Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de juny de 2019, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen les ajudes del fons de compensació previst en el marc del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2019. [2019/6608]

(DOGV núm. 8581 de 01.07.2019) Ref. Base de dades 006156/2019




El Pla eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV) va ser aprovat per Acord de 26 de juliol de 2001, del Govern Valencià, amb caràcter de pla d'acció territorial sectorial, tenint per objecte regular la instal·lació de parcs eòlics en les zones qualificades com a aptes per al dit fi. En el capítol 5 del PECV se'n formulen els objectius d'aquest; entre ells els de caràcter socioeconòmic i, més concretament, els que es refereixen a la introducció d'efectes de reequilibri territorial a partir de l'actuació en les zones socioeconòmicament més desafavorides de la Comunitat Valenciana, de manera que l'espai físic que serveix de suport als parcs eòlics, reba part dels beneficis que el seu propi recurs genera.



Aquestes mesures de compensació van quedar concretades, i delimitades en el seu àmbit d'aplicació, duració, termini i quanties, en els plans energètics presentats pels promotors en el corresponent procediment de lliure concurrència per a l'adjudicació de zones eòliques, les bases del qual s'arrepleguen en l'Ordre de 31 de juliol de 2001, de la Conselleria d'Indústria i Comerç, per la qual es realitza la convocatòria pública per al desplegament i execució del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana. Així mateix, d'acord amb el que estableix el punt quart de la Resolució de 25 de febrer de 2003, del conseller d'Indústria, Comerç i Energia, sobre convocatòria per al desplegament i execució del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, els promotors dels projectes seleccionats per a les diferents zones hauran de complir els compromisos de contribució a les estratègies d'actuació del PECV, en la forma i terminis que es determinen en les condicions particulars de la notificació de preselecció de la Comissió del Pla Eòlic i en els plans energètics seleccionats.



A través de la Llei 10/2006, de 26 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat, modificada per la Llei 16/2008, de 22 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió financera i administrativa, i d'organització de la Generalitat, modificada, al seu torn, per la Llei 10/2012, de 21 de desembre, de mesures fiscals, de gestió financera i administrativa, i d'organització de la Generalitat, i per la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Administració de la Generalitat, es crea el Fons de Compensació previst en el marc del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV), destinat a aquells municipis, mancomunitats de municipis i consorcis previstos en la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, inclosos en l'àmbit d'afecció d'alguna de les 15 zones aptes per a albergar instal·lacions eòliques incloses en aquell, de manera que els ingressos realitzats per les empreses titulars de les instal·lacions eòliques de cada zona vagen destinats a les entitats beneficiàries incloses en l'àmbit d'afecció de la respectiva zona, sent l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) l'encarregat de la gestió ordinària del Fons de Compensació esmentat, de conformitat amb les directrius establides en la normativa adés esmentada.



L'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, estableix les bases reguladores per a la concessió de les ajudes tendents a la distribució del Fons de Compensació, complint al que estableix l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions.

Per això, i en virtut del que disposa l'article 160.4, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública i del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar el Fons de Compensació previst en el marc del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV), amb càrrec als ingressos realitzats per les empreses titulars d'instal·lacions eòliques durant l'exercici 2019, destinat a aquells municipis, mancomunitats de municipis i consorcis previstos en la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, inclosos en l'àmbit d'afecció d'alguna de les respectives 15 zones aptes per a albergar instal·lacions eòliques incloses en el Pla esmentat.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), en el marc dels Fons de Compensació i Promoció vinculats al Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7986, de 23 de febrer de 2017; en les bases esmentades s'estableixen les condicions del règim de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Dotació pressupostària

1. D'acord amb la Llei 28/2018, de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, la distribució del Fons de Compensació per l'IVACE es finançarà amb càrrec a la línia pressupostària i import global màxim que es detalla a continuació:

– Codi de la línia: S6812000

– Denominació de la línia: Fons Compensació Pla Eòlic

– Import: 4.348.226,56 €

La quantia màxima esmentada serà objecte de repartiment entre les distintes zones eòliques de conformitat amb la taula continguda en l'annex de la present resolució.

2. Els ingressos realitzats per les empreses titulars de les instal·lacions eòliques de les distintes zones que nodreixen la línia indicada en l'apartat anterior, aniran destinats als municipis, mancomunitats de municipis i consorcis de la Comunitat Valenciana sol·licitants inclosos en l'àmbit d'afecció de la zona respectiva.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport i costos subvencionables

1. El Fons podrà anar destinat a actuacions d'inversió dels següents tipus i característiques:

a) Projectes de millora d'infraestructures rurals i de serveis:

– Millora en camins rurals d'accés a muntanyes.

– Millora de la xarxa viària rural d'accés a pedanies, caserius, alqueries i edificacions rurals aïllades.

