Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 d'abril de 2019, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'atorga a Parque Eólico Cofrentes, SLU, autorització administrativa prèvia i autorització administrativa de construcció de la instal·lació de producció d'energia elèctrica de tecnologia eòlica de 49,79 MW de potència nominal, denominada Parc Eòlic Cofrentes, incloses les seues infraestructures elèctriques d'evacuació consistents en la subestació transformadora elevadora de 30/132 kV ST La Señorita i la línia elèctrica aèria, de simple circuit, La Señorita - CH Cofrentes, de tensió nominal 132 kV, a situar al municipi de Cofrentes, província de València, en la zona 10 (nord) del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, i se'n declara, en concret, la utilitat pública. Expedients ATREGI/2007/1275/46, ATASCT/2007/479/46 i ATREGI/2016/12/46; i ATLINE/2007/731/46 i ATLINE/2016/1197/46. [2019/5270]

(DOGV núm. 8555 de 24.05.2019) Ref. Base de dades 004946/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Descriptors toponímics: Cofrentes







Antecedents

Mitjançant l'Ordre de 31 de juliol de 2001, de la Conselleria d'Indústria i Comerç, es va realitzar una convocatòria pública per al desenvolupament i l'execució del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV) (DOGV 4056, 02.08.2001, i correcció d'errades en el DOGV 4.062, 10.08.2001).

D'acord amb l'article 7 de les normes del PECV, després de la proposta prèvia de la Comissió de Selecció de data 10.12.2002, mitjançant la Resolució de 25 de febrer de 2003, del conseller d'Indústria, Comerç i Energia, sobre convocatòria per al desenvolupament i l'execució del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana (DOGV 4449, 27.02.2003), van ser seleccionats els projectes de pla energètic, pla especial d'ordenació i estudis d'impacte ambiental de les zones 4, 10, 12, 14 i 15 del PECV presentats per Guadalaviar Consorcio Eólico Álabe-Enerfin, SA (d'ara en avant, Guadalaviar), per una potència total de 770 MW, corresponent 150 MW a la zona 10 i 218 MW a la zona 15.

Amb data 30 de març de 2005, Guadalaviar va notificar a la llavors Conselleria d'Infraestructures i Transport un canvi accionarial, pel qual la mercantil Enerfín Sociedad de Energía, SA (d'ara en avant Enerfín) passava a tindre els drets d'Enerfín, SA, en la primera.

El 20 de desembre de 2006, Guadalaviar va sol·licitar l'inici de la tramitació administrativa per a un increment de 100 MW en la zona 10 del PECV, com a ampliació d'aquesta, amb la corresponent disminució de la potència en la zona 15 del PECV, en vista del major coneixement de la zona 10 com a conseqüència de la tramitació dels parcs eòlics en aquesta zona, i dels resultats de la informació pública de la zona 15.



El 30 de març de 2007 es va subscriure un acord entre la Conselleria d'Infraestructures i Transport, Guadalaviar Consorcio Eólico Álabe-Enerfín, SA, i les seues dues societats partícips Álabe, SA, i Enerfín Societat d'Energia, SA, per al desenvolupament i el seguiment de l'execució del programa d'actuacions dels seus plans energètics de zones (incloent-hi la zona 10), en el marc del PECV; tot això, en aplicació del que va disposar la condició establida en la lletra B) del punt quart de la Resolució de 25 de febrer de 2003, del conseller d'Indústria, Comerç i Energia, sobre convocatòria per al desenvolupament i l'execució del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, d'acord amb la qual els promotors dels projectes seleccionats havien de complir tant els compromisos industrials i tecnològics com els de contribució a les estratègies d'actuació del PECV en la forma i els terminis que es van determinar en les condicions particulars de la notificació de preselecció de la Comissió de Selecció i en els plans energètics seleccionats, per al desenvolupament, vigilància i execució dels quals es preveia l'exigència de subscriure convenis o acords amb les administracions o organismes públics corresponents.

El mateix dia 30 de març de 2007, per Resolució del conseller d'Infraestructures i Transport, es va autoritzar la transmissió a favor d'Enerfín Sociedad de Energía, SA, dels drets que tenia Guadalaviar Consorcio Eólico Álabe-Enerfín, SA, sobre les zones 4, 10 i 15 del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, derivats de la Resolució del conseller d'Indústria, Comerç i Energia de 25 de febrer de 2003, amb la distribució de potència per zona següent:



Zona Potència (MW)

4 166 (tota la potència de la zona)

10 68 (part de la potència de la zona, la corresponent als parcs eòlics de Villanueva I i de Villanueva II)

15 122 (part de la potència de la zona; parcs per determinar)

Total 356





D'acord amb el número 3 de la part dispositiva d'aquest acte administratiu, Enerfín va quedar obligada al compliment dels deures i les càrregues que s'especificaven en els corresponents plans d'ordenació i energètics d'aquestes zones presentats originalment per Guadalaviar com a adjudicatària resultant de la Resolució de 25 de febrer de 2003, del conseller d'Indústria, Comerç i Energia, en la part relativa als drets transferits, així com tots els compromisos de naturalesa industrial i tecnològica associada, actuacions d'impuls a l'activitat industrial local i de contribució a les estratègies d'actuació del PECV derivats dels drets transferits.

A continuació, i també amb aqueixa mateixa data, el 30 de març de 2007, la Conselleria d'Infraestructures i Transport i Enerfín van subscriure un acord per al desenvolupament i seguiment de l'execució del programa d'actuacions dels seus plans energètics (en el qual s'inclou la zona 10) en el marc del PECV.

Amb data 18 d'abril de 2007 es va aprovar el Pla energètic de la zona 10 mitjançant resolució del conseller d'Infraestructures i Transport.

En data 8 de maig de 2007, té entrada en la llavors Direcció General d'Energia, un escrit d'Enerfín en el qual sol·licita autorització per a l'inici de la tramitació administrativa d'un increment de potència de 100 MW en la zona 10, en els mateixos termes i tenint la mateixa motivació que la sol·licitud presentada per Guadalaviar en data 20 de desembre de 2006.

El 10 de maig de 2007 té entrada en la Direcció General d'Energia un escrit signat conjuntament pels representants d'Álabe, SA, i Enerfín Sociedad de Energía, SA, com a titulars tots dos, aleshores, de drets eòlics sobre la zona 10, on manifesten el seu acord que Enerfín puga iniciar la tramitació administrativa sol·licitada en l'escrit presentat el 8 de maig de 2007 en la part nord de la zona 10.



Mitjançant Resolució de 30 de maig de 2007, del conseller d'Infraestructures i Transport, es va autoritzar l'inici de la tramitació per a l'ampliació de la zona 10 dins del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana per part d'Enerfín Sociedad de Energía, SA. En aquesta resolució s'indicava que l'augment de la potència instal·lada fins a un màxim de 100 MW anava acompanyat de la corresponent disminució en la zona 15, i que aquesta modificació (per l'ampliació) caldria que fora sotmesa a la tramitació administrativa prevista en les normes del PECV i tota altra legislació aplicable. La possibilitat d'iniciar la tramitació en la zona 10 del PECV que va emparar aquesta autorització partia de la limitació, expressament recollida en la resolució, que no podria superar-se el número màxim de 200 aerogeneradors assignats a la zona amb caràcter preceptiu, de conformitat amb l'article 29 de les Normes del PECV, per a la qual cosa s'havia de tindre en compte els drets vigents i els projectes en tramitació. Encara que sense el mateix caràcter de llindar insuperable la zona té assignada una potència de referència (mínima) de 125 MW.

En dates 17 i 31 de juliol de 2007, Enerfín va presentar davant l'aleshores Servei Territorial d'Energia de València, un imprés normalitzat en què sol·licitava:

– Autorització administrativa prèvia per a la construcció de dues instal·lacions de producció d'energia elèctrica de tecnologia eòlica de 50 MW cadascuna denominades Parc Eòlic Cofrentes i Parc Eòlic Jalance, d'una subestació transformadora elevadora de 30/132 kV, denominada ST Jalance, associada a les dues instal·lacions de generació, i de la línia elèctrica aèria, simple circuit, Jalance - CH Cofrentes, de tensió nominal 132 kV d'evacuació de la generació, situades als municipis de Jalance i Cofrentes, província de València.

– Aprovació del projecte tècnic d'execució de la instal·lació a construir.

– Declaració d'utilitat pública, en concret, d'aquestes instal·lacions.



Es van sotmetre a informació pública conjunta durant 30 dies el Pla especial (ATVARI/2007/259/46), els avantprojectes del Parc Eòlic Jalance (ATREGI/2007/1276/46) i Parc Eòlic Cofrentes (ATREGI/2007/1275/46), la subestació d'evacuació (ATASCT/2007/479/46) i l'estudi d'impacte ambiental (DOGV 5651, 30.11.2007 i BOPV 291, 07.12.2007), i de la mateixa manera la línia d'evacuació conjunta dels dos parcs (ATLINE/2007/731/46) publicades en els diaris oficials DOGV del 28.11.2007 i BOPV del 07.12.2007.



Amb data 29 de juliol de 2008, per Resolució del conseller d'Infraestructures i Transport, es va dur a terme l'aprovació provisional del Pla especial de la zona 10 nord del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, atesos els antecedents de fet i els fonaments de dret que figuren en la resolució esmentada i l'informe tècnic sobre les al·legacions o suggeriments particulars efectuats al Pla especial, avantprojectes de parcs eòlics i estudi d'impacte ambiental de la zona 10 nord, emés per la llavors Direcció General d'Energia, de data 23 de juliol de 2008; tot això, de conformitat amb el procediment disposat en les bases recollides en l'Ordre de 31 de juliol de 2001, de la Conselleria d'Indústria i Comerç, per la qual es realitza la convocatòria pública per al desenvolupament i l'execució del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana i l'annex Normes del PECV.

En aplicació del tràmit establit en l'últim paràgraf de l'article 7 de les Normes del PECV, mitjançant ofici registrat d'eixida el 31 de juliol de 2008, la Direcció General d'Energia va remetre al Servei d'Avaluació d'Impacte Ambiental: còpia de l'esmentada resolució d'aprovació provisional del Pla especial, de data 29 de juliol de 2008, exemplar del Pla especial d'ordenació, informe tècnic sobre les al·legacions o suggeriments particulars efectuats al Pla especia, avantprojectes de parcs eòlics i estudi d'impacte ambiental de la zona 10 nord de data 23 de juliol de 2008, còpia de la informació pública realitzada en el DOGV (5651, 30.11.2007), BOPV (291, 07.12.2007) i diari de premsa (Levante del dia 05.12.2007), i còpia de les al·legacions presentades i de les respostes de l'empresa promotora, a fi de formular la corresponent declaració d'impacte ambiental. La resta de documents tècnics del projecte (avantprojectes de cada parc eòlic) i l'estudi d'impacte ambiental requerits van ser remesos a aquest servei, directament des del llavors Servei Territorial d'Energia de València.



