Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 2 d'abril de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual s'estableix el calendari i el procediment d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics i centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics no universitaris; en els programes formatius de Qualificació Bàsica finançats amb fons públics i en els cicles de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, dirigides a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2019-2020. [2019/3344]

(DOGV núm. 8522 de 04.04.2019) Ref. Base de dades 003130/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: centre d'ensenyament



L'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, l'admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional en la Comunitat Valenciana, en el seu article 9 indica que en el primer trimestre de l'any natural, la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria d'educació dictarà resolució en la qual es determine el calendari de les successives fases del procediment d'admissió i matrícula de l'alumnat per als cicles formatius de grau mitjà i superior en els centres públics i privats amb ensenyaments concertats.

A més, el Decret 135/2014, de 8 d'agost, pel qual es regulen els cicles formatius de Formació Professional Bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en el seu article 3.4, estableix que el calendari d'admissió s'adequarà al que s'estableix en cada curs per a la Formació Professional Específica.

L'article 29 de la mencionada norma estableix que la conselleria amb competències en matèria d'educació podrà autoritzar a determinats centres educatius a impartir cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a grups de persones majors de 17 anys desescolaritzats, a fi de fomentar la seua ocupabilitat.

La Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, en el seu títol IV estableix el règim d'implantació del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i recull altres mesures per a afavorir l'ocupació.

El Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que es regula en el capítol I del títol IV anteriorment esmentat, té com a finalitat principal que el col·lectiu de joves no ocupats ni integrats en els sistemes d'educació o formació i que siguen majors de 16 anys i menors de 25, o menors de 30 anys en el cas de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, puguen rebre una oferta d'ocupació, educació contínua, formació d'aprenent o període de pràctiques després d'acabar l'educació formal o quedar aturades.



La disposició final dotzena de la Llei 25/2015, de 28 de juliol, de mecanisme de segona oportunitat, reducció de la càrrega financera i altres mesures d'ordre social, modifica la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, augmentant el col·lectiu potencial de beneficiaris del Sistema Nacional de Garantia Juvenil per ampliar l'edat dels beneficiaris als menors de 30 anys.

El Reial decret llei 6/2016, de 23 de desembre, de mesures urgents per a l'impuls del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, en l'article 1 del seu capítol I, modifica la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència.



En compliment dels objectius del Pla d'ocupació juvenil, en concret l'ocupabilitat, l'article 106 de la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, desplega els programes de segona oportunitat, dirigits a aquells joves que van abandonar de manera prematura els estudis, o qualsevol altra de caràcter similar.

Al seu torn, l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost, per la qual es regulen els programes formatius de qualificació Bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en el seu article 5.1, disposa que el calendari d'admissió del seu alumnat es fixarà cada curs d'acord amb el que es disposa per a la Formació Professional Reglada.

D'altra banda, el Reglament general de protecció de dades (RGPD) Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 ha substituït, des de maig de 2018, l'actual Llei orgànica de protecció de dades i el reglament que la desplega, i introdueix una sèrie de canvis i novetats als quals és necessari adaptar els actuals tractaments. L'RGPD esmenta expressament la necessitat que s'apliquen mesures tècniques i organitzatives apropiades pel responsable, amb la finalitat de garantir que el tractament és conforme al que es disposa en el reglament.

Com a conseqüència d'això, durant el procés d'admissió per al curs 2019-2020, s'ha de tindre en consideració la Resolució de 28 de juny de 2018, de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions per al compliment de la normativa de protecció de dades en els centres educatius públics de titularitat de la Generalitat, on hi haja tractaments de dades de caràcter personal. D'aquesta manera, durant aquest procés s'exposaran únicament aquelles dades necessàries per a garantir la transparència del procediment. Igualment, els sol·licitants tindran accés, de manera privada, a l'estat de la seua sol·licitud en aquells moments del procediment que siga necessari, és a dir, quan es publiquen els llistats d'admesos.



La Resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions davant diversos supòsits de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues, i d'aplicació en els centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana, en el seu apartat cinqué punt 2 estableix que en el procediment de sol·licitud d'admissió, a més de la documentació prevista en la normativa vigent en matèria d'admissió, se sol·licitaran les dades i la signatura de tots dos progenitors quan de la informació facilitada en la sol·licitud es deduïsca que concorren supòsits de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parella de fet o situacions anàlogues, i s'establiran per a aquesta finalitat les actuacions necessàries en el procediment d'admissió.



D'acord amb aquest marc normatiu, és necessari i oportú establir, per al curs 2019-2020, el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics en els quals s'impartisquen els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, així com en els programes formatius de qualificació Bàsica finançats amb fons públics. La present resolució també estableix el calendari d'admissió de l'alumnat en ensenyaments de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, dirigides a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.