– Instal·lació de punts d'enllumenat públic en vials d'accés a pedanies, caserius, alqueries i edificacions rurals aïllades.

– Reforma d'instal·lacions d'enllumenat exterior. Les noves instal·lacions d'enllumenat exterior i les reformades o renovades hauran de complir les prescripcions contingudes en el Reial decret 1890/2008, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'eficiència energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior i les seues instruccions tècniques complementàries, sempre que els siga aplicable.

– Treballs d'electrificació rural encaminats a estendre la xarxa d'energia elèctrica a alqueries, granges, instal·lacions o edificacions rurals aïllades.

– Treballs de millora de la xarxa d'energia elèctrica, com a substitució o ampliació d'estesos elèctrics aeris o subterranis, suports, centres de transformació, elements auxiliars de xarxa, així com qualsevol altre relacionat amb la millora de la xarxa elèctrica.

– Neteja i millora de vies pecuàries, desbrossament, consolidació d'afirmat, concreció de límits, senyalització, així com qualsevol altre relacionat amb el manteniment de vies pecuàries.

– Projectes de reurbanització de carrers del municipi.

– Qualsevol altre que supose la millora d'infraestructures rurals i de serveis.

b) Projectes d'impuls de les energies renovables:

– Organització de campanyes divulgatives, a través de tríptics, fullets o altres mitjans, sobre els beneficis ambientals i socioeconòmics de la implantació d'instal·lacions d'aprofitament d'energies renovables.

– Realització de xarrades i cicles de conferències sobre les energies renovables.

– Organització de fòrums de debat i taules redones en centres socials i culturals sobre les energies renovables i el seu paper en el futur escenari energètic.

– Organització de tallers o aules pràctiques relacionats amb els dispositius d'aprofitament d'energies renovables.

– Construcció de centres demostratius destinats a l'estudi o difusió de les energies renovables.

– Promoció del coneixement sobre energies renovables a través de concursos, premis, així com qualsevol altre relacionat amb la promoció en l'àmbit de les energies renovables.

– Construcció i equipament d'instal·lacions d'aprofitament de les energies renovables.

– Qualsevol altre que tinga com a fi l'impuls de les energies renovables.

c) Projectes de millora de les condicions socioeconòmiques: projectes que incidisquen en la millora de l'entorn social i econòmic.

2. Els costos subvencionables que es consideraran en el càlcul als efectes de la distribució del Fons, són els següents:

a) Inversions en immobilitzat: cost de mà d'obra externa, execució material, equips i instal·lacions, destinats en exclusiva a l'execució material del projecte, IVA inclòs.

b) Costos de redacció de projectes, estudis de seguretat i salut i direcció d'obra, si es tracta de contractacions externes, IVA inclòs.

c) Costos de consultoria i formació, si es tracta de contractacions externes, IVA inclòs.

d) Es considerarà cost subvencionable l'IVA suportat, així com altres tributs, quan l'entitat beneficiària de la subvenció els abone efectivament, sempre que no siguen susceptibles de recuperació o compensació.

e) Costos de mà d'obra pròpia (despeses de personal incloent cost salarial brut i cost de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa), sempre que es trobe vinculada exclusivament al projecte presentat.



f) Per a projectes de millora de les condicions socioeconòmiques, en els casos en què es trobe degudament justificat, els costos de mà d'obra pròpia no vinculada exclusivament al projecte presentat (despeses de personal incloent cost salarial brut i cost de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa), en un percentatge màxim del 10 % de l'ajuda concedida i amb un màxim d'un 25 % del salari del personal adscrit al projecte, i per als sol·licitants que tenen forma jurídica de mancomunitats o consorcis.



3. Les inversions descrites en l'apartat 1 que pogueren tenir per objecte la ulterior prestació de béns i serveis en el mercat, i per tant consistiren en activitats de caràcter econòmic desenvolupades per una de les entitats beneficiàries, quedaran subjectes a les obligacions pròpies del règim de minimis previstes en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, i als límits de l'article 6 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.



4. Seran aplicables la resta de requisits establits en els articles 5 i 22 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.



Article 4. Acumulació d'ajudes

1. Les ajudes que s'estableixen en la present resolució tindran la consideració de subvenció i, en el cas de concurrència amb ajudes d'altres Administracions públiques o ens públics o privats, l'import de les ajudes concedides per IVACE, no podrà ser en cap cas de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de les despeses subvencionades.



2. Les ajudes destinades als projectes previstos en l'apartat 3 de l'article 1 de la present resolució, de conformitat amb el que estableix l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, a les ajudes de minimis, podran acumular-se amb:

a) altres ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 360/2012, de la Comissió, fins al límit màxim establit en aquest últim Reglament.

b) altres ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim previst en l'article 6 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.

c) altres ajudes estatals en relació amb les mateixes despeses subvencionables, sempre que la seua suma no excedisca de la intensitat d'ajuda superior corresponent, fixada en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió, adoptats per la Comissió.



