Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 9/2019, de 4 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic de comunicació i relacions informatives de l'Administració de la Generalitat, A1-05, sector administració especial, convocatòria 1/18, torn lliure general, pel sistema de concurs oposició, i procés d'estabilització d'ocupació, corresponents a les ofertes públiques d'ocupació de 2017 i 2018 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2019/7531]

(DOGV núm. 8599 de 25.07.2019) Ref. Base de dades 006946/2019




El Decret 210/2017, de 22 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2017, per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté dos llocs de treball del cos superior tècnic de comunicació i relacions informatives de l'Administració de la Generalitat, A1-05, sector administració especial, torn lliure general, que hauran de ser convocats mitjançant procés d'estabilització d'ocupació i pel sistema de concurs oposició.

Per la seua banda, el Decret 224/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2018, per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté quatre llocs de treball del cos adés esmentat, que igualment hauran de ser convocats per torn lliure general, mitjançant procediments d'estabilització d'ocupació i el sistema de concurs oposició.

De conformitat amb el que s'estableix en els decrets 210/2017 i 224/2018, i en exercici de les atribucions conferides per l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara endavant LOGFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





Ordene



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic de comunicació i relacions informatives de l'Administració de la Generalitat, A1-05, sector administració especial, torn lliure general, pel sistema de concurs oposició i el procediment d'estabilització d'ocupació, a fi de cobrir, de forma acumulada, els sis llocs de treball oferits mitjançant els decrets 210/2017 i 224/2018 citats.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix: en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; en la LOGFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; en les altres normes de general i pertinent aplicació; i pel que es disposa en les següents:



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició i procés d'estabilització d'ocupació, per a cobrir sis llocs de treball del cos superior tècnic de comunicació i relacions informatives de l'Administració de la Generalitat, A1-05, sector administració especial, pel torn lliure general.

1.2. En el supòsit que com a conseqüència de l'execució de les ofertes d'ocupació pública corresponents a 2017-2018 es convocaren pel torn de promoció interna, idèntics llocs als inclosos en idèntics llocs als inclosos en la present convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, sent motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a diversos torns, havent-se d'optar per un d'ells.



1.3. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure.

2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1 Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat, que visquen a les seues expenses.

Els nacionals del Regne Unit podran participar en el present procés selectiu, sempre que la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds siga anterior a la data de retirada efectiva del Regne Unit com a estat membre de la Unió Europea.

2.1.2 Edat: tindre 16 anys i no haver assolit l'edat de jubilació.



2.1.3 Estar en possessió del títol de llicenciatura en Periodisme, llicenciatura en Comunicació Audiovisual, o bé, títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que l'acredite.

No obstant això, de conformitat amb el que s'estableix en la disposició transitòria quinzena de la LOGFPV, el personal que manque de la titulació específica exigida per a l'accés al cos o escala en el qual es classifique el lloc que haja exercit com a personal temporal, per haver sigut modificat en aplicació del que es disposa en l'apartat primer de la disposició addicional tercera de la llei esmentada, podrà participar en les convocatòries dels procediments selectius a aquest cos o escala, corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels exercicis 2017 a 2019, sempre que estiguen en possessió d'una titulació del nivell exigit per a l'accés al grup o subgrup de classificació professional del cos o escala convocat.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.4 Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5 Habilitació. No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament, de forma escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'administració podrà requerir, en qualsevol moment, les persones aspirants perquè acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats, en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar, en aquest procediment selectiu, el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos superior tècnic de comunicació i relacions informatives de l'Administració de la Generalitat, A1-05, sector administració especial.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara endavant OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho precisen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS, podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional; en aquest cas, aquella podrà participar-hi condicionalment, quedant en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017; a aquest efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o, posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex III de la present convocatòria i s'emplenarà a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat: Http://sede.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 1/18, tramitar amb certificat) i es realitzarà el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà, el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, conseqüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades per participar en el present procediment selectiu i havent abonat la taxa corresponent de forma telemàtica, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, conseqüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquelles hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma prevista en la base 6.3 d'aquesta convocatòria.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les prescripcions següents:

4.4.1 Indicar en la sol·licitud, el tipus de diversitat funcional que posseeixen assenyalant el que escaiga en cada cas, segons siga: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial.

