Ficha docv

Ficha docv









Licitació de l'ocupació temporal mitjançant concessió administrativa d'una dependència situada en Naus de suport i Tallers Mecànics de la Universitat d'Alacant. [2019/5089]

(DOGV núm. 8555 de 24.05.2019) Ref. Base de dades 004970/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat d'Alacant
    Grup temàtic: Contractació administrativa
    Descriptors:
      Temàtics: altres contractes





L'article 35 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, encomana a les administracions públiques en l'àmbit de les seues respectives competències el foment, la valorització, la protecció i la transferència de coneixement amb l'objecte que els resultats de la recerca siguen transferits a la societat.

Al seu torn, l'apartat tercer del mateix article reconeix el paper dels parcs científics i tecnològics com a llocs estratègics per a la transferència de resultats de l'activitat de recerca, desenvolupament i innovació als sectors productius.

La Fundació Parc Científic d'Alacant de la Comunitat Valenciana (FPCA) és una entitat constituïda per la Universitat d'Alacant, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar, amb la condició de mitjà propi i servei tècnic de la mateixa i que explica entre les seues finalitats i activitats, la promoció i transmissió del coneixement científic i tecnològic, així com afavorir el desenvolupament econòmic.



Amb data 31 de juliol de 2013, la Universitat d'Alacant i la Fundació Parc Científic d'Alacant de la Comunitat Valenciana van signar un acord de col·laboració en el qual van pactar formalitzar l'instrument jurídic que corresponguera per a facilitar l'ús i explotació mitjançant contraprestació d'algunes dependències de titularitat de la Universitat d'Alacant. A tal fi, el Consell de Govern de la Universitat d'Alacant en data de 23 de març de 2015 va aprovar una encomana de gestió a la Fundació Parc Científic, a la qual es van realitzar diferents addendes en el Consell de Govern de 20 de gener de 2016 i 20 de juliol de 2018.



1. Objecte de la convocatoria

L'objecte de la present convocatòria és l'adjudicació de l'ocupació temporal mitjançant concessió administrativa d'una dependència situada en Naus de suport i Tallers Mecànics de la Universitat d'Alacant, que disposa de la instal·lació bàsica per als subministraments, són locals independents, amb zona de serveis comuns, i les característiques que s'inclouen en l'annex 1 d'aquesta convocatòria i en la següent taula:



Espai Superfície (m²) Dimensions (profunditat / amplària / altura) (m) Observacions

Sala 2 A. Código SIGUA: 0205PB004-0205PB035 157,07 m² 16,59 / 8,00 / 6,02-7,23 Zona semiindustrial (132,72 m²) + oficina 2A (24,35 m²)





2. Entitat adjudicadora

Organisme: Universitat d'Alacant.

Per a l'obtenció de documentació i informació addicional sobre l'objecte i característiques de la convocatòria:

– Dependència: Fundació Parc Científic d'Alacant.

– Domicili: ctra. de Sant Vicent, s/n.

– Localitat i codi postal: 03690 Alacant.

– Telèfon: 965 909 310.

– Correu electrònic: parc@ua.es.



3. Procediment i forma d'adjudicació

Concurs públic d'acord amb la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat Valenciana.



4. Termini de cessió

Mínim de quatre anys a partir dels quals es podran realitzar pròrrogues per períodes anuals amb un màxim de 75 anys.



5. Cànon a satisfer pel concessionari

Des del moment en què siguen adjudicats temporalment els espais i formalitzat el corresponent contracte de concessió administrativa previst en la clàusula 14 de la present convocatòria, les empreses hauran de fer front mensualment a:

a) Cànon mensual que apareix en la següent taula vinculat a cada dependència (IVA exclòs).



Dependència Superfície (m²) Preus (€/m²/mes) Quantia mensual total (€)

Sala 2 A. Código SIGUA: 0205PB004-0205PB035 157,07 m² 3,5. 549,75 €





El cànon convingut podrà ser objecte de revisions anuals a tenor dels increments o disminucions que experimenten els preus públics segons el pressupost que aprove la Universitat per a cada exercici, o segons l'acord de revisió de taxes que, sobre aquest tema, s'adopte pel Consell Social.

b) Despeses de subministraments vinculats a l'empresa:

• Consum d'aigua.

• Consum d'electricitat.

• Servei de telefonia i accés a internet.

• Altres subministraments i contractacions propis de l'empresa.