Article 5. Característiques de l'ajuda i projectes plurianuals

1. Les ajudes que s'estableixen en la present resolució tindran la consideració de subvenció, i tindran una intensitat de fins al 100 % del cost subvencionable del projecte, amb els límits previstos en l'article 6.1 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.

2. Per a aquells projectes que, per les seues característiques especials, siguen considerats plurianuals es tindran en compte els requisits següents:

a) Haurà d'indicar-se en la memòria tècnica cada una de les seues fases i l'exercici en què es realitzaran.

b) La sol·licitud d'ajuda haurà de presentar-se per a cada una de les fases en l'exercici en què vaja a executar-se, sense que la concessió d'ajuda per a una d'elles condicione la de futures fases, llevat que la convocatòria respectiva faça menció de procediments específics diferents.

c) Les futures concessions se supeditaran a l'existència d'un programa o convocatòria que empare les actuacions proposades i als resultats aconseguits.



Article 6. Entitats beneficiàries

1. Podran acollir-se a aquestes ajudes els municipis, mancomunitats i consorcis previstos en la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana, inclosos en l'àmbit d'afecció d'alguna de les quinze zones aptes per a albergar instal·lacions eòliques incloses en el Pla eòlic de la Comunitat Valenciana.

2. Seran així mateix d'aplicació les condicions i requisits previstos en els articles 4 i 21 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.



Article 7. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i finalitzarà el 26 de juliol de 2019 a les 23:59.59 hores. Les sol·licituds hauran de presentar-se abans de l'inici del projecte.

2. La tramitació del procediment serà electrònica. La presentació electrònica requerirà que l'entitat sol·licitant dispose de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la Seu Electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital.



La sol·licitud es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE accessible a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.

3. La sol·licitud constarà de la documentació següent:

a) Formulari de sol·licitud, d'acord amb el model normalitzat disponible en http://www.ivace.es, en el que s'inclouen les declaracions responsables relatives a les obligacions que li corresponen com a entitat beneficiària de les ajudes.

b) Memòria tècnica d'acord amb el model normalitzat disponible en http://www.ivace.es. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, d'ací que un defectuós o deficient ompliment, o la seua difícil comprensió, generarà una minusvaloració del projecte o inclús la denegació de la sol·licitud.

c) Documentació relativa a la personalitat de l'entitat sol·licitant: quan utilitzen un sistema de firma avançada, la seua identitat s'entendrà ja acreditada mitjançant el mateix acte de la firma.

d) Acreditació de la representació legal del firmant.

e) Còpia d'un extracte o certificat bancari que justifique la titularitat del compte de cobrament de l'ajuda. La titularitat del compte haurà de correspondre a l'entitat sol·licitant.

f) Document de l'entitat que reflectisca l'existència d'una partida pressupostària per a l'execució del projecte objecte de subvenció.

g) Ubicació exacta del projecte, indicant les coordenades UTM del projecte o instal·lació en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud.

4. Documentació complementària de caràcter general per a totes les entitats sol·licitants.

a) Declaració responsable relativa al compliment de les obligacions ambientals en aquells casos en què l'activitat o instal·lació en què s'haguera executat el projecte estiguera subjecta a les disposicions previstes per la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats de la Comunitat Valenciana, o a la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics. S'entén per lloc d'execució del projecte el lloc en què es duga a terme la inversió subvencionable.



b) Llevat que la despesa s'haguera realitzat amb anterioritat a la concessió de la subvenció; quan l'import d'una despesa subvencionable siga igual o supere, IVA exclòs, la quantia de 40.000,00 euros en el supòsit de cost per execució d'obra, o els 15.000,00 euros en el supòsit de subministraments o serveis, l'entitat sol·licitant de l'ajuda haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat, abans de la contracció de la despesa, com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores –sense vinculació entre elles ni amb la beneficiària de l'ajuda– llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que ho subministren o presten, i així es faça constar en un informe firmat pel secretari/ària o interventor/a, que haurà de contenir almenys:

1r. Quines van ser les característiques dels gastos que van fer impossible la localització d'un mínim de tres ofertes.

2n. Una explicació de com es va realitzar la busca d'empreses proveïdores.

Aquest informe no serà admès com a justificant de la no presentació de tres ofertes si el seu argument es basa en:

– Les característiques de l'empresa proveïdora.

– Les característiques genèriques del bé o servei.

– Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària.

Així mateix, hauran d'acompanyar un annex a l'informe que documente com s'ha realitzat la busca d'empreses proveïdores del bé o servei.

