Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de març de 2019, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen subvencions al transport universitari en la Comunitat Valenciana per al curs 2018-2019. [2019/2999]

(DOGV núm. 8516 de 28.03.2019) Ref. Base de dades 002869/2019




Índex



I. Subvenció

Apartat 1. Objecte

Apartat 2. Entitats beneficiàries

Apartat 3. Finançament

Apartat 4. Naturalesa i quantia de la subvenció

Apartat 5. Criteris de concessió



II. Requisits

Apartat 6. Requisits generals exigibles



III. Regles de procediment

Apartat 7. Model de sol·licitud i documentació adjunta

Apartat 8. Termini i lloc de presentació de sol·licituds

Apartat 9. Instrucció del procediment

Apartat 10. Proposta de concessió i denegació de les subvencions



Apartat 11. Resolució

Apartat 12. Obligacions dels beneficiaris de la subvenció



IV. Justificació i pagament de les subvencions

Apartat 13. Justificació i pagament

Apartat 14. Recursos



Per Ordre 3/2019, de 31 de gener, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions al transport universitari en la Comunitat Valenciana (DOGV 8482, 08.02.2019).

De conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





I. Subvenció



Apartat 1. Objecte

Convocar per al curs acadèmic 2018-2019 les subvencions al transport universitari en la Comunitat Valenciana, regulades en l'Ordre 3/2019, de 31 de gener, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions al transport universitari en la Comunitat Valenciana (DOGV 8482, 08.02.2019).



Apartat 2. Entitats beneficiàries

Podran sol·licitar aquesta subvenció les associacions d'estudiants universitaris, les cooperatives de consumidors i usuaris l'objecte de les quals siga el transport d'alumnat universitari, els ajuntaments i, subsidiàriament, per a aquelles rutes on no concórreguen alguna d'aquestes entitats, les empreses de transport públic regular permanent d'ús general.

Queden excloses les empreses en crisis definides en les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisis (DOUE C 249, 31.07.2014).



Apartat 3. Finançament

Les subvencions contingudes en la present convocatòria es concediran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per l'any 2019, per un import global màxim de 400.000,00 € (quatre-cents mil euros), amb càrrec al programa pressupostari 422.60, Universitat i estudis superiors, de l'aplicació pressupostària 09.02.03.422.60.4, línia de subvenció S1314000 «Transport de l'alumnat universitari», prevista en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2019.

El mencionat import podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, o de l'existència de romanents d'altres convocatòries finançades amb càrrec al mateix crèdit o a crèdits inclosos en el mateix programa o programes del mateix servei, que no requerirà nova convocatòria, de conformitat amb el que es preveu en l'article 58, apartat 2 del Reglament de la Llei general de subvencions.



Apartat 4. Naturalesa i quantia de la subvenció

1. Les entitats que preveu l'apartat 2 d'aquesta convocatòria presentaran sol·licituds telemàtiques de subvenció per a rutes del servei de transport universitari, una sol·licitud telemàtica per a cada ruta, entre la població origen de la ruta i el campus universitari destinació de les universitats públiques valencianes. Aquestes rutes podran incloure en el seu itinerari, a més de la localitat origen de la ruta, altres localitats com a parades de la ruta amb igual campus universitari de destinació.

2. La subvenció consistirà en una ajuda al finançament del cost del servei de transport universitari corresponent al curs acadèmic 2018-2019. L'òrgan instructor determinarà la distribució de la subvenció del crèdit disponible en l'exercici pressupostari de 2019, entre les rutes sol·licitades que complisquen els requisits establits en aquesta convocatòria.



3. En cap cas, l'import de les subvencions atorgades podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat de transport universitari a desenvolupar per les entitats beneficiàries en el curs acadèmic 2018-2019.



