Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2018, de la Secretaria Autonòmica de Comunicació, per la qual es convoca concurs públic per a l'atorgament de llicències per a la prestació en règim d'emissió en obert de serveis de comunicació audiovisual de televisió digital terrestre d'àmbit local en la Comunitat Valenciana. [2019/4]

(DOGV núm. 8459 de 08.01.2019) Ref. Base de dades 000145/2019




D'acord amb la planificació tècnica nacional de l'espectre radioelèctric per a televisió digital terrestre (TDT) d'àmbit local (RD 439/2004, 12.03.2004), i després de les adjudicacions de llicències dels programes televisius en les 18 demarcacions, realitzades en 2011 i 2016, la Comunitat Valenciana compta a hores d'ara amb 12 programes que manquen de titular que puga prestar servei audiovisual a través d'aquells i sobre els quals s'han presentat algunes sol·licituds, d'acord amb el que es determina en l'article 27 de la Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual, perquè s'efectue la convocatòria corresponent. Aquests 12 programes que manquen de titular estan repartits en huit de les demarcacions adscrites a la Comunitat Valenciana, en concret:

· TL01V Alzira: programa 3.

· TL02V Gandia: programa 3.

· TL04V Sagunt: programa 2 y programa 3.

· TL05V Utiel-Requena: programa 1, programa 2 y programa 3.

· TL06V València: programa 3.

· TL03CS Vall d'Uixó-Segorbe: programa 2 y programa 3.

· TL04A Dénia: programa 3.

· TL05A Elx: programa 3.

L'article 9 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, estableix que «En desenvolupament estricte d'allò que s'estableix en la normativa estatal bàsica, i el nou règim jurídic pel qual s'incorpora al nostre ordenament la directiva europea, les llicències per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual per ones hertzianes terrestres s'atorgaran mitjançant concurs públic, de conformitat amb el que s'estableix en la normativa bàsica estatal, la legislació autonòmica vigent i aquest decret com a desenvolupament directe de la Llei 7/2010, així com la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del Patrimoni de les Administracions Públiques i la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de Patrimoni de la Generalitat Valenciana, i la resta de normativa vigent que siga aplicable». A continuació, aquest decret regula, per primera vegada en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, un procediment específic per a la concessió de llicències, i així disposa, en l'article 12, els mínims criteris de valoració que han d'establir les bases de les convocatòries.

Al seu torn, es consagra en la normativa bàsica estatal el dret del públic a rebre una comunicació audiovisual plural i a la diversitat cultural i lingüística (art. 4 i 5, L 7/2010, 31.03.2010), així com el dret reconegut en l'article 32 de l'esmentada Llei 7/2010 al fet que la comunicació audiovisual es preste també a través de prestadors comunitaris sense ànim de lucre, que es desplega en l'esmentat Decret 4/2017, en regular els serveis de comunicació audiovisual comunitaris concebuts únicament sense finalitat comercial, garantint que la programació incloga diferents gèneres i atenga els diversos interessos de la societat. Així, el concurs que ara es convoca reserva una llicència per als serveis de comunicació audiovisual sense ànim de lucre. I, d'altra banda, davant el dèficit d'oferta audiovisual en valencià, també es ponderen i valoren, en les zones de predomini lingüístic valencianoparlant, les emissions íntegres en valencià. Igualment, per a la defensa del pluralisme i per a evitar posicions dominants en les emissions de TDT, s'estableixen uns paràmetres per a garantir aquest mandat legal. Per la qual cosa, a més de ponderar aquesta pluralitat en els criteris de valoració, es limiten al voltant del 30 % les possibles posicions majoritàries en l'adjudicació de les llicències que es convoquen, a un mateix operador.



Així mateix, de conformitat amb el que es preveu en l'article 10, apartat 1, del Decret 4/2017, de 20 de gener, en relació amb el que es disposa en la disposició transitòria primera de la Llei 10/2018, de 18 de maig, de la Generalitat, de creació del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACV), els concursos seran convocats per l'òrgan competent en matèria de comunicació audiovisual de la Generalitat, sent en l'actualitat l'òrgan competent, la Secretaria Autonòmica de Comunicació, resolc:



Primer

Convocar el concurs públic per a l'atorgament, mitjançant règim de concurrència, de les llicències per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual de televisió digital terrestre d'àmbit local en la Comunitat Valenciana a través de 12 programes de televisió digital terrestre (TDT) sense titular en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, de huit de les demarcacions adscrites a la Comunitat Valenciana, en concret:



· TL01V Alzira: programa 3.

· TL02V Gandia: programa 3.

· TL04V Sagunt: programa 2 y programa 3.

· TL05V Utiel-Requena: programa 1, programa 2 y programa 3.

· TL06V València: programa 3.

· TL03CS Vall d'Uixó-Segorbe: programa 2 y programa 3.

· TL04A Dénia: programa 3.

· TL05A Elx: programa 3.



Segon

Aprovar les bases que han de regir en el concurs públic per a l'atorgament de les 12 llicències, referides en l'apartat anterior, per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual de televisió digital terrestre d'àmbit local en la Comunitat Valenciana, que figuren en l'annex I.





Tercer

Publicar la present convocatòria i les bases en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant del secretari autonòmic de Comunicació, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 28 de desembre de 2018.– El secretari autonòmic de Comunicació: José María Vidal Beltrán.







ANNEX I

Bases del concurs



Índex

Primera. Objecte

Segona. Règim jurídic

Tercera. Requisits per a ser titular d'una llicència

Quarta. Termini de presentació

Cinquena. Termini de resolució

Sexta. Sol·licituds

Setena. Comissió de valoració

Octava. Examen de la documentació administrativa

Novena. Examen de la proposta televisiva

Dècima. Criteris de valoració i puntuació

Onzena. Procediment valoració i proposta d'atorgament

Dotzena. Aportació documentació

Tretzena. Resolució d'atorgament

Catorzena. Formalització del títol habilitant. Concessió ús privatiu del domini públic radioelèctric

Quinzena. Projecte tècnic i inspecció d'instal·lacions

Setzena. Durada

Dissetena. Condicions de la prestació

Dihuitena. Garanties

Dinovena. Règim d'infraccions i sancions

Vintena. Efectes de les declaracions responsables



Primera. Objecte

Establir les bases que han de regir el concurs públic per a l'atorgament, mitjançant règim de concurrència, de 12 llicències per a la prestació de serveis de comunicació audiovisual de televisió digital terrestre (TDT), en règim d'emissió en obert, a través de 12 programes televisius que manquen de titular en l'àmbit local de la Comunitat Valenciana, incloses en les 8 demarcacions adscrites a la Comunitat Valenciana que es detallen a continuació:

• TL01V Alzira: programa 3

• TL02V Gandia: programa 3

• TL04V Sagunt: programa 2 i programa 3

• TL05V Utiel-Requena: programa 1, programa 2 i programa 3

• TL06V València: programa 3

• TL03CS Vall d'Uixó-Segorbe: programa 2 i programa 3

• TL04A Dénia: programa 3

• TL05A Elx: programa 3

El programa «TL06V València: programa 3» es destinarà amb caràcter preferent a la prestació del servei de comunicació audiovisual de televisió digital terrestre sense finalitat comercial, per prestadors sense ànim de lucre o universitats públiques. La resta de llicències es destinaran a la prestació del servei de comunicació audiovisual de televisió digital terrestre de caràcter comercial.



Segona. Règim jurídic

El règim jurídic bàsic de les llicències per a la prestació del servei d'interés general de comunicació audiovisual televisiva al fet que queden sotmesos els llicenciataris està constituït, en el que siga aplicable, per:

La Llei 10/2018, de 18 de maig, de la Generalitat, de creació del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACV).

La Llei 7/2010, de 31 de març, General de la Comunicació Audiovisual.

La Llei 9/2014, de 9 de maig, General de Telecomunicacions.

La Llei 1/2006, de 19 d'abril, de la Generalitat, del Sector Audiovisual.

La Llei 33/2003, de 3 de novembre, del Patrimoni de les Administracions Públiques.

La Llei 14/2003, de 10 d'abril, de Patrimoni de la Generalitat Valenciana.

La Llei 34/1988, d'11 de novembre, General de Publicitat.

El Reial decret 123/2017, de 24 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament sobre l'ús del domini públic radioelèctric.

El Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana.

Les condicions incloses en aquesta resolució.

La resta de normativa vigent que s'hi aplique.



Tercera. Requisits per a ser titular d'una llicència

Per a ser titular d'una llicència és necessari complir els requisits establits en l'article 25 de la Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual, i no superar les limitacions previstes en els articles 26 i 36 de l'esmentada Llei 7/2010, de 31 de març, així com tindre plena capacitat d'obrar, i complir, en concret, els següents requisits:



A) Capacitat general

1. En el cas de persones físiques, que tinguen nacionalitat d'algun dels estats membres de l'espai econòmic europeu o de qualsevol estat que, d'acord amb la seua normativa interna, reconega aquest dret als ciutadans espanyols.

2. En el cas de persones jurídiques, que hagen establit el seu domicili social en un estat membre de l'espai econòmic europeu o en qualsevol estat que, d'acord amb la seua normativa interna, reconega aquest dret a les empreses espanyoles.

