Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 de gener de 2019, del director general de Relacions amb les Corts, per la qual es publica el Conveni entre Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme de València i el Consorci de la Ribera per al desplegament i l'execució del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera, exercici 2018. [2019/640]

(DOGV núm. 8476 de 31.01.2019) Ref. Base de dades 001009/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Convenis Generalitat
    Descriptors:
      Temàtics: Turisme Comunitat Valenciana



Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme de València i el Consorci de la Ribera han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 27 de novembre de 2018, el conveni per al desplegament i l'execució del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera, exercici 2018, i conforme amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de convenis de la Generalitat amb data 18 de gener de 2019 i número 75/2019, és procedent la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del conveni esmentat, que figura annex a aquesta resolució.



València, 23 de gener de 2019.– El director general de Relacions amb les Corts: Antonio Torres Salvador.





Conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme de València i el Consorci de la Ribera per al desplegament i l'execució del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera, exercici 2018



València, 27 de novembre de 2018



Reunits

D'una banda,

Francesc Colomer Sánchez, secretari autonòmic de turisme i president de l'entitat Turisme Comunitat Valenciana, en virtut del nomenament efectuat mitjançant el Decret 151/2018 (DOGV 24.09.2018), i l'article 5 del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat (DOGV 08.07.2015), que intervé en aquest acte en nom i representació de l'esmentada entitat de dret públic, entitat adscrita a la Presidència de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia, que es regula pel que disposa l'article 12 de la Llei 15/2018, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, i el Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana del Turisme.



La seua legitimació i representació per a aquest acte es deriva del que estableix l'apartat dos e) de l'article 5 del referit Decret 209/2004, de 8 d'octubre, en virtut del qual el president de Turisme Comunitat Valenciana exercirà la representació permanent de l'entitat en la firma de convenis, i es troba autoritzada la firma del present conveni per Acord del Consell de data 23 de novembre de 2018, i tot això complint amb el que estableix l'article 12.6.a del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.

D'una altra,

Antoni Francesc Gaspar Ramos, president de la Diputació Provincial de València i de l'organisme autònom Patronat Provincial de Turisme de València, que intervé en nom i representació d'aquest organisme de conformitat amb el que disposen els articles 34.1.f i 34.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, així com el Decret de delegació 243, de 16 de setembre de 2015, i facultat expressament per a subscriure aquest conveni mitjançant el Decret 137/2018, de 14 de novembre, de 2018, assistit pel secretari general d'aquesta corporació, Vicente Boquera Matarredona, en l'exercici de les funcions de fedatari públic que li atribueix l'article 92 bis.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.



I d'una altra,

Òscar Navarro Torres, president del Consorci de la Ribera, la legitimació i representació del qual per a la subscripció del present conveni es deriva de la seua condició i càrrec de president del Consorci, segons el nomenament efectuat en la sessió constitutiva del Consorci, de data 3 de desembre de 2015, autoritzat per a subscriure el present conveni segons Acord de la Junta General, de data 29 d'octubre de 2018, tot això d'acord amb el que disposen l'article 44.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, els articles 97.1 i 100.3 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana i els articles 11 i 16 dels estatuts del Consorci publicats en el Butlletí Oficial de la Província de València, de data 18 de juny de 2015.



Les parts compareixen en la representació que tenen de les seues respectives institucions i es reconeixen de manera recíproca capacitat per a formalitzar el present conveni i, a aquest efecte,



Exposen



I. Dins del Pla estratègic global de turisme de la Comunitat Valenciana 2010-2020, i el Llibre blanc per a una nova estratègia turística de la Comunitat Valenciana, constitueix un aspecte fonamental el manteniment, adaptació i millora de les destinacions turístiques madures i també el creixement i desenvolupament de les destinacions turístiques incipients, a fi de mantindre la competitivitat de la nostra oferta turística i la seua posició en el mercat nacional i internacional. Amb aqueixa finalitat la Generalitat a través de Turisme Comunitat Valenciana, posa en marxa els plans de competitivitat turística de les destinacions de la Comunitat Valenciana.



II. Els plans de dinamització i governança de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana s'instrumenten a través de la formalització de convenis entre Turisme Comunitat Valenciana i altres administracions públiques i ens privats, a fi de fomentar la innovació, modernització i consolidació dels productes turístics valencians des de la perspectiva de l'oferta, atenent fonamentalment criteris de millora de la competitivitat, sostenibilitat i reequilibri soci territorial.



Els plans de dinamització i governança turística naixen amb una vocació d'enfocament territorial de l'activitat turística, d'acord amb les directrius incloses en la Llei 3/1998, de 21 de maig, de la Generalitat, de Turisme de la Comunitat Valenciana, i que per mandat exprés d'aquesta es va concretar en l'elaboració del Pla d'espais turístics de la Comunitat Valenciana.

El Pla d'espais turístics és un document de planificació indicativa que proposa la Generalitat per al conjunt de les administracions públiques que té un caràcter transversal i que inclou propostes que afecten diferents àmbits competencials a més del pròpiament turístic.



S'estructura en unes directrius generals, que afecten tot el territori, considerant diferents aspectes: urbanisme i ordenació del territori, cultura i patrimoni, oferta turística, medi ambient, etc. Les directrius generals es complementen amb les directrius particulars desenvolupades per als 21 espais turístics en què s'ha delimitat el territori de la Comunitat, i defineixen les línies d'actuació concretes per a cada un dels dits espais.



Els plans de dinamització i governança turística es configuren, per tant, com una actuació en la línia de desenvolupament del Pla d'espais turístics, i contribueixen al reequilibri entre els espais litorals més dinàmics i aquells d'interior susceptibles de major desenvolupament turístic.



En concret, el territori que comprenen les comarques integrades en el Consorci de la Ribera pertany als espais número 8 «Orla interior de l'àrea metropolitana de València» i número 9 «València, entorn metropolità i litoral».



III. A Turisme Comunitat Valenciana, adscrita a la Presidència, corresponen el foment de l'activitat turística, el desenvolupament i millora del sector turístic, la creació, implantació i adequació de nous productes i recursos turístics, i també l'execució, coordinació i impuls d'accions de promoció i desenvolupament del sector turístic, potenciant la dita oferta per mitjà de la comercialització, informació i difusió del producte turístic de la Comunitat Valenciana. Per a això, Turisme Comunitat Valenciana podrà desenvolupar les seues actuacions en coordinació amb altres ens i administracions públiques, segons estableix l'article 2 del Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell, per la qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana del Turisme.





IV. Per la seua banda, el Patronat Provincial de Turisme de València és un organisme autònom creat per la Diputació Provincial de València que té per objecte l'exercici de les competències que la legislació atorga a les diputacions provincials en matèria de turisme, i, singularment, l'impuls del desenvolupament turístic provincial en totes les seues manifestacions, així com l'estudi, la planificació, organització, programació i execució d'accions promocionals necessàries per a això. En aquest sentit, i amb la finalitat de procurar la millor consecució dels fins i objectius anteriorment descrits, el Patronat actua de forma coordinada amb altres administracions públiques amb competències concurrents en aquesta matèria i subscriu, per a això, els instruments de col·laboració i cooperació pertinents.



V. El Consorci de la Ribera declara que el turisme constitueix un eix estratègic per al seu desenvolupament econòmic, una via de millora per a les condicions de vida dels seus ciutadans i un motor per a la generació de renda i ocupació. La Ribera compta amb una àmplia i variada dotació de recursos de qualsevol tipus, tant de caràcter cultural i patrimonial com naturals i paisatgístics, susceptibles de transformació en productes turístics atractius per a la demanda. Per tant, a través de l'execució dels plans de dinamització i governança turística, el Consorci es compromet a dur a terme les actuacions incloses tendents a l'adequació, millora, requalificació i adaptació de la seua oferta i a la creació de productes turístics competitius.