La petició d'ofertes procurarà documentar-se de forma escrita, i en tot cas serà necessari que en les respostes es consignen amb exactitud els treballs que hagen de realitzar-se i el seu preu, així com el CIF, nom, direcció, telèfon i data, etc., de manera que no oferisca dubtes la seua identitat. L'elecció entre les ofertes presentades haurà de recaure en la més econòmica, justificant en un informe l'elecció en un altre sentit.



Les tres ofertes hauran d'haver-se sol·licitat amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o l'entrega del bé.

La documentació a què fa referència el present apartat es podrà presentar en la fase de justificació.

No serà necessari que aporten tres ofertes les entitats públiques que liciten l'actuació subvencionada per qualsevol procediment previst en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, excepte el relatiu als contractes menors.

c) Declaració responsable referent a totes les ajudes, subvencions, ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, per als mateixos costos subvencionables que els previstos en la present convocatòria.

Els que sol·liciten ajudes per a projectes previstos en l'apartat 3 de l'article 3 de la present resolució hauran de declarar a més totes les ajudes de minimis concedides d'aquesta o una altra administració (independentment de si aquestes són per als mateixos costos subvencionables que els previstos per la present convocatòria com per a qualsevol altre) durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis o a altres reglaments de minimis.

La dita declaració responsable haurà de ser omplida en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud.

d) Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a poder obtenir la condició de beneficiari de subvencions. La dita declaració responsable haurà de ser omplida en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud.

e) Quan les actuacions objecte de subvenció requerisquen –d'acord amb la legislació i normativa vigent–, projecte tècnic subscrit per personal tècnic competent, l'entitat sol·licitant haurà de presentar el dit projecte. Els projectes tècnics que, d'acord amb la legislació vigent, hagen de ser redactats i firmats per personal tècnic titulat competent i es presenten sense el visat del col·legi professional corresponent hauran d'acompanyar-se d'una declaració responsable de la persona tècnica titulada competent projectista, segons model disponible en la web http://www.ivace.es.

f) Declaració responsable, implementada en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud, sobre el compliment de la normativa i integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció de l'obligació esmentada, en els termes establits en l'article del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat.

La correcta presentació d'aquests documents serà condició indispensable per a l'obtenció de l'ajuda.

5. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertència que si no fera se la tindrà per desistida de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

6. Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.

7. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa aquesta convocatòria.

8. Les entitats sol·licitants podran executar els projectes una vegada presentada la sol·licitud, sense esperar que la concessió de l'ajuda es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

9. El sistema de control que l'IVACE aplicarà en relació a les declaracions responsables presentades serà per mostreig, d'acord amb el que estableix l'article 6.4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre del Consell.



10. Es delega en les persones titulars de la direcció de l'àrea –o si és el cas, departament o servei– competent per a gestionar la convocatòria, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i/o canvi de projecte.



Article 8. Instrucció i avaluació de sol·licituds

1. L'òrgan instructor del procediment de concessió d'ajudes serà la Unitat IVACE Energia.

2. El procediment de concessió de subvencions serà el de concurrència competitiva, d'acord amb el que estableix l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions; així doncs, la concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades per a la mateixa zona eòlica, a les quals s'aplicaran els criteris de valoració que es detallen en el següent article, i s'establirà una prelació segons la puntuació obtinguda respectant els límits pressupostaris disponibles.



3. L'òrgan instructor verificarà de cada sol·licitant i dels projectes presentats el compliment dels requisits exigits en la convocatòria, i en cas de resultar d'acord amb aquesta, farà l'anàlisi dels projectes presentats i l'aplicació dels criteris de valoració del programa, desestimant-se aquells projectes presentats per sol·licitants que no complisquen amb els requisits exigits.

L'òrgan instructor podrà requerir de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional de qualssevol altres documents, informes o dades complementàries que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.



Article 9. Criteris de valoració de sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran sobre un màxim de 50 punts, segons els criteris següents:

1. Característiques del municipi (màxim 30 punts).

a) Actuacions proposades per ajuntaments els termes municipals del qual suporten infraestructures d'evacuació de l'energia elèctrica generada per algun parc eòlic, amb la puntuació que s'indica a continuació.



– Subestació elèctrica. S'aplica el criteri següent:

· Existeix subestació elèctrica en el municipi: 5 punts.

· No existeix subestació elèctrica en el municipi: 0 punts.

– Longitud de línies d'evacuació. La puntuació és directament proporcional a la longitud de línies elèctriques en el municipi, segons el criteri següent:

· Més de 15 km: 10 punts.

· Entre 10 i 15 km: 8 punts.

· Entre 5 i 10 km: 6 punts.

· Entre 3 i 5 km: 4 punts.

· Entre 1 i 3 km: 2 punts.

