Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 de setembre de 2019, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes dirigides a centres tecnològics de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de projectes d'R+D de caràcter no econòmic en l'àmbit de l'economia circular, realitzats en cooperació amb empreses, a càrrec del pressupost de l'exercici 2019, amb cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. [2019/9762]

(DOGV núm. 8658 de 17.10.2019) Ref. Base de dades 009019/2019








La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant una convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Aquestes ajudes, que pretenen contribuir a superar de manera reeixida els principals reptes econòmics, socials i territorials de la Comunitat Valenciana, avançant en la transformació del sistema productiu valencià cap a activitats de major valor afegit, al mateix temps que es milloren els mecanismes i canals per a la transferència del coneixement i tecnologia des dels centres tecnològics de la Comunitat Valenciana al teixit productiu, estan alineades amb els objectius del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana per al període 2014-2020, en particular amb l'objectiu temàtic de l'eix 1, reforçar la investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació, i la seua prioritat d'inversió 1b que, entre altres objectius, persegueix el foment de la inversió empresarial en R+D+I a través d'una especialització intel·ligent i mitjançant el suport a la investigació tecnològica i aplicada.

Per això, les ajudes objecte de la present convocatòria es consideren accions elegibles per a ser cofinançades pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional dins de l'Objectiu específic 1.2.2, «Transferència de coneixement i cooperació entre empreses i centres d'investigació», del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana per al període 2014-2020.

Per això, i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 3 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes dirigides als centres tecnològics de la Comunitat Valenciana en matèria d'R+D per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), resolc:





Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions vinculades a projectes d'R+D de caràcter no econòmic en l'àmbit de l'economia circular, desenvolupats per centres tecnològics de la Comunitat Valenciana en cooperació amb empreses de la Comunitat Valenciana, a càrrec del pressupost de l'exercici 2019.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes dirigides als centres tecnològics de la Comunitat Valenciana en matèria d'R+D per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 7927, de 29 de novembre de 2016, modificada per l'Ordre 21/2017, de 24 de novembre, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 8180, de 29 de novembre de 2017; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a aquestes ajudes els centres tecnològics de la Comunitat Valenciana que reunisquen els requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels projectes

1. L'IVACE subvencionarà projectes d'R+D de caràcter no econòmic en l'àmbit de l'economia circular executats per centres tecnològics de la Comunitat Valenciana en col·laboració i que incloguen la cooperació amb empreses de la Comunitat Valenciana.

2. Els projectes hauran de poder-se enquadrar-se en algun dels següents àmbits de l'economia circular, i es concediran un màxim de dos projectes per àmbit:

– Ecoinnovació i ecodisseny: projectes d'R+D que promoguen el desenvolupament de nous productes o processos que incloguen criteris de sostenibilitat i reducció de l'impacte ambiental, valorant el disseny de productes que faciliten el seu posterior reciclatge, reutilització, reparació o que permeten prolongar la seua vida útil.

– Reducció del consum de recursos naturals: projectes d'R+D que promoguen el reciclatge, recondicionament, reparació, reutilització o remanufacturació de productes o dels seus components.

– Transició energètica i ciutat circular: projectes d'R+D que promoguen la incorporació d'energies netes, la descarbonització de l'economia o la incorporació de l'economia circular als processos i activitats actuals de les ciutats.

– Servitització i simbiosi industrial: projectes d'R+D que promoguen l'ús d'un producte o procés enfront de la seua possessió o l'ús de recursos i sinergies d'empreses d'una zona per a una gestió conjunta i optimitzada d'estocs, materials, energia, residus i serveis.

3. La cooperació amb les empreses haurà de tindre lloc des de l'inici del projecte. El seu abast s'establirà en funció de la naturalesa del projecte i dels objectius i resultats que s'espera obtindre, i es recollirà en l'annex a la memòria de sol·licitud.

Tot dret de propietat intel·lectual i industrial (DPI) resultant de la col·laboració entre centres tecnològics i empreses haurà de ser cedit als centres.