6. Obligacions del concessionari

• Pagament del cànon, de les despeses derivades del consum, així com dels impostos, taxes i altres tributs que siguen obligatoris per a l'exercici de l'activitat.

• Mantenir en bon estat les dependències l'ús de les quals i ocupació es concedeix i, conclosa l'ocupació, deixar-les lliures i en estat de neteja i adequada conservació.

• Contractar una pòlissa d'assegurances amb la finalitat d'assegurar els danys de tot tipus que es puguen produir en els béns objecte de concessió, així com a tercers, durant la vigència d'aquesta. Açò és, haurà de contractar un segur de danys materials i un altre de responsabilitat civil.

• Ocupar i fer ús efectiu i exclusiu de les dependències adjudicades, sense possibilitat de cedir-les o transmetre-les a tercers ni total ni parcialment.

• Destinar les dependències exclusivament a activitats relacionades amb les pròpies de la FPCA i al desenvolupament del seu objecte social.

• Obtenir pel seu compte totes les autoritzacions administratives i llicències que anaren necessàries per a la realització de la seua activitat. Així com satisfer els tributs que puguen correspondre-li.

• Complir amb les obligacions de tot ordre que li siguen imposades per la legislació vigent.



7. Obres i instal·lacions

Queda prohibida la realització d'obres de qualsevol tipus en les dependències objecte de concessió, sense comptar amb l'autorització expressa de la Universitat d'Alacant.

En el cas en el qual per part de la concessionària es realitzaren obres, construccions o instal·lacions fixes sobre el ben objecte de la concessió, en el moment en el qual s'extingisca la mateixa vindrà obligada a la seua demolició total, retornant l'espai al seu estat original, llevat que la Universitat d'Alacant manifeste expressament que està interessada en el seu manteniment, en aquest cas no abonarà indemnització ni compensació alguna per aquest concepte a la concessionària.



8. Facultats que es reserva l'òrgan convocant

La Fundació Parc Científic d'Alacant es reservarà la facultat d'inspeccionar en qualsevol moment els béns objecte de concessió administrativa per a comprovar que són usats d'acord amb els termes establits en el seu atorgament.



9. Garanties a exigir

Com a garantia del compliment de les seues obligacions, els concessionaris hauran de constituir, lliurar i mantenir en vigor durant el període de vigència de la concessió i per un import equivalent al cànon corresponent a tres mensualitats, aval bancari de pagament a primer requeriment o dipòsit en efectiu en favor de la Universitat d'Alacant.



10. Requisits per a participar en la convocatòria

• Estar vinculat a la Fundació Parc Científic d'Alacant en la modalitat 1 o 2. Per a complir amb aquest requisit, s'exigirà que l'empresa estiga vinculada a la Fundació Parc Científic d'Alacant en el moment de la resolució de la present convocatòria.

• Realitzar una activitat empresarial innovadora.

• Trobar-se al corrent de totes les seues obligacions amb la Universitat d'Alacant i amb la Fundació Parc Científic d'Alacant.

• Estar al corrent en les seues obligacions fiscals i de Seguretat Social.

Serà motiu d'exclusió del procediment de selecció les sol·licituds que provinguen d'empreses que tinguen qualsevol tipus de deute pendent amb la Universitat d'Alacant, o bé, no es troben al corrent del pagament de les seues obligacions fiscals, laborals o de Seguretat Social, o bé, es troben en situació de concurs de creditors.

Per a la justificació d'estar al corrent d'aquestes obligacions, juntament amb la sol·licitud hauran de presentar un certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de la Seguretat Social, així com una declaració jurada del sol·licitant indicant que compleix amb les obligacions esmentades en el paràgraf anterior.



11. Presentació de sol·licituds

La documentació a presentar per les empreses consistirà en l'imprès de sol·licitud d'acord amb el model inclòs com a annex 2 de la present convocatòria, disponible en format electrònic en https://pca.ua.es/, signat pel representant legal, un certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de la Seguretat Social i una declaració jurada del sol·licitant indicant el compliment de les restants obligacions especificades en el punt 10 de la convocatòria.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals a explicar des de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les empreses interessades hauran de dirigir la seua sol·licitud segons el model inclòs en l'annex 2, on indicaran les seues preferències pels espais objecte de la convocatòria, a l'atenció de la Fundació Parc Científic d'Alacant a través del Registre de la Fundació Parc Científic d'Alacant, situat en la carretera de Sant Vicent, s/n, edifici Torre de Control, 1a. planta, 03080 Alacant.