4.4.2 Concretar, el tipus de mesures que precisen, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, de les que figuren en aquella, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de la prova. Per a l'admissió i aplicació d'aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament, certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (en nombre de minuts), d'ampliació que requereix.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6. Unes altres, especificant quines en la casella corresponent.

4.4.3 Els qui sol·liciten mesures d'adaptació, hauran d'aportar informe acreditatiu de la seua necessitat, així com de les mesures adaptació que precisen per a la realització de la prova selectiva (temps i/o mitjans), expedit pel centre d'Avaluació de Persones amb Diversitat Funcional de la Direcció Territorial de la província corresponent, juntament amb la sol·licitud o, si escau, en el termini dels 10 dies hàbils següents a la publicació de la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1.1 Els drets d'examen seran de 30 euros.

5.1.2 Bonificacions:

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics, tindrà una bonificació del deu per cent de la quota íntegra, que s'aplicarà de forma automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per al qual hauran d'assenyalar l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa General» de la sol·licitud telemàtica i s'aplicarà de forma automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.3 Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'Exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona, que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com els qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document, expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Escaurà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments previstos en l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.



6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran d'emplenar el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat Http://sede.gva.es (apartat: Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 1/18, tramitar amb certificat), i annexar, necessàriament i obligatòriament a aquest, els arxius dels documents en què es fonamenten les al·legacions formulades. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això, realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, fer-ne l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals, torn triat i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud, consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es dictarà resolució elevant a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, publicant-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses al present procediment selectiu, s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, així com si escau, l'ordre de crida de les persones admeses, que s'iniciarà en la lletra F, conforme el resultat del sorteig del dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i que, del seu origen, es desprenga que no posseeixen coneixements del castellà, hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1.004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'apta o no apta, sent necessari obtindre la valoració d'apta per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.



Queden eximides de realitzar aquesta prova, les persones que estiguen en possessió dels diplomes, certificats o títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera, que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'espanyol com a llengua estrangera (SICELE). Referent a cadascun dels seus sis nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el seu corresponent nivell A1, A2, B1, B2, C1 i C2, tot això, conforme al que es disposa en la disposició addicional quarta del Reial decret 1.137/2001, modificat pel Reial decret 1.004/2015, adés citats.



7. Proves selectives

7.1. Procediment de selecció.

El procediment de selecció és el de concurs oposició, i constarà, d'una fase d'oposició de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament dels exercicis de la fase d'oposició.

L'oposició constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris.

7.2.1 Primer exercici.

7.2.1.1 Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 120 preguntes, sobre la totalitat del temari recollit en l'annex I, de les quals, 48 preguntes versaran sobre les matèries comuns recollides en la seua «part general» i altres 72, es formularan sobre el temari específic denominat «part especial».

7.2.1.2 El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives de les que només una d'elles serà la correcta.

7.2.2 Segon exercici.

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que per a la seua resolució les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 25 preguntes teòriques/pràctiques sobre el temari específic, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una en serà la correcta. El temps de realització en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta.



– Segona part: consistirà a respondre per escrit a 5 preguntes teoricopràctiques de resposta breu sobre el temari específic. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS, en cap cas serà inferior a 1 hora i 15 minuts.

7.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts, que es distribuiran de la manera següent:

7.3.1 Primer exercici. La qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, sent necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.



El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errors/3)

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2 Segon exercici:

La qualificació del segon exercici serà de 0 a 30 punts, sent necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

7.3.2.1 La primera part es qualificarà de 0 a 15 punts.

El nivell de coneixements exigits per a aconseguir els 15 punts, serà contestar el 100 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen, aplicant-se la fórmula de correcció i el mètode de conversió per a determinar la puntuació d'aquesta part de l'exercici, l'assenyalat en l'apartat 7.3.1.

