Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 15 d'abril de 2019, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes per a la instal·lació d'infraestructures de recàrrega per a vehicles elèctrics, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2019. [2019/3971]

(DOGV núm. 8531 de 17.04.2019) Ref. Base de dades 003633/2019




Per Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), en el qual s'estableixen les seues funcions pròpies i, entre elles, l'anàlisi, assessorament i execució de mesures en matèria de conservació, estalvi i diversificació energètica, el foment de l'ús racional de l'energia i la promoció de les energies renovables, i de la qualitat del subministrament energètic; així mateix, es reconeix a l'IVACE la funció de promoure i fomentar la mobilitat sostenible. D'acord amb aquestes finalitats, en aquesta disposició es reconeix igualment a l'IVACE la facultat d'establir, gestionar i tramitar línies d'ajuda i incentius dirigits a la conservació, estalvi, diversificació i eficiència energètica.

El sector del transport és el sector de major consum energètic de la Comunitat Valenciana i pràcticament la totalitat d'aquest consum prové del petroli. Per això, és necessari dur a terme polítiques actives d'estalvi i eficiència energètica en aquest sector, que contribuïsquen a la reducció del seu consum i a la disminució de les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle associades.

Una de les mesures que s'està potenciant des de la Generalitat per a fer front a aquests problemes és l'impuls de la mobilitat elèctrica. A més, és una solució per a donar resposta als elevats nivells de contaminació atmosfèrica local que pateixen bona part de les aglomeracions urbanes, així com les poblacions pròximes a les grans infraestructures urbanes.

Aquesta actuació s'emmarca dins de l'estratègia de la Comunitat Valenciana en matèria d'estalvi i eficiència energètica en el sector transporte per a l'horitzó 2020 i en el Pla d'impuls del vehicle elèctric i desplegament de la infraestructura de recàrrega en la Comunitat Valenciana, que està desenvolupant l'IVACE, en el qual es realitza una anàlisi de la situació actual (nombre de vehicles i estacions elèctriques, tecnologia actual, barreres per a l'impuls de la mobilitat elèctrica, etc.), s'estableixen els objectius per als pròxims anys, i es desenvolupa un pla de desplegament, en el qual se seleccionen els principals nuclis de població, els seus corredors i el repartiment de les estacions de recàrrega.



Respecte a la infraestructura de recàrrega, se'n diferencien tres tipus: la recàrrega vinculada, que són aquells punts situats en llocs on el vehicle estaciona habitualment, amb potències de recàrrega baixes; la recàrrega semiràpida, amb potències mitjanes i un cost moderat, que permet recarregar el vehicle per a allargar els recorreguts mitjans, situada principalment en establiments comercials, d'oci, sanitaris, i en espais urbans; i finalment la recàrrega ràpida, una xarxa amb un elevat cost per la necessitat de garantir potències molt altes i permetre la simultaneïtat de recàrrega a diversos vehicles alhora.

Encara que aquest tipus d'actuacions són molt interessants des del punt de vista energètic i mediambiental, la seua rendibilitat econòmica continua sent un handicap per al seu desenvolupament.

Per això, l'IVACE, mitjançant la present resolució, pretén incorporar un incentiu econòmic que anime les entitats i empreses a implantar estacions de recàrrega de vehicles elèctrics, que contribuïsquen a millorar de la qualitat ambiental de les ciutats, disminuint les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle i gasos nocius i a incrementar l'eficiència energètica en aquest sector.

La present actuació va d'acord amb el que s'estableix en la Directiva 2014/94/UE, del Parlament Europeu i del Consell, relativa a la implantació d'una infraestructura per als combustibles alternatius, que estableix que els estats membres faran el necessari perquè es cree un nombre adequat de punts de recàrrega accessibles al públic abans del 31 de desembre de 2020, a fi que els vehicles elèctrics puguen circular almenys en les aglomeracions urbanes o suburbanes i altres zones densament poblades i, si escau, en les xarxes determinades per aquests Estats membres. La mobilitat elèctrica és un element important per a aconseguir els ambiciosos objectius de la Unió en matèria d'energia i canvi climàtic per a 2020. De fet, la Directiva 2009/28/CE, relativa al foment de l'ús d'energies procedents de fonts renovables, va fixar, per a l'any 2020, l'objectiu d'una quota de mercat del 10 % per a les energies renovables en el transport. Aquesta introducció de les energies renovables en el sector del transport només és possible mitjançant la progressiva electrificació del sector.

Per això i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en virtut del que s'estableix en l'article 3 de l'Ordre 9/2017, de 5 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'IVACE en matèria d'estalvi i eficiència energètica, modificada per l'Ordre 5/2019, de 26 de març, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar les ajudes de l'IVACE per a la instal·lació d'infraestructures de recàrrega per a vehicles elèctrics, a través d'actuacions encaminades a complir els compromisos internacionals en matèria d'estalvi, diversificació energètica i respecte al medi ambient, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2019.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 9/2017, de 5 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en matèria d'estalvi i eficiència energètica, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8035, de 9 de maig de 2017, modificades per l'Ordre 5/2019, de 26 de març, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.





