Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria de la primera etapa de les subvencions per al desenvolupament del programa mixt d'ocupació i formació Escoles d'Ocupació Et Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables a càrrec del Programa Operatiu Comunitat Valenciana (POCV), per a l'exercici pressupostari 2019, en aplicació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes. [2019/322]

(DOGV núm. 8465 de 16.01.2019) Ref. Base de dades 000467/2019








Com que es preveu en el projecte de Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, dins del programa 322.52, Formació i Qualificació Professional, la línia de subvenció S7978000, dirigida a subvencionar el programa mixt d'ocupació i formació POCV (Escoles d'Ocupació Et Formem) es considera oportuna la tramitació anticipada d'una resolució de convocatòria d'ajudes destinades a aquest programa per a l'exercici 2019, segons el que es preveu en l'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, que estableix que es pot arribar al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i ha de constar en tots els tràmits que aquest atorgament està condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a fer-ho.



En virtut de tot el que s'ha exposat i d'acord amb el que es preveu en l'article 16.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, aquesta Secretaria Autonòmica d'Economia i Ocupació, Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació procedeix a dictar la resolució d'aprovació a càrrec de l'exercici pressupostari 2019 de la convocatòria de subvencions, en aplicació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes. D'acord amb el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:





Primer. Aprovació de la convocatòria i la indicació de les bases reguladores de les subvencions

Es convoquen per a l'exercici 2019 subvencions per al desenvolupament de la primera etapa del programa mixt d'ocupació i formació Escoles d'Ocupació Et Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables, a càrrec del Programa Operatiu Comunitat Valenciana (POCV) en aplicació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes, publicades en el DOGV de 19 de juliol de 2017.





Segon. Finançament i import de la convocatòria

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió, en el pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2019, per la qual cosa la quantia total màxima que consta en el paràgraf següent té caràcter estimat, a l'efecte del que es preveu en l'article 56 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara endavant, RLGS i LGS respectivament).

Es destina per a atendre les subvencions un import global màxim de 4.600.000 € a càrrec de la línia pressupostària S7978000 del capítol IV del subprograma 322.52, del pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2019, amb la següent distribució territorial de caràcter estimatiu:



Alacant 1.570.780 €

Castelló 1.009.727 €

València 2.019.493 €

Total 4.600.000 €





Aquestes ajudes es desenvolupen a través del Programa Operatiu Comunitat Valenciana són susceptibles de cofinançament a càrrec del Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu Comunitat Valenciana (POCV).

Les ajudes a la formació regulades en aquesta resolució són compatibles amb el mercat comú, d'acord amb l'article 107, apartat 1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, del Tractat i de comunicar d'acord amb el que es preveu en l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no reuneixen tots els requisits de l'article 107.1 esmentat, perquè no suposen avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència, i no afecten els intercanvis comercials entre els estats membres.



Tercer. Objecte i condicions de la concessió de les subvencions

Aquesta resolució té per objecte convocar per a l'exercici 2019, a través del procediment de concurrència competitiva, subvencions destinades al desenvolupament de programes d'ocupació i formació a fi de cobrir les deficiències estructurals detectades en matèria de qualificació i inserció en la planificació estratègica del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, així com la millora de la qualificació i la inserció professional dels col·lectius establits en l'Estratègia espanyola d'activació per a l'ocupació, especialment per als que tenen més dificultat en l'accés o la permanència en l'ocupació.



D'acord amb el que es preveu en les bases reguladores, en aquesta primera etapa es desenvoluparan especialitats completes, dirigides a l'obtenció dels certificats de professionalitat de nivell 1 i, per a fer-ho, han de complir tots els requisits establits en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat (d'ara endavant, RD 34/2008) i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desenvolupa el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i els reials decrets pels quals s'estableixen certificats de professionalitat dictats en l'aplicació (d'ara endavant, Ordre ESS/1897/2013).

Els projectes Et Formem tindran una durada de 6 mesos i la durada dels contractes de treball subscrits amb l'alumnat/treballador no pot excedir la data de finalització d'aquesta etapa de formació en alternança amb el treball o la pràctica professional, dirigida a l'aprenentatge, la qualificació i l'adquisició d'experiència professional. Amb aquesta finalitat es dedicarà la formació per a l'ocupació un mínim del 25 % de la durada de l'etapa.

Durant aquesta primera etapa s'impartirà la següent formació complementària de caràcter modular: inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere, codi FCOO03, de 10 hores de durada; bàsic de prevenció de riscos laborals, codi FCOS02, de 30 hores de durada.