Apartat 5. Criteris de concessió

Les subvencions es concediran a aquelles sol·licituds que complisquen els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria i la quantia de la subvenció serà determinada proporcionalment en funció dels paràmetres distància quilomètrica, ponderació sobre distància i nombre d'estudiants que els corresponga a cadascuna de les parades realitzades en els diferents municipis que conformen la ruta.

El valor d'aquests paràmetres vindrà determinat després de l'aplicació del següent barem:

1. Distància quilomètrica «km». És la distància entre cadascuna de les parades de la ruta sol·licitada i el campus universitari de destinació.

Quan la mateixa entitat sol·licitant present diferents rutes amb el mateix campus universitari de destinació i alguna d'aquestes tinga un cens igual o inferior a deu estudiants universitaris, només es computarà en una d'aquestes el tram de recorregut la via del qual siga coincident.

2. Ponderació sobre distància «Pd». A cadascuna de les parades que conformen la ruta se li assignarà un valor denominat ponderació amb la finalitat d'atorgar major pes a les distàncies superiors. Aquest valor es determinarà sobre la base dels següents criteris:

a) Si la distància des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació es troba dins de l'interval 20-24 km s'aplica una ponderació igual al número de km menys 15.



Pd = km – 15



b) Si la distància des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació es troba dins de l'interval 25-85 km s'aplica una ponderació igual al número de km multiplicat per 0,20 més 5.



Pd = 0,20 x núm. km + 5



c) Si la distància des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació és superior a 85 km s'aplica una ponderació igual a 22.



Pd = 22



3. Nombre d'estudiants «Ne». El nombre d'estudiants als quals es proporcionarà el servei, que es computarà sobre la base dels següents criteris:

a) No es computarà nombre d'estudiants en temps de trajecte superiors a 90 minuts, en distàncies inferiors a 20 km, ni en distàncies superiors a 90 km.

b) Només es computarà fins a un màxim del 30 % del cens universitari en aquells municipis que disposen de mitjà de transport per ferrocarril de rodalia.

c) Només es computarà fins a un màxim del 30 % del cens universitari en aquells municipis el temps de trajecte dels quals des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació siga entre 80 i 90 minuts.

d) Només es computarà fins a un màxim del 30 % del cens universitari per al cas de rutes sol·licitades per ajuntaments.

e) Només es computarà fins a un màxim del 55 % del cens universitari en la resta dels casos.

Els percentatges màxims sobre el cens universitari assenyalats anteriorment no seran aplicables per al cas d'associacions d'estudiants universitaris i cooperatives de consumidors i usuaris que acrediten degudament el nombre d'associats que utilitzen el transport universitari, en aquest cas s'aplicarà el nombre diari d'alumnat efectivament transportat.

Quan es done la circumstància que concórreguen en la sol·licitud d'una mateixa ruta empreses de transport públic regular permanent d'ús general i ajuntaments, associacions d'estudiants universitaris o cooperatives de consumidors i usuaris, es procedirà a computar el cens universitari només als ajuntaments, associacions d'estudiants universitaris o cooperatives de consumidors i usuaris, en concordança amb l'apartat 2 d'aquesta convocatòria.

La quantia de la subvenció que corresponga a cadascuna de les rutes sol·licitades s'obtindrà com a resultat del repartiment proporcional de l'import del crèdit global màxim que s'estableix en l'apartat 3 d'aquesta convocatòria entre totes les sol·licituds, en funció dels valors assignats als paràmetres de cadascuna de les parades que componen cada ruta, segons es formula a continuació:





II. Requisits



Apartat 6. Requisits generals exigibles

Per a la concessió d'aquestes subvencions s'hauran de complir els requisits següents:

1. La distància entre la població o poblacions des de les quals es preste el servei de transport i el campus universitari destinació de cada ruta no serà inferior a 20 km ni superior a 90 km.

2. El temps de duració del trajecte no serà superior a 90 minuts.

3. El servei de transport haurà de prestar-se en la totalitat dels períodes lectius del curs acadèmic 2018-2019 i els horaris hauran d'ajustar-se als de la jornada lectiva.