7.3.2.2 La segona part es qualificarà de 0 a 15 punts.

Es presumirà idèntic valor a totes les preguntes, llevat que l'OTS, en atenció a l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica, establisca diferent puntuació a cadascuna les qüestions formulades, en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i únicament es computaran fins a aquest moment.

La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.6. Puntuació final del concurs oposició.

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació es configurarà una llista, ordenada per puntuació de major a menor, que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquella coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquesta constituirà la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren indicats.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos objecte de la present convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se per la lletra F de conformitat amb el resultat del sorteig del 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Convocatòria per a la celebració de les proves.

8.1.1 El primer exercici, no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de 3 mesos a comptar des de la data de la publicació de la present convocatòria i es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, havent de transcórrer un termini no inferior a 15 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.



8.1.2 L'anunci de la celebració del segon exercici, si escau, es farà públic per l'OTS a través dels mitjans establits en la base 13, d'acord amb allò preceptuat en l'apartat 2 de l'article 16, del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

8.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves.

8.2.1 Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

8.2.2 Quedaran perdudes el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent, i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la situació quedarà condicionada a la seua finalització i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, no podent demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'OTS i, en tot cas, la seua realització tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves.

8.3.1 Les persones aspirants hauran d'observar, les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

8.3.2 Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, l'OTS i el personal col·laborador, comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com si escau, de l'exemplar per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3.3 En totes les proves l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la seua valoració, sent anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.





9. Llistes d'aprovats i fase de concurs

9.1. En finalitzar cadascun dels exercicis de la fase d'oposició, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la fase d'oposició, únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.

9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les citades llistes, se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat del fulla d'autobaremació degudament emplenat i de tots aquells documents acreditatius dels mèrits declarats en aquell, i previstos en l'annex II, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum i que s'hagen fet constar en el full d'autobaremació.



9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, concedint-los un termini de deu dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, servint aquesta publicació de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.6.

En cap cas l'OTS podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 10 de la present convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, aporten davant la Direcció General de Funció Pública, els documents següents:

a) Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament, de forma escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a aquest efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el preceptuat en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions establides en la base 5, hauran de presentar addicionalment, fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de la concurrència de tals exempcions o bonificacions.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels aspectes indicats, o que se'n deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



10.4. No obstant allò disposat en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, si escau, recaptar-les electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, especialment els relatius a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no hi presta el seu consentiment, tot marcant-hi la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, procedint al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala, grup o subgrup convocat, prèvia l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloent-hi entre aquestes, les possibles acumulacions del torn de promoció interna, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS, relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan Tècnic de Selecció.

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria estarà integrat per cinc persones que ostentaran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, havent de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la forma prevista en la base 13 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS, exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en la fase d'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de la seua realització, així com baremar els mèrits al·legats per aquelles en la fase de concurs i, en general, adoptar quantes mesures siguen precises amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones integrants de l'OTS que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol una altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, c/ de la Democràcia, 77, Torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres de competents en matèria de funció pública.





13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat portal de l'Administració de la Generalitat: Http://sede.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 1/18), i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.





14. Recursos

14.1. La present convocatòria i quants actes administratius es dicten en el desenvolupament del procés selectiu, posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, postestativament, recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o, directament, recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que s'estableix en els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen escaient.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se recurs d'alçada davant la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació corresponent, d'acord amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 4 de juliol de 2019.– La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública: Gabriela Bravo Sanestanislao









ANNEX I

Cos superior tècnic de comunicació i relacions informatives de l'Administració de la Generalitat, subgrup A1-05.



Temari part general

(Matèries comuns)

1. La Constitució espanyola de 1978. Característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, protecció i restriccions. Suspensió dels drets.



2. La Corona: regulació en la Constitució espanyola. Les Corts Generals. Les cambres: composició, organització i funcions. Especialment la funció legislativa.