3. En qualsevol cas, el titular ha de tindre un representant domiciliat a Espanya a l'efecte de notificacions.

4. En el cas de persones jurídiques, la participació en la seua capital social de persones físiques o jurídiques nacionals de països que no siguen membres de l'espai econòmic europeu haurà de complir el principi de reciprocitat.

A més, la participació individual d'una persona física o jurídica nacional de països que no siguen membres de l'espai econòmic europeu no podrà superar directament o indirectament el 25 % del capital social. Així mateix, el total de les participacions en una mateixa persona jurídica de diverses persones físiques o jurídiques nacionals de països que no siguen membres de l'espai econòmic europeu haurà de ser inferior al 50 % del capital social.

5. En el cas de persones jurídiques de caràcter mercantil, l'objecte social haurà de comprendre necessàriament la prestació de serveis de comunicació audiovisual.

6. Per a poder concórrer al programa TL06V València: programa 3, a més dels requisits assenyalats en els punts 1 al 4 de la present base, haurà de tractar-se d'entitats privades que tinguen la consideració legal d'entitat sense ànim de lucre o universitats públiques de conformitat amb el que s'estableix en el Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell.

No obstant això, podran concórrer a l'esmentat programa, la resta de persones físiques o jurídiques que complisquen els requisits assenyalats en els punts de l'1 al 5 de la present base, per al supòsit que cap de les entitats sense ànim de lucre o universitats públiques, aconseguisca la puntuació mínima establida en la base desena, o bé en el cas que no existisquen sol·licituds per a la llicència del programa reservat per a les entitats privades que tinguen la consideració legal d'entitat sense ànim de lucre o universitats públiques. En aquest últim supòsit la llicència a atorgar tindrà caràcter comercial.

B) Limitacions per raons d'ordre públic audiovisual.

En cap cas poden ser titulars d'una llicència les persones físiques o jurídiques que es troben en alguna de les circumstàncies següents:



a) Aquelles que, havent sigut titulars d'una concessió o llicència o efectuat una comunicació prèvia per a l'explotació d'un servei de comunicació audiovisual per a qualsevol àmbit de cobertura, hagen sigut sancionades amb la seua revocació o amb la privació dels seus efectes en els dos últims anys anteriors a la sol·licitud mitjançant resolució administrativa ferma.

b) Aquelles societats en el capital social de les quals tinguen una participació significativa o, si s'escau, de control, directe o indirecte, persones que es troben en la situació anterior.

c) Aquelles que, havent prestat serveis audiovisuals en un altre estat membre de l'espai econòmic europeu, hagen vist prohibides les seues activitats durant els dos últims anys per atemptar contra els principis i valors del Conveni Europeu de Drets humans o el que es disposa en matèria de protecció de menors en la normativa europea i espanyola.



d) Aquelles persones incurses en alguna de les prohibicions per a contractar previstes en la normativa vigent en contractació pública.

C) Limitacions per raó del pluralisme en el mercat audiovisual televisiu.

A més dels requisits assenyalats en els apartats anteriors, hauran de respectar-se els següents límits previstos:

1. Les persones físiques i jurídiques poden ser titulars simultàniament de participacions socials o drets de vot en diferents prestadors del servei de comunicació audiovisual televisiva.

2. No obstant això cap persona física o jurídica podrà adquirir una participació significativa en més d'un prestador del servei de comunicació audiovisual televisiva d'àmbit estatal, quan l'audiència mitjana del conjunt dels canals dels prestadors d'àmbit estatal considerats supere el 27 % de l'audiència total durant els dotze mesos consecutius anteriors a l'adquisició.

3. La superació del 27 % de l'audiència total amb posterioritat a l'adquisició d'una nova participació significativa no tindrà cap efecte sobre el titular d'aquesta.

4. Les participacions socials o els drets de vot de persones físiques o jurídiques nacionals de països que no siguen membres de l'espai econòmic europeu estaran subjectes al compliment del principi de reciprocitat. Si es produeix cap increment en les participacions que, a l'entrada en vigor d'aquesta llei, ostenten les persones físiques i jurídiques nacionals de països que no siguen membres de l'espai econòmic europeu, el percentatge total que tinguen en el capital social del prestador del servei de comunicació audiovisual televisiva haurà de ser, en tot moment, inferior al 50 % d'aquest.

5. Cap persona física o jurídica podrà adquirir una participació significativa o drets de vot en més d'un prestador del servei de comunicació audiovisual televisiva:

a) Quan els prestadors del servei de comunicació audiovisual d'àmbit estatal acumulen drets d'ús sobre el domini públic radioelèctric superiors, en el seu conjunt, a la capacitat tècnica corresponent a dos canals múltiplex.

b) Quan els prestadors del servei de comunicació audiovisual d'àmbit autonòmic acumulen drets d'ús sobre el domini públic radioelèctric superiors, en el seu conjunt, a la capacitat tècnica corresponent a un canal múltiplex.

c) Cap persona física o jurídica titular o partícip en el capital social d'un prestador del servei de comunicació audiovisual televisiva d'àmbit estatal podrà adquirir una participació significativa o drets de vot en el capital d'un altre prestador del mateix servei, quan això supose impedir l'existència de, almenys, tres prestadors privats diferents del servei de comunicació audiovisual televisiva en l'àmbit estatal, tot per assegurar el respecte al pluralisme informatiu.

6. En el present concurs cap persona física o jurídica podrà resultar adjudicatària de més d'una llicència per demarcació, ni de més de 4 llicències, de les 12 llicències oferides. En el cas que les seues candidatures obtingueren puntuacions superiors a les altres en més d'una demarcació, s'atendrà els criteris de preferència manifestats en l'Annex II i, en cas de no haver-los manifestat, a l'ordre pel qual apareixen en les presents bases.

D) Inadmissió

En el cas que un sol·licitant incomplisca alguna de les limitacions establides en aquesta base, no s'admetrà pas la seua sol·licitud.



Quarta. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds és des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, fins al dia 20 de febrer de 2019, aquest darrer inclusivament, d'acord amb el que s'estableix en l'article 11 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana. Les sol·licituds presentades fora del termini assenyalat no poden ser mai admeses, de cap de les maneres.



Cinquena. Termini de resolució

El concurs ha de resoldre's en el termini màxim de sis mesos, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 16.3 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana. Després d'haver transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds.



Sexta. Sol·licituds

1. Sol·licituds i lloc de presentació.

La sol·licitud, la documentació administrativa i la proposta de televisiva previstes en els apartats 2.1 i 2.2 de la present base, s'han de presentar telemàticament, sense que en cap cas s'hi puguen superar els 100 megues, inclosa la sol·licitud.

La presentació s'ha de fer segons el model normalitzat, que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, punxant en l'apartat Serveis en línia i buscant el tràmit de sol·licitud dissenyat a aquest efecte o accedint a l'adreça http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19898&version=amp.

La presentació de la sol·licitud de forma diferent a la telemàtica determinarà l'exclusió de la convocatòria.

Per a poder realitzar la presentació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica, dels admesos en la seu de la Generalitat.

Els certificats admesos en la seu electrònica s'han d'ajustar a la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de Racionalització del Sector Públic i altres Mesures de Reforma Administrativa. En concret, la sol·licitud es pot tramitar amb DNI electrònic, certificat emés per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT) i amb els certificats de persona jurídica o persona física emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). També s'admetran tots els certificats reconeguts inclosos en la Llista de confiança de prestadors de certificació (TSL) establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda digital.

La presentació de la sol·licitud en el Registre Electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtica. Es podrà recuperar aquest justificant de registre accedint a l'àrea personal o carpeta ciutadana, https://www.tramita.gva.es/cdc/, apartat «sol·licituds lliurades».

A l'efecte del còmput de terminis, és vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel Registre Electrònic.

La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació incondicionada de les clàusules d'aquestes bases.

L'adreça electrònica habilitada indicada en la sol·licitud s'emprarà com a únic canal per a totes les comunicacions i notificacions relatives a aquest concurs.

2. Formulació de les sol·licituds.

a) Les sol·licituds s'han d'ajustar al model que figura en l'annex II i es presentaran signades escaientment pel mateix interessat o per un representant legal facultat com pertoca.

b) Les sol·licituds es faran de forma individualitzada per a cadascuna de les demarcacions.

Cada sol·licitant només podrà presentar una proposta televisiva per a cadascuna de les demarcacions a les quals concórrega. La presentació de més d'una proposta per a la mateixa demarcació donarà lloc a la no admissió de totes les subscrites pel sol·licitant per a aquesta demarcació.

c) La presentació de la sol·licitud de forma diferent a la prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

d) L'Administració es reserva la facultat de comprovar en qualsevol moment la veracitat de les dades aportades, bé abans de l'adjudicació de la llicència, o bé durant la seua vigència, per si mateixa o mitjançant petició al sol·licitant o titular de la llicència, de documentació o informes complementaris. La falsedat o inexactitud d'aquestes dades provocarà el rebuig de la sol·licitud o, si escau, la revocació de la llicència, així com l'exigència de les responsabilitats que de tal fet es deriven.



e) L'omissió de qualsevol dels documents exigits, així com la seua presentació defectuosa, determinarà la no admissió del sol·licitant, amb excepció dels casos en què siga possible l'esmena.

La documentació que s'adjunte a la sol·licitud és la següent:

2. 1 Documentació administrativa.

Cal presentar la sol·licitud i la documentació acreditativa de la personalitat jurídica del sol·licitant i de la seua aptitud per a ser titular d'una llicència, de conformitat amb els requisits i prohibicions que estableix la Llei 7/2010, de 31 de març, general de comunicació audiovisual.