Amb data 27 de maig de 2009 es va elevar a públic la transformació de la companyia Enerfín Sociedad de Energía, de societat anònima a societat limitada.

Amb data 25 de setembre de 2012, la Direcció General d'Avaluació Ambiental i Territorial de la Generalitat Valenciana va emetre un informe sobre el Pla especial per a l'ordenació de l'ampliació de la zona 10 nord, i va establir condicionat a la tramitació dels projectes dels parcs eòlics Jalance i Cofrentes (expedient 124/09-EAE).



De les qüestions que cal destacar d'aquest informe va ser el criteri que havia establit ja per a altres zones del PECV l'òrgan competent en matèria d'avaluació ambiental d'acord amb el qual el nombre màxim de 200 aerogeneradors de la zona 10 establit en l'article 29 de les Normes del PECV estava vinculat a la grandària del rotor de l'aerogenerador quan es va establir aquest límit, i que era de 47 m, de manera que el nombre de turbines màxim que admetia la zona havia de decréixer de manera inversa al diàmetre d'aquelles (mesura per la longitud de les pales) si aquest s'augmentava, tal com s'estava produint en els anys posteriors a l'aprovació del PECV amb el desenvolupament tecnològic. Per tant, la tramitació de potència addicional en la zona 10, provinguera o no de la zona 15, com havia sigut autoritzat el 30 de març de 2007, només podia ser si era possible sota els paràmetres de capacitat màxima del territori per a albergar noves instal·lacions, i no com un dret nascut de la indicada autorització o de la mateixa resolució de selecció.



A fi de satisfer el condicionat esmentat, amb data 2 de juliol de 2013, Enerfín va presentar davant la Direcció General d'Energia el document de Pla especial per a l'ordenació dels nous aprofitaments eòlics de la zona 10, projectant-se els parcs eòlics Jalance i Cofrentes.

El 20.05.2014 Enerfín Sociedad de Energía, SL, va comunicar a la Direcció General d'Energia la seua renúncia als drets eòlics de 50 MW de la zona 10 nord del PECV corresponents al Parc Eòlic de Jalance, va sol·licitar que es continuara amb la tramitació del Parc Eòlic de Cofrentes i que se la considerara alliberada de tots els seus compromisos i obligacions en la part corresponent a la potència renunciada d'acord amb el que s'estableix en l'apartat segon de la clàusula tercera del dit Acord subscrit el 30.05.2007 entre la Conselleria d'Infraestructures i Transport i aquesta mercantil per al desenvolupament i seguiment de l'execució del programa d'actuacions dels seus plans energètics de zona en el marc del PECV. Amb data 21.05.2015, el conseller d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació va emetre una resolució acceptant la renúncia i declarant conclús el procediment administratiu iniciat el 17.07.2007 pel que fa al Parc Eòlic de Jalance.

Així doncs, en atenció a aquestes modificacions, amb data 18 de desembre de 2014, la Subdirecció General d'Energia i Mines, va remetre a la Subdirecció General d'Avaluació Ambiental i Territorial, la documentació actualitzada presentada per la interessada, relativa a l'aprofitament eòlic de la zona, i que en síntesi comprenia: la renúncia al Parc Eòlic de Jalance i un nou abast del Parc Eòlic de Cofrentes consistent en la instal·lació de 16 aerogeneradors de 3 MW i 1 aerogenerador de 2 MW, fent un total de 50 MW de potència nominal de generació, i una subestació transformadora elevadora de 30/132 kV, denominada ST La Señorita.

El 19 de maig de 2015, el director general d'Avaluació Ambiental i Territorial va emetre un informe d'abast de l'estudi d'impacte ambiental (exp. 89/13-AIA) a la documentació presentada per Enerfín i que havia sigut traslladada per l'òrgan substantiu.

Amb data 17 de juny de 2016, Enerfín va presentar un escrit en resposta i atenció a les consideracions recollides en l'esmentat informe d'abast de l'estudi d'impacte ambiental sol·licitant, conforme a la nova regulació del sector elèctric (Llei 24/2013):

– Autorització administrativa prèvia per a la construcció d'una instal·lació de producció d'energia elèctrica de tecnologia eòlica denominada Parc Eòlic Cofrentes, de la subestació transformadora elevadora de 30/132 kV, denominada ST La Señorita i de la línia elèctrica aèria, simple circuit, La Señorita - CH Cofrentes de tensió nominal 132 kV d'evacuació de la generació, situades al municipi de Cofrentes, província de València.

– Autorització administrativa de construcció del projecte tècnic d'execució de la instal·lació a construir.

– Declaració d'utilitat pública, en concret, d'aquesta instal·lació.

Juntament amb l'escrit de presentació d'aquestes peticions es va acompanyar la documentació següent:

– Projecte tècnic de data maig de 2016, per a l'execució del Parc Eòlic de Cofrentes i de la ST La Señorita, signat per una persona tècnica competent i acompanyat de la declaració responsable d'aquesta de data 10 d'agost de 2016.

– Projecte tècnic de data maig de 2016, per a l'execució de la línia d'evacuació de simple circuit, La Señorita - CH Cofrentes, de tensió nominal 132 kV, signat per una persona tècnica competent i acompanyat de la declaració responsable d'aquesta de data 9 d'agost de 2016.



– Relació concreta i individualitzada de béns i drets que es consideren de necessària expropiació.

– Pla especial per a l'ordenació dels nous aprofitaments eòlics de la zona 10, de maig de 2016.

– Estudi d'impacte ambiental dels nous aprofitaments eòlics de la zona 10, de maig de 2016.

– Separates per a l'obtenció del condicionat tècnic, juntament amb projecte tècnic, estudi d'impacte ambiental i document de síntesi, per a ser remeses als ajuntaments, i a la resta de les administracions públiques, organismes i, si escau, empreses de serveis públics o d'interés general afectats per la instal·lació.

Les esmentades sol·licituds van ser perfeccionades mitjançant la presentació dels oportuns impresos normalitzats en data 12 d'agost de 2016, davant el Servei Territorial d'Indústria i Energia.

Posteriorment, amb data 23 de gener de 2017, Enerfín, atenent els avanços tecnològics en la fabricació dels aerogeneradors, va presentar la modificació de l'abast del Parc Eòlic de Cofrentes projectat, i que en síntesi consisteix a reduir de 16 a 14 aerogeneradors i passant de 3 MW a 3,57 MW, fent un total de 49,98 MW de potència nominal de generació, adjuntant-hi nova documentació que substitueix els documents de maig de 2016, en relació amb el parc i la subestació, i que són:



– Projecte tècnic de data gener de 2017 per a l'execució del Parc Eòlic Cofrentes i de la ST La Señorita, signat per una persona tècnica competent i acompanyat de la declaració responsable de data 18 de gener de 2017.

– Pla especial per a l'ordenació dels nous aprofitaments eòlics de la zona 10, de gener de 2017.

– Estudi d'impacte ambiental dels nous aprofitaments eòlics de la zona 10, de gener de 2017.

– Separates per a l'obtenció del condicionat tècnic, juntament amb projecte tècnic, estudi d'impacte ambiental i document de síntesi, per a ser remeses als ajuntaments, i a la resta de les administracions públiques, organismes i, si escau, empreses de serveis públics o d'interés general afectats per la instal·lació.

Atés el nou abast, amb data 6 de febrer de 2017 Enerfín va presentar una nova relació concreta i individualitzada de béns i drets que es consideren de necessària expropiació.

Enerfín, a fi d'esmenar uns errors en l'apartat de la «Memòria justificativa», en relació amb el diàmetre rotòric considerat per a dels parcs eòlics Boira i Losilla en l'apartat «Compliment dels paràmetres del Pla eòlic», així com en l'apartat «Proposta de modificació puntual del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, en considerar aerogeneradors de 3 MW en comptes de 3,57 MW, presenta el 27 de juny de 2017 els documents següents:

– Annex al Pla especial.

– Annex a l'estudi d'impacte ambiental.

Amb data 12 de desembre de 2017, Enerfín, a fi de complir determinats condicionants establits en els informes dels organismes afectats, va aportar:

– Annex II al Projecte d'execució del Parc Eòlic Cofrentes de data de desembre 2017.

– Annex II a l'estudi d'impacte ambiental dels nous aprofitaments eòlics de la zona 10. Desembre 2017.

Finalment, el 25 d'octubre de 2018, Enerfín va presentar una modificació del projecte per augment de la potència unitària dels aerogeneradors a 3,83 MW i eliminació d'un d'ells passant de 14 a 13 posicions que es mantenen en la mateixa ubicació, quedant, per tant, un total de 49,79 MW, i va aportar la documentació següent:

– Projecte d'execució Parc Eòlic Cofrentes de data octubre de 2018, signat per una persona tècnica competent i acompanyat de la declaració responsable d'aquesta de data 24 d'octubre de 2018.

– Annex II al Pla especial per a l'ordenació dels nous aprofitaments eòlics de la zona 10.

– Annex III a l'EIA dels nous aprofitaments eòlics de la zona 10.



Atés el nou abast, amb data 29 de novembre de 2018, Enerfín presenta modificació de la relació concreta i individualitzada de béns i drets que es consideren de necessària expropiació, afectats per la implantació del Parc Eòlic Cofrentes i la subestació ST La Señorita.



Posteriorment, amb data 16 de gener de 2019 la interessada presenta acords d'arrendament aconseguits per a diversos dels afectats pel Parc Eòlic Cofrentes i la subestació ST La Señorita.

Amb data 26 de febrer de 2019, la interessada va presentar un Acord de data 29 de gener de 2019, de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria en matèria de servituds aeronàutiques (exp. P18-0271), pel qual s'acorda autoritzar la instal·lació del Parc Eòlic Cofrentes i l'ús de grues, referent a servitud aeronàutiques, condicionat a les disposicions recollides en l'acord esmentat.

Així mateix, consten en l'expedient sengles declaracions responsables de les persones tècniques titulades competents projectistes, acreditatives del compliment de la normativa aplicable als projectes d'acord amb el que s'estableix en l'article 53.1.b de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric.

El procediment administratiu corresponent a aquesta sol·licitud ha sigut tramitat amb els expedients de referències ATREGI/2007/1275/46, ATASCT/2007/479/46, ATREGI/2016/12/46 i ATASCT/2017/98/46, corresponents als grups aerogeneradors, la subestació La Señorita (30/132 kV), incloses les línies subterrànies de 30 kV, de connexió entre aquells i amb aquesta), i ATLINE/2007/731/46 i ATLINE/2016/1197/46, corresponents a la línia de 132 kV entre aquesta subestació i la de l'empresa distribuïdora (ST CH Cofrentes), incoats a aquest efecte pel servei territorial competent en matèria d'energia de la província de València.