3. El Govern. El president del Govern. El Consell de Ministres. Estatut dels membres del Govern. Les funcions del Govern. El Consell d'Estat. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.



4. L'Administració pública: principis constitucionals que la informen. Govern i Administració. Règim jurídic del sector públic. L'Administració General de l'Estat: organització administrativa.



5. El Poder Judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial. Composició i funcions. El Tribunal Constitucional. Naturalesa, composició i competències. Procediments.



6. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les comunitats autònomes. El control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

7. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

8. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

9. Transparència i accés a la informació pública: principis generals. Regulació de la transparència en l'activitat pública. Accés a la informació pública. Sistema de garanties de la transparència. Protecció de dades de caràcter personal.

10. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

11. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

12. Govern i Administració. Els consellers. Estatut Personal. L'Administració Pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració Pública de la Generalitat.

13. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Instrumental i de Subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



14. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.

15. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.

16. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

17. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: disposicions generals. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques.



18. Els actes administratius. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

19. Disposicions sobre el procediment administratiu comú. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

20. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius.

21. La potestat sancionadora. Principis. Procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

22. La responsabilitat patrimonial de l'Administració Pública. Procediments. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servei.



23. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic: disposicions generals. Objecte i àmbit d'aplicació. Delimitació dels tipus contractuals. Parts del contracte. Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes de les administracions públiques.



24. El text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



25. La Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

Cos superior tècnic de comunicació i relacions informatives de l'Administració de la Generalitat, subgrup A1-05.



Part especial

(Temari específic)

1. Els drets de la informació i la comunicació en l'àmbit internacional i europeu. Instruments normatius internacionals. Normatives i polítiques de la comunicació a Europa.

2. Antecedents històrics dels drets de la informació i la comunicació a Espanya. Les llibertats informatives en la història constitucional i legislativa espanyola. Els inicis i desenvolupament normatiu de la radiodifusió a Espanya. Els inicis i marc regulador de la televisió a Espanya.



3. Els drets de la informació i la comunicació en la Constitució Espanyola de 1978. Les garanties i suspensió d'aquests drets i llibertats. Els drets de la personalitat en la Constitució de 1978 i la seua incidència en la comunicació pública. La responsabilitat civil i penal.



4. El model espanyol dels mitjans de comunicació. La llibertat de creació d'empreses. Organització i règim jurídic de la premsa escrita. L'accés a les activitats de comunicació audiovisual i els prestadors del servei de comunicació audiovisual. La regulació d'internet i els drets informatius i de comunicació a través de la xarxa. Les autoritats independents.

5. Organització i règim jurídic dels mitjans públics. Règim jurídic general i estructura dels mitjans públics. La ràdio i la televisió pública d'àmbit estatal. La ràdio i la televisió pública d'àmbit autonòmic. La ràdio i la televisió pública d'àmbit local. El control parlamentari dels mitjans de comunicació públics.

6. Organització i règim jurídic de les ràdios i televisions privades. Règim jurídic general i estructura de les ràdios i televisions privades. La televisió privada d'àmbit estatal. La televisió privada d'àmbit autonòmic. La televisió privada d'àmbit local. La radiodifusió sonora en la banda d'ones mètriques amb modulació de freqüència (FM). La radiodifusió en altres sistemes de difusió (OM, digital, xarxa).



7. Règim jurídic dels mitjans de comunicació en la Comunitat Valenciana. El marc constitucional i competències autonòmiques sobre mitjans de comunicació. El desenvolupament competencial i les concessions de ràdio i televisió.

8. El Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana. Regulació i funcions.

9. La creació i regulació de ràdio i televisió pública autonòmica. La creació i regulació de les ràdios i televisions públiques d'àmbit local en la Comunitat Valenciana.

10. Els drets del públic i dels i les professionals davant els continguts dels mitjans. L'autoregulació sobre els continguts. Les reclamacions i accions enfront de la transgressió d'aquests drets. El dret de rectificació. La clàusula de consciència i el secret professional dels comunicadors i de les comunicadores. Codis deontològics. Estatuts de redacció.