La documentació administrativa inclourà cadascun dels següents arxius en format zip o pdf, d'una grandària màxima de 20 megues cadascun d'ells, habilitats per a la seua impressió, signats electrònicament, si escau, i denominats cadascun d'ells de la següent manera:

• Annex II. Sol·licitud

• Annex III. Certificació de l'òrgan de govern sobre la composició i estructura del capital social

• Annex IV. Declaració responsable

Quan s'opte a més d'una demarcació, es podrà presentar una sola vegada la documentació acreditativa dels requisits i de la capacitat jurídica (Annex III. Certificació de l'òrgan de govern sobre la composició i estructura del capital social, si s'escau, i annex IV. Declaració responsable) per a prendre part en el concurs, esmentant expressament que s'acull a aquesta facultat en la casella corresponent de l'annex II de les altres sol·licituds i indicant en quina d'aquelles s'ha inclòs la tal documentació.

En el cas que el sol·licitant es presente a més d'una demarcació, haurà de manifestar en la sol·licitud, annex II, la seua preferència per al possible atorgament respecte del supòsit que la seua oferta obtinga la major puntuació en més de quatre demarcacions.

La sol·licitud, annex II, inclourà una autorització perquè la Secretaria Autonòmica de Comunicació obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat, i si és el cas de residència, així com les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



La Secretaria Autonòmica de Comunicació podrà comprovar aquestes dades si la casella habilitada de l'annex II per a la seua autorització, resulta marcada per la persona sol·licitant.

Documents que s'han d'incorporar a la documentació administrativa:

a) L'arxiu Annex III. Certificació de l'òrgan de govern sobre la composició i estructura del capital social inclourà els següents documents, amb subjecció al model que figura a l'annex III:

a.1. Tractant-se de persones jurídiques hauran de presentar certificació emesa pel corresponent òrgan de govern sobre la composició i estructura del capital social, amb subjecció al model que es recull en l'annex III. A aquest efecte, hauran d'aportar el nom i cognoms o, si escau, denominació o raó social, nacionalitat, incloent-hi el número d'identificació fiscal, dels titulars de participacions en el capital social, amb indicació dels percentatges corresponents, tant directament com indirectament.

a.2. En el cas que en aquest capital social participen persones físiques o jurídiques de països que no siguen membres de l'espai econòmic europeu, a la certificació haurà d'adjuntar-se un informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya en l'Estat corresponent, justificatiu que l'Estat de procedència admet al seu torn la participació dels ciutadans espanyols en persones jurídiques que tenen per objecte la prestació de serveis de comunicació audiovisual.

b) L'arxiu Annex IV, Declaració responsable ha d'incloure, amb subjecció al model que figura en l'annex IV:

Declaració responsable de la persona sol·licitant o representant legal facultat com cal que haurà de comprendre expressament les següents circumstàncies:

– Que reuneix els requisits de capacitat general establits en l'article 25 de la Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual, per a ser titular de la llicència, així com plena capacitat d'obrar.



– Que no incorre en les limitacions que, per raons d'ordre públic audiovisual estableix l'article 26 de la Llei 7/2010, de 31 de març, general de comunicació audiovisual.

– Que no infringeix els límits al control de llicències del servei de televisió digital terrestre establides en l'article 36 de la Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual.

– Que no està afectat per les prohibicions per a contractar, recollides en la normativa vigent de contractació pública.

– Així mateix, comprendrà expressament la circumstància que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal i amb l'Administració de la Generalitat així com amb la Seguretat Social. Respecte de la Seguretat Social, el sol·licitant haurà d'estar inscrit en aquest sistema i, si es tracta d'un empresari individual, haurà d'estar afiliat i donat d'alta en el règim que li corresponga per raó de la seua activitat. Si escau, també comprendrà la declaració d'estar donat d'alta en l'IAE corresponent als serveis de televisió i al corrent de pagament en l'esmentat impost, o bé, que està exempt del pagament d'aquest impost.



– Els qui compareguen o signen proposicions en nom d'altres persones físiques o jurídiques, que la persona signant de la declaració ostenta la deguda representació a l'efecte d'aquest procediment de la persona física o jurídica en nom de la qual signa.

– En el cas de les persones jurídiques de caràcter mercantil, que estan vàlidament constituïdes i que conforme al seu objecte social poden presentar-se al concurs.

– En el cas de les entitats privades sense ànim de lucre que tenen aquesta consideració legal.

Tal com s'estableix en la base vintena i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga, si escau, requerida per a acreditar el compliment del declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a què pertocara.

2.2. Proposta televisiva.

La proposta televisiva comprén la documentació que permetrà avaluar les condicions de les ofertes segons els criteris de valoració.

La proposta televisiva inclourà cadascun dels següents arxius en format zip o pdf, d'una grandària màxima de 20 megues cadascun d'ells, habilitats per a la seua impressió, signats electrònicament, si escau, i denominats cadascun d'ells de la següent manera:

• Memòria (apartat 2.2.1)

• Annex V Projecte de televisió local (apartat 2.2.2, subapartats A, E, F, G, H i I)

• Viabilitat econòmica i estructural del projecte (apartat 2.2.2, subapartat B)

• Annex VI Compromís de no transmetre o arrendar la llicència (apartat 2.2.2, subapartat C)

• Proposta tècnica (apartat 2.2.2 subapartat D)

L'estructura i el contingut de la proposta hauran d'ajustar-se necessàriament a l'especificat en els apartats següents d'aquesta clàusula. Els diferents elements que componen la proposta han de ser congruents entre si. Així mateix, els compromisos corresponents als apartats integrants de la proposta hauran de formular-se amb claredat i precisió.



2.2.1. Memòria

L'arxiu denominat Memòria ha d'incloure un document de no més de 20 pàgines, model DIN A4, amb lletra Arial 12, interlineat 1,5, que continga únicament i exclusivament els apartats que es detallen a continuació i en l'ordre que s'estableix:

• Experiència: breu presentació del sol·licitant; descripció del coneixement del sol·licitant o els seus gestors sobre la prestació del servei de comunicació audiovisual de televisió digital terrestre o en el sector audiovisual en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, amb concreció d'anteriors o vigents actuacions en el mercat audiovisual televisiu o transmèdia, així com de la visió particular de la realitat de la zona de cobertura.

• Coherència del projecte amb les dades aportades: aspectes que caracteritzen la seua oferta televisiva: estructura i continguts de programació, audiència objectiu; model d'explotació; tot indicant l'existència, si s'escau, d'acords d'emissió de programes amb altres empreses titulars de llicències del servei de televisió digital terrestre. Així mateix, s'inclourà la col·laboració prevista de tercers en general en la prestació del servei recursos tècnics, humans i econòmics assignats a l'explotació del servei; organigrama. En el supòsit del programa TL06V València: programa 3, caldrà fer especial referència al tractament relatiu a les necessitats socials, educatives, culturals i de comunicació específiques de comunitats i grups socials, així com al foment de la participació ciutadana i la vertebració del teixit associatiu. En concret, s'haurien d'assenyalar els mecanismes de participació que s'aplicaran tant a la composició de les seues graelles de programació, com al disseny de la programació pròpia, quan siga procedent.



• Singularitat del projecte i aportació a la vertebració del mapa televisiu de la Comunitat Valenciana: es destacaran aquells aspectes que ha considerat rellevants per a formular la seua oferta televisiva i els elements que li fan estimar que la seua oferta tindrà l'interés suficient per a estar, amb la solidesa necessària, en la zona de cobertura i mantenir-se al llarg del període de la llicència. S'indicarà el nom comercial previst per a l'oferta televisiva que es presenta en la proposta. En cas que l'oferta televisiva ja existisca en l'àmbit de la Comunitat Valenciana o en qualsevol altre àmbit, el nom comercial haurà de ser coincident amb la marca que està sent utilitzada per l'empresa sol·licitant. Si el projecte que es presenta és completament nou, el nom comercial que indique la sol·licitant és el que tinga previst per a la seua televisió, sense perjudici que puga ser modificat per un altre en cas de resultar adjudicatària.



2.2.2 Projecte de televisió local

El projecte de televisió local haurà de desenvolupar-se atesos els següents apartats:

A) Característiques de la programació oferida

B) Viabilitat econòmica i estructural del projecte

C) Compromís de no transmetre o arrendar la llicència

D) Proposta tècnica

E) Contribució a la pluralitat de l'oferta de prestadors de serveis de comunicació audiovisual

F) Foment dels valors culturals, històrics i socials de la Comunitat Valenciana

G) Utilització del valencià

H) Foment al desenvolupament del sector audiovisual en la Comunitat Valenciana

I) Respecte a la diversitat, pluralitat, discapacitat, igualtat, als drets dels menors i a la no discriminació de les minories, respectant el principi de transversalitat de gènere

A) Característiques de la programació oferida

En l'arxiu denominat Annex V. Projecte de televisió local s'haurà d'emplenar la proposta de programació, segons el model que s'incorpora com a annex V, apartat A, amb indicació dels programes que s'han d'emetre els set dies de la setmana i les vint-i-quatre hores del dia. Es detallarà la següent informació:

1. Una relació de programes no informatius, amb indicació del nom del programa, dia i horari d'emissió i una breu descripció.