Les instal·lacions de producció d'energia elèctrica per a la qual se sol·licita autorització s'executarà al terme municipal de Cofrentes (València), concretament dins del polígon format per les coordenades UTM, referides al fus 30, ETRS89, següents:



VÈRTEXS X Y

P1 659.965 4.347.584

P2 661.814 4.347.582

P3 661.814 4.343.944

P4 661.089 4.343.944

P5 661.089 4.344.971

P6 659.965 4.344.974







En relació amb l'evacuació del Parc Eòlic Cofrentes, aquesta es realitzarà des de la ST La Señorita 30/132 kV, a través de la línia aèria de simple circuit a 132 kV fins a la subestació transformadora CH Cofrentes.

Als efectes previstos en l'Acord de 26 de juliol de 2001, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els apartats segon i tercer de la part dispositiva de la Resolució de 25 de febrer de 2003 (DOGV 4449, 27.02.2003), del conseller d'Indústria, Comerç i Energia, sobre convocatòria per al desenvolupament i l'execució del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, i d'acord amb el que es disposa en els articles 44 i 53 de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana; en l'article 9 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'estableixen els procediments d'autorització d'instal·lacions de producció, transport i distribució d'energia elèctrica que són competència de la Generalitat; en l'article 36 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i l'article 144 del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica, han sigut objecte d'informació pública durant el termini de quaranta-cinc dies, els documents següents:



– El Pla especial per a l'ordenació dels nous aprofitaments eòlics de la zona 10, que afecta el municipi de Cofrentes.

– El Projecte del Parc Eòlic de Cofrentes amb les seues infraestructures energètiques d'evacuació (subestació i línia d'evacuació a 132 kV), així com la relació de béns i drets afectats.

– L'estudi d'impacte ambiental de la zona 10 nord per a la implantació del parc eòlic, subestació i de la línia d'evacuació.

en els mitjans següents:

· El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, del 2 de juny de 2017 (DOGV 8054).

· El Boletín Oficial de la Provincia de Valencia, del 9 de maig de 2017 (BOPV 87).

· El diari de premsa Levante El Mercantil Valenciano de València, de l'11 de maig de 2017.

Amb la mateixa finalitat i el mateix termini, el Servei Territorial d'Indústria i Energia de València va remetre a l'Ajuntament de Cofrentes, per a la seua exposició al tauler d'anuncis, la sol·licitud de reconeixement, en concret, d'utilitat pública de la instal·lació, juntament amb la relació concreta i individualitzada dels béns i drets afectats pel procediment d'expropiació forçosa del ple domini o per a la imposició de servitud de pas d'energia elèctrica, i li va requerir, una vegada finalitzat el període de publicitat, que li remetera diligència acreditativa de l'exposició, la qual consta en l'expedient.

Així mateix, els projectes han sigut exposats per a consulta pública en l'adreça electrònica següent https//www.indi.gva.es/web/energia/inicio, en castellà, i https//www.indi.gva.es/va/web/energia/inicio, en valencià, en l'apartat «Informació pública».

D'acord amb la documentació que hi ha en l'expedient, han sigut presentades dues al·legacions, amb el resultat que en síntesi es detalla:



– En una es posa de manifest per un dels dos propietaris reals de la parcel·la 23 del polígon 15 i núm. de projecte 10, i de la parcel·la 6 del polígon 16 i núm. projecte 13, que hi ha un error en la identificació de la persona que s'indica com a propietària en la relació de béns i drets afectats (RBDA) publicada l'11 de maig de 2017, i se sol·licita la seua correcció en l'esmentada RBDA. Així mateix, se sol·licita la correcció material d'un error en el número del document nacional d'identitat.

Traslladats els anteriors escrits a l'empresa sol·licitant, aquesta va contestar indicant que prenia nota de l'error en el document d'identitat i de les manifestacions de l'al·legant quant a la titularitat de les parcel·les afectades, per a la qual cosa serà sol·licitat a les persones esmentades, en el moment degut que acrediten justificadament el dret de propietat sobre les finques nomenades.

– En l'altra, formulada per la representant de la Coordinadora d'Estudis Eòlics del Comtat, en nom d'aquesta i del seu propi, amb data 01.06.2017 va formular al·legacions en el sentit de manifestar la seua disconformitat amb la modificació de l'aprovació provisional del Pla especial, avantprojecte del Parc Eòlic Cofrentes i l'estudi d'impacte ambiental.

En relació amb les qüestions de caràcter tecnicoenergètic, l'al·legant manifesta que de l'estudi d'impacte ambiental del Parc Eòlic Cofrentes es pot veure que el nombre d'hores equivalents d'aquest parc eòlic projectat és de 2.166 hores anuals, producció ridícula i injustificable si considerem el mal paisatgístic i mediambiental que es produirà per a tan poca energia produïda, establint la bibliografia tècnica actual un mínim de 3.200 hores anuals. Remeses les al·legacions al sol·licitant, aquest manifesta respecte a aquest assumpte, que aquella es confon en prendre una informació de la pàgina 32 de l'estudi d'impacte ambiental com si foren les dades del Parc Eòlic Cofrentes, sent la producció estimada de 160,43 GWh/any, que serien unes 3.210 hores equivalents, tal com es desprén de l'estudi de recurs eòlic que conté el Projecte d'execució del Parc Eòlic de Cofrentes, si bé, després de la modificació de l'abast del parc eòlic, presentat el 25 d'octubre de 2018, amb l'eliminació d'un aerogenerador, i augment de la potència unitària dels aerogeneradors, la producció estimada seria de 153,49 GWh/any, que serien unes 3.083 hores equivalents, tal com de nou queda justificat en l'apartat estudi de recurs eòlic contingut en el projecte d'execució del Parc Eòlic de Cofrentes de data octubre de 2018.



Per a la resta d'al·legacions, atés el caràcter mediambiental, i territorial i urbanístic han sigut considerades en la declaració ambiental i territorial estratègica del Pla especial i la declaració d'impacte ambiental del projecte per a l'ordenació de nous aprofitaments en la zona 10 del pla eòlic de la Comunitat Valenciana, acordada per la Comissió d'Avaluació Ambiental, en sessió celebrada el 13 de desembre de 2018 (accessibles a través de la web de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural https://eae.gva.es/documentos/00000132_ma.pdf i http://www.agroambient.gva.es/auto/seguimiento-expedients/València/COFRENTES/89-13-AIA/RESOLUCION/89 %2013 %20AIA%20DIA.pdf, respectivament), en l'Acord de 15 de febrer de 2019, del Consell, de modificació de l'Acord del Consell, de 26 de juliol de 2001, d'aprovació del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, per canvis en la delimitació de la zona 10 (DOGV 8490, 20.02.2019), i en la Resolució de 25 de març de 2019, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aprova definitivament el Pla especial per a l'ordenació de nous aprofitaments eòlics (Parc Eòlic Cofrentes) en la zona 10 del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana (accessible en l'adreça electrònica http://www.indi.gva.es/es/web/energia), als quals ens remetem per economia i per a evitar-ne reproduccions.



En tot cas, i com a valoració d'aquesta al·legació, ha d'indicar-se que des del punt de vista energètic la regulació sectorial no estableix un llindar mínim de nombre d'hores equivalents anuals de producció per a valorar l'atorgament o denegació, com a acte reglat, de l'autorització administrativa de centrals de tecnologia eòlica, sense perjudici que des de la perspectiva de l'avaluació de l'impacte ambiental, paisatgístic i territorial sí que s'ha valorat d'acord amb els criteris d'aplicació la viabilitat del projecte sol·licitat. A més, ha d'afegir-se que la present central elèctrica no està acollida a cap règim econòmic específic ni primada amb càrrec al sistema elèctric.

D'acord amb el procediment reglamentàriament establit, a fi que, en el termini de vint dies presentaren la seua conformitat o oposició a l'autorització sol·licitada i emeteren, si era procedent, els oportuns condicionats tècnics als projectes tècnics de la instal·lació, es va remetre separata d'aquests, referida a la corresponent part de la instal·lació, a les administracions, organismes i empreses de servei públic o d'interés general següents, els béns o drets a càrrec seu de les quals, puguen ser afectats per aquesta, amb el resultat que, en síntesi, es detalla:



– Servei Territorial d'Obres Públiques. En relació amb el Projecte d'execució del Parc Eòlic Cofrentes i la subestació ST La Señorita, i després d'aportar per part del promotor l'ampliació de documentació requerida pel Servei Territorial d'Obres Públiques, mitjançant un escrit de data 27 d'octubre de 2017, l'òrgan esmentat informa favorablement l'execució de les obres de l'esmentat projecte, i matisa que l'escrit esmentat no implica autorització per a la realització d'aquestes obres, les quals seran objecte de petició expressa per part de l'interessat.



Pel que fa al Projecte de la línia d'evacuació La Señorita - CH Cofrentes de tensió nominal 132 kV, el Servei Territorial d'Obres Públiques, mitjançant un escrit de data 20 de juny de 2017, informa favorablement, condicionant la instal·lació esmentada a l'abast del projecte presentat i a la sol·licitud d'autorització de l'obra que haurà de sol·licitar l'interessat. Traslladat a l'empresa interessada, aquesta manifesta la seua conformitat amb els escrits esmentats.

– Confederació Hidrogràfica del Xúquer. En relació amb el Projecte d'execució del Parc Eòlic Cofrentes, mitjançant un escrit de data 20 de juny de 2017, s'informa que pel que fa a la possible afecció de llits públics, s'haurà de respectar en tots els encreuaments l'altura mínima que es dedueix de les normes que a aquest efecte tinga dictada sobre aquest tipus de gàlibs per la regulació, tenint com a requisit previ i indispensable a la iniciació de les obres, l'obtenció de l'autorització de l'òrgan informant d'acord amb la legislació d'aigües vigent, així com, que tota autorització d'encreuament subterrani està subjecta a un cànon anual d'utilització del domini públic hidràulic. Traslladat a l'empresa promotora, contesta que presentarà la corresponent instància emplenada per a obtindre l'autorització indicada, aportant la documentació requerida.

– Iberdrola Distribución Eléctrica, SAU. En relació amb el Projecte de la línia d'evacuació La Señorita - CH Cofrentes de tensió nominal 132 kV, mitjançant un escrit de data 13 de juny de 2017, Iberdrola manifesta que si bé queda clarament reflectit en els plans aportats que sí que es compleixen les distàncies verticals de separació entre conductors, atesa l'orografia és necessari justificar documentalment les distàncies en les pitjors condicions de vent i temperatura, i recomanar allunyar el suport 14 de la perpendicular a l'eix de la línia de 132 kV. Remés l'escrit a la interessada, aquesta manifesta que en el projecte es justifica que es compleixen les distàncies de seguretat establides reglamentàriament, i presenta gran dificultat tècnica desplaçar el suport 14 a la vista de la situació topogràfica del terreny. No obstant això, si Iberdrola estimara necessari el seu desplaçament, s'analitzarà la viabilitat del canvi.



– No figura en l'expedient l'informe sol·licitat a l'Ajuntament de Cofrentes malgrat la reiteració efectuada pel servei territorial.