En virtut de l'exposat i en ús de les atribucions conferides per l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 6 del Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aquesta secretaria autonòmica resol:





Primer. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica

L'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica per al curs acadèmic 2019-2020 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex I de la present resolució.



Segon. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior



L'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior per al curs acadèmic 2019-2020 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex II de la present resolució.



Tercer. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat dels programes formatius de qualificació Bàsica

El calendari del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat dels programes formatius de qualificació Bàsica finançats amb fons públics per al curs 2019-2020 s'estableix en l'annex III a la present resolució.



Quart. Calendari i particularitats relatives al procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil

1. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil

El calendari del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2019-2020 és el que s'estableix en l'annex IV d'aquesta resolució.





2. Autorització a centres

La relació dels instituts d'Educació Secundària i els centres integrats públics de Formació Professional autoritzats a impartir cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, es publicarà en la conselleria competent en matèria d'Educació en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado.



3. Orientació dels centres

S'habilitaran els mitjans necessaris en els centres educatius autoritzats, amb la finalitat de prestar l'assessorament necessari a les persones interessades en la matrícula en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, especialment la informació necessària per a l'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.



4. Requisits d'accés

4.1. Els requisits generals per a ser beneficiari o beneficiària del Sistema Nacional d'Ocupació Juvenil són els següents:

a) Tindre nacionalitat espanyola o ser ciutadans o ciutadanes de la Unió Europea o dels estats part de l'Acord sobre l'espai Econòmic Europeu o Suïssa que es troben a Espanya en exercici de la lliure circulació i residència. També podran inscriure's les persones estrangeres titulars d'una autorització per a residir en territori espanyol que habilite per a treballar.

b) Estar empadronats o empadronades en qualsevol localitat del territori espanyol.

c) Tindre més de 16 anys i menys de 25, o menys de 30 anys, en el cas de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, en el moment de sol·licitar la inscripció en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, o tindre més de 25 anys i menys de 30 quan, en el moment de sol·licitar la inscripció en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, la taxa de desocupació d'aquest col·lectiu siga igual o superior al 20 per cent, segons l'Enquesta de Població Activa corresponent a l'últim trimestre de l'any.

d) Estar inscrits o inscrites en el registre del Sistema de Garantia Juvenil.

e) No haver treballat en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

f) No haver rebut accions educatives en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

g) No haver rebut accions formatives en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

h) Presentar una declaració expressa de tindre interés a participar en el Sistema de Garantia Juvenil i adquirir un compromís de participació activa en les actuacions que es desenvolupen en el marc de la Garantia Juvenil. En el cas de les persones demandants d'ocupació n'hi haurà prou amb la seua inscripció en els serveis públics d'ocupació.

4.2. Requisits específics d'accés a cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.

A més dels requisits mínims exigits en el punt 1 del present apartat, per a ser beneficiari o beneficiària d'aquesta actuació s'exigirà tindre almenys 17 anys l'any natural en el qual sol·licita la Formació Professional Bàsica dirigida a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i acreditar que no posseeixen cap títol de Formació Professional o qualsevol altre títol que acredite la finalització d'estudis secundaris complets i trobar-se actualment desescolaritzat o desescolaritzada i sense ocupació.





5. Reserva de places

En relació a la reserva de places en l'admissió en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil s'atendrà al que es disposa en la normativa vigent.

En el procediment d'admissió es reservarà un 5 per cent del total de les places escolars oferides per a les persones amb discapacitat, i en cap cas la reserva serà inferior a una vacant.



6. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula

6.1. Sol·licitud

6.1.1. La sol·licitud d'admissió es realitzarà en el model oficial que figura com a annex V de la present resolució.

6.1.2. A la sol·licitud s'hi adjuntarà la documentació següent:

– Documentació acreditativa de la identitat i edat de la persona sol·licitant: s'acreditarà mitjançant fotocòpia del DNI, NIE o qualsevol altre document oficial en el qual figuren les dades personals i la data de naixement de la persona sol·licitant.

– Document acreditatiu d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil. Per a donar-se d'alta se seguirà el procediment indicat en el punt 7 del present apartat. Els instituts d'Educació Secundària i els centres integrats públics d'FP en els quals s'oferisquen cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil facilitaran la informació necessària per a l'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.

6.1.3. Les persones interessades formularan la seua sol·licitud segons el procediment establit a aquest efecte per la conselleria competent en matèria d'educació, fent lliurament d'una còpia signada d'aquesta sol·licitud en el centre educatiu triat en primera opció junt amb la documentació assenyalada en el punt 6.1.2 del present apartat.

Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud d'admissió a cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil respecte dels cicles formatius autoritzats. En aquesta es relacionaran, per ordre de prioritat, fins a un màxim de 5 opcions corresponents a un màxim de cinc cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, en els centres educatius que tinguen autoritzats aquests ensenyaments.