A més, hauran d'especificar-se:

• Hores per setmana de programació no informativa relativa a l'àmbit de la demarcació de la llicència.

• Hores per setmana de programació no informativa relativa a l'àmbit de la Comunitat Valenciana, exclosa la programació assenyalada en l'apartat anterior.

• Hores per setmana de programació de producció pròpia (produïda pel prestador de servei)

• Hores per setmana de programació d'única emissió.

• Programes dedicats a l'audiència generalista, infantil, juvenil, o de la tercera edat, especificant la descripció del programa.

• Programes amb continguts relatius a persones migrants, a la diversitat funcional, a la igualtat de gènere, a continguts relatius a persones en situació de desocupació, joves, minories ètniques, a la cooperació internacional al desenvolupament, o a altres col·lectius en risc d'exclusió social, especificant la descripció del programa.

2. Una relació de programes informatius amb indicació del nom del programa, dia i horari d'emissió i una breu descripció:

• Hores per setmana de programació informativa dedicada a l'àmbit de la demarcació de la llicència.

• Hores per setmana de programació informativa dedicada a l'àmbit de la Comunitat Valenciana, exclosa la programació assenyalada en l'apartat anterior.

• Hores per setmana de programació informativa en general, no incloses en els apartats anteriors.

3. Hores de programació accessible per setmana tenint en compte el subtitulat, la interpretació en llengua de signes espanyola (LSE) i l'audiodescripció.

4. Hores de redifusió per setmana.

5. Horari d'emissió.

6. Si escau, compromís fefaent de no emetre continguts relacionats amb la televenda, concursos telefònics, xat de contactes, programes relacionats amb l'esoterisme, jocs d'atzar i apostes, així com programes basats en imatges fixes o semifixes. Segons el model incorporat en l'annex V, apartat A.5.

B) Viabilitat econòmica i estructural del projecte

B.1 En l'arxiu denominat Viabilitat econòmica i estructural del projecte, s'haurà d'incloure: document de no més de 20 pàgines, model DIN A4, amb lletra Arial 12, interlineat 1,5, que continga únicament i exclusivament els apartats que es detallen a continuació i en l'ordre que s'estableix:

Es presentarà l'estratègia global que el sol·licitant es planteja per a la gestió de la llicència i del servei, i s'elaborarà un pla de negoci que incloga:

1) Pla d'inversions i costos. Previsió d'inversions i costos associats a la implantació del Projecte de televisió, referit a la demarcació, que haurà d'incloure:

Inversió en infraestructures: estudis de producció i equipament.

Costos d'explotació de la xarxa: contribució, transport i difusió.

Costos de producció i gestió de continguts de programació.

Pla d'amortitzacions.

2) Anàlisi de mercat, referit a la demarcació. S'inclourà la següent informació:

Estratègia publicitària: competència; potencials clients (publicitat); audiència potencial.

Estratègia de vendes a seguir en matèria de promoció i publicitat.

Previsions de futur.

Qualsevol altre aspecte relacionat amb l'estratègia comercial que es considere oportú esmentar.

3) Pla financer i de negoci, referit a la demarcació. S'inclourà la següent informació:

Fonts de finançament, la previsió d'inversions, les previsions d'ingressos i despeses i el pla de tresoreria que hauran d'estar expressats en euros nominals, així com les previsions dels resultats d'explotació.



4) Compromís de contractació de personal indefinit destinat a la prestació del servei amb indicació de:

Compromisos de contractació de treballadors o treballadores amb diversitat funcional acreditada i/o en risc d'exclusió social.

Compromisos de contractació de treballadors o treballadores menors de 30 anys.

Compromisos de contractació no inclosos en els anteriors.

5) Immobles o instal·lacions i equips per a produir i prestar el servei de ràdio o televisió que dispose, amb especial referència a aquelles instal·lacions que estiguen en la mateixa demarcació o en les confrontants.



B.2 En l'arxiu denominat Viabilitat econòmica i estructural del projecte, per al programa TL06V València: programa 3, les entitats sense ànim de lucre o universitats públiques sol·licitants hauran d'incloure un document de no més de 20 pàgines, model DIN A4, amb lletra Arial 12, interlineat 1,5, que continga únicament i exclusivament els apartats que es detallen a continuació i en l'ordre que s'estableix:

1. Estat comptable i ingressos corresponents a l'exercici anterior a la convocatòria, incloent balanç de situació, compte de pèrdues i guanys i memòria econòmica de l'any anterior, o bé les últimes auditades, tot això subscrit per persona autoritzada segons els estatuts.

2. Projecte de viabilitat econòmica que contemple costos, previsió i calendari d'inversions, font de finançament i previsions de despeses i ingressos. Això a banda, haurà de justificar la procedència dels seus fons.

C) Compromís de no transmetre o arrendar la llicència

En l'arxiu denominat «Annex VI compromís de no transmetre o arrendar la llicència» s'emplenarà, si escau, conformement amb l'annex VI, un compromís de no transmetre ni arrendar la llicència per un termini superior als dos anys que estableix l'article 29.2 de la Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual, fins a un màxim de quinze anys, temps total de durada inicial d'aquesta.

Així mateix, s'ha de fer constar si en els 10 anys anteriors a la convocatòria s'ha transmés o arrendat una llicència de televisió digital terrestre titularitat del sol·licitant.

D) Proposta tècnica

En l'arxiu denominat «Proposta tècnica» s'ha d'incloure un document de no més de 25 pàgines, en format pdf signat digitalment almenys pel licitador i habilitat per a la seua impressió, grandària DIN A4, amb lletra Arial 12, interlineat 1,5, que continga únicament i exclusivament els apartats que es detallen a continuació i en l'ordre que s'estableix:



1. Dades bàsiques

1.1. Cal fer una breu descripció de l'equipament tècnic i del material amb el qual es pretén dotar els estudis, posant l'accent principalment quant a la realització i producció. No s'inclourà cap manual tècnic, ni cap còpia de les característiques generals de l'equipament tècnic que es pretenga utilitzar.

1.2. Termini previst d'inici de les emissions des de l'atorgament de la llicència, dins del límit establit per la normativa vigent.

1.3. S'inclourà una breu descripció de la manera de transport del senyal des del Centre de Producció de Programes al centre emissor proposat.

1.4. Únicament en la demarcació TL05V Utiel-Requena:

1.4.1 S'ha de descriure l'equipament tècnic proposat per a la seua utilització en la prestació del servei de difusió de TDT i les seues característiques, arquitectura, topologia i infraestructura de la xarxa de difusió proposada. No s'inclourà cap manual tècnic, ni cap còpia de les característiques generals de l'equipament tècnic que es pretenga utilitzar.

1.4.2 S'inclourà una estimació de la cobertura poblacional i territorial prevista, amb simulació informàtica, realitzada amb les dades de potència, diagrames i ubicacions previstes. S'especificarà així mateix el programa utilitzat, el mètode de càlcul i els models de terreny aplicats.

2. Pla de qualitat, continuïtat i fiabilitat.

2.1. El sol·licitant especificarà les tècniques, instruments i eines concretes que s'empraran en el seu projecte de televisió local per a garantir la qualitat, continuïtat i fiabilitat tècnica del servei.

2.2. També podrà al·ludir, si s'escau, a acords de qualitat de servei signats amb l'operador de telecomunicacions que li prestarà el servei, havent d'incloure en aquest cas el seu abast i detall, haurà d'indicar explícitament: nom, CIF, activitat i data de la resolució com a operador de telecomunicacions en la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.

3. Pla mediambiental i protecció de la salut.

En el supòsit de disposar de pla mediambiental i protecció de la salut, en aquest apartat, el sol·licitant haurà de proporcionar la informació següent:

3.1. Forma en què el sol·licitant proposa la minimització de l'impacte mediambiental respecte a la implantació del centre emissor, especialment pel que fa a les infraestructures.

3.2. Es detallarien els mitjans per a la protecció contra factors de risc tant externs com interns, si n'hi haguera.

4. Pla de compartició d'infraestructures.

4.1. En el cas que es preveja utilitzar infraestructures de telecomunicacions existents legalment establides, haurà d'indicar-se explícitament quins s'empraran.

4.2. Si són de la seua propietat, haurà d'indicar-se de quins altres serveis de radiocomunicació es disposa en aqueix emplaçament, assenyalant les freqüències en ús o reservades per l'administració competent en matèria de l'espectre radioelèctric.

4.3. En el cas que es preveja utilitzar infraestructures de telecomunicacions existents establides legalment pertanyents a tercers, haurà d'indicar-se explícitament: nom, CIF, activitat i data de la resolució com a operador del tercer en la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.

5. Pla d'innovació tecnològica.

En el supòsit de disposar d'un pla d'innovació tecnològica, el sol·licitant haurà de proporcionar la següent informació:

5.1. La descripció d'aquells aspectes que suposen una innovació tecnològica en els processos productius i transaccionals dels programes i en el procés de transmissió dels senyals, tant en les vies de contribució com de distribució.

5.2. Es detallarà si escau qualsevol valor afegit al senyal convencional televisiu.

5.3. La disponibilitat d'una plataforma en línia gratuïta d'emissió dels continguts.

5.4. La complementació del servei amb aplicacions per a diferents plataformes que fomenten l'accessibilitat al servei.

E) Contribució a la pluralitat de l'oferta de prestadors de serveis de comunicació audiovisual

En l'arxiu denominat Annex V, projecte de televisió local, s'haurà d'emplenar el model que s'incorpora com a annex V, apartat E.1.



