Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 6/2019, de 24 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desafavorits. [2019/4305]

(DOGV núm. 8538 de 30.04.2019) Ref. Base de dades 003962/2019




PREÀMBUL



L'article 51.1.1a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix que correspon a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral, assumint les facultats, competències i serveis que en aquest àmbit i a nivell d'execució ostenta l'Estat respecte a les relacions laborals, sense perjudici de la seua alta inspecció, i el foment actiu de l'ocupació.

El Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'ocupació, estableix com un dels objectius generals de les polítiques d'ocupació assegurar polítiques adequades d'integració laboral dirigides a aquells col·lectius que presenten majors dificultats d'inserció laboral.

Entre els eixos de les polítiques d'activació per a l'ocupació que a aquest efecte recull el citat text refós, figura el de les oportunitats d'ocupació, que inclou les actuacions que tenen per objecte incentivar la contractació, la creació d'ocupació o el manteniment dels llocs de treball. D'igual manera aquest eix comprèn, entre altres, l'objectiu estructural de fomentar i sostindre la contractació de col·lectius i sectors amb dificultats, per a proporcionar treball, experiència i sostindre l'activitat econòmica: fomentar la contractació de persones desocupades, especialment aquelles amb majors dificultats d'inserció en el mercat laboral.



El Pla estratègic de subvencions de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per al període 2017-2019 preveu, entre els seus objectius operatius, millorar l'accés a l'ús de col·lectius de difícil inserció laboral, per a la qual cosa preveu que se'n subvencione la contractació i l'aplicació de polítiques amb perspectiva de gènere.

Aquesta ordre se sotmet als principis de bona regulació en l'exercici de la potestat reglamentària establits en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en la mesura que persegueix la inserció laboral dels col·lectius més afectats per la desocupació; per instrumentar una mesura de foment no introdueix cap restricció de drets; resulta plenament coherent amb la normativa nacional i de la Unió Europea; en la seua elaboració han participat els agents socials més representatius; preveu un sistema de costos simplificats que redueix la càrrega administrativa tant per a l'Administració concedent com per a les entitats beneficiàries.



En virtut d'això i fent ús de les facultats conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, havent-se donat audiència als agents socials més representatius, constant els informes preceptius de l'Advocacia General i de la Intervenció Delegada en el LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article 1. Objecte i àmbit

L'objecte d'aquesta ordre és aprovar les bases que regiran la concessió de subvencions destinades a fomentar la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desafavorits en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Article 2. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les empreses de naturalesa jurídica privada, amb centre de treball en la Comunitat Valenciana.

2. En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries:

a) Les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; a aquest efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.

b) Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, poguera realitzar les actuacions subvencionables.

c) Les persones treballadores autònomes.

d) Les entitats sense ànim lucratiu.

e) Els centres especials d'ocupació (CEE).

f) Les empreses d'inserció (EI).



Article 3. Persones destinatàries finals

1. Cada convocatòria determinarà les persones destinatàries finals d'aquestes subvencions, que en tot cas hauran de pertànyer a algun dels col·lectius següents:

1.1. Persones treballadores desafavorides:

a) Persones que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els sis mesos previs.

b) Joves entre 16 i 24 anys.

c) Persones majors de 50 anys.

1.2. Persones treballadores molt desafavorides:

a) Persones que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els 24 mesos previs.

b) Joves entre 16 i 24 anys i persones majors de 50 anys que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els 12 mesos previs.

2. Les persones destinatàries finals hauran d'haver romàs desocupades i inscrites com a demandants d'ocupació en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació fins a la seua contractació.



Article 4. Exclusions

Queden exclosos de subvenció els supòsits següents:

a) Contractes o modalitats contractuals que tinguen un període de prova igual o superior a sis mesos; els contractes fixos discontinus i els contractes de servei de la llar familiar.

b) Contractes a temps parcial, excepte en el cas de les persones amb diversitat funcional severa, la jornada de les quals podrà ser d'almenys quinze hores setmanals.

c) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral amb l'entitat ocupadora en els sis mesos previs a la contractació.

d) Contractacions realitzades per empreses multiserveis i empreses de treball temporal, per a la posada a la disposició de la persona treballadora en empreses usuàries en què prestaran els seus serveis.

e) Contractacions realitzades per ocupadors que hagueren sigut exclosos com a beneficiaris de programes d'ocupació.

f) Contractacions realitzades per ocupadors sancionats en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud, per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria laboral, prevenció de riscos laborals o Seguretat Social.

g) Relacions laborals de caràcter especial de l'article 2.1 de l'Estatut dels Treballadors.

h) Contractacions en què l'entitat ocupadora o els càrrecs directius o membres dels òrgans d'administració de les empreses que tenen la forma jurídica de societat, o de les entitats privades sense ànim lucratiu, mantinguen amb el treballador contractat una relació de cònjuge, ascendent, descendent o altres parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau, i les seues anàlogues en el cas de les parelles de fet.