Dins del procediment de consultes disposat en la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana, s'han consultat les administracions públiques següents: Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Servei de Vida Silvestre, Direcció General de Turisme, Servei d'Infraestructura Verda i Paisatge, Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, Direcció General de Medi natural i Avaluació Ambiental, Direcció General de Cultura i Patrimoni, Direcció General d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, Ajuntament de Cofrentes, Servei d'Ordenació i Gestió Forestal, amb el resultat que es recull en les esmentades declaració ambiental i territorial estratègica del pla i declaració d'impacte ambiental del projecte per a l'ordenació de nous aprofitaments en la zona 10 del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana.

En data 19 de desembre de 2018, es va emetre declaració ambiental i territorial estratègica favorable (DATE), emesa per la Comissió d'Avaluació Ambiental, a les modificacions del PECV de l'emplaçament denominat Relleus nord del Xúquer, propostes en el Pla especial per a nous aprofitaments de la zona 10 i el Pla especial corresponent al projecte d'execució del Parc Eòlic de Cofrentes (versió 2018), per considerar que no tindrà efectes significatius sempre que s'ajuste als condicionants assenyalats (publicada en el DOGV 8516, de data 28.03.2019 i accessible en https://eae.gva.es/documentos/00000132_ma.pdf). (Expedient 124/09-EAE)

Mitjançant l'Acord de 15 de febrer de 2019, del Consell, de modificació de l'Acord del Consell, de 26 de juliol de 2001, d'aprovació del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, es van aprovar canvis en la delimitació de la zona 10, així com l'aptitud de determinades zones dins d'aquesta per a albergar instal·lacions eòliques (DOGV 8490, de data 20.02.2019).

En data 27 de febrer de 2019, la Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental va emetre una declaració d'impacte ambiental favorable (DIA) del projecte objecte de la present resolució, en la qual s'estima acceptable, des del punt de vista ambiental el projecte d'execució del Parc Eòlic Cofrentes i la línia aèria d'evacuació, previstos en el terme municipal de Cofrentes, promogut per Enerfín Sociedad de Energía, SL, sempre que s'ajuste al projecte i a la documentació ambiental que l'acompanya, especialment a les mesures protectores i correctores, i en allò que no contradiguen els condicionants de l'apartat segon i sense perjudici de les autoritzacions sectorials que li siguen aplicables, amb correcció d'error material de data 5 de març de 2019 (accessible en http://www.agroambient.gva.es/auto/seguimiento-expedientes/valencia/cofrentes/89-13-aia/resolucion/89 %2013 %20AIA%20DIA.pdf). (Expedient 89/13-AIA).



Mitjançant la Resolució de 25 de març de 2019, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, es va aprovar definitivament el Pla especial per a l'ordenació de nous aprofitaments eòlics (Parc Eòlic Cofrentes) en la zona 10 del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana.

A petició conjunta formulada el passat 1 de març de 2019 per Parque Eólico de Cofrentes, SLU, i Enerfín Sociedad de Energía, SLU, s'ha autoritzat, amb data 16 d'abril, la transmissió a favor de la primera dels drets que té la segona per al desenvolupament de 50 MW de parcs eòlics derivats de la Resolució de 25 de febrer de 2003, del conseller d'Indústria, Comerç i Energia, sobre convocatòria per al desenvolupament i l'execució del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana (DOGV 4449, del 27.02.2003), per la qual cosa les sol·licituds involucrades en la present resolució corresponen a Parque Eólico de Cofrentes, SLU.



Mitjançant un escrit rebut per l'interessat el 26 de març de 2019, se li va donar tràmit d'audiència a l'afectat per la modificació presentada per Enerfín, amb data 29 de novembre de 2018, de la relació concreta i individualitzada de béns i drets que es consideren de necessària expropiació afectats per la implantació del Parc Eòlic Cofrentes i la subestació ST La Señorita, i que no disposa d'acord amb l'empresa. No consta que s'hi hagen presentat al·legacions.

Finalment, i d'acord amb el previst en l'article 9 de les Normes del PECV, amb aquesta mateixa data i per aquest mateix òrgan s'ha aprovat el Pla energètic corresponent als nous aprofitaments eòlics de l'àrea nord de la zona 10 del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV) que comprén el parc eòlic objecte de la present resolució.



La necessitat d'aquesta instal·lació de producció d'energia elèctrica a partir d'energies renovables, com a requisit previ a justificar pel sol·licitant, i a avaluar per l'òrgan competent per a la seua autorització ve determinada per la seua contribució al compliment dels objectius energètics i mediambientals, regionals i nacionals, relatius al major aprofitament dels recursos energètics locals, a l'augment del nivell d'autoproveïment i l'eliminació de les emissions atmosfèriques procedents de centrals de generació elèctrica convencional equivalents a les interessades en aquest procediment, compromisos que han sigut objecte d'una revisió ambiciosa per la regulació i planificació comunitària, estatal i autonòmica en els últims mesos.

D'altra banda, ha d'entendre's que la instal·lació no generarà incidències negatives en el sistema, tenint en consideració que la instal·lació en qüestió, compta amb els drets d'accés i connexió a la xarxa de distribució atorgats el 24 d'abril de 2015, a través de la subestació CH Cofrentes (posició de línia en 132 kV), la qual cosa queda acreditada mitjançant l'escrit de data 15 de novembre de 2018 d'Iberdrola Distribución Eléctrica, SAU, titular del punt de connexió, mitjançant el qual manifesta la vigència del punt de connexió del Parc Eòlic Cofrentes. Així mateix, consta la comunicació de l'operador del sistema (OS), de 22 d'octubre de 2014, d'acceptabilitat des de la perspectiva de la xarxa de transport per a l'accés a les xarxes de distribució de diverses instal·lacions de producció, entre les quals està la relativa a la present resolució, a connectar en el nus de distribució de la subestació transformadora CH Cofrentes, subjacent o amb influència en el nus de 400 kV de Catadau. En aquesta comunicació l'OS informa que en l'àmbit nodal de Catadau i en l'àmbit zonal corresponent, el Parc Eòlic Cofrentes resulta viable d'acord amb l'escenari i els condicionants reflectits en aquesta comunicació.

Consta en l'expedient la garantia econòmica depositada per Parque Eólico Cofrentes, SLU, en virtut de l'article 66 bis del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica.



Fonaments de dret

Mitjançant l'Acord de 26 de juliol de 2001, del Consell, es va aprovar el Pla eòlic de la Comunitat Valenciana (DOGV 4.054, del dia 31.07.2001), amb la naturalesa de pla d'acció territorial de caràcter sectorial dels regulats en la Llei 6/1989, de 7 de juliol, de la Generalitat Valenciana, d'ordenació del territori de la Comunitat Valenciana, i en el Decret 201/1998, de 15 de desembre, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de planejament de la Comunitat Valenciana, a fi de regular la instal·lació de parcs eòlics en les zones qualificades com a aptes (amb o sense prescripcions) per a aquesta fi, de conformitat amb el que s'estableix en les normes sobre classificació del territori de la Comunitat Valenciana en aquest pla.

La instrucció i resolució del present procediment administratiu correspon a la Generalitat Valenciana, en estar la instal·lació elèctrica objecte d'aquest radicada íntegrament en territori de la Comunitat Valenciana, i no estar enquadrada en les previstes en l'article 3.13 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, que són competència de l'Administració general de l'Estat.

D'acord amb l'article 8 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat (DOGV 7560, de 30.06.2015), les competències en matèria d'energia estan atribuïdes a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i correspon a la persona titular d'aquest departament del Consell atorgar l'autorització administrativa de conformitat amb l'article 9 de les Normes del PECV. Tot això, sense perjudici de la delegació d'atribucions fetes per aquesta, quant a aquesta matèria, en la persona titular del centre directiu competent en matèria d'indústria i energia segons l'apartat cinqué de la Resolució de 21 de març, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es deleguen atribucions en determinats òrgans i unitats administratives de la Conselleria. (DOGV 8262, 27.03.2018).

D'acord amb l'article 21.5 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, formaran part de la instal·lació de producció les seues infraestructures d'evacuació, que inclouen la connexió amb la xarxa de transport o de distribució, i si escau, la transformació d'energia elèctrica.

D'acord amb l'article 53.1 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, i l'article 7 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, la construcció de les instal·lacions de producció d'energia elèctrica requereix autorització administrativa prèvia i autorització administrativa de construcció, i se'n podrà efectuar la tramitació i resolució de manera consecutiva, coetània o conjunta.

D'acord amb l'incís a) de l'article 3 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, la instal·lació està classificada dins del grup primer.

Per a les sol·licituds d'autorització administrativa prèvia i autorització administrativa de construcció és aplicable el capítol II del Decret 88/2005, de 29 d'abril, per estar classificada la instal·lació elèctrica objecte del present procediment dins del grup primer.

D'acord amb l'article 54 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, les instal·lacions de generació d'energia elèctrica es declaren, amb caràcter general, d'utilitat pública, als efectes d'expropiació forçosa dels béns i drets necessaris per al seu establiment i de la imposició i l'exercici de la servitud de pas. D'acord amb l'article 55.1 d'aquesta norma legal, les empreses interessades poden sol·licitar el reconeixement, en concret, de la utilitat pública de les seues instal·lacions, i per a això hauran d'incloure una relació concreta i individualitzada dels béns o drets que consideren de necessària expropiació.

Per a la sol·licitud de declaració d'utilitat pública, en concret, de la instal·lació a executar són aplicable el procediment i les disposicions contingudes en el capítol V del títol VII del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, d'acord amb el que preveu la disposició addicional primera del Decret 88/2005, de 29 d'abril.

En virtut del que s'ha disposat en l'article 57 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, i en el que resulte d'aplicació de l'article 162.3 del Reial decret 1955/2000, la servitud de pas aeri comprén, a més del vol sobre el predi servent, l'establiment de pals, torres o suports fixos per a la sustentació de cables conductors d'energia; tot això, incrementat en les distàncies de seguretat que reglamentàriament s'establisquen. Per a la servitud de pas subterrani comprén l'ocupació del subsòl pels cables conductors, a la profunditat i amb les altres característiques que assenyale la legislació urbanística aplicable. En tots dos casos comprendran igualment el dret de pas o accés i l'ocupació temporal de terrenys o altres béns necessaris per a construcció, vigilància, conservació i reparació de les corresponents instal·lacions.



De conformitat amb l'article 151 del Reial decret 1955/2000, els acords convinguts lliurement pels titulars dels béns o drets considerats de necessària expropiació i el sol·licitant de la declaració d'utilitat pública adquiriran la naturalesa i els efectes previstos en l'article 24 de la Llei d'expropiació forçosa en el moment de declarar-se la utilitat pública de la instal·lació, i es tant, la corresponent conclusió de l'expedient expropiatori. En aquests supòsits, el beneficiari de la declaració d'utilitat pública podrà, si escau, sol·licitar de l'autoritat competent l'aplicació del mecanisme establit en l'article 59 del Reglament d'expropiació forçosa.