6.1.4. Quan es presente més d'una sol·licitud o es constate falsedat en les dades o documentació aportada, totes les sol·licituds seran excloses del procediment d'admissió. Tot això sense perjudici de l'exigència de responsabilitats que, sobre aquest tema, puguen derivar-se.

En cas de no aportar la documentació que constituïsca requisit d'accés en el termini establit a aquest efecte, la sol·licitud quedarà exclosa.

6.1.5. El tractament de les dades personals obtingudes en el procediment d'admissió s'ajustarà al que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

6.2. Admissió

La direcció del centre educatiu publicarà les llistes provisionals i definitives d'admesos i exclosos d'acord amb el que s'indica en el calendari establit en l'annex IV.

6.3. Matrícula

6.3.1. Després del procediment d'admissió l'alumnat admés haurà de formalitzar la matrícula en el termini establit en l'annex IV.

6.3.2. Si l'alumnat admés no formalitza matrícula en el termini expressat, es considerarà que renuncia a la plaça escolar i la seua plaça es considerarà vacant per renúncia.

6.3.3. Finalitzat el termini de matrícula, cada centre publicarà el llistat de l'alumnat que, estant en la llista d'admesos, no l'haja formalitzada.

6.3.4. L'alumnat que no haja obtingut plaça escolar en l'opció sol·licitada en el procediment d'admissió, podrà sol·licitar matrícula en les places vacants que s'hagen produït.



7. Procediment per a donar-se d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil

7.1. Per a ser beneficiari o beneficiària de la Garantia Juvenil s'han de complir els requisits establits i estar donat d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.

7.2. L'alta es realitzarà a través de la pàgina del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social. http://www.empleo.gob.es/es/garantiajuvenil/accesojovenes.html

7.3. L'alta es pot realitzar de diferents maneres:

7.3.1. Accés al registre amb DNI electrònic o certificat: La manera més senzilla i ràpida d'accedir al registre és a través del DNI electrònic, certificat electrònic reconegut o altres mitjans que s'establisquen normativament i que s'habilitaran per al seu ús per part de les persones usuàries.

7.3.2. Accés de manera assistida: En el cas que no es dispose de DNI electrònic o Certificat Digital la sol·licitud d'inscripció es pot realitzar amb l'ajuda de personal especialitzat a través de:

– Oficina de les cambres de Comerç únicament presentant el DNI. En aquestes oficines es proporcionarà a la persona interessada de manera gratuïta un certificat digital, que podrà utilitzar també per a futures gestions, i es podrà formalitzar la sol·licitud d'inscripció amb el suport de personal qualificat.

– Centres i serveis de la Xarxa SIJ (Serveis d'Informació Juvenil) únicament presentant el DNI. En coordinació amb INJUVE en aquestes oficines es proporcionarà a la persona interessada codi d'activació per a l'accés al sistema a través d'usuari i contrasenya, i es podrà formalitzar la sol·licitud d'inscripció amb el suport de personal qualificat.



7.3.3. Accés a través del Sistema Cl@ve: Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les Administracions Públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

7.3.4. Accés amb usuari i contrasenya: Les persones interessades a iniciar la inscripció telemàtica que no disposen d'identificació electrònica podran sol·licitar el seu usuari i contrasenya emplenant un formulari i entregant-lo en qualsevol de les oficines de registre de l'Administració General de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats establides en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Després d'entregar l'imprés, la persona interessada rebrà per correu electrònic la comunicació del seu codi d'activació que haurà d'introduir en l'enllaç «activar usuari» situat en la pàgina d'accés al sistema per a obtindre la seua contrasenya.

7.3.5. Altres formes d'accés: La inscripció s'ha de realitzar per via telemàtica en tots els casos amb l'excepció d'aquelles persones que es troben en risc d'exclusió social que compten amb el certificat que l'acredite i/o discapacitat reconeguda. Aquestes persones es podran inscriure mitjançant la presentació d'un formulari, en les oficines de registre de l'Administració General de l'Estat i de les comunitats autònomes i de les entitats establides en la Llei reguladora del procediment administratiu comú, com són:

– En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

– En qualsevol oficina de correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.



8. Documentació necessària per a la matrícula

Per a la formalització de la matrícula l'alumnat admés, tant els espanyols com els estrangers residents, haurà de presentar, en el centre educatiu en el qual haja obtingut plaça, la documentació a què fa referència l'article 54 de l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, la qual és la següent:

– Documentació acreditativa de la identitat i l'edat de la persona sol·licitant.

S'acreditarà mitjançant fotocòpia del DNI, NIE o qualsevol altre document oficial en el qual figuren les dades personals i la data de naixement de la persona sol·licitant (inclòs en la sol·licitud d'admissió).



– Document acreditatiu d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil (inclòs en la sol·licitud d'admissió).

