Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 1/2019, de 10 de gener, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés a l'escala APF-01-01, subalterna, torn lliure general i torn de persones amb diversitat funcional, convocatòria 42/16, corresponent a la oferta d'ocupació pública de 2016 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2019/268]

(DOGV núm. 8465 de 16.01.2019) Ref. Base de dades 000441/2019








El Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2016 per a l'Administració de la Generalitat, conté 47 places corresponents a llocs de treball de l'escala APF-01-01, subalterns, torn lliure general i torn lliure de persones amb diversitat funcional.

De conformitat amb el que s'estableix en aquest Decret i en exercici de les atribucions conferides per l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, (d'ara endavant LOGFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés a l'escala APF-01-01, subalterns, torn lliure general i torn de persones amb diversitat funcional, pel sistema de concurs oposició per a cobrir 47 llocs de treball.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, en la LOGFPV, en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, altres normes de general i pertinent aplicació i pel que es disposa en les següents:





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 47 llocs de treball de l'escala APF-01-01, subalterns, torn lliure general i torn de persones amb diversitat funcional.

D'acord amb l'assenyalat al Decret 96/2016, els 47 llocs de treball convocats es distribueixen de la següent manera:

– Torn d'accés lliure: 43 llocs

– Torn de persones amb diversitat funcional: 4 llocs.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els següents requisits:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent Tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.

2.1.3. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per al compliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.4. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



2.2. Podran optar al torn de persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants, que complint els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.3.1.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.4. L'Administració podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.

2.5. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera de l'escala APF-01-0l, Subalterns.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara endavant OTS) establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, en la forma que s'indica en la base 4.3.1, de la present convocatòria.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, el OTS podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, en aquest cas, aquella podrà participar condicionalment, quedant en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió fins a la recepció del dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017, per a això és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex IV de la present convocatòria.



La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels següents passos:

a) L'emplenament i inscripció en línia

b) El pagament electrònic de taxes.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

No seran admeses i, conseqüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica, haurà de presentar-se la sol·licitud en qualsevol dels registres que figuren en l'annex IV, emplenant el model que es troba disponible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: «42/16» (Taxa 9841), acompanyant a la mateixa el justificant del pagament telemàtic realitzat.

4.3. Les persones aspirants, en l'emplenament de la seua sol·licitud, hauran d'observar les següents prescripcions:

4.3.1. Les persones amb diversitat funcional hauran d'indicar el tipus de diversitat funcional que posseeixen, assenyalant el que procedisca en cada cas, segons fora: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial.

A més, en el supòsit de requerir mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, hauran de fer-lo constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud i indicar les que necessite de les quals figuren en aquella i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de la prova. Per a l'admissió i aplicació d'aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament, certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa.

5. Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

6. Unes altres, especificant quals en la casella corresponent.

4.3.2 Els qui sol·liciten mesures d'adaptació hauran d'aportar l'informe sobre adaptació de la prova selectiva (temps i/o mitjans), expedit pel centre d'Avaluació de Persones amb Diversitat Funcional de la Direcció Territorial de la província corresponent juntament amb la sol·licitud o, si escau, en el termini dels 10 dies hàbils següents al de la publicació de la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 10 euros.

5.1.2. Exempcions. Estan exempts del pagament de la taxa:

a) Les persones amb un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %.

b) Les persones que siguen membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

c) Les dones que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona, i que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que es troben en situació d'exclusió social i s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.



5.1.3 Bonificacions:

a) Les persones membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra.

b) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del deu per cent de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat a.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen o de presentació dins del termini i en la forma escaient el registre corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, contenint la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cadascun dels torns.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, procedir a la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran, que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals, torn triat i altres circumstàncies, consten correctament consignades en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes si procedira, es dictarà resolució que elevarà a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves per a cadascun dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució mitjançant la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, iniciant-se l'ordre en la lletra «F» conforme el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019.



7. Proves selectives

7.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició:

La fase d'oposició consistirà en la realització d'un exercici, de caràcter obligatori i eliminatori que consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 70 preguntes, que versaran sobre les matèries recollides en l'annex I, amb quatre respostes alternatives de les que només una d'elles serà la correcta.

El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament pel OTS i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.

7.3. Qualificació de l'exercici.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir aquesta puntuació en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes en cadascuna de les seues parts.

Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La formula de correcció serà:

Respostes correctes netes = núm. d'encerts – (núm. d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant la distribució proporcional.

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 32,5 punts.

7.4. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.5. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

A continuació es configurarà una llista, per a cadascun dels torns, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en ella coincidisca amb el número de llocs convocats. Aquestes constituiran la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part de l'escala APF-01-01, Subalterns, en la data de publicació de la present convocatòria.



Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se el citat ordre per la lletra «B» conforme el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. L'exercici es realitzaran en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves en cadascun dels torns convocats.



8.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Quedaran perdudes el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, tot i que es dega a causes justificades.



