Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de maig de 2019, del director general de Relacions amb les Corts, per la qual es publica el Conveni entre Turisme Comunitat Valenciana i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per al foment turístic i la informació municipal. [2019/5103]

(DOGV núm. 8556 de 27.05.2019) Ref. Base de dades 005003/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Convenis Generalitat



Turisme Comunitat Valenciana i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 16 d'abril de 2019, el conveni per al foment turístic i la informació municipal, i conforme amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de Convenis de la Generalitat amb data 15 de maig de 2019 i número 353/2019, és procedent la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del conveni esmentat, que figura annex a aquesta resolució.



València, 16 de maig de 2019.– El director general de Relacions amb les Corts: Antonio Torres Salvador.





Conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per al foment turístic i la informació municipal



València, 16 d'abril de 2019



D'una banda, Francesc Colomer Sánchez, secretari autonòmic de Turisme i president de Turisme Comunitat Valenciana, en virtut del que disposen el Decret 151/2018, de 21 de setembre, del Consell, de nomenament com a secretari autonòmic de Turisme (DOGV 24.09.2018), i l'article 5 del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat (DOGV 08.07.2015), que intervé en aquest acte en nom i representació d'aquesta entitat de dret públic, entitat adscrita a la Presidència de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia, que es regula pel que disposa l'article 12 de la Llei 15/2018, 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, i pel que disposa el Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana del Turisme. El domicili de la referida entitat de dret públic, a l'efecte d'aquest document, és el situat a València, carrer de la Democràcia, 77, Ciutat Administrativa 9 d'Octubre, Torre II, planta tercera.



La seua legitimació i representació per a aquest acte es deriva del que estableix l'apartat dos e) de l'article 5 del referit Decret 209/2004, de 8 d'octubre, en la virtut del qual el president de Turisme Comunitat Valenciana exercirà la representació permanent de l'entitat en la signatura de convenis, i es troba autoritzada la signatura d'aquest conveni per acord del Consell de data 12 d'abril de 2019.

I, d'una altra banda, Vicent Gil Olmedo, secretari general de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, que intervé en nom i representació d'aquesta.

La seua legitimació i representació per a aquest acte deriva del que disposa l'article 45 dels Estatuts de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, i de l'autorització atorgada pel president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Sr. Rubén Alfaro Bernabé, amb data d'1 d'abril de 2019.

Les parts, segons intervenen,



Exposen



1r. Turisme Comunitat Valenciana té a càrrec seu l'impuls i l'execució de la política turística de la Generalitat en relació amb la promoció de la qualitat i la innovació, el desenvolupament, la millora, la informació i la difusió del sector turístic valencià, i potencia aquesta oferta mitjançant el suport a la comercialització, la informació i la difusió del producte turístic de la Comunitat Valenciana, i, en general, a la realització de les activitats necessàries per a una millor promoció de l'oferta turística de la Comunitat Valenciana.

2n. Segons estableix l'article 3.2 del Reglament de l'Agència Valenciana de Turisme (entitat hui denominada Turisme Comunitat Valenciana, en aplicació de l'article 12 de la Llei 15/2018, de 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana), aquesta podrà, pel que fa a les funcions a realitzar per a la consecució dels seus objectius, «…comptar, especialment i entre altres, amb la col·laboració de les universitats, cambres oficials de comerç, indústria i navegació, col·legis professionals, organitzacions empresarials, sindicats, fundacions, associacions, entitats locals i altres administracions públiques, que subscriuran, a aquest efecte, l'oportú conveni».



3r. En compliment del que estableix el Llibre blanc per a una nova estratègia turística de la Comunitat Valenciana, Turisme Comunitat Valenciana està interessada a dur a terme accions dirigides a la millora del coneixement que els agents locals tenen de l'evolució del sector turístic, així com la realització de projectes tendents a impulsar el desenvolupament del turisme des de l'òptica municipal, per a la qual cosa es podrà comptar amb la col·laboració d'altres organismes, i promoure, amb aquest fi, la subscripció del corresponent conveni de col·laboració.