Article 5. Condicions generals

1. La contractació haurà d'efectuar-se en el període que, dins de l'exercici pressupostari corresponent, determine cada convocatòria.

2. La contractació haurà de representar un increment net de la plantilla en comparació amb la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els 12 mesos anteriors a la realització del contracte, o el seu manteniment quan el lloc haguera quedat vacant arran de la dimissió del treballador, de la seua discapacitat, de la seua jubilació per motius d'edat, de la reducció voluntària del temps de treball, o del seu acomiadament disciplinari escaient, i no de resultes del seu acomiadament.



Article 6. Incompatibilitats

Amb l'excepció de la bonificació de quotes a la Seguretat Social, aquestes subvencions resulten incompatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, provinents de qualsevol administració o entitat, pública o privada; nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



Article 7. Fet subvencionable

1. Resultarà subvencionable la contractació indefinida inicial a jornada completa de les persones pertanyents als col·lectius que (complint els requisits establits en l'article 3) determine cada convocatòria.



2. En el cas de les persones amb diversitat funcional severa, resultaran subvencionables les contractacions que, amb independència del percentatge que represente sobre la jornada habitual, tinguen una jornada d'almenys quinze hores setmanals.



Article 8. Quantia de la subvenció

1. L'import de la subvenció serà el resultat de multiplicar el 45 %del salari mínim interprofessional (incrementat en la part proporcional de la paga extra) vigent en el moment de la contractació per:



a) 12 mesos, en el cas de persones treballadores desafavorides.

b) 24 mesos en el cas de persones treballadores molt desafavorides.



2. En el cas de persones amb diversitat funcional o de dones, el percentatge establit en l'apartat 1 s'elevarà al 50 %.

3. Els contractes a jornada parcial de les persones amb diversitat funcional severa resultaran subvencionables amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.



Article 9. Convocatòria

1. El procediment per a la concessió d'aquestes subvencions s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria de la persona titular de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

2. La convocatòria es publicarà íntegrament en la Base de Dades Nacional de Subvencions, així com en extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Cada convocatòria podrà establir:

a) El període de manteniment exigible, que no podrà ser inferior a 24 mesos.

b) El nombre mínim de contractes subvencionables que ha d'incloure cada sol·licitud.

c) Les seccions, divisions, grups o classes específics de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques als quals es dirigisca específicament.

d) El període en què, dins de l'exercici pressupostari corresponent, hagen d'efectuar-se les contractacions.

e) La delimitació de col·lectius específics de persones destinatàries finals, que en tot cas hauran de reunir els requisits establits en l'article 3.



4. La dotació pressupostària de cada convocatòria serà objecte de territorialització provincial, de forma proporcional al nombre de persones desocupades registrades en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. A l'efecte es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria. Aquesta territorialització provincial tindrà caràcter estimatiu. L'alteració d'aquesta distribució estimativa no requerirà nova convocatòria. No obstant això, aquesta alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense que tal publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Article 10. Procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja completat la presentació de la sol·licitud (comprensiva de l'imprès de sol·licitud i de la restant documentació exigida per la convocatòria), en qualsevol dels registres previstos en la normativa de procediment administratiu comú.

2. En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció, en primer lloc, per la contractació d'un major nombre de persones amb diversitat funcional (prioritzades al seu torn en funció del grau més gran de discapacitat); en segon lloc, per la contractació d'un major nombre de dones; en tercer lloc, per la contractació d'un major nombre de persones molt desafavorides i, en defecte d'això, de persones desafavorides; si l'empat persistira, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta forma tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.



Article 11. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran en la forma i termini que establisca la corresponent convocatòria, en la qual així mateix s'especificarà la documentació acreditativa dels requisits per a obtindre la subvenció.



Article 12. Instrucció

1. La instrucció correspondrà als serveis territorials de Labora competents en matèria d'ocupació.

2. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

3. En cada Direcció Territorial de Servei Valencià d'Ocupació i Formació es constituirà un òrgan col·legiat, integrat per la persona titular del servei territorial competent en matèria d'ocupació o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals; i una persona que ostentarà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la Direcció Territorial del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, entre personal funcionari adscrit al servei territorial competent en matèria d'ocupació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.



