Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 de maig de 2019, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca procediment d'adjudicació de llocs de treball en comissió de serveis en llocs dependents de la Generalitat Valenciana, durant el curs 2019-2020, per a catedràtics i catedràtiques i professorat d'Ensenyament Secundari, professorat tècnic de Formació Professional i funcionariat de carrera que imparteix ensenyaments de règim especial en centres públics docents no universitaris i per a catedràtics i catedràtiques i professorat d'Ensenyament Secundari en centres públics de formació de persones adultes. [2019/5311]

(DOGV núm. 8556 de 27.05.2019) Ref. Base de dades 004973/2019




La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en la disposició addicional sisena la facultat de les comunitats autònomes per a ordenar la seua funció pública docent, en el marc de les seues respectives competències, respectant en tot cas les normes bàsiques contingudes en aquesta, així com les bases del règim estatutari del funcionariat públic docent constituïdes per les disposicions contingudes en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, modificada pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

En l'article 64 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat, figuren els casos en què podran acordar-se comissions de servei, així com el règim econòmic del funcionariat en comissió de serveis, i es configura la comissió de serveis com una forma extraordinària de provisió de llocs de treball.

En l'àmbit de la nostra comunitat autònoma existeix aquesta previsió en l'article 104 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, que estableix que la comissió de serveis és una forma temporal de provisió de llocs de treball que és procedent quan aquests queden deserts en les corresponents convocatòries, es troben pendents de la seua provisió definitiva o estiguen subjectes a reserva per imperatiu legal.

Aquesta convocatòria de comissions de serveis pretén millorar la qualitat de l'ensenyament, al mateix temps que facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral. Per això, es facilitarà al personal funcionari docent la permanència, per al curs 2019-2020, en la destinació obtinguda mitjançant comissió de serveis pel procediment convocat mitjançant la Resolució de 30 d'abril de 2018, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8287, de 4 de maig de 2018, sempre que no es modifique o se suprimisca el lloc que ocupa i es mantinga alguna de les causes que va donar lloc a la concessió de la comissió de serveis en el present curs escolar. Així mateix, pretén donar resposta, amb caràcter temporal, a aquelles situacions que per raons docents aconsellen l'assignació d'una altra destinació temporal al personal seleccionat per a exercir les funcions de direcció en un centre docent diferent d'aquell en què té la seua destinació definitiva, així com donar solució a una sèrie de situacions excepcionals com són les comissions de serveis quan s'exercisquen càrrecs electes amb dedicació no exclusiva.

No obstant això i per a totes aquelles persones que durant aquest curs no han estat en comissió de serveis o no puguen romandre en el lloc obtingut per comissió de serveis el curs anterior, s'obri un termini de presentació de sol·licituds de comissions de serveis amb la finalitat de respondre a situacions especials del professorat, pròpies o de familiars, relacionades amb la salut o d'índole social, totes especialment greus, que difícilment tindrien solució a través del procediment general de provisió de llocs que constitueix el concurs anual, i facilitar si és el cas la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, així com millorar o reduir la probabilitat de llicència per malaltia.

En virtut del que s'ha exposat i fent ús de les atribucions conferides per l'article 10 del Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8192, 18.12.2017), aquesta Direcció General de Centres i Personal Docent ha resolt regular la present convocatòria d'acord amb les següents bases:





Primera. Objecte

És objecte d'aquesta resolució establir el procediment per a la concessió de comissions de serveis per al curs escolar 2019-2020 en llocs dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport al funcionariat de carrera amb destinació definitiva, en aqueix mateix curs, dels cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, professors d'Ensenyament Secundari i professors tècnics de Formació Professional, i al funcionariat de carrera que imparteix ensenyaments de règim especial en llocs de treball existents en els centres docents públics no universitaris, i per a catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari en centres públics de formació de persones adultes.





Segona. Procediment de renovació de comissions de servei

1. El personal que haja obtingut una comissió de serveis per al curs escolar 2018-2019, a l'empara de la Resolució de 30 d'abril de 2018, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, publicada en el DOGV núm. 8287, de 4 de maig de 2018, renovarà automàticament per al curs 2019-2020 la destinació obtinguda en comissió de serveis, conforme al que disposa la base onze de l'esmentada resolució, sempre que reunisca els requisits següents:

a) Que la destinació obtinguda en comissió de serveis no s'haja cobert pels diferents procediments de provisió definitiva, ni haja sigut objecte de supressió o modificació, és a dir, que estiga vacant, bé perquè no tinga titular, bé perquè encara que en tinga no l'ocupe el funcionari o funcionària durant el curs 2019-2020, i siga un lloc complet i en el mateix centre.

