Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de març de 2019, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), per la qual es convoquen les ajudes a associacions juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut amb àmbit d'actuació en la Comunitat Valenciana per a l'any 2019. [2019/3447]

(DOGV núm. 8526 de 10.04.2019) Ref. Base de dades 003340/2019




La Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut, assenyala, entre les funcions de l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), la promoció de la participació dels jóvens, així com donar suport material i econòmic al desenvolupament de les iniciatives i projectes de les estructures de participació juvenil previstes en els articles 17 i 18 d'aquesta llei, com a vehicles principals de transmissió dels valors democràtics de tolerància, solidaritat i respecte a la diversitat, sense excloure el suport a altres formes de participació.



La política juvenil que desenvolupa l'Institut Valencià de la Joventut s'emmarca en la participació de la joventut d'una forma lliure i eficaç, propiciant el marc adequat per al seu desenvolupament social, polític, econòmic i cultural, tal com estableix l'article 48 de la Constitució.

Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 160.4.b de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb els articles 6 i 11 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Es convoquen ajudes a les associacions juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut amb àmbit d'actuació en la Comunitat Valenciana, per al desenvolupament d'activitats de caràcter social i de voluntariat durant l'any 2019, de conformitat amb el que es disposa en l'Ordre 19/2016, de 16 de novembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió d'ajudes en matèria de joventut (DOGV 7921, 21.11.2016), d'ara en avant Ordre de Bases.



2. S'aprova el model de sol·licitud i altra documentació, que s'inclouen com a annexos I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX i X de la present resolució.



Segon. Finançament

Les ajudes que es convoquen es finançaran amb càrrec a la línia de subvenció S5245000 del pressupost de l'Institut Valencià de la Joventut per a 2019, amb un import global màxim de 500.000,00 euros.



Tercer. Comissió Europea

De conformitat amb el que es disposa en l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, es fa constar que les ajudes a què es refereix la present resolució de convocatòria, no estan subjectes a la notificació prevista en l'article 108.3 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, al no reunir tots els requisits de l'article 107.1 del propi Tractat.



Concretament, aquestes ajudes no suposen un avantatge econòmic per a les entitats beneficiàries, ni suposen el falsejament de la competència, ja que les mateixes van dirigides al finançament d'activitats de caràcter social i de voluntariat.

Les activitats subvencionades es realitzen per associacions juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut amb àmbit d'actuació en la Comunitat Valenciana, i no suposen l'exercici d'una activitat econòmica, entesa com l'oferta de béns i serveis destinada a la consecució d'un benefici econòmic, ni suposen un avantatge econòmic a favor d'empreses o entitats, que puga falsejar la competència en els intercanvis comercials entre els Estats membres.







Quart. Objecte de les ajudes i règim de concessió

1. La present resolució estableix les condicions de la convocatòria de la subvenció a associacions juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut, inscrites en el Cens d'Associacions Juvenils i Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut de la Comunitat Valenciana, per a finançar les despeses corrents i de personal del Programa General d'Activitats 2019 i l'objecte de les quals és el recollit en l'annex II de l'Ordre de Bases.

2. La concessió de les ajudes es realitzarà en règim de concurrència competitiva.



Cinqué. Sol·licituds i termini

1. La sol·licitud d'ajuda haurà d'emplenar-se en el model d'instància que figura en l'annex I a la present resolució. El model normalitzat de sol·licitud estarà també a la disposició dels sol·licitants en les seus de l'Institut Valencià de la Joventut a Alacant (Rambla de Méndez Núñez, núm. 41, Torre de la Generalitat, 03002), Castelló (carrer dels Orfebres Santalínea, núm. 2, 12005) i València (carrer de l'Hospital, núm. 11, 46001), o bé es podrà accedir al mateix a través de la pàgina web de l'Institut Valencià de la Joventut (www.ivaj. gva.es).

2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'aquest termini determinarà la inadmissió de la sol·licitud per extemporània.





Sisé. Documentació

1. Juntament amb la sol·licitud es presentarà la següent documentació:

a) Declaració responsable acreditativa de no exercir activitat econòmica i, en cas que, excepcionalment, el sol·licitant duguera a terme alguna activitat econòmica, que la subvenció concedida no finançarà aquesta. S'inclou en el model de sol·licitud (apartat D).

b) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que s'inclou en el model de sol·licitud (apartat D).

c) Declaració responsable que tot el personal que presta serveis en l'entitat sol·licitant de l'ajuda, compleix amb el que s'estableix en article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996 de Protecció Jurídica del Menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament Civil i amb el que s'estableix en l'article 8.4 i 5 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de Voluntariat (apartat D de la sol·licitud).

d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, de l'exempció d'aquesta obligació per part de l'entitat sol·licitant de l'ajuda, signada pel representant legal d'aquesta, que s'inclou en el model de sol·licitud, en compliment del que estableix l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, que s'inclou en l'apartat D del model de sol·licitud.

e) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. Per a això, el sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no atorguen aquesta autorització hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les citades obligacions (apartat G de la sol·licitud).



f) Autorització expressa a l'Institut Valencià de la Joventut, inclosa en l'apartat G de la sol·licitud, perquè aquest comprove les dades d'identitat del representant legal de l'associació o entitat sol·licitant mitjançant el Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons estableix el Reial decret 522/2006, de 28 d'abril i el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.