– En el moment d'efectuar la matrícula, o amb anterioritat a l'inici del curs escolar, l'alumnat o els seus representants legals hauran de presentar l'informe de salut de l'escolar publicat per Ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, modificada per l'Ordre 6/2016, de 4 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es modifica l'Ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'estableix l'Informe de salut escolar, com a document sanitari d'utilització obligatòria per a l'accés a un centre escolar o per a l'inici d'etapa educativa.

Aquest document es facilitarà en els centres sanitaris i serà emplenat gratuïtament pel facultatiu que tinga a càrrec seu el control sanitari de l'alumne o l'alumna, sense perjudici del lliure exercici professional.



L'alumnat major d'edat estarà exempt de presentar aquest document.

– Acreditació de la discapacitat del sol·licitant: Certificació del dictamen emés per l'òrgan competent.



Cinqué. Gestió d'empats i ordre de prioritat.

En els procediments d'admissió establits en la present resolució s'aplicarà la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció de les persones aspirants i, si escau, dirimir els empats en tots els processos selectius que es convoquen durant l'any 2019 en el conjunt de les administracions públiques valencianes, en la qual es publica el resultat del sorteig celebrat el 7 de gener de 2019, que correspon a la lletra «F» a partir de la qual:

a) Es dirimiran els empats, atés el primer cognom de les persones sol·licitants, en les fases del procés d'admissió per a cicles formatius de Formació Professional Bàsica, grau mitjà i grau superior, així com en els diferents grups de prioritat en els programes formatius de Qualificació Bàsica.

b) S'establirà l'ordre de prioritat, atés el primer cognom de les persones sol·licitants, en l'admissió de cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.



Sisé. Llista d'espera

La llista d'espera esmentada en l'article 10.2.12 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, romandrà vigent fins al 8 d'octubre de 2019.

Les persones sol·licitants que estiguen en llista d'espera i no acudisquen a les convocatòries dels centres per a l'adjudicació de vacants, quedaran excloses d'aquesta llista fins a la finalització d'aquesta.

Posteriorment podran accedir a les possibles convocatòries de vacants que hagen pogut originar-se.



Seté. Publicació de llistats resultants dels diferents processos d'admissió

En virtut de l'aplicació de la Resolució de 28 de juny de 2018 (DOGV 8436, 03.12.2018), els llistats que es publiquen, tant provisionals com definitius, dins dels diferents processos d'admissió que es contemplen en aquesta resolució, es realitzaran amb les següents dades encriptades:

1. En els cicles formatius de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, i en els programes formatius de Qualificació Bàsica, pel fet que en el procés d'admissió s'estableixen diferents quotes, i dins de cadascuna d'aquestes al seu torn s'estableixen diferents prioritats, perquè cadascun dels aspirants puguen entendre la posició en la qual apareixeran en el llistat d'admesos, es publicaran les dades numèriques o no, que fan referència a les prioritats que hagen al·legat en el procediment d'admissió.

Per aquest motiu en els llistats a publicar apareixeran les dades de la següent manera:

a) DNI o document acreditatiu d'identitat: s'utilitzaran els criteris generals que s'han establit com a recomanacions de l'Agència Estatal de Protecció de Dades, per la qual cosa només apareixeran 4 dígits numèrics

b) Primer cognom complet

c) Inicial del segon cognom i del nom

2. En els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, com no hi ha diferents quotes d'accés, es publicarà, en l'ordre resultant, els cognoms i el nom de les persones aspirants admeses. Els centres educatius garantiran que en els llistats publicats es protegisca les dades de caràcter personal dels qui queden relacionats en aquests.





Huité. Procediment de reclamació als llistats d'admissió dels diferents processos

Els procediments de reclamació dels llistats d'admesos en els diferents processos descrits en la present resolució es tramitaran de la següent manera:

a) Reclamacions a les llistes provisionals

1. Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica, grau mitjà i grau superior les reclamacions a les llistes provisionals es faran, en el cas de centres públics, davant la direcció del centre, i en el cas de centres privats que impartisquen cicles formatius sostinguts amb fons públics, davant la persona titular d'aquest.

2. Per als ensenyaments de programes formatius de Qualificació Bàsica les reclamacions a les llistes provisionals es faran davant la direcció del centre públic o de la persona titular de l'entitat.

3. Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil les reclamacions a les llistes provisionals es faran davant la direcció del centre públic.

b) Reclamacions a les llistes definitives

1. Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica, grau mitjà i grau superior les reclamacions a les llistes definitives es faran de forma telemàtica davant la Comissió Sectorial, mitjançant el procediment establit a aquest efecte disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado durant els tres dies següents a la publicació de les llistes definitives, comptats a partir del mateix dia de la publicació.