11. Principis i normes sobre publicitat. Principis i normes sobre l'emissió de la publicitat. Les comunicacions comercials en les emissions audiovisuals. Els continguts i les prohibicions en les comunicacions comercials. Les comunicacions comercials dirigides a menors. La regulació autonòmica de la publicitat institucional.

12. La regulació a Espanya de la propietat intel·lectual. Els drets de la propietat intel·lectual en l'àmbit de la comunicació.

13. L'estructura internacional de la comunicació. Principals grups mediàtics. Evolució i tendències del periodisme contemporani. Impacte d'internet en les empreses periodístiques. Crisi econòmica i sector periodístic en el context europeu.

14. L'estructura de la comunicació a Espanya. Principals grups mediàtics. Evolució i tendències actuals del periodisme d'àmbit estatal. Internet i el seu impacte en les pràctiques periodístiques en el context de l'Estat. Efectes de la crisi econòmica en l'ecosistema periodístic estatal.



15. L'estructura de la comunicació en la Comunitat Valenciana. Principals mitjans de comunicació. Evolució i tendències actuals del periodisme valencià. internet i el seu impacte en les pràctiques periodístiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Efectes de la crisi econòmica en l'ecosistema periodístic de la Comunitat Valenciana.

16. Els mitjans escrits a Espanya i en la Comunitat Valenciana. La premsa diària i no diària. Estructura, funcions i rutines productives. Edicions digitals de mitjans impresos. Mitjans de comunicació especialitzats per temàtica, destinataris/àries i/o àmbit geogràfic.

17. Mitjans natius digitals a Espanya i en la Comunitat Valenciana. Estructura, funcions i rutines productives. Elements comuns i diferenciadors respecte als mitjans de comunicació tradicionals.



18. Les agències informatives a Espanya i en la Comunitat Valenciana. Estructura, funcions i rutines productives. Principals característiques de la informació d'agència. Repercussions de les noves tecnologies de la informació i la comunicació en el periodisme d'agència.



19. La ràdio i la televisió a Espanya i en la Comunitat Valenciana. Estructura, funcions i rutines productives. Nous formats. La radiodifusió i televisió a través de serveis de comunicació electrònica.

20. La WWW. Web 2.0 i Web 3.0: aplicacions en la comunicació corporativa. Interactivitat. Disseny, usabilitat i accessibilitat. Cercadors i posicionament web: estratègies en les institucions públiques per a l'optimització de resultats en els motors de cerca.

21. Nous formats en la comunicació institucional. Disseny d'estratègies de comunicació en línia en institucions públiques. L'ús d'internet per a la millora de la comunicació de les institucions amb la ciutadania.



22. Les xarxes socials (I). Origen, desenvolupament i interaccions amb el periodisme tradicional.

23. Les xarxes socials (II). Implantació i desenvolupament en la comunicació institucional. Estratègies en l'àmbit de les institucions públiques. Diversificació de perfils i adequació en funció dels públics i el missatge.

24. Les xarxes socials (III). Creació de continguts digitals aplicats a les xarxes socials en l'àmbit de la comunicació institucional. Eines de gestió de xarxes socials. Avaluació i seguiment de resultats. Les xarxes socials en la Generalitat Valenciana.

25. Models i teories de la comunicació. Elements i tipus de comunicació. Funcions i efectes dels mitjans de comunicació.

26. Gèneres periodístics. Teoria i classificacions. Evolució i tendències. La notícia: estructura i criteris de selecció del fet noticiós. El reportatge i l'entrevista: evolució i models. Gèneres d'opinió: evolució i models.

27. Els manuals d'estil en els mitjans de comunicació. L'ús de llenguatge inclusiu i no sexista en la comunicació periodística i institucional.

28. La figura del o la periodista. Rutines de treball, producció de la informació i seguiment de l'actualitat. Les fonts informatives. Tipus de fonts. Verificació i identificació de les fonts en el treball periodístic.



