Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 de maig de 2019, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual s'estableixen les condicions específiques per a l'admissió de l'alumnat en la doble titulació de batxiller i de baccalauréat, a partir del curs 2019-2020, en els instituts d'Educació Secundària de la Comunitat Valenciana autoritzats. [2019/4728]

(DOGV núm. 8546 de 13.05.2019) Ref. Base de dades 004462/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: centre d'ensenyament





El 10 de gener de 2008, el Govern d'Espanya i el Govern de França van signar l'Acord relatiu a la doble titulació de batxiller i baccalauréat en els centres espanyols (BOE 86, 08.04.2009), en desenvolupament de l'Acord marc signat el 16 de maig de 2005, sobre els programes educatius, lingüístics i culturals en centres escolars de tots dos estats (BOE 164, d'11 de juliol). Aquest acord defineix el programa relatiu a la doble titulació de batxiller i de baccalauréat, d'ara en avant programa Batxibac, que ofereix a l'alumnat inscrit la possibilitat d'obtindre els dos títols nacionals al final dels estudis de secundària i d'accedir a estudis superiors, formació i activitat professional, tant a Espanya com a França.

L'Acord administratiu entre la Generalitat, a través de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i el Servei Cultural de l'Ambaixada de França/Institut Français d'Espanya, en desenvolupament de l'Acord marc entre el Govern del Regne d'Espanya i el Govern de la República Francesa, per a afavorir la col·laboració entre totes dues institucions en matèria de programes educatius, lingüístics i de formació professional, signat el 3 d'abril de 2019, té la finalitat d'impulsar i promoure programes plurilingües que incorporen el francés, entre els quals cal destacar el Batxibac.

El Reial decret 102/2010, de 5 de febrer (BOE 62, 12 de març), regula l'ordenació dels ensenyaments acollits a l'Acord del Govern d'Espanya i del Govern de França, relatiu a la doble titulació de batxiller i baccalauréat en centres docents espanyols.

L'Ordre EDU/2157/2010, de 30 de juliol (BOE 191, 7 d'agost), regula el currículum mixt d'aquests ensenyaments, així com els requisits per a l'obtenció de la doble titulació de batxiller i baccalauréat.

Aquestes dues disposicions normatives van ser modificades posteriorment pel Reial decret 95/2014, de 14 de febrer (BOE 55, 5 de març), que modifica el Reial decret 102/2010, de 5 de febrer, i l'Ordre ECD/1961/2015, de 24 de setembre (BOE 233, 29 de setembre), que modifica l'Ordre EDU/2157/2010, de 30 de juliol.

L'article 6 del Reial decret 102/2010, de 5 de febrer, estableix que els centres docents que imparteixen el currículum mixt han de ser autoritzats per les administracions educatives corresponents i que aquestes han de comunicar la relació de centres autoritzats al Ministeri d'Educació; a més, el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport aprova anualment, mitjançant resolució, les instruccions per a cada curs relatives a aquest programa de doble titulació.

La Llei 4/2018, de 21 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià, defineix el nostre sistema com a plurilingüe i intercultural, que té com a llengües curriculars el valencià, el castellà, l'anglés i altres llengües estrangeres.

Un dels objectius de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport és afavorir el coneixement de les llengües estrangeres dins del sistema educatiu i facilitar l'accés de l'alumnat a estudis superiors, formació i activitat professional tant dins del territori nacional com en altres països d'Europa, per la qual cosa es dona la possibilitat a l'alumnat de la Comunitat Valenciana de cursar el currículum mixt i d'obtindre els dos títols esmentats amb anterioritat.



La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport és competent per a autoritzar els instituts d'Educació Secundària de la Comunitat Valenciana a impartir el currículum mixt relatiu a la doble titulació de batxiller i de baccalauréat. També s'ha d'establir un procediment objectiu que garantisca que l'accés a aquests ensenyaments en els instituts d'Educació Secundària autoritzats es produïsca en igualtat de condicions per a tot l'alumnat, motiu pel qual han de determinar-se unes regles específiques que permeten ordenar el procés d'admissió en aquests ensenyaments.

Així, d'acord amb la disposició final primera de l'Ordre de 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, que faculta la direcció general competent en matèria de centres docents per a dictar totes les resolucions que siguen procedents per al seu desenvolupament i aplicació, i fent ús de les facultats conferides per l'esmentada ordre i de les competències atorgades pel Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, resolc:



U. Àrea d'influència

L'àrea d'influència del programa Batxibac que s'imparteix en els instituts d'Educació Secundària autoritzats abastarà tota la Comunitat Valenciana.



Dos. Places escolars

La direcció general competent en matèria de planificació educativa comunicarà als centres el nombre de places escolars a oferir en el primer curs del programa Batxibac per a cada curs escolar. Els centres donaran l'oportuna publicitat de les vacants existents.



Tres. Presentació de sol·licituds

1. L'alumnat que desitge accedir als ensenyaments esmentats haurà d'emplenar la sol·licitud a la qual es pot accedir en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport:

http://www.ceice.gva.es/va/web/ordenacion-academica/batxibac o en la secretaria dels centres.