Excepte en aquelles situacions en les quals l'oferta d'espais no haja sigut coberta totalment per absència de sol·licitants admesos, cap empresa podrà ser concessionària de més d'un espai.

En el cas que concórreguen a l'oferta dues o més empreses tindrà preferència aquella empresa que no ocupe cap espai en el moment de la publicació de la convocatòria. En el cas de concórrer dos o més empreses que ja estiguen ocupant ambdues un o més espais, tindrà preferència aquella que menys espais ocupe. En cas d'igualtat en l'ocupació d'espais, s'atendrà a la motivació de la necessitat dels espais que l'empresa haja descrit en el formulari de sol·licitud.



12. Criteris de valoració de sol·licituds

• Volum de negoci de l'empresa sol·licitant en 2018 (10 punts).

L'empresa sol·licitant amb major facturació rebrà la màxima puntuació i a la resta se li assignarà la puntuació proporcionalment.

• Inversió en I+D en 2018 (10 punts).

L'empresa sol·licitant amb major inversió en I+D rebrà la màxima puntuació i a la resta se li assignarà la puntuació proporcionalment.

• Nombre de doctors que formen part de la seua plantilla (15 punts).

Per cada doctor en plantilla s'assignaran 5 punts, fins a un màxim de 15.

• Fons captats per l'empresa en convocatòries tant públiques com a privades amb caràcter competitiu en 2018 (10 punts).

L'empresa sol·licitant amb majors recursos captats rebrà la màxima puntuació i a la resta se li assignarà la puntuació proporcionalment.

• Nombre d'estudiants de la Universitat d'Alacant amb pràctiques en l'empresa (5 punts).

Per cada estudiant en pràctiques s'assignaran 2,5 punts fins a un màxim de 5 punts.

• Període de vinculació de l'empresa a la Fundació Parc Científic d'Alacant de la Comunitat Valenciana (10 punts).

A raó de 0,4 punts per mes complet de vinculació a la FPCA fins a un màxim de 10 punts.

• Ser EBT de la Universitat d'Alacant (10 punts).

• Adequació als interessos generals i estratègics de la FPCA (30 punts).



13. Avaluació i resolución

Les sol·licituds rebudes seran objecte d'una avaluació per part d'una comissió integrada pels següents patrons de la Fundació Parc Científic d'Alacant:

• Presidenta: Amparo Navarro Faure, vicepresidenta de la Fundació Parc Científic d'Alacant en la seua condició de vicerectora de la Universitat d'Alacant amb competències en Recerca.

• Secretària: Esther Algarra Prats, secretària de la Fundació Parc Científic d'Alacant en la seua condició de secretària general de la Universitat d'Alacant.

• Vocal: Rafael Pla Penalva, patró de la Fundació Parc Científic d'Alacant en la seua condició de gerent de la Universitat d'Alacant.



Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, la comissió publicarà en la pàgina web de la FPCA (https://pca.ua.es) la llista provisional d'empreses admeses d'acord amb els requisits establits en el punt 10 d'aquesta convocatòria, així com les sol·licituds excloses expressant la causa. Els exclosos comptaran amb un termini de cinc dies hàbils des de la data de la publicació per a realitzar les seues al·legacions, després dels quals la comissió farà pública la llista definitiva d'empreses admeses. En cas que no hi haguera sol·licituds excloses, no seria necessari el transcurs d'aquest termini d'al·legacions.

D'acord amb els criteris de valoració establits en el punt 12 d'aquesta convocatòria, la comissió realitzarà la valoració de les sol·licituds i amb ella elaborarà i publicarà un llistat proposant l'adjudicació a les empreses millor valorades en funció dels espais als quals opten. Contra aquesta valoració, els interessats podran formular reclamació davant la comissió en el termini de cinc dies hàbils.

Una vegada resoltes les reclamacions, la comissió farà públic el llistat amb les puntuacions definitives atorgades a cada empresa. Sobre la base d'açò, la comissió remetrà la proposta d'adjudicació a la Universitat d'Alacant, que serà l'encarregada de dictar resolució acordant l'adjudicació dels espais a les empreses amb major puntuació d'acord als espais sol·licitats.

La comissió estarà facultada per a sol·licitar que s'acredite fefaentment i es puga requerir la presentació de la documentació original del ja presentat o indicat en la sol·licitud.