VI. Amb la finalitat d'establir les pautes de col·laboració entre les parts firmants i fixar el marc general i la metodologia per a l'execució i compliment del present conveni, les parts signants han subscrit un protocol general amb data 3 de juliol de 2017 i un primer conveni de col·laboració per a l'exercici 2017 el 16 d'octubre d'aqueix any.



D'acord amb el que s'exposa anteriorment, les parts firmants acorden formalitzar el present conveni, segons les següents





Clàusules



Primera. Objecte

El present conveni té per objecte establir la col·laboració entre les parts firmants per a desenvolupar i executar el Pla de dinamització i governança turística de la Ribera corresponent a l'exercici 2018. Per a això, es procedeix, a través del present conveni, a la concessió directa d'una subvenció nominativa al Consorci de la Ribera en els termes que estableix l'article 168.1.a) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, els articles 22.2 i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara endavant, Llei general de subvencions), l'article 11.4.a del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, així com la l'Ordenança General de Subvencions de la Diputació Provincial de València i els seus ens dependents, aprovada per acord plenari de la Corporació de 28 de març de 2017 (BOP núm. 101 de 29.05.2018) i modificada per l'acord del Ple de 20 de juny de 2017 (publicada en el BOP núm. 174 de 08.09.2017).



El present conveni instrumenta la concessió d'una subvenció nominativa de Turisme Comunitat Valenciana al Consorci de la Ribera, prevista en la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018.

Aquesta subvenció serà compatible amb la percepció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics i privats en els termes establits en l'article 19 de la Llei general de subvencions.

Les actuacions que es volen executar a través del Pla es desenvoluparan en el territori i sobre els recursos i serveis de titularitat dels municipis que integren el Consorci de la Ribera, i seran executades per aquest en els termes que assenyala l'apartat B) de la clàusula tercera del present conveni. L'objecte d'aquesta subvenció coincideix amb el marc de competències del Consorci.

Amb caràcter previ a la firma del present conveni, i com a beneficiari d'una subvenció, el Consorci de la Ribera declara de manera responsable que compleix les condicions i assumeix les obligacions establides en els articles 13 i 14 de la Llei general de subvencions.



Segona. Beneficiari

el Consorci de la Ribera és una entitat pública, amb personalitat jurídica pròpia, constituïda per la Mancomunitat de la Ribera Alta i la Mancomunitat Intermunicipal de la Ribera Baixa, de conformitat amb el que estableixen els articles 1, 3 i 19 dels seus estatuts, publicats en el Butlletí Oficial de la Província, número 115, de 15 de juny de 2015.

El Consorci de la Ribera tindrà la condició d'entitat beneficiària de les subvencions que s'instrumenten a través del present conveni, de conformitat amb el que estableix l'article 11 de la Llei general de subvencions.



Tercera. Obligacions de les parts

les obligacions de les parts són les següents:

A) Turisme Comunitat Valenciana i Patronat Provincial de Turisme de València:

• Assessorar el Consorci en tot el que calga per a l'engegada, desplegament i execució del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera. Aquesta labor serà desenvolupada principalment a través de la comissió de seguiment que es cree a aquest efecte en els termes que desenvolupa la clàusula setena del present conveni.

• Finançar les actuacions que comprenguen el desenvolupament del pla, en el percentatge i en les condicions que es desenvolupen en la clàusula cinquena del present conveni, tot això d'acord amb les consignacions previstes en els pressupostos de les respectives administracions corresponent a l'exercici 2018 2018 i exercir les facultats de seguiment i control de la subvenció d'acord amb el que disposa la Llei general de subvencions.

• Exigir al Consorci i a la resta de parts firmants el compliment de les disposicions i obligacions establides en el present conveni.

• Donar publicitat de la signatura d'aquest conveni i del seu text íntegre en les seues pàgines web, en els termes establits en l'article 9.c de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOGV núm.7500, de 8 d'abril).

B) Consorci de la Ribera:

• Executar amb la major diligència les actuacions que constitueixen l'objecte del Pla i a destinar els recursos humans i materials que calga per a complir els terminis d'execució i maximitzar els resultats perseguits per aquest.

• Executar el quadre d'actuacions que s'annexa al present conveni l'import total del qual ascendeix a 450.000 euros. Entre aquestes actuacions es destinaran a inversions subvencionables almenys, la quantitat de 150.000 euros.

Els excessos sobre el pressupost els assumirà el beneficiari.

• Designar el personal tècnic i del Consorci que s'encarregarà de la labor tecnicoadministrativa del desenvolupament i execució del pla que serà l'interlocutor directe amb la resta de les administracions signatàries del conveni.

A aquests efectes, si es considera necessari, podrà ser autoritzada per la comissió de seguiment la contractació per part del Consorci, a càrrec o no del pla, d'una gerència la funció de la qual consistirà a col·laborar activament amb els òrgans del Consorci en les labors administratives i tècniques d'impuls, desenvolupament, execució, justificació i posada en marxa de les actuacions executades a través del Pla i, que en aquest cas, serà l'interlocutor amb la resta de signants d'aquest conveni.

La gerència del Pla no podrà realitzar cap actuació que tinga caràcter d'autoritat pública i haurà de respectar el que estableix l'article 29 de la Llei general de subvencions.

Aquesta labor d'interlocució no podrà afectar les obligacions del Consorci com a beneficiari de la subvenció.

• Finançar en la part que corresponga les actuacions del pla, en la forma, els terminis i les condicions que s'assenyalen en la clàusula cinquena del present conveni.

• Executar sota la seua responsabilitat i justificar, davant de Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme de València, totes les actuacions del Pla en la forma i els terminis que s'assenyalen en la clàusula quarta del present conveni. Per a això, el Consorci de la Ribera serà el responsable de la realització, quan siga necessari, de tots els projectes d'obres i tècnics, sol·licitud i obtenció de permisos, autoritzacions i llicències i realització de les contractacions necessàries, segons algun dels procediments que corresponga dels previstos en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic i amb el compliment de la resta de la legislació aplicable.

El Consorci executarà les actuacions a desenvolupar a través del Pla sota la seua responsabilitat i actuarà en tot el seu territori. Per a això, el Consorci instarà als ajuntaments integrats en el seu àmbit territorial a col·laborar i facilitar amb caràcter general (jurídics, pressupostaris, comptables i materials) l'actuació d'aquesta en el seu territori i sobre els seus elements patrimonials, infraestructures i serveis en la mesura en què això siga necessari per a l'execució de les actuacions.

• Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control, durant un període de 5 anys.



• Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per la resta d'administracions firmants, així com qualssevol altres de comprovació i de control financer.

• Realitzar les actuacions de publicitat, comunicació i senyalització d'obres i de les actuacions que indiquen la Comissió de Seguiment amb l'objecte de dotar el Pla de notorietat i visibilitat al Pla.

És preceptiu per a totes les activitats o inversions que es realitzen en desenvolupament del pla, que quede clarament reflectit que aquestes es realitzen dins del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera, i hauran d'acompanyar-se dels logos de les administracions signatàries del conveni.

• Mantindre en tot moment informats els membres de la comissió de seguiment del desenvolupament de les actuacions i de l'estat de la tramitació dels expedients, i també aportar qualsevol informació i documentació que siga requerida amb aquesta finalitat.

1. Mantindre en tot moment les finalitats que persegueix el Pla manifestades a través d'aquest conveni, fins i tot després de la finalització de la seua vigència temporal en els termes legalment previstos.

En el cas d'actuacions d'inversió, els béns immobles, mobles, instal·lacions i actuacions executades a través del Pla hauran de destinar-se als fins per als quals ha obtingut autorització i durant un mínim de cinc anys en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, i durant un mínim de dos anys per a la resta de béns inventariables.