Article 2. Dotació pressupostària

1. D'acord amb el que s'estableix en la Llei 28/2019, de 28 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, el pressupost per a la concessió de les ajudes previstes en la present resolució serà de 850.000 euros, amb càrrec a la línia pressupostària S6849000, «Estalvi i eficiència energètica».

2. En qualsevol cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible provinent d'altres convocatòries, en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan l'augment esmentat siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que escaiga, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits, s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport i ajudes previstes

1. L'actuació objecte d'ajuda «Inversions en estacions de recàrrega elèctrica (T29B)» es troba entre les previstes en l'apartat 1.d de l'article 5 de l'Ordre 9/2017, de 5 de maig, modificat per l'Ordre 5/2019, de 26 de març, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

La descripció i les particularitats d'aquesta actuació s'especifiquen en l'annex de la present resolució.

2. Les ajudes que s'estableixen en la present resolució tindran la consideració de subvenció, sent el percentatge màxim d'ajuda a aplicar sobre el cost subvencionable del projecte l'establit en cada cas en l'annex de la resolució, d'acord amb el que es disposa en l'Ordre 9/2017, de 5 de maig.

3. Les ajudes descrites quedaran subjectes a les obligacions pròpies del règim de minimis previstes en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, d'ara endavant Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre.

4. Els projectes s'hauran d'executar en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la protecció i millora del medi ambient.



Article 4. Restriccions i acumulació d'ajudes

1. Les ajudes concedides en el marc d'aquesta resolució, subjectes al règim de minimis, podran acumular-se amb:

– Altres ajudes de minimis fins al límit màxim establit en l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre.



– Altres ajudes d'estat en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajudes estatals per a la mateixa mesura de finançament risc, sempre que aquesta acumulació no excedisca de la intensitat d'ajuda o l'import d'ajudes superior corresponent, fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptada per la Comissió.

2. No obstant això, no seran susceptibles de suport aquells projectes els costos subvencionables dels quals hagen sigut finançats amb fons de la Generalitat, a través d'algun programa d'ajudes d'aquesta o de qualsevol altra entitat.



Article 5. Entitats beneficiàries

1. Podran acollir-se a aquestes ajudes les empreses i entitats de naturalesa pública o privada que complisquen els requisits previstos en l'annex.

2. A l'efecte de la present resolució, es considerarà pime, segons l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, tota entitat, independentment de la seua forma jurídica, que exercisca una activitat econòmica que reunisca els requisits següents:

– Que ocupe menys de 250 persones.

– Que tinga un volum de negoci anual no superior a 50.000.000 d'euros, o bé un balanç general no superior a 43.000.000 d'euros.

Així mateix, quan siga necessari distingir entre petites empreses i mitjanes empreses, s'entendrà per petita empresa aquella unitat econòmica que ocupe menys de 50 persones i que tinga un volum de negoci anual o un balanç general no superior a 10.000.000 d'euros; microempresa es considera a aquella empresa que ocupe menys de 10 persones i el seu volum de negoci o el seu balanç general anual no supere els 2.000.000 d'euros.

El còmput dels efectius i límits assenyalats, en el cas d'empreses associades o vinculades, s'efectuarà tal com disposa el citat annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014. Aquests criteris de còmput es poden consultar en la pàgina web http://www.ivace.es

3. Seran, així mateix, d'aplicació les condicions i requisits previstos en l'article 4 de l'Ordre 9/2017, de 5 de maig.



Article 6. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i finalitzarà el 23 de maig de 2019.





Article 7. Presentació de sol·licituds i documentació annexa

1. Les sol·licituds i documentació annexa es presentaran davant el Registre Electrònic de la Generalitat.

La sol·licitud d'ajudes s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es. Una vegada presentada la sol·licitud davant el Registre electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que podrà ser arxivat o imprès per l'interessat, en els termes previstos en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.



2. Cada empresa o entitat sol·licitant haurà de presentar la documentació següent:

2.1. Sol·licitud d'ajuda. La sol·licitud s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es. A més de les dades generals previstes en aquesta, hauran d'emplenar-se els apartats relatius a:

a) Declaració responsable referent a totes les ajudes, subvenciones ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públic o privat per als mateixos costos subvencionables que els previstos en la present convocatòria. Així mateix, hauran de declarar totes les ajudes de minimis concedides d'aquesta o una altra administració en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors, independentment de si aquestes són per als mateixos costos subvencionables que els previstos per la present convocatòria, com per a qualsevol altre, que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis.

b) Ubicació exacta del projecte, indicant les coordenades UTM de la instal·lació.

2.2. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud. Aquesta documentació, igualment, haurà de presentar-se utilitzant els mitjans telemàtics proporcionats per l'IVACE:

a) Memòria tècnica. La memòria tècnica s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, per aquest motiu un defectuós o deficient emplenament, o la seua difícil comprensió, generaran una menysvaloració del projecte.

b) En cas que es faça constar oposició a la possibilitat que l'IVACE obtinga directament les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, s'hauran d'aportar els certificats que acrediten trobar-se'n al corrent; si la sol·licitant és una entitat o organisme públic, podrà optar per presentar una declaració responsable sobre el compliment d'aquestes obligacions, en virtut del que s'estableix en l'article 24.6 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, relatiu a la simplificació de l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



c) Còpia d'un extracte o certificat bancari que justifique la titularitat del compte de cobrament de l'ajuda. La titularitat del compte haurà de correspondre a l'entitat sol·licitant.