4. El punt de destinació i el d'origen del retorn serà el corresponent campus universitari.

5. La prestació del servei es realitzarà a risc i perill de l'empresa que haja de realitzar el transport, i sempre complint allò que disposa la normativa reguladora de l'activitat del transport per carretera.



6. En el supòsit d'empreses de transport públic regular permanent d'ús general, aquestes hauran d'aplicar un descompte als estudiants universitaris, que en cap cas podrà ser inferior al 25 per cent sobre les tarifes oficials aprovades per la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori per a l'any 2018.

7. Si en la sol·licitud telemàtica de subvenció per a una mateixa ruta, amb la mateixa localitat origen i el mateix campus universitari de destinació, concórreguen diverses entitats, només podrà computar-se el cens universitari d'aquesta localitat per a una única sol·licitud. En aquest cas, el cens universitari serà assignat a l'entitat sol·licitant que haja sigut beneficiària d'aquestes subvencions durant un major nombre de convocatòries en anteriors cursos acadèmics, havent acreditat així una continuïtat major en el manteniment del servei de transport universitari, objecte últim d'aquesta convocatòria.

En cas concurrència d'entitats sol·licitants que hagen sigut beneficiàries del mateix nombre de convocatòries en anys anteriors, s'assignarà el cens de la localitat a aquella entitat sol·licitant que oferisca el servei de transport a un major nombre d'alumnat universitari.







III. Regles de procediment



Apartat 7. Model de sol·licitud telemàtica i documentació adjunta

1. La tramitació i presentació de la sol·licitud es realitzarà únicament per mitjans electrònics en la plataforma de tramitació de la Generalitat Valenciana.

Per a realitzar la tramitació electrònica, l'entitat sol·licitant pot fer servir qualsevol dels certificats admesos per la seu electrònica de la Generalitat.

Així mateix, la tramitació electrònica es pot dur a terme mitjançant representant autoritzat identificat en el sistema de gestió de la representació de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana.

2. El punt d'accés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en l'adreça web https://sede.gva.es. L'accés directe a aquest tràmit estarà disponible en el següent enllaç: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=274.

Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tecnicoinformàtiques s'atendran mitjançant el correu: generalitat_en_red@gva.es.

Els dubtes relacionats amb el contingut d'aquesta convocatòria seran atesos, exclusivament, mitjançant el correu electrònic transporteuniv@gva.es.

Una vegada emplenada la sol·licitud telemàtica, segons el model de l'annex I, l'haurà de signar el sol·licitant que emprarà qualsevol dels sistemes de signatura electrònica acceptats per la seu electrònica i l'haurà d'enviar pel procediment telemàtic establit, es considerarà presentada amb caràcter general, obtenint el resguard de la sol·licitud que haurà de ser conservat pel sol·licitant per a acreditar, en cas que siga necessari, la presentació de la seua sol·licitud en el termini i forma establits.



No seran tingudes en compte aquelles sol·licituds emplenades per via telemàtica que no completen el procés de presentació establit.

3. Els annexos normalitzats per a la tramitació d'aquesta subvenció que es relacionen en aquesta convocatòria, tant per a la sol·licitud com per a la posterior justificació en cas de resultar beneficiaris de la subvenció, estaran disponibles per al seu emplenament en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/es/web/universidad/ayudas-al-transporte-universitario.