En cas que, existint diverses vacants en el mateix centre l'any anterior, com a conseqüència de l'ocupació o supressió d'alguna d'aquestes concórreguen per aquest procediment de provisió més persones que places oferides, s'acudirà al criteri de major puntuació obtinguda en l'última baremació de comissions de servei efectuada, i en el cas de la mateixa puntuació s'aplicarà el criteri de major antiguitat en la comissió de serveis que es pretén renovar. Si continua l'empat, es prioritzarà la concessió de la comissió de serveis en funció de l'antiguitat com a funcionari o funcionària docent de carrera, i en cas d'igualtat, per l'ordre assignat en la respectiva llista d'aspirants seleccionats en el procediment selectiu.

b) Que el personal es trobe en data 1 de setembre de 2019 en situació de servei actiu o d'excedència per cura de familiars i tinga reservat lloc de treball amb caràcter definitiu.

c) Que el personal manifeste la seua conformitat a mantindre la comissió de serveis en el mateix centre i especialitat a través de l'URL https://ovidoc.edu.gva.es.

Les persones que van obtindre el curs anterior una comissió de serveis per interés particular i que no manifesten la seua conformitat, únicament podran sol·licitar comissió de serveis pel procediment general previst en la base tercera, si els motius al·legats per a participar en aquesta convocatòria es corresponen amb algun dels numerats de l'1 al 8 en la base sisena.

2. Totes les persones incloses en el procediment descrit en aquesta base, i que hagen manifestat la seua conformitat a continuar en el mateix centre i especialitat, en previsió que no puguen mantindre la destinació que ocupen en l'actualitat per causes que afecten el lloc de treball que estan ocupant en comissió de serveis durant el curs 2018-2019, però que desitgen sol·licitar una comissió de serveis per al curs 2019-2020, hauran de participar en el procediment previst en la base tercera de la present resolució sempre que complisquen els requisits que estableix aquesta base.

En aquest cas, la puntuació per a participar en el procediment previst en la base tercera serà:

a) En cas que concórreguen les mateixes causes socials al·legades l'any anterior per a l'obtenció de la comissió de serveis, les persones participants:

a.1. Mantindran la mateixa puntuació si van participar per les causes socials enumerades de la 1 a la 8 en la base sisena, i no hauran de presentar cap documentació relativa a l'acreditació de les causes socials al·legades, ja que participaran amb la mateixa baremació resultant de la convocatòria efectuada el curs anterior.

a.2. Participaran d'acord amb l'ordenació prevista en el punt 9 de la base sisena si la seua participació va ser per interés particular.

En els dos casos només hauran de formular la sol·licitud telemàtica de centres de destinació prevista en la base novena.

b) En cas que no concórreguen les mateixes causes socials al·legades l'any anterior, hauran de formular la sol·licitud telemàtica de centres de destinació prevista en la base novena, i es procedirà novament a la baremació de les causes que expose la persona participant, de conformitat amb el que disposa la base tercera de la present resolució.

Per això, hauran d'aportar, des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 10 de juny de 2019, conforme a la base setena, el model normalitzat de sol·licitud (annex I), a més de la documentació acreditativa de les causes socials al·legades per a la nova baremació i de la resta de requisits i documentació.



3. El funcionariat docent que es trobe en comissió de serveis, d'acord amb el que estableix l'apartat 1, la destinació definitiva del qual depenga d'una altra administració educativa, per a fer efectiva la renovació de la comissió de serveis haurà de presentar, des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 10 de juny de 2019, una certificació expedida per l'òrgan competent de l'administració educativa de la qual depén el centre en què tinga la seua destinació definitiva en la qual s'indique expressament que aquesta destinació definitiva la manté amb efectes d'1 de setembre de 2019.



4. La identificació del docent per a realitzar aquest tràmit, en la seua condició d'empleat públic amb servei en un centre educatiu de la Comunitat Valenciana, serà la prevista en l'article 7 del Decret 51/2011, de 13 de maig, que regula el sistema d'informació ITACA com l'instrument per a la gestió i la comunicació de les dades i dels documents necessaris per a l'adequat funcionament del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana en els centres docents que imparteixen ensenyaments reglats no universitaris.

5. A partir del 17 de juliol de 2019, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esports la llista provisional dels funcionaris i de les funcionàries que han obtingut la comissió de serveis pel procediment regulat en la present base, amb indicació del nom, l'especialitat i el centre de destinació, així com el nom dels funcionaris i funcionàries que no han obtingut destinació.



Es donarà un termini de dos dies hàbils per a al·legacions, les quals únicament es podran realitzar per via telemàtica.

Vistes les al·legacions, es publicarà en la pàgina web la llista definitiva amb el nom i lloc de treball del personal funcionari a qui es concedeix la comissió de serveis per al curs 2019-2020.



Tercera. Procediment general per a l'obtenció de comissions de serveis per causes socials

1. Pot participar de forma voluntària en aquest procediment d'adjudicació de llocs en règim de comissió de serveis, el personal funcionari de carrera dels cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, professors d'Ensenyament Secundari i professors tècnics de Formació Professional, i el personal funcionari de carrera que imparteix ensenyaments de règim especial, en què concórreguen les causes establides en la base sisena i que es trobe en algun dels supòsits següents:



a) Personal funcionari de carrera dependent de la Generalitat que es trobe en situació de servei actiu o d'excedència per cura de familiars, i que ocupe o tinga reservat un lloc de treball amb caràcter definitiu, o el tinga adjudicat amb efectes d'1 de setembre de 2019. Els funcionaris o funcionàries excedents hauran d'acreditar, mitjançant la seua sol·licitud de reingrés davant de la direcció territorial corresponent, que posen fi a la situació d'excedència amb data d'efectes anterior o igual a l'1 de setembre de 2019.

b) Personal funcionari en pràctiques dependent de la Generalitat que en data 1 de setembre de 2019 siga funcionari o funcionària de carrera i tinga destinació definitiva.