· Menys d'1 km: 0 punts.

b) Actuacions proposades per ajuntaments els termes municipals dels quals resulten afectats visualment per algun parc eòlic, des d'algun punt del seu nucli urbà principal o d'algun dels seus nuclis de població, amb la puntuació que s'indica a continuació.

– El grau d'afecció visual es valora en funció de la distància al parc més pròxim, segons el criteri següent:

· Alta (menor 3 km): 7 punts.

· Mitjana-alta (entre 3 i 6 km: 5 punts.

· Mitjana-baixa (entre 6 i 10 km: 1 punt.

· Baixa (més de 10 km): 0 punts.

c) Actuacions proposades per ajuntaments els termes municipals del qual suporten infraestructures d'obra nova o ampliació de camins d'accés a parcs eòlics, amb la puntuació que s'indica a continuació.



– Camins d'accés a parcs (obra nova o ampliació). S'aplica el criteri següent:

· Existeixen camins d'accés a parcs en el municipi: 3 punts.

· No hi ha camins d'accés a parcs en el municipi: 0 punts.

d) Actuacions proposades per municipis els termes municipals del qual alberguen o no parcs eòlics i que suporten qualsevol de les afeccions esmentades en els apartats anteriors, amb la puntuació que s'indica a continuació.

– Nombre d'aerogeneradors. La puntuació és inversament proporcional al nombre d'aerogeneradors en el municipi, segons el criteri següent:

· Entre 0 i 5: 5 punts.

· Entre 6 i 10: 4 punts.

· Entre 11 i 15: 3 punts.

· Entre 16 i 25: 2 punts.

· Entre 26 i 40: 1 punt.

· Més de 40: 0 punts.

En el cas que l'entitat sol·licitant siga una mancomunitat o consorci de municipis, per a la valoració d'aquest apartat 1, es prendrà la puntuació corresponent al municipi pertanyent a la mancomunitat o consorci esmentats, que tinga una major puntuació global de conformitat amb les escales adés indicades.

2. Característiques i interès del projecte des del punt de vista social, mediambiental i econòmic (màxim 10 punts).

a) Interès social.

Es valora l'interès del projecte des del punt de vista de dotació de serveis públics de caràcter social, sanitari, cultural, esportiu, educatiu, urbanístic, viari i anàlegs, fins a un màxim de 3 punts, segons el criteri següent:

– Alt (projectes de nova construcció o reforma integral d'edificis, instal·lacions o infraestructures de serveis públics de caràcter social, sanitari, cultural, esportiu, educatiu, urbanístic, viari, d'electrificació rural i anàlegs): 3 punts.

– Mitjà-alt (projectes de millora o reforma no integral d'edificis, instal·lacions o infraestructures existents de serveis públics, de caràcter social, sanitari, cultural, esportiu, educatiu, urbanístic, viari, d'electrificació rural i anàlegs): 2 punts.

– Mitjà-baix (altres projectes de nova construcció, millora o reforma d'edificis, instal·lacions o infraestructures municipals de caràcter social, no inclosos en els tipus anteriors): 1 pto.

– Baix (projectes que no posseïsquen o no acrediten el seu interès social): 0 punts.

b) Interès mediambiental.

Es valora l'interès del projecte quant als seus beneficis sobre el medi ambient des del punt de vista de l'aprofitament energètic de fonts renovables, reducció de consums energètics, prevenció d'incendis forestals i anàlegs fins a un màxim de 4 punts, segons el criteri següent:



– Alt (projectes de promoció, impuls i/o aprofitament energètic de fonts renovables): 4 punts.

– Mitjà-alt (projectes d'implementació de mesures d'estalvi i eficiència energètica, reforma d'edificis per a la millora de la seua qualificació energètica, millora de camins rurals o d'accés a muntanyes, prevenció d'incendis forestals, reducció d'emissions a l'atmosfera o residus de qualsevol tipus): 3 punts.

– Mitjà-baix (projectes de conservació dels recursos naturals, actuacions de neteja i manteniment en l'àmbit rural, gestió dels recursos hídrics i anàlegs): 1 punt.

– Baix (projectes que no posseïsquen o no acrediten el seu interès mediambiental): 0 punts.

c) Interès econòmic.

Es valora l'interès del projecte quant a impuls i dinamització de l'economia de la zona, creació de noves activitats econòmiques i capacitat d'atracció de recursos, fins a un màxim de 3 punts, segons el criteri següent:

– Alt (projectes de creació de noves activitats econòmiques): 3 punts.

– Mitjà-alt (projectes que reforcen els atractius econòmics o turístics de l'entitat sol·licitant o de la zona): 2 punts.

– Mitjà-baix (altres projectes d'interès econòmic no inclosos en els tipus anteriors): 1 punt.

– Baix (projectes que no posseïsquen o no acrediten el seu interès econòmic): 0 punts.