A més, es poden impartir altres mòduls complementaris, com a idiomes o treball en equip.

A l'efecte de complir el percentatge mínim de formació per a l'ús del 25 % de durada, de cada un dels certificats de professionalitat sol·licitats en aquesta convocatòria, es computarà el període de formació de cada un d'aquests, i exclourà el mòdul Pràctiques professionals no laborals (PPNL), també s'inclouran els períodes de formació esmentats en els apartats 7, 8, 9 de l'article 5 de l'Ordre de bases, inclosos en cada un d'aquests, la durada dels quals ha de ser igual o superior al percentatge esmentat. Els projectes que no s'adeqüen al que es preveu en aquest paràgraf es denegaran per incompliment del requisit esmentat.



L'alumnat ha de complir els requisits mínims establits en l'article 4 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores. Així mateix, d'acord amb el que es preveu en l'article 12.1 de la mateixa ordre, s'haurà d'acreditar que la selecció de l'alumnat es concreta en els col·lectius esmentats, a l'efecte dels quals, els serveis socials certificaran a través d'un llistat ordenat de més puntuació a menys, els resultats obtinguts, i atorgaran un punt per cada un dels 11 col·lectius en què es puga enquadrar una mateixa persona.

L'entitat ha d'aportar al centre SERVEF, juntament amb l'oferta de serveis formatius, el llistat esmentat i haurà d'haver comprovat anteriorment que es troben registrades com a demandants d'ocupació. El centre SERVEF inclourà aquestes persones en l'oferta de serveis formatius.



L'alumnat ha de ser major de 16 anys i, a més, tindre edat de treballar com a mínim fins a la finalització del projecte.



Quart. Termini de presentació de sol·licituds

1. D'acord amb el que es preveu en l'article 14 de la Llei 39/2015, del dia 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de presentació de sol·licituds, documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud, sol·licitud de bestreta, presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb aquesta convocatòria, en tot cas, els interessats estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu.

2. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on pot accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web www.labora.gva.es a través de l'enllaç «sol·licitud telemàtica». Per això, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de Representants. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'ha d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits via telemàtica.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria.



Cinqué. Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud

1. Documentació que ha de presentar l'entitat sol·licitant. En el cas de mancomunitats o agrupacions d'entitats locals constituïdes en acords o pactes per l'ocupació, la documentació relacionada en l'apartat següent s'aportarà per cada un dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o una part de les activitats en nom i per compte del primer.

2. Les sol·licituds, que s'han d'efectuar per la persona representant legal de l'entitat, s'acompanyaran de la següent documentació utilitzant, si escau, els models normalitzats disponibles en la pàgina web www.labora.gva.es:

a) Autorització expressa al Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això si de la comprovació efectuada resulta alguna discordança amb les dades facilitades pel mateix interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a fer les actuacions procedents per a aclarir-la. Si el sol·licitant no presta el seu consentiment, ha d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat.

Quan d'acord amb la seua forma de constitució l'entitat beneficiària estiga subjecta al règim de dret privat, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta que consisteix en fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com, si escau, poders de representació. En el cas que aquesta s'haja aportat anteriorment i no haja patit cap variació, n'hi haurà prou amb el certificat del representant legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui ostente la representació el dia de presentació de la sol·licitud.

Quan es tracte d'una mancomunitat o una agrupació d'entitats locals constituïdes en acords o pactes per l'ocupació, cada un dels membres que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer, han de presentar certificació emesa per l'òrgan competent amb detall dels compromisos assumits per cada un dels membres, així com l'autorització de la concessió i el pagament de la subvenció a l'entitat sol·licitant.

Admés en el cas d'acords/pactes territorials s'ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, l'acord adoptat per a l'execució del projecte per l'òrgan de govern de l'acord o pacte territorial.

b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de la LGS, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, tant en el moment de la concessió com en el del cobrament de la subvenció.



c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

d) Autorització al Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè obtinga de manera directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

No obstant això, el sol·licitant pot denegar expressament aquesta autorització i haurà d'aportar, aleshores, les certificacions que a continuació es relacionen, i que tenen un període de validesa de sis mesos, a comptar des de la data de l'expedició d'acord amb tot el que s'estableix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions:

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les obligacions tributàries.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions.

– De les direccions territorials competents en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE), o declaració responsable de l'exempció o no-subjecció.

f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que s'estableix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell.

3. Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud

a) Certificació acreditativa del finançament de la part del cost del projecte no subvencionada, i s'entén així que queda a compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a l'execució total de l'activitat subvencionada.

b) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la seua disponibilitat per a l'execució de l'obra o servei previstos. En el cas de titularitat privada, escriptura pública de cessió per a ús públic per un termini no inferior a vint-i-cinc anys. L'òrgan instructor pot eximir d'aquest requisit substituint-lo per l'autorització dels/les titulars a determinades entitats pel caràcter social de l'obra o servei que s'haja de fer, i les circumstàncies han de quedar degudament acreditades en l'expedient.

c) Fitxa de domiciliació bancària del compte específic al qual el Servei Valencià d'Ocupació i Formació transferirà els fons en el cas que s'aprove el projecte, així com la certificació de l'obertura d'aquest.



d) Projecte relatiu a l'obra o servei a fer, el contingut mínim del qual consistirà en una memòria en què es recolliran els aspectes següents:



– Denominació i dades d'identificació del projecte i de l'entitat sol·licitant.

– Descripció detallada de l'obra o el servei que calga fer. Segons l'obra que s'haja de fer, s'ha d'acompanyar d'un projecte bàsic o projecte tècnic complet signat pel personal tècnic competent. En tot cas, si es tracta d'un projecte bàsic, ha de contindre, almenys, una memòria descriptiva, unitats d'obra, plans generals i pressupost amb estimació global per capítols. Compromís formal d'aportar amb la documentació d'inici tots els permisos necessaris per al desenvolupament de l'activitat.

e) Projecte de Pla formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servei que calga desenvolupar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o serveis. Cada itinerari formatiu ha d'incloure la denominació dels mòduls que l'integren i la durada.

Així mateix, en el projecte de Pla formatiu s'especificaran també els aspectes següents:

• Descripció i justificació que l'equip didàctic i el material fungible són els idonis per a la formació de les persones participants i per a la realització del Pla formatiu. Entre els mitjans previstos per a la formació de les persones participants es disposarà d'accés a internet a través d'una connexió de banda ampla, així com l'equipament informàtic i de projecció audiovisual precís per a la utilització d'aquest recurs a les aules. Si l'entitat sol·licitant no té una connexió de banda ampla, l'alta es pot imputar a la subvenció en l'apartat de despeses de formació.



• Data prevista per al començament del projecte.

• Pressupost de despeses segons el detall següent:

a) Costos derivats de la contractació del personal docent.

b) Costos de mitjans didàctics no inventariables, material escolar, amortització d'equips.

c) Cost de la contractació de l'alumnat.

• Pressupost d'ingressos que comprendrà la subvenció que se sol·licita, la part finançada per aportacions de l'entitat promotora o d'altres institucions o organismes i, si escau, ingressos previstos com a conseqüència de l'alienació de béns produïts o serveis prestats pel desenvolupament o l'execució del projecte. Es fan constar expressament, si escau, les aportacions o els ingressos que disminuïsquen l'import de la subvenció que s'haja de sol·licitar.

4. Amb caràcter voluntari, es pot aportar, així mateix, documentació acreditativa de:

• La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat ISO, EFQM o uns altres que s'especifiquen en els criteris de valoració, establits en les bases.

• Acreditació documental que en l'escriptura fundacional o en els estatuts de l'entitat consta com a objectiu d'aquesta el fet de treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En el cas que l'entitat no dispose d'escriptura fundacional o estatuts ha de presentar una declaració responsable amb aquesta finalitat. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal compleixen aquest requisit per prescripció legal i no serà necessària la presentació de la declaració responsable.



• Acreditació documental que l'entitat disposa d'un Pla d'igualtat subscrit per les organitzacions sindicals, o bé la referència del Registre de Convenis i Acords Col·lectius (REGCON).



Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds es valoraran d'acord amb els criteris establits en l'article 7 de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació i formació Escoles d'Ocupació Et Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o que pertanyen a col·lectius vulnerables.





Seté. Termini de resolució, notificació i recursos

1. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la persona titular de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

2. El termini per a resoldre i notificar les sol·licituds no pot excedir els 6 mesos, a comptar a partir de la publicació d'aquesta resolució.

3. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, s'entén desestimada la pretensió per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre.

4. Les resolucions de concessió es motivaran i determinaran, a més de l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció concedida, la durada i la quantia concedida.

5. A la resolució de concessió s'acompanyarà la designació, per la Prefectura del Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació, del personal tècnic de formació que actuarà d'enllaç entre l'entitat i el Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

6. Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i es pot interposar contra aquestes un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la província corresponent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja esmentats, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels que es preveuen en la legislació vigent.