4t. La Federació Valenciana de Municipis i Províncies (d'ara endavant, FVMP) és una associació constituïda pels municipis, províncies i altres entitats locals que voluntàriament ho decideixen, per a la defensa i promoció de l'autonomia local i dels interessos locals, de conformitat amb el que disposa la Constitució Espanyola, l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

Constitueixen les finalitats de l'FVMP, entre altres, la promoció i la realització d'estudis per al millor coneixement dels problemes i de les circumstàncies en què es desenvolupa la vida local, la cooperació i l'assistència tècnica al desenvolupament dels interessos locals, la promoció, l'execució i la prestació d'iniciatives i activitats empresarials públiques o privades que contribuïsquen al desenvolupament econòmic local i a la creació d'ocupació, així com a la conservació i protecció del medi ambient i, en general, a millorar la qualitat de vida dels i de les habitants de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.

Per a la consecució d'aquestes finalitats, i segons els seus estatuts, l'FVMP facilita l'intercanvi d'informació sobre temes locals, constitueix serveis d'assessorament i assistència per als seus membres, organitza i participa en reunions, seminaris i congressos, promou publicacions i documents informatius en matèria de la seua competència, i qualsevol altra activitat o funció que contribuïsca a la millor consecució de les seues finalitats.

La seua legitimació està recollida, amb caràcter general, per a les associacions d'entitats locals, en la disposició addicional cinquena de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, modificada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local, que estableix en el número 2 que les associacions d'entitats locals es regiran pels seus estatuts, aprovats pels representants de les entitats associades, els quals hauran de garantir la participació dels seus membres en les tasques associatives i la representativitat dels seus òrgans de govern, i en el número 3 que aquestes associacions, en l'àmbit propi de les seues funcions, podran realitzar convenis amb les diferents administracions públiques.

5é. L'FVMP té com a objectius a aconseguir en 2019, entre altres, la millora del coneixement que els agents locals tenen de l'evolució del sector turístic, tant des del punt de vista de l'oferta com de la demanda, i la realització de projectes tendents a impulsar el desenvolupament turístic des de l'òptica municipal.

6é. Tant Turisme Comunitat Valenciana com l'FVMP consideren oportú el desenvolupament de projectes conjunts en els àmbits anteriorment descrits, motiu pel qual les dues entitats, en el marc de les seues respectives competències, consideren d'interés mutu promoure en 2019 la col·laboració necessària per a aconseguir aquesta finalitat.

7é. Aquesta subvenció està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la Presidència de la Generalitat i els seus organismes públics, per al període 2018-2020, aprovat per Resolució de 6 de juny de 2018, de la Presidència de la Generalitat (DOGV 8319, 18.06.2018) que en l'apartat del qual referit a Turisme Comunitat Valenciana, inclou com a objectiu estratègic 2 «Incrementar la competitivitat de l'oferta turística valenciana», i, com a objectiu operatiu, «Fomentar, en col·laboració amb les entitats locals vinculades al desenvolupament turístic sostenible del territori, la realització d'actuacions que facen més competitiva la nostra oferta turística basant-se en el valor afegit dels seus recursos, la qualitat dels serveis que s'ofereixen i la singularitat de l'experiència turística». I en les línies d'actuació «Programa d'inversió en adequació i millora dels serveis turístics. Programa de competitivitat de les destinacions turístiques», es troba la col·laboració amb l'FVMP.



D'acord amb el que s'ha exposat, les parts convenen estrényer les seues relacions, conjuminar esforços i establir vies de col·laboració en benefici del sector turístic valencià, i, amb aquest fi, formalitzen el present conveni de col·laboració sobre la base de les següents:



Clàusules



Primera. Objecte del conveni

L'objecte del present conveni és establir un acord de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i l'FVMP per a la realització conjunta d'accions dirigides a la millora del coneixement que els agents locals tenen de l'evolució del sector turístic, així com la realització de projectes tendents a impulsar el desenvolupament del turisme des de l'òptica municipal, mitjançant la concessió directa d'una subvenció nominativa, en l'exercici 2019.

Per a això, les dues parts desenvoluparan les activitats que, de forma detallada, figuren en l'annex a aquest conveni de col·laboració, l'import estimat de les quals és 50.000 euros.

Aquest conveni no suposa cap associació o dependència entre les parts signatàries, que actuaran de forma absolutament independent i autònoma, i és obligació específica i exclusiva de cada part complir totes obligacions legals que li corresponguen en el desenvolupament de la seua activitat, d'acord amb la normativa que els siga aplicable.