3. Distribució equilibrada temporal dels fons entre les entitats sol·licitants (màxim 10 punts).

Es valora la prioritat en intensitat d'ajuda respecte a altres municipis. La prioritat és inversament proporcional a la quantia de les ajudes rebudes pel municipi en el marc d'anteriors convocatòries del Fons de Compensació del Pla Eòlic, segons el criteri següent:



a) Alta (entitats sol·licitants que en les anteriors convocatòries hagen rebut una ajuda acumulada inferior a 150.000 euros): 10 punts.

b) Mitjana-alta (entitats sol·licitants que en les anteriors convocatòries hagen rebut una ajuda acumulada entre 150.000 i 350.000 euros): 8 punts.

c) Mitjà (entitats sol·licitants que en les anteriors convocatòries hagen rebut una ajuda acumulada entre 350.000 i 600.000 euros): 5 punts.

d) Mitjà-baix: (entitats sol·licitants que en les anteriors convocatòries hagen rebut una ajuda acumulada entre 600.000 i 900.000 euros): 3 punts.

e) Baix: (entitats sol·licitants que en les anteriors convocatòries hagen rebut una ajuda acumulada superior a 900.000 euros): 1 punt.



4. Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà d'obtenir una puntuació global mínima de 14 punts en el conjunt dels apartats 1, 2 i 3 anteriors.



Article 10. Comissió d'avaluació i concessió de les ajudes

1. Després dels actes d'instrucció i l'aplicació dels criteris de valoració realitzats per l'òrgan instructor, la preavaluació resultant serà sotmesa a la Comissió d'Avaluació prevista en l'article 10 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.

Si bé la convocatòria fixa una puntuació mínima que hauran d'obtenir els projectes per a ser avaluats positivament, la Comissió podrà, quan el nombre de sol·licituds que superen aquest llindar mínim no permeta concedir el percentatge màxim d'ajuda en funció del pressupost disponible, distribuir el pressupost disponible segons la puntuació obtinguda, tot reduint el percentatge d'ajuda concedida proporcionalment a la puntuació esmentada, a fi d'arribar a un nombre més gran de beneficiaris.

En cas d'empat s'utilitzaran els criteris previstos en l'article 10.4 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.

2. De les reunions de la Comissió s'elevarà l'acta –amb la proposta d'adjudicació que hi contindrà– a la presidència de l'IVACE, òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a la present convocatòria.

3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, les entitats sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjuí de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

4. La resolució motivada del procediment es notificarà a les entitats beneficiàries via electrònica, i les ajudes concedides es publicaran en la pàgina web de l'IVACE i en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS) en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, entitat beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.



5. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 11. Obligacions de les entitats beneficiaris

Sense perjuí del que estableix l'article 12 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, seran obligacions de l'entitat beneficiària:

a) Realitzar el projecte objecte de subvenció i acreditar la seua realització en la forma fixada en la notificació de l'ajuda i en les instruccions de justificació d'ajudes aprovades per la Direcció General de l'IVACE, que seran publicades en la pàgina web http://www.ivace.es. La beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la memòria presentada junt amb la sol·licitud normalitzada, i de manera que es complisca la finalitat de les ajudes, respectant els costos subvencionables indicats en la notificació de concessió. L'execució del projecte haurà de respectar en tot cas el calendari marcat en la memòria inicial o en les seues reformulacions posteriors.

Qualsevol modificació del projecte haurà de comptar amb l'aprovació prèvia de l'IVACE, sol·licitada i justificada per escrit fins a un mes natural abans de la finalització del termini de justificació del projecte, i no podrà suposar en cap cas una alteració del contingut essencial del projecte o d'algun dels aspectes que van ser tinguts en compte per a la seua valoració.

b) Respondre de la veracitat dels documents aportats.

c) Actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat, i comunicar altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos provinents de qualssevol administració o ens públic o privat que haguera obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables.

d) Complir amb les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social, de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.

e) Aportar instrument ambiental a què estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en què l'entitat sol·licitant haja executat el projecte, només en el cas que no haguera sigut presentat en la fase de sol·licitud per trobar-se en tràmit d'obtenció.

f) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació local, així com dels estats comptables.

g) Respondre que les actuacions objecte de subvenció estiguen realitzades per empreses instal·ladores que complisquen els requisits establits reglamentàriament.

h) Els projectes i les instal·lacions es realitzaran complint els reglaments i normatives que els siguen aplicables i disposaran de les llicències i autoritzacions administratives corresponents.

i) Respectar en els projectes els principis següents:

– Les inversions subvencionades hauran de mantenir-se inalterables durant els cinc anys següents al cobrament de la subvenció.

– Els resultats del projecte hauran de mantenir-se en el territori de la Comunitat Valenciana.

