Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 7/2019, de 25 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del Programa d'incentius a la contractació de persones desocupades per entitats locals de la Comunitat Valenciana, en el marc del Programa operatiu del Fons Social Europeu, 2014-2020, de la Comunitat Valenciana (Avalem Experiència Plus). [2019/4331]

(DOGV núm. 8539 de 02.05.2019) Ref. Base de dades 003993/2019








PREÀMBUL



El Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'ocupació, estableix com un dels objectius generals de les polítiques d'ocupació assegurar polítiques adequades d'integració laboral dirigides a aquells col·lectius que tenen majors dificultats d'inserció laboral.

Entre els eixos de les polítiques d'activació per a l'ocupació que, a aquest efecte, recull el text refós esmentat figura el de les oportunitats d'ocupació, que inclou les actuacions que tenen per objecte incentivar la contractació, la creació d'ocupació o el manteniment dels llocs de treball. D'igual manera aquest eix comprén, entre altres, l'objectiu estructural de fomentar i sostindre la contractació de col·lectius i sectors amb dificultats, per a proporcionar treball, experiència i sostindre l'activitat econòmica: fomentar la contractació de persones desocupades, especialment aquelles amb majors dificultats d'inserció en el mercat laboral.



El Pla estratègic de subvencions de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per al període 2017-2019, preveu entre els seus objectius operatius el de millorar l'accés a l'ús de col·lectius de difícil inserció laboral, per a la qual cosa preveu que se subvencione la seua contractació i l'aplicació de polítiques amb perspectiva de gènere.

Igualment, aquest programa de subvencions s'insereix en el Pla integrat per a la millora de l'ocupabilitat i l'activació de les persones de +30 anys 2017-2020 (Avalem Experiència) de la Generalitat. Entre les línies d'actuació d'aquest pla figura el suport a la contractació, i s'especifica com a col·lectius prioritaris, entre altres, el de majors de 45 anys o el de persones en situació de desocupació de llarga o molt llarga duració.

Aquestes subvencions, que podran finançar-se a càrrec del Programa operatiu del Fons Social Europeu (FSE), 2014-2020, de la Comunitat Valenciana, aprovat per decisió de la Comissió Europea el 17 de desembre de 2015, són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea, ja que no és d'aplicació el que s'estableix en l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea per estar destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.

Aquesta ordre se sotmet als principis de bona regulació en l'exercici de la potestat reglamentària establits en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en la mesura en què persegueix la millora de l'ocupabilitat de col·lectius de difícil inserció laboral; per instrumentar una mesura de foment no introdueix cap restricció de drets; és plenament coherent amb la normativa nacional i de la Unió Europea; en la seua elaboració han participat els agents socials més representatius i altres actors clau; en aplicació de la normativa europea, preveu un sistema de costos simplificats que redueix la càrrega administrativa tant per a l'Administració concedent com per a les entitats beneficiàries.



En virtut d'això i fent ús de les facultats conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i s'ha donat audiència als agents socials més representatius i a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, i consten els informes preceptius de l'Advocacia General, de la Intervenció Delegada en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,

ORDENE



Article 1. Objecte i àmbit

L'objecte d'aquesta ordre és aprovar les bases reguladores que regiran, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, la concessió d'incentius a la contractació de persones desocupades per entitats locals, en el marc del Programa Avalem Experiència.



Article 2. Entitats beneficiàries de les subvencions

1. Podran ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions els ajuntaments, les mancomunitats i les diputacions de la Comunitat Valenciana, així com els seus organismes autònoms.

2. En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





Article 3. Accions subvencionables i quantia de la subvenció

1. Serà objecte de subvenció la contractació a jornada completa, durant el període (no inferior a sis mesos) que determine cada convocatòria, de les persones a què fa referència l'article 5.