29. La comunicació política. Característiques i tendències. Agenda de mitjans i agenda pública. Campanyes electorals i mitjans de comunicació.

30. Els estudis d'audiència a Espanya. Mesurament en premsa, ràdio, televisió i publicacions digitals. L'Oficina per a la Justificació de la Difusió. L'Estudi General de Mitjans.

31. Els gabinets de comunicació (I). Estructura, funcions i objectius. Sistemes de treball. Elaboració, gestió i recepció de material informatiu. Informacions escrites i audiovisuals en una oficina de premsa.

32. Els gabinets de comunicació (II). El pla de comunicació: contingut, objectius i cronograma de desenvolupament. Comunicació interna: tipologia. Comunicació de crisi. Gabinets de comunicació en empreses, partits polítics i organitzacions.

33. Els gabinets de comunicació en institucions públiques (I). Gèneres i formats en la informació institucional. Fluxos de treball. Influència de les noves tecnologies de la informació i la comunicació en la comunicació institucional i en l'organització de tasques.

34. Els gabinets de comunicació en institucions públiques (II). Les relacions de les institucions públiques i els mitjans de comunicació: canals formals i informals. Preparació de trobades de representants institucionals amb/en els mitjans de comunicació (rodes de premsa, intervencions en mitjans de comunicació, entrevistes).

35. Els gabinets de comunicació en institucions públiques (III). La comunicació d'acords i accions de govern. La figura del o de la portaveu.

36. Els gabinets de comunicació en institucions públiques (IV). Avaluació, anàlisi i seguiment informatiu. Documentació. Gestió d'arxiu.



37. Els gabinets de comunicació en institucions públiques (V). La comunicació institucional en situacions de crisis. Comunicació interna en les administracions públiques.

38. Els canals informatius de la comunicació institucional en la Generalitat Valenciana. Continguts i eines. La comunicació de la Generalitat Valenciana amb els mitjans de masses. Els gabinets de comunicació de les conselleries i de la Presidència. La informació a la ciutadania.



39. Fonaments bàsics sobre producció, realització i edició de continguts informatius audiovisuals.

40. Continguts multimèdia en la comunicació corporativa. Disseny i execució de projectes audiovisuals per a institucions públiques. Nous formats aplicats a projectes audiovisuals en comunicació institucional.



41. Fonaments bàsics sobre fotografia digital i tractament de la imatge. Retoc fotogràfic. L'ús de material gràfic en la comunicació institucional.

42. La transparència en l'àmbit de les institucions públiques. El dret d'accés a la informació pública. Marc legal a Espanya i en la Comunitat Valenciana. El portal de transparència de la Generalitat Valenciana.



43. Organització i protocol d'un acte institucional. Normativa. Aplicació en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

44. La imatge corporativa institucional. Principis de màrqueting i construcció de marca (branding). El disseny gràfic en la comunicació corporativa: tendències actuals. Aplicacions en la comunicació institucional. El manual d'identitat corporativa: funció i elements. La imatge corporativa de la Generalitat Valenciana: evolució i marc actual.

45. La publicitat. La creació del missatge publicitari. Elaboració d'una campanya de comunicació institucional. Planificació i seguiment. Estratègies promocionals. Avaluació de l'impacte.





ANNEX II

Cos superior tècnic de comunicació i relacions informatives de l'Administració de la Generalitat, subgrup A1-05.



Barem fase concurs

En la fase de concurs a què es refereix la base 7.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL: màxim 25 punts

1. Es valorarà l'experiència professional dels participants per torn lliure, d'acord amb el barem següent:

1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,11 punts per mes treballat.

2) Experiència en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o d'altres Administracions Públiques, que siguen diferents dels previstos en l'apartat a1: 0,08 punts per mes treballat.

3) Experiència en llocs de treball del sector públic instrumental de la Generalitat que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,06 punts per mes treballat.

4) Experiència en llocs de treball del sector privat i del sector públic instrumental dependent d'administracions públiques diferents de la Generalitat, que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,04 punts per mes treballat.