Segona. Obligacions a realitzar per l'FVMP

L'FVMP contrau les obligacions següents:

a) Executar, en els termes estipulats en aquest conveni, les actuacions objecte d'aquest que es detallen en l'annex.

b) Informar regularment, i en els termes establits en la clàusula dotzena d'aquest conveni, Turisme Comunitat Valenciana de l'execució i incidències, si hi haguera, de les activitats que es realitzen en relació amb l'objecte del present conveni de col·laboració.

c) Comunicar a Turisme Comunitat Valenciana, tan prompte com es conega, l'obtenció de qualssevol subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions, ens públics o privats.



d) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i en l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que estableix que els beneficiaris hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les activitats objecte de subvenció, i aquestes mesures podran consistir en la inclusió de la imatge institucional de l'entitat concedent, així com llegendes relatives al finançament públic de les actuacions recollides en l'annex d'aquest conveni (siguen aquestes publicacions o comunicacions dirigides a donar difusió dels resultats que s'aconseguisquen, fullets, vídeos, etc.), així com en les pàgines web oficials que s'utilitzen per a donar difusió a aquestes actuacions, el logotip que li facilite Turisme Comunitat Valenciana i sota les condicions d'ús que aquesta determine.



Tercera. Obligacions de Turisme Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana contrau les obligacions següents:

a) Aportar la col·laboració econòmica que s'indica en la clàusula quarta d'aquest conveni, sempre que l'FVMP complisca els seus compromisos i els justifique d'acord amb la normativa vigent i amb el que s'ha estipulat en el text del conveni.

b) Participar, a sol·licitud de l'FVMP, en les jornades tècniques, meses de treball, seminaris, etc., que aquesta organitze o promoga per a l'execució de les activitats relacionades amb l'objecte del conveni, així com en aquelles altres dirigides a difondre els resultats finals que d'aquestes s'obtinguen.

Aquesta difusió de resultats requerirà la conformitat expressa i fefaent de les dues parts i en aquesta es farà sempre referència al present conveni de col·laboració subscrit entre les dues parts.

c) Supervisar la correcta aplicació del logotip de Turisme Comunitat Valenciana en els suports descrits i la correcta execució de les activitats objecte del conveni, i prestar el suport de coordinació, tècnic i logístic que l'FVMP li requerisca en relació amb les activitats objecte del present conveni.

d) Publicar el text íntegre del conveni, una vegada subscrit, com estableix l'article 9.1.c de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



Quarta. Finançament

Turisme Comunitat Valenciana col·laborarà econòmicament en les despeses originades per la realització de les actuacions derivades del present conveni i que es detallen en el document annex fins a la quantitat màxima de 50.000 € (cinquanta mil euros), despeses i impostos de tota classe inclosos, que es realitzarà a càrrec del capítol IV, programa 32, Planificació i estratègia turística, subprograma 326, FVMP S0742000, del pressupost 2019 de Turisme Comunitat Valenciana.



Cinquena. Despeses subvencionables

Les despeses que seran ateses a càrrec del present conveni, sempre que responguen de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada, seran les següents:

a) Despeses de personal de l'entitat beneficiària: retribucions salarials i cost de Seguretat Social del personal propi o contractat vinculat directament a la realització de les activitats objecte d'aquest conveni. A aquest efecte es computaran les despeses de Seguretat Social reportades i no ingressades corresponents al mes de novembre i primera quinzena de desembre de 2019 i l'IRPF reportat i no abonat del 4t. trimestre de l'any (fins al 15 de desembre). L'import corresponent a aquesta partida de despeses no podrà superar el 50 % del total de l'import justificat conforme, incloent-hi els conceptes de despeses de locomoció i quilometratge, allotjament i/o manutenció del personal, associats a les actuacions descrites en l'annex d'aquest conveni.

b) Despeses d'auditoria per a la revisió del compte justificatiu d'aquest conveni. L'import corresponent a aquesta partida de despeses no podrà superar el 4 % del total.

c) I despeses específiques de naturalesa corrent necessàries per a la posada en marxa i execució de les actuacions recollides en l'annex d'aquest conveni i la realització del qual no siga a càrrec de personal de l'entitat beneficiària.

La suma de les despeses als apartats b) i c) suposarà, almenys, el 50 % de l'import total justificat conforme, per l'entitat beneficiària. En cas contrari, Turisme Comunitat Valenciana realitzarà els ajustos proporcionals que resulten necessaris per a mantindre la regla de despesa fixada en l'apartat a.