2. El personal funcionari que participe en aquest procediment no podrà sol·licitar comissió de serveis en el municipi on té el seu lloc definitiu. Excepcionalment i amb la finalitat de poder atendre les circumstàncies mèdiques que puga presentar el personal docent participant, no es tindrà en compte aquest requisit en el cas de malaltia greu de la persona participant, i en el cas de les famílies monoparentals amb fills o filles que patisquen una malaltia greu, o bé quan s'indique expressament en l'informe d'aptitud medicolaboral per al lloc de treball expedit pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals del personal propi de la Generalitat Valenciana.

3. El professorat participant en aquesta convocatòria podrà sol·licitar les places corresponents a les especialitats que estime oportunes d'aquelles en què estiga habilitat per als centres que figuren en l'annex VI de la present resolució.

4. Per a poder sol·licitar llocs en centres de formació de persones adultes, el personal haurà de pertànyer al cos de professorat d'Ensenyament Secundari i haver adquirit l'especialitat corresponent per a poder impartir els camps de coneixement o àmbits d'experiència en què s'organitzen els ensenyaments corresponents al primer i segon nivell del cicle II de formació de persones adultes, segons l'atribució d'especialitats del cos de professorat d'Ensenyament Secundari que s'estableix en l'annex II del Decret 220/1999, de 23 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regulen els programes formatius que figuren en la Llei 1/1995, de 20 de gener, de la Generalitat Valenciana, de formació de les persones adultes, i s'estableix el currículum dels programes d'alfabetització i programes per a adquirir i actualitzar la formació bàsica de les persones adultes fins a l'obtenció del títol de Graduat en Educació Secundària, en la Comunitat Valenciana, així com estar en possessió de les titulacions establides en l'Ordre de 14 de juny de 2000, de la Conselleria de Cultura i Educació (DOGV 3781, 28.06.2000).





Quarta. Procediment d'obtenció de comissions de servei per causes socials per al funcionariat dependent d'altres administracions educatives

1. Podrà participar en el procediment de concessió de comissions de servei per al curs 2019-2020 previst en la base tercera, el funcionariat de carrera dependent d'altres administracions educatives en situació de servei actiu o d'excedència per cura de familiars, que ocupe o tinga reservat un lloc de treball amb caràcter definitiu o el tinga adjudicat amb data d'efectes d'1 de setembre de 2019.



2. El personal funcionari de carrera dependent d'altres administracions educatives que, des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 10 de juny de 2019, no puga acreditar que ocupa un lloc de treball amb caràcter definitiu, només podrà participar si se li adjudica destinació amb efectes d'1 de setembre de 2019, en virtut del procediment de provisió de llocs convocat per la seua administració educativa d'origen. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar davant la Direcció General de Centres i Personal Docent abans de l'1 de juliol de 2019, mitjançant una certificació emesa per l'òrgan competent de la seua administració educativa en la qual s'indique que la funcionària o el funcionari té destinació definitiva i la data d'efectes d'aquesta.

3. El funcionariat de carrera que estiga en situació d'excedència haurà d'acreditar, davant la Direcció General de Centres i Personal Docent i abans de l'1 de juliol de 2019, que posa fi a la seua situació d'excedència amb data d'efectes anterior o igual a l'1 de setembre de 2019. Per a això, haurà d'aportar una còpia de la seua sol·licitud de reingrés presentada en la seua administració educativa.

4. El personal funcionari de carrera que depenga d'altres administracions educatives en situació de servei actiu o en excedència per cura de familiars i que complisca els requisits de la convocatòria, és a dir, que ocupe un lloc de treball amb caràcter definitiu o el tinga adjudicat amb efectes d'1 de setembre de 2019, haurà d'anunciar la seua participació en el procediment mitjançant una instància específica a aquest efecte, que figura com a annex VII i que, una vegada omplida, haurà de presentar-se en el termini indicat en la base huitena, preferentment, en els registres de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i les seues direccions territorials, sense perjudici del que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En cas que s'opte per presentar una sol·licitud en una oficina de correus, es farà en un sobre obert perquè la sol·licitud siga datada i segellada pel funcionari o funcionària de correus abans de ser certificada. Si no es fa així, no podrà considerar-se com a presentada en aquesta data.

Aquest anunci de participació s'haurà d'acompanyar de la documentació acreditativa del coneixement exigit de valencià, d'acord amb la base cinquena, així com la certificació expedida l'any 2019 per l'òrgan competent de l'administració de la qual depén el centre en què tinga la seua destinació, amb indicació expressa de les dades següents:

– Nom, cognoms i DNI.

– Cos al qual pertany.

– L'especialitat o especialitats de què és titular i les que té reconegudes.

– Situació administrativa actual.