El sol·licitant haurà d'indicar la seua presència en les demarcacions de la Comunitat Valenciana, especificant l'oferta televisiva amb la qual està present com a titular de llicència. Es farà constar la demarcació concreta i el canal pel qual s'emet. A més, descriurà en l'apartat E.2 de l'annex V, amb lletra Arial 12, interlineat 1,5, les raons per les quals el sol·licitant i el seu projecte de televisió local contribueix a la pluralitat de prestadors del servei de comunicació audiovisual televisiu en l'àmbit de la demarcació de la llicència.



F) foment dels valors culturals, històrics i socials de la Comunitat Valenciana

En l'arxiu denominat Annex V, projecte de televisió local, s'haurà d'emplenar el model que s'incorpora com a annex V, apartat F, amb indicació dels programes amb continguts relatius a valors culturals, històrics i socials de la Comunitat Valenciana. Hi haurà de constar el nom del programa, el dia i l'horari d'emissió, el nombre d'hores per setmana i una breu descripció, que ha de ser coherent amb les dades aportades en la descripció dels programes a què es fa referència en l'apartat A.

G) Utilització del valencià

En l'arxiu denominat Annex V, projecte de televisió local, s'haurà d'emplenar el model que s'incorpora en l'annex V, apartat G, amb indicació de les hores d'emissió de programació conduïda en valencià setmanal a què es compromet, que ha de ser coherent amb les dades aportades en la descripció dels programes a què es fa referència en l'apartat A.

H) Foment al desenvolupament del sector audiovisual en la Comunitat Valenciana

En l'arxiu denominat Annex V, projecte de televisió local, s'haurà d'emplenar el model que s'incorpora en l'annex V, apartat H, amb indicació de:

• Si la persona física o jurídica té el seu domicili social o fiscal a la Comunitat Valenciana, amb anterioritat a la data de publicació de la present convocatòria.

• Convenis o un altre tipus d'acords de caràcter associatiu formalitzats amb altres persones físiques o jurídiques amb seu en la Comunitat Valenciana i amb experiència en el sector de la televisió. Es podrà requerir còpia acreditativa dels convenis o acords.

I) Respecte de la pluralitat, diversitat, discapacitat, igualtat, als drets dels menors i a la no discriminació de les minories, respectant el principi de transversalitat de gènere

En l'arxiu denominat Annex V, Projecte de televisió local, s'haurà d'emplenar el model que s'incorpora en l'annex V, apartat I, amb indicació de:

• Si en l'escriptura fundacional o en els estatuts de l'entitat figura com a objectiu d'aquesta treballar a favor d'aquests principis, amb anterioritat a la data de publicació de la present convocatòria. Es podrà requerir una còpia de la documentació acreditativa.

• Si existeix un llibre d'estil o document similar en el qual figure com a objectiu treballar a favor d'aquests principis, amb anterioritat a la data de publicació de la present convocatòria. Es podrà requerir una còpia de la documentació acreditativa.



Setena. Comissió de valoració

1. De conformitat amb el que es disposa en l'article 13 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, es designa les següents persones:

Titulars

Presidència: la persona que ocupe el lloc corresponent a la Subdirecció General de Relacions Informatives i Promoció Institucional.



Secretària: una persona que ocupe un lloc de direcció de secció i amb titulació de llicenciatura o grau en Dret, en la Subdirecció General de Relacions Informatives i Promoció Institucional.

Vocal: la persona que ocupe el lloc corresponent a la direcció del Servei de Comunicació.

Vocal: una persona pertanyent al cos funcionarial superior tècnic d'administració general de l'Administració de la Generalitat que ocupe un lloc adscrit a la Sotssecretaria de Presidència, a proposta d'aquesta.



Vocal: una persona pertanyent al cos funcionarial de l'Advocacia de la Generalitat, a proposta d'aquesta.

Vocal: una persona pertanyent al cos funcionarial d'Intervenció i Auditoria de la Generalitat, a proposta d'aquesta.

Vocal: una persona pertanyent al cos funcionarial superior tècnic d'enginyeria de telecomunicació o al de gestió en enginyeria tècnica de telecomunicacions de l'Administració de la Generalitat, a proposta de l'òrgan convocant i de l'òrgan amb competències en matèria d'infraestructures i xarxes de telecomunicació.

Suplents

Presidència: la persona que ocupe el lloc corresponent a la direcció de Servei de Publicitat i Imatge Institucional.

Secretària: una persona que ocupe un lloc de direcció de secció i amb titulació de llicenciatura o grau en Dret, en la Subdirecció General de Relacions Informatives i Promoció Institucional.

Vocal: la persona que ocupe el lloc corresponent a la direcció del Servei de difusió del Consell.

Vocal: una persona pertanyent al cos funcionarial superior tècnic d'administració general de l'Administració de la Generalitat que ocupe un lloc adscrit a la Sotssecretaria de Presidència, a proposta d'aquesta com a suplent.

Vocal: una persona pertanyent al cos funcionarial de l'Advocacia de la Generalitat, a proposta d'aquesta com a suplent.

Vocal: una persona pertanyent al cos funcionarial d'Intervenció i Auditoria de la Generalitat, a proposta d'aquesta com a suplent.

Vocal: una persona pertanyent al cos funcionarial superior tècnic d'enginyeria de telecomunicació o al de gestió en enginyeria tècnica de telecomunicacions de l'Administració de la Generalitat, a proposta de l'òrgan convocant i de l'òrgan amb competències en matèria d'infraestructures i xarxes de telecomunicació, com a suplent.

2. De conformitat amb el que es disposa en l'article 15.2 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, amb la finalitat de poder valorar adequadament les ofertes, la comissió de valoració podrà requerir, en qualsevol moment del procés, l'assistència de personal assessor extern, que podrà assistir, amb veu però sense vot, a les reunions; i també recaptar els informes tècnics que considere convenients.

3. La comissió de valoració es regirà per les normes aplicables als òrgans col·legiats, establides en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Huitena. Examen de la documentació administrativa

La comissió de valoració es constituirà, i d'acord amb el que es disposa en els articles 13 i 14 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell:

1. Examinarà la documentació acreditativa dels requisits i la capacitat jurídica de les persones sol·licitants, i, si apreciara l'existència de defectes o omissions corregibles, requerirà la persona interessada perquè, en el termini de 10 dies, esmene les deficiències o adjunte els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fera, es consideraria que ha desistit de la seua sol·licitud.

2. Després d'haver expirat el termini per a la presentació de sol·licituds i, si escau, per a l'esmena de deficiències, mitjançant acord de la comissió de valoració es resoldrà l'exclusió del concurs de les persones sol·licitants que no hagen acreditat les condicions d'aptitud necessàries per a ser titulars de llicències de comunicació audiovisual o no hagen presentat la documentació requerida en les presents bases. L'esmentat acord s'ha de publicar en l'adreça web http://www.presidencia.gva.es/.



3. Els actes d'exclusió de la comissió de valoració seran recurribles en alçada davant l'òrgan convocant.



Novena. Examen de la proposta televisiva

Conclòs l'examen de la documentació administrativa i acordada la relació de propostes admeses, es procedirà per part de la comissió de valoració a examinar i verificar la proposta televisiva de les sol·licituds que hagen sigut admeses al concurs.



Deu. Criteris de valoració i puntuació

Per a decidir sobre l'atorgament de les llicències s'atendrà als següents criteris de valoració i puntuació:

a) La puntuació màxima és de 250 punts i la puntuació mínima exigida per a ser proposat és de 150 punts.

b) Per a les sol·licituds presentades a la demarcació TL06V València: programa 3 En el cas que cap entitat sense ànim de lucre o universitat pública, aconseguisca la puntuació mínima exigida, o bé no hi haja sol·licitants amb aquests requisits, la puntuació mínima a aconseguir seria de 150 punts i es comptabilitzaran els criteris relatius a la valoració econòmica, apartat 1.



I. Memòria (puntuació global màxima: 30 punts)

• Experiència, màxim 7,50 punts

• Coherència del projecte amb les dades aportades, màxim 15 punts

• Singularitat del projecte i aportació a la vertebració del mapa de televisió local de la Comunitat Valenciana, màxim 7,50 punts

II. Projecte de televisió local (puntuació global màxima: 220 punts)



A) Característiques de la programació ofertada (puntuació global màxima: 60 punts).



1. Programes no informatius relatius a l'àmbit de la demarcació de la llicència: Per cada bloc d'1 hora (setmanal): 1 punt (màxim 10 punts).



2. Programes no informatius relatius a l'àmbit de la Comunitat Valenciana, exclòs l'àmbit de la demarcació. Per cada bloc d'1 hora (setmanal): 0,5 punts (màxim 5 punts).

3. Programes de producció pròpia (produïts pel prestador de servei). Per cada bloc d'1 hora (setmanal): 0,5 punts (màxim 5 punts).

4. Programes d'única emissió. Per cada bloc d'1 hora (setmanal): 0,25 punts (màxim 3 punts).

5. Foment de la programació dirigida a diferents audiències i amb continguts relatius a col·lectius en risc d'exclusió social (màxim 5 punts):

Per cada programa dedicat a un segment d'audiència diferent (generalista, infantil, juvenil, tercera edat): 1 punt.