A l'efecte del present conveni, tots els tributs suportats per l'entitat beneficiària de la subvenció com a conseqüència de les despeses anteriorment descrites, tindran la consideració de despeses subvencionables, sempre que s'acredite l'abonament efectiu d'aquestes.

No serà subvencionable l'IVA satisfet per l'adquisició de béns o serveis, llevat que s'acredite documentalment que forma part del cost de l'activitat a desenvolupar per aquest, i que no és susceptible de recuperació o compensació, i en aquest cas hauran d'acreditar la no-subjecció o exempció d'aquest impost o la no-deducció de l'IVA suportat en l'adquisició de béns i serveis. En cas que s'haguera repercutit o compensat parcialment, s'aportarà la documentació acreditativa del percentatge o la part de l'impost susceptible de ser repercutit o compensat.



L'ajuda per a les activitats recollides en l'annex d'aquest conveni es considera, incompatible amb altres subvencions o ajudes, per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració.



Sisena. Justificació de les actuacions

1. Amb caràcter previ a la signatura del conveni, l'FVMP ha presentat una declaració responsable sobre el compliment de les condicions i obligacions establides respectivament en els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'administració ha comprovat que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

2. Perquè Turisme Comunitat Valenciana efectue el pagament de la subvenció que s'articula a través del present conveni, l'FVMP haurà d'aportar, abans del 15 de desembre de 2019, la documentació següent:



a) Memòria de les activitats realitzades en el marc del conveni, així com dels resultats obtinguts per a cada una de les actuacions recollides en el document annex d'aquest conveni de col·laboració.

b) Una memòria econòmica abreujada que contindrà una relació numerada correlativa de tots i cada un dels documents justificatius de la despesa, amb especificació, almenys, de la data, el proveïdor, l'objecte facturat, l'import total del document, la base imposable, i, si escau, el percentatge imputat a la justificació de la subvenció, agrupats segons la naturalesa de la despesa, amb indicació de les desviacions en relació amb l'inicialment previst.

c) Informe d'un auditor inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes en els termes previstos en la clàusula setena del present conveni.

d) Certificat expedit per l'òrgan competent de l'FVMP, acreditatiu dels punts següents:

d.1) De no incórrer en cap de les circumstàncies recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276, 18.11.2003)

d.2) Del personal adscrit a les activitats subvencionades amb indicació de la seua categoria professional, activitats en què ha intervingut, i el nombre d'hores dedicades a aquestes.

3. Turisme Comunitat Valenciana procedirà al pagament una vegada realitzada l'actuació objecte del conveni i complides les obligacions, condicions i tràmits establits en aquest.

Per a això, s'haurà d'emetre un informe de l'Àrea de Competitivitat Turística, acreditatiu de la documentació tècnica presentada com a justificació a l'estipulat en el conveni. Per part del Servei de Programació i Gestió Econòmica es realitzaran les comprovacions oportunes per al pagament. No obstant això que s'ha exposat anteriorment, l'ajuda pagada estarà subjecta a fiscalització posterior pels òrgans de control intern i extern de Turisme Comunitat Valenciana.

4. L'entitat beneficiària autoritza Turisme Comunitat Valenciana a obtindre de forma telemàtica les dades que hi ha en l'Agència Estatal d'Administració Tributària, en els serveis territorials de la conselleria competent en matèria d'hisenda i en la Tresoreria General de la Seguretat Social, relatius al compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, a l'efecte d'obtindre els corresponents certificats que acrediten aquest compliment.



Setena. Informe de l'auditor

L'auditor de comptes que duga a terme la revisió del compte justificatiu, s'ajustarà al que es disposa en l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, previstos en l'article 74 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'auditor emetrà un informe en el qual detallarà les comprovacions realitzades i farà constar tots aquells fets o excepcions que pogueren suposar un incompliment, per part de l'entitat beneficiària, de la normativa aplicable o de les condicions imposades per a la percepció de la subvenció, i haurà de proporcionar la informació amb suficient detall i precisió perquè l'òrgan gestor puga concloure sobre aquest tema. Aquest informe contindrà els punts i l'estructura establits en l'article 7 de la citada Ordre EHA/1434/2007.

Per a emetre l'informe, l'auditor haurà de comprovar:

1. L'adequació del compte justificatiu de la subvenció presentada per l'entitat beneficiària i que aquest haja sigut subscrit per una persona amb poders suficients per a això.