– L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no-discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, minusvalideses, edat o orientació sexual, i hauran de facilitar, o almenys no impedir, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional.

j) Indicar si el projecte està subjecte a declaració d'impacte ambiental d'acord amb la legislació vigent.

k) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es, en la forma descrita en l'article 16.

l) la beneficiària haurà d'acreditar estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes.

m) Conservar durant un termini de cinc anys a partir de la data de justificació de les inversions, els documents de la realització del projecte o activitat, i els relacionats amb les despeses i pagaments, i amb les auditories corresponents, mentres puguen ser objecte de comprovació i control.

En aquest sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, en especial versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels seus titulars durant el període necessari per als fins per als quals es van arreplegar les dades, o per a les que tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats compliran normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables als efectes d'auditoria.

n) En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, l'entitat beneficiària haurà d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació, i comunicar altres ajudes públiques o privades que haguera obtingut o sol·licitat després de la data de presentació de la sol·licitud.



Article 12. Termini per a la realització i documentació justificativa de les inversions

1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte en la seua totalitat o en les fases previstes, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes fixats per a la concessió de l'ajuda.

2 Amb caràcter general, les entitats beneficiàries hauran d'acreditar la realització de l'actuació objecte de la subvenció, en la forma fixada en la notificació de concessió de l'ajuda i en les instruccions de justificació d'ajudes que seran publicades en la pàgina web http://www.ivace.es, amb data límit el 6 de març de 2020, llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini distint en la resolució de concessió de l'ajuda, per al qual es tindran en compte les dates de planificació de projecte indicades en el moment de la sol·licitud.

3. A l'efecte d'acreditar la realització de l'actuació objecte de subvenció, les entitats beneficiàries hauran de presentar:

a) Justificants de despesa, presentant factures que hauran de complir el que disposa el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1.619/2012, de 30 de novembre, i la resta de normativa vigent.

b) Justificants de pagament, sent vàlids els pagaments mitjançant entitat financera, aportant còpia de l'extracte bancari junt amb còpia del xec nominatiu o de l'ordre de transferència que acredite que el destinatari del pagament coincideix amb l'emissor de la factura.

– No podran ser subvencionades les despeses que siguen finançades mitjançant mecanismes d'arrendament financer, lísing rènting o semblants, ni aquelles accions finançades per tercers, mitjançant convenis o contractes en què la propietat dels béns objecte de l'acció no pertanga al beneficiari, dins del període subvencionable.

– No es consideraran vàlids els pagaments en efectiu ni els ingressos bancaris per caixa.

– Només es consideraran vàlids els justificants de pagament que es troben referits a l'entitat sol·licitant de l'ajuda. En el cas de transferències bancàries, en el compte d'origen haurà de constar com a titular l'entitat beneficiària de l'ajuda.

– No s'acceptaran aquells documents de pagament que, inclús sent conformes amb els requisits formals adés assenyalats, no permeten identificar clarament a quines factures estan vinculats.

– No s'acceptaran els pagaments efectuats a través de modalitats de finançament que suposen la transferència directa de fons des de l'entitat financera a l'emissor de la factura.

– Els justificants de depesa (factures) presentats hauran d'estar pagats en la seua totalitat, incloent-hi els seus impostos corresponents, amb anterioritat a la finalització del termini de justificació. Aquest requisit s'aplicarà amb independència del percentatge d'imputació d'una despesa al projecte. No seran considerades vàlides les factures que només es troben pagades de forma parcial.

c) Les despeses de personal propi –contractat per al projecte subvencionat-, es justificaran mitjançant certificat del secretari/ària o interventor/a de l'entitat, on es farà constar el personal adscrit al projecte i el seu temps i període de dedicació, així com el cost de seguretat social, la nòmina de l'empleat i les seues quitances.

d) Fotografies del projecte subvencionat.

e) Declaració responsable d'altres ajudes públiques o privades que hagueren obtingut o sol·licitat d'aquesta o una altra administració o ens públic o privat, per al finançament dels costos subvencionables del projecte objecte de sol·licitud d'ajuda per aquesta convocatòria. Les entitats beneficiàries d'ajudes destinades a projectes previstos en l'apartat 3 de l'article 3 de la present resolució, a més, hauran de comunicar a l'IVACE altres ajudes subjectes al règim de minimis (independentment dels costos subvencionables per als quals van ser concedides).



4. La liquidació de l'ajuda a aquells projectes subjectes a declaració d'impacte ambiental d'acord amb la legislació vigent, es farà efectiva prèvia presentació del document acreditatiu de la seua resolució, emesa per l'òrgan competent.

5. Les entitats beneficiàries hauran de presentar un certificat del secretari/a o interventor/a de l'entitat que el procediment de contractació utilitzat ha respectat la normativa vigent, fent referència a la norma aplicada, el procediment utilitzat, la seua justificació, les dades relatives a la publicació, si és el cas, i el número/codi de l'expedient de contractació.