No obstant això, si, de la comprovació efectuada, resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

Si el sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat, passaport o número d'identificació d'estranger, segons siga procedent.

En el cas que, en el Cens d'Associacions Juvenils i Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut de la Comunitat Valenciana, no conste la condició de la persona que pretenga actuar en representació de l'entitat sol·licitant de l'ajuda com a representant legal d'aquesta, tal condició haurà d'acreditar-se mitjançant escriptura de poder o certificat del secretari de l'entitat en el qual es faça referència a l'acord de l'Assemblea General o precepte dels estatuts en què així s'establisca.



g) Fotocòpia compulsada de la targeta del Número d'Identificació Fiscal (NIF) de l'entitat sol·licitant de l'ajuda.

h) Documentació acreditativa de tindre contractat un segur o garantia financera adequada a les característiques i circumstàncies de l'activitat desenvolupada pels voluntaris, que els cobrisca els riscos d'accident i malaltia derivats directament de l'activitat voluntària desenrotllada durant 2019, d'acord amb l'article 14.2.c de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat, que haurà de contemplar el nombre de voluntaris assegurats.

i) Fitxa resum en la que es recullen, de manera succinta, totes les activitats programades amb indicació del període de realització, número de destinataris previstos i import sol·licitat, segons model que s'inclou en l'annex II d'aquesta resolució.

j) Activitats 2019 objecte de subvenció. Les activitats a realitzar es presentaran emplenant un exemplar del model d'annex III per cadascuna de les activitats que s'hagen relacionat en la fitxa resum de la lletra anterior i atendrà a l'assenyalat en l'article 1 de l'annex II de l'Ordre de Bases i en el qual s'haurà de fer una clara referència a cadascun dels aspectes que es recullen per a la seua valoració en l'article 6.a de l'annex II de l'Ordre de Bases.

k) Balanç de situació i compte de resultats de l'entitat de l'any 2018 o excepcionalment, relació d'ingressos i despeses, en document signat per la persona titular de la secretaria i amb el vistiplau o conformitat de la persona que represente legalment a l'entitat sol·licitant de l'ajuda.



En el cas que l'entitat sol·licitant de l'ajuda opte per presentar la relació d'ingressos i despeses citada, haurà d'utilitzar el model que s'inclou com a annex IV a aquesta resolució.

l) Acreditació de la implantació territorial de l'entitat en, almenys, 15 localitats de dos províncies de la Comunitat Valenciana.

Perquè quede acreditada la implantació de l'entitat en cada municipi haurà de presentar-se conjuntament:

Un. Certificació expedida pel respectiu ajuntament, o pel consell local de la joventut corresponent, o pel Consell Valencià de la Joventut. A l'efecte del que es preveu en aquesta resolució, les certificacions tindran un període de vigència de cinc anys des de la data de la seua expedició. En qualsevol cas, perquè siguen tingudes en compte, serà necessari que es troben en vigor l'últim dia del termini concedit per a la presentació de les sol·licituds d'ajuda.

Dos. Declaració responsable d'haver realitzat en eixa localitat, com a mínim, una activitat de les subvencionables en la present convocatòria durant 2018, signada pel representant legal de l'entitat, segons annex V.



Tots dos documents seran necessaris per a acreditar l'esmentada implantació territorial, i en supòsit de no acreditar la mínima implantació requerida, l'entitat no podrà obtindre la condició de beneficiari de les ajudes regulades en la present convocatòria.

m) Domini de la pàgina web

n) En el cas que l'entitat sol·licitant de l'ajuda es vulga beneficiar de la possibilitat prevista en l'article 6.f de l'annex II de l'Ordre de Bases, haurà d'aportar, d'acord amb el que estableix l'article 8 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, fotocòpia compulsada dels contractes dels treballadors discapacitats i dels certificats de minusvalidesa dels mateixos expedits per l'organisme oficial competent, d'acord amb el que es preveu en la normativa vigent, juntament amb els corresponents models dels impresos justificatius de les cotitzacions a la Seguretat Social i de les retencions de l'IRPF en l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

o) Model de domiciliació bancària de l'entitat beneficiària de l'ajuda en la qual se sol·licita que es faça l'ingrés de la subvenció, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant l'Institut Valencià de la Joventut en aquest cas s'indicarà el número del compte anteriorment utilitzat i donada d'alta a aquest efecte.