4. En la sol·licitud telemàtica les entitats interessades presenten declaració responsable de no estar incurses en cap prohibició per a obtindre la condició de beneficiàries de la subvenció, de les assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Així mateix, en la sol·licitud telemàtica, les entitats interessades autoritzaran la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per a obtindre les dades d'identificació personal mitjançant el sistema de verificació de dades d'identitat; així com per a verificar que es troben al corrent de les seues obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb la Hisenda Autonòmica Valenciana i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

No obstant això, aquestes autoritzacions podran ser denegades expressament per les entitats sol·licitants, en aquest cas, hauran de facilitar la localització dels documents que permeten la identificació personal, així com les corresponents certificacions que acrediten que estan al corrent de les seues obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb la Hisenda Autonòmica Valenciana i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Les dades de caràcter personal contingudes en aquesta sol·licitud podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència, com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les seues funcions pròpies que tenen atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Així mateix, se l'informa de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 15 i següents del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 (DOUE 04.05.2016) Pot consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en: http://www.ceice.gva.es/aviso-legal.

A la sol·licitud telemàtica s'hi hauran d'adjuntar els següents documents:

1. NIF i estatuts o documentació acreditativa de la constitució de l'entitat sol·licitant, si no consta en poder d'aquesta direcció general o han sigut modificats.

2. Memòria tipus, per a cada ruta sol·licitada, en la qual han de desenvolupar-se cadascun dels apartats contemplats en l'annex II de la present convocatòria.

3. Descripció detallada de cada ruta sol·licitada, ajustada al model que figura com a annex III d'aquesta convocatòria.

4. Descripció d'eixides i retorns de cada ruta sol·licitada, ajustada al model que figura com a annex IV d'aquesta convocatòria, en el qual s'indicarà l'hora de totes les eixides diàries des de les poblacions que componen la ruta cap al campus universitari de destinació, així com l'hora de tots els retorns diaris des del campus universitari cap a les poblacions de la ruta. Així mateix, en cadascuna de les eixides i dels retorns, caldrà indicar el nombre d'alumnes que utilitzen el servei de transport universitari.

5. Manteniment de tercers ajustat al model que figura en aquesta convocatòria, si no consta en poder d'aquesta direcció general o ha sigut modificat el compte bancari en què desitgen rebre la subvenció en cas de ser beneficiari.

6. Si l'entitat sol·licitant és un ajuntament, una associació d'estudiants universitaris o una cooperativa de consumidors i usuaris, l'objecte dels quals siga el transport de l'alumnat universitari, presentaran, a més del que s'indica en els apartats 1 a 5:

6.1. Declaració jurada de no haver sol·licitat o obtingut cap altra subvenció per a la mateixa finalitat, o bé, si escau, de les que haja sol·licitat o obtingut, amb indicació de l'entitat concedent i de la quantia, especificant si aquesta subvenció està sotmesa al règim de minimis segons annex V.

6.2. Declaracions responsables subscrites pel representant de l'empresa prestadora del servei de transport, a les quals fa referència l'apartat 7.

6.3. D'acord amb la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació de transports terrestres, modificada per la Llei 9/2013, de 4 de juliol, i amb el Reial decret 1211/1990, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'ordenació de transports terrestres, modificat pel Reial decret 1225/2006, de 27 d'octubre, haurà d'annexar la següent documentació:

a) Precontracte o contracte amb una empresa de transport públic regular permanent d'ús especial.

b) Autorització administrativa especial, a favor de l'empresa, necessària per a la realització de transport públic regular permanent d'ús especial, expedida pels serveis territorials de la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que cobrirà la totalitat del recorregut. En el supòsit que no es dispose d'aquesta en el moment de sol·licitar la subvenció, haurà d'adjuntar el document que acredite haver-la sol·licitada, i en tot cas haurà de presentar-la amb anterioritat a la concessió de la subvenció.

Si l'entitat sol·licitant és una associació d'estudiants universitaris o una cooperativa de consumidors i usuaris l'objecte de les quals siga el transport universitari, haurà de presentar, segons preveu l'article 16 de la Llei 14/2008, de 18 de novembre, de la Generalitat, d'associacions de la Comunitat Valenciana, un certificat del secretari de l'associació o cooperativa en què faça constar el nombre actualitzat de socis que efectivament utilitzen diàriament el servei de transport universitari.