Article 13. Resolució d'incidències

1. L'alteració d'algunes de les característiques del projecte la subvenció del qual haja sigut aprovada, l'incompliment de condicions i terminis establits en la resolució, l'execució parcial de la inversió, la insuficient justificació de les despeses efectivament realitzades i la concessió després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades, que en el seu conjunt excedisquen dels límits establits, podrà donar lloc a la minoració de la subvenció concedida. Aquests criteris resultaran d'aplicació per a determinar la quantitat que finalment haja de percebre l'entitat beneficiària i hauran de respondre al principi de proporcionalitat.

2. L'incompliment per l'entitat beneficiària de qualsevol dels requisits, condicions i la resta de circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció, la variació de la finalitat de l'actuació o la falta de justificació de la realització del projecte, podrà donar lloc a la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar les ajudes percebudes i els interessos de demora des del moment del seu pagament, basant-se en el que disposa el títol II de Llei 38/2003, General de Subvencions, i el capítol III del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. De conformitat amb aquesta normativa, l'incompliment de l'obligació de reintegrament tindrà entre altres efectes la impossibilitat de ser entitat beneficiària en successives convocatòries, sempre que es trobe en període executiu.



3. Es delega en els qui assumisquen la direcció de l'àrea –o si és el cas, departament o servei– de l'IVACE competent per a la gestió de les ajudes, la resolució d'incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en concret les referides a renúncies, canvis d'entitat beneficiària, possibles pròrrogues per a la seua execució o justificació, canvi de projecte i possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o revocacions de les subvencions concedides es delega en la Direcció General de l'IVACE.





Article 14. Pagament de les ajudes

L'IVACE farà el pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte a què estava destinada i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles al beneficiari.

Podran realitzar-se abonaments a compte o pagaments de bestreta en els termes que preveu l''article 171.2 i 3 de la Llei 1/2015, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, sense que escaig l'exigència de garantia de conformitat al que estableix l'apartat 5 del mencionat article 171 de la Llei 1/2015.



Article 15. Transparència i detecció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir amb les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite:

a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web –o mitjà electrònic de finalitat similar– en la qual aparega la següent informació:

– Contractes subscrits amb una Administració Pública, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis amb l'Administració Pública subscrits, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra Administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en la present convocatòria podrà posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web: http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/paginas/Denam.aspx i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.



Article 16. Publicitat del projecte. Obligacions

1. Per a complir amb les obligacions relatives a la publicitat, l'entitat beneficiària deurà:

a) Inserir el cartell informatiu, segons model facilitat per IVACE, en el qual es done publicitat de l'actuació executada.

Així mateix, haurà d'inserir la imatge corporativa de l'IVACE, en tota la documentació tècnica i administrativa, en tot el material publicitari i de difusió (com fullets explicatius del sistema, cartelleria associada al projecte, etc.), incloent-hi qualsevol tipus de suport publicitari (tascons radiofònics, notes de premsa, webs, espots televisius, etc.). El logotip de l'IVACE estarà disponible en http://www.ivace.es, no podent-se utilitzar un altre diferent. Tots els logotips seran tractats amb idèntic rang de grandària i ubicació. L'entitat beneficiària haurà de fer pública el finançament de l'IVACE en les presentacions públiques del projecte, especialment en les relatives a la seua posada en marxa, i comunicar la celebració de l'esdeveniment prèviament a l'IVACE.

b) Durant l'execució del projecte haurà d'incorporar en la seua pàgina web una breu descripció del projecte subvencionat amb els seus objectius i resultats, destacant el suport d'IVACE i inserint el seu logotip.

c) Conservar constància gràfica, documental o digital de les obligacions recollides en el present article per a la seua posada a la disposició de l'IVACE en el moment de la justificació del projecte, o de qualsevol òrgan de control que la requerisca.





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es faculta la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs que es crega oportú.



València, 17 de juny de 2019.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.







ANNEX



Quantia i distribució del fons per zones eòliques per a l'any 2019, segons mapa disponible en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es





Fons compensació 2019. Pressupost



Zona Romanent 2017 (€) Ingressos 2019 (€) Total fons 2019 (€)

1 69.099,20 336.560,40 405.659,60

2 80.632,72 392.653,80 473.286,52

3 125.634,59 611.928,00 737.562,59

6 62.534,56 667.341,48 729.876,04

7 4,19 365.457,00 365.461,19

8 227,84 336.560,40 336.788,24

10 5.373,62 425.629,92 431.003,54

11 2,47 539.686,50 539.688,97

12 17.836,48 311.063,40 328.899,88

TOTAL: 361.345,66 3.986.880,90 4.348.226,56



Mapa web