2. El contingut de la memòria d'actuació, i estarà en alerta davant la possible falta de concordança entre la informació continguda en aquesta memòria i els documents que hagen servit de base per a realitzar la revisió de la justificació econòmica.

3. Que la informació continguda en la memòria econòmica abreujada està suportada per una relació classificada de les despeses de l'activitat subvencionada en la qual s'especificarà l'entitat que les ha realitzades, amb identificació del creditor i del document -factures, nòmines, butlletins de cotització a la Seguretat Social TC1 i TC2, justificant d'ingrés de retencions-, el seu import total i l'imputat a la subvenció, data d'emissió i data de pagament.

4. Que les entitats disposen de documents originals acreditatius de les despeses justificades, de conformitat amb el que preveu l'article 30.3 de la Llei general de subvencions i que aquests documents han sigut reflectits en els registres comptables.

Aquests documents justificatius consistiran en resguards de transferències bancàries, xecs, pagarés, factures electròniques, així com còpia dels extractes bancaris dels càrrecs en el compte corresponent de l'operació justificada.

5. Que l'entitat beneficiària disposa d'ofertes de diferents proveïdors, en els supòsits previstos en l'article 31, apartat 3, de la Llei general de subvencions, i d'una memòria que justifique raonablement l'elecció del proveïdor, en aquells casos en què no haja recaigut en la proposta econòmica més avantatjosa.

6. Que no s'han realitzat subcontractacions de l'activitat subvencionada, fora dels casos permesos en l'article 29 de la Llei general de subvencions, i en l'article 68 del seu Reglament.

7. Que no s'han concedit altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, que siguen incompatibles o que superen els costos de l'activitat subvencionada.

8. Que les despeses que integren la relació compleixen els requisits per a tindre la consideració de despesa subvencionable, d'acord amb el que estableix l'article 31 de la Llei general de subvencions i la clàusula cinquena del present conveni; que s'han classificat correctament, d'acord amb el contingut de les bases reguladores recollides en aquest conveni i que es produeix la necessària coherència entre les despeses justificades i la naturalesa de les actuacions subvencionades.

Al final del seu treball l'auditor sol·licitarà una carta, signada per la persona que va subscriure el compte justificatiu, en la qual s'indicarà que s'ha informat l'auditor sobre totes les circumstàncies que puguen afectar la correcta percepció, aplicació i justificació de la subvenció. També s'inclouran les manifestacions que siguen rellevants i que servisquen d'evidència addicional a l'auditor sobre els procediments realitzats.

L'entitat beneficiària de la subvenció estarà obligada a posar a la disposició de l'auditor tots els llibres, registres i documents que li siguen sol·licitats per a efectuar la revisió, així com a conservar-los a l'objecte de les actuacions de comprovació i control previstes en la legislació vigent. Si escau, hauran de confeccionar i facilitar-li, a més dels documents ja esmentats en la clàusula sisena del present conveni, els següents:

a) Declaració de les activitats subcontractades, amb indicació dels subcontractistes i dels imports facturats. Aquesta declaració inclourà una manifestació de l'entitat beneficiària respecte de les situacions previstes en els apartats 4 i 7 de l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Declaració que continga una relació detallada d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que, si escau, hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import, la procedència i l'aplicació.

L'auditor haurà de mantindre un arxiu de documentació acreditatiu del treball de revisió dut a terme i que suporta l'informe emés per aquest, i haurà de conservar aquesta documentació durant un període mínim de huit anys comptadors des de la data d'emissió de l'informe.





Huitena. Adequació de les despeses subvencionables al valor de mercat i comprovació de subvencions

De conformitat amb el que disposa l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables haurà de ser de conformitat amb el valor de mercat. Si escau, Turisme Comunitat Valenciana podrà realitzar la comprovació d'aquest valor de mercat amb els mitjans assenyalats en l'article 33 de la Llei general de subvencions.

D'igual manera, Turisme Comunitat Valenciana comprovarà l'adequada justificació de la subvenció, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determine la concessió o gaudi de la subvenció.



Novena. Confidencialitat i propietat intel·lectual de resultats

Cada una de les parts s'obliguen a no difondre, sota cap aspecte, les informacions pertanyents a l'altra part, a les quals haja pogut tindre accés en el desenvolupament dels projectes en comú, sempre que aquestes informacions no siguen de domini públic.

La propietat intel·lectual i l'explotació dels resultats, que s'originen com a conseqüència de les relacions conjuntes de les dues parts, es regirà per la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat i pel que disposa el Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual.