Per cada programa amb continguts relatius a persones migrants, a diversitat funcional, a la igualtat de gènere, a continguts relatius a persones en situació de desocupació, joves, minories ètniques, a la cooperació internacional al desenvolupament, o a altres col·lectius en risc d'exclusió social, que s'ha d'especificar en la descripció del programa: 1,5 punts.



6. Programes informatius dedicats a l'àmbit de la demarcació de la llicència. Per cada hora setmanal: 0,5 punts (màxim 5 punts).

7. Programes informatius dedicats a l'àmbit de la Comunitat Valenciana, exclòs l'àmbit de la demarcació. Per cada hora setmanal: 0,25 punts (màxim 3 punts).

8. Programes informatius en general, exclosos els dos àmbits anteriors. Per cada hora setmanal: 0,10 punts (màxim 2 punts).

9. Hores de programació accessible per setmana (màxim 10 punts):

9.1. Hores setmanals de programació subtitulada o interpretada en llengua de signes espanyola (LSE): Per cada hora setmanal: 0,25 punts (màxim 5 punts).

9.2. Hores setmanals de programació audiodescrita. Per cada hora setmanal: 0,5 punts (màxim 5 punts).

10. Hores de redifusió (fins a 5 punts):

Més de 5 hores setmanals: 0 punts.

4 hores setmanals o més: 1 punt.

3 hores setmanals o més: 2 punts.

2 hores setmanals o més: 3 punts.

1 hora setmanal o més: 4 punts.

Menys d'1 hora setmanal: 5 punts.

11. Horari d'emissió: per cada 2 hores per damunt de les 16 hores d'emissió diàries: 0,5 punts (màxim 2 punts).

12. Compromís fefaent de no emetre continguts relacionats amb la televenda, concursos telefònics, xat de contactes, així com programes relacionats amb l'esoterisme, jocs d'atzar i apostes, així com programes basats en imatges fixes o semifixes (5 punts).

En aquells criteris de valoració vinculats a la programació, no es pot assignar cap puntuació als apartats en els quals s'observe discordança entre el compromís assenyalat pel sol·licitant i les dades resultants del formulari emplenat.

B) Viabilitat econòmica i estructural del projecte (puntuació global màxima: 25 punts

Demarcació TL06V València, programa 3: 10 punts

1. Criteris per a tots els programes, amb excepció del programa TL06V València: programa 3:

a) Pla d'inversions i costos referits a la demarcació (màxim 4 punts).

b) Anàlisi de mercat referit a la demarcació (màxim 2 punts).

c) Pla financer i de negoci referit a la demarcació (màxim 4 punts).



d) Compromís de contractació de personal indefinit destinat a la prestació del servei (màxim 5 punts):

• Per compromís de contractació, en cas de tractar-se de persones treballadores amb diversitat funcional acreditada o en risc d'exclusió social: 2 punts per cada persona a contractar.

• Per compromís de contractació, en cas de tractar-se de persones treballadores menors de 30 anys, 2 punts per cada persona a contractar.

• Per cada compromís de contractació no inclòs en els anteriors: 2 punts.

e) Immobles o instal·lacions i equips per a produir i prestar el servei de ràdio o televisió que dispose, amb especial referència a aquelles instal·lacions que estiguen en la mateixa demarcació, en les confrontants o a la Comunitat Valenciana (màxim 10 punts).

2. Criteri per al programa TL06V València: programa 3: Projecte de viabilitat econòmica que contemple costos, previsió i calendari d'inversions, font de finançament i previsions de despeses i ingressos. Això a banda, haurà de justificar la procedència dels seus fons: es valorarà amb una puntuació màxima de 10 punts.

C) Compromís de no transmetre o arrendar la llicència (puntuació global màxima: 10 punts)

• Compromís de no transmetre ni arrendar la llicència per un període de dos anys: 0 punts.

• Compromís de no transmetre ni arrendar la llicència per un període de fins a cinc anys: 2 punts.

• Compromís de no transmetre ni arrendar la llicència per un període de fins a deu anys: 6 punts.

• Compromís de no transmetre ni arrendar la llicència per un període de fins a quinze anys: 10 punts.

La puntuació obtinguda en aquest apartat en cas d'haver-se transmés o arrendat en els 10 anys anteriors a la present convocatòria una llicència de televisió digital terrestre titularitat del sol·licitant es reduirà a la meitat.

D) Proposta tècnica (puntuació global màxima: 25 punts)

1. Dades bàsiques (màxim 5 punts)

2. Pla de qualitat, continuïtat i fiabilitat (màxim 5 punts)

3. Pla mediambiental i protecció de la salut (màxim 5 punts)

4. Pla de compartició d'infraestructures (màxim 5 punts)

5. Pla d'innovació tecnològica (màxim 5 punts)

E) Contribució a la pluralitat de l'oferta de prestadors de serveis de comunicació audiovisual (puntuació global màxima: 10 punts).



Segons la presència del prestador de servei en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (màxim 10 punts):

Si es disposa de 7 llicències o més: 0 punts.

Si es disposa de 6 llicències: 2 punts.

Si es disposa de 5 llicències: 4 punts.

Si es disposa 4 llicències: 6 punts.

Si es disposa 3 llicències: 8 punts.

Si es disposa de 2 llicències o de menys: 10 punts.

F) Foment dels valors culturals, històrics i socials de la Comunitat Valenciana (puntuació global màxima: 20 punts).

Programació general destinada al referit foment (màxim 20 punts):



4 hores o més de programació diària: 20 punts

1 hora o més de programació diària: 16 punts

2 hores o més de programació setmanal: 12 punts

1 hora o més de programació setmanal: 8 punts

1 hora o més de programació quinzenal: 4 punts

G) Utilització del valencià (puntuació global màxima: 50 punts).

Segons el percentatge de la programació setmanal conduïda en valencià (màxim 50 punts).

1. En les demarcacions de Vall d'Uixó-Segorbe i Utiel-Requena.

El 21 % o més de la programació, fins a 50 punts.

Del 16 % al 20 % de la programació, fins a 40 punts.

De l'11 % al 15 % de la programació, fins a 30 punts.

Del 6 % al 10 % de la programació, fins a 20 punts.

De l'1 % al 5 % de la programació, fins a 10 punts.

2. En la resta de demarcacions:

Del 90 % al 100 % de la programació, fins a 50 punts.

Del 80 % al 89 % de la programació, fins a 40 punts.

Del 70 % al 79 % de la programació, fins a 30 punts.

Del 60 % al 69 % de la programació, fins a 25 punts.

Del 50 % al 59 % de la programació, fins a 20 punts.

Del 40 % al 49 % de la programació, fins a 16 punts.

Del 30 % al 39 % de la programació, fins a 12 punts.

Del 20 % al 29 % de la programació, fins a 8 punts.

Del 10 % al 19 % de la programació, fins a 4 punts.

H) Foment al desenvolupament del sector audiovisual a la Comunitat Valenciana (puntuació global màxima: 10 punts).

a) Si la persona física o jurídica té el seu domicili social o fiscal a la Comunitat Valenciana: 3 punts.

b) Foment de fórmules de col·laboració en l'àmbit del sector audiovisual en la Comunitat Valenciana: presentació de sol·licitud per entitat en el capital de la qual participen diverses persones físiques o jurídiques amb seu en la Comunitat Valenciana i amb experiència en el sector de la televisió i/o aportació de convenis o un altre tipus d'acords de caràcter associatiu formalitzats amb altres persones físiques o jurídiques amb seu en la Comunitat Valenciana i amb experiència en el sector de la televisió: fins a 7 punts.

I) Respecte a la diversitat, pluralitat, discapacitat, igualtat, als drets dels menors i a la no discriminació de les minories, respectant el principi de transversalitat de gènere (puntuació global màxima: 10 punts).



a) Que en l'escriptura fundacional o en els estatuts de l'entitat figure com a objectiu d'aquesta treballar a favor d'aquests principis (5 punts), amb anterioritat a la data de publicació de la present convocatòria.



b) Existència d'un llibre d'estil o document similar en el qual figure com a objectiu treballar a favor d'aquests principis (5 punts), amb anterioritat a la data de publicació de la present convocatòria.



Onze. Procediment de valoració i proposta d'atorgament

1. De conformitat amb el que es disposa en l'article 15 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, la comissió de valoració analitzarà i avaluarà les proposicions tècniques presentades.

2. Cada sol·licitud de programa i la seua documentació corresponent és valorada de manera independent. Els compromisos assumits són independents i específics per a cadascuna de les sol·licituds; i no s'admeten ni remissions als compromisos d'altres sol·licituds ni compromisos que estiguen condicionats a l'obtenció, si escau, de diverses llicències.

3. La comissió de valoració no pot, en cap cas, valorar informació addicional a la requerida en les presents bases o que haja sigut subministrada de forma diferent a la indicada en les esmentades bases.

4. Una vegada aplicats els criteris de valoració, la comissió de valoració ha de formular les corresponents propostes d'atorgament per cada demarcació, de cadascuna de les llicències a les persones físiques o jurídiques que hagen obtingut major puntuació i hagen aconseguit la puntuació mínima establida en la base desena.

5. La proposta d'atorgament no crearà cap dret als candidats proposats.

6. Les propostes no podran incloure més d'una llicència per demarcació per a un mateix adjudicatari.

7. En cap cas es podran proposar en el present concurs i en el conjunt de totes les demarcacions l'atorgament de més de 4 llicències per a un mateix adjudicatari. En aquests supòsits en què un mateix sol·licitant haja obtingut la major puntuació en més de 4 demarcacions, haurà de proposar-se per a l'atorgament a la següent entitat que hagen obtingut major puntuació, d'acord amb les preferències que hagen manifestat en les seues sol·licituds.

