Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de maig de 2019, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2019 el programa d'incentius a la contractació de persones joves qualificades per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. [2019/5028]

(DOGV núm. 8550 de 17.05.2019) Ref. Base de dades 004693/2019




En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'11 d'abril de 2017, es va publicar l'Ordre 7/2017, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil (d'ara en avant, Ordre 7/2017), per a la convocatòria del qual hi ha crèdit disponible en el capítol IV, codi de línia S7954000, del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, del pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a 2019.



Aquesta convocatòria se sotmet al que es disposa en l'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014-2020.

De conformitat amb el que estableix l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria 2019

1. Convocar per a l'exercici 2019 el programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, regulat en l'Ordre 7/2017, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil (DOGV 11.04.2017).



2. Aquestes subvencions es finançaran a càrrec del capítol 4, codi de línia S7954000, del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim de 27.462.000 euros, fons susceptibles de cofinançament en un 91,89 % per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil a través del Programa operatiu d'ocupació juvenil per al període 2014-2020 (CCI 2014ES05M9P001), amb la distribució següent que té caràcter estimatiu:

a) Ajuntaments: 24.962.000 euros.

b) Diputacions provincials: 1.400.000 euros.

c) Mancomunitats: 1.100.000 euros.

3. L'alteració d'aquesta distribució estimativa no necessitarà una nova convocatòria. No obstant això, aquesta alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per la contractació de les persones joves, que estan inscrites en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Beneficiaris

1. De conformitat amb el que estableix l'article 9.3 de l'Ordre 7/2017, podran ser beneficiaris d'aquestes ajudes els ajuntaments, les mancomunitats i les diputacions de la Comunitat Valenciana, així com els seus organismes autònoms.

2. Sense perjudici de l'anterior, només podrà presentar-se una sol·licitud per cada tipus d'entitat local, de manera que s'inadmetrà la presentada per organismes autònoms en el cas que les entitats de les quals depenen presenten igualment sol·licitud.

3. En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Persones destinatàries finals

1. Les persones destinatàries finals d'aquestes subvencions són les persones joves majors de 16 anys que, tenint una qualificació professional reconeguda pel sistema de formació professional per a l'ocupació o del sistema educatiu, consten inscrites en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i tinguen la condició de beneficiàries del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.

2. S'entendrà que la persona jove té una qualificació professional en els termes establits en l'apartat anterior quan es trobe en possessió d'alguna de les titulacions següents:

a) Llicenciat o diplomat universitari, enginyer o enginyer tècnic, arquitecte o arquitecte tècnic.

b) Grau universitari.

c) Estudis de postgrau universitari.

d) Doctorat.

e) Tècnic o tècnic superior de formació professional reglada, de la formació professional específica.

f) Altres titulacions oficialment reconegudes com a equivalents a les anteriors.

g) Certificat de professionalitat.



Cinqué. Fet subvencionable i quantia de la subvenció

1. Resultarà objecte de subvenció la contractació a jornada completa, durant un període de dotze mesos i sota la modalitat del contracte en pràctiques, de les persones joves a què fa referència el resolc quart.



2. L'import de la subvenció per cada contractació es determinarà en funció del grup de cotització que corresponga a cada treballador, segons es detalla en l'annex.



Sisé. Selecció i contractació de les persones destinatàries

1. Per a la selecció de les persones destinatàries, l'entitat beneficiària seguirà el procediment establit en l'article 5 de l'Ordre 7/2017 i les instruccions que dicte sobre aquest tema el director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

2. La contractació de les persones seleccionades haurà de tindre lloc després de la resolució de concessió de la subvenció i en el termini màxim de dos mesos des de la data de notificació d'aquesta. Les entitats beneficiàries efectuaran el nombre de contractacions (amb una duració de dotze mesos) que els permeta l'import global de la subvenció concedida.



Seté. Exclusions

Queden exclosos d'aquest programa els supòsits següents:

a) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral per mutu acord amb l'entitat ocupadora en els tres mesos previs a la contractació.

b) Contractacions realitzades per entitats que hagueren sigut excloses com a beneficiàries de programes d'ocupació.

c) Contractacions realitzades per entitats sancionades en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals.



d) Qualsevol contractació que s'emmarque en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en el resolc nové) es presentarà de forma telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment GUC habilitat a aquest efecte i denominat «EMCUJU– Programa de subvencions d'ocupació destinades a la contractació de persones joves qualificades per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, per a l'exercici 2019». En la pàgina web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, http://www.labora.gva.es/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio, estarà disponible la informació sobre la present convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat. Seran inadmeses aquelles sol·licituds no presentades utilitzant el procediment GUC ací descrit.

2. Les sol·licituds es presentaran en el termini de 15 dies, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Nové. Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud

1. A les sol·licituds caldrà adjuntar la documentació següent:



a) Formulari annex a la sol·licitud.

b) Dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat. En el cas que no haguera variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per l'entitat sol·licitant, s'haurà d'identificar la corresponent versió.

c) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari ni per a ser receptor del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

d) Certificat del secretari o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta on conste que l'entitat disposa, en el present exercici pressupostari, d'assignació suficient per a fer-se càrrec de les partides pressupostàries no subvencionades per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.



e) Declaració sobre les obligacions de publicitat de les ajudes del Fons Social Europeu.