Així mateix, les dades i els informes obtinguts durant la realització de les activitats recollides en l'annex a aquest conveni de col·laboració tindran caràcter confidencial i la seua utilització total o parcial per a la seua difusió, requerirà la conformitat expressa i fefaent de les dues parts.



Desena. Compliment de la Llei orgànica de protecció de dades

Les dues parts s'obliguen a l'observança de totes les disposicions que siguen aplicables en la matèria, i especialment, al que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. i la resta de la normativa de desenvolupament, i cada una d'aquestes es podran compel·lir recíprocament per a l'acreditació d'aquests punts.



Onzena. Entrada en vigor, durada, modificació i causes de resolució

El present conveni produirà efectes des del moment de la signatura fins a l'acabament de les actuacions previstes en aquest, i, en tot cas, fins al 15 de desembre de 2019, data límit per a la justificació de les actuacions. No obstant això, les despeses subvencionables es poden haver realitzat des de l'1 de gener de 2019.

El conveni quedarà resolt en el cas que no tingueren lloc les actuacions que s'hi preveuen. Així mateix, quedarà resolt per mutu acord de les parts, i per l'incompliment, per qualsevol d'aquestes, de les estipulacions previstes en aquest.

En tot cas, les parts es comprometen a finalitzar aquelles activitats que estiguen en curs en la forma que determine la comissió de seguiment prevista en la clàusula següent.

Si, per causes imputables a l'FVMP, no es dugueren a terme les actuacions objecte del conveni, que s'especifiquen en l'annex a aquest, el conveni quedarà automàticament rescindit, sense perjudici del compliment del que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel que fa a les causes d'incompliment de l'objecte d'aquest conveni.

La circumstància de no estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries o amb la Seguretat Social, l'incompliment del termini de presentació de la documentació justificativa o l'omissió de la documentació, podrà, així mateix, produir la resolució del present conveni en el cas que, requerida la citada documentació per Turisme Comunitat Valenciana, no es produïra la seua presentació en un termini de deu dies des que fora efectuat el requeriment..

Turisme Comunitat Valenciana podrà efectuar, en qualsevol moment, totes les actuacions de comprovació que considere oportunes, per a la verificació de la correcta aplicació per l'FVMP de les quantitats lliurades a favor seu en virtut del present conveni de col·laboració.

La modificació i resolució del conveni correspon als titulars dels òrgans superiors i dels centres directius, d'acord amb el que preveu l'article 6.1 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.





Dotzena. Comissió de seguiment i control

L'execució i el desenvolupament d'aquest conveni de col·laboració estaran presidits pels principis de bona fe i confiança recíproca.

Es crea una comissió de seguiment del conveni que, a més de les funcions de l'article 9 del Decret 176/2014, del Consell, tindrà les següents:

– Supervisar l'execució del conveni, així com adoptar les decisions i dictar les instruccions necessàries amb la finalitat d'assegurar la correcta realització de les activitats convingudes, i s'inclou a aquest efecte la solució, en primera instància, de les controvèrsies d'interpretació i compliment que puguen plantejar-se respecte del conveni subscrit.



– Analitzar i proposar les activitats concretes que, en l'àmbit objecte del conveni, es consideren oportunes per les dues parts, i es descriurà per a això un pla de treball que inclourà les diferents fases d'aquest i la cronologia per al seu desenvolupament, l'objectiu que es persegueix, els mitjans materials i humans que es requerisquen, i s'especificaran les aportacions de cada entitat, així com els béns d'equip, si escau, aportats per cada una de les parts signatàries.

– Informar les parts dels retards i les incidències que es puguen presentar durant l'execució del conveni, així com, si escau, proposar les corresponents actualitzacions o modificacions en les anualitats derivades del retard.

La comissió de seguiment estarà constituïda per cinc representants, nomenats per les parts de comú acord, tres designats per Turisme Comunitat Valenciana i que presidirà la persona designada per la direcció de Turisme Comunitat Valenciana, a la qual correspondrà també la designació de la persona que assumisca la secretaria, i les altres dues persones seran nomenades per l'entitat beneficiària.

En la designació de les persones representants de la Generalitat es procurarà la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del que preveu el II Pla d'Igualtat de Dones i Homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per l'acord de 10 de març de 2017, del Consell.