2. L'experiència professional s'acreditarà, si escau, mitjançant la presentació dels documents següents:

1) Els treballs per a Administracions Públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2) La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

3) Per al supòsit de professionals i autònoms, Llicència Fiscal o IAE, on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga escaient, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la Mutualitat corresponent.



En cap cas, la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 25 punts.



B. CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL: màxim 5 punts.

1. En aquest apartat es puntuaran els períodes avaluats satisfactòriament en aplicació del decret del consell pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'acompliment, del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat amb 5 punts com a màxim, que s'obtindran de la suma, en el seu cas, de la valoració dels trams següents:

1) Fins a 5 anys: màxim 1,25 punts, o part proporcional per cada any complet.

2) De 5 a 10 anys: màxim 1,25 punts, o part proporcional per cada any complet.

3) De 10 a 16 anys: màxim 1,25 punts, o part proporcional per cada any complet.

4) De 16 a 22 anys: màxim 1,25 punts, o part proporcional per cada any complet.

2. Per a la baremació d'aquest apartat, a l'efecte de valorar els temps de permanència, s'acumularà el temps treballat prèviament en llocs de treball del mateix o diferent grup o subgrup multiplicant-ho per factor que corresponga segons el quadre recollit en el decret del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'acompliment, del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.

3. L'òrgan gestor, a través de la unitat administrativa corresponent, realitzarà d'ofici els càlculs i expedirà les certificacions que es requerisquen per a l'acreditació dels temps de permanència, calculats a la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds en el present procés selectiu.



C. ALTRES MÈRITS: màxim 10 punts:

Es valoraran en aquest apartat com a tals els següents:

C.1) TITULACIONS ACADÈMIQUES oficials iguals o superiors a l'exigida en la convocatòria: 1,5 per cada titulació fins a un màxim de 3 punts.

C.2) CONEIXEMENT DE VALENCIÀ: fins a un màxim de 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a l'escala següent:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt.

– Grau elemental o B1: 2,00 punts.

– nivell B2: 3,00 punts.

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts.

– Grau mitjà o C1+ llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

– Grau superior o C2: 6,00 punts.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

C.3) CONEIXEMENT D'IDIOMES COMUNITARIS: fins a un màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 2 punts, per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

C.4) EXÀMENS APROVATS EN PROCESSOS SELECTIUS de l'Administració de la Generalitat de la mateixa categoria, convocats en els 10 anys anteriors a la convocatòria o en els processos selectius de les tres últimes convocatòries quan no hagen hagut, almenys, tres processos selectius d'aquella categoria en els últims 10 anys: 1 punt per examen fins a un màxim de 3 punts.

C.5) FORMACIÓ: fins a un màxim de 2 punts pel nombre d'hores de formació en cursos convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, conformement a l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts.



En cap cas es puntuaran els cursos pertanyents a una carrera universitària, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

La formació es valorarà fins a un màxim de 2 punts.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per «altres mèrits», no podrà superar els 10 punts.







ANNEX III

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (Sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: orientada a accessos habituals, i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a això hauràs de registrar-te en el sistema bé de forma presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es



Certificat ACCV: Certificats en Suport Programari:

Els Certificats Qualificats de Ciutadà en Suport Programari emès per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris davant serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifrat de documents en tota mena d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la Seu Electrònica de l'Agència Tributària, Seu Electrònica de la Seguretat Social, Seu Electrònica del Cadastre, Seu Electrònica Generalitat, etc.

Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNIe:

Tal com recull la Declaració de Pràctiques de Certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

Com a mitjà d'Autenticació de la Identitat, el Certificat d'Autenticació (Digital Signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat enfront de qualsevol.

Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant la utilització del Certificat de Signatura (no Repudition), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aqueixa signatura, podent d'aquesta forma demostrar la identitat del signant sense que aquest puga repudiar-lo.

Com a mitjà de certificació d'Integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/

Mapa web