Les empreses que, malgrat complir els requisits d'admissió, no puguen ser adjudicatàries d'un espai dels contemplats en aquesta convocatòria a causa de la falta de disponibilitat, seran incloses en una llista d'espera d'acord amb la valoració de la comissió per a ser cridades en cas que es produïsquen vacants o renúncies.

Totes les resolucions de les referides en el present article, es faran públiques mitjançant la seua inserció en la pàgina web de la FPCA.

https://pca.ua.es.



14. Ocupació temporal d'espais

Les empreses que resulten adjudicatàries en la present convocatòria d'un espai dels oferits hauran de formalitzar el contracte corresponent a l'ús de l'espai en el termini de 15 dies naturals i ocupar aquest espai en un termini màxim de 30 dies naturals explicats a partir de la publicació de la resolució.

En cas d'incompliment, s'entendrà que l'empresa adjudicatària renúncia a l'adjudicació i, per tant, l'espai serà adjudicat a la següent empresa amb millor puntuació en l'avaluació realitzada per la comissió, a la qual seran aplicable les mateixes condicions.

Si després del procés d'adjudicació de l'ocupació temporal quedaren espais disponibles, es procedirà a adjudicar aquests en l'ordre de la llista d'espera.



15. Confidencialitat

La Fundació Parc Científic d'Alacant i la Comissió es comprometen a no difondre, sota cap aspecte, les informacions a les quals hagen pogut tenir accés en el desenvolupament de la present convocatòria, sempre que aqueixes informacions no siguen de domini públic.



16. Causes d'extinció de la concessió

• Mutu acord de les parts.

• Falta de pagament del cànon estipulat o qualsevol altre incompliment greu de les obligacions del titular de la concessió, declarats per l'òrgan que la va atorgar.

• Falta de pagament per serveis prestats per la Universitat d'Alacant a l'empresa.

• Venciment del termini estipulat.

• Incompliment sobrevingut dels requisits d'accés establits en el punt 10 d'aquesta convocatòria.



17. Recursos

Contra la present convocatòria i les seues bases, que són definitives en via administrativa, sí com contra la resolució de la Universitat d'Alacant per la qual es resolga i s'acorde l'adjudicació dels espais a les empreses seleccionades podran els interessats interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos explicats a partir de l'endemà de la seua publicació en l'en la pàgina web https://pca.ua.es.





Alacant, 15 de maig de 2019.– El rector de la Universitat d'Alacant: Manuel Palomar Sanz.







ANNEX I

Plànol i secció naus de suport i tallers mecànics.

ANNEX II

Imprès de sol·licitud



A l'ATENCIÓ DEL COMITÈ EXECUTIU DE LA

FUNDACIÓ PARC CIENTÍFIC D'ALACANT



DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT

Nom de l'Entitat:



CIF:

Representant Legal:

Càrrec:

Telèfon/fax:

Correu electrònic:

Adreça postal completa:

Superfície sol·licitada: Sala 2A

157,07 m²

Signatura del representant legal i segell de l'entitat





1. Presentació de l'Entitat

(Descripció de l'entitat sol·licitant; nom, objecte social, nombre d'empleats, línies d'actuació…)



2. ACTIVITAT A DESENVOLUPAR EN EL PCA.

(Descripció d'activitats que preveu desenvolupar en PCA; descripció, si escau, de l'equipament que es precisa instal·lar)



3. CRITERIS DE VALORACIÓ DE SOL·LICITUDS

Volum de negoci de l'empresa sol·licitant.

Inversió en I D.

Nombre de doctors que formen part de la plantilla.

Fons captats per l'empresa en convocatòries tant públiques com a privades amb caràcter competitiu.

Nombre d'estudiants de la Universitat d'Alacant amb pràctiques en l'empresa.

Període de vinculació de l'empresa a la Fundació Parc Científic d'Alacant.

Ser EBT de la Universitat d'Alacant.

Projectes d'I D desenvolupats en l'últim exercici; percentatge d'inversió sobre facturació de l'empresa.

Col·laboració amb el Parc Científic d'Alacant en els últims tres anys: projectes de finalització de carrera, becaris, convenis i contractes d'I D i%o2026.

Proposta concreta d'activitats futures que requerisquen la col·laboració amb el Parc Científic d'Alacant.

Previsió de creació d'ocupació, amb preferència de graduats del Parc Científic d'Alacant.



4. ALTRES CONSIDERACIONS

Altres consideracions de rellevància per a l'avaluació del sol·licitud.

Mapa web