2. La convocatòria determinarà el barem estàndard de costos unitaris (BECU) per cada contractació. De conformitat amb l'article 67 del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) 1083/2006 del Consell, l'import del BECU s'establirà d'una de les maneres següents:

a) Mitjançant un mètode de càlcul just, equitatiu i verificable basat en dades estadístiques o una altra informació objectiva; o en dades històriques verificades de beneficiaris concrets; o l'aplicació de les pràctiques habituals de comptabilitat de costos dels diferents beneficiaris.



b) De conformitat amb les modalitats d'aplicació dels barems de costos unitaris, imports a tant alçat i tipus fixos corresponents aplicables en altres polítiques de la Unió a una categoria similar d'operació i beneficiari.

c) De conformitat amb les modalitats d'aplicació dels barems de costos unitaris, imports a tant alçat i tipus fixos corresponents aplicables a una categoria similar d'operació i beneficiari en règims de subvencions finançats enterament per l'estat membre.



3. L'import de la subvenció concedida no determinarà el cost salarial i de Seguretat Social de les persones contractades, les retribucions de les quals es fixaran d'acord amb la normativa que legalment o convencionalment siga d'aplicació en cada entitat beneficiària.



Article 4. Exclusions

Queden exclosos d'aquest programa els supòsits següents:

a) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral amb l'entitat ocupadora en els sis mesos previs a la contractació.

b) Persones que hagueren sigut contractades a l'empara d'aquest programa de subvencions en qualsevol entitat.

c) Contractacions a jornada parcial, excepte aquelles derivades de reduccions legals de jornada a petició de la persona treballadora.

d) Contractacions realitzades per entitats que hagueren sigut excloses com a beneficiàries dels programes d'ocupació.

e) Contractacions realitzades per entitats sancionades en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals, Seguretat Social o laboral.

f) Qualsevol contractació que s'emmarque en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



Article 5. Persones destinatàries finals

Cada convocatòria determinarà les persones destinatàries finals d'aquestes subvencions, que, en tot cas, hauran d'haver romàs desocupades i inscrites com a demandants d'ocupació en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el moment de la seua contractació.





Article 6. Procediment de selecció

1. Les entitats beneficiàries hauran de presentar oferta d'ocupació a l'Espai Labora, que efectuarà una preselecció entre les persones indicades en l'article anterior.

2. Per a la selecció final de les persones candidates es constituirà una comissió de baremació integrada per dos representants de l'entitat beneficiària, que ostentaran la presidència (amb vot de qualitat) i la secretaria; i per sengles representants de les organitzacions sindicals integrants del Consell de Direcció de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.

3. L'entitat local beneficiària contractarà aquelles persones que obtinguen major puntuació en la baremació dels criteris de selecció establits per a cada convocatòria.

4. S'estendrà acta del procés de selecció, segons el model normalitzat. En cas d'absència de la representació sindical, s'adjuntarà a l'acta la convocatòria remesa o la justificació de l'absència.

5. El resultat de la baremació podrà ser recorreguda davant l'entitat beneficiària, que resoldrà el que procedisca amb l'informe previ de la comissió de baremació.

6. La contractació de les persones candidates podrà tindre lloc abans que es dicte la resolució de concessió de la subvenció.



Article 7. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds es presentaran en la forma i termini que establisca la corresponent convocatòria, en la qual, així mateix, s'especificarà la documentació acreditativa dels requisits per a obtindre la subvenció.

2. Per a cada convocatòria d'aquesta ordre només podrà presentar-se una sol·licitud per entitat local beneficiària, de manera que s'inadmetrà la presentada per organismes autònoms si les entitats de les quals depenen presenten igualment sol·licitud.



Article 8. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

3. L'òrgan instructor podrà recaptar dels interessats l'aportació addicional de tots els documents i les dades aclaridores que considere necessaris per a resoldre la sol·licitud presentada.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals; i una persona que ostentarà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.

6. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Article 9. Distribució de la dotació

1. L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els criteris següents:

a) Es proposarà per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que establisca la convocatòria per a la contractació, almenys, d'una persona desocupada.

b) Si la dotació no s'ha esgotat després de procedir segons el que es disposa en el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat en l'àmbit territorial de la corresponent entitat local.

c) Si la dotació resulta insuficient per a procedir segons el que estableix l'apartat a, es prioritzaran els sol·licitants segons el major atur registrat.