L'incompliment d'aquesta obligació de destinació, que es produirà en tot cas amb l'alienació o gravamen del bé, serà causa de reintegrament, i quedarà el bé afecte al pagament de l'esmentat reintegrament, amb les excepcions previstes en l'article de la Llei general de subvencions.

2. Comunicar tant a Turisme Comunitat Valenciana com al Patronat Provincial de Turisme de València, tan prompte com es conega, l'obtenció de qualssevol subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol altres administracions o ens públics o privats en els termes que s'estableixen en l'article 19.2 de la Llei general de subvencions.

3. Complir les obligacions d'informació i transparència establides en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, com a beneficiari de l'ajuda.



4. Reintegrar les quantitats percebudes en virtut d'aquest conveni, a més de l'interés de demora, que poguera correspondre, des del moment del pagament de la subvenció en els casos previstos en l'article 37 la Llei general de subvencions.

5. El Consorci podrà subcontractar fins al 100 % de l'import de les actuacions objecte d'aquest conveni, i en aquest cas caldrà ajustar-se al que disposa l'article 29, apartats 2 i 3, i l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, si és el cas.

En aquest sentit, quan l'activitat concertada amb tercers excedisca del 20 % de l'import de la subvenció i aquest import siga superior a 60.000 euros, el contracte haurà de celebrar-se per escrit i autoritzar-se prèviament per Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme de València, per a la qual cosa el Consorci sol·licitarà amb caràcter previ per escrit a ambdós entitats la seua celebració.

El present conveni es publicarà una vegada subscrit, en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), segons exigeix l'article 111.3 de la Llei 8/2010,de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.



Quarta. Execució de les actuacions a desenvolupar a través del pla



a) Termini d'execució de les actuacions subvencionades.

L'execució de les actuacions objecte del present conveni es realitzarà en els terminis previstos en els projectes elaborats pel Consorci, sense que en cap cas puga excedir la data del 15 de desembre de 2018.

B) Execució, control i seguiment de l'actuació subvencionada.

L'execució, control i seguiment de les actuacions del Pla es realitzarà per part del Consorci.

És d'interés públic que es duga a terme correctament l'activitat per a la qual s'ha concedit la subvenció. En aquesta línia, només seran satisfetes aquelles despeses que meresquen la condició de finançables, tant pel compliment de les condicions tingudes en compte en l'atorgament de la subvenció, com pel compliment dels principis d'eficàcia i transparència.

De conformitat amb això, en el cas d'assistència a fires de turisme només seran finançables les despeses de transport i allotjament del personal imprescindible per al correcte desenvolupament de l'activitat. En aquest cas serà necessària la presentació, en el moment de la justificació de l'activitat, d'un informe explicatiu de les activitats exercides per cada una de les persones assistents, la seua necessitat, la connexió amb el Pla de dinamització i governança, i qualssevol altres dades que justifiquen l'assistència a la fira.

Qualsevol altra despesa derivada de l'actuació del gerent i/o personal del Consorci serà assumida per aquesta.

De la mateixa manera, en cap cas seran finançables les despeses de material d'oficina, ni les d'informàtica, comunicacions o mobiliari d'ús general, que seran assumides pel Consorci.

Qualsevol problema derivat de la interpretació i compliment del present conveni, serà solucionat pels membres de la comissió de seguiment del pla.

C) Senyalització de les obres.

A més de la senyalització que resulte preceptiva, les obres hauran de senyalitzar-se per mitjà dels oportuns cartells en què s'indicarà que aquestes es realitzen en col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme de València i el Consorci de la Ribera, en el marc de desenvolupament del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera.

Aquests cartells s'hauran de mantindre durant un període de 5 anys.



D) Responsabilitat patrimonial. D'acord amb el que disposa l'article 33.1 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o norma que el substituïsca, si de l'execució de les actuacions derivades del present conveni es produïren lesions en els béns o drets dels particulars, la responsabilitat patrimonial que, si és el cas, provocaren, serà de l'Administració executora d'aquestes.





Cinquena. Finançament i pagament

a) Import del pla.

L'import total de les actuacions que comprenen el Pla de dinamització i governança turística de la Ribera corresponent a l'exercici de 2018 puja a quatre-cents cinquanta mil euros (450.000,00 €), impostos si és el cas inclosos, que seran finançats per terços idèntics per les administracions firmants.

El Consorci de la Ribera assumeix la realització de les actuacions del Pla que, una vegada executades, abonades i justificades en termini, seran finançades per les administracions firmants del present conveni, de la manera següent:

– El Consorci de la Ribera contribueix amb un terç del total, i la seua aportació puja a la quantitat de cent cinquanta mil euros (150.000,00 €), a càrrec de les aplicacions pressupostàries 432013.

– Turisme Comunitat Valenciana contribueix amb un terç del total, i la seua aportació puja a la quantitat de cent cinquanta mil euros (150.000,00 €), a càrrec de l'aplicació pressupostària del capítol VII, programa 512.13, línia S0000814/13.

– El Patronat Provincial de Turisme De València contribueix amb un terç del total, i la seua aportació puja a la quantitat de cent cinquanta mil euros (150.000,00 €), a càrrec de l'aplicació pressupostària 43000.46701.

Qualsevol excés de despesa per damunt dels 450.000,00 euros serà assumida pel Consorci.

B) Pèrdua o minoració de la subvenció.

Una vegada esgotat el termini a què fa referència l'apartat C) de la clàusula sisena d'aquest conveni sense que s'hagen finalitzat ni justificat de forma completa les actuacions del pla, es produirà, després dels oportuns tràmits, la minoració de l'import de la subvenció per a ajustar les aportacions de Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme de València al percentatge de les actuacions del Pla efectivament executades i justificades pel Consorci.

Per a dur a terme la minoració de la subvenció es tindrà en compte tant l'import de les actuacions efectivament justificades pel Consorci com la naturalesa econòmica de les despeses que les conformen, així com el percentatge d'execució de les actuacions.

L'alteració de les condicions inicials de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent i incompatible de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, podrà donar lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció; així, de conformitat amb els articles 37 de la Llei general de subvencions i 89 del seu reglament, l'incompliment total o parcial de l'obligació de justificar o la justificació insuficient comportarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent, o, si escau, la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció. No obstant això, quan l'incompliment s'acoste de forma significativa al compliment total i s'acredite una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels compromisos adquirits, la quantitat a reintegrar, o la pèrdua del dret de cobrament, es determinarà de forma proporcional a l'import de la despesa no justificada, de conformitat amb el que estableix l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions.



En la tramitació corresponent es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions o proves que les presentades per l'interessat.

C) Moment i forma de pagament.