Igualment, i depenent del tipus d'entitat que sol·licite l'ajuda, hauran de presentar la documentació següent, si bé quan la sol·licitant utilitze un sistema de signatura electrònica avançada de persona jurídica, la seua identitat s'entendrà ja acreditada mitjançant el propi acte de la signatura:

i) Empreses i entitats sense ànim lucratiu.

– Quan es tracte de sol·licitants la inscripció dels quals en el Registre mercantil no siga obligatòria, hauran de presentar còpia del poder de representació registrat de qui signa la sol·licitud o, si escau, document equivalent segons les prescripcions legals. Igualment hauran de presentar còpia del contracte/acta de constitució i estatuts vigents registrats. Quan siga una societat la inscripció de la qual en el Registre mercantil siga obligatòria, l'IVACE obtindrà la informació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant, si bé podrà requerir-li directament la presentació d'algun document concret.

ii) Entitats públiques.

– Acreditació de la representació legal de qui signa la sol·licitud.

– Document de l'entitat que reflectisca l'existència d'una partida pressupostària per a l'execució del projecte objecte de subvenció.

d) Sol·licitud de tres ofertes. Quan l'import d'una despesa subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 39.999,99 euros en el supòsit de cost per execució d'obra, o de 14.999,99 euros en el supòsit de subministrament o de serveis, l'entitat sol·licitant de l'ajuda haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat, com a mínim, tres ofertes de diferents empreses proveïdores –sense vinculació entre elles–, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el realitzen, subministren o presten, i així es faça constar en un informe signat pel seu representant legal que haurà de contindre, almenys:

– quines van ser les característiques de les despeses que van fer impossible la localització d'un mínim de tres ofertes.

– una explicació de com es va realitzar la cerca d'empreses proveïdores.

Aquest informe no serà admès com a justificant de la no-presentació de tres ofertes, si el seu argument es basa en:

· Les característiques de l'empresa proveïdora.

· Les característiques genèriques del bé o servei.

· Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària.

Així mateix, hauran d'acompanyar un annex a l'informe que documente com s'ha realitzat la cerca d'empreses proveïdores del bé o servei.

En tot cas serà necessari que les ofertes complisquen amb els requisits següents:

– Requisits materials: les ofertes han d'estar prou detallades, especificant els treballs que han de realitzar-se i el seu preu.

– Requisits formals: les ofertes han d'estar datades, i contindre les dades que permeten la correcta identificació del remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses de les quals, almenys dues, no siguen empreses associades a l'entitat beneficiària i no formen part de la seua Junta Directiva o Consell d'Administració, ni ostenten drets de vot superiors al 50 %. L'elecció entre les ofertes presentades haurà de recaure en la més econòmica, justificant en un informe l'elecció en un altre sentit.

Les tres ofertes hauran d'haver-se sol·licitat amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé. Únicament quedaran excloses del compliment d'aquest requisit aquelles entitats públiques que liciten l'actuació subvencionada, pel procediment negociat o obert, d'acord amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE, de 26 de febrer de 2014.

e) Per a aquells projectes amb una inversió superior a 1.000.000 €, les entitats privades hauran d'incloure en la memòria tècnica un pla específic de finançament del projecte, on es realitze una anàlisi de la capacitat que té l'entitat beneficiària per a escometre'l, i en el qual es detallen aspectes tals com relació entre cost del projecte i balanç general anual, cost del projecte i fons de maniobra, etc.

En substitució d'aquest document, les entitats públiques presentaran el document previst en el subapartat 2.2.b.ii) del present article, en el qual es reflectisca l'existència d'una partida pressupostària per a l'execució del projecte objecte de subvenció.

f) Si escau, certificat expedit per l'entitat sol·licitant de l'ajuda, en el qual es faça constar el percentatge de persones contractades amb diversitat funcional per damunt del mínim legal establit en el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, segons model disponible en la pàgina web http://www.ivace.es.

3. El sistema de control que l'IVACE aplicarà en relació a les declaracions responsables presentades, serà per mostreig, d'acord amb el que s'estableix en l'article 6.4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.

4. Examinada la documentació aportada, si aquesta no reuneix els requisits exigits, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye la documentació necessària amb indicació que, si així no ho fera, se la tindrà per desistida de la sol·licitud.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.



L'aportació de documents en contestació als requeriments, s'haurà de realitzar a través de Registre Electrònic, accedint a l'adreça web http://www.ivace.es.

Així mateix, es podrà requerir a cada sol·licitant qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.

5. Les sol·licituds hauran de presentar-se abans de l'inici del projecte. Les empreses i entitats sol·licitants podran executar els projectes una vegada presentada la sol·licitud, sense esperar que la concessió de l'ajuda es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

6. Es delega en les persones que ostenten la direcció de l'àrea o, si escau, departament o servei competent per a gestionar la convocatòria, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i/o canvi de projecte.