La comissió de seguiment es reunirà, almenys, una vegada a l'any i sempre que ho sol·licite qualsevol de les parts. Les còpies de les actes, els acords o els informes que, si escau, emeta la comissió de seguiment en el desenvolupament i execució de les funcions que tinga assignades, es remetran als òrgans directius de les parts signatàries del conveni (en el cas de Turisme Comunitat Valenciana, a la persona que assumisca la direcció de l'entitat).

El funcionament i l'adopció d'acords es regularan pel que preveuen els articles del 15 al 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Tretzena. Règim jurídic i jurisdicció

Aquest conveni regula la concessió d'una subvenció nominativa a favor de l'FVMP, per la qual cosa el seu règim jurídic és el derivat del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el seu Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i del que estableix per a aquest tipus de transferències corrents la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i està subsumit aquest cas en el supòsit de subvenció en règim de concessió directa previst en l'article bàsic 22.2.a) de l'esmentada Llei 38/2003 i en el correlatiu article 168.1.A) de la mencionada Llei 1/2015, ja que es tracta d'una subvenció prevista nominativament en la Llei de pressupostos de la Generalitat.

Quant a la tramitació i formalització es regeix pel Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre i per la normativa bàsica continguda en el capítol VI del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

La solució en primera instància de les controvèrsies d'interpretació i compliment que es puguen plantejar respecte del conveni subscrit correspondrà a la comissió de seguiment i control.

En el cas que aquesta no fora possible, la resolució de la qüestió o qüestions litigioses sorgides serà competència dels jutjats contenciosos administratius de la ciutat de València.



Catorzena. Compatibilitat amb la normativa europea sobre ajudes públiques

1. El present conveni és compatible amb el mercat interior, ja que no disposa dels requisits acumulatius exigits per l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, perquè no afecta els intercanvis comercials entre els estats membres, ni l'FVMP és una empresa productora de béns i serveis en el mercat, sinó una associació constituïda per entitats públiques locals (municipis, províncies i altres entitats locals) que té com a finalitats la promoció i la realització d'estudis per al millor coneixement dels problemes i les circumstàncies en què es desenvolupa la vida local i la cooperació i assistència tècnica al desenvolupament dels interessos locals, i es facilita l'intercanvi d'informació sobre temes locals.

En el supòsit hipotètic que l'esmentada Federació d'entitats públiques exercira activitats tant de caràcter econòmic com no econòmic, no s'aplicarà a les activitats objecte del present conveni el que disposa l'article 107, apartat 1, del tractat mencionat, i s'haurà de distingir clarament entre els dos tipus d'activitats i entre els seus respectius costos, finançament i ingressos (amb la deguda distinció en la comptabilitat), de manera que s'evite efectivament la subvenció indirecta de l'activitat econòmica.

2. En tractar-se d'un conveni no subjecte a l'article 107.1 del TFUE i d'acord amb el que estableix l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, regulador del procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, la subvenció establida mitjançant el present conveni no requereix notificació o comunicació a la Comissió Europea.



Les parts, que han llegit aquest document, com a prova de conformitat amb el seu íntegre contingut, el subscriuen i signen per duplicat exemplar al lloc i en la data al principi indicats.



El president de Turisme Comunitat Valenciana: Francesc Colomer Sánchez.

El secretari general de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies: Vicent Gil Olmedo.





ANNEX



Àmbit

d'actuació 1 Impuls a la qualificació turística en els municipis de la Comunitat Valenciana Cost estimat

Activitats a realitzar 1. Sessions de treball de l'Aula de Turisme: es realitzaran un mínim de 4 sessions sobre temes d'interés comú.

2. IV Trobada de municipis per al desenvolupament del turisme en el territori.

3. Actuacions de col·laboració i/o coorganitzades entre Turisme Comunitat Valenciana i/o el sector turístic.

4. Curs de formació continua per a personal empleat públic sobre la Llei de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana. 25.000 euros

Àmbit

d'actuació 2 Millora de la gestió turística local i estímul per a la governança en els municipis Cost estimat

Activitats a realitzar 1. Participació i seguiment de la configuració de l'estatut del municipi turístic

2. Participació en el desenvolupament normatiu turístic al voltant de les entitats locals: Espais Turístics

3. Comissió de Turisme de l'FVMP, i estructures territorials de governança turística.

4. Producte Memòria: Centres d'interpretació, rutes. Paquet professional. 25.000 euros



Total estimat: 50.000 euros





Mapa web