– Destinació definitiva o, en defecte d'això, documentació acreditativa de la seua participació en el procediment de provisió pendent de resolució; queda condicionada la seua participació a l'obtenció d'una destinació definitiva amb efectes d'1 de setembre de 2019, que haurà d'acreditar-se abans de l'1 de juliol de 2019 davant la Direcció General de Centres i Personal Docent.

Aquest funcionari o funcionària haurà d'assenyalar en la seua instància, necessàriament, la comunitat autònoma de la qual depén.

5. La concessió de comissió de serveis estarà condicionada a la prèvia autorització de la seua administració d'origen, que serà demanada d'ofici per la Direcció General de Centres i Personal Docent. No obstant això, la concessió podrà veure's limitada per la inexistència de vacants suficients per a adjudicar al personal funcionari d'aquesta comunitat autònoma en situació d'expectativa de destinació o en pràctiques.

6. Aquest personal únicament podrà participar en el procediment de comissions de serveis per causes socials pels motius establits en els punts 1 a 8 de la base sisena de la present convocatòria.



Cinquena. Acreditació del coneixement del valencià

1. El funcionariat pertanyent als cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, professors d'Ensenyament Secundari i professors tècnics de Formació Professional haurà d'estar en possessió del Certificat de Capacitació de Coneixements de Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, excepte en el cas que la persona participant estiga en possessió del grau de Filologia Catalana o equivalent.

Per a acreditar la possessió del Certificat de Capacitació de Coneixements de Valencià, haurà d'estar inscrit en el registre de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià abans de l'1 de juliol de 2019.



Tot això sense perjudici que, segons el que disposa la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i de conformitat amb el que estableix la disposició transitòria primera de l'Ordre 35/2018, de 22 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, els funcionaris o funcionàries que no reunisquen aquest requisit lingüístic puguen sol·licitar la comissió de serveis en llocs catalogats com de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.





Sisena. Motius de la sol·licitud de comissió de serveis per causes socials i la seua acreditació

Per a l'obtenció de destinació en comissió de serveis per motius socials, la comissió avaluadora valorarà la concurrència en el professorat sol·licitant de les següents circumstàncies medicosocials, pel següent ordre de prioritat i tenint en compte el barem que recull l'annex V de la present resolució:

1. Per raons de violència sobre la dona, que s'acreditarà mitjançant una sentència condemnatòria per un delicte de violència de gènere, una ordre de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acorde una mesura cautelar a favor de la víctima, o bé amb informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que l'empleada pública és víctima de violència sobre la dona. També podran acreditar-se les situacions de violència de gènere mitjançant informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats, o dels serveis d'acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l'administració pública competent.

2. Per raons d'exercici del càrrec de director o directora de centres docents públics.

3. Per informe d'aptitud medicolaboral per al lloc de treball, expedit pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals del personal propi de la Generalitat Valenciana, en el qual es prescriga el canvi a un altre lloc docent per l'existència de risc laboral causat per les condicions del treball docent, que estableix la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals, i en determinats supòsits d'adaptació del lloc. A aquest efecte, la distància entre el lloc de residència del personal docent i el centre on tinga la seua destinació definitiva no es pot considerar part de les condicions de treball. L'Administració incorporarà d'ofici aquest informe a l'expedient de la persona sol·licitant.



4. Per malaltia greu del funcionari o de la funcionària sol·licitant que no exigisca la declaració d'incapacitat permanent quan, d'acord amb el criteri de la unitat mèdica de la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent, la comissió de serveis puga suposar millora o reducció de la probabilitat de llicència per malaltia. La malaltia greu haurà de ser una de les previstes en el Reial decret 1148/2011, de 29 de juliol, per a l'aplicació i desenvolupament, en el sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu (BOE 182, 30.07.2011). Així mateix, es tindrà en compte qualsevol altra malaltia la gravetat de la qual siga semblant a les previstes en aquest reial decret, prestant especial interés a les malalties rares.

Dins d'aquest apartat es tindran en compte, per a la concessió de comissió de serveis, els tractaments de fertilitat.

Per a ser examinada per la unitat mèdica corresponent, la persona sol·licitant haurà d'omplir el document que figura en aquesta resolució com a annex II, al qual adjuntarà degudament omplit un informe mèdic segons el model que figura com a annex III.

5. Per raons d'exercici d'un càrrec electe en les corporacions locals. El funcionari o la funcionària de carrera que ostente la condició de membre electe de les corporacions locals i no tinga dedicació exclusiva podrà sol·licitar una comissió de serveis a centres del municipi on siga càrrec electe o a algun dels municipis pròxims. Haurà d'adjuntar un certificat expedit per la secretaria de la corresponent corporació local on es faça constar aquesta circumstància. Excepcionalment, si no és possible acreditar aquesta condició en el termini de presentació de sol·licituds previst en la base huitena, es podrà aportar en el termini de set dies naturals a partir de l'obtenció de l'acta corresponent.