Article 8. Instrucció de sol·licituds

L'òrgan instructor del procediment de concessió d'ajudes serà la Unitat IVACE Energia.

El procediment de concessió de subvencions regulades en la present resolució, serà el de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'estableix en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i en l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, conforme als principis de publicitat, transparència, igualtat i no-discriminació; així doncs, la concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a les quals s'aplicaran els criteris de valoració per a l'atorgament de les ajudes fixats en l'annex en cadascuna de les actuacions, i s'establirà una prelació segons la puntuació obtinguda, tot respectant els límits pressupostaris disponibles.



L'òrgan instructor verificarà de cada sol·licitant i dels projectes presentats, el compliment dels requisits exigits en la convocatòria, i en cas de resultar conforme a aquesta, farà l'anàlisi dels projectes presentats i l'aplicació dels criteris de l'actuació. Com a resultat, l'òrgan instructor emetrà una preavaluació que serà elevada a la Comissió a la qual es refereix l'article següent.

L'òrgan instructor podrà requerir al sol·licitant l'aportació addicional de qualssevol altres documents, informes o dades complementàries que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.





Article 9. Comissió d'avaluació i concessió de les ajudes

1. Després dels actes d'instrucció i l'aplicació dels criteris de valoració –previstos en l'annex a aquesta resolució– realitzats per l'òrgan instructor, la preavaluació resultant serà sotmesa a una Comissió d'Avaluació.

2. Aquesta Comissió estarà composta per la persona que ostente la Direcció General de l'IVACE, qui assumirà la Presidència de l'òrgan, per tres integrants de la Unitat IVACE Energia –una de les quals assumirà la secretaria de la Comissió–, i per una integrant de l'Àrea de Suport de l'IVACE, totes elles designades per la persona que ostente la Presidència de l'IVACE.

En l'exercici de les seues competències la Comissió podrà comptar amb l'assistència tècnica que estime necessària.

3. Si bé perquè un projecte puga ser aprovat haurà de tindre una puntuació mínima de 30 punts, la Comissió podrà, quan el nombre de sol·licituds que superen aqueix llindar mínim no permeta concedir el percentatge màxim d'ajuda en funció del pressupost disponible:



– mantindre el percentatge màxim d'ajuda, ajustant per a això la nota de tall a l'alça, de manera que s'equilibre el pressupost disponible amb l'import total de les sol·licituds de subvenció que han superat el llindar mínim (en els casos de sol·licituds amb idèntica puntuació, es tindrà en compte, a l'efecte de resoldre l'empat, la puntuació obtinguda criteri a criteri seguint un ordre decreixent, segons ítems de major ponderació, fins que es produïsca el desempat); o bé,

– distribuir el pressupost disponible segons la puntuació obtinguda reduint el percentatge d'ajuda concedida proporcionalment a aquesta puntuació, amb la finalitat d'arribar a un major nombre d'entitats beneficiàries.

La Comissió optarà per una mesura o altra, valorant el màxim efecte de les ajudes.

En cas d'empat s'utilitzaran els criteris previstos en l'Ordre 9/2017, de 5 de maig.

4. De les reunions de la Comissió s'elevarà l'acta –amb la proposta d'adjudicació que hi conté– a la presidència de l'IVACE.

5. Vista la proposta continguda en l'acta de la Comissió, la presidència de l'IVACE resoldrà sobre l'adjudicació de les ajudes, fixant expressament la quantia, i incorporant, si escau, les condicions i obligacions a què haja de subjectar-se el beneficiari de l'ajuda.

6. La resolució motivada de concessió es notificarà de forma individualitzada a cada interessat.

7. L'adjudicació de les ajudes es publicarà en la pàgina web de l'IVACE i –en compliment del que s'estableix en Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de les subvencions concedides– en la Base de Dades Nacional de Subvencions disponible en l'enllaç http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index.

8. El termini màxim per a resoldre i notificar la concessió d'ajudes serà de sis mesos comptats des del dia de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat resolució expressa, els sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

9. La resolució de concessió i/o denegació posa fi a la via administrativa; es delega en la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 10. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjudici del que es disposa en l'article 12 de l'Ordre 9/2017, de 5 de maig, seran obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Realitzar l'activitat objecte de la subvenció i acreditar la seua realització en la forma fixada en la notificació de l'ajuda i en les instruccions de justificació d'ajudes aprovades a aquest efecte per resolució de la Direcció General de l'IVACE, que seran publicades en la pàgina web http://www.ivace.es. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la memòria presentada al costat de la sol·licitud normalitzada, i de manera que es complisca la finalitat de les ajudes, respectant els costos subvencionables indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. L'execució del projecte haurà de respectar en tot cas el calendari marcat en la memòria inicial o en les seues reformulacions posteriors.

