recursos



1. La competència per a resoldre la concessió d'aquestes ajudes correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball, i per delegació d'aquesta, a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

2. La resolució de concessió es notificarà a les persones interessades en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu. Haurà de ser dictada de forma expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de l'endemà a la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds. El contingut de la resolució serà l'establit en l'article 16 de les bases reguladores.



La resolució de concessió o desestimació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Àrea Treball, disponible en el següent enllaç: http://www.indi.gva.es/es/web/dg-trabajo/ayudas-al-programa-de-fomento-del-trabajo-autonomo-en-la-cv, tal com estableix la legislació bàsica de procediment administratiu, així com en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de subvencions concedides.

3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

4. La resolució de concessió que es dicte posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la notificació de la resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tretzé. Pagament i justificació de les ajudes. Termini i documentació



1. D'acord amb el que es preveu en l'article 44.3.d de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, es lliurarà immediatament, una vegada concedida, el 100 per cent de l'import de la subvenció, amb caràcter previ a la justificació, prèvia comprovació de la documentació presentada d'acord amb les corresponents bases reguladores i la present convocatòria.



2. Així mateix, d'acord amb el que es preveu en l'article 44.14.m de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, les persones beneficiàries d'aquestes subvencions estaran exemptes de l'obligació de prestar les garanties previstes per al pagament anticipat en l'apartat 2 de l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

3. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida, de forma telemàtica a través del citat procediment: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450, tenint-se per no efectuada si es realitza d'una altra manera. La justificació es realitzarà mitjançant l'acreditació, dins del termini de quinze dies naturals a partir del 30 de novembre de 2019, de les quotes abonades al RETA en 2019. La justificació podrà fer-se per mitjà de document acreditatiu del pagament de les quotes del RETA expedit per la Tresoreria General de la Seguretat, o dels extractes o dels rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA de la beneficiària. En cap cas la suma del justificat podrà ser inferior a l'import total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a l'import subvencionat, es procedirà a la minoració i, si escau, reintegrament de la diferència.





Catorzé. Revocació i reintegrament de les ajudes concedides

1. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament, en cas que la persona beneficiària incórrega en alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei general de subvencions. Així mateix, procedirà la revocació i el reintegrament total de les quantitats percebudes i l'exigència d'interessos de demora en els casos establits en l'article 5.2 de les bases reguladores. Igualment, si transcorregut el termini de justificació es comprovara que la persona beneficiària no ha aportat la totalitat de la documentació exigida, o que la documentació aportada presenta alguna deficiència, se li requerirà perquè esmene la falta o present els documents preceptius en el termini improrrogable de quinze dies hàbils. Si no es fa així, o si resulta inadequada la justificació, s'iniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció percebuda.

2. El procediment de reintegrament s'iniciarà per la direcció general competent en matèria de treball, i seguirà les disposicions generals establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb les especialitats contingudes en l'article 172 de la Llei de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Quinzé. Compatibilitat i acumulació de les ajudes

1. Tal com disposa l'article 4 de les bases reguladores, l'import de les ajudes concedides en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost de l'objecte de la subvenció.



2. Les ajudes de minimis que puguen concedir-se amb base en aquesta convocatòria podran acumular-se amb altres ajudes de minimis concedides fins al límit màxim de 200.000 euros, en les condicions que estableix l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE el 24 de desembre de 2013. No obstant això, l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa que realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera no excedirà de 100.000,00 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Aquestes ajudes de minimis no podran utilitzar-se per a l'adquisició de vehicles de transport de mercaderies per carretera, exceptuant el que està disposat en l'article 3.3 del referit Reglament.

3. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables, o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament del risc, si aquesta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptada per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

4. A l'efecte d'assegurar el compliment de les indicades regles d'acumulació les persones beneficiàries de les subvencions hauran de presentar declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, tal com s'estableix en el resolc seté, apartat 2, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del citat Reglament.



Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la vigent legislació.





València, 13 de març de 2019.– La directora general de Treball i Benestar Laboral: Cristina Moreno Fernández.



Mapa web