6. Per malaltia greu del cònjuge o familiars en primer grau. En cas de malaltia greu del cònjuge o de familiars convivents en primer grau de consanguinitat o afinitat i que no hi haja possibilitat d'una correcta atenció o tractament en la localitat de la seua destinació. A aquest efecte, la malaltia haurà de ser una de les previstes en el Reial decret 1148/2011, de 29 de juliol, per a l'aplicació i desenvolupament, en el sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu (BOE 182, 30.07.2011). Així mateix, es tindrà en compte qualsevol altra malaltia la gravetat de la qual siga semblant a les que preveu aquest reial decret, prestant especial interés a les malalties rares. Les persones sol·licitants que participen per aquesta causa hauran d'adjuntar la documentació justificativa següent:



a) Informes mèdics actualitzats expedits en els tres mesos anteriors al termini de presentació de la sol·licitud, que acrediten la malaltia al·legada.

b) Fotocòpia del llibre de família o documentació oportuna que acredite el grau de parentiu.

c) Si en té, grau de minusvalidesa de la persona malalta.

Així mateix, en els supòsits de malaltia de familiars diferents del cònjuge o dels fills i filles, s'haurà d'aportar la documentació justificativa següent:

1) Declaració responsable relativa a la necessitat d'atenció del familiar, com s'assenyala en l'annex IV.

2) Informe dels serveis socials municipals o serveis mèdics on s'especifique que la persona sol·licitant de la comissió de serveis es fa càrrec de la cura del familiar.

3) En cas que hi haja més familiars en primer grau que puguen atendre la persona malalta, caldrà adjuntar els documents que acrediten la impossibilitat d'atendre-la (certificat d'empadronament, certificat d'empresa, entre altres).

7. Per ser família educadora de la Comunitat Valenciana i tindre en acolliment una persona menor de dotze anys tutelada per la Generalitat. Aquesta circumstància haurà d'acreditar-se mitjançant un certificat emés pel servei territorial de la Generalitat Valenciana competent en matèria de protecció de menors.

8. Per conciliació de la vida laboral i familiar per a la cura de fills o filles menors de dotze anys. Les persones sol·licitants que al·leguen aquesta causa hauran d'aportar, junt amb la sol·licitud i el certificat d'empadronament, la fotocòpia del llibre de família.

Es tindrà en compte a efectes de barem el fet que siga família nombrosa, família monoparental (segons el Decret 19/2018, de 9 de març), així com el nombre de fills i filles i les seues edats.

Per a calcular l'edat dels fills i filles, aquesta es computarà en data 1 gener de 2019.

9. Per interés particular. El personal funcionari docent de carrera amb destinació definitiva a la Comunitat Valenciana, en data 1 de setembre de 2019, que desitge accedir en comissió de serveis a un altre centre docent de diferent municipi i no es trobe en cap dels motius anteriors, podrà sol·licitar una comissió de serveis dins d'aquest procediment, i s'ordenarà en funció de l'antiguitat com a funcionari o funcionària docent de carrera, segons l'ordre assignat en la respectiva llista d'aspirants seleccionats en el procediment selectiu. No s'haurà de presentar cap documentació, excepte la sol·licitud telemàtica de centres de destinació prevista en la base novena, que s'entendrà com a sol·licitud de participació en aquest procediment de comissions de servei.



La documentació que es presente per a acreditar la causa o les causes que s'al·leguen haurà de ser original o còpia degudament compulsada, excepte l'informe mèdic que haurà de ser original.

Si una vegada revisats els motius, del punt 1 al punt 8, de la sol·licitud, la comissió de baremació determina que no se'n compleix cap, la sol·licitud de comissió de serveis passarà a considerar-se dins del punt 9, per interés particular, sempre que siga funcionari de carrera al servei de la Generalitat i no estiga exclòs pel motiu previst en la base segona, punt 1.c).



Setena. Model, lloc de presentació i forma de participació en el procediment general de comissió de serveis per causes socials

1. El personal funcionari de carrera al servei de la Generalitat Valenciana i el dependent d'altres administracions educatives que complisquen els requisits establits en aquest procediment i no van obtindre comissió de serveis en el curs 2018-2019, podran participar en la present convocatòria, d'acord amb el que preveu la base tercera, per les causes enumerades de la 1 a la 8 en la base sisena.

Per a això hauran d'omplir i presentar, en el termini assenyalat en la base huitena, la sol·licitud segons el model que figura com a annex I.



La sol·licitud anirà acompanyada del certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals o de l'autorització d'accés, així com de la documentació acreditativa de les causes al·legades.

Si és el cas, per a acreditar la possessió del Certificat de Capacitació de Coneixements de Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, haurà d'estar inscrit en el registre de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià abans de l'1 de juliol de 2019.

El personal funcionari de carrera al servei de la Generalitat Valenciana que participe per interés particular, d'acord amb el que preveu el punt 9 de la base sisena, únicament haurà de presentar la sol·licitud telemàtica de centres de destinació prevista en la base novena.

2. També hauran d'aportar el model de sol·licitud de l'annex I, així com la documentació acreditativa de les causes socials i la resta de documentació requerida, els funcionaris o funcionàries que hagen participat en el procediment previst en la base segona d'aquesta resolució sense que concórreguen les mateixes causes socials al·legades l'any anterior, i que desitgen participar subsidiàriament en la convocatòria de comissions de servei per causes socials prevista en la base tercera.



