Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 2/2019, de 14 de gener 2019, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana. [2019/380]

(DOGV núm. 8466 de 17.01.2019) Ref. Base de dades 000481/2019






PREÀMBUL



L'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana (DOGV 8090, 24.07.2017), s'ha evidenciat com un instrument adequat per a aconseguir la finalitat prevista en aquest.



No obstant això, els requisits exigits per a aconseguir els objectius expressament reconeguts en aquesta disposició, així com el procediment establit per a la seua concessió, han suposat una dificultat per als sol·licitants sense que per això es reforçara la seguretat o les garanties establides tant en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, com en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

A això cal afegir les dificultats que per a la tramitació de les sol·licituds presentades, el número de les presentades i els escassos mitjans amb els quals es compta per a això. Aquestes consideracions obliguen a plantejar la modificació d'aquesta Ordre de manera que, sense disminuir les garanties necessàries per a aconseguir la finalitat prevista, es facilite tant l'accés a les ajudes que aquesta preveu i la seua tramitació, permetent d'aquesta manera una més ràpida resolució, contribuint a l'eficàcia i eficiència de l'actuació administrativa per a aconseguir les finalitats previstes.

Així mateix s'ha establit com a únic procediment de tramitació el telemàtic, atés que, d'acord amb el que es disposa en l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'ajuda es dirigeix a un col·lectiu de persones físiques la relació de les quals amb la resta de les administracions públiques es realitza telemàticament i, a més, són persones que per la seua activitat professional han de tindre accés i disponibilitat de mitjans electrònics necessaris.

Aquesta modificació no està prevista en el Pla normatiu 2018 d'aquesta conselleria, com una de les iniciatives reglamentàries a tramitar en el referit marc.

La present ordre s'adequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència segons el que s'estableix en l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Per tot l'anterior, a la vista del Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i en exercici de les competències previstes en els articles 160.2 i 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, emesos els informes preceptius de l'Advocacia General de la Generalitat i de la Intervenció Delegada de la conselleria competent en matèria de treball, conforme amb el dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, amb la participació, a través del tràmit d'audiència, de les organitzacions sindicals i empresarials més representatives,







ORDENE



Article únic. Modificació parcial de l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana.

Es modifiquen els articles 11, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 i 30 de l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, que queden redactats en la forma indicada en l'annex d'aquesta ordre.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència pressupostària

La implementació i posterior desenvolupament d'aquesta ordre no podrà tindre cap incidència pressupostària en la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignada a aquesta conselleria, i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials d'aquesta.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 14 de gener de 2019



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ







ANNEX ÚNIC



Nova redacció dels articles 11, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 i 30 de l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana.



Un. Es modifica l'article 11, que queda redactat de la següent manera:

Article 11. Comissió de valoració

1. D'acord amb el que es disposa en l'article 165.2.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es constituirà una Comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball, la composició del qual serà la següent:

a) Presidència: la persona titular de la subdirecció general competent en matèria de relacions laborals o persona que li substituïsca.

b) Vocalies:

– La persona titular del servei competent en matèria d'ordenació laboral o persona que la substituïsca.

– Una funcionària o funcionari designada per la direcció general competent en matèria de treball, que exercirà, així mateix, les funcions de secretaria de la comissió.

2. La comissió podrà recaptar en qualsevol moment la documentació que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les presents bases i la correcta avaluació de la subvenció que, si escau, poguera atorgar-se.

3. La Presidència de la comissió de valoració podrà convocar, a més, altres persones en funció de les característiques de les matèries a analitzar. Aquestes assistiran a les reunions amb veu però sense vot.

4. La Comissió de valoració serà l'encarregada d'aclarir quants dubtes se susciten sobre la interpretació de les presents bases.

5. La Comissió de valoració ajustarà el seu funcionament al que es disposa en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

6. La composició d'aquesta Comissió atendrà el principi de presència equilibrada de dones i homes.



Dos. Es modifica l'article 19, que queda redactat de la següent manera:

Article 19. Persones beneficiàries

Podran ser persones beneficiàries de les ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social (RETA), les persones físiques treballadores per compte propi o autònomes que reunisquen els següents requisits:

1. Estar donades d'alta en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social.

2. Complir, dins de l'any natural de la convocatòria, un període de cotització mínim de tres anys i màxim de cinc anys ininterromputs.



3. Desenvolupar la seua activitat econòmica a títol lucratiu, de forma habitual, personal i directa en la Comunitat Valenciana.