4. Els projectes hauran d'incloure el desenvolupament i implementació d'un demostrador o demostradors de la tecnologia o tecnologies desenvolupades.

5. Els projectes hauran de definir-se i executar-se a partir de la col·laboració d'almenys dos centres tecnològics de la Comunitat Valenciana. Cada centre tecnològic participant en el projecte haurà d'executar un mínim del 2 0 % del pressupost d'aquest.

6. Els centres tecnològics que col·laboren en el projecte hauran de presentar la mateixa memòria al costat de cada sol·licitud d'ajuda individual.

7. Els projectes hauran d'incloure activitats de promoció dels resultats obtinguts amb l'objectiu específic de desenvolupar ponts efectius entre el teixit investigador i productiu per a la transferència del coneixement i la translació dels resultats a les empreses de la Comunitat Valenciana.

8. Els projectes s'hauran d'emmarcar necessàriament en els àmbits de desenvolupament regional identificats en l'Estratègia d'especialització intel·ligent per a la investigació i innovació a la Comunitat Valenciana (RIS3-CV).

9. Així mateix, els projectes no hauran de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, diversitat funcional, edat o orientació sexual, facilitant, o almenys no impedint, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional. També s'hauran d'executar en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i comptar amb un certificat que declare la no afecció del projecte a la denominada Xarxa Natura, espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea.





Article 4. Costos subvencionables

1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 20 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, es consideren subvencionables els següents costos amb les limitacions que a continuació s'estableixen:

a) Recursos humans (personal propi).

Despeses de personal propi de caràcter tècnic i científic. Aquestes despeses podran ser imputades íntegrament quan es dediquen íntegrament al projecte en tasques tècniques, o bé parcialment en funció de la dedicació horària efectiva a aquest projecte respecte al total d'hores treballades. S'estableix un cost/hora de 40 euros com a màxim imputable pel personal propi justificat.

Així mateix, les hores de dedicació a tasques de gestió i coordinació del projecte no superaran el 10 % del total d'hores de dedicació a aquest.

b) Despeses en serveis externs necessaris per al desenvolupament del projecte, imputades en exclusiva a aquest i que es vinculen al projecte inequívocament. Així mateix, s'inclou en aquest concepte el cost de la realització d'informes d'auditoria sobre els comptes justificatius de la despesa.

c) Inversions en equipament necessàries per a la implementació dels pilots associats al projecte d'R+D, així com adaptacions necessàries per a la instal·lació d'aquests.

d) Despeses indirectes consistents en despeses generals de funcionament i de personal propi de gestió i administració que estiguen basats en costos mitjans reals imputables a la realització del projecte mitjançant un procediment d'imputació de despeses generals a tant alçat d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admeses. S'estableix un cost hora de 40 euros com a màxim imputable per al personal que es considera per al càlcul dels costos indirectes.



El càlcul es documentarà adequadament sobre la base d'un informe tècnic motivat sobre el mètode d'imputació utilitzat. Aquest informe es presentarà en l'IVACE abans de la primera declaració de despeses en què s'incloguen despeses corrents. En qualsevol cas, la suma d'aquestes no superarà el 25 % dels costos directament imputables al projecte.



e) Altres despeses relacionades directament amb el projecte imputades en exclusiva a aquest i que es vinculen a ell inequívocament. Se n'exclouen les despeses de manutenció i serveis de restauració.

2. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció de fins al 100 % dels costos del projecte considerats com a subvencionables.

2. Queda exclosa de l'objecte de la subvenció l'activitat econòmica, entenent-se com a tal, a més de la investigació duta a terme sota contracte amb qualsevol agent, el lloguer de les infraestructures d'investigació i qualssevol altres activitats de naturalesa econòmica que impliquen l'oferta de béns o serveis en el mercat.

3. L'ajuda màxima que es podrà concedir a cada projecte no superarà 1.000.000 d'euros.



Article 6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que s'estableix en l'article 5 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, modificat per l'Ordre 21/2017, de 24 de novembre. El termini per a la presentació de les sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i finalitzarà el 4 de novembre de 2019 a les 23.59.59.