No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, el OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre a la persona aspirant, sempre i que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, no podent demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat pel OTS i, en tot cas, la realització de les mateixes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions del OTS o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar aquesta persona aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga el OTS sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, les persones membres del OTS, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si escau, de l'exemplar per a les persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3. Començades les proves, l'anunci de la celebració dels restants exercicis, si escau, es farà públic pel OTS a través dels mitjans establits en la base 13, amb una antelació mínima de 24 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 2 dies com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici diferent, d'acord amb el preceptuat en l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



8.4. En totes les proves el OTS prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, sent anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



9. Publicitat de les llistes

9.1. Conclosa la fase d'oposició, el OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova i, per tant la fase d'oposició, amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova, únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis segons el que es disposa en la base 7, en cadascun dels torns per ordre de puntuació i que, per tant, accedeixen a la fase de concurs.

9.2. A les persones incloses en les citades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex II, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.

9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, OTS es publicaran les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cadascun dels torns, desglossada en els diferents apartats del barem, concedint-los un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



9.4. Resoltes les possibles reclamacions, el OTS, mitjançant anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, servint aquesta publicació de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cadascun dels torns per la seua ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.6.

En cap cas el OTS podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un número superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 10 de la present convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. El OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des del següent al de la publicació aporten davant la Direcció General de Funció Pública, els següents documents:

a) Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

b) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



c) Certificació de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 %.

d) Certificat de capacitat a l'efecte de demanda d'ocupació o informe de compatibilitat per a l'acompliment de tasques i funcions del lloc.



e) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest efecte es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa o de la mateixa es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.3. No obstant això el disposat en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà accedir a les bases de dades de les administracions públiques, exclusivament a l'efecte de verificar les dades relatives a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica i certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, procedint al nomenament com a personal funcionari de carrera de l'escala APF-01-01, Subalterns a les persones aprovades a què fa referència la base 9.4, prèvia l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir del OTS relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgans tècnics de selecció

12.1. El OTS designat per a portar acabe el procés selectiu corresponent a la present convocatòria, estarà compost per: president/a, secretari/a i tres vocals, havent-se de designar el mateix nombre de suplents.



12.2. La relació nominal de les persones que integren el OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la forma prevista en la base 13 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3. El OTS, podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o tècnic i/o personal assessor especialista que estime oportuns per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon al OTS, exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones aspirants, tant en la fase de l'oposició com en la de concurs, així com, en general, adoptar quantes mesures siguen precises amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants del OTS, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en ells circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix hauran d'abstindre's les persones integrants del OTS que haguessin realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol una altra incidència el OTS tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública (c/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València).

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, el OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997 d'11 de febrer.

12.8. El funcionament del OTS s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent.



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos pel OTS es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat (Ocupació Pública) i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.





14. Recursos

14.1. La present convocatòria i quants actes administratius es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, postestativament, recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, directament, recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana conforme a el que s'estableix en els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit del OTS, si aquests últims decideixen directa o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se recurs d'alçada davant la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 10 de gener de 2019



La consellera de Justícia, Administració Pública,

Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





ANNEX I



I. Dret constitucional i organització administrativa

1. La Constitució Espanyola de 1978: característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals. Els Drets fonamentals i llibertats públiques: regulació, garanties i suspensió. El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble: composició i funcions.

2. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències de les comunitats autònomes. El control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

3. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: Títol Preliminar: Objecte i àmbit de la Llei; Títol I: El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere: Títol I, Objecte, principis generals i àmbit d'aplicació de la Llei.



II. Dret autonòmic

4. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

5. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell: composició, atribucions i funcions. Relacions entre el Consell i les Corts. Regulació en la Llei del Consell 5/1983, de 30 de desembre.

6. Govern i Administració. Els consellers. Estatut personal. L'Administració de la Generalitat: organització, competències i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració Pública de la Generalitat.

7. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat per a la igualtat de dones i homes.



III. Dret administratiu

8. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

9. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

10. Els òrgans de les administracions públiques. Principis d'actuació i funcionament. Classes d'òrgans. Òrgans col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Les relacions interorgàniques: coordinació i jerarquia.

11. Els drets de les persones en les seues relacions amb les administracions públiques. Els drets de l'interessat en el procediment administratiu i el dret obligació a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Protecció de dades: principis generals.



IV. Funció pública

12. Principis constitucionals en matèria de funció pública en la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana: objecte, principis i àmbit d'aplicació.

13. El personal al servei de les administracions públiques: concepte i classes. Estructuració de l'ocupació pública. Les ofertes públiques d'ocupació, instruments de planificació i ordenació del personal. Ordenació dels llocs de treball. Les relacions de llocs de treball i registres de personal.

14. Naixement i extinció de la relació de servei en l'administració de la Generalitat. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'administració de la Generalitat. Adquisició i pèrdua de la condició del personal empleat públic.

15. Les condicions de treball del personal al servei de l'administració de la Generalitat. Normativa reguladora. Règim retributiu del personal en l'Administració de la Generalitat.