3. Els funcionaris o funcionàries que hagen participat en el procediment de provisió previst en la base segona d'aquesta resolució, en què concórreguen les mateixes causes socials al·legades l'any anterior, i que hagen confirmat la seua continuïtat, si desitgen participar subsidiàriament en el procediment de comissió de serveis per causes socials indicat en la base tercera, no hauran de presentar el model de sol·licitud ni la documentació acreditativa d'aquestes, de manera que podran participar directament en la sol·licitud telemàtica de centres de destinació prevista en la base novena.

4. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establits, es requerirà la persona sol·licitant, a través del correu electrònic declarat, perquè en el termini de 10 dies naturals esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, passarà a participar en aquest procediment per l'apartat 9, interés particular, de la base sisena, sempre que siga personal funcionari de carrera al servei de la Generalitat Valenciana i no estiga exclòs pel motiu previst en la base segona, punt 1.c).





Huitena. Terminis de presentació de sol·licituds i documentació

1. El termini de confirmació de destinacions i la presentació de sol·licituds conforme al model normalitzat de sol·licitud (annex I) junt amb la documentació exigida en cada cas serà des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV fins al 10 de juny de 2019.



Conclòs aquest termini, no serà tinguda en compte cap sol·licitud, ni cap modificació d'aquesta, ni documentació referida a les causes al·legades.

2. No haurà de participar en la sol·licitud telemàtica de destinacions, prevista en la base novena, el funcionariat docent que obtinga la comissió de serveis d'acord amb el que preveu la base segona i no desitge obtindre una altra destinació diferent de l'ocupada en l'actualitat.



Novena. Sol·licitud telemàtica de centres de destinació

1. A partir de l'1 de juliol de 2019, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè el personal participant puga sol·licitar per via telemàtica les peticions concretes a centre o localitat a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es.

2. Per a l'obtenció d'un lloc, les persones participants, incloent-hi aquelles a les quals es refereix el punt 2 de la base segona de la present resolució, consignaran per ordre de preferència els codis de centres o localitats i tipus de places que sol·liciten entre els que figuren en l'annex VI de la present resolució.

El nombre de peticions que cada participant podrà sol·licitar no podrà excedir les 300.

Les peticions poden fer-se a un centre concret o localitat, i seran compatibles les dues modalitats. En aquest últim cas, s'adjudicarà el primer centre de la localitat amb lloc susceptible de ser cobert en comissió de serveis durant el curs 2019-2020 en el mateix ordre en què apareixen en l'annex. Si es demana més d'un lloc-especialitat d'un mateix centre o localitat, serà necessari repetir el centre o la localitat tantes vegades com llocs sol·licitats.

No obstant això, a fi de simplificar i facilitar a les persones participants la realització de les seues peticions, les persones interessades que desitgen sol·licitar tots els centres corresponents a una localitat, en lloc de realitzar la petició consignant els codis de tots i cadascun dels centres per ordre de preferència, podran anotar únicament els codis corresponents a la localitat i lloc-especialitat. En aquest cas, s'entendrà que sol·liciten tots els centres de la localitat de què es tracte en el mateix ordre de preferència en què apareixen publicats en l'annex corresponent de la convocatòria i sempre referits als centres que apareixen en aquest annex.

Si respecte a tots els centres d'una localitat se'n vol sol·licitar algun o alguns prioritàriament, aquests podran consignar-se com a peticions individualitzades per ordre de preferència i a continuació consignar el codi corresponent a la localitat i lloc-especialitat, i s'entendran incorporats a les seues peticions els restants centres en el mateix ordre en què apareixen publicats en l'annex corresponent de la convocatòria i sempre referits als centres que apareixen en aquest annex.



No obstant això, els llocs de centres penitenciaris, centres de reeducació, centres d'acció educativa singular (CAES) i centres de formació de persones adultes seran de petició voluntària i només s'adjudicaran si se sol·liciten expressament.

Si els llocs que se sol·liciten tenen caràcter d'itinerants, es farà constar aquesta circumstància en la casella corresponent.

3. En el cas que es presente dins de termini i en la forma oportuna més d'una sol·licitud telemàtica de peticions, només es tindrà en compte l'última presentada.

4. Amb la finalitat que les persones participants en aquesta convocatòria puguen realitzar les seues peticions, s'adjunta l'annex VI a aquesta resolució, en el qual figura la relació de localitats i de centres compresos en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

5. Les peticions telemàtiques concretes a centre o localitat es realitzaran amb el procediment d'usuari i contrasenya existents fins al moment, sense perjudici que aquestes puguen realitzar-se a través de la identificació prevista en la base segona, punt 4, en la mesura en què tècnicament siga viable.



Deu. Documentació acreditativa de les causes al·legades

1. Les persones sol·licitants que hagen de presentar documentació acreditativa de les causes al·legades segons el que estableix aquesta ordre, ho faran en el termini assenyalat en la base huitena. Aquesta documentació es presentarà dins del sobre destinat a aquest efecte indicant les seues dades personals i el cos docent al qual pertanyen. Podran retirar els sobres en les direccions territorials i en les oficines PROP.