2. La tramitació del procediment serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose de signatura electrònica, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut de persona física de qui actue com a representant legal o apoderat/apoderada de la persona jurídica segons figure en el Registre corresponent, tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. La sol·licitud es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es. Així mateix, l'entitat sol·licitant podrà apoderar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que l'apoderament es trobe vigent i conste en el Registre de Representants de l'ACCV i així s'acredite.



3. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, incloent-hi el que es disposa en aquesta convocatòria.

4. A més de la documentació prevista en l'article 5.5 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, l'entitat haurà de presentar, juntament amb el formulari de sol·licitud, la memòria i els annexos, la documentació següent:

a) Relativa a la personalitat jurídica de l'entitat sol·licitant. S'haurà d'aportar una còpia dels documents següents:

i. Contracte o acta de constitució i estatuts vigents.

ii. En cas que la sol·licitud es tramite amb certificat de persona física, s'aportarà poder de representació de qui signa la sol·licitud –vigent en el moment de la presentació d'aquesta-, o document equivalent segons les prescripcions legals, i si escau, quan l'òrgan d'administració del sol·licitant tinga caràcter mancomunat, s'haurà d'adjuntar i signar pel representant legal que no ho haguera fet en la sol·licitud, el document de ratificació disponible en l'apartat «Documentació annexa» del text del programa en http://www.ivace.es.



Article 7. Criteris d'avaluació

Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 60 punts.

Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i a la ponderació que s'indica sobre un total de 112 punts:



a) Característiques del projecte. Excel·lència tècnica, qualitat i capacitat del projecte. Puntuació màxima 60 punts.

Primer. Qualitat del projecte. Puntuació màxima grup 35 punts.



– La novetat i rellevància dels objectius del projecte en relació amb l'estat del coneixement propi del tema en el qual s'inscriu la sol·licitud. Màxim 15 punts.

– Potencial de retorn de la inversió en R+D a la societat i foment de projectes que afavorisquen la cohesió del territori. Impacte, explotació de resultats i orientació al mercat per a les empreses valencianes. Màxim 5 punts.

– Qualitat del pla de difusió i transferència del projecte i dels resultats. Màxim 10 punts.

– Promoció i foment del desenvolupament sostenible i l'economia del bé comú. Màxim 5 punts.

Segon. Viabilitat del projecte. Puntuació màxima grup 25 punts.



– Adequació de la grandària, composició i dedicació de l'equip d'investigació als objectius proposats en el projecte. Màxim 3 punts.



– Adequació del pressupost. Màxim 5 punts.

– Capacitat i experiència de l'equip d'investigació per a la realització de les activitats programades. Màxim 10 punts

– Col·laboració amb altres entitats que presten un valor afegit al projecte. Màxim 4

– Participació de personal amb doctorat en el grup d'investigació. Màxim 3 punts.

b) Potencial de transferibilitat del coneixement generat a les empreses de la Comunitat Valenciana. Puntuació màxima 40 punts.

Primer. Grau d'implantació a la Comunitat Valenciana. Demanda tecnològica i d'R+D+I de valor afegit a la Comunitat Valenciana. Puntuació màxima grup 20 punts.

Segon. Col·laboració amb empreses de la Comunitat Valenciana. Implicació empresarial. Puntuació màxima grup 20 punts.

– Efecte tractor d'R+D+I per a les empreses de la Comunitat Valenciana. Màxim 10 punts.

– Nombre d'empreses de la Comunitat Valenciana que col·laboren amb el centre tecnològic. Màxim 10 punts.

c) Mesures relatives a perspectiva de gènere, sostenibilitat mediambiental i a favor de persones amb diversitat funcional o de col·lectius desfavorits. Puntuació màxima 12 punts.

Primer. Ocupació i qualitat de condicions de treball. Percentatge de personal amb contractes indefinits sobre el total de la plantilla. Implantació d'un pla de conciliació de la vida laboral i familiar. Puntuació màxima grup 5 punts.

Segon. Perspectiva de gènere. L'entitat beneficiària compta amb un pla d'igualtat d'oportunitats encara que no li siga exigible per la normativa vigent. Puntuació màxima grup 3 punts.

