Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'11 de juliol de 2019, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 137/16-AIA Caudete de las Fuentes. [2019/7495]

(DOGV núm. 8607 de 06.08.2019) Ref. Base de dades 007284/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica
    Grup temàtic: Impacte ambiental
    Descriptors:
      Descriptors toponímics: Caudete de Las Fuentes



De conformitat amb l'article 41.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, el qual estableix la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la declaració d'impacte ambiental, resolc:

Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 137/16-AIA Caudete de las Fuentes.



«Declaració d'impacte ambiental

Expedient: 137/16-AIA.

Títol: Explotació avícola d'engreix de pollastres.

Promotor: Juan Antonio López Martínez.

Autoritat substantiva: Ajuntament de Caudete de las Fuentes.

Ref. òrgan substantiu: 488/11 llicència ambiental.

Localització: parcel·les 205, 207 i 526 del polígon 9. Terme municipal de Caudete de las Fuentes (València).



Descripció del projecte

1r. Objecte del projecte:

L'objecte del projecte és la legalització, mitjançant l'obtenció de la llicència ambiental, d'acord amb la Llei 6/2014, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats en la Comunitat Valenciana, d'una explotació avícola de pollastres d'engreix per a 68.000 places en la localitat de Caudete de las Fuentes.

2n. Descripció del projecte segons la documentació aportada:

L'explotació ramadera, en funcionament actualment, es troba inscrita en el REGA amb el número ES460950000009.

L'explotació està constituïda per 2 naus, de 1.718,72 m² cadascuna, amb capacitat individual per a 34.000 pollastres, així com un rafal de 80 m², que alberga el depòsit d'aigües i el grup electrogen.

El procés productiu consisteix en l'engreix dels pollets, durant 50-52 dies, fins a aconseguir un pes de sacrifici d'1,9-2,1 kg.

Una vegada retirats els pollastres, es netegen i desinfecten les naus i els equips. S'efectua un buit sanitari de 2 setmanes, després del qual s'inicia un nou cicle. Es realitzen entre 5 i 6 cicles/any.

Les naus estan proveïdes de solera de formigó, i l'engreixament es realitza sobre jaç de pellorfa d'arròs.

El subministrament d'aigua en l'explotació procedeix de la xarxa de proveïment municipal de Caudete de las Fuentes.

Una empresa gestora retira la gallinassa per a l'elaboració d'esmena orgànica. La gallinassa es carrega directament des de les naus als camions del gestor. No obstant això, cada nau disposa en el seu extrem posterior d'un femer impermeable i estanc, a base de solera de formigó, amb pendent fins a una arqueta de recollida de lixiviats.

Tot el perímetre de l'explotació està barrat, disposa d'un sistema de desinfecció de vehicles a l'entrada de l'explotació basat en motxilla amb desinfectant. Totes les finestres i obertures disposen de teles gabials. A més, a les portes d'entrada a les naus hi ha pediluvis.



L'explotació es localitza a més d'1 km del nucli de població.



Tramitació administrativa.

L'expedient s'inicia l'11 de juliol de 2016, amb la recepció d'un escrit remés per l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes a través del Servei Territorial de Medi Ambient de València. L'escrit adjunta estudi d'impacte ambiental, així com documentació administrativa relacionada.

El 15 de febrer de 2017 es remet informe a l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes en què se sol·licita documentació administrativa per a completar l'expedient i la remissió del projecte d'activitat, així com aclariments tècnics sobre l'activitat. Així mateix, es comuniquen consultes realitzades per raó de les possibles afeccions detectades pel seu emplaçament. Amb la mateixa data, es remet còpia de l'informe al promotor.

El 14 de març de 2017, es remet informe a l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes en què es requereix la realització d'un estudi d'inundabilitat. S'adjunten els informes rebuts en contestació a les consultes realitzades. Amb la mateixa data, es remet còpia al promotor.

El 10 d'abril de 2017 l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes remet documentació complementària. S'inclou projecte de llicència ambiental, certificat d'informació pública i documentació addicional, entre la qual s'inclou declaració d'impacte ambiental prèvia de l'activitat (expedient 25/12-AIA).

El 26 d'octubre de 2017 es remet informe a l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes en atenció a la documentació aportada i les circumstàncies del projecte, i es reitera la necessitat d'elaborar un estudi d'inundabilitat. Amb la mateixa data es remet còpia de l'informe al promotor als efectes oportuns.

El 25 d'abril de 2018, l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes remet estudi d'inundabilitat del projecte i còpia de l'informe del Servei d'Ordenació del Territori favorable al desenvolupament de l'activitat.