8. En cas d'empat s'haurà de proposar a la que haja obtingut una major puntuació en els següents criteris, pel següent ordre: A, D, E, F, G, H, C, B i I de l'apartat II de la base dècima. Si persisteix l'empat, es decidirà per sorteig.

9. La comissió podrà sol·licitar durant el període de valoració la presentació de la informació addicional i aclariments que considere necessaris en relació a la proposta presentada. El sol·licitant disposarà d'un termini de tres dies per a presentar la documentació requerida.



Dotze. Aportació documentació

1. Una vegada formulades les propostes d'atorgament de llicències, i abans de la seua elevació a l'òrgan convocant, la comissió de valoració requerirà a les persones físiques o jurídiques incloses en aquella proposta d'atorgament, la presentació en el termini de 10 dies hàbils de la següent documentació:

– La que acredite la personalitat jurídica del licitador i, si escau, la representació:

a) Quan es tracte de persones físiques, còpia del Document Nacional d'Identitat o, en el cas d'estrangers, passaport o qualsevol altre document oficial acreditatiu de la seua personalitat.

b) Les persones físiques nacionals d'Estats no membres de l'espai econòmic europeu, hauran de presentar un informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya en l'Estat corresponent, justificatiu que l'Estat de procedència admet al seu torn la prestació de serveis de comunicació audiovisual als ciutadans espanyols.

c) La personalitat, la capacitat d'obrar i l'objecte social de les empreses que foren persones jurídiques s'acreditarà mitjançant l'escriptura de constitució i de modificació, si escau, inscrita en el Registre Mercantil, quan aquest requisit fora exigible conforme a la legislació mercantil que li siga aplicable. Si no ho fora, l'acreditació de la capacitat d'obrar es realitzarà mitjançant l'escriptura o document de constitució, de modificació, estatuts o acta fundacional, en el qual consten les normes per les quals es regula la seua activitat i el seu objecte, inscrits, si escau, en el corresponent registre oficial. Així mateix, haurà d'aportar-se en tots dos casos el document del número d'identificació fiscal de l'entitat.

d) La capacitat d'obrar de les persones jurídiques no espanyoles d'Estats membres de l'espai econòmic europeu s'acreditarà mitjançant certificació de la seua inscripció en el registre procedent, d'acord amb la legislació de l'estat on estiguen establides o, en cas que tal inscripció no siga preceptiva, mitjançant la presentació d'una declaració responsable de la seua capacitat d'obrar.

e) Les persones jurídiques estrangeres d'Estats que no siguen membres de l'espai econòmic europeu, hauran de presentar un informe justificatiu de la seua capacitat d'obrar emés per la representació diplomàtica espanyola en l'estat corresponent. Així mateix, hauran d'aportar informe de la respectiva missió diplomàtica permanent espanyola relatiu al fet que l'estat de la seua procedència admet al seu torn la prestació de serveis de comunicació audiovisual a les empreses espanyoles.

f) Els qui compareguen o signen proposicions en nom d'altres persones físiques o jurídiques hauran de presentar poder de representació suficient a l'efecte del present procediment i el document que acredite la personalitat del representant.

En tot cas, les empreses estrangeres presentaran la documentació traduïda de forma oficial al castellà o al valencià.

– Documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social: certificats expedits per les administracions tributàries que corresponguen i per la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatius, respectivament, que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Els sol·licitants estrangers, pertanyents o no a estats membres de la Unió Europea que no tinguen domicili fiscal a Espanya, hauran de presentar certificat expedit per l'autoritat competent del país de procedència, pel qual s'acredite que es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i d'aquelles que es deriven del corresponent sistema de previsió social.

– Document acreditatiu d'alta en l'Impost sobre Activitats Econòmiques, en la categoria corresponent a la fi d'aquest concurs; o bé que es troba en alguna de les situacions d'exempció d'aquest impost.



– Qualssevol altres documents que es determinen en les bases del concurs que no hagen sigut aportats amb anterioritat i que no hagen suposat la seua exclusió o desistiment.

2. Després d'haver transcorregut el termini concedit en aquesta base sense que els interessats hagen acreditat els requisits per a ser titular de la llicència, no hagen aportat la documentació requerida, o en el cas que el sol·licitant proposat haja manifestat la seua renúncia a l'adjudicació proposada, es podrà efectuar una nova proposta a favor del sol·licitant següent a aquell, per l'ordre en què hagen quedat classificades les seues sol·licituds, sempre que aquest haja aconseguit la puntuació mínima exigida i que haja prestat la seua conformitat, en aquest cas se li concedirà un termini de 10 dies per a aportar la documentació assenyalada en la present base.

Transcorregut aquell termini sense que el nou candidat haja acreditat els requisits per a ser titular de la llicència, o en el cas que el sol·licitant proposat haja manifestat la seua renúncia, se seguirà successivament aquest procediment amb els restants sol·licitants per l'ordre de puntuació obtinguda per les seues ofertes, sempre que hagen aconseguit la puntuació mínima establida en la base dècima.



Tretze. Resolució d'atorgament

De conformitat amb el que es disposa en l'article 16 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell:

1. Un cop formalitzat el tràmit anterior, la comissió de valoració elevarà les corresponents propostes d'adjudicació per cada demarcació a la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Comunicació.

2. La persona titular de la Secretaria Autonòmica de Comunicació ha de dictar la resolució d'atorgament per demarcació corresponent. No obstant això, el concurs podrà declarar-se totalment o parcialment desert quan cap de les sol·licituds presentades complisca els requisits exigits o abast la puntuació mínima per a l'adjudicació de llicències assenyalada en la demarcació corresponent.

3. La resolució que pose fi al concurs s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i contindrà la relació de llicències atorgades per demarcació i haurà de concretar, com a mínim, les condicions que tinguen el caràcter d'essencials en cadascuna d'aquestes. S'ha de fer constar també, de manera expressa, la desestimació de la resta de sol·licituds.



Catorze. Formalització del títol habilitant. Concessió ús privatiu del domini públic radioelèctric

1. Una vegada atorgada la llicència, es procedirà a la seua formalització en document administratiu al qual s'incorporaran els compromisos assumits en la sol·licitud de participació en el concurs i que van servir de base per a atorgar-la, autoritzant la posada en servei.

2. L'atorgament de les llicències comporta la concessió de l'ús privatiu del domini públic radioelèctric, en els termes establits per la planificació i la legislació estatal.

3. La llicència no eximeix el seu titular de sotmetre's, amb caràcter previ a l'inici de les emissions, als actes d'aprovació o de control d'instal·lacions que establisca, si escau, la legislació reguladora del domini públic radioelèctric.

4. La llicència i el seu titular, així com les dades i circumstàncies pertinents, quedaran inscrits en el Registre de Prestadors de Serveis de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, regulat en el Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana.



Quinze. Projecte tècnic i inspecció d'instal·lacions

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 21 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell:

1. Amb caràcter previ a la utilització del domini públic radioelèctric i, en el termini de quatre mesos a comptar des de la concessió del domini públic radioelèctric, les persones titulars de llicències han de presentar, de conformitat amb el que s'estableix en la normativa estatal aplicable, un projecte tècnic. Una vegada aprovat per l'òrgan competent de l'Administració general de l'Estat, és necessària la inspecció o el reconeixement de les instal·lacions per aquesta Administració a fi de comprovar que s'ajusten a les condicions autoritzades prèviament.



2. A aquests efectes, el projecte tècnic i la sol·licitud de posada en servei, i també la resta de tràmits derivats d'aquests, s'han de tramitar conformement amb el que s'estableix en la normativa vigent de caràcter estatal i autonòmica, i la que, si escau, es dicte en desplegament del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana.

3. La persona titular d'una llicència no podrà iniciar les emissions regulars fins que li siga autoritzada la posada en servei. En tot cas, prèviament a l'inici de l'activitat, haurà de comunicar la data d'inici de les emissions.



Setze. Durada.

D'acord amb el que s'assenyala en l'article 28 de la Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual, i l'article 18 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, les llicències audiovisuals seran atorgades per un termini de quinze anys i es renovaran automàticament, pel mateix termini estipulat inicialment per al seu gaudi, sempre que es complisquen les condicions establides en la normativa vigent. El còmput del termini s'efectuarà des de la data de formalització del títol habilitador.

Les llicències s'extingeixen per les causes previstes en l'article 30 de la Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual, i en la resta de normativa vigent susceptible d'aplicació.