D'acord amb el que es disposa en l'article 53.4 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, article 131 del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, i l'article 8 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, els sol·licitants d'autoritzacions d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica han d'acreditar la seua capacitat legal, tècnica i economicofinancera exigible per a la realització de cadascun dels projectes que presenten; tot això, sense perjudici del que es preveu en aquest últim en relació amb l'exempció d'acreditació d'aquestes capacitats que, potestativament, puga atorgar l'Administració per als qui ja exercisquen l'activitat.

D'acord amb l'article 3 del Reial decret 413/2014, de 6 de juny, pel qual es regula l'activitat de producció d'energia elèctrica a partir de fonts d'energia renovables, cogeneració i residus, en el cas d'instal·lacions eòliques la potència instal·lada serà quan la instal·lació estiga configurada per diversos motors, turbines o alternadors en paral·lel, la menor de les sumes de les potències de les plaques de característiques dels motors, turbines o alternadors que estiguen en paral·lel.



D'acord amb l'article 7 del Reial decret 413/2014, es defineix agrupació al conjunt d'instal·lacions que es connecten en un mateix punt de la xarxa de distribució o transport, o que disposen de línia o transformador d'evacuació comuna, tenint en compte un únic punt de la xarxa de distribució o transport, una subestació o un centre de transformació. La potència instal·lada d'una agrupació serà la suma de les potències instal·lades de les instal·lacions unitàries que la integren.

De conformitat amb l'article 7.1 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana d'impacte ambiental, la instal·lació objecte del present procediment constitueix un projecte sotmés a avaluació d'impacte ambiental, en quedar inclòs en el grup 3, apartat i de l'annex I, de l'esmentada llei, per a la qual cosa s'observarà el tràmit d'avaluació d'impacte ambiental ordinària previst en la secció 1a del capítol 2 del títol II d'aquesta.

D'acord amb l'apartat 2.A.4) de l'article 5 del Decret 88/2005, de 29 de novembre, en la sol·licitud d'autorització administrativa prèvia ha de justificar-se la necessitat de la instal·lació i que aquesta no genera incidències negatives en el sistema.

D'acord amb el que s'estableix en l'article 130.1 del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, els projectes d'execució d'instal·lacions elèctriques sotmesos a aprovació hauran d'elaborar-se d'acord amb els reglaments tècnics en la matèria; en aquest cas, el Reial decret 223/2008, de 15 de febrer, pel qual s'aproven el Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en línies elèctriques d'alta tensió i les seues instruccions tècniques complementàries ITC-LAT 01 a 09, i especialment, la seua instrucció tècnica complementària ITC-LAT 07, Línies aèries amb conductors nus, així com el Reial decret 337/2014, de 9 de maig, pel qual s'aproven el Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en instal·lacions elèctriques d'alta tensió i les seues instruccions tècniques complementàries.

En virtut de l'article 66 bis del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica, per a les instal·lacions de producció, el sol·licitant, abans de realitzar la sol·licitud d'accés a la xarxa de distribució haurà de presentar, davant l'òrgan competent per a atorgar l'autorització de la instal·lació, resguard acreditatiu d'haver depositat una garantia econòmica, imprescindible per a la iniciació dels procediments de connexió i accés a la xarxa de distribució per part del gestor de la xarxa de distribució, que serà cancel·lada quan el peticionari obtinga l'autorització d'explotació definitiva de la instal·lació.

D'acord amb l'article 36 del Reial decret 413/2014, de 6 de juny, per a l'obtenció de l'autorització de la instal·lació, serà un requisit previ indispensable l'obtenció dels permisos d'accés i connexió a les xarxes de transport o distribució corresponents per la totalitat de la potència de la instal·lació.

D'acord amb el que s'estableix en la disposició transitòria única, punt 2, els procediments administratius en tràmit d'instal·lacions eòliques derivats de les convocatòries esmentades es resoldran d'acord amb aquestes, sense perjudici que les persones titulars puguen desistir d'aquells.

En compliment de l'article 17 de les Normes del PECV s'exigirà una fiança a fi de garantir el correcte desenvolupament i fidel compliment de les mesures correctores contingudes en la declaració d'impacte ambiental, i fins i tot, garantir la correcta reposició a l'estat original del mitjà, en cas de desmantellament del parc, bé es produïsca aquest per transcurs del termini o de forma anticipada, del 2 % per a garantir el compliment del Pla de vigilància ambiental i el desmantellament, si escau, de les instal·lacions, en el moment que s'expedisca l'autorització d'explotació de la instal·lació.

Se seguiran les determinacions establides en el capítol IV de les Normes del PECV referents a la minimització de l'impacte ambiental i el Pla de vigilància ambiental.

El Pla especial per a l'ordenació de nous aprofitaments eòlics (Parc Eòlic Cofrentes) en la zona 10 del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana aprovat per Resolució, de 25 de març de 2019, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, constitueix la regulació territorial i urbanística d'aplicació als projectes d'execució presentats per a autorització administrativa de construcció.



En consideració de l'anterior, complits els requisits i els procediments legals i reglamentaris establits en la legislació vigent aplicable, resolc:



Primer

Atorgar a Parque Eólico Cofrentes, SLU, autorització administrativa prèvia a la instal·lació de producció d'energia elèctrica de tecnologia eòlica de 49,79 MW de potència nominal, denominada Parc Eòlic Cofrentes, incloses les seues infraestructures elèctriques d'evacuació consistents en la subestació transformadora elevadora de 30/132 kV, denominada ST La Señorita i la línia elèctrica aèria, de simple circuit, denominada La Señorita – CH Cofrentes, de tensió nominal 132 kV, a situar en el municipi de Cofrentes, província de València, amb l'abast que es relaciona a continuació:

Expedients ATREGI/2007/1275/46, ATASCT/2007/479/46 i ATREGI/2016/12/46, i ATLINE/2007/731/46 i ATLINE/2016/1197/46.

Parc Eòlic Cofrentes:

– Emplaçament: terme municipal de Cofrentes.

– Potència total: 49,79 MW.

– Nre. d'aerogeneradors: 13 unitats.

– Potència unitària: 3,83 MW.

– Producció neta estimada: 153,49 GWh/any.

– Hores equivalents estimades: 3.083 hores.



Característiques generals dels aerogeneradors

Model GE-137 General Electric

Potència unitària 3,83 MW

Altura de boixa 111,5 m

Nombre de pales 3

Diàmetre de rotor 137 m

Àrea agranada 14.741 m²

Torre Tubular troncocònica de 111,5 m d'altura

Fonamentació Llosa de formigó de base circular de 20,50 m de diàmetre.

Característiques generals del centre de transformació de l'aerogenerador

Ubicació A l'interior del fust de cada aerogenerador

Tipus de màquina Trifàsica

Aïllament i refrigerant Sec encapsulat

Refrigeració ONAF

Potència assignada 4.779 kVA

Freqüència 50/60 Hz

Tensió primària 30 kV

Tensió secundària 690 V

Connexió màquina Triangle/estrela – Dyn 11

Cel·les de protecció Compactes de tipus monobloc de tensió nominal d'aïllament de 36 kV, amb aïllament en SF6.

Xarxa de terres En tots els centres de transformació segons projecte







– Coordenades UTM dels aerogeneradors:



AG núm COORDENADES UTM

(FUS 30, ETRS89)

X Y Z

CO_01 660330 4347095 776

CO_02 660146 4346728 758

CO_03 660072 4346355 743

CO_04 660392 4345185 769

CO_05 660571 4344860 770

CO_06 661275 4347244 707

CO_07 661100 4346873 739

CO_08 661055 4346068 781

CO_09 661242 4345701 794

CO_10 661303 4345259 784

CO_11 661457 4344646 779

CO_12 661451 4344236 791

CO_13 661284 4343861 790





– Torre anemomètrica metàl·lica, de gelosia, autoportant, de 111,5 m d'altura.



COORDENADES UTM

(FUS 30, ETRS89)

X Y

Torre anemomètrica 659862 4346611





– Adequació d'amplària i ferm de camins existents d'accés al parc eòlic amb una longitud de 1.275 metres.

– Nova construcció de camins d'accés al parc eòlic amb una longitud de 4.517 metres.

– Xarxa de mitjana tensió de 30 kV subterrània, de quatre circuits conformada per: 2.005 metres de terna de cable sec unipolar RHZ1 18/30 kV de 1x95 mm², 7.485 metres de terna de cable sec unipolar RHZ1 18/30 kV de 1x240 mm² i 600 metres de terna de cable sec unipolar RHZ1 18/30 kV de 1x630 mm², entre aerogeneradors i subestació.



– Xarxa de baixa tensió i de control, entre aerogeneradors, torre anemomètrica, edifici de control i subestació.

– Edifici de control, per a la gestió i control de tots els paràmetres generats al parc i la subestació, alimentat elèctricament a través d'un centre de transformació de 30/0,4 kV i 100 kVA des de la xarxa pròpia de mitjana tensió del parc eòlic, i dotat amb un grup electrogen de 10 kW de potència, instal·lat en el mateix edifici, en recinte independent.





COORDENADES UTM

(FUS 30, ETRS89)

X Y

Edifici de control 660535 4345682







ST La Señorita 30/132 kV:

Subestació elèctrica transformadora del Parc Eòlic Cofrentes, denominada ST La Señorita, situada en:



COORDENADES UTM

(FUS 30, ETRS89)

X Y

ST La Señorita 661209 4344832







Dotada de:

– Un sistema elèctric de 132 kV d'intempèrie compost per:

· Una (1) posició conjunta de línia-transformador de potència equipada amb interruptor de SF6, i seccionadors.

· Una (1) mesura de tensió.

· Una (1) mesura d'intensitat.

– Un (1) transformador de potència d'intempèrie, denominat T-1, de 45/55 MVA i relació 132/30 kV, en bany d'oli amb refrigeració natural (ONAN) i forçada (ONAF), proveït de canviador de preses en càrrega en el costat d'alta tensió i grup de connexió YNd11. Disposaran de la seua corresponent reactància trifàsica de posada a terra de 500 A i 30 s, d'intempèrie.

– Un sistema elèctric de 30 kV en instal·lació blindada d'interior, amb envolupant metàl·lica i aïllament per a 36 kV en SF6, amb una configuració de simple barra (SB), amb la composició següent:

· Quatre (4) posicions de línia equipades amb interruptor de SF6.

· Una (1) posició de transformador de potència amb interruptor de SF6, per al T-1.

· Una (1) posició de serveis auxiliars amb interruptor per al TSAux.



· Una (1) posició de protecció de reactància de posada a terra, equipada amb interruptor de SF6.

· Una (1) mesura de tensió en barra.

– Un (1) transformador trifàsic de serveis auxiliars (denominat TSAux), de tipus sec encapsulat, per al subministrament en corrent altern dels equips i serveis propis de la subestació, de 100 kVA de potència i relació de transformació 30/0,40-0,23 kV.