4. L'òrgan col·legiat emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.

5. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Article 13. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació o òrgan que aquesta delegue.



2. El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos comptats a partir de la publicació de la corresponent convocatòria, llevat que aquesta pospose els seus efectes a una data posterior. Transcorregut aquest termini sense que s'hi haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.

3. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se l'entitat beneficiària.

4. La resolució contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com de la seua subjecció al Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, fent referència expressa al títol, a la publicació del Reglament en el DOUE i al registre de la comunicació a la Comissió Europea del règim d'ajudes.



5. La resolució posarà fi a la via administrativa i, en contra, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Article 14. Liquidació i pagament

La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades amb la documentació presentada al costat de la sol·licitud les condicions establides, i es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.



Article 15. Resolució d'incidències

La persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació o òrgan que aquesta delegue tindrà la competència per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes.



Article 16. Règim de substitució

1. Si la persona treballadora fora baixa pels motius relacionats en l'article 17.2, podrà ser substituïda en el termini d'un mes per una altra persona treballadora que pertanga a algun dels col·lectius destinataris de la convocatòria, a fi de completar, sota les mateixes condicions contractuals que tenia la persona substituïda, el període de manteniment que quedara pendent de complir.

2. En el cas que la jornada o qualsevol altra circumstància de la persona treballadora substituta haguera determinat una subvenció inferior a la concedida, escaurà el reintegrament de la diferència entre l'import de la subvenció concedida i el que haguera correspost, si la persona treballadora substituta haguera sigut subvencionada inicialment, juntament amb els interessos de demora.

3. El termini establit per a la substitució no computarà a l'efecte de l'obligació de manteniment.

4. Si la baixa de la persona treballadora es produïra amb anterioritat a la resolució de concessió, decaurà el dret a la sol·licitud presentada; no obstant això, aquesta previsió no s'aplicarà quan la baixa de la persona treballadora haguera tingut lloc una vegada transcorregut el termini establit en l'article 13.2.



Article 17. Reintegrament de les ajudes concedides

1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com a l'exigència de l'interès de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que se n'acorde la idoneïtat del reintegrament, els casos contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003. En particular procedirà el reintegrament total de l'ajuda en els supòsits d'extinció de la relació laboral de la persona treballadora abans de completar el període de manteniment exigit (exceptuant el que està disposat per a la substitució), o de disminució de la plantilla mitjana de l'empresa durant aquest període, llevat que en aquest últim cas concórreguen els supòsits previstos en la lletra c) de l'article 19; en aquest cas no escaurà el reintegrament ni tan sols parcial.

2. En cas que l'entitat beneficiària no substituïra a la persona contractada, s'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament parcial de l'ajuda concedida en funció del temps de manteniment que restara per completar, si l'extinció de la relació laboral de la persona contractada amb l'entitat beneficiària s'haguera produït per baixa voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent.

3. El que es disposa en els apartats anteriors serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.

4. De conformitat amb l'apartat d de l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, l'incompliment del que es disposa en la lletra k) de l'article 19, podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, previ procediment sancionador que se sotmetrà al que es disposa en el títol III de la Llei 2/2015.



Article 18. Comprovació i pla de control

1. Correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació dur a terme la funció de comprovació i control de les subvencions concedides. A aquest efecte, es consultaran a través dels aplicatius informàtics corresponents, les bases de dades que continguen la informació necessària (relativa a vida laboral, discapacitat, identitat, inscripció en el servei públic d'ocupació, etc.), per a resoldre la sol·licitud presentada.

2. A l'efecte del que es disposa en la lletra j) de l'article 165.2 de la Llei 1/2015, i de conformitat amb l'article 2.3 de la Llei 3/2000, de 17 d'abril, per la qual es crea el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació accediran a la vida laboral del 100 % de les persones la contractació de les quals ha sigut subvencionada, a fi de comprovar la seua alta en l'entitat ocupadora beneficiària durant el període de manteniment exigit.

3. L'entitat beneficiària estarà obligada a sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015, i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme les institucions europees i altres òrgans de control.