2. Les persones dependents d'altres administracions educatives que no hagen acreditat la possessió d'una destinació definitiva en el termini establit per a l'anunci de la seua sol·licitud per estar pendent de la resolució d'un procediment de provisió convocat per la seua administració d'origen, hauran d'acreditar abans de l'1 de juliol de 2019, davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent, que han obtingut una destinació definitiva. Si no s'acredita aquest requisit abans de l'1 de juliol de 2019, la sol·licitud serà exclosa del procediment. Per a acreditar aquest requisit, la persona interessada haurà de presentar el certificat corresponent expedit per la seua administració.

3. Les persones sol·licitants que es troben en situació d'excedència per cura de familiars hauran de presentar una còpia de la sol·licitud de reingrés.

4. La sol·licitud, juntament amb el sobre que continga la documentació justificativa de les causes al·legades i altra documentació requerida en aquesta convocatòria, es dirigirà a la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la província on tinga la destinació definitiva el funcionari o funcionària docent, les adreces de les quals són:

– Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport d'Alacant

C/ Carratalá, 47, 3007 Alacant

– Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de Castelló

Avinguda de la Mar, 23, 12003 Castelló de la Plana

– Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de València

C/ Gregori Gea, 14, 46009 València

Així mateix, les persones participants podran presentar la sol·licitud i la documentació corresponent en qualsevol de les altres dependències a què es refereix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas que s'opte per presentar una sol·licitud en una oficina de Correus, es farà en un sobre obert perquè la sol·licitud siga datada i segellada pel funcionari o funcionària de correus abans de ser certificada. Si no es fa així, no podrà considerar-se com a presentada en aquesta data.



Onze. Places oferides i determinació d'aquestes

S'oferiran per a aquest procediment les places o els llocs vacants, així com els que resulten del present procediment, la cobertura dels quals es considere necessària d'acord amb la planificació educativa existent en el moment de la seua publicació.



Dotze. Comissió avaluadora i comissió tècnica

1. Per a l'avaluació de les causes al·legades i la documentació aportada per les persones participants, la Direcció General de Centres i Personal Docent designarà una o diverses comissions de valoració, segons el nombre de participants.

Aquestes comissions de valoració, que seran nomenades pel director general de Centres i Personal Docent, estaran integrades per un president o presidenta i, almenys, per quatre vocals funcionaris o funcionàries de carrera en actiu, i actuarà com a secretari o secretària el o la vocal de menor edat.

2. La composició d'aquestes comissions es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es) i els seus membres estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació establides en els articles 23 i 24, de la Llei i 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic.

D'altra banda, i amb la finalitat de resoldre els possibles dubtes i fixar criteris per a la valoració per part de les comissions de valoració, es constituirà una comissió tècnica formada pels membres següents:



a) La subdirectora general de Personal Docent, que actuarà com a presidenta.

b) Un o una cap del servei de la Subdirecció General de Personal Docent, que designe el director general de Centres i Personal Docent.

c) Un inspector o inspectora d'educació que designe la Inspecció General d'Educació.

d) Un metge o metgessa de les unitats mèdiques de personal docent no universitari que designe la Direcció General de Centres i Personal Docent.

e) Un tècnic o tècnica que designe la Direcció General de Centres i Personal Docent, i que tinga relació amb la gestió de les comissions de serveis, que actuarà com a secretari o secretària, amb veu i vot.



3. A les reunions d'aquesta comissió tècnica podrà assistir un o una representant de cadascun dels sindicats presents en la Mesa Sectorial d'Educació, amb veu però sense vot.

Per cada persona membre de la comissió, se'n nomenarà una altra suplent.



Tretze. Inalterabilitat de la sol·licitud, irrenunciabilitat i revocació



1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds telemàtiques, aquestes no s'alteraran per cap concepte, ni encara que es tracte de l'ordre de prelació dels centres sol·licitats.

2. Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per la persona interessada no podrà ser invocada per aquesta a efectes de futures reclamacions, ni considerar per aquest motiu lesionats els seus interessos i drets.

3. S'entendrà que la persona interessada desisteix de la seua participació en la convocatòria quan no formule una sol·licitud telemàtica en el termini previst per a això.

4. Una vegada transcorregut el termini de sol·licitud previst en la base huitena, no serà possible desistir de les sol·licituds efectuades.

5. Les destinacions adjudicades seran irrenunciables. S'exceptuen d'això la concurrència de força major acreditada davant la Direcció General de Centres i Personal Docent, la decisió de l'Administració convocant per raons organitzatives o la constatació de l'incompliment d'algun dels requisits per part del docent.

6. La falsedat o la inexactitud de les dades al·legades en la sol·licitud o en la documentació aportada suposarà l'anul·lació o la revocació de la comissió de serveis concedida, sense perjudici de les responsabilitats que, si escau, puguen exigir-se.



Catorze. Data de compliment de les condicions exigides

Totes les condicions i requisits que s'exigeixen en aquesta convocatòria s'han de tindre complits o reconeguts en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en la base huitena, excepte el que es preveu en la base cinquena per a la inscripció del Certificat de Capacitació de Coneixements de Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià en el registre de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià que ha de ser d'una data anterior a l'1 de juliol de 2019.