2. A l'efecte del que es disposa en l'apartat anterior es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria.

3. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de l'atur registrat en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que siga necessari fins a desfer l'empat.

4. En cap cas, l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.



Article 10. Convocatòria

1. El procediment per a la concessió d'aquestes subvencions s'iniciarà d'ofici per mitjà de la convocatòria de la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

2. La convocatòria es publicarà íntegrament en la base de dades nacional de subvencions, així com en extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Cada convocatòria podrà delimitar els col·lectius de persones desocupades que resulten específicament destinatàries, les modalitats de contractació admeses o excloses, i la duració de les contractacions que haurà de ser, almenys, de sis mesos. D'igual manera, podrà delimitar el tipus d'entitats beneficiàries a les quals es dirigeix específicament, de les recollides en l'article 2.1.

4. La convocatòria podrà establir un import màxim de la subvenció i limitar el nombre de contractes subvencionables que pot sol·licitar cada entitat.



Article 11. Resolució

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació o òrgan en què aquesta delegue.

2. El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos comptadors a partir de la publicació de la corresponent convocatòria, llevat que aquesta pospose els seus efectes a una data posterior. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.



Article 12. Justificació i liquidació de la subvenció

1. La justificació de la subvenció concedida s'efectuarà en el termini de dos mesos des de la notificació de la resolució de concessió, mitjançant l'aportació de la documentació següent:

a) Contractes de treball i la seua comunicació al Servei Públic d'Ocupació.

b) Alta en la Seguretat Social de les persones treballadores i informe de dades per a la cotització (Idc).

c) Acta de selecció de les persones contractades i llistat de persones desocupades remés per l'Espai Labora.

d) Acreditació que les persones contractades han sigut informades sobre la procedència del finançament del programa.

e) Imprés normalitzat on figurarà el codi comptable identificable en relació amb la subvenció concedida.

f) Acreditació d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, per mitjà de la declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions.

g) Acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, per a la qual cosa l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.

2. La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada aportada per l'entitat beneficiària la documentació indicada en l'apartat anterior.



Article 13. Resolució de pagament

La persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació o òrgan en què aquesta delegue tindrà la competència per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta de pagament de la subvenció concedida.



Article 14. Resolució d'incidències

La persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació o òrgan en què aquesta delegue tindrà la competència per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes.



Article 15. Incompatibilitats

Aquesta subvenció és incompatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada; nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



Article 16. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les establides en l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Facilitar totes les dades i informació relacionades amb la subvenció concedida que els requerisca LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

b) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajudes ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.

c) Formalitzar els contractes de treball per escrit.

d) Mantindre l'ocupació creada durant el període indicat en cada convocatòria. Si durant el període de manteniment la persona treballadora causara baixa pels motius indicats en article 17.2, podrà ser substituïda en el termini d'un mes, a fi de completar, sota les mateixes condicions contractuals que tenia la persona treballadora substituïda, el període de manteniment que quedara pendent de complir. Les substitucions es realitzaran segons l'ordre de puntuació per altres persones candidates que mantinguen la inscripció com a aturades sol·licitants d'ocupació. Si cap de les persones candidates en situació de reserva disposa dels requisits per a ser contractada, s'iniciarà un nou procés de selecció segons el que preveu aquesta ordre. El termini establit per a la substitució no computarà a l'efecte de l'obligació de manteniment.



e) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, ja que poden ser objecte de control, i aquests són originals o còpies certificades de conformitat amb aquests.

f) Les entitats beneficiàries hauran de comptabilitzar la concessió i de la subvenció a través d'un codi comptable específic.

g) Ja que aquestes ajudes poden ser cofinançades pel Fons Social Europeu, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics), hauran de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen inclosos les despeses definitives de l'operació, tal com defineix l'article 140.1 del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (cosa que es considera que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025).