Amb caràcter general, el pagament de la subvenció es realitzarà després de la correcta justificació per part del Consorci davant de Turisme Comunitat Valenciana i del Patronat Provincial de Turisme de València de les actuacions executades corresponents al Pla de competitivitat, d'acord amb el que estableix l'article 34 de la Llei general de subvencions, sense perjuí del que disposa la resta del present apartat.

c.1) Turisme Comunitat Valenciana

Les quantitats a satisfer per Turisme Comunitat Valenciana es lliuraran a través de transferència bancària al compte assenyalat a aquest efecte pel Consorci de la manera següent:

• A la firma del present conveni i amb caràcter previ a la justificació, s'abonarà en concepte de pagament anticipat, el 15 % de l'import de la subvenció que com a màxim correspondria a Turisme Comunitat Valenciana. En aquest cas, el Consorci de la Ribera quedarà exonerat de la constitució de garantia, de conformitat amb el que estableixen els articles 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, 34.4 de la Llei general de subvencions i 92 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

• El pagament de la resta de la subvenció es realitzarà prèvia la correcta justificació per part del Consorci de les actuacions executades a través del Pla i de la recepció del certificat, emés pel Patronat Provincial de Turisme de València, que acredite, per la seua banda, la correcta execució i justificació de les actuacions en els termes establits en la clàusula sisena.

c.2) Patronat Provincial de Turisme de València

Les quantitats a satisfer pel Patronat Provincial de Turisme de València es lliuraran, a través de transferència bancària, en el compte assenyalat a aquest efecte pel Consorci de la Ribera, de la manera següent:

• A la firma del present conveni i amb caràcter previ a la justificació, s'abonarà en concepte de pagament anticipat el 15 % de l'import de la subvenció corresponent al Patronat Provincial de Turisme de València. En aquest cas, i sent beneficiària de la subvenció una administració pública de caràcter territorial, el Consorci de la Ribera quedarà exonerat de la constitució de garantia, tot això de conformitat amb el que estableix l'art. 24 de l'Ordenança general de subvencions de la Diputació Provincial de València i els seus ens dependents, aprovada per acord plenari de la Corporació de 28 de març de 2017 (BOP núm. 101 de 29.05.2018) i modificada per l'acord del Ple de 20 de juny de 2017 (publicada en el BOP nº174 de 08.09.2017), de l'article 34.4 de la Llei general de subvencions, i l'article 92 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.



En tot cas, serà requisit previ per a lliurar la bestreta de fons, que s'acredite el compliment de les obligacions tributàries, davant de la Seguretat Social i de la Diputació de València.

• El pagament de la resta de la subvenció es realitzarà després de la correcta justificació pel Consorci davant del Patronat Provincial de Turisme de València de les actuacions executades a través del Pla i de la recepció del certificat, emés per Turisme Comunitat Valenciana, que acredite, per la seua banda, la correcta execució i justificació de les actuacions en els termes establits en la clàusula sisena.

c.3) Consorci de la Ribera

• De conformitat amb el que disposa l'apartat A) de la clàusula cinquena, el Consorci de la Ribera contribueix amb un terç del total, i la seua aportació puja a la quantitat de cent cinquanta mil euros (150.000,00 €), a aplicar tant a despeses d'inversió com a corrents.

• Qualsevol excés de despesa per damunt dels 450.000,00 € serà assumida pel Consorci.



Sisena. Justificació de les actuacions.

a) Documentació

De conformitat amb el que estableix l'article 30 de la Llei general de subvencions, la justificació de les actuacions executades a càrrec del Pla es realitzarà segons s'assenyala en aquesta clàusula i constarà de la documentació següent:

i) Relació numerada de tots els documents que siguen aportats.

ii. Memòria general, en la qual s'arreplegue el grau de compliment aconseguit en relació amb els objectius proposats del pla.

La memòria inclourà un dossier de premsa i fotogràfic de totes les actuacions realitzades.

iii. Factures originals, o còpies compulsades d'aquestes, totes de data de l'any 2018, corresponents a la realització del Pla d'actuacions annex al present conveni.

En el cas d'execució d'obres s'adjuntarà còpia de les corresponents certificacions d'obra expedides per tècnic competent i amb l'informe d'aquest, així com fotografies de l'estat inicial i final de l'obra.



Les factures hauran de complir amb els requisits regulats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació. A aquest efecte, hauran d'incloure:

• el nom o raó social de l'empresa que factura i el seu NIF o CIF,



• data d'emissió,

• preu unitari i desglossament de cada un dels conceptes facturats,

• l'Impost sobre el Valor afegit de forma diferenciada,quan siga procedent,

• la base imposable,

• tipus d'IVA aplicable

• import total,

• l'IRPF, si escau.

Les factures han de descriure l'operació de forma detallada, amb desglossament de tots els conceptes i la indicació del preu de cadascun, i han d'estar emeses a nom del beneficiari de l'ajuda.



iv. Certificat del secretari del Consorci amb el vistiplau del president, acreditatiu dels aspectes següents:

• Despesa total realitzada de l'activitat subvencionada.

• Acreditació d'haver seguit en la contractació de les obres o actuacions objecte de la subvenció, el procediment que corresponga dels previstos en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i la resta de normativa aplicable en la matèria, així com haver sigut aprovades les actuacions executades i el seu pressupost per l'òrgan competent.

• Acabament i recepció satisfactòria de les obres, serveis o subministraments, amb expressió del seu cost global, basant-se en informe tècnic o en acta de recepció expedida per òrgan competent.

v) Declaració responsable del president del Consorci acreditativa de:

• No haver rebut altres subvencions, ajudes o ingressos per a l'actuació objecte del present conveni, o en cas d'haver-los rebut, descripció detallada de cada un d'aquests, amb l'especificació del seu origen, objecte i import.

• No estar incurs en cap de les prohibicions incloses en l'article 13 de la Llei general de subvencions, i compromís de compliment de les obligacions que estableix l'article 14 d'aquesta, així com no ser deutor de la Generalitat Valenciana per reintegrament de subvencions en els termes que estableix l'article 34.5, tots aquests de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

• Acreditació del caràcter compensable o no de l'IVA que correspon al Consorci.

• Acreditació de recepció per part del Consorci de tots els béns que, si és el cas, el Pla haguera posat a disposició del gestor del pla, amb el compromís de ser destinat pel Consorci a un ús o servei públic.



vi. Certificat de l'interventor del Consorci de les factures reconegudes i efectivament pagades corresponents a les actuacions del pla, especificant per a cada factura, i per aquest ordre, almenys el detall següent: número de factura; import; concepte; proveïdor; NIF; data d'aprovació per l'òrgan del Consorci; data de reconeixement de l'obligació; data de pagament amb especificació del compte corrent origen dels fons i qualsevol altre aspecte que s'estime rellevant.

iv. Documentació gràfica de l'efectiva publicitat realitzada del caràcter públic del finançament de les activitats subvencionades, i documents acreditatius, si escau, de la publicitat realitzada de la subvenció, d'acord amb la clàusula tercera d'aquest conveni.

v) Acreditació de la propietat o capacitat legal de l'ús i gaudi dels béns del projecte on s'ha intervingut i/o actuat, actualitzada a la data de justificació de l'ajuda (nota simple del registre de la propietat, contracte de lloguer liquidat i legalitzat, o cessió elevada a públic, segons el que calga, etc).

vi. Llicència d'obres juntament amb la seua liquidació. En obres que per la seua xicoteta envergadura no siga necessària una llicència d'obra, s'ha de presentar un certificat o declaració responsable de l'ajuntament corresponent.

vii. Còpies compulsades de les actes de les sessions de la comissió de seguiment celebrades.

viii. Qualsevol altra documentació addicional que poguera ser requerida per les administracions firmants segons la normativa aplicable.

B) Documentació addicional específica

• En la justificació que presente el Consorci davant Turisme Comunitat Valenciana:

• Acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, mitjançant la presentació del certificat expedit per la conselleria competent o, si escau, certificat de la Sindicatura de Comptes d'haver-li remés la documentació prevista en l'apartat 2 de l'article 199 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, o d'haver-li presentat el compte general.

• De conformitat amb el que preveu l'article 3 de l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, en relació amb l'article 13.2 de la Llei general de subvencions, la Mancomunitat queda exonerada d'acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

• En la justificació que presente el Consorci davant del Patronat Provincial De Turisme De València:

• haurà d'acreditar, de conformitat amb el que estableixen l'article 13.2 de la Llei general de subvencions, l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, així com la l'Ordenança General de Subvencions de la Diputació Provincial de València i els seus ens dependents, aprovada per acord plenari de la Corporació de 28 de març de 2017 (BOP núm. 101 de 29.05.2018) i modificada per l'acord del Ple de 20 de juny de 2017 (publicada en el BOP nº174 de 08.09.2017), estar al corrent de les seues obligacions tributàries davant de l'Agència Tributària, la Tresoreria General de la Seguretat Social i la Diputació Provincial de València, sols en el cas que haja denegat a la Diputació l'autorització per a obtindre directament aquestes circumstàncies mitjançant certificació telemàtica.