– Un (1) edifici d'una sola planta per a l'explotació i control de la subestació, distribuït en quatre sales per a albergar el transformador de serveis auxiliars, el sistema de 30 kV, els armaris de protecció, comunicacions i serveis auxiliars de c. c. i c.a. i el grup electrogen de 50 kVA.





Línia aèria de simple circuit, La Señorita – CH Cofrentes de tensió nominal 132 kV



Recorregut aeri

Tipus d'instal·lació Línia elèctrica aèria

Grup (segons el Decret 88/2005) Primer

Categoria (segons el Reial decret 223/2008) Primera

Sistema Corrent altern trifàsic

Freqüència (Hz) 50

Tensió nominal (kV eficaç) 132

Tensió més elevada de la xarxa (kV eficaç) 145

Zona A i B (per a càlculs es pren zona B)

Longitud total (m) 3.446

Municipi afectat Cofrentes

Província afectada València

Origen instal·lació Pòrtic ST La Señorita

Final instal·lació Pòrtic ST CH Cofrentes

Nre. de circuits 1

Configuració fases circuit Portell i capa

Nre. de conductors per fase 1 (simplex)

Potència màxima de transport (MVA x circuit) 126

Tipus de conductor de fase LA-280 SIMPLEX (HAWK)

Material conductor de fase Alumini – Acer

Secció total conductor de fase (mm²) 281,1

Tipus de conductor de terra-òptic: OPGW 14-24

Material conductor de terra Acer galvanitzat

Diàmetre aparent conductor de terra-òptic (mm) 14

Tipus d'aïllador Composite

Tensió suportada a freqüència

industrial sota pluja (50 Hz)

(kV eficaç) 350

Tensió suportada a impuls tipus rac 1,2/50 s (kV cresta) 650

Nre. total de nous suports línia 16

Tipus de suports (i nre. de cada tipus) AGR-21000 20 S1552 (1), AG-3000 27 S1451 (1), AGR-12000 23 S1772 (1), AGR-9000 20 S1672 (1), AG-9000 18 S1672 (1), AGR-12000 16 S1772 (1), AG-3000 25 S1451 (1), AGR-9000 16 S1672 (2), AGR-9000 30 S1672 (1), AGR-12000 30 S1772 (1), AGR-3000 30 S1451 (1), AG-9000 20 S1672 (1), HAR-9000 11 E (1), HAR-9000 18 E (1) i

AGR-21000 18 E(1)

Forma dels suports Fust amb cap prismàtic, cos i trams de base troncopiramidals amb gelosia doble alternada en els muntants, cúpula per a cable de terra, i base per a fonamentacions tetrabloc (potes separades) o monobloc segons suport.

Material dels suports Metàl·lics de gelosia de perfils angulars amb unions caragolades.

Fonamentació De tipus fraccionada (tetrabloc) o monobloc, de formigó en massa, segons dimensions de projecte.

Presa de terra En tots els suports, segons projecte.





El pressupost total d'execució material del projecte de la instal·lació objecte de la present autorització és, pel que fa al Parc Eòlic Cofrentes i la subestació ST La Señorita de quaranta-huit milions tres-cents nou mil sis-cents catorze euros amb setze cèntims (48.309.614,16 €), i pel que fa a la línia aèria d'evacuació de 132 kV La Señorita – CH Cofrentes, de quatre-cents trenta-sis mil huit-cents trenta-dos euros amb cinc cèntims (436.832,05 €).



De conformitat amb l'article 21.3 de la Llei 54/1997, de 27 de novembre, del sector elèctric, i l'article 6.4 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'estableixen els procediments d'autorització d'instal·lacions de producció, transport i distribució d'energia elèctrica que són competència de la Generalitat, aquesta autorització s'atorga, sense perjudici de les concessions, autoritzacions, llicències i permisos, tant públiques com privades, que siguen necessàries obtindre per part de Parque Eólico Cofrentes, SLU, d'acord amb altres disposicions que resulten aplicables, i especialment les relatives a l'ordenació del territori i al medi ambient.

D'acord amb el que es disposa en el punt primer de la declaració d'impacte ambiental formulada amb data del 27 de febrer de 2019, per la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental de la de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, addicionalment a les previsions del projecte, l'estudi d'impacte ambiental, i altres documents que hi ha en l'expedient, s'inclouran els condicionants de l'apartat segon de la declaració d'impacte ambiental, amb correcció d'error material de data 5 de març de 2019 (disponibles en http://www.agroambient.gva.es/es/web/evaluacion-ambiental/seguimiento-de-expedientes1).

El titular de la present autorització tindrà els drets, deures i obligacions recollits en el títol IV de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric i el seu desenvolupament reglamentari. En tot cas, Parque Eólico Cofrentes, SLU, haurà d'observar els preceptes, mesures i condicions que s'establisquen en la legislació aplicable a cada moment a l'activitat de producció d'energia elèctrica.

L'incompliment de les condicions i els requisits establits en la present autorització o la variació substancial dels pressupostos que han determinat el seu atorgament podran originar-ne la revocació.



Segon

Atorgar autorització administrativa de construcció de les instal·lacions detallades en el projecte d'execució del Parc Eòlic Cofrentes i la subestació transformadora elevadora de 30/132 kV, denominada ST La Señorita, de data octubre de 2018, signat per una persona tècnica competent i acompanyat de la declaració responsable d'aquesta de data 24 d'octubre de 2018, i el projecte d'execució de la línia aèria d'evacuació de simple circuit denominada La Señorita – CH Cofrentes de tensió nominal 132 kV, de data maig de 2016, signat per una persona tècnica competent i acompanyat de la declaració responsable d'aquesta de data 9 d'agost de 2016, i habilitar Parque Eólico Cofrentes, SLU, a la construcció de la instal·lació interessada complint els requisits tècnics exigibles i d'acord amb les condicions següents:



1. La instal·lació elèctrica haurà d'executar-se segons els projectes presentats i amb els condicionats tècnics establits per les administracions, organismes i empreses de servei públic o d'interés general afectats per la present instal·lació i que han sigut acceptats pel titular d'aquesta. En cas que fora necessari introduir modificacions respecte de la documentació presentada i autoritzada, el titular de la present resolució haurà de sol·licitar prèviament a l'òrgan substantiu la corresponent autorització.

2. La instal·lació a executar haurà de complir el que s'estableix en el Reial decret 223/2008, de 15 de febrer, pel qual s'aproven el Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en línies elèctriques d'alta tensió i les seues instruccions tècniques complementàries ITC-LAT 01 a 09, i en el Reial decret 337/2014, de 9 de maig, pel qual s'aproven el Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en instal·lacions elèctriques d'alta tensió i les seues instruccions tècniques complementàries ITC-RAT 01 a 23.

3. El termini d'execució de la instal·lació serà de dotze (12) mesos des de l'endemà de la seua notificació. No obstant això, amb anterioritat a la seua finalització se'n podrà sol·licitar una ampliació concreta mitjançant una sol·licitud motivada davant l'òrgan substantiu, adjuntat-hi a aquest efecte la documentació justificativa de la demora i del cronograma de treballs previstos per al nou termini sol·licitat, tenint en compte la vigència dels permisos d'accés i connexió.

4. Als efectes previstos en l'article 43.1 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, Parque Eólico Cofrentes, SLU, comunicarà a l'òrgan ambiental la data de començament d'execució del present projecte autoritzat.

5. El titular de la present resolució estarà obligat a comunicar per escrit amb l'adequada diligència les incidències dignes d'esment que es produïsquen durant l'execució, tant a la Direcció General d'Indústria i Energia com al Servei Territorial d'Indústria i Energia de València.



6. Així mateix, el titular de la present resolució estarà obligat a complir els deures i les obligacions derivats de la legislació de prevenció de riscos laborals vigent durant la construcció.

7. Sense perjudici d'allò previst en l'article 12.4 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, personal tècnic en la matèria adscrit a la Direcció General d'Indústria i Energia o del Servei Territorial d'Indústria i Energia de València podrà realitzar les comprovacions i les proves que es consideren necessàries durant les obres i quan finalitzen aquestes en relació amb l'adequació d'aquesta a la documentació tècnica presentada i al compliment de la legislació vigent i de les condicions d'aquesta resolució.

8. Finalitzades les obres de construcció de la instal·lació, Parque Eólico Cofrentes, SLU, en el termini màxim de deu dies hàbils ho comunicarà al Servei Territorial d'Indústria i Energia de València, a l'efecte de sol·licitud de l'autorització d'explotació prevista en l'article 12 del Decret 88/2005, de 29 d'abril. A aquesta comunicació s'adjuntarà un certificat de direcció i final d'obra, subscrit per una persona facultativa competent, que acredite que és conforme als reglaments tècnics en la matèria, segons s'estableix en la normativa vigent per als projectes d'instal·lacions elèctriques i igualment respecte a la present autorització administrativa i autorització de construcció. Quan aquest certificat de direcció i final d'obra no estiga visat pel corresponent col·legi professional, s'acompanyarà de l'oportuna declaració responsable d'acord amb allò que s'ha indicat en la Resolució de 22 d'octubre de 2010, de la Direcció General d'Energia, publicada en el DOGV núm. 6389, de data 3 de novembre de 2010.



Juntament amb aquesta documentació presentarà, en suport electrònic, la cartografia georefenciada de la totalitat de les infraestructures del parc i del sistema d'evacuació construït, a més de la requerida pels reglaments tècnics i tot altra normativa que li aplique.

Així mateix, presentarà la documentació que justifique el compliment dels compromisos adquirits per l'empresa promotora, i també les obligacions i els condicionants establits en aquesta resolució.



9. L'autorització d'explotació s'atorgarà després de la comprovació prèvia del compliment dels compromisos adquirits per l'empresa promotora, i també de les obligacions i els condicionants establits en aquesta resolució. Una vegada atorgada l'autorització d'explotació de la instal·lació interessada en el present procediment, en el termini màxim de 10 dies, el Servei Territorial d'Indústria i Energia de València ho comunicarà a la Direcció General d'Indústria i Energia, així com a l'òrgan ambiental, als efectes de l'article 52 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, en nom de l'òrgan substantiu.

10. En el moment que s'expedisca l'autorització d'explotació, el titular de la instal·lació constituirà una garantia per valor de nou-cents setanta-quatre mil nou-cents vint-i-huit euros amb noranta-dos cèntims (974.928,92 €), corresponent a l'import del dos per cent (2 %) del pressupost total de les instal·lacions afectades que figuren en la present resolució, a fi de garantir el correcte desenvolupament i fidel compliment de les mesures correctores contingudes en la declaració d'impacte ambiental, així com el compliment de les seues obligacions en relació amb el Pla de vigilància ambiental i, fins i tot, garantir la correcta reposició en estat original del mitjà, en cas de desmantellament del parc, bé es produïsca aquest per transcurs del termini o de manera anticipada, d'acord amb el que assenyala l'article 17 de les Normes del PECV.