El 7 de juny de 2018 es remet a l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes un requeriment, en què es reitera la necessitat d'aportar documentació addicional (informe en matèria de patrimoni cultural) així com l'acreditació de determinats aspectes tècnics. Amb la mateixa data es trasllada el requeriment al promotor.

L'11 de febrer de 2019, el Servei de Patrimoni Cultural remet informe relatiu a l'activitat.

El 25 de febrer de 2019, es trasllada a l'ajuntament l'informe patrimonial rebut, i s'adverteix que, en cas de no acreditar els aspectes tècnics requerits en relació amb el compliment dels condicionants establits en la declaració d'impacte ambiental formulada en 2012, es donarà per finalitzat el procediment. Amb la mateixa data, es trasllada aquesta comunicació al promotor.

Finalment, el 28 de febrer de 2019, l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes remet la documentació addicional aportada pel promotor.



Tràmit d'informació pública.

El tràmit d'informació pública del projecte es va dur a terme mitjançant la inserció de l'anunci de l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes en el Butlletí Oficial de la Província de València núm.148, de data 2 d'agost de 2016.

El certificat d'informació pública, de data 3 d'octubre de 2016 i signat per la secretaria d'intervenció accidental, amb el vistiplau de l'alcaldessa presidenta de l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes, indica que transcorregut el termini d'informació pública (30 dies hàbils) no s'han presentat al·legacions.



Informes considerats

En l'avaluació ambiental de l'activitat s'han considerat els informes dels següents organismes competents:

1. Informe de compatibilitat urbanística de l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes (23.03.2016).

Les parcel·les 205, 207 i 526 del polígon 9 estan classificades pel vigent pla general d'ordenació urbana de Caudete de las Fuentes com a sòl no urbanitzable d'explotació ramadera intensiva. Així mateix, part de la parcel·la 205 està classificada com a sòl no urbanitzable de protecció del sistema de comunicacions.

Després d'assenyalar les consideracions corresponents a cadascun dels sòls es conclou que l'activitat existent, d'explotació avícola d'engreix de pollastres, és compatible amb el planejament urbanístic vigent.



2. Informe del Servei de Caça i Pesca. (13.02.2017).

Consultat respecte a la compatibilitat de l'activitat amb l'espai cinegètic V-10.122, el Servei de Caça i Pesca informa que l'extensió de l'explotació avícola, de 3.556,30 m², no suposa alteració d'aquest. El projecte és compatible amb l'espai cinegètic.

A fi de protegir la seguretat de les persones i els seus béns, l'existència de l'explotació suposa la declaració automàtica d'una zona de seguretat, tant en el seu emplaçament com en una franja al voltant de 50 metres, en la qual queda prohibit l'ús i la tinença d'armes carregades, així com disparar cap a aquesta quan els projectils puguen aconseguir-la.

D'altra banda, atés que el municipi de Caudete de las Fuentes està afectat per l'Ordre d'11 de juny de 2009, de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, per la qual s'aproven directrius extraordinàries per a l'aprofitament, gestió i control del conill de muntanya a la Comunitat Valenciana, i atés que en les zones de seguretat no es permet l'ús d'armes s'indica la necessitat d'incloure en la resolució de declaració d'impacte ambiental el següent text:



«En zones de seguretat en les quals no puga autoritzar-se l'ús d'armes, s'establirà com a tècnica de control enfront de la proliferació dels conills, la caça de furó i xarxes. En aquest cas, es produirà el sacrifici immediat dels conills.

De la mateixa forma, les actuacions a realitzar pel titular de l'explotació, de conformitat amb l'Ordre d'11 de juny de 2009, de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, per la qual s'aproven directrius extraordinàries per a l'aprofitament, gestió i control del conill de muntanya a la Comunitat Valenciana, i sobre els terrenys confrontants a cultius afectats que servisquen de refugi als conills establiran i facilitaran l'acció de mesures indirectes de control en aquestes zones.

Aquestes mesures consistiran en l'eliminació de refugis o establiment de barreres impermeables als conills.

Així mateix, quan aquestes mesures no siguen suficients per a la reducció desitjada de conills, els titulars de les infraestructures hauran de controlar la població mitjançant mesures de caràcter cinegètic dins de les zones barrades per on discorre la infraestructura. Aquesta acció de control mitjançant la caça la podrà dur a terme directament o en col·laboració amb els titulars dels espais cinegètics confrontants.

Les mesures de caràcter cinegètic seran expressament autoritzades pels serveis territorials de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge.»