Una vegada resoltes les reclamacions per part de la Comissió Sectorial, contra aquesta resolució podrà interposar reclamació/recurs d'alçada davant del director o la directora Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació de l'acord adoptat per la Comissió Sectorial d'Escolarització, segons l'article 12 del Decret 135/2014, de 8 d'agost, del Consell, i l'article 15 de l'Ordre 18/2016, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



L'alumnat que sol·licite plaça en centres privats concertats que no presente la reclamació de forma telemàtica podrà fer-ho davant les llistes definitives d'admesos, davant la direcció territorial corresponent segons el que es preceptua en els articles 12 del Decret 135/2014, de 8 d'agost, del Consell i 15.4 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

2. Per als ensenyaments de programes formatius de Qualificació Bàsica, una vegada resoltes les reclamacions als llistats provisionals, els llistats resultants tindran caràcter definitiu.

Els sol·licitants en centres públics podran presentar reclamació contra aquestes llistes definitives davant la Comissió Sectorial d'Escolarització, que dictarà resolució; contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.

L'alumnat que sol·licite plaça en entitats amb programa subvencionat amb fons públics, podrà interposar reclamació davant la direcció territorial corresponent contra les llistes definitives de persones admeses, segons es desprén de la normativa vigent en matèria de reclamacions i recursos de Formació Professional mencionada en l'article 7.10 de l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost.

3. Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, una vegada publicades les llistes definitives, les persones interessades podran presentar reclamació contra aquestes llistes davant la Comissió Sectorial d'Escolarització.

Contra la resolució d'aquesta comissió es podrà interposar recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.



Nové. Matrícula en oferta parcial A en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior.

1. Una vegada acabades les fases establides en el calendari d'admissió als cicles formatius de grau mitjà i grau superior, i després de la gestió de les llistes d'espera i de l'adjudicació de places sobrants, en aquells casos en els quals l'alumnat matriculat en el grup no cobrisca el total de places autoritzades en determinats mòduls professionals i a l'empara de l'Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'oferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional en la Comunitat Valenciana i s'estableix el procediment d'admissió en els centres docents públics, privats i privats concertats (DOGV 5807, 16.07.2008), els centres educatius podran oferir les places vacants d'aquests mòduls mitjançant una oferta d'ensenyament parcial en opció A, enfocada a determinats col·lectius necessitats de requalificació o reciclatge professional, tal com es recull en l'article 42 del Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu.

2. Podran accedir a l'oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius de grau mitjà i superior l'alumnat amb experiència laboral que, sense reunir tals requisits, sol·licite la seua admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència. Per a l'admissió en mòduls no associats a unitats de competència i, si escau, posterior obtenció d'un títol de Formació Professional, haurà d'acreditar en tot cas els requisits d'accés establits en l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l'accés, l'admissió i la matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional de la Comunitat Valenciana.



3. En el cas en el qual la demanda siga superior al nombre de places oferides, l'adjudicació d'aquestes es realitzarà segons el que s'indica en l'article 6 de l'Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació (DOGV 5807, 16.07.2008).



Desé. Calendari d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional i programes formatius de Qualificació Bàsica per al curs 2019-2020

En l'annex VI d'aquesta resolució es recull, a manera de resum, el calendari d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics i centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics; en els programes formatius de Qualificació Bàsica finançats amb fons públics, i en els cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a beneficiaris del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2019-2020, de manera que queden especificades les dates indicades en els annexos I, II, III i IV de la present resolució.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se amb caràcter potestatiu recurs de reposició davant la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació o interposar directament recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, conforme al que s'estableix en els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.









DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Signatura de sol·licitud d'admissió en supòsits de no convivència de progenitors

En virtut del compliment de la Resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació (DOGV 8490, 14.02.2019), concretament en el punt 2 de l'apartat cinqué, es requerirà, en l'imprés de sol·licitud d'admissió que s'entregue en el centre educatiu de primera opció, la signatura de tots dos progenitors en el cas que concórreguen supòsits de no convivència d'aquests per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parella de fet o situacions anàlogues. Això no serà aplicable en el cas que un únic signant acredite, mitjançant el corresponent pronunciament judicial, que s'ha limitat la pàtria potestat del no-signant.





Segona. Prioritat d'accés en supòsits d'acolliment residencial, familiar o guarda amb finalitats d'adopció

La Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la Infància i l'Adolescència, en el seu article 47, apartats 1 i 2, estableix la prioritat en l'accés al centre educatiu dels xiquets, xiquetes o adolescents bé en acolliment residencial, bé en acolliment familiar o guarda amb finalitats d'adopció. Per a aquest alumnat les Comissions Sectorials d'Escolarització determinaran, en cas de no haver sigut admesos o de presentar una reclamació davant el resultat definitiu, el centre en el qual hauran de ser escolaritzats.



València, 2 d'abril de 2019.– El secretari autonòmic d'Educació i Investigació: Miguel Soler Gracia.