7. Si l'entitat sol·licitant és una empresa de transport públic regular permanent d'ús general, presentarà, a més del que s'indica en els apartats 1 a 5:

7.1. Declaració responsable, signada per la persona representant legal de l'empresa, sobre la percepció d'altres ajudes de minimis concedides per qualsevol projecte a l'empresa durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, conformement al Reglament (UE) número 360/2012, de la Comissió, de 25 d'abril, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis concedides a empreses que presten serveis d'interés econòmic general (DOUE L 114, 26.04.2012), o altres ajudes de minimis concedides conformement a altres reglaments de minimis, a fi de comprovar que no se superen els límits que estableix l'article 3.2 del Reglament (CE) número 1407/2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis o, si escau, declaració responsable de no haver rebut cap altra ajuda de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.



7.2. Declaració responsable, signada per la persona representant legal de l'empresa, sobre la percepció d'altres subvencions estatals concedides per a les mateixes despeses subvencionables durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, per establir l'article 5.2 del mencionat reglament (CE) número 1407/2013 l'acumulació d'aquestes ajudes, si aquesta acumulació no excedeix la intensitat d'ajuda o l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió, o, si escau, declaració responsable de no haver percebut cap altra d'aquestes ajudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.



7.3. Declaració responsable, signada per la persona representant legal de l'empresa, acreditativa que l'empresa no està en crisi, en el sentit de les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisis (DOUE C 249, 31.07.2014).

Aquestes declaracions responsables s'emplenaran mitjançant l'annex VI.

7.4. La concessió administrativa per a la prestació del servei en la qual s'incloguen totes les localitats de les rutes sol·licitades i els campus universitaris de destinació.

7.5. Si la concessió administrativa no inclou els campus universitaris de destinació de cada ruta sol·licitada, caldrà presentar una autorització de la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori de canvi d'itinerari d'accés a aquests campus universitaris de destinació.



7.6. El quadre de tarifes per a les rutes sol·licitades aprovat per la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori referides a l'any 2018.

7.7. El quadre de tarifes a aplicar als estudiants universitaris.



Apartat 8. Termini i lloc de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds telemàtiques serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'acord amb el que s'estableix en el resolc anterior.

En el supòsit de presentar el sol·licitant més d'una sol·licitud per ruta es considerarà vàlida l'última presentada.



Apartat 9. Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció de l'expedient serà la Subdirecció General d'Universitat, Investigació i Ciència, la qual realitzarà d'ofici totes les actuacions que considere necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'haja de dictar la resolució.

2. Si la documentació aportada està incompleta, es requerirà, mitjançant notificació per mitjans electrònics perquè, en el termini de deu dies, esmenen la falta o adjunten els documents preceptius, amb advertiment que si no ho fan així, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, d'acord amb el que s'estableix en els articles 43 i 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i amb els efectes previstos en l'article 21 de la mencionada llei.

3. Per a l'estudi, comprovació de les sol·licituds telemàtiques presentades i selecció de les entitats sol·licitants beneficiàries que complisquen els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria, es constituirà una comissió d'avaluació, que actuarà com a òrgan col·legiat, amb la composició que a continuació s'assenyala i que, en tot cas, s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada entre dones i homes, establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes:

a) Presidència: la persona titular de la Subdirecció General d'Universitat, Investigació i Ciència, o persona en qui delegue.

b) Secretari o secretària: la persona titular que exercisca la prefectura del Servei de Gestió Economicopressupostària de les universitats.

c) Vocals: un funcionari una funcionària de la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència, un funcionari o funcionària designat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, i un funcionari o funcionària designat per la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori.