C) Termini i lloc de presentació de la documentació justificativa

• El termini límit de presentació de tota la documentació justificativa serà el 15 de desembre de 2018.

• La documentació justificativa haurà de presentar-se en els registres corresponents de cada una de les administracions firmants que subvencionen l'actuació o ser remesa per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

D) Naturalesa econòmica de les actuacions i justificació davant de les diferents administracions

Les actuacions a executar pel Consorci en el marc del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera, podran tindre la naturalesa econòmica d'inversions reals o de despeses corrents, d'acord amb el quadre d'actuacions que com a annex s'adjunta al present conveni.



D'acord amb el que estableix l'article 31.7 de la Llei general de subvencions, les despeses financeres podran formar part del cost subvencionable si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta, i compleixen el límit assenyalat en aplicació del principi de prudència financera (Reial Decret llei 17/2014). De la mateixa manera, si és el cas, podran formar part del cost subvencionable les despeses de funcionament del pla, amb el límit màxim del 15 % de l'import total del cost de les actuacions a executar a través del present conveni, en els termes que assenyalen el mencionat article 31 de la Llei general de subvencions i els articles 83 i 72 del seu Reglament.

Atesa la naturalesa econòmica dels crèdits afectats per Turisme Comunitat Valenciana al finançament del present conveni, als efectes de justificació de la subvenció Turisme només admetrà com a justificants les despeses d'inversió realitzades pel Consorci en les actuacions del Pla per un import, d'almenys, 150.000,00 euros.

Per la seua banda, i atesa la naturalesa econòmica dels crèdits afectats pel Patronat Provincial de Turisme de València al finançament del present conveni, als efectes de justificació de la subvenció, el Patronat Provincial només admetrà com a justificants de la despesa corrent realitzada pel Consorci en les actuacions del Pla per un import, com a mínim, igual a la seua aportació, és a dir 150.000,00 euros.

Tot el que estableix aquest punt, ho és sense perjuí de l'íntegra execució i justificació de les actuacions del Pla per import total de 450.000,00 euros i que siguen presentats els expedients justificatius davant de cada una de les administracions firmants, complets i reunint tota la documentació detallada en la present clàusula.

Atés el caràcter d'actuació cofinançada a parts iguals del pla, amb caràcter previ al pagament material de la subvenció, el Patronat Provincial de Turisme de València i Turisme Comunitat Valenciana emetran un certificat de l'import i conformitat dels justificants que cada una de les esmentades administracions haja acceptat com a comprovant de la subvenció, a l'efecte de garantir l'aportació proporcional al Pla de cada una d'aquestes.

En cap cas el cost d'adquisició dels béns o serveis subvencionables podrà ser superior al valor de mercat, en els termes que estableix l'article 31 de la Llei general de subvencions.

E) Comprovació material de les actuacions

Els membres de la Comissió de Seguiment realitzaran les oportunes comprovacions materials de les actuacions executades pel Consorci a través del pla, en els termes que estableix l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Setena. Comissió de seguiment

a) Composició

Es crea una comissió de seguiment, com a òrgan mixt de seguiment i control de les actuacions del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera integrada per:

a) Dos representants designats per Turisme Comunitat Valenciana.



b) Dos representants designats pel Patronat Provincial de Turisme de València.

c) Dos representants designats pel Consorci de la Ribera i el president o la presidenta de la comissió serà la persona que ocupe la presidència del Consorci, o en absència d'aquesta, l'alcalde o regidor designat per a això.

d) La persona que exercisca la gerència del pla o, en absència d'aquesta, un tècnic del Consorci, que actuarà com a secretari de la comissió, amb veu però sense vot.

La designació, cessament o substitució temporal del secretari en supòsits de vacant, absència o malaltia es realitzarà a proposta de la presidència, per majoria dels membres de les administracions firmants del conveni.

e) Podran assistir tècnics especialistes quant als temes a debatre en la comissió, que participaran amb veu però sense vot.

En la designació dels representants de la Generalitat es procurarà la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del que preveu el II Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per Acord de 10 de març de 2017, del Consell de la Generalitat.





B) Règim de funcionament

i) Es podrà constituir, convocar, celebrar sessions, adoptar acords i remetre actes tant de forma presencial com a distància.

ii. En les sessions que se celebren a distància, els membres de la comissió podran trobar-se en distints llocs sempre que s'assegure per mitjans electrònics, i es consideraran també com a tals els telefònics i audiovisuals, la identitat dels membres o persones que els suplisquen, el contingut de les seues manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, així com la interactivitat i intercomunicació entre aquests en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió. Entre altres, es consideraran inclosos entre els mitjans electrònics vàlids, el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències.



En el cas que la comissió es realitze per correu electrònic, seran prova que garantisca el que s'ha estipulat en el paràgraf anterior els correus electrònics intercanviats entre els assistents; aquests correus s'adjuntaran a l'acta de la sessió que haurà de redactar el secretari i remetre a tots els assistents perquè la validen en l'hora següent a la finalització de la comissió.

Els assistents a la comissió disposaran d'una hora per a plantejar les seues objeccions a l'acta o donar el seu vistiplau.

Una vegada obtingut el vistiplau de tots els assistents, el secretari redactarà l'acta definitiva, a la qual s'incorporaran tots els correus intercanviats fins a aqueix moment, que es remetrà a tots els assistents per a la posterior signatura.

Si la comissió es realitza per qualsevol altre mitjà electrònic, el secretari haurà de redactar l'acta i obtindre el vistiplau dels assistents en els mateixos terminis assenyalats en el paràgraf anterior.

Siga quina siga la forma de realitzar la comissió, presencial o a distància, serà aplicable el que disposa el punt vii d'aquesta clàusula.

iii. S'entendrà vàlidament constituïda la comissió quan estiguen presents el president i secretari, o si és el cas, els que els suplisquen i, almenys, un representant de cada una de les administracions firmants. Quan estiguen reunits, de manera presencial o a distància, tots els membres de la comissió, o si és el cas les persones que els suplisquen, podran constituir-se vàlidament per a la celebració de sessions, deliberacions i adopció d'acords sense necessitat de convocatòria prèvia quan així ho decidisquen per majoria absoluta.

iv. Correspon al secretari vetlar per la legalitat formal i material de les actuacions de la comissió, certificar les actuacions d'aquest i garantir que els procediments i les regles de constitució i adopció d'acords són respectades. Llevat que no resulte possible, les convocatòries seran remeses als membres de la comissió a través de mitjans electrònics, i caldrà fer-hi constar l'ordre del dia junt amb la documentació necessària per a la seua deliberació, quan siga possible, les condicions en què se celebrarà la sessió, el sistema de connexió i, si és el cas, els llocs en què estiguen disponibles els mitjans tècnics necessaris per a assistir i participar en la reunió.

v) La comissió de seguiment es reunirà a iniciativa del seu president o a sol·licitud de qualsevol membre de les administracions firmants.



vi. Per a l'adopció d'acords en l'esmentada comissió, Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme de València i el Consorci de la Ribera comptaran cada un d'aquests amb un únic vot i quant al règim de funcionament es regirà per les normes generals dels òrgans col·legiats segons la legislació vigent. Els acords seran adoptats per majoria simple de les parts, excepte la modificació, alteració o interrupció del Pla d'actuacions que requerirà, en tot cas, el vot favorable de les tres administracions firmants. Quan s'assistisca a distància, els acords s'entendran adoptats en el lloc on estiga ubicada la presidència del Consorci.



vii. De cada sessió que celebre estendrà acta el secretari, que especificarà necessàriament els assistents, l'ordre del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en què s'ha celebrat, els punts principals de les deliberacions, així com el contingut dels acords adoptats.



viii. Podran gravar-se les sessions; en aquest cas, el fitxer resultant de la gravació, junt amb el certificat expedit pel secretari de l'autenticitat i integritat d'aquest, i quants documents en suport electrònic s'utilitzen com a documents de la sessió, podran acompanyar a l'acta de les sessions, sense necessitat de fer-hi constar els punts principals de les deliberacions.