2. La sol·licitud, així com tota la documentació necessària, original o còpia compulsada, es presentarà en la secretaria de l'institut d'Educació Secundària autoritzat en el qual desitge ser admés.

3. L'esmentada sol·licitud també podrà presentar-se per correu electrònic en les adreces electròniques que indique cada centre. En aquest cas s'indicarà en l'assumpte «Sol·licitud admissió BATXIBAC»; també haurà de presentar-se tota la documentació original o compulsada en la secretaria d'aquests centres.



Quatre. No duplicitat de sol·licituds

1. La presentació de la sol·licitud del programa Batxibac és independent de l'establida amb caràcter general i que figura en l'annex IV de la Resolució de 26 de març de 2019, que es refereix a qualsevol altre tipus de batxillerat i que s'haurà presentat en el centre de primera opció.

2. No suposarà duplicitat la presentació d'una sol·licitud per a cursar el programa Batxibac i una altra per a cursar qualsevol altre batxillerat en aquest o altres centres de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics.



Cinc. Documentació

Junt amb la sol·licitud es presentarà la documentació següent:

1. Certificació acadèmica expedida per la secretaria del centre de procedència, on haurà de constar la nota mitjana dels quatre cursos de l'ESO, o del cicle formatiu de grau mitjà, si és el cas.

2. Certificació acadèmica expedida per la secretaria del centre de procedència, on hauran de constar, almenys, les qualificacions obtingudes en les assignatures de Llengua estrangera: Francés, Valencià: Llengua i Literatura i Llengua i Literatura Castellana, de 4t de l'ESO.

3. Certificació acreditativa, si es disposa, com a mínim, del nivell B1 de francés del Marc europeu comú de referència per a les llengües: diploma B1 del DELF Scolaire, diploma B1 del DELF júnior o el certificat de superació del nivell B1 de francés expedit per les escoles oficials d'idiomes.

4. En el cas de l'alumnat procedent de sistemes educatius estrangers, es presentarà el volant expedit per l'Àrea Funcional de l'Alta Inspecció d'Educació (Subdelegació del Govern) que acredite haver sol·licitat l'homologació o convalidació dels estudis realitzats.



En el cas que no dispose d'un document acreditatiu de la nota final equivalent a les qualificacions del sistema educatiu espanyol, es considerarà que aquesta nota és 5.

Sis. Termini de presentació de sol·licituds i calendari d'admissió

El termini de presentació de sol·licituds i el calendari d'admissió serà el que s'establisca de forma general per als ensenyaments de batxillerat en la resolució que cada curs escolar publique la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent a l'àmbit territorial de l'institut d'educació secundària per al qual se sol·licite l'admissió en el procés ordinari d'admissió de l'alumnat.





Set. Requisits i criteris de baremació

1. Per a accedir al programa Batxibac l'alumnat haurà d'acreditar com a mínim un nivell B1 de francés del Marc europeu comú de referència per a les llengües mitjançant el diploma B1 del DELF Scolaire, el diploma B1 del DELF júnior o el certificat de superació del nivell B1 de francés expedit per les escoles oficials d'idiomes.

2. Si no s'aporta aquesta documentació, s'haurà de superar una prova de nivell en llengua francesa establida pel centre Batxibac sol·licitat.

3. L'objectiu és que, en acabar l'etapa, l'alumnat haja aconseguit en llengua francesa almenys el nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües.

4. Una vegada acreditats els requisits establits als punts 1 i 2 d'aquest apartat, les places assignades al programa s'adjudicaran basant-se en la nota mitjana de l'ESO, o del cicle formatiu del grau mitjà, si és el cas.

5. En cas d'empat, s'atendrà la major nota obtinguda en l'assignatura de Llengua estrangera: Francés de 4t de l'ESO. Si es manté l'empat, es dirimirà calculant la nota mitjana aritmètica entre les assignatures de Valencià: Llengua i Literatura i de Llengua i Literatura Castellana, de 4t d'ESO.

6. Si encara així es manté l'empat, les places s'adjudicaran per sorteig, i s'aplicarà la lletra de desempat que s'haja assignat per a aqueix curs escolar en el procés ordinari d'admissió d'alumnat.



Huit. Responsable del procés d'admissió

La direcció dels centres educatius serà la responsable de tot el procés d'admissió.



Nou. Reclamació contra les llistes provisionals

1. Acabat el procés de baremació, es procedirà a publicar en la pàgina web i en el tauler d'anuncis de la secretaria dels centres el llistat provisional de l'alumnat sol·licitant per ordre de puntuació.

2. El termini per a presentar al·legacions serà l'establit per al procediment ordinari d'admissió d'alumnat per als ensenyaments de batxillerat.

3. La direcció dels centres, a la vista de les reclamacions presentades i previ informe del consell escolar, aprovarà i publicarà les llistes definitives en la pàgina web dels centres i es procedirà a formalitzar la matrícula en la secretaria dels centres.



Deu. Publicació

Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i produirà efectes a partir del curs escolar 2019-2020.



D'acord amb el que estableixen els articles 112 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà presentar, potestativament, un recurs de reposició o bé plantejar directament recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

– El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació.

– El recurs contenciós administratiu haurà d'interposar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació.



València, 6 de maig de 2019.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.

Mapa web