Aquesta fiança es constituirà a favor de la Direcció General d'Indústria i Energia en la Tresoreria de l'Agència Tributària Valenciana (ATV) de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, de conformitat amb l'Ordre de 14 de febrer de 1986 i l'Ordre de 16 de desembre de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual es regula el procediment de constitució i devolució de fiances, i se'n presentarà davant la Direcció General d'Indústria i Energia el resguard acreditatiu en un termini no superior a 10 dies des de la notificació de l'autorització d'explotació.

La fiança serà retornada al titular de la present autorització, després de la sol·licitud prèvia, una vegada que l'interessat justifique el compliment de les obligacions derivades de la present autorització.

11. El titular de la present resolució ha de complir les obligacions i càrregues que s'especifiquen en el Pla energètic, aprovat per resolució d'aquest mateix òrgan i data, corresponent als nous aprofitaments eòlics de l'àrea nord de la zona 10 del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV).

12. Tal com es recull en l'indicat Pla energètic, i de conformitat amb el que es disposa en l'article 48 de la Llei 10/2006, de 26 de desembre, de mesures fiscals, de gestió financera i administrativa i d'organització de la Generalitat, en la redacció que en fa la Llei 7/2014, de 22 de desembre, el titular de la present autorització està obligat a la realització de les aportacions al fons de compensació destinat als municipis, mancomunitats de municipis i consorcis, previstos en la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, inclosos en l'àmbit d'afecció d'alguna de les zones aptes per a albergar instal·lacions eòliques. Aquestes aportacions es realitzaran d'acord amb el règim jurídic previst en l'article 48 esmentat.



13. El titular de la present autorització haurà de complir el que s'estableix en el capítol IV de les Normes del PECV referents a la minimització de l'impacte ambiental i el Pla de vigilància ambiental, durant totes les fases d'execució i explotació de les instal·lacions, i remetre els informes justificatius pertinents.

14. L'òrgan substantiu, després del tràmit previ de l'oportú procediment, deixarà sense efecte la present autorització en qualsevol moment en què observe l'incompliment o inobservança de les condicions imposades en ella.



Tercer

Declarar, en concret, la utilitat pública per a l'establiment del Parc Eòlic Cofrentes, de la subestació elèctrica ST La Señorita, i de la línia aèria d'evacuació de simple circuit La Señorita – CH Cofrentes, de tensió nominal 132 kV, autoritzades en el punt primer de la present resolució, que es concreta en una afecció a les finques particulars, incloses en la relació de l'annex I de la present resolució, amb l'abast i els efectes previstos en el títol IX de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, i de les seccions 2a i 3a del capítol V del títol VII del Reial decret 1955/2000.

Aquesta declaració porta implícita, en tot cas, la necessitat d'ocupació dels béns o d'adquisició dels drets afectats i n'implicarà la urgent ocupació als efectes de l'article 52 de la Llei, de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i Parque Eólico Cofrentes, SLU, adquirirà la condició de beneficiari en l'expedient expropiatori.



Igualment, porta implícita l'autorització per a l'establiment o pas de la instal·lació elèctrica sobre terrenys de domini, ús o servei públic o patrimonials de l'Estat, o de les comunitats autònomes, o d'ús públic, propis o comunals de la província o municipi, obres i serveis d'aquests i zones de servitud pública.



Quart

Ordenar:

– La publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Boletín Oficial de la Provincia de Valencia.

– La publicació de la present resolució en el Boletín Oficial del Estado, a l'efecte de notificació de la present resolució, quan els interessats siguen desconeguts, s'ignore el lloc de la notificació o bé, intentada aquesta, no s'haguera pogut practicar; tot això, d'acord amb el que determina l'article 44 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



– La notificació de la present resolució a Parque Eólico Cofrentes, SLU, i a totes les administracions o organismes públics i empreses del servei públic o serveis d'interés general que han intervingut, o pogut intervindre, en el procediment d'autorització, i les que han emés, o hagueren d'haver emés, condicionat tècnic al projecte d'execució, i les que van informar, o hagueren d'haver informat, durant la tramitació de la declaració, en concret, de la utilitat pública als titulars de béns i drets afectats, així com a la resta d'interessats en l'expedient, d'acord amb el que es preveu en l'article 52 de la Llei, de 16 de desembre de 1954, d'expropiació forçosa.

El contingut íntegre de la documentació corresponent al Parc Eòlic Cofrentes està disponible en l'apartat «Informació pública» en l'adreça electrònica http://www.indi.gva.es/va/web/energia, en valencià, i http://www.indi.gva.es/es/web/energia, en castellà.



Tot això, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10 i 11.3 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'estableixen els procediments d'autorització d'instal·lacions de producció, transport i distribució d'energia elèctrica que són competència de la Generalitat, i en l'article 148.2 del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica.

La present resolució és definitiva en la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que s'estableix en l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant aquesta Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació o publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; tot això, sense perjudici que es puga exercitar qualsevol altre recurs o acció que es considere oportú.



València, 17 d'abril de 2019.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, p. d. (ap. 5, R 21.03.2018, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball; DOGV 8262, 27.03.2018), la directora general d'Indústria i Energia: Maria Empar Martínez Bonafé.







ANNEX I



Relació de béns i drets afectats per la instal·lació de producció d'energia elèctrica de tecnologia eòlica de 49,79 MW de potència nominal, denominada Parc Eòlic Cofrentes, la subestació transformadora elevadora de 30/132 kV, denominada ST La Señorita, i de la línia elèctrica aèria, simple circuit, La Señorita - CH Cofrentes, de tensió nominal 132 kV d'evacuació de la generació, situades al municipi de Cofrentes, província de València



Terme municipal: Cofrentes (València)

Parc Eòlic Cofrentes i subestació transformadora



Núm. PROPIETARI AFECCIÓ (m²)

NOM I COGNOMS ADREÇA DADES CADASTRALS CULTIU PLE DOMINI SERVITUD DE PAS SERVITUD DE VOL OCUPACIÓ TEMPORAL

POL. PARC. FONAMENTACIÓ PLATAFORMA TORRE, EDIFICI,

SUBESTACIÓ CAMÍ RASA

12 Miguel Carrión Peñalver C/Illa de Cabrera, 30

46026 València 14 28 Forestal/Cultiu 49,00 0,00 0,00

14 Miguel Carrión Peñalver C/Illa de Cabrera, 30

46026 València 15 67 Matoll 300,00 1,00 0,00





Línia evacuació 132 kV SET La Señorita – SET CH Cofrentes (TM Cofrentes, València)



Núm. Projecte Pol. Parc. Titular Domicili Cultiu Paratge Quantitat Núm. Suport Sup.

Suport Planta (m lineal) Superfície de pas Serv. Vol Superfície de no arbratge Superfície de no edificació Ocupació temporal

1 15 59 GÓMEZ CAÑAVETE, JOSÉ ANTONIO BALSA DE VES LS GRANERA 1,00 1 28,20 43,10 249,03 39,39 260,26 173,51 3924,26

2 15 58 AJUNTAMENT COFRENTES PL. ESPAÑA, 9 46625 COFRENTES PF GRANERA 3,00 2-3-4 90,21 547,24 3628,85 2151,31 3354,71 2249,91 15666,46

3 15 55 GÓMEZ NAVARRO, FERNANDO I JOSÉ ANTONIO BALSA DE VES AS GRANERA – – – 160,64 990,16 974,03 961,42 635,24 250,00





Núm. Projecte Pol. Parc. Titular Domicili Cultiu Paratge Quantitat Núm. Suport Sup. Suport Planta (m lineal) Superfície de pas Serv. Vol Superfície de no arbratge Superfície de no edificació Ocupació temporal

4 15 56 GÓMEZ NAVARRO, FERNANDO I JOSÉ ANTONIO BALSA DE VES AS GRANERA – – – 9,24 57,91 25,64 56,62 42,92 941,15

5 15 42 GÓMEZ NAVARRO, FERNANDO I JOSÉ ANTONIO BALSA DE VES I GRANERA 1,00 5 23,16 151,29 921,74 740,21 835,48 543,00 1929,25

6 15 21 TORREGROSA BARBERÁ, MANUEL C/ CALVARIO, 13 46624 JALANCE AS GRANERA 1,00 5 0,27 215,71 1334,84 1162,86 1290,94 860,32 2484,53

7 15 9014 AJUNTAMENT COFRENTES PL. ESPAÑA, 9 46625 COFRENTES VT CAMÍ – – – 7,21 44,79 9,76 43,70 29,47 288,77

8 15 78 TORREGROSA BARBERÁ, MANUEL 46624 JALANCE AS, LS GRANERA 2,00 6-7 31,24 288,65 1972,40 1899,56 1728,28 1154,04 4497,68

9 15 22 MÍNGUEZ VERDEJO, JULIA I GERMANS   PF CASA PEONS 1,00 7 18,49 52,88 400,08 266,86 346,00 238,00 2223,44

10 15 23 MÍNGUEZ BELDA, ÁNGEL MORT PF CASA PEONES – – – 53,41 384,59 601,81 308,91 205,49 574,84

11 15 9008 COMUNITAT AUTÒNOMA VALENCIANA   VT CR HERVIDEROS – – – 13,15 94,42 191,79 74,33 49,67 –

12 16 9021 DIPUTACIÓ DE VALÈNCIA   VT CR HERVIDEROS – – – 6,19 45,34 116,05 54,25 38,10 –

13 16 6 MÍNGUEZ BELDA, ÁNGEL MORT FE CASA PEONES 2,00 8-9 61,08 494,42 3181,89 4704,93 2995,61 1989,48 8672,78

14 16 7 COSTA GARCÍA, MIGUEL PASSEIG PARQUE, 3

46624 JALANCE AS CASA PEONES – – – 53,64 331,68 254,87 306,53 209,70 751,93

15 16 80 SALVADOR APARICIO, MIGUEL   PF LOMA ENMEDIO – – – 180,74 1104,91 3892,85 794,20 505,40 810,00







Núm. Projecte Pol. Parc. Titular Domicili Cultiu Paratge Quantitat Núm. Suport Sup. Suport Planta (m lineal) Superfície de pas Serv. Vol Superfície de no arbratge Superfície de no edificació Ocupació temporal

16 16 78 SÁNCHEZ RODRÍGUEZ, MARÍA C/ SANTA ANA, 46 46625 COFRENTES MT CASA PEONES – – – – – 687,21 299,21 225,16 –

17 16 92 IBERDROLA, SA.   PF, I LOMA ENMEDIO 6,00 10-11-12-13-14-15 119,71 1096,88 7034,47 12066,98 6520,21 4337,30 23659,36

18 16 9031 AJUNTAMENT COFRENTES PL. ESPAÑA, 9

46625 COFRENTES VT CAMÍ – – – 7,68 55,80 6,22 48,67 33,55 101,21

19 16 98 IBERDROLA GENERACIÓN, SA. PL. EUSKADI, 5 BILBAO. PF, I LOMA ENMEDIO 1 16 25,40 59,95 424,37 40,41 356,71 235,13 1641,71