L'acta de cada sessió podrà aprovar-se en la mateixa reunió o en la immediata següent. El secretari elaborarà l'acta amb el vistiplau del president i la remetrà a través de mitjans electrònics, als membres de la comissió, els quals podran manifestar pels mateixos mitjans la seua conformitat o inconvenients al text, als efectes de la seua aprovació, i es considerarà, en cas afirmatiu, aprovada en la mateixa reunió.

Les còpies de les actes, els acords o informes que emeta la comissió de Seguiment en el desplegament i l'execució de les seues funcions es remetran als òrgans directius de les parts firmants del conveni, que en el cas de Turisme Comunitat Valenciana serà la persona que ocupe la Direcció General de Turisme.



C) Competències

La comissió de seguiment té les atribucions següents:

i) Col·laborar, coordinar i assessorar el Consorci en la labor de posada en marxa, execució i desenvolupament del Pla.

ii. Adoptar les mesures que estime necessàries per a la millor organització i funcionament del conveni, i supervisar-ne l'execució, i es podran adoptar les decisions i dictar les instruccions necessàries per a assegurar la correcta realització de les activitats objecte d'aquest.

iii. Verificar i donar conformitat al nomenament, i si és el cas, cessament de la gerència prèviament seleccionada i proposada pel Consorci.



iv. Totes les qüestions que haja de tractar la comissió de seguiment, relacionades amb la gerència del pla, seran debatudes sense la seua presència i actuarà com a secretari del Pla qualsevol altra persona prèviament designada a proposta del president de la comissió.

v) Verificar i donar la seua conformitat a la labor de la gerència.

vi. Informar les parts dels retards i incidències que es puguen presentar durant l'execució del conveni, així com, si és el cas, proposar les corresponents actualitzacions o modificacions en les anualitats derivades del retard.

vii. Donar la seua conformitat amb caràcter previ a totes les despeses que sorgisquen en l'execució del Pla d'actuacions, per a la seua posterior aprovació per l'òrgan del Consorci que tinga competència segons els seus estatuts. En aquest sentit, la comissió de seguiment vetlarà, especialment, perquè la naturalesa econòmica de les despeses que s'aproven en la comissió coincidisca amb la naturalesa de les consignacions pressupostàries de les aportacions al Pla de les diferents administracions, d'acord amb el que disposa la clàusula cinquena del present conveni.

viii. Aprovar el tancament de les actuacions abans de la tramesa de l'expedient de justificació a Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme de València.

ix. Dur a cap actuacions de comprovació material de les actuacions.



x) Solucionar, en primera instància, les controvèrsies d'interpretació i compliment que puguen plantejar-se respecte del Conveni subscrit.



xi. La resta de funcions que se li atribueixen en els termes que estableix l'article 9 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.



El funcionament de la comissió de seguiment no podrà suposar un detriment o minoració de les prerrogatives de seguiment i control que atribuïx la normativa sobre subvencions a Turisme Comunitat Valenciana i el Patronat Provincial de Turisme de València com a administracions subvencionadores.



Huitena. Resolució

les parts firmants podran resoldre i deixar sense efecte el present conveni en el supòsit d'incompliment de les obligacions en aquest establides, o per impossibilitat d'execució de les actuacions.

Així mateix, seran causa de resolució:

• L'acord mutu de les parts, sempre que raons d'interés públic faça innecessària o inconvenient la continuïtat del conveni.

• La renúncia expressa del Consorci de la Ribera per causes sobrevingudes.

En tot cas, i de conformitat amb el que estableix l'article 11.1.f del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, la comissió de seguiment decidirà com finalitzar aquelles actuacions que es troben en curs.



Novena. Reintegrament

serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde si és procedent el reintegrament, en tots els casos establits en l'article 37 de la Llei general de subvencions i l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Desena. Règim de penalitzacions

el Consorci de la Ribera donarà compte a Turisme Comunitat Valenciana i al Patronat Provincial de Turisme de València, a través de la comissió de seguiment del Pla de les demores en l'execució de les obres, amb les conseqüències previstes en la Llei general de subvencions i el seu reglament de desplegament.

En el cas que l'actuació o obres objecte del present conveni se sotmeten als procediments de contractació dels previstos en l'article 192 i següents de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, d'acord amb el que preveu l'anterior clàusula quarta i setena, el Consorci de la Ribera estarà obligat a establir en els seus plecs de condicions el règim de penalitzacions establit en l'esmentat text legal.





Onze. Vigència

el present conveni entrarà en vigor en el moment de la seua firma, i tindrà efectes fins al 31 de desembre de 2018. No obstant açò, els gastos subvencionables podran haver-se realitzat amb anterioritat a la vigència del conveni, des de l'1 de gener de 2018.



Dotze. Compatibilitat amb la normativa europea sobre ajudes públiques

el present conveni és compatible amb el mercat interior per no afectar les seues disposicions els intercanvis comercials entre els estats membres, d'acord amb el que disposa l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i no reuneix els requisits acumulatius exigits en el dit article, ja que el seu beneficiari no és una empresa productora de béns o prestadora de serveis al mercat, sinó una entitat local que actua servint amb objectivitat els interessos generals en virtut de les potestats que té atribuïdes, i en concret en l'exercici de l'acció de foment del turisme en el seu conjunt i de l'impuls de nous recursos turístics.

Per tractar-se d'un conveni no subjecte a l'article 107.1 del TFUE, i d'acord amb el que estableix l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, regulador del procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, la subvenció establida per mitjà del present conveni no requereix cap notificació o comunicació a la Comissió Europea.



Tretze. Règim jurídic.

El present conveni és de caràcter administratiu i es troba exclòs de l'àmbit de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. En el conveni es regula la concessió d'una subvenció nominativa a favor del Consorci de la Ribera, el seu règim jurídic és el derivat del que estableixen les disposicions normatives següents:

– Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



– Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre (DOGV 7379, 13.10.2014).

– Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276, 18.11.2003).

– Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm.176, de 25.07.2006), pel qual s'aprova el Reglament de subvencions.

– Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015).

– Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (BOE 80, 03.04.1985).

– Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana (DOGV 6296, 24.06.2010).

– TRLRHL aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (BOE 59, 09.03.2004).

– Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm.167, de 14.07.1998).

– Resta de normativa aplicable a les entitats firmants.



Catorze. Jurisdicció aplicable

les qüestions litigioses que puguen sorgir respecte al present conveni se sotmetran als òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa que siguen competents.

En prova de conformitat de tot això, les parts compareixents fent ús de les facultats conferides, firmen el present document per triplicat exemplar en el lloc i la data indicats a l'encapçalament.



El president de Turisme Comunitat Valenciana: Francesc Colomer Sánchez

El President del Patronat Provincial De Turisme de València: Antoni Francesc Gaspar Ramos

El secretari general de la Diputació Provincial de València: Vicente Boquera Matarredona

El president del Consorci De La Ribera: Òscar Navarro Torres



El Consorci de la Ribera està format per les Mancomunitats de la Ribera Ata i la Ribera Baixa. El Consorci de la Ribera realitza activitats comunes per a les dues mancomunitats i dintre d'aquestes està el desenvolupament, impuls i promoció del turisme en la comarca: la Ribera del Xúquer.