3. Informe del Servei d'Ordenació del Territori (28.02.2017).

D'acord amb la revisió del PATRICOVA aprovada l'octubre de 2015, les naus avícoles es troben afectades per «perillositat geomorfològica», la qual travessa les instal·lacions de l'activitat, sense que s'haja previst cap adequació de la parcel·la per a la possible circulació d'aigües a través d'aquesta.

S'observa que els escolaments que puguen generar-se es concentren en les instal·lacions objecte d'informe, per la qual cosa caldrà adequar la parcel·la perquè les aigües que circulen no generen problemes sobre les instal·lacions, ni sobre les persones i els animals.

El sòl es classifica com a sòl no urbanitzable d'explotació ramadera intensiva. L'activitat es troba regulada per la normativa del PATRICOVA segons l'article 18, en el qual s'estableixen les limitacions d'usos en aquesta classe de sòls afectats per diferents nivells de perillositat d'inundació. En l'apartat 2 s'expressa la prohibició de determinats usos, entre els quals s'inclouen els estables i les granges d'animals que es troben afectats, entre altres nivells de perillositat, pel geomorfològic.



En sòl no urbanitzable afectat per perillositat geomorfològica, es pot eximir de la prohibició d'algun dels usos regulats en l'apartat 2, com és aquest el cas, sempre que, mitjançant un estudi detallat de la zona, es justifique l'escassa incidència del risc d'inundació en relació amb l'activitat a implantar.

Es conclou que l'explotació avícola es troba afectada per risc d'inundació i és incompatible amb les determinacions normatives del PATRICOVA, es considera necessària l'elaboració d'un estudi d'inundabilitat.

4. Informe del Servei d'Ordenació del Territori (27.03.2018).

Després de la recepció de l'estudi d'inundabilitat el Servei d'Ordenació del Territori torna a informar sobre l'expedient.

Les naus se situen en la vora NW i W de la parcel·la 205. La resta de la parcel·la 205 i les altres parcel·les que componen la finca es troben majoritàriament ocupades per cultius de secà, excepte la vora ES, que és muntanya.

En atenció a l'estudi d'inundabilitat aportat, es constaten diferències topogràfiques majors de 3 metres entre el llit del tàlveg i la zona on s'assenten les granges, que justifiquen la impossibilitat d'afecció de qualsevol flux que discórrega pel tàlveg.

Es conclou informant favorablement sobre la legalització de l'explotació avícola, perquè es demostra la no afecció d'inundabilitat.

5. Informe de la Direcció General de Cultura i Patrimoni (febrer de 2019).

S'indica que no hi ha afecció al patrimoni cultural en cap de les seues manifestacions, i s'informa favorablement sobre els efectes patrimonials previstos en l'article 11 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià.



Consideracions ambientals

1r. L'activitat objecte d'aquesta resolució ja va ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental a través de l'expedient 25/12-AIA que va finalitzar amb resolució del director general d'Avaluació Ambiental i Territorial de 4 de desembre de 2012, de declaració d'impacte ambiental favorable condicionada. No obstant això, no va finalitzar el tràmit de concessió de llicència ambiental a l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes.

Amb data 11 de juliol de 2016 es rep de l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes una nova sol·licitud de resolució per part de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental.

Al principi no es detecta la coincidència del projecte amb el qual havia sigut avaluat en 2012 pel que s'inicia un nou procediment d'avaluació d'impacte ambiental, al qual s'assigna l'expedient 137/16-AIA.



A partir de l'anàlisi inicial de la documentació, es requereix al promotor ampliació de documentació per a completar l'expedient i per a aclarir determinats aspectes tècnics. Així mateix, es comunica la realització de consultes en atenció a les afeccions detectades i que la viabilitat de l'activitat es vincula a la compatibilitat amb la normativa del PATRICOVA.

Posteriorment, a través de l'ajuntament, el promotor aporta còpia de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 25/12-AIA, i sol·licita que no es repetisca el tràmit.

Contrastada la coincidència entre els dos expedients, es remet comunicació a l'Ajuntament de Caudete de las Fuentes en què s'indica que, si bé és cert que l'activitat havia sigut avaluada prèviament, es donen circumstàncies addicionals que requereixen una nova avaluació.

En concret, com s'havia indicat en la notificació precedent, l'emplaçament de l'activitat es desenvolupa en sòl afectat per perillositat geomorfològica d'inundació corresponent a tàlvegs i barrancs de fons pla.