20 16 9000 AJUNTAMENT COFRENTES PL. ESPAÑA, 9

46625 COFRENTES CH Collado de villaragudo – – – 5,06 23,57 0,89 24,34 17,91 –







I: IMPRODUCTIU, LS: LABOR SECÀ, PF: PINADA PER A FUSTA, VT: VIA TRANSITABLE, AS: AMETLER SECÀ, FE: ALZINAR, MT: MATOLL, CH: CENTRAL HIDROELÈCTRICA





Accessos línia evacuació 132 kV SET La Señorita – SET CH Cofrentes (TM Cofrentes, València)



Núm. projecte Polígon Parcel·la TITULAR DOMICILI CULTIU PARATGE CAMÍ

(m lineal) CAMÍ

(m²)

C1 15 68 AJUNTAMENT DE COFRENTES PL. ESPAÑA, 9

46625 COFRENTES PF GRANERA 33,656 100,969

C2 15 59 JOSÉ ANTONIO GÓMEZ CAÑAVATE BALSA DE VES LS GRANERA 42,876 128,602

C3 15 58 AJUNTAMENT DE COFRENTES PL. ESPAÑA, 9

46625 COFRENTES PF GRANERA 38,498 115,538

C4 15 58 AJUNTAMENT DE COFRENTES PL. ESPAÑA, 9

46625 COFRENTES PF GRANERA 16,083 48,249

C5 15 55 GÓMEZ NAVARRO FERNANDO I JOSÉ ANTONIO BALSA DE VES AS GRANERA 178,711 536,216

C6 15 58 AJUNTAMENT DE COFRENTES PL. ESPAÑA, 9

46625 COFRENTES PF GRANERA 3,36 10,104

C7 15 78 MANUEL TORREGROSA BARBERÁ 46624 JALANCE AS, LS GRANERA 48,77 146,281

C8 16 92 IBERDROLA, SA.   PF, I LOMA ENMEDIO 49,922 149,832

C9 16 92 IBERDROLA, SA.   PF, I LOMA ENMEDIO 31,288 94,629

C10 16 98 IBERDROLA GENERACIÓN, SA. PL. EUSKADI, 5

BILBAO PF, I LOMA ENMEDIO 70,988 213,109





I: IMPRODUCTIU, LS: LABOR SECÀ, PF: PINADA PER A FUSTA, AS: AMETLER SECÀ







* * * * *



ANEXO I



Relación de bienes y derechos afectados por la instalación de producción de energía eléctrica de tecnología eólica de 49,79 MW de potencia nominal, denominada Parque Eólico Cofrentes, la subestación transformadora elevadora de 30/132 kV, denominada ST La Señorita y de la línea eléctrica aérea, simple circuito, La Señorita - CH Cofrentes de tensión nominal 132 kV de evacuación de la generación, ubicadas en el municipio de Cofrentes, provincia de Valencia



Término Municipal: Cofrentes (Valencia)

Parque eólico Cofrentes y Subestación transformadora



Núm. PROPIETARIO AFECCIÓN (m²)

NOMBRE Y APELLIDOS DIRECCIÓN DATOS CATASTRALES CULTIVO PLENO DOMINIO SERVIDUMBRE DE PASO SERVIDUMBRE DE VUELO OCUPACIÓN TEMPORAL

POL. PARC. CIMENTACIÓN PLATAFORMA TORRE, EDIFICIO,

SUBESTACIÓN CAMINO ZANJA

12 Miguel Carrión Peñalver C/Isla de Cabrera, 30.

46026 València 14 28 Forestal/Cultivo 49,00 0,00 0,00

14 Miguel Carrión Peñalver C/Isla de Cabrera, 30.

46026 València 15 67 Matorral 300,00 1,00 0,00





Línea Evacuación 132 kv SET La Señorita – SET CH Cofrentes (T.M. Cofrentes, Valencia)



Núm. Proyecto Pol. Parc. TITULAR DOMICILIO CULTIVO PARAJE CANTIDAD Núm. APOYO SUP. APOYO PLANTA (m.lineal) SUPERFICIE DE PASO SERV. VUELO SUPERFICIE DE NO ARBOLADO SUPERFICIE DE NO EDIFICACIÓN OCUPACIÓN TEMPORAL

1 15 59 GOMEZ CAÑAVETE JOSE ANTONIO BALSA DE VES LS GRANERA 1,00 1 28,20 43,10 249,03 39,39 260,26 173,51 3924,26

2 15 58 AYUNTAMIENTO COFRENTES PLAZA DE ESPAÑA, 9 46625 COFRENTES PM GRANERA 3,00 2-3-4 90,21 547,24 3628,85 2151,31 3354,71 2249,91 15666,46

3 15 55 GOMEZ NAVARRO FERNANDO Y JOSE ANTONIO BALSA DE VES AS GRANERA – – – 160,64 990,16 974,03 961,42 635,24 250,00







Núm. Proyecto Pol. Parc. TITULAR DOMICILIO CULTIVO PARAJE CANTIDAD Núm. APOYO SUP. APOYO PLANTA (m.lineal) SUPERFICIE DE PASO SERV. VUELO SUPERFICIE DE NO ARBOLADO SUPERFICIE DE NO EDIFICACIÓN OCUPACIÓN TEMPORAL

4 15 56 GOMEZ NAVARRO FERNANDO Y JOSE ANTONIO BALSA DE VES AS GRANERA – – – 9,24 57,91 25,64 56,62 42,92 941,15

5 15 42 GOMEZ NAVARRO FERNANDO Y JOSE ANTONIO BALSA DE VES I GRANERA 1,00 5 23,16 151,29 921,74 740,21 835,48 543,00 1929,25

6 15 21 TORREGROSA BARBERA MANUEL C/ CALVARIO, 13 46624 JALANCE AS GRANERA 1,00 5 0,27 215,71 1334,84 1162,86 1290,94 860,32 2484,53

7 15 9014 AYUNTAMIENTO COFRENTES PLAZA DE ESPAÑA, 9 46625 COFRENTES VT CAMINO – – – 7,21 44,79 9,76 43,70 29,47 288,77

8 15 78 TORREGROSA BARBERA MANUEL 46624 JALANCE AS,LS GRANERA 2,00 6-7 31,24 288,65 1972,40 1899,56 1728,28 1154,04 4497,68

9 15 22 MINGUEZ VERDEJO JULIA Y HM   PM CASA PEONES 1,00 7 18,49 52,88 400,08 266,86 346,00 238,00 2223,44

10 15 23 MINGUEZ BELDA ANGEL FALLECIDO PM CASA PEONES – – – 53,41 384,59 601,81 308,91 205,49 574,84

11 15 9008 COMNIDAD AUTONOMA VALENCIANA   VT CR HERVIDEROS – – – 13,15 94,42 191,79 74,33 49,67 –

12 16 9021 DIPUTACION DE VALENCIA   VT CR HERVIDEROS – – – 6,19 45,34 116,05 54,25 38,10 –

13 16 6 MINGUEZ BELDA ANGEL FALLECIDO FE CASA PEONES 2,00 8-9 61,08 494,42 3181,89 4704,93 2995,61 1989,48 8672,78

14 16 7 COSTA GARCIA MIGUEL PASEO PARQUE, 3 46624 JALANCE AS CASA PEONES – – – 53,64 331,68 254,87 306,53 209,70 751,93

15 16 80 SALVADOR APARICIO MIGUEL   PM LOMA ENMEDIO – – – 180,74 1104,91 3892,85 794,20 505,40 810,00







Núm. Proyecto Pol. Parc. TITULAR DOMICILIO CULTIVO PARAJE CANTIDAD Núm. APOYO SUP. APOYO PLANTA (m.lineal) SUPERFICIE DE PASO SERV. VUELO SUPERFICIE DE NO ARBOLADO SUPERFICIE DE NO EDIFICACIÓN OCUPACIÓN TEMPORAL

16 16 78 SANCHEZ RODRIGUEZ MARIA C/ SANTA ANA, 46 46625 COFRENTES MT CASA PEONES – – – – – 687,21 299,21 225,16 –

17 16 92 IBERDROLA, SA.   PM, I LOMA ENMEDIO 6,00 10-11-12-13-14-15 119,71 1096,88 7034,47 12066,98 6520,21 4337,30 23659,36

18 16 9031 AYUNTAMIENTO COFRENTES PLAZA DE ESPAÑA, 9 46625 COFRENTES VT CAMINO – – – 7,68 55,80 6,22 48,67 33,55 101,21

19 16 98 IBERDROLA GENERACIÓN, SA. PLAZA EUSKADI, 5. BILBAO. PM, I LOMA ENMEDIO 1 16 25,40 59,95 424,37 40,41 356,71 235,13 1641,71

20 16 9000 AYUNTAMIENTO COFRENTES PLAZA DE ESPAÑA, 9 46625 COFRENTES CH Collado de villaragudo – – – 5,06 23,57 0,89 24,34 17,91 –







I: IMPRODUCTIVO, LS: LABOR SECANO, PM: PINAR MADERABLE, VT: VÍA TRANSITABLE, AS: ALMENDRO SECANO, FE: ENCINAR, MT: MATORRAL, CH: CENTRAL HIDROELECTRICA.







Accesos Línea Evacuación 132 kv SET La Señorita – SET CH Cofrentes (T.M. Cofrentes, Valencia)



Núm. Proyecto Polígono Parcela TITULAR DOMICILIO CULTIVO PARAJE CAMINO

(m lineal) CAMINO

(m²)

C1 15 68 AYUNTAMIENTO DE COFRENTES PLAZA DE ESPAÑA, 9 46625 COFRENTES PM GRANERA 33,656 100,969

C2 15 59 JOSE ANTONIO GOMEZ CAÑAVATE BALSA DE VES LS GRANERA 42,876 128,602

C3 15 58 AYUNTAMIENTO DE COFRENTES PLAZA DE ESPAÑA, 9 46625 COFRENTES PM GRANERA 38,498 115,538

C4 15 58 AYUNTAMIENTO DE COFRENTES PLAZA DE ESPAÑA, 9 46625 COFRENTES PM GRANERA 16,083 48,249

C5 15 55 GOMEZ NAVARRO FERNANDO Y JOSE ANTONIO BALSA DE VES AS GRANERA 178,711 536,216

C6 15 58 AYUNTAMIENTO DE COFRENTES PLAZA DE ESPAÑA, 9 46625 COFRENTES PM GRANERA 3,36 10,104

C7 15 78 MANUEL TORREGROSA BARBERA 46624 JALANCE AS,LS GRANERA 48,77 146,281

C8 16 92 IBERDROLA, SA.   PM, I LOMA ENMEDIO 49,922 149,832

C9 16 92 IBERDROLA, SA.   PM, I LOMA ENMEDIO 31,288 94,629

C10 16 98 IBERDROLA GENERACIÓN, SA. PLAZA EUSKADI, 5. BILBAO. PM, I LOMA ENMEDIO 70,988 213,109





I: IMPRODUCTIVO, LS: LABOR SECANO, PM: PINAR MADERABLE, AS: ALMENDRO SECANO



Mapa web