ANNEX I

Calendari d'accés, admissió i matrícula

per a ensenyaments de Formació Professional Bàsica



Aquest procés d'admissió afecta tots els centres que imparteixen cicles de Formació Professional Bàsica, tant públics com privats amb cicles sostinguts amb fons públics.



1. Procés ordinari d'admissió de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica

1.1. Constitució de les comissions sectorials d'escolarització: fins al 17 d'abril

1.2. Introducció, a través del sistema ITACA per part dels centres educatius públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics, de les dades corresponents a l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 8 al 12 d'abril.

1.3. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: 16 de maig. El llistat complet estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado



1.4. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles de Formació Professional Bàsica i de la documentació corresponent, en el centre de primera opció: del 16 al 29 de maig tots dos inclusivament. Per a les sol·licituds es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado.

Prèviament a la publicació de les llistes provisionals d'admesos, el sol·licitant o, si escau, el pare/mare/tutor, rebrà un correu electrònic en el qual se l'informarà de les dades necessàries perquè posteriorment puga consultar online el resultat de l'adjudicació, en la plataforma telemàtica establida en l'adreça web esmentada.

1.5. Comprovació de duplicitats: del 4 al 6 de juny.

1.6. Els centres expediran consell orientador en el supòsit d'alumnes escolaritzats en centres educatius que sol·liciten plaça de cicles formatius de Formació Professional Bàsica: fins a l'11 de juny.

1.7. Presentació de l'informe del consell orientador, si correspon: fins al 12 de juny a les 15 h.

1.8. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos en els centres: 13 de juny. Els participants en el procés d'admissió podran consultar el resultat d'aquest de forma telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado aquest dia, una vegada resolta l'adjudicació de places vacants. Les dades per a accedir-hi seran els rebuts en el correu electrònic esmentat en el punt 1.4 d'aquest annex.



1.9. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals segons el que s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 13 fins al 17 de juny.

1.10. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 26 de juny. Els participants en el procés d'admissió podran consultar el resultat d'aquest de forma telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado aquest dia, una vegada resolta l'adjudicació de places vacants. Les dades per a accedir-hi seran els rebuts en el correu electrònic esmentat en el punt 1.4 d'aquest annex.



1.11. Presentació d'al·legacions de forma telemàtica davant la comissió sectorial, mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado: des del 26 fins al 28 de juny.

1.12. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 3 de juliol. Aquesta resolució es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent, en el termini d'un mes, segons el que s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució.

1.13. Termini de formalització de la matrícula per a l'alumnat admés en el procés ordinari: del 28 de juny al 4 de juliol.

1.14. Termini de formalització de la matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia o altres circumstàncies, per a l'alumnat que ha participat en el procés ordinari d'admissió: el 5 i 8 de juliol, tenint en compte que:

a) el centre publicarà en el tauler d'anuncis el llistat de vacants en cicles de Formació Professional Bàsica, indicant si tenen llista d'espera.



b) els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, bé en acte públic, bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conforme al que s'estableix en el Decret 135/2014.

c) a les places vacants restants dels cicles sense llista d'espera, podrà accedir-hi qualsevol persona interessada que haja participat en el procés d'admissió, sempre que complisca els requisits d'accés, i s'assignaran per ordre d'arribada.



2. Procés extraordinari d'admissió de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica.

2.1. Introducció a través del sistema ITACA per part dels centres educatius públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics de les dades corresponents a l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 5 al 10 juliol.

2.2. Publicació de vacants: 12 de juliol. El llistat complet estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado

2.3. Presentació de sol·licituds d'admissió amb requisit acadèmic: del 12 al 17 de juliol. Per a les sol·licituds es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado.

2.4. Comprovació de duplicitats: el 18 de juliol.

2.5. Elaboració i publicació de llistes provisionals d'admesos: el 19 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar el resultat d'aquest de forma telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado aquest dia, una vegada resolta l'adjudicació de places vacants. Les dades per a accedir-hi seran els rebuts en el correu electrònic esmentat en el punt 1.4 d'aquest annex.

2.6. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals segons el que s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 19 al 23 de juliol.



2.7. Publicació de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 24 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar el resultat d'aquest de forma telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado aquest dia, una vegada resolta l'adjudicació de places vacants. Les dades per a accedir-hi seran els rebuts en el correu electrònic esmentat en el punt 1.4 d'aquest annex.

2.8. Presentació d'al·legacions de forma telemàtica davant la comissió sectorial, mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado: del 24 al 26 de juliol.

2.9. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 30 de juliol. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes, segons el que s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució.

2.10. Termini de formalització de la matrícula per a l'alumnat admés en el procés extraordinari: del 25 al 30 de juliol (s'utilitzaran els mateixos formularis que en el procés ordinari).