Qualsevol modificació del projecte –inclòs el canvi d'entitat beneficiària a qui competisca la seua execució– haurà de comptar amb l'aprovació prèvia de l'IVACE, sol·licitada i justificada per escrit abans de la finalització del termini de justificació del projecte, i no podrà suposar en cap cas en una alteració del contingut essencial del projecte o d'algun dels aspectes que van ser tinguts en compte per a la seua valoració. Podran validar-se, sense necessitat d'autorització prèvia, aquelles modificacions que suposen una variació en els imports suportats per concepte de despesa inferior o igual al 20 % de la quantitat a justificar d'aquests conceptes, o no afecten qüestions fonamentals, sempre que es justifique adequadament en l'informe final per tal que, a criteri del personal tècnic de l'IVACE que verifica la justificació de l'ajuda, puga admetre's.



b) Respondre de la veracitat dels documents aportats.

c) Actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat, i comunicar altres ajudes públiques o privades que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables, així com les ajudes de minimis concedides en l'exercici fiscal en curs i/o en els dos exercicis fiscals anteriors, i independentment de si aquestes són per als mateixos costos subvencionables que els previstos per la present convocatòria, com per a qualsevol altre.

d) Complir amb les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social, de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i en el del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.

e) Acreditar la seua personalitat jurídica, referida al moment de sol·licitud de l'ajuda, en la forma i termini que s'establisca per l'IVACE.

f) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

g) Indicar si el projecte està subjecte a declaració d'impacte ambiental d'acord amb la legislació vigent.

h) Executar les instal·lacions complint els reglaments i normatives que els siguen aplicables, i disposar de les llicències i autoritzacions administratives corresponents.

i) Respectar en els projectes els principis següents:

– Les inversions subvencionades hauran de mantindre's inalterables d'acord amb els terminis previstos en l'article 12 de l'Ordre 9/2017, de 5 de maig.

– Els resultats del projecte hauran de mantindre's en el territori de la Comunitat Valenciana.

– L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no-discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, minusvalideses, edat o orientació sexual, i hauran de facilitar, o almenys no impedir, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional.

j) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es, i complir amb les obligacions relatives a la publicitat indicades en l'article 13 de la present resolució.

k) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant un període de dos anys, a comptar des del moment del pagament de l'ajuda.

l) Quan l'entitat beneficiària siga una entitat local, haurà d'acreditar estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

m) Les entitats beneficiàries que reben subvencions o ajudes, pel període d'un any, per imports superiors a 100.000 euros –o quan almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, i aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros–, o a 10.000 euros, hauran de complir les exigències establides respectivament en l'article 3, apartats 1.b) i 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana per a aquests supòsits.

Així mateix, hauran de complir-se les obligacions específiques que s'estableixen en l'annex d'aquesta resolució.



Article 11. Termini per a la realització i documentació justificativa de les inversions

1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes fixats en la notificació de la concessió de l'ajuda. A l'efecte d'aquesta resolució, es considerarà que l'actuació o projecte es troba executat íntegrament quan els equips instal·lats, així com, si escau, les instal·lacions receptores o de consum final de l'energia, es troben en funcionament o, almenys, en capacitat de funcionar, sent en qualsevol cas el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de dubte.

2. Les entitats beneficiàries hauran d'acreditar la realització de l'actuació objecte de subvenció amb data límit 19 de desembre de 2019, llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini diferent en la resolució de concessió de l'ajuda; l'acreditació es realitzarà en la forma fixada en la notificació de l'ajuda, i en el manual d'instruccions de justificació d'ajudes que serà publicat en la pàgina web http://www.ivace.es.

3. A l'efecte d'acreditar la realització de l'actuació objecte de subvenció, les entitats beneficiàries hauran de presentar:

a) Justificants de despesa, segons s'indique en la notificació de concessió de l'ajuda, a través de factures que hauran de complir el que es disposa en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, i altra normativa vigent.

b) Justificants de pagament, sent vàlids els següents, llevat que s'especifique d'una altra forma en alguna actuació:

– Pagaments mitjançant entitat financera: còpia de l'extracte bancari juntament amb còpia del xec nominatiu o de l'ordre de transferència que acredite que el destinatari del pagament coincideix amb l'emissor de la factura.

– En cas que l'ordre de transferència i/o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i, per tant, estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, serà necessari acompanyar-ne una relació degudament detallada, en la qual apareguen el destinatari, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el seu concepte) i l'import pagat. Aquesta relació haurà de ser emesa o segellada per l'entitat financera.

– No podran ser subvencionades les despeses que siguen finançades mitjançant mecanismes d'arrendament financer, lísing, renting o similars, ni aquelles accions finançades per tercers, mitjançant convenis o contractes en els quals la propietat dels béns objecte de l'acció no pertanga al beneficiari, dins del període subvencionable.

– No es consideraran vàlids els pagaments en efectiu ni els ingressos bancaris per caixa.

– Només es consideraran vàlids els justificants de pagament que acrediten que el pagament s'ha realitzat per l'entitat sol·licitant de l'ajuda. En el cas de transferències bancàries, en el compte d'origen haurà de constar com a titular la persona beneficiària de l'ajuda.

– No s'acceptaran els pagaments efectuats a través de modalitats de finançament que suposen la transferència directa de fons des de l'entitat financera a l'emissor de la factura.

– No s'acceptaran aquells documents de pagament que, fins i tot sent conformes amb els requisits formals adés assenyalats, no permeten identificar clarament les factures a què estan vinculats.