La Ribera de Xúquer aquesta formada per 47 municipis que van de la costa a l'interior. La situació de la nostra destinació actual no és homogènia en tota la comarca. Alguns municipis tenen una oferta turística més consolidada mentre que altres només oferten recursos, que en alguns casos ni tan sols estan adequats per a la visita.

El gran potencial que la Ribera del Xúquer posseeix aquesta per consolidar en diferents aspectes:

. Infraestructura turística: Molts dels recursos estan per rehabilitar, adequar, senyalitzar i fer visitables.

. Creació de producte turístic: No hi ha un teixit empresarial del sector turístic unificat en el qual es creen sinergies per a la confecció de productes turístics.

. Promoció del producte existent: Els productes turístics no es promouen en la intensitat necessària, ni en els mitjans adequats per a que puguen ser coneguts pels visitants potencials. El turisme majoritari a la comarca es el turisme cultural, el turisme actiu i el turisme gastronòmic.



Atenent aquests mancances i tenint en compte l'anàlisi DAFO realitzada en la candidatura al Pla de competitivitat de 2010, en el qual l'escenari turístic es manté igual, s'ha dissenyat el Pla d'Actuacions del Pla de Competitivitat turística per al 2018 del Consorci de la Ribera.





1. Equipament turístic

1.1. Rutes per a ciclovianants, comarcals i eqüestres: (estudi tècnic, disseny i implantació) (20.000,00 €) projecte disseny i projecte senyalètica



Ciclorutes comarcals.

Aquesta actuació consisteix en el disseny de rutes cicloturístiques i de vianants, comarcals i disseny i determinació dels senyals integrants de les mateixes cicloturístiques i de vianants comarcals, del Consorci de la Ribera per configuració de producte turístic, format per 47 municipis, estructurant l'oferta i recursos al voltant a arguments singulars, així com la determinació dels corresponents senyals, tant direccionals com interpretatius, sobre els principals recursos i oferta en cadascun dels municipis del Consorci de la Ribera, per a la millora i desenvolupament de la seva imatge com a destinació turística, la qual influeix en la percepció del territori per part dels visitants i turistes.





1.2. Pla de senyalització (26.000,00 €)

Aquesta actuació consisteix en la dotació de senyalètica per a la configuració de les rutes per a ciclovianants, de vianants, direccionals i interpretatives a més de la possibilitat d'incorporació de noves tecnologies emprades en la realització d'itineraris. Que es concretarà en la implantació de codis QR/audioguies, així com el desenvolupament dels continguts d'aquests.



1.3. Recuperació, adequació del Patrimoni

La finalitat d'aquesta actuació és la posada en valor turístic de la Via Verda Alzira-Carcaixent i el Molí Monsalvà. Per a això es proponent les següents actuacions:



13.1. Via verda Alzira-Carcaixent (105.000,00 €)

Ampliació del tram del Camí Natural de l'Antic Trenet, que inclou tant l'execució d'obres com la senyalització d'aquest, a fi de poder disposar d'un recurs capaç de configurar el producte turístic vinculat al cicloturisme. «L'actuació consisteix en la rehabilitació del Camí Natural de l'Antic Trenet entre la Barraca d'Aigües Vives i el nucli urbà de Carcaixent. Es tracta, per tant, de donar-li continuïtat als traçats entre els dos trams que estan actualment rehabilitats. L'execució començaria on finalitza el traçat de la Barraca d'Aigües Vives, això és, a la intersecció del Camí Natural amb la CV-50, prop de l'anomenada «Casa de les Agulles», i arribaria fins al començament del nucli urbà de Carcaixent, a l'altura de l'actual institut i piscina coberta. En total s'estimen uns 6 km.

Sense pretensió d'exhaustivitat, es planteja que l'actuació a adoptar consisteix en:

– Redacció de Projecte i aixecament topogràfic

– Direcció d'obres i coordinació de seguretat i salut

– Demolició d'estructures que interrompen el Camí Natural (blocs de formigó, tancats, etc.)

– Condicionament del terreny: desbrossament i recuperació de la plataforma física de l'Antic Trenet.

– Condicionament del ferm i pavimentació.

– Execució d'estructures de pas a través de barrancs i desnivells.



– Senyalització: tant de seguretat com direccionals o informatives.



– Reforestació.

– Subministrament i instal·lació de mobiliari urbà: papereres, bancs, aparcabicicletes.

– Dotació d'equipaments i instal·lacions: accessos, miradors, etc.»



1.3.2. Centre de Formació Molí Monsalvà (120.000,00 €)

Aquesta actuació consisteix en la realització de les obres necessàries per a la creació d'un centre de formació turística en el centre de la nostra comarca per tal d'incrementar la professionalitat del sector turístic i capacitar als futurs professionals.

En aquest sentit es realitzarà un projecte adequat amb aules de formació i tot el necessari per a la formació turística en les instal·lacions del Molí.



1.4. Proj. Disseny espai Algemesí: Centre Comarcal fe Visitants (12.000,00 €)

Amb la implantació d'aquesta actuació es facilitarà informació dels productes turístics de la comarca mitjançant l'ús de noves tecnologies, que consistirà en el subministrament i instal·lació de una pantalla multi Touch interpretativa dels recursos de la comarca, a instal·lar en la zona d'accés de l'Espai Algemesí.

Aquesta pantalla a més estarà dotada de contingut interpretatiu, oferint informació al visitant, quan la Tourist Informació romanga tancada. Un servei turístic imprescindible a l'abast de veïns i turistes.



Aquesta plataforma ofereix un servei d'informació global en destí, augmenta la quantitat i qualitat de la informació turística reduint els costos.



1.5: Projecte Riu Xúquer

El projecte tracta de dissenyar un pla d'actuacions encaminades a la dinamització del riu Xúquer i el seu voltant, ja que és un dels recursos que vertebra la comarca per a executar actuacions en el territori que configura l'àmbit fluvial del riu Xúquer. El desenvolupament d'actuacions vinculades al riu Xúquer és una oportunitat per aconseguir una ordenació global i integral d'aquest riu com a eix vertebrador d'un territori ric i heterogeni.

Es tracta de la redacció d'un projecte i execució d'alguna o algunes de les obres incloses en ell. L'execució de les obres dependrà dels terminis d'execució segons determine el projecte.

Els objectius estratègics d'aquest projecte són:

– Impulsar el desenvolupament territorial de l'espai fluvial des de la iniciativa local.

– Dinamitzar els recursos que envolten el riu i crear oportunitats de negoci entorn de les actuacions proposades pel projecte que es durà a terme.

– Cohesionar i vertebrar el territori utilitzant el riu com eix d'unió.



– Aconseguir una creixent valorització del patrimoni turístic i cultural vinculat als usos tradicionals de l'aigua i del patrimoni natural.



– Treballar per desenvolupar les potencialitats econòmiques del territori.

– Creació d'itineraris, adequació, interpretació i senyalització d'espais.

– Pla d'actuacions que marquen un full de ruta a seguir.



1.6. Implementació dinamització àrea de Tous (15.000,00 €)

Aquesta actuació consisteix en la implantació d'actuacions per a la posada a disposició turística d'aquest àrea, de manera que passi a formar part del producte turístic cicloturístic.

Sense pretensió d'exhaustivitat, es planteja que l'actuació a implantar consisteix en:

– Col·locació d'un tancament delimitador de l'accés a l'embassament de Tous, amb la finalitat de facilitar una entrada pròpia i oberta a l'àrea turística.