La documentació tècnica, redactada el desembre de 2008, i sobre la base de la qual es va realitzar l'avaluació ambiental de 2012, indica que el terreny sobre el qual es desenvolupa l'activitat no està qualificat de zona d'inundació. Aquesta consideració era certa d'acord amb el PATRICOVA aprovat en 2003. Però l'estudi d'impacte ambiental no preveu la revisió del PATRICOVA aprovada per Decret 201/2016, de 29 d'octubre, del Consell, que introdueix aqueix nou tipus de risc d'inundació.

En conseqüència, s'indica al promotor que es prosseguirà amb l'avaluació d'impacte ambiental encara que l'activitat ja dispose d'una declaració precedent, i es realitza una resolució complementària d'aquesta declaració.

De resultes del primer informe del Servei d'Ordenació del Territori, s'assenyala al promotor la necessitat d'elaborar un estudi d'inundabilitat.

Després de l'elaboració de l'estudi d'inundabilitat, el Servei d'Ordenació del Territori emet un segon informe, que conclou informant favorablement sobre la legalització de l'explotació avícola, perquè es demostra la no afecció d'inundabilitat.

En relació a la consulta realitzada al Servei de Caça i Pesca per l'emplaçament de l'activitat en espai cinegètic, aquest servei realitza una sèrie de consideracions relatives a la necessitat d'establir la zona de seguretat entorn de l'explotació, així com les mesures de control de conill que, si escau, s'haurien de realitzar en l'explotació, atés que Caudete de las Fuentes és municipi afectat per danys per conill.



Les consideracions del Servei de Caça i Pesca no resulten incompatibles per al desenvolupament de l'activitat, si bé s'hi inclouen com a condicionants.

Finalment, atés que l'activitat té una declaració prèvia, es requereix comprovar el compliment dels condicionants inclosos en aquesta.

2n. Contrastada la ubicació proposada amb la informació subministrada per la cartografia disponible en la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, s'observa que:

– La ubicació proposada està dins de l'àmbit de l'espai cinegètic V-10122.

– L'emplaçament del projecte està afectat per perillositat geomorfológica d'inundació corresponent a tàlvegs i barrancs de fons pla.



– Part de les parcel·les 207 i 526 està classificada com a forestal d'acord amb el PATFOR. No obstant això, atés que els plans determinen que el clos perimetral de la granja no afecta la superfície forestal, es considera que l'activitat no afectarà els valors forestals.

– Les parcel·les on se situa el projecte no es troben sotmeses a cap mena de risc. Tampoc hi ha afeccions territorials derivades de la proximitat d'elements naturals.

3r. Els principals aspectes mediambientals del projecte pendents d'acreditar en el procediment d'avaluació 25/12-AIA són:

A) Consum de recursos: aigua:

S'estima un consum d'11,5 litres/au i cicle de producció, estimació d'acord amb la guia de millores tècniques disponibles (GMTD). Per a la capacitat de l'explotació, i considerant 5 cicles de producció a l'any, la demanda anual és de 3.910 m³ d'aigua, per a proveïment de les aus.



A això s'afig la demanda per a neteja de les instal·lacions. D'acord amb la GMTD, en el rang superior, la demanda seria de 400 m³.



El proveïment es realitza a través de la xarxa municipal, aporta contracte amb l'empresa subministradora.

Es considera acreditada la disponibilitat d'aigua a bastament per al desenvolupament de l'activitat emparada en dret legal.

B) Gestió de gallinassa.

Després de cada cicle productiu, es buiden les naus i es carrega la gallinassa en el vehicle de l'empresa RECIMAN, S.coop., amb la qual es té contractada la retirada d'aquesta.

La documentació aportada inclou còpia del contracte de retirada amb RECIMAN, S.coop., i especifica que es refereix a la gallinassa produïda en l'explotació del titular amb número de REGA ES46095000009.



Es constata que RECIMAN, S.coop. està inscrita en el registre SANDACH amb el codi S16248001, i està autoritzada com a transportista i com a planta de compostatge.

En definitiva, es considera adequat i prou acreditat el sistema de gestió de la gallinassa produïda en l'explotació.

C) Cadàvers: els cadàvers produïts en l'explotació els retira un gestor, a través de la línia d'assegurances agràries combinades número 415, corresponent a l'assegurança de retirada i destrucció. S'aporta fotocòpia de la declaració d'assegurança.

D) Aigües sanitàries: d'acord amb la documentació, les aigües residuals sanitàries s'emmagatzemaran en un depòsit estanc per al seu abocament a EDAR.

S'aporta còpia de la resolució d'autorització d'abocament directe a EDAR d'aigües residuals, així com còpia d'un dels documents de control i seguiment en el qual s'identifiquen el centre productor i la procedència de les aigües.

Es considera acreditada l'adequada gestió de les aigües residuals sanitàries.