2.11. Període per a assignar les places vacants sobrants així com les que es generen per renúncia: des del 2 de setembre fins al 8 d'octubre (podrà accedir qualsevol persona interessada, sempre que complisca els requisits d'accés).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, bé en acte públic, bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conforme al que s'estableix en el Decret 135/2014.

b) Fins al 9 de setembre els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haja acabat la llista d'espera.

c) Fins al 9 de setembre els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnes a ITACA.

d) El 10 de setembre la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà el llistat de vacants de cicles de Formació Professional Bàsica sense llista d'espera en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado. El nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnat matriculat. Aquestes vacants s'oferiran a qualsevol persona interessada i les adjudicaran per ordre de recepció de les sol·licituds fins al 27 de setembre.

e) Fins al 8 d'octubre, els centres amb llistes d'espera hauran de continuar gestionant-les. En cas d'esgotar alguna llista d'espera, les places vacants s'hauran d'oferir a qualsevol persona interessada, per ordre d'arribada, sempre que complisca els requisits d'accés.





ANNEX II

Calendari d'accés, admissió i matrícula per a ensenyaments

de Formació Professional de grau mitjà i grau superior



El procés d'admissió afecta tots els centres que imparteixen cicles de Formació Professional de grau mitjà i grau superior, tant públics com privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics.





1. Únic procés d'admissió de l'alumnat a cicles de Formació Professional de grau mitjà i grau superior.

1.1. Constitució de les comissions sectorials d'escolarització: fins al 17 d'abril.

1.2. Introducció a través del sistema ITACA per part dels centres educatius públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics de les dades corresponents a l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 8 al 12 d'abril.

1.3. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: el 16 de maig. El llistat complet estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado



1.4. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles formatius de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional i de la documentació corresponent, en el centre de primera opció: del 16 al 29 de maig tots dos inclusivament. Per a les sol·licituds a cicles formatius en règim presencial i en semipresencial o a distància es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado.

Prèviament a la publicació de les llistes provisionals d'admesos, el sol·licitant o, si escau, el pare/mare/tutor, rebrà un correu electrònic en el qual se l'informarà de les dades necessàries perquè posteriorment puga consultar online el resultat de l'adjudicació, en la plataforma telemàtica establida en l'adreça web esmentada.

1.5. Comprovació de duplicitats: del 4 al 6 de juny.

1.6. Termini d'expedició, per part dels centres, als alumnes sol·licitants de plaça de cicles formatius de grau mitjà o grau superior, del certificat de requisit acadèmic marcat per la normativa vigent.



a) Per a l'alumnat que al juny complisca els requisits acadèmics, els centres expediran la certificació corresponent, en el termini de dos dies hàbils, excepte els dissabtes, a comptar a partir de la finalització de les activitats lectives del corresponent curs escolar.

b) Per a l'alumnat que al juliol complisca els requisits acadèmics, els centres expediran la certificació corresponent: fins al 4 de juliol.



c) Per a l'alumnat de prova d'accés, els centres expediran la certificació de complir el requisit acadèmic per haver aprovat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior: fins al 4 de juliol.



1.7. Presentació del requisit acadèmic d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior de la Formació Professional del Sistema Educatiu:

a) Sol·licitants que, al juny, reunisquen els requisits acadèmics marcats per la normativa vigent, presentaran la certificació corresponent del 20 al 28 de juny.

b) Resta de sol·licitants, presentaran la certificació corresponent fins al 5 de juliol.

1.8. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos en els centres: 9 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar el resultat d'aquest de forma telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado aquest dia, una vegada resolta l'adjudicació de places vacants. Les dades per a accedir-hi seran els rebuts en el correu electrònic esmentat en el punt 1.4 d'aquest annex.



1.9. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals segons el que s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: des del 9 fins a l'11 de juliol.

1.10. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 16 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar el resultat d'aquest de forma telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado aquest dia, una vegada resolta l'adjudicació de places vacants. Les dades per a accedir-hi seran els rebuts en el correu electrònic esmentat en el punt 1.4. d'aquest annex.

1.11. Presentació d'al·legacions de forma telemàtica davant la comissió sectorial, mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado: del 16 al 18 de juliol.

1.12. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 26 de juliol. Aquesta resolució es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes, segons el que s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució.

1.13. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés d'admissió: del 17 al 30 de juliol.

1.14. Període per a assignar les places vacants sobrants així com les que es generen per renúncia. Es desenvoluparà en dues fases en les quals es tindran en compte les llistes d'espera. En la primera fase podran accedir solament les persones que hagen participat en el procés d'admissió, l'adjudicació es podrà realitzar bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre considere. Es prioritzarà per la nota mitjana de l'expedient acadèmic o prova, sense tindre en compte ni les reserves ni les quotes inicials establides, i en cas d'empat es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants. A la segona fase podrà accedir-hi qualsevol persona interessada sempre que complisca els requisits d'accés.