– Les despeses presentades en la justificació hauran de documentar-se mitjançant factures pagades íntegrament. Aquest requisit s'aplicarà amb independència del percentatge d'imputació d'una despesa al projecte, per tant, les factures parcialment pagades no seran admeses.

c) Fotografies de la instal·lació i dels equips principals en la seua ubicació definitiva.

d) Compte justificatiu de les inversions, així com el document sobre relació d'anotacions comptables, sent tots dos models facilitats per l'IVACE.

e) Declaració responsable d'altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables que els presentats a l'IVACE per a la justificació del projecte. Igualment s'haurà de presentar declaració responsable de totes les ajudes de minimis concedides en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors, independentment de si aquestes són per als mateixos costos subvencionables que els previstos per la present convocatòria, com per a qualsevol altre.

f) Memòria tècnica de disseny o projecte, quan siga preceptiu, segons el que s'estableix en la ITC-BT-04 i ITC-BT-52.

g) Certificat de la instal·lació signat per una persona física o jurídica, autoritzada i registrada en l'òrgan competent de la Comunitat Valenciana, quan siga preceptiu.

4. Només seran tinguts en compte els justificants de despesa i de pagament de data posterior al registre d'entrada del document de sol·licitud d'ajuda.

5. La liquidació de l'ajuda a aquells projectes subjectes a declaració d'impacte ambiental, d'acord amb la legislació vigent, es farà efectiva prèvia presentació del document acreditatiu de la seua resolució, emesa per l'òrgan competent.

6. Quan siga una entitat pública la beneficiària, a més de sol·licitar almenys les tres ofertes indicades en l'article 8, haurà de presentar un certificat de l'òrgan competent del fet que el procediment de contractació utilitzat ha respectat la normativa vigent, fent referència a la norma aplicada, el procediment utilitzat, la seua justificació, les dades relatives a la publicació, si escau, i el número/codi de l'expedient de contractació. En tot cas, haurà de compatibilitzar-se i aplicar-se simultàniament el contingut de la Llei general de subvencions i de la Llei de contractes del sector públic.



Article 12. Resolució d'incidències

1. L'alteració d'algunes de les característiques del projecte la subvenció del qual haja sigut aprovada, incloent-hi la disminució de l'estalvi energètic realment obtingut, l'incompliment de condicions i terminis establits en la resolució, l'execució parcial de la inversió, la insuficient justificació de les despeses efectivament realitzades i la concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades, que en el seu conjunt excedisquen dels límits establits, podrà donar lloc a la minoració de la subvenció concedida. Aquests criteris resultaran d'aplicació per a determinar la quantitat que finalment haja de percebre l'entitat beneficiària, i hauran de respondre al principi de proporcionalitat.

2. L'incompliment per l'entitat beneficiària de qualsevol dels requisits, condicions i altres circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció, la variació de la finalitat de l'actuació o la falta de justificació de la realització del projecte, podrà donar lloc a la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar les ajudes percebudes i els interessos de demora des del moment del seu pagament, sobre la base del que es disposa en el títol II de Llei 38/2003, general de subvencions. De conformitat amb aquesta normativa, l'incompliment de l'obligació de reintegrament tindrà, entre altres efectes, la impossibilitat de ser empresa beneficiària en successives convocatòries, sempre que es trobe en període executiu.

3. Es delega en les persones que ostenten el cap d'àrea –o si escau, departament o servei de l'IVACE competents per a la gestió de les ajudes– la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en concret les referides a renúncies, canvi de beneficiari, possibles pròrrogues per a la seua execució i/o justificació, canvi de projecte i possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o revocacions de les subvencions concedides es delega en la Direcció General de l'IVACE.



Article 13. Publicitat del projecte. Obligacions

1. Per a complir amb les obligacions relatives a la publicitat, l'entitat beneficiària haurà:

a) D'inserir el cartell informatiu, segons model facilitat per IVACE, en el qual es done publicitat de la tipologia d'estació de recàrrega instal·lada i es done visibilitat a la imatge corporativa del pla de desenvolupament de la infraestructura de recàrrega de vehicle elèctric. Aquest cartell s'haurà d'inserir, sempre que siga possible, en les mateixes estacions de recàrrega.

Així mateix, haurà d'inserir la imatge corporativa de l'IVACE, en tota la documentació tècnica i administrativa, en tot el material publicitari i de difusió (com a fullets explicatius del sistema, cartelleria associada al projecte, etc.), incloent-hi qualsevol tipus de suport publicitari (tascons radiofònics, notes de premsa, webs, espots televisius, etc.). El logotip de l'IVACE estarà disponible en http://www.ivace.es, no podent-se'n utilitzar cap altre de diferent. Tots els logotips seran tractats amb idèntic rang de grandària i ubicació. L'entitat beneficiària haurà de fer públic el finançament de l'IVACE en les presentacions públiques del projecte, especialment en les relatives a la seua posada en marxa, i comunicar la celebració de l'esdeveniment prèviament a l'IVACE.

b) Durant l'execució del projecte haurà d'incorporar en la seua pàgina web (en cas que en dispose), una breu descripció del projecte subvencionat amb els seus objectius i resultats, destacant el suport d'IVACE i inserint el seu logotip.

c) Conservar constància gràfica, documental o digital de les obligacions recollides en el present article per a la seua posada a la disposició de l'IVACE en el moment de la justificació del projecte, o de qualsevol òrgan de control que la requerisca.