Tota la documentació referida en aquest punt que no siga original haurà de ser compulsada.

2. Les dades que no queden acreditats mitjançant l'aportació de la documentació establida en l'apartat n de l'anterior punt 1, no podran ser tinguts en compte a l'efecte de la valoració de la sol·licitud d'ajuda presentada.

3. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat, tant en la sol·licitud com en la restant documentació aportada, podrà comportar, en funció de la seua importància, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se.

4. Si els documents exigits ja estan a poder de l'Institut Valencià de la Joventut el sol·licitant podrà acollir-se al dret establit en l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faça constar, per escrit, la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si escau, emesos. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre tal documentació i amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la seua presentació o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix aquesta documentació.





Seté. Criteris de valoració i puntuació de les sol·licituds

1. La puntuació global màxima de cada sol·licitud serà de 100 punts d'acord amb la distribució de criteris i la seua corresponent valoració recollida en l'article 6 de l'annex II de l'Ordre de Bases.

2. Aplicats els citats criteris i amb la valoració corresponent a totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista amb les puntuacions obtingudes per cadascuna d'elles.

3. El càlcul de la quantia a concedir es realitzarà conforme al que s'estableix en l'article 7 de l'annex II de l'Ordre de Bases.



Huité. Instrucció i resolució de la convocatòria

1. El Servei de Gestió i Planificació de Programes de l'IVAJ instruirà el procediment de concessió de les ajudes i la Direcció General, a la vista de la proposta de la comissió avaluadora, resoldrà sobre les sol·licituds d'ajudes presentades a l'empara del que es disposa en la present resolució. La denegació de l'ajuda haurà de ser motivada i les raons es faran constar en la resolució, devent en tot cas quedar acreditats en el procediment els fonaments de la resolució que s'adopte.



2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de 3 mesos a comptar des de la presentació de la sol·licitud, sempre que aquesta reunisca els requisits exigits i s'aporte tota la documentació requerida. En cas contrari, el còmput del termini s'iniciarà a partir del moment en què s'esmene la sol·licitud.

Si, transcorregut aquest termini, no haguera recaigut resolució expressa, les sol·licituds presentades podran entendre's desestimades, de conformitat amb el que es disposa en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat Valenciana. Tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre i notificar establida en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. La resolució de la convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en els termes previstos en l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. L'eficàcia de la concessió de les ajudes quedarà supeditada al compliment dels termes i condicions de la concessió. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i consegüent revocació.



Nové. Justificació i pagament

1. La realització de les activitats per a les quals s'haja concedit l'ajuda es justificarà mitjançant la presentació de la següent documentació:

a) Memòria justificativa de les activitats objecte de subvenció realitzades durant l'any 2019, segons annex VI per cadascuna de les activitats subvencionades.

La memòria haurà de descriure l'execució d'aquestes, detallarà almenys el nombre de destinataris disgregats per edat i sexe, el grau de compliment dels objectius proposats, annex fotogràfic, material gràfic, despeses corrents imputades per activitat i quants altres dades es consideren de rellevància.

b) Fitxa resum de despeses imputades per cadascuna de les activitats subvencionades, segons annex VII, tenint en compte que aquests imports no podran superar els imports sol·licitats d'acord amb l'annex II de la present convocatòria.

c) Factures originals i còpies, per a ser acarades per la unitat de registre de l'òrgan competent, corresponents a les despeses corrents derivades de les activitats subvencionades i pel total de l'import justificat, així com els documents justificatius del pagament efectiu de cadascuna d'elles. Aquestes factures hauran de complir amb els requisits establits per la normativa vigent. Totes les despeses a justificar hauran de correspondre's amb els continguts de les activitats subvencionades i haurà de presentar-se una relació dels mateixos segons model de certificat de l'annex VIII. Per a això aniran acompanyats d'una explicació sintètica, podent-se requerir memòria justificativa addicional de qualsevol d'elles.

d) Detall de les despeses del personal (nòmines, minutes), segons model de certificat inclòs de l'annex IX, que haja treballat directament en el programa subvencionat, juntament amb els corresponents models dels impresos justificatius de les cotitzacions a la Seguretat Social i de les retencions i ingressos de l'IRPF en l'Agència Estatal d'Administració Tributària. Aquestes despeses no podran superar el 50 % de l'import total subvencionat.

e) Certificat del secretari o secretària de l'entitat, fent constar que l'import de la subvenció està registrat com a ingrés previst dins de la comptabilitat de l'associació per a l'any 2019, amb el vistiplau del representant legal d'aquesta. (annex X).