Huité. Mitjà de notificació o publicació dels tràmits a omplir en el procediment

1. Les notificacions es practicaran preferentment per mitjans electrònics i, en tot cas, quan l'interessat resulte obligat a rebre-les per aquesta via.

Amb independència del mitjà utilitzat, les notificacions seran vàlides sempre que permeten tindre constància de l'enviament o la posada a la disposició, de la recepció o l'accés per l'interessat o el seu representant, de les dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari d'aquesta. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient.

Amb independència que la notificació es faça en paper o per mitjans electrònics, les administracions públiques enviaran un avís al dispositiu electrònic i/o a l'adreça de correu electrònic de l'interessat que haja comunicat, i l'informarà de la posada a la disposició d'una notificació a la seu electrònica de l'Administració o l'organisme corresponent o en l'adreça electrònica habilitada única. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació es considere plenament vàlida.



2. En el supòsit que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continga errors o siga insuficient, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida en la seua petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. D'acord amb el que es preveu en l'article 73 de la mateixa llei, quan en qualsevol moment es considere que algun dels actes dels interessats no reuneix els requisits necessaris, l'Administració ho farà saber, i li concedirà un termini de 10 dies per a omplir-lo.



Als interessats que no atenguen el requeriment se'ls podrà declarar perduts el dret al tràmit corresponent, no obstant això, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els efectes legals, si es produïra abans del dia que es notifique la resolució en què es tinga per transcorregut el termini o durant aquest dia.



Nové. Renúncies

En cas de renúncies a subvencions concedides, es pot proposar la concessió per ordre de la puntuació obtinguda en la fase de valoració de la província corresponent, si escau, de les sol·licituds que van obtindre suficient puntuació per a ser concedides i no ho van ser perquè no hi havia crèdit per a concedir-les.



Desé. Termini de presentació de la sol·licitud de bestreta i ingrés de romanents

1. En aplicació del que es preveu en l'article 30.4 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, d'acord amb el que es disposa en la disposició addicional desena de l'esmentada Llei 30/2015, de 9 de setembre, en el cas d'ajudes dirigides a l'Administració General de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, així com a les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, es pot anticipar fins al 90 per cent de la subvenció concedida, amb la sol·licitud prèvia que s'ha de presentar una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa.



2. Les entitats no incloses en el paràgraf anterior, d'acord amb el que es preveu en el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es pot avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 per cent de l'import concedit i fins a un 35 per cent addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa.

3. En qualsevol dels casos previstos en els dos apartats anteriors, tret en els supòsits d'exempció d'aquesta obligació legalment establits, s'ha de presentar prèviament l'aval bancari corresponent a favor del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per l'import de la bestreta. Per això, ha de disposar d'un compte bancari específic al qual es transferirà l'import de la bestreta. El compte aportat en el document de domiciliació bancària presentat amb la sol·licitud servirà a l'objecte esmentat.



El beneficiari ha de depositar la garantia en el corresponent Servei Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, el beneficiari l'ha de presentar en el corresponent Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat.

Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els casos següents:

• Una vegada comprovada de conformitat la justificació adequada de la bestreta.

• Quan s'hagen reintegrat les quantitats anticipades.

4. De conformitat amb el que es preveu en l'article 3.q de les bases reguladores, quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, ha de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes de conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

5. Dins del termini de justificació previst en la convocatòria, l'entitat ha de procedir a l'ingrés dels romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del BSCH (Banc Santander Central Hispano) a favor del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant del mateix òrgan amb la identificació del número d'expedient.



Onzé. Termini d'inici i finalització de les accions formatives

D'acord amb el que es preveu en l'ordre de bases els projectes s'han d'iniciar abans de l'1 de juny de 2019 i finalitzar d'acord amb la durada d'aquests, establida en aquesta convocatòria.



Dotzé. Actualització de mòduls econòmics.

D'acord amb el que es preveu en l'article 9 de l'ordre de bases, per a l'exercici 2019 s'estableixen els següents mòduls econòmics:

Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: 3,78 € per cada participant i hora.

Mòdul B. Costos de formació i manteniment: 1,06 € per cada participant i hora.

Mòdul C: Salaris de l'alumnat: el salari mínim interprofessional establit l'any en què es concedeixen les ajudes, en concepte de salaris de l'alumnat/persona treballadora.



Tretzé. Efectes

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de la publicació en el DOGV.



Contra aquest acte, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, del dia 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 8, apartat 3, així com en l'article 46, apartat 1, els dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar qualsevol altre recurs que considere pertinent.



València, 28 de desembre de 2018.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web