Article 19. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Formalitzar els contractes de treball per escrit. Els contractes a jornada parcial hauran de recollir expressament en el seu clausulat el nombre d'hores setmanals de treball.

b) Mantindre l'ocupació subvencionada durant el període que establisca cada convocatòria.

c) Durant el període de manteniment del contracte subvencionat, no podrà disminuir la plantilla mitjana dels treballadors en situació d'alta en l'entitat beneficiària, llevat que aquesta situació responga a vacants originades per la baixa voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort, jubilació per motius d'edat o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent de la persona treballadora. S'entendrà complida aquesta condició si la plantilla mitjana de l'informe indicat en la lletra d) és igual o superior a la plantilla mitjana del període comprés entre els dotze mesos previs a la contractació i el dia de la contractació.



d) Aportar en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment del contracte, l'informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social, relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta durant aquest període de manteniment.

e) Facilitar quantes dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, li siguen requerides per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

f) Comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, en tant pogueren ser objecte de control, sent aquests originals o còpies certificades conforme amb aquests.

h) Les persones jurídiques hauran de comptabilitzar el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic, l'extracte comptable del qual haurà d'aportar-se a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini indicat en la lletra d) d'aquest article.

i) En el cas que la convocatòria d'aquestes ajudes resulte cofinançada pel Fons Social Europeu, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant un termini de tres anys, a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen incloses les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (el que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025).



j) En el cas que la convocatòria d'aquestes ajudes resulte cofinançada pel Fons Social Europeu, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions, que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix, haurà de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Alhora, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat, recollides en el Reglament d'execució (UE) núm. 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.



k) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, en el cas que l'entitat perceba durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros. Sense perjudici de l'anterior, qualsevol beneficiari que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per import superior a 10.000 euros, li haurà de donar l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.

l) Aportar en el termini indicat en la lletra d) d'aquest article, una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència a què fa referència la lletra anterior.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Normativa d'aplicació

1. Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i altra normativa concordant, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. En resultar susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu, se subjecten igualment al Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell; així mateix se subjecten al Reglament (UE) núm. 1304/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu, i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.



Segona. Definicions

A l'efecte d'aquesta ordre, s'entendrà el següent:

a) Persona amb diversitat funcional: persona amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %, així com pensionistes de la Seguretat Social que tinguen reconeguda una pensió d'incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa; i pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

b) Persona amb diversitat funcional severa: persona amb un grau de discapacitat intel·lectual o malaltia mental reconegut igual o superior al 33 % o amb un grau de discapacitat física o sensorial reconegut igual o superior al 65 %. S'entendrà acreditada una discapacitat intel·lectual o malaltia mental igual o superior al 33 % en els casos d'incapacitat permanent total o absoluta en què concórrega una discapacitat de caràcter psíquic o malaltia mental i en els casos de pluridiscapacitat psíquica i física o sensorial igual o superior al 33 %, així com en el cas de persones amb malaltia o trastorn mental diagnosticat pels centres públics de salut mental.

c) Plantilla de l'entitat ocupadora: persones treballadores en situació d'alta en el codi de compte de cotització, en el qual figure la persona la contractació de la qual se subvenciona.



Tercera. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se subjecten al que disposa l'article 32 i els capítols I i II del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, publicat en el DOUE L187, de 26 de juny de 2014. Aquest règim s'aplicarà fins al 31 de desembre de 2020.

2. De conformitat amb l'article 1 del Reglament (UE) 651/2014, queden excloses com a beneficiàries:

a) Les empreses que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió, que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

b) Les empreses en crisis, segons la definició que efectua l'article 2 del Reglament (UE) 651/2014.

3. De conformitat amb la lletra o) de l'article 4.1 del Reglament (UE) 651/2014, les ajudes no podran superar el llindar de 5 milions d'euros per empresa i per any.

4. De conformitat amb l'article 8 del Reglament (UE) 651/2014, per a determinar si se supera el llindar de 5 milions d'euros per empresa i any i la intensitat del 50 % dels costos subvencionables, es tindrà en compte l'import total de les ajudes estatals concedides a l'activitat, projecte o empresa beneficiaris.

Les ajudes exemptes poden acumular-se amb qualsevol altra ajuda estatal que subvencione costos identificables diferents; alhora, poden acumular-se amb qualsevol altra ajuda estatal que subvencione totalment o parcialment els mateixos costos, si tal acumulació no supera el 50 % del cost subvencionable o el llindar de 5 milions d'euros per empresa i any.

Les ajudes exemptes no poden acumular-se amb ajudes de minimis per als mateixos costos subvencionables, si l'acumulació determina una intensitat d'ajuda superior al 50 % del cost subvencionable.



Quarta. Incidència pressupostària

L'execució d'aquesta ordre no comporta increment de la despesa pública més enllà dels crèdits consignats a aquest efecte en els pressupostos anuals de la Generalitat, dins del corresponent programa i línia pressupostària, per a finançar els seus corresponents convocatòries.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que requerisca l'aplicació i execució d'aquesta ordre.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 24 d'abril de 2019



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web