4. No comptar amb més de nou treballadors o treballadores contractats per compte d'altri el dia de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5. Tindre compliments 19 anys d'edat. Als efectes establits en aquestes bases, s'exigirà tindre complida aquesta edat en la data de la publicació de la convocatòria d'aquestes ajudes en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Tres. Es modifica l'article 20, que queda redactat de la següent manera:

Article 20. Exclusions i incompatibilitats

1. Sense perjudici de les exclusions previstes en l'article 3 d'aquestes Bases, no podran ser beneficiàries de les ajudes establides en aquest Capítol, les persones en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:

a) Les persones treballadores incloses en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris.

b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta l'acompliment del càrrec de conseller o administrador, o presten altres serveis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de forma habitual, personal i directa, sempre que posseïsquen el control efectiu, directe o indirecte, d'aquella. S'entendrà, en tot cas, que es produeix tal circumstància, quan les accions o participacions de la persona treballadora suposen, almenys, la meitat del capital social.

Es presumirà, excepte prova en contrari, que la persona treballadora posseeix el control efectiu de la societat quan concórrega alguna de les següents circumstàncies:

1r. Que, almenys, la meitat del capital de la societat per a la qual preste els seus serveis estiga distribuït entre socis amb els quals convisca i als qui es trobe unit per vincle conjugal o de parentiu per consanguinitat, afinitat o adopció, fins al segon grau.

2n. Que la seua participació en el capital social siga igual o superior a la tercera part d'aquest.

3r. Que la seua participació en el capital social siga igual o superior a la quarta part d'aquest, si té atribuïdes funcions de direcció i gerència de la societat.

En els supòsits en què no concórreguen les circumstàncies anteriors, l'Administració podrà demostrar, per qualsevol mitjà de prova, que la persona treballadora disposa del control efectiu de la societat.

c) Els socis industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries als quals es refereix l'article 1.2.a de la Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'Estatut del treball autònom.

d) Els comuners de les comunitats de béns i els socis de societats civils irregulars, llevat que la seua activitat es limite a la mera administració dels béns posats en comú, als quals es refereix l'article 1.2.b de la Llei 20/2007, d'11 de juliol.

e) Els socis treballadors de les societats laborals quan la seua participació en el capital social juntament amb la del seu cònjuge i parents per consanguinitat, afinitat o adopció fins al segon grau amb els quals convisquen abast, almenys, el 50 per cent, llevat que acrediten que l'exercici del control efectiu de la societat requereix el concurs de persones alienes a les relacions familiars.

f) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents als quals es refereix la Llei 20/2007, d'11 de juliol.

g) Els membres del Cos Únic de Notaris.

h) Els membres del Cos de Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles, així com els del Cos d'Aspirants.

i) Les persones incloses en l'àmbit d'aplicació de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marco del personal estatutari dels serveis de salut, que presten serveis, a temps complet, en els serveis de salut de les diferents comunitats autònomes o en els centres dependents de l'Institut Nacional de Gestió Sanitària, per les activitats complementàries privades que realitzen i que determinen la seua inclusió en el sistema de la Seguretat Social, sense perjudici del que es preveu en la disposició addicional dihuitena del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social.

j) Qualssevol altres persones que, per raó de la seua activitat, siguen objecte d'inclusió mitjançant norma reglamentària, conforme al que es disposa en l'article 7.1.b del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social.

2. Així mateix serà motiu d'exclusió haver sigut subjecte de resolució ferma en via administrativa de revocació o, si escau, reintegrament de subvencions per a la promoció de l'ocupació autònoma, consistents en la subvenció de quotes de la Seguretat Social, en els quatre anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.

3. Igualment, estaran excloses les persones treballadores autònomes els rendiments nets de les quals d'activitats econòmiques obtinguts durant l'exercici anterior al de la convocatòria, del qual es dispose declaració de l'IRPF o Certificat Negatiu d'Hisenda que acredite la no obligació de presentació de declaració de l'IRPF, siguen superiors a tres vegades l'import de la base mínima de cotització de les persones treballadores autònomes que li corresponga per edat en còmput anual.





Quatre. Es modifica l'article 21, que queda redactat de la següent manera:

Article 21. Quantia de la subvenció

1. La quantia de la subvenció serà:

a) 2.850,00 € en els supòsits de:

– Dones víctimes de violència de gènere.

– Persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %.

– Persones víctimes del terrorisme.

– Persones amb 48 o més anys d'edat.

b) 2.700,00 €, en els altres supòsits.

2. Als efectes establits en aquestes bases, s'exigirà trobar-se en qualssevol d'aquests supòsits a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

3. Per a acreditar la condició de dona víctima de violència de gènere, podrà aportar qualsevol dels següents documents: certificat comprensiu d'aquest extrem emés per la direcció general competent en la matèria; resolució judicial que haguera acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima; ordre de protecció acordada a favor de la víctima; informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que és víctima de violència de gènere fins que es dicte l'ordre de protecció; en el cas d'estar inclosa en algun programa d'emergència o acolliment de la direcció general competent en matèria de violència de gènere de la Generalitat, mentre dita participació es mantinga i durant els dos anys posteriors a la seua eixida d'aquest.