Dèsset. Condicions de la prestació

1. La persona llicenciatària està obligada al compliment fidel i exacte dels termes de la llicència, així com a la normativa vigent en matèria de serveis de comunicació audiovisual i telecomunicacions. En tot cas ha de complir els compromisos assumits en la sol·licitud i les següents obligacions i condicions:

a) Prestar directament el servei objecte de la llicència, sense perjudici de la possibilitat de celebrar negocis jurídics sobre la mateixa en els termes establits en l'article 29 de la Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual, i l'article 23 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, respecte al compromís adquirit, si s'escau, de no transmetre o arrendar la llicència.

b) Mantenir les característiques tècniques de la llicència, relatives a localització, potència, freqüència i qualssevol altres requisits tècnics establits per la normativa vigent que guarden relació amb el règim de prestació del servei; i la qualitat tècnica dels equips, d'acord amb els criteris del Sector de Radiocomunicacions de la Unió Internacional de Telecomunicacions (UIT), i també mantenir i perfeccionar la qualitat tècnica dels equips.

c) Respectar les característiques tècniques de la llicència i mantenir la ubicació física dels estudis de producció de la televisió en un municipi de la demarcació local corresponent a la llicència durant tota la vigència.

d) Acatar i complir les resolucions que es dicten pels òrgans competents sobre canvis de freqüència i potència amb posterioritat a l'adjudicació de la llicència. L'òrgan competent en matèria de comunicació audiovisual de la Generalitat podrà modificar les condicions de la llicència quan, per raons del servei degudament justificades o com a conseqüència de l'aprovació d'un nou pla tècnic nacional, l'Administració general de l'Estat varie les característiques tècniques de l'emissora corresponent a aquella llicència. Si resultara necessària la supressió o el trasllat d'alguna emissora, el titular de la llicència podria optar entre aquesta supressió o el trasllat de l'emissora, després de la resolució de l'òrgan competent de l'Administració general de l'Estat, a una nova localització on fora possible la seua continuïtat.



e) Garantir la viabilitat econòmica de la televisió local que permeta les pertinents inversions per a la instal·lació i explotació d'aquesta, amb la consegüent creació de llocs de treball i d'activitat econòmica, i això utilitzant preferentment tecnologia i equips amb valor afegit nacional.



f) Garantir la prestació continuada del servei amb subjecció a les condicions i compromisos assumits en la seua sol·licitud de participació en el concurs i que van servir de base per a l'atorgament de la llicència. Aquesta prestació no podrà interrompre's excepte en el cas de força major, sense l'autorització prèvia de l'òrgan competent en matèria de comunicació audiovisual de la Generalitat. L'horari d'emissió no podrà ser mai inferior a l'establit en la normativa vigent. Almenys haurà de dedicar-se a programació específica de la corresponent zona de cobertura el percentatge del temps total d'emissió establit en la normativa vigent.

g) A garantir la prestació del servei en la totalitat del territori de la demarcació corresponent.

h) A garantir la possibilitat d'accedir al servei a la totalitat dels ciutadans residents en el territori de la demarcació.

i) Facilitar les comprovacions que haja de dur a terme l'Administració a fi de verificar el compliment de les condicions de la prestació del servei. Així mateix, proporcionar la informació necessària per a assegurar l'adequat desenvolupament de les competències de la Generalitat en matèria de supervisió i control dels continguts emesos, i posar a la seua disposició qualsevol informació que se li sol·licite en relació amb aquesta prestació.

j) Difondre gratuïtament, citant la seua procedència, els comunicats, notes o avisos de caràcter oficial i d'interés públic que excepcionalment, i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 19 de la Llei 1/2006, de 19 d'abril, de la Generalitat, del sector audiovisual, li siguen remesos pel Consell o els òrgans de govern de les administracions públiques.



k) Informar a l'òrgan competent en matèria de comunicació audiovisual de la Generalitat sobre qualsevol dada que afecte els serveis prestats o a prestar, o als continguts d'aquests, especialment qualsevol acord que puga subscriure's entre prestadors de serveis de comunicació audiovisual, en el termini de 10 dies des que es coneguen les dades o se signen els acords.

l) Iniciar l'emissió televisiva conformement amb la seua proposta en un termini de sis mesos a comptar des de l'endemà a la resolució del present concurs; i en defecte d'això, i si existiren causes objectives i no atribuïbles al titular de la llicència, sol·licitar dins d'aquell termini de sis mesos una pròrroga única per un període no superior a altres sis mesos per a l'inici d'emissions.

m) Complir l'horari d'emissió i la resta de condicions a les quals s'haja compromés el prestador en la seua sol·licitud de participació en el concurs.

n) El pagament dins del termini i en la forma escaient dels cànons i taxes establits legalment.

o) Conservar gravades, durant sis mesos, totes les emissions realitzades.

p) Disposar d'un lloc web on figuren actualitzats les següents dades:



1. El nom del prestador del servei o, si escau, la seua denominació social, i el dels seus accionistes.

2. La seua adreça d'establiment, correu electrònic i altres mitjans per a establir una comunicació directa i ràpida.

3. Les dades relatives a la llicència i a l'òrgan competent que la va atorgar.

4. La identificació dels altres serveis vinculats al sector de la comunicació que controla o dels quals és propietària.

5. Un esment al departament competent en matèria de serveis de comunicació audiovisual i un enllaç a l'apartat corresponent de la pàgina web corporativa de l'Administració autonòmica.

q) Subministrar la informació necessària per a l'elaboració i implantació de la Guia Electrònica de Programació, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 6.2 de la Llei 7/2010, de 31 de març.

r) Tots els continguts han d'emetre's en obert.

s) Complir les obligacions que, respecte del Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, estableix el Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, de conformitat amb l'article 33 de la Llei 7/2010, de 31 de març, i la resta d'obligacions exigides per la normativa aplicable.

t) Durant el primer any de vigència de la llicència, els llicenciataris hauran de presentar davant l'òrgan competent en matèria audiovisual de la Generalitat, la documentació acreditativa dels compromisos assumits en les seues sol·licituds.

u) Les modificacions de la programació hauran de respectar les línies bàsiques de la graella tipus i els compromisos adquirits en el present concurs.

v) Complir amb els compromisos, condicions i obligacions presentades en la seua proposta televisiva.

w) Associar-se amb els altres titulars de llicència per a emetre pel canal múltiple assignat a cada demarcació i complir amb les obligacions econòmiques i tècniques derivades de la gestió compartida del múltiplex.

Es consideren condicions essencials de la prestació del servei les contingudes en les lletres a, b, c, d, e, f, g h, j, k, o, r, s, t, u, v i w d'aquesta base.

Sense perjudici de les sancions administratives que pogueren imposar-se, l'incompliment de les condicions essencials i, en particular, dels compromisos assumits per la persona interessada en la seua sol·licitud i que van servir de base per a l'atorgament de la llicència, constitueix causa de revocació de la llicència, conformement amb el que s'estableix en la normativa vigent.

2. La persona titular d'una llicència de servei de comunicació audiovisual comunitària sense finalitat comercial haurà de complir les obligacions establides anteriorment i el seu caràcter essencial, i a més li seran aplicable també les següents obligacions i condicions que es consideraran condicions essencials:

a) No perdre el seu caràcter original de servei de comunicació audiovisual comunitari sense ànim de lucre, a prestar per una persona jurídica sense ànim de lucre.

b) Complir els compromisos adquirits en la sol·licitud per a atendre les necessitats socials, educatives, culturals i de comunicació específiques de comunitats i grups socials, així com per a fomentar la participació ciutadana i la vertebració del teixit associatiu.

c) Tots els continguts s'emetran en obert i sense cap mena de comunicació audiovisual comercial.

d) Haurà de justificar la procedència dels seus fons; el desglossament de despeses i ingressos, si n'hi hagués, i el pagament dels drets, cànons o taxes que es deriven de la seua activitat, mitjançant la presentació anual, abans del dia 30 de juny de l'any següent al del corresponent exercici, d'una memòria d'activitats i d'una memòria econòmica.

e) Excepte autorització prèvia expressa de l'òrgan competent de la Generalitat en matèria de comunicació audiovisual, les despeses d'explotació anuals no podran superar els 100.000 euros.

f) Les llicències de servei de comunicació comunitari sense ànim de lucre únicament podran ser objecte de negocis jurídics entre entitats privades que tinga la consideració legal d'entitat sense ànim de lucre.



3. La persona llicenciatària és titular dels següents drets:

a) Disposició de l'espectre radioelèctric necessari per a la prestació del servei de comunicació de televisió local que se li ha atorgat dins de l'àmbit de cobertura planificat en la demarcació corresponent.



b) Qualssevol altres drets que se li reconeguen en les presents bases o li corresponguen com a persona llicenciatària, en virtut del que s'estableix en la Llei 7/2010, de 31 de març.

4. No donarà dret a cap tipus d'indemnització l'entrada de nous competidors en la prestació del servei, ni la modificació de les condicions de prestació que es deriven de l'adaptació de la normativa nacional o autonòmica vigent a les normes comunitàries.

La llicència s'atorga amb caràcter no exclusiu. Podran atorgar-se, a més, en la mesura que les normes aplicables així ho estipulen, llicències coincidents totalment o parcialment, tant per l'àmbit geogràfic com per la fi al qual es destinen, independentment, en qualsevol cas, de les tecnologies que a aquestes servisquen de suport.



Díhuit. Garanties

No són procedents.



Dènou. Règim d'infraccions i sancions

Els incompliments de la persona llicenciatària que constituïsquen infraccions molt greus, greus o lleus conformement amb el que s'estableix en els articles 57, 58 i 59 de la Llei 7/2010, de 31 de març, així com en l'article 48 de la Llei 1/2006, de 19 d'abril, de la Generalitat, del sector audiovisual, determinaran, si escau, l'aplicació del règim sancionador previst en el títol VI de l'esmentada Llei 1/2006, de 19 d'abril.



Vint. Efectes de les declaracions responsables

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga, si escau, requerida per a acreditar el compliment del declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que pertocara.

Mapa web