Deu. Instrucció del procediment

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

3. L'òrgan instructor podrà recaptar dels interessats l'aportació addicional de tots els documents i dades aclaridores que considere necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals i una persona que exercirà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria l'efectuarà la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació.

6. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Onze. Distribució de la dotació

1. L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària desglossant per tipus d'entitat local (ajuntaments, mancomunitats i diputacions) i d'acord amb els criteris següents:

a) Es proposarà per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que corresponga a la contractació prioritzada pel sol·licitant en el formulari annex a la sol·licitud.

b) En el cas que la dotació no s'haguera esgotat després de procedir segons el que es disposa en el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat de joves menors de 30 anys del corresponent àmbit territorial.

c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en l'apartat a, es prioritzaran els sol·licitants segons el major atur registrat de joves menors de 30 anys.

2. A l'efecte del que es disposa en l'apartat anterior es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria.

3. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de l'atur registrat en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents al que s'indica en l'apartat anterior que siga necessari fins a desfer l'empat.

4. En cap cas l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.



Dotze. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

2. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la del registre telemàtic de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

3. La resolució posarà fi a la via administrativa i en contra podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, computat en els termes ja esmentats, davant el jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, de conformitat amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tretze. Mitjà de notificació

La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, per a la qual cosa el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat. Amb aquesta finalitat es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la citada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.



Catorze. Justificació i liquidació de la subvenció

1. La justificació de la subvenció concedida s'efectuarà en el termini de 2 mesos des de la notificació de la resolució de concessió, mitjançant l'aportació de la documentació següent:

a) Relació de persones treballadores contractades, segons model normalitzat.

b) Contractes de treball i la seua comunicació a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació a través de l'aplicació Contrat@.

c) Alta en la Seguretat Social de les persones treballadores i informe de dades per a la cotització (Idc).

d) Acta de selecció de les persones contractades i llista de persones desocupades remés per l'Espai LABORA.

e) Imprés normalitzat on figurarà el codi comptable identificable en relació amb la subvenció concedida.

f) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, mitjançant la declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions.



g) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, per a la qual cosa l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.

h) Declaració del representant de l'entitat relativa al fet que les contractacions no incorren en causa d'exclusió.

i) Comunicació a la persona treballadora contractada del cofinançament pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil de la subvenció concedida, segons model normalitzat.

j) Documentació acreditativa que la persona jove posseeix alguna de les titulacions establides en el resolc quart.

k) Declaració responsable de la persona contractada en què indique que en el moment de la contractació manté els requisits per a tindre la condició de beneficiari del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, autoritza la comprovació d'aquesta situació i fa constar que entén que, en el cas que no es mantingueren aquests requisits, es produirà la seua exclusió com a destinatari final de les ajudes, segons model normalitzat.



l) Justificant de l'emplenament del formulari inicial d'indicadors per la persona jove contractada.

m) Certificat del secretari de l'entitat relatiu al fet que les contractacions no s'emmarca en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



n) Justificació de les accions de publicitat sobre el finançament de les ajudes per part del Fons Social Europeu. Referent a això hauran d'adjuntar-se fotografies, captures de pantalla de pàgines web, cartells informatius, notes de premsa o qualsevol altra acreditació.

2. La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada aportada per l'entitat beneficiària la documentació relacionada en l'apartat anterior.



Quinze. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les establides en l'article 14 de la Llei general de subvencions són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Facilitar totes les dades i informació relacionades amb la subvenció concedida que els siguen requerides per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

b) Comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

c) Formalitzar els contractes de treball per escrit, en els quals s'inclourà una clàusula amb la seua duració per un període de dotze mesos.

d) Mantindre l'ocupació creada durant dotze mesos. En el supòsit de baixa de la persona treballadora no s'admetrà la substitució per a completar el període de manteniment, amb independència de la causa que l'haguera motivada.

e) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, i que han de ser aquests originals o còpies certificades d'acord amb aquests.

f) Les entitats beneficiàries hauran de comptabilitzar la concessió i el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic.

g) Mentre aquestes ajudes estiguen cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en les quals estiguen inclosos les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (el que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025).



h) A l'efecte de difusió pública, en estar les ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix, haurà de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i, si escau, per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat recollides en el Reglament d'Execució (UE) 821/2014, de la Comissió de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.

i) Conservar tota la documentació associada a la selecció final de les persones treballadores.



Setze. Dret de la competència

Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea, ja que no és d'aplicació el que s'estableix en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea per estar destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, potestativament, recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 13 de maig de 2019.– El director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.





ANNEX I

Import del barem estàndard de costos unitaris

segons el grup de cotització



Grup de cotització BECU 12 mesos

1 17.857,20 €

2 17.207,40 €

3 14.306,28 €

5 14.230,44 €

7 12.800,04 €

8 13.519,08 €

9 15.315,72 €

Mapa web