1.14.1 Fase 1: des del 2 fins al 17 de setembre (només podran accedir les persones interessades que hagen participat en el procediment d'admissió).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conforme al que s'estableix en l'Ordre 18/2016.

b) Fins al 9 de setembre els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haja acabat la llista d'espera.

c) Fins al 9 de setembre els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnat a ITACA.

d) El 10 de setembre la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà el llistat de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnat. El nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnes matriculats.

e) Del 10 al 17 de setembre els centres convocaran actes públics d'adjudicació de vacants per a les persones que hagen participat en el procés d'admissió i que desitgen accedir a aquestes places. Les vacants seran assignades a les persones que ho sol·liciten per la nota mitjana de l'expedient acadèmic o prova, sense tindre en compte ni les reserves ni les quotes inicials establides, i en cas d'empat es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants.

1.14.2 Resta de vacants: 20 de setembre al 8 d'octubre (podrà accedir-hi qualsevol persona interessada que complisca els requisits d'accés).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conforme al que s'estableix en l'Ordre 18/2016.

b) Fins al 20 de setembre els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haja acabat la llista d'espera.

c) Fins al 20 de setembre els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnes a ITACA.

d) El 23 de setembre la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà el llistat de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado. El nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnat matriculat. Aquestes vacants s'oferiran a qualsevol persona interessada i les adjudicaran per ordre de recepció de les sol·licituds fins al 8 d'octubre.

e) Fins al 8 d'octubre, els centres amb llistes d'espera hauran de continuar gestionant-les. En cas d'esgotar alguna llista d'espera, les places vacants s'hauran d'oferir a qualsevol persona interessada, per ordre d'arribada, sempre que complisca els requisits d'accés.

1.15. El 8 d'octubre serà l'últim dia per a gestionar les llistes d'espera i per a matricular l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior.

1.16. Aquells centres en els quals, després de la gestió de les llistes d'espera i/o l'adjudicació de les places sobrants, encara quedaren vacants en mòduls professionals associats a unitats de competència, podran oferir aquestes places a aquelles persones interessades que desitgen matricular-se en la modalitat d'oferta parcial, segons el que s'indica en l'apartat nové d'aquesta resolució.





ANNEX III

Calendari d'accés, admissió i matrícula

per als programes formatius de Qualificació Bàsica



Aquest procés d'admissió afecta tots els centres que imparteixen programes formatius de Qualificació Bàsica, tant públics com entitats amb programes subvencionats amb fons públics.



1. Únic procés d'admissió de l'alumnat en programes formatius de qualificació Bàsica.

1.1. Introducció a través del sistema ITACA per part dels centres educatius públics i les entitats amb programes subvencionats amb fons públics, de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 14 al 26 de juny.



1.2. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: el 8 de juliol. El llistat complet estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado



1.3. Presentació de sol·licituds d'admissió per a programes formatius de qualificació Bàsica i de la documentació corresponent, en el centre o entitat de primera opció: del 8 al 12 de juliol tots dos inclusivament.

1.4. Comprovació de duplicitats: 15 de juliol.

1.5. Elaboració i publicació de les llistes provisionals de l'alumnat admés: 17 de juliol.

1.6. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals segons el que s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: des del 17 fins al 19 de juliol.

1.7. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 23 de juliol.

1.8. Presentació d'al·legacions davant la comissió sectorial: fins al 25 de juliol.

1.9. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 29 de juliol. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes, segons el que s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució.

1.10. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés ordinari: del 24 al 30 de juliol.

1.11. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: del 2 al 4 de setembre.





ANNEX IV

Calendari d'admissió i matrícula per a ensenyaments

de Formació Professional Bàsica dirigits a persones

beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil



Aquest procés d'admissió afecta els instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional autoritzats per a impartir els ensenyaments de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil. Comptarà amb un únic procediment que s'organitzarà en les fases que s'indiquen a continuació:



1. Únic procés d'admissió i matrícula de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica segona oportunitat.



1.1. Introducció a través del sistema ITACA per part dels centres educatius públics de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 5 al 10 de juliol.



1.2. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: 2 de setembre. El llistat complet estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/web/admision-alumnado



1.3. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i de la documentació corresponent en el centre que se sol·licite: del 2 al 6 de setembre tots dos inclusivament.

1.4. Comprovació de duplicitats: 9 de setembre

1.5. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos: 10 de setembre.

1.6. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals segons el que s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: des de 10 fins al 12 de setembre.

1.7. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 13 de setembre.

1.8. Presentació de reclamacions davant la Comissió Sectorial de Formació Professional: el 13 i 16 de setembre.

1.9. Resolució de les reclamacions a les llistes definitives per part de la Comissió Sectorial de Formació Professional: fins al 18 de setembre. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.

1.10. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés: del 16 al 18 de setembre.

1.11. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: fins al 8 d'octubre.

Mapa web