Article 14. Transparència i prevenció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir amb les mesures de transparència i prevenció del frau, i aportar la documentació que així ho acredite:

a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web –o mitjà electrònic de finalitat similar–, en la qual aparega la informació següent:

– Contractes subscrits amb una Administració Pública, fent esment a les parts, l'objecte, termini de durada, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis amb l'administració pública subscrits, fent esment a les parts, l'objecte, termini de durada i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra Administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat, relacionats amb les ajudes previstes en la present convocatòria, podrà posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web: http://igaepre.central.sepg.minhac.age/llocs/igae/es-ES/pagines/Denam.aspx, i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es faculta la Direcció General de l'IVACE, per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé, en el termini de dos mesos, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 15 d'abril de 2019.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.





ANNEX



Actuació T29B: Estacions de recàrrega elèctriques.

a) Descripció de l'actuació. Actuacions susceptibles de suport

El programa té la finalitat de promoure la implantació d'estacions de recàrrega per a vehicles elèctrics. Es considera estació de recàrrega al conjunt d'elements necessaris per a efectuar la connexió del vehicle elèctric a la instal·lació elèctrica fixa, necessària per a la realització i gestió de la càrrega de les seues bateries. Aquestes estacions poden incloure una o diverses places específiques d'estacionament de vehicles elèctrics per a la seua recàrrega (punt de recàrrega).



En aquesta actuació es diferencien els tipus de projectes següents:



1. Estacions de recàrrega ràpida d'accés públic per a vehicles elèctrics (Tipus 1)

Es considera estació de recàrrega ràpida d'accés públic, aquelles amb una potència elèctrica de 50kW (DC) i de 44 kW (AC), que tinguen un ús exclusiu per a la recàrrega de vehicles elèctrics, siguen accessibles per qualsevol usuari, no siga d'ús privat i estiguen dotades del corresponent sistema de connexió del vehicle a la xarxa elèctrica per a la seua càrrega i gestió.

Així mateix, aquestes estacions de recàrrega han de tindre les característiques següents:

– Connectors disponibles a l'estació de recàrrega: CHAdeMO (JEVS G105-1993) + CCS COMBO 2 (IEC 62196) + Tipus 2 (VDE-AR-@E 2623-2-2). Capacitat de càrrega simultània 1vehxDC i 1vehxAC. Sistema intel·ligent de càrrega (balanç de potència, limitació de potència de càrrega, preferència de càrrega, analitzador de xarxes amb acumulació de dades elèctriques, etc.).

– Potència elèctrica mínima en DC de 50 kW i en AC de 44 kW.



2. Estacions de recàrrega semiràpida d'accés públic per a vehicles elèctrics (Tipus 2).

Es considera estació de recàrrega semiràpida d'accés públic a aquelles amb una potència elèctrica disponible superior als 20 kW en corrent continu o altern, que tinguen un ús exclusiu per a la recàrrega de vehicles elèctrics, siguen accessibles per qualsevol usuari, no siguen d'ús privat i estiguen dotades del corresponent sistema de connexió del vehicle a la xarxa elèctrica per a la seua càrrega i gestió.

Així mateix, aquestes estacions de recàrrega han de tindre les característiques següents:

– La potència mínima dels equips ha de ser de 20kW, funcionar en manera 3 o en manera 3 i 4 (IEC 61851-1) i ha de disposar d'un sistema intel·ligent de càrrega (balanç de potència, limitació de potència de càrrega, preferència de càrrega, analitzador de xarxes amb acumulació de dades elèctriques, etc.).

– En el cas que l'estació de recàrrega només funcione en manera 3, ha de permetre que hi haja dos vehicles carregant de manera simultània, és a dir, l'estació de recàrrega ha de disposar com a mínim de dos connectors tipus 2 (UNE IEC6296).

– En el cas que l'estació funcione en manera 3 i 4, haurà de disposar de la possibilitat d'utilitzar un connector tipus 2 (UNE IEC6296) i connectors CHAdeMO i CCS COMBO 2 en la manera 4.

A més, tots dos tipus d'estacions de recàrrega han de tindre les característiques tècniques següents:

– Disposar d'un sistema de pagament integrat físic (TPV) o telemàtic incorporat en la gestió d'usuaris, que podrà estar actiu o no, el qual s'ha de poder desbloquejar per qualsevol persona usuària del vehicle elèctric sense intervenció de terceres persones, i sense necessitat d'estar donat d'alta prèviament en cap servei.

– Donar servei a qualsevol tipus de vehicle elèctric estàndard i a qualsevol persona usuària. S'inclouen en aquest tipus d'estacions, tant les que no tenen cap mena de restricció prèvia a l'accés a l'estació, com les que sí que en tenen (per exemple, aparcaments públics de pagament, terciaris amb restricció d'accés, etc.).