16. Situacions administratives dels funcionaris al servei de la Generalitat. Drets i deures dels funcionaris públics de la Generalitat.



17. Règim d'incompatibilitats del personal empleat públic. Responsabilitat dels funcionaris públics. Règim disciplinari.



V. Labors pròpies i riscos laborals

18. Control d'accés, identificació, recepció, informació i atenció al ciutadà i a un altre personal visitant.

19. Treballs auxiliars d'oficina:

– Fotocopiat, ús d'escàner, enquadernació, màquines destructores, etiquetatge, plastificat, guillotinat, engrapat, trepant.

– Correspondència i paqueteria: Enviaments postals. Repartiment i distribució de documentació i correspondència.

– Emmagatzematge de materials: prestatgeries, penjadors, espais, etc. Emmagatzematge de materials perillosos. Retirada i reciclatge de residus.

20. Llei 31/1995, de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals: objecte, àmbit d'aplicació, drets i obligacions. Aspectes bàsics de l'evacuació d'edificis: plans d'actuació davant emergències.







ANNEX II

Barem fase concurs, subalterns, APF-01-01, torn lliure general

i torn de persones amb diversitat funcional



En la fase de concurs a què es refereix la base 7.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el següent barem:



A) Experiència professional: 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional dels participants d'acord amb el següent barem:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració pública, en funcions que actualment corresponen a l'escala APF-01-01, subalterns (definides en l'annex I de la LOGFPV), amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.

1.2. Per treballs realitzats en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres administracions públiques o en entitats de dret públic, vinculades o dependents d'una administració pública territorial, no contemplats en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en Societats Públiques Mercantils i Fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies de l'escala APF-01-01, Subalterns, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els següents criteris:

2.1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la mutualitat corresponent.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 20 punts.



B) Formació: 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a la següent escala:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau mitjà o C1+ llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

– Grau superior o C2: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.



2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per Ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 2 punts, per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no podrà superar els 15 punts.





ANNEX III

Oficines públiques



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP. Rambla Méndez Núñez, 41,03002.



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP. Carrer Major, 78, 12001

València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

C/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018



Oficines Prop



Alacant

– Alacant – C. Churruca, 29 – 03003

– Alacant – Rambla de Méndez Núñez, 41, – 03001

– Benidorm – Foietes – Colònia de Madrid, Av. Beniardà, 61 – 03500

– Elx – Pl de la Mercé, 5 – 03202

– Elda – Pl. Constitució 1. 03600

– Oriola – C. López Pozas, s/n, – 03300

– Torrevella – C. Germans Bazán, 6, Sota – 03181



Castelló

– Germans Bou – Castelló – Av. Germans Bou, 47 – 12003

– Carrer Major núm. 76 – Castelló – 12001

– Avinguda del Mar – Castelló – Av. del Mar, 16 – 12003

– Vila-real – C. Josep Ramón Batalla, 38 – 12540

– Vinaròs – Pl. de Jovellar, 2 – 12500

– Sogorb – Pl. del Almudín, 1 – 12400



València

– Gregorio Gea I – València – C. Gregorio Gea, 27 – 46009

– Gregorio Gea II – València – C. Gregorio Gea, 14. 46009

– CENTRE – València – Av. Baró de Càrcer, 36, 46001

– Alzira – Pl. Casassus, 1 – 46600

– Ontinyent – C/ Mayans, 19 – 46870

– Port Sagunt – Pl. Ramón de la Sota, s/n, (Edifici Rotonda) – 46520

– Requena – Pl. Consistorial, 2 – 46340

– Safor (Gandia) Av. República Argentina, 28 – 46700

– Sagunt – Camí ral, 65-67 – 46500

– Xàtiva – Albereda de Jaume I, 35, 32 – Xàtiva, 46800

– Ciutat administrativa 9 d'Octubre-C/ de la Democràcia, 77. Torres 1 i 4.



TELÈFON 012 D'INFORMACIÓ ADMINISTRATIVA DE LA GENERALITAT

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es diu des de fora de la Comunitat Valenciana: 96 386 60 00





ANNEX IV

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve: (Sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques tindre que implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans tindre que utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: orientada a accessos habituals, i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a això hauràs de registrar-te en el sistema bé de forma presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es



Certificat ACCV:

Certificats en Suport Programari

Els Certificats Qualificats de Ciutadà en Suport Programari emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris davant serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifrat de documents en tot tipus d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la Seu Electrònica de l'Agència Tributària, la Seu Electrònica de la Seguretat Social, la Seu Electrònica del Cadastre, la Seu Electrònica Generalitat, etc.



Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNIe:

Tal com recull la Declaració de Pràctiques de Certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

Com a mitjà d'Autenticació de la Identitat, el Certificat d'Autenticació (Digital Signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat enfront de qualsevol.

Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant la utilització del Certificat de Signatura (non Repudition), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aqueixa signatura, podent d'aquesta forma demostrar la identitat del signant sense que aquest puga repudiar-lo.

Com a mitjà de certificació d'Integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/

Mapa web