4. Per a acreditar la condició de persona amb discapacitat, podrà presentar còpia de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat o de la resolució per la qual es reconeix el grau de discapacitat.

5. Per a acreditar la condició de persona víctima del terrorisme: certificat emés pel Ministeri de l'Interior o document oficial que acredite tal circumstància.



Cinc. Es modifica l'article 22, que queda redactat de la següent manera:

Article 22. Destinació de les ajudes

La subvenció es destinarà al finançament de les despeses fixes d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social.

A l'efecte d'aquestes bases es consideren costos fixos d'inclusió en el RETA els derivats de l'afiliació i cotització per les contingències previstes en el Títol IV del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social.





Sis. Es modifica l'article 23, que queda redactat de la següent manera:

Article 23. Procediment de concessió

La concessió de la subvenció es farà en règim de concurrència competitiva, recollit en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, sent l'únic criteri de valoració el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.

Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, fins a esgotar el crèdit disponible en cada convocatòria.



Set. Es modifica l'article 24, que queda redactat de la següent manera:

Article 24. Sol·licituds i termini de presentació

1. Les sol·licituds per a l'obtenció de les subvencions regulades en aquest Capítol, juntament amb la documentació requerida, es presentaran únicament de forma telemàtica, sense perjudici de les formes previstes en la legislació de procediment administratiu comú, d'acord amb els models oficials disponibles en la Seu Electrònica de la Generalitat, mitjançant el procediment que figura publicat i disponible en la mateixa Seu Electrònica de la Generalitat,

Per a això s'accedirà al catàleg de procediments administratius de la Generalitat.

Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que el sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la citada Seu de la Generalitat.

2. El termini per a presentació de sol·licituds es fixarà anualment en l'acte en el qual es formalitze la convocatòria d'aquestes subvencions i es done publicitat als crèdits pressupostaris que les financen.

3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per cada sol·licitant, procedint-se a anul·lar totes aquelles que es consideren duplicades.

4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores, i comportarà l'autorització a la Conselleria competent en matèria de treball, perquè aquesta, a l'efecte de verificar que el sol·licitant es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 de la Llei general de subvencions, i l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, puga recaptar:



a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'acreditació que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.



b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social l'acreditació que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Institut Valencià d'Administració Tributària (IVAT), competent en matèria d'hisenda, l'acreditació que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre l'anterior o anteriors documents, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la seua presentació, o en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document.

No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents hauran de tindre una vigència de, almenys, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

5. Quan hagen d'aportar-se documents que ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, el sol·licitant deurà, en tot cas:

a) Identificar el document o documents afectats.

b) Fer constar la data i l'òrgan o dependència i procediment en què van ser entregats.

c) Que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.

d) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.

6. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye de la documentació necessària, es requerirà a la persona interessada perquè, d'acord amb el que es disposa en l'article 68.1 de la Llei de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Huit. Es modifica l'article 25, que queda redactat de la següent manera:

Article 25. Documentació que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud

1. Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:

a) A falta del DNI/NIF de la persona sol·licitant, autorització expressa d'aquesta a favor de la conselleria competent en matèria de treball perquè l'òrgan instructor procedisca a verificar les seues dades d'identitat personals mitjançant accés als Sistemes de Verificació de Dades d'Identitat.

b) Document acreditatiu de trobar-se en situació d'alta en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms, en el moment de la convocatòria.

c) Document acreditatiu de l'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques en el qual conste el domicili fiscal de la persona sol·licitant, en el moment de la convocatòria.

d) Informe de vida laboral, actualitzat.

e) Dades de domiciliació bancària, per al que s'aportarà el model de domiciliació bancària vigent degudament emplenat.

f) A l'efecte del que es disposa en l'article 20.3 d'aquestes bases, còpia de declaració d'IRPF de l'exercici anterior a la data de la convocatòria o, autorització a l'òrgan instructor perquè obtinga directament dita informació de l'Agència Tributària.

g) La documentació que, si escau, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en l'article 21.1.a, conforme al que en això s'indique.

2. El sol·licitant haurà d'adjuntar-hi, així mateix, les declaracions responsables relatives als següents aspectes:

a) Compliment dels requisits establits en l'article 13 de la Llei general de subvencions per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques.

b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte.

c) Compromís de comunicar quantes sol·licituds de subvenció tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb l'activitat subvencionada en la present Ordre, a partir de la data de sol·licitud.

d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs. Aquesta declaració podrà fer-se constar en la mateixa instància de sol·licitud, el model oficial de la qual es troba en la seu electrònica de la Generalitat.



e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud.



3. L'òrgan instructor podrà, així mateix, recaptar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les presents bases reguladores.