h) A l'efecte de difusió pública, en estar les ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser incloses en una llista d'operacions que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en què figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix, haurà de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu. Així mateix, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat, recollides en el Reglament d'execució (UE) 821/2014, de la Comissió de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades. En concret, les actuacions d'informació i publicitat que execute el beneficiari hauran de reflectir l'origen del finançament, amb menció expressa al Fons Social Europeu i a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.



i) Conservar tota la documentació associada a la selecció final de les persones treballadores.

j) L'entitat beneficiària haurà de concedir a la persona treballadora el permís necessari en horari laboral per a permetre, si escau, les labors d'acompanyament i orientació durant el període de manteniment del contracte a què fa referència la disposició addicional tercera.





Article 17. Reintegrament de les ajudes concedides

1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En particular procedirà el reintegrament total de l'ajuda en els supòsits d'extinció de la relació laboral de la persona contractada abans de completar el període de manteniment exigit, exceptuant el que s'ha disposat en la lletra d) de l'article 16 per a la substitució.

2. S'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament parcial de l'ajuda concedida en funció del temps de manteniment que faltara per completar, si l'extinció de la relació laboral de la persona contractada amb l'entitat beneficiària s'haguera produït per baixa voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent.

3. El que es disposa en els apartats anteriors serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 18. Comprovació i pla de control

1. Correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació dur a terme la funció de comprovació i control de les subvencions concedides. A aquest efecte, es consultaran, a través de les aplicacions informàtiques corresponents, les bases de dades que continguen la informació (relativa a vida laboral, discapacitat, identitat, inscripció en el servei públic d'ocupació, etc.), necessària per a l'adequada gestió d'aquestes subvencions.

2. A l'efecte del que es disposa en la lletra j) de l'article 165.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i de conformitat amb l'article 2.3 de la Llei 3/2000, de 17 d'abril, per la qual es crea el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, les direccions territorials d'aquest organisme autònom accediran a la vida laboral del 100 % de les persones la contractació de les quals ha sigut subvencionada, a fi de comprovar-ne l'alta en l'entitat ocupadora beneficiària durant el període de manteniment exigit.

3. L'entitat beneficiària estarà obligada a sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com les que puguen dur a terme les institucions europees.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Normativa d'aplicació

1. Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament, i altra normativa concordant, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Ja que estan cofinançades pel Fons Social Europeu, se subjecten igualment al Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) 1083/2006 del Consell; així mateix, se subjecten al Reglament (UE) 1304/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu i pel qual es deroga el Reglament (CE) 1083/2006 del Consell. Així mateix, se sotmet al que es disposa en l'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació, 2014-2020.



Segona. Incidència pressupostària

L'execució d'aquesta ordre no comporta increment de la despesa pública més enllà dels crèdits consignats a aquest efecte en els pressupostos anuals de la Generalitat, dins del corresponent programa i línia pressupostària, per a finançar les seues corresponents convocatòries.



Tercera. Mesures d'acompanyament després de la contractació

LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació adoptarà mesures d'acompanyament dirigides a millorar l'ocupabilitat de les persones contractades.



Quarta. Competència municipal

De conformitat amb l'article 6.6 del Decret 67/2018, de 25 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment dels informes per a l'exercici per les entitats locals de competències diferents de les pròpies o delegades, les entitats locals beneficiàries no necessitaran tramitar els informes d'inexistència de duplicitats a què fa referència l'article 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que requerisca l'aplicació i execució d'aquesta ordre. En particular se l'habilita perquè, en funció del col·lectiu al qual es dirigisca específicament, determine per a cada convocatòria el barem de selecció de les persones treballadores. Per això, podrà utilitzar tots o alguns dels criteris següents: ingressos de la unitat familiar; nivell de protecció per desocupació; existència de responsabilitats familiars; diversitat funcional i malaltia mental; acció positiva a favor de col·lectius de difícil inserció laboral (dona, persones trans, etc.); major període d'inscripció en LABORA com a persona desocupada; situació d'atur de llarga duració; situació o risc d'exclusió social; adequació al lloc de treball.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 25 d'abril de 2019



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web