4. El funcionament de la comissió d'avaluació s'ajustarà al que disposen les normes contingudes a aquest efecte en el títol preliminar, capítol II, secció 3a de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Apartat 10. Proposta de concessió i denegació de les subvencions

1. De les reunions que realitze la comissió d'avaluació s'estendrà acta en què consten les incidències sobre l'avaluació de les sol·licituds presentades. La comissió d'avaluació haurà d'emetre un informe en el qual es concrete el resultat definitiu de l'avaluació efectuada, i elevarà a la persona titular de la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència, a través de l'òrgan instructor, la relació de rutes sol·licitades proposades per a la concessió de les subvencions, així com la relació de rutes sol·licitades proposades per a la seua denegació.



2. L'òrgan instructor, a la vista de l'informe de la comissió d'avaluació, determinarà la distribució de les subvencions entre les rutes beneficiàries de l'import del crèdit global màxim establit en l'apartat 3 d'aquesta convocatòria, formularà la proposta de concessió, amb indicació de la quantia de la subvenció, de les entitats i rutes beneficiàries, i de les entitats i rutes no beneficiàries amb indicació del motiu de denegació, i emetrà informe en el qual conste que, de la informació que consta en el seu poder es desprén que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits per a accedir a les subvencions objecte de la convocatòria.





Apartat 11. Resolució

L'òrgan instructor, de conformitat amb l'informe de l'òrgan col·legiat que estableix l'apartat 9 d'aquesta convocatòria, formularà la proposta de resolució que serà signada per la persona titular de la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència, per delegació de la persona titular de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



El termini per a dictar i notificar la resolució, que posa fi a la via administrativa, serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds telemàtiques establit en aquesta convocatòria, sense perjudici de l'ampliació de terminis prevista en l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La Resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i també en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. La publicació substituirà la notificació individual i tindrà els mateixos efectes d'aquesta, d'acord amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Apartat 12. Obligacions dels beneficiaris de la subvenció

Les entitats beneficiàries de la subvenció queden sotmeses al que es preveu en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, en conseqüència, tenen les següents obligacions:



1. Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda.

2. Justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits de la convocatòria, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió de la subvenció.



3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que els siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.

4. Comunicar a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport l'obtenció d'altres subvencions concedides per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics; així com, el compliment dels requisits que afecten les ajudes de minimis regulades pel Reglament (CE) número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

5. Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

6. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària en cada cas, així com tots els estats comptables i registres específics que siguen exigits per les bases reguladores de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.



7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

8. Adoptar les mesures de difusió que preveu l'apartat 4 de l'article 18 de la mencionada llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A aquest efecte, les empreses que realitzen el servei de transport universitari hauran d'exposar clarament en tots els autobusos de les línies subvencionades i en tots els centres de venda de bitllets o bons, la tarifa per als estudiants universitaris, i hauran de fer constar que el servei de transport universitari està subvencionat per la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

9. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. Les entitats beneficiàries que perceben una subvenció de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern, i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en el període de l'any en què es resolga la corresponent convocatòria de subvenció del transport universitari per import superior a 10.000 €, hauran de publicar aquesta i indicar l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web de les persones beneficiàries. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.

11. En el cas que les entitats beneficiàries subcontracten l'activitat subvencionada hauran d'atindre's a les disposicions previstes en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.







IV. Justificació i pagament de les subvencions



Apartat 13. Justificació i pagament

Al pagament d'aquestes subvencions podrà aplicar-se el règim que estableix l'article 171.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Amb anterioritat a la justificació, es podrà anticipar fins a un 30 per cent de l'import anual de la subvenció concedida, per al cas d'associacions d'estudiants universitaris, de cooperatives de consumidors i usuaris l'objecte de les quals siga el transport d'alumnat universitari i ajuntaments, amb la sol·licitud prèvia de qualsevol d'aquestes entitats que siga beneficiària després de la resolució de concessió. D'acord amb el que s'estableix en l'article 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, totes aquestes entitats queden exonerades de la constitució de garanties.