– Disseny, subministrament i col·locació se senyals interpretatives per ressaltar els vinculats a l'aigua en l'entorn en el que es troba: Història de l'Aigua, L'aigua com a energia, Un recurs vital i finit, Els enginys de l'aigua,..

– Adequació i posada en valor de l'espai d'oci amb implantació de jocs infantils mitjançant l'ús de l'aigua.

– Subministrament i instal·lació senyals direccionals d'accés a l'àrea i informatives (panel informatiu rutes cicloturístiques en les immediacions, pàrquing, codis QR,..) i de mobiliari vinculat a la finalitat del producte (aparacabicicletes, bancs, papereres..).

– Creació i maquetació contingut per difondre l'àrea d'oci, interpretativa i les rutes.



2. Màrqueting i comercialització

2.1. Implementació creació producte turístic (27.000,00 €)

La creació de producte turístic en aquesta primera fase tractarà de desenvolupar el producte turístic basat en el cicloturisme reforçat i complementat en dos productes principals en el nostre territori com són: el producte gastronòmic i el cultural molt present en la nostra comarca.



Les actuacions a dur a terme per a la consecució d'aquest objectiu són les següents:

Contractació d'una empresa externa que duga a terme les diferents actuacions necessàries com són:

Planificació inicial d'actuacions.

Recull d'informació prèvia dels agents a implicar en cada club de producte, tant públics com privats.

Organització de les reunions necessàries per a informar i donar a conèixer l'objectiu.

Disseny de propostes per al treball conjunt dels diversos agents.



Proposta de la fórmula conjunta de treball.

Disseny conjunt de productes.

Proposta de comercialització i qualssevol altres activitats que dissenye l'empresa per a la creació d'aquests productes.

Aquesta actuació consisteix en la implantació de les actuacions derivades de l'estudi de configuració de producte turístic, a fi de configurar-los.



2.2. Creació imatge de marca (3.000,00 €)

Aquesta actuació consisteix en el disseny de la Marca Turística i Manual d'Identitat Turística Corporativa de la Ribera del Xúquer.



2.3. Pla de comunicació (7.000,00 €)

Aquesta actuació consisteix en la gestió del gabinet de premsa i xarxes socials del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera i les actuacions turístiques vinculades a aquest. Generació i / o divulgació de notícies per atraure consumidors, usuaris i, en definitiva visitants a La ribera del Xúquer.



2.4. Tallers/Jornades/seminaris /esdeveniments (12.000,00 €)

Aquesta actuació consisteix en la realització de Jornades, tallers i seminaris de creació de producte, així com l'execució de determinats esdeveniments que ajuden a la consolidació del producte.



Configuració de propostes de paquets turístics.



Prova pilot de les propostes:

– Jornades gastronòmiques i altres esdeveniments relacionats.

– Creació de l'estructura receptiva dels productes.

– Reunió en touroperadors potencials per a presentar les propostes.



El criteri per assignar actuacions a aquest apartat i no a altre és que en l'apartat 2.2, Creació de productes turístics, s'inclouran les activitats destinades a la configuració del producte, es a dir un treball més intern, mentre que en aquest apartat 2.5, seran actuacions més visuals, de cara al públic exterior per a provar els productes creats i la seua visualització per part dels agents implicats, els mitjans de comunicació i públic en general i accions de màrqueting dels productes creats i que seran duts a terme per empresa diferent de la que s'encarregarà de la creació del producte.



2.5. Programa visites comarca (2.000,00 €)

Seguint en la línia de creació de producte turístic, després de l'estudi realitzat i una vegada definits els productes es dissenyarà un programa de visites en la comarca que vertebren la comarca. Aquest programa de visites s'oferiran a diferents col·lectius que conformen el públic objectiu que vista la nostra comarca a través dels touroperadors de receptiu així com directament a grups com: estudiants estrangers, associacions de tercera edat, grups de singles, i altres tipologies de grups homogenis.



El programa inclourà visites d' un dia amb experiències i depenent del producte es podrà incloure alguna estada de cap de setmana.



2.6. Assistència Fires Turisme (3.000,00 €)

Aquesta actuació inclou les despeses derivades de l'assistència i promoció en fires de turisme.



2.7. Material difusió Turística edició, banc imatges i vídeo (10.000,00 €)

Aquesta actuació consisteix en l'edició i impressió de material informatiu i promocional en diferents suports: vídeos, fullets, audioguies, banc d'imatges, etc.



2.8. Publicitat: mitjans/presstrips/blog trips (15.000,00 €)

Aquesta actuació consisteix en la difusió en mitjans de comunicació:

ix. Diverses publicacions en premsa especialitzada, i difusió especifica de les accions del Pla de Competitivitat.

x) Difusió en xarxes socials i en la mateixa web turística de la comarca

xi. Difusió en radio i TV

xii. Altres mitjans i suports de difusió (banners, panells, etc)



2.9. Actualització Web/traducció valencià (4.000,00 €)

Aquesta actuació consisteix en l'actualització de la pàgina web així com la seva traducció al valencià. La seva actualització incorpora sistemes com un visor web i altres necessitats que puguen plantejar-se durant l'actualització d'aquesta.



2.10. Sistema d'aproximació a la qualitat (8.000,00 €)

Aquesta actuació consisteix en la implantació d'un model d'aproximació a la qualitat turística de manera que aquells establiments que passen a formar part del club de producte ofereixin un nivell de qualitat mínim garantit, o, si s'escau aquells que requereixen d'un pla de millora, puguen incorporar la qualitat de cara a formar part del club.

Es tracta dels treballs de consultoria per desenvolupar un projecte de participació voluntària per part dels principals agents vinculats directament o indirectament amb l'activitat turística de la comarca, que permeti millorar la competitivitat de la Ribera del Xúquer dins del mercat turístic a través del coneixement i aplicació gradual i lenta de la gestió de la qualitat.

Aquest any es realitzaria els treballs de consultoria relacionada amb la sensibilització i difusió del projecte, així com els treballs encaminats a millorar la gestió interna, especialment la dels processos relacionats amb la satisfacció del client.

Es tracta de a la finalització del Pla disposar d'empreses acreditades mitjançant el "Compromís de Qualitat Turística"– SICTED.



3. Gestió/gerència del Pla de competitivitat

3.1. Gerència del Pla (32.000,00 €)

Per a la gerència del Pla de competitivitat, es contractarà un servei extern especialitzat. Que serà qui,amb la col·laboració del àrea de turisme del Consorci de la Ribera executarà les actuacions dissenyades prèviament.



3.2. Altres depeses de funcionament (9.000,00 €)

En aquest programa s' inclouran les següents accions:

Despeses de finançament necessàries per a per a la posada en marxa del PDT. (1.000,00 €)



Visites d' estudi (8.000,00 €)

Pel que fa a les visites d' estudi, es visitarà algun exemple en altres destinacions en les que s' haja implementat alguna de les actuacions que es volen dur a terme per tal de conèixer de primera mà els avantatges, inconvenients, funcionament, gestió, etc per a poder així obtenir informació valuosa per a dur a terme les actuacions en major coneixement de la matèria.

En el període 2018 i en la primera fase de creació del producte turístic es faran una o dues visites d'estudi a destinacions que ja va un pas per davant i ja tenen implementat el cicloturisme en la seua comarca per tal d'assolir dos objectius principals:

– Conèixer de primera mà els treballs realitzats i el know how, així com aprendre tant de l'èxit com dels fracassos de aquests organismes per implementar el nostre producte.

– La visualització del projecte per a un major coneixement i comprensió per part dels responsables polítics.

A la visita turística estaran convidats els presidents del Consorci i de les mancomunitats així com alcaldes dels municipis involucrats en els projectes a implementar.

Els destins a visitar estan hores d'ara en estudi però podrien ser dos consells comarcals de Catalunya.

Mapa web