Nou. Es modifica l'article 26, que queda redactat de la següent manera:

Article 26. Proposta de resolució

La comissió de valoració prevista en aquestes bases, formularà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de treball, que haurà de contindre la relació de sol·licituds admeses, que complisquen els requisits exigits, ordenats per rigorós ordre d'entrada.



En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.

Així mateix, es relacionaran les sol·licituds que es propose denegar, i les causes de la denegació.



Deu. Es modifica l'article 27, que queda redactat de la següent manera:

Article 27. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Les persones que resulten beneficiàries d'aquestes subvencions tindran les obligacions establides amb caràcter general en l'article 14 de la Llei general de subvencions i, en particular, estaran obligades a:

a) Adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció en el termini i forma a aquest efecte establits, donant la destinació prevista a la subvenció concedida.

De forma específica, hauran de mantindre la seua alta ininterrompudament en el Règim Especial de Treballadors per compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social durant l'anualitat a la qual es contrau la subvenció.

b) Justificar davant la direcció general competent en matèria de treball el compliment dels requisits i condicions i el compliment de la finalitat que hagen determinat la concessió o gaudi de la subvenció. A aquest efecte podran sol·licitar-se quants documents justificatius siguen necessaris per a comprovar l'aplicació de la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació de l'òrgan concedent, així com a qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, aportant quanta informació li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.



d) Comunicar a la conselleria competent en matèria de treball, a través de la direcció general competent en aquesta matèria, qualsevol variació o extinció de les condicions que li van donar dret a obtindre la subvenció, en particular l'obtenció d'altres subvencions, ingressos o recursos concedits per a la mateixa finalitat contemplada en aquestes Bases. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega.

e) Acreditar, amb caràcter previ al pagament, que es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, així com amb l'Administració de la Comunitat Valenciana, i que no s'és deutora per resolució de procedència de reintegrament.

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

g) Fer pública la informació relativa a la subvenció concedida de conformitat amb el que s'estableix en els articles 3 i 8.4 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació.

h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en aquestes Bases, en l'article 37 de la Llei general de subvencions, i en els termes recollits en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. L'incompliment de les anteriors obligacions donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent.



Onze. Es modifica l'article 28, que queda redactat de la següent manera:

Article 28. Pagament de la subvenció

D'acord amb el que es disposa en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, amb caràcter general, el pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació per la persona beneficiària de la realització de l'activitat, projecte, objectiu o adopció del comportament per al qual es va concedir.

Sense perjudici de l'anterior, es podran establir abonaments a compte i pagaments anticipats el règim dels quals s'ajustarà a el que es preveu en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i, si escau, al que disposen les lleis de pressupostos anuals per a aquest tipus d'ajudes.

No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció fins que la persona beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social o mentre tinga la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament. Sense perjudici de l'anterior, podrà realitzar-se el pagament de la subvenció des del moment en què, per òrgan competent de l'Administració de la Generalitat, s'haja notificat a la persona subjecte deutor del reintegrament, l'inici del corresponent expedient de compensació de deutes, amb vista a la seua completa extinció.



Dotze. Es modifica l'article 29, que queda redactat de la següent manera:

Article 29. Règim de garanties

Quant al règim de garanties, s'estarà al que es disposa en l'article 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Sense perjudici de l'anterior, d'acord amb el que disposen les Lleis de Pressupostos de la Generalitat per a cada exercici, les persones beneficiàries de les subvencions previstes en aquest capítol, podran quedar exemptes de l'obligació de prestar les garanties previstes per al pagament anticipat en l'article 171.2 de la Llei de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Tretze. Es modifica l'article 30, que queda redactat de la següent manera:

Article 30. Justificació

1. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida mitjançant l'acreditació davant la direcció general competent en matèria de treball, dins del termini de quinze dies des de la data que s'especifique en cada convocatòria, de l'abonament de les quotes del RETA corresponents a l'any natural a què es referisca aquesta. La justificació podrà fer-se per mitjà de document acreditatiu del pagament de les quotes del RETA expedit per la Tresoreria General de la Seguretat, o dels extractes o dels rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA de la beneficiària. En cap cas la suma del justificat podrà ser inferior a l'import total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a l'import subvencionat, es procedirà a la minoració i, si escau, reintegrament de la diferència.



No obstant això, l'òrgan concedent podrà ampliar el termini o concedir-lo per a correccions, en els termes establits en la Llei general de subvencions i les seues normes de desenvolupament i en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que el retard obeïsca a causes degudament justificades en l'expedient i no imputables a la persona beneficiària de la subvenció.

2. Si transcorregut el termini de justificació es comprovara que la persona beneficiària no ha aportat la totalitat de la documentació exigida, o que la documentació aportada presenta alguna deficiència, se li requerirà perquè esmene la falta o present els documents preceptius en el termini improrrogable de quinze dies hàbils. De no fer-ho així, o de resultar inadequada la justificació, s'iniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció percebuda.

Mapa web