Quinze. Llistes d'adjudicació de destinacions

1. La Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport publicarà la llista provisional d'adjudicació de destinacions en comissió de serveis en l'URL https://ovidoc.edu.gva.es i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es a partir del 17 de juliol de 2019.

2. Les persones sol·licitants disposaran d'un termini de dos dies hàbils per a presentar reclamacions telemàtiques a través de l'URL https://ovidoc.edu.gva.es, sense que puguen presentar-se documents addicionals als que van acompanyar la sol·licitud.

3. Transcorregut aquest termini, i una vegada examinades les reclamacions presentades, es publicarà la resolució definitiva d'adjudicació de destinacions en comissió de serveis en l'URL https://ovidoc.edu.gva.es i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es.

4. La concessió de la comissió de serveis sol·licitada, que és una facultat discrecional de l'Administració, estarà supeditada a l'existència d'una vacant determinada o a la necessitat específica de conformitat amb la planificació educativa i al fet que estiga consignada pressupostàriament en el moment de la resolució de la present convocatòria. També estarà supeditada al fet que la persona interessada estiga habilitada o posseïsca l'especialitat corresponent, a la valoració de les circumstàncies al·legades i degudament acreditades, i a l'existència d'altres persones sol·licitants amb major dret.



Setze. Anul·lació

Podrà ser anul·lada la comissió de serveis i, en conseqüència, el nomenament efectuat quan no s'ajuste a les bases d'aquesta convocatòria.



Dèsset. Concurrència de punts

En cas d'empat de punts resultants del barem per a les causes de la 1 a la 8 establides en la base sisena, s'adoptarà el criteri de desempat a favor del funcionari o funcionària amb el valor numèric inferior en els tres últims números del seu document nacional d'identitat.



Díhuit. Retirada de documents

1. Passats dos mesos des de la publicació de la resolució amb les llistes definitives, s'obrirà un termini de 30 dies perquè les persones participants puguen retirar la documentació original, que estarà depositada en el Servei de Provisió i Concursos de Personal Docent de la Subdirecció General de Personal Docent.

2. La documentació no retirada es conservarà, almenys, durant quatre mesos després de la publicació de la resolució definitiva. En els casos de revisió, es conservarà fins que haja transcorregut el termini fixat en la resolució o es resolga el procediment contenciós administratiu.



Dènou. Protecció de dades

1. En les actuacions i procediments relacionats amb aquesta convocatòria, es protegirà la intimitat de les persones, especialment les seues dades personals, la dels seus familiars i la de qualsevol persona que estiga sota la seua guarda i custòdia.

2. Les anotacions dels actes administratius que s'hagen fer en el Registre de Personal Docent derivats de la concessió de la comissió de serveis per qualsevol de les causes socials descrites en la base sisena, s'ajustaran al que disposen el Reglament general de protecció de dades UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, amb la finalitat de restringir l'accés a la informació existent sobre aquestes en les consultes al seu sistema d'informació i en les cerques en els directoris i portals de l'Administració, tant públics com d'ús restringit a personal funcionari o gestors de personal.

3. La documentació en format digital o paper referida als actes administratius relacionats amb qualsevol de les causes socials descrites en la base sisena, serà arxivada i custodiada mitjançant procediments de caràcter confidencial i reservat que garantisquen la intimitat de les persones sol·licitants.

4. Amb la finalitat de protegir la integritat física de les persones sol·licitants víctimes de violència de gènere, l'Administració educativa no publicarà cap mena d'informació de caràcter personal, quan així se sol·licite, i seguirà el protocol intern d'actuació per a casos de violència de gènere. La persona afectada serà informada del procediment mitjançant resolució individualitzada de la Direcció General de Centres i Personal Docent.

5. En compliment del que preveuen el Reglament general de protecció de dades UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa del següent:

– Les dades personals recollides mitjançant aquesta sol·licitud seran tractades de forma confidencial.

– La finalitat del tractament és el compliment del que disposa la present convocatòria d'adjudicació de llocs de treball en comissió de serveis per als funcionaris de carrera dels cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, professors d'Ensenyament Secundari i professors tècnics de Formació Professional, i per al funcionariat de carrera que imparteix ensenyaments de règim especial en llocs de treball existents en els centres docents públics no universitaris, i per a catedràtics i professorat d'Ensenyament Secundari en centres públics de formació de persones adultes.

– Les persones interessades podran exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició d'acord amb el que es disposa en l'avís legal de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

– No se cediran dades a tercers, excepte per obligació legal.

– El responsable del tractament de la informació de la present convocatòria és la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, av. Campanar, 32, 46015 València. La coordinació i supervisió correspon al delegat o delegada de protecció de dades, que exerceix les seues funcions amb autonomia funcional, i està adscrit orgànicament a la Sotssecretaria de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, amb domicili al passeig de l'Albereda, núm. 16, 46010 de València (dpd@gva.es).



Disposició final

Aquesta resolució produirà efectes a partir del dia que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant del director general de Centres i de Personal Docent d'aquesta conselleria en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del jutjat contenciós administratiu de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació.



València, 21 de maig de 2019.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.



Mapa web