4t. L'estudi d'impacte ambiental del projecte inclou el preceptiu programa de vigilància ambiental que resulta adequat a les característiques de l'activitat.

El programa de vigilància ambiental preveu la realització d'informes de seguiment que estaran a la disposició dels organismes competents, i la realització d'informes especials quan es presenten situacions excepcionals que impliquen deterioracions ambientals o situacions de risc.

En tot cas, entre els registres inclosos en el programa de vigilància ambiental, s'haurà d'incloure un registre de la gestió realitzada amb la gallinassa i els cadàvers d'animals generats en l'explotació.





Consideracions jurídiques

El projecte examinat constitueix, segons el que es preveu en l'apartat 2n de l'epígraf 1.a, de l'annex I, de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiu sotmetre l'activitat al tràmit d'avaluació d'impacte ambiental ordinària, prèvia a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 7.1.a de la llei esmentada.

En l'expedient s'han observat els tràmits previstos en la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental i en les altres disposicions que li són aplicables.

L'article 5 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental atribueix a l'òrgan ambiental la competència en l'anàlisi tècnica dels expedients d'avaluació ambiental i en la formulació de les declaracions d'impacte ambiental dels projectes sotmesos a aquesta.



L'article 13 del Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural (modificat pel Decret 80/2016 i el Decret 73/2017, del Consell), atribueix a la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental la competència en matèria d'avaluació ambiental estratègica i de projectes.



Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent:



Declaració d'impacte ambiental



Primer

Estimar acceptable, als sols efectes ambientals i sense perjudici de l'obtenció prèvia de les autoritzacions sectorials que li siguen aplicables, el projecte d'explotació avícola d'engreixament de pollastres, promogut per Juan Antonio López Martínez, situada en les parcel·les 205, 207 i 526 del polígon 9, en el terme municipal de Caudete de las Fuentes, sempre que es desenvolupe d'acord amb el que s'estableix en l'estudi d'impacte ambiental, el projecte tècnic i altra documentació aportada, així com els condicionants del punt segon de la present resolució.

La present resolució substitueix la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 25/12-AIA, emesa per resolució, del 4 de desembre de 2012, del director general d'Avaluació Ambiental i Territorial.



Segon

1. En la zona de seguretat corresponent a l'explotació ramadera i el seu entorn immediat, en la qual es prohibeix l'ús d'armes, s'establirà com a tècnica de control enfront de la proliferació dels conills, la caça de furó i xarxes. En aquest cas, es produirà el sacrifici immediat dels conills.

Les actuacions a realitzar pel titular de l'explotació, de conformitat amb l'Ordre d'11 de juny de 2009, de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, per la qual s'aproven directrius extraordinàries per a l'aprofitament, gestió i control del conill de muntanya a la Comunitat Valenciana, i sobre els terrenys confrontants a cultius afectats que servisquen de refugi als conills establiran i facilitaran l'acció de mesures indirectes de control en aquestes zones.



Aquestes mesures consistiran en l'eliminació de refugis o establiment de barreres impermeables als conills.

Quan aquestes mesures no siguen suficients per a la reducció desitjada de conills, els titulars de les infraestructures hauran de controlar la població mitjançant mesures de caràcter cinegètic dins de les zones barrades. Aquesta acció de control mitjançant la caça es podrà dur a terme directament o en col·laboració amb els titulars de l'espai cinegètic confrontant.

Les mesures de caràcter cinegètic seran expressament autoritzades pels serveis territorials de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

2. Dins dels registres i informes inclosos en el programa de vigilància ambiental, s'haurà d'incloure el registre de la gestió que es realitza de la gallinassa i els cadàvers d'animals.

3. Qualsevol modificació o ampliació del projecte presentat, així com si es detecta algun impacte ambiental no previst en l'estudi d'impacte ambiental, haurà de comunicar-se a l'òrgan ambiental competent, que establirà, si escau, l'aplicació de noves mesures correctores.

Tercer

Notificar a les persones interessades que contra la present resolució, per ser un acte de tràmit, no es pot interposar cap recurs; sense perjudici que puguen utilitzar-se els mitjans que en defensa dels seus drets estimen pertinents.



Quart

Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la present declaració d'impacte ambiental, d'acord amb el que es disposa en l'article 41.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.



La regulació de la vigència de la present declaració d'impacte ambiental serà l'establida en l'article 43 de la citada Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.



València, 21 de maig de 2019.– El director general de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental: Antoni Marzo i Pastor.»



València, 11 de juliol de 2019.– El director general de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental: Antoni Marzo i Pastor.

Mapa web