– Han d'estar situades en la via pública o en un lloc directament accessible des de la via pública, i han d'incloure indicacions de la seua ubicació.

– Condicions tècniques mínimes de les estacions:

· Condicions ambientals: Temperatura: – 10 °C a + 40 °C i ubicació exterior.

· Normativa: REBT 2002 (RD 842/2002) ITC-BT-52, normes europees amb marcatge CE i normes específiques que li siguen aplicable.

· Grau de protecció IP i IK adequat en funció de la ubicació segons REBT.

· Declaració CE.

· Mesura de la potència i de l'energia transferida.

· Protocol OCPP >=1.5 o protocol similar.

· No és necessària l'envolupant única, i una estació pot ser configurada mitjançant dos equips complementaris.

· Proteccions elèctriques d'acord amb la normativa de seguretat. Proteccions curtcircuits i sobrecàrregues, i la protecció diferencial corresponent en funció de la manera de recàrrega de l'estació.

· Pantalla amb sistema tàctil, lectura diürna i protecció solar, o sistema similar d'indicacions de l'estat de la càrrega.

b) Potencials entitats beneficiàries.

Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les empreses i entitats de naturalesa pública o privada.

c) Cost subvencionable.

Es considera cost subvencionable la inversió elegible del projecte



Es considera inversió elegible del projecte:

– L'estació de recàrrega de vehicle elèctric que complisca amb l'especificat en l'apartat a d'aquest Annex.

– El cablejat i obra de la seua instal·lació des del quadre elèctric final del qual deriva el circuit, fins al dispositiu o sistema on es connecta el vehicle per a la seua recàrrega, inclòs aquest.

– Sistema de pagament integrat en l'estació de recàrrega.

– Senyalització de les estacions de recàrrega, marquesina i auxiliars.

– Sistema de gestió, control i seguretat.

– Obra civil i costos d'enginyeria i direcció d'obra.

No es considera inversió elegible:

– Els comptadors intel·ligents, que hauran de ser facilitats per les companyies elèctriques, generalment sota règim de lloguer.

– L'IVA satisfet per l'adquisició de béns i serveis facturats i, en general, qualsevol impost pagat.

– Les despeses financeres conseqüència de la inversió, les de personal propi i les d'adquisició d'immobles i terrenys.

– Els costos d'adquisició de béns d'equip de segona mà.

– Cost del transport dels materials.

– Dietes del personal relacionat amb el projecte i formació del personal a càrrec de les instal·lacions.

d) Quantia de l'ajuda:

El suport màxim per a aquesta actuació tindrà un límit del 40 % del cost subvencionable del projecte. En el cas d'entitats locals, el límit d'ajuda màxima serà del 80 % del cost subvencionable. No obstant això, es consideraran els següents costos subvencionables màxims, segons la tipologia d'estació de recàrrega:

– Per a estacions de recàrrega ràpida (Tipus 1) el cost subvencionable màxim serà de 45.000 euros per estació.

– Per a estacions de recàrrega semiràpida (Tipus 2) el cost subvencionable màxim serà de 15.000 euros per estació.

S'estableix un límit d'ajudes de 85.000 euros per beneficiari.

En tot cas es tindran en compte els límits establits en Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, d'ajudes de minimis.



e) Criteris de valoració en l'aplicació d'ajudes públiques.

A. Reducció d'emissions i tipus de projecte (màxim 55 punts).

A1. Emissions de CO2 evitades (màxim 25 punts).

Es valoraran amb major puntuació aquelles actuacions que tinguen una major ràtio d'emissions evitades/inversió elegible (tn CO2/€).

A2. Tipus d'estació de recàrrega (màxim 25 punts).

Es valoraran amb major puntuació les estacions de recàrrega tipus 1 enfront de les estacions de recàrrega tipus 2.

A3. Ús d'Energies Renovables (màxim 5 punts).

Es valoraran amb 5 punts les estacions de recàrrega dotades amb sistemes de generació elèctrica renovable.

B. Tipologia i potencial de persones usuàries de l'estació de recàrrega (màxim 42 punts).

B1. Nombre de persones afectades per la mesura (màxim 32 punts).



S'atorgaran 5 punts per cada 10.000 habitants del municipi on es troba instal·lada l'estació de recàrrega, fins a un màxim de 20 punts.



S'atorgaran addicionalment 3 punts per cada eix viari al qual done servei l'estació de recàrrega en un radi de 5 km. Es considera eix viari la xarxa d'autopistes, autovies i la xarxa bàsica de carreteres de la Comunitat Valenciana, fins a un màxim de 12 punts.

B2. Tipus d'accés (màxim 10 punts).

Es valoraran amb major puntuació les estacions de recàrrega que no hi tenen cap restricció d'accés.

C. Percentatge de persones treballadores amb diversitat funcional per damunt del mínim legal (màxim 3 punts).

Es valorarà amb 3 punts a aquelles entitats que ocupen un percentatge de treballadors amb diversitat funcional per damunt del mínim legal, exigit en l'article 42 del Reial decret 1/2013.

En tot cas, perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 30 punts.

Mapa web