El termini per a presentar la documentació justificativa finalitza el 30 de setembre de 2019 i es realitzarà, una vegada publicada la resolució de concessió de subvenció, mitjançant la presentació telemàtica davant la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència a través del procediment Aportació de documentació a un expedient d'ajudes de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18542&version=amp), de la següent documentació:



1. Documentació justificativa a presentar per totes les entitats beneficiàries:

1.1. Memòria explicativa subscrita pel representant legal de l'entitat beneficiària de les activitats realitzades on es declare el grau de compliment de l'activitat subvencionada, així com que ha quedat complida l'activitat que ha motivat la concessió de la subvenció, amb expressió detallada de les dades sobre el servei prestat (rutes, alumnes transportats, descomptes realitzats, punts d'anada i tornada, etc.) emplenant l'annex VII. Quan les activitats hagen sigut finançades, a més amb aquesta a subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se l'import, procedència i aplicació d'aquests fons.



1.2. Declaració responsable de no estar incursos en procés de reintegrament de subvencions segons preveu l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ajustada al formulari que figura com a annex VIII d'aquesta convocatòria.

1.3. En el cas que l'entitat beneficiària haja presentat denegació expressa sobre consentiment perquè la Conselleria obtinga directament els corresponents certificats telemàtics, aquesta haurà de presentar els corresponents certificats que acrediten que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



1.4. Còpia de tota la publicitat que les empreses prestadores del servei de transport hagen elaborat per a donar a conéixer públicament que l'activitat que realitzen està subvencionada per la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en compliment del que s'estableix en l'apartat 12.8 d'aquesta convocatòria.



2. Documentació justificativa a presentar per ajuntaments, associacions d'estudiants universitaris o cooperatives d'usuaris i consumidors l'objecte dels quals siga el transport universitari.

A més de la documentació establida en l'apartat 13. 1 hauran d'adjuntar:

2.1. Les factures expedides per l'empresa contractista pel servei de transport universitari de la totalitat del curs acadèmic al qual es refereix l'ordre de convocatòria, no serà necessari acreditar que aquestes han sigut efectivament pagades abans de finalitzar el termini de justificació.



2.2. En el cas que a la sol·licitud hi haja adjuntat el precontracte amb l'empresa prestadora del servei del transport, haurà d'annexar el contracte signat i vigent per al curs 2018-2019.



3. Documentació justificativa a presentar per ajuntaments:

A més de la documentació establida en els apartats 13.1 i 13.2, els ajuntaments hauran d'acreditar estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, segons estableix l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.





4. Documentació justificativa a adjuntar per les empreses de transport públic regular permanent d'ús general:

A més de la documentació establida en l'apartat 13.1, s'haurà d'adjuntar un informe de la Delegació d'Alumnes corresponent a la universitat de destinació, en què es faça constar el compliment efectiu de l'activitat subvencionada.

Presentarà també memòria justificativa del cost en què ha incorregut per la realització de l'actuació subvencionada, amb el desglossament de cadascuna de les despeses contretes i ingressos obtinguts, subscrita per la persona responsable de l'àrea econòmica de l'empresa, amb el vistiplau de la persona representant legal.

El lliurament de l'import a favor de les entitats beneficiàries s'efectuarà després de l'oportuna comprovació per l'òrgan instructor, la Subdirecció General d'Universitat, Investigació i Ciència, de la documentació justificativa presentada.

La no-presentació de la documentació més amunt indicada en el termini establit suposarà, amb l'audiència prèvia a l'interessat, la pèrdua del dret a percebre la totalitat de la subvenció, mitjançant el corresponent procediment.

Així mateix, es podrà minorar l'import total de l'ajuda en la quantia que no haja sigut justificada segons el que s'estableix en el present apartat, atés el cost real de l'activitat i de les altres subvencions que s'hagen concedit al beneficiari amb la mateixa finalitat.



Apartat 14. Recursos

De conformitat amb el que es preveu en els articles 114, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició, o bé es podrà plantejar directament recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant el conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 25 de març de 2019.– El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web