2. Es consideren despeses subvencionables, aquells que resulten estrictament necessaris, estiguen directa i inequívocament relacionats amb el programa i les activitats aprovades, i es realitzen dins del termini establit. Les despeses subvencionables han de respondre a costos reals, efectivament realitzats i pagats i el cost dels quals d'adquisició en cap cas podrà ser superior al valor de mercat.

3. Les despeses corresponents a allotjament i transport, que puguen ser subvencionables d'acord amb el paràgraf anterior, hauran d'anar acompanyats d'una fulla de liquidació en la qual es detallarà el motiu o objecte del desplaçament realitzat, relació amb l'activitat subvencionada, destinació, data d'aquest, hora d'eixida i arribada, nom i DNI de la persona, i si escau títol del transport, bitllets i factures amb els seus corresponents justificants de pagament. Quan el desplaçament es realitze en vehicle particular, únicament se subvencionarà, si escau, la quantitat que resulte de computar 0,19 euros per quilòmetre recorregut, sempre que es justifique la necessitat del desplaçament, la seua efectiva realització i en aquest cas a més haurà d'indicar-se la matrícula del vehicle. Queden exclosos les despeses de pàrquing, peatge d'autopistes i combustible. Aquestes despeses hauran de relacionar-se en l'annex VIII anteriorment descrit.

4. No podran subvencionar-se:

a) Les despeses generals de manutenció i restauració excepte les despeses de restauració implícits en l'estada en albergs, residències, campaments, en els quals les entitats organitzen les activitats, sempre que hi haja hagut pernoctació, i que no hagen suposat cap despesa per als destinataris, i es justifique mitjançant certificat signat pel representant de l'entitat sol·licitant de l'ajuda.



b) Les despeses de desplaçament i hostalatge fora del territori nacional.

c) Les despeses que per la seua naturalesa tinguen el caràcter d'inventariables, incloent-se entre aquests l'adquisició de qualsevol tipus d'equipament.

d) Els materials que tinguen una finalitat d'obsequi-regal. (marxandatge).

e) Les activitats que consistisquen en festes, revetles, celebracions gastronòmiques, concerts, activitats esportives o similars.

f) Aquelles despeses que hagen sigut finançades íntegrament pels participants en l'activitat.

g) Els premis en metàl·lic.

h) Les despeses de disseny i maquetació.

i) Toda la cartelleria i la publicitat realitzada de l'activitat subvencionada, que no porte l'esment o els logotips d'haver sigut finançats per la Generalitat Valenciana– IVAJ.

j) Els materials realitzats per encàrrec, que porten impreses llegendes o eslògans i no porten imprés el logotip de la Generalitat Valenciana-IVAJ.

k) L'import sol·licitat de les activitats no realitzades, d'acord amb l'apartat desé.

5. Una vegada presentada la documentació justificativa de la subvenció concedida i finalitzat el termini de justificació, no podrà aportar-se noves factures amb diferents conceptes als ja presentats, únicament podrà aportar-se la documentació i justificacions que s'estimen pertinents, però sempre relacionades amb les factures presentades.

6. El règim de pagament de la subvenció així com el termini de justificació de les ajudes, seràn els que s'estableixen en els articles 15 i 17 de l'annex II de l'Ordre de Bases.

7. Per a fer efectiu el pagament de les ajudes concedides, els beneficiaris hauran d'aportar les dades bancàries, en els quals se sol·licita que es faça l'ingrés de la subvenció.



Dècim. Minoració de les ajudes

1. Les associacions deuran executar íntegrament el programa subvencionat, en cas contrari es minorarà la subvenció concedida.

2. Si l'entitat no realitza alguna de les activitats prèviament presentades en la sol·licitud i valorades en el procediment de concessió, i l'import sol·licitat coincidix amb la subvenció concedida, l'ajuda es minorarà d'acord amb l'import sol·licitat de les activitats que no hagen sigut realitzades.

3. Si l'import subvencionat és menor que la quantitat sol·licitada per l'entitat per a la realització de les activitats, i no es realitza alguna de les activitats presentades en la sol·licitud i valorades en el procediment de concessió, la minoració de l'ajuda es realitzarà proporcionalment prenent com a referència la subvenció concedida.



Onzé. Acceptació de la normativa reguladora

La participació en la present convocatòria implica l'acceptació de la normativa que la regula.



Dotzé. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor a l'endemà al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix per la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Potestativament, podrà interposar-se recurs de reposició, davant la Direcció General de l'IVAJ en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, segons el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 28 de març de 2019.– El director general de l'Institut Valencià de la Joventut: Jesús Martí Nadal.

Mapa web