Tercer. Diversitat funcional i altres col·lectius desfavorits. Percentatge de persones amb diversitat funcional o discapacitat sobre el total en plantilla per damunt del mínim legal exigible. Puntuació màxima grup 2 punts.

Quart. Medi ambient. L'entitat beneficiària té implantat un sistema de gestió mediambiental. Puntuació màxima grup 2 punts.



Article 8. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les obligacions de les entitats beneficiàries estan especificades en l'article 10 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Altres obligacions:

a) L'entitat beneficiària haurà de fer constar, en tota informació o publicitat que efectue del projecte o activitat objecte d'ajuda, el cofinançament per l'IVACE i per la Unió Europea a través del FEDER, i amb això assegurar que totes les parts intervinents en el projecte i el públic en general siguen coneixedors d'aquest cofinançament. En aquest sentit, haurà d'inserir en els diferents materials, suports, comunicacions, productes o elements de difusió el logotip de l'IVACE i l'emblema de la Unió Europea amb la referència al fons FEDER, disponibles en http://www.ivace.es.

En concret, en la justificació haurà d'aportar:

– Acreditació de les accions d'informació i comunicació (informes, escrits, presentacions, esdeveniments, documentació de reunions, etc.) que, si escau, haja mantingut.

– Captura de pantalla de la pàgina web on conste una referència al projecte subvencionat i al nom del programa.

– Fotografia del cartell informatiu sobre el projecte, d'una grandària mínima A3.

En tots els suports haurà de destacar-se necessàriament el suport financer de l'IVACE i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), mitjançant la inserció de:

– El logotip de l'IVACE.

– L'emblema de la Unió Europea, segons les característiques tècniques establides en el capítol II i annex II del Reglament d'execució UE núm. 821/2014.

– La menció «Projecte cofinançat pels fons FEDER, dins del Programa Operatiu de la Comunitat Valenciana 2014-2020».

L'aplicació de les mesures haurà d'acreditar-se degudament durant la justificació dels projectes aportant documentació i fotografies que ho evidencien.

L'IVACE podrà sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguen prou acreditades en la memòria.

b) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per l'IVACE en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



c) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim establit en el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.

d) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

En l'execució dels projectes s'haurà de mantindre, a més, un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb el projecte, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció un llistat on consten totes les despeses, pagaments, ingressos o cobraments relacionats amb la subvenció concedida, així com el número d'anotació, l'import i l'assentament en el llibre diari de comptabilitat ajustat al Pla general comptable (PGC), el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida; queden exempts de compliment d'aquesta obligació els centres tecnològics beneficiaris que ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat ací referida.

e) Es comptarà amb un sistema de control que reculla les hores dedicades al projecte en funció del temps real del personal en plantilla investigador, incloent-hi qualsevol projecte o activitat desenvolupada, amb el contingut mínim indicat en les Instruccions de Justificació aprovades per la Direcció General de l'IVACE.

f) Comunicar a l'IVACE les ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats que hagen obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables. En cas de concurrència amb altres ajudes per als mateixos costos subvencionables, quedarà sense efecte la ja concedida per l'IVACE, excepte renúncia expressa a la ja concedida per l'altra Administració.

g) Comptar amb un pla de difusió que haurà de materialitzar-se necessàriament, i haurà de fer coneixedor i partícip l'IVACE de totes les accions de promoció i de comunicació previstes tant en la fase prèvia de sol·licitud com, amb la suficient antelació, al llarg del seu desenvolupament, inclosa la difusió dels resultats en suports físics o electrònics.



Dins del pla de difusió dels resultats del projecte s'haurà de crear un accés públic a través de la web del centre tecnològic beneficiari on es puga accedir als resultats de la investigació. Aquest accés ha de ser obert i lliure de barreres econòmiques, encara que serà possible establir una restricció raonable d'accés a la informació -així, el registre de persones usuàries i propòsit d'aquestes– sempre que es garantisca que el coneixement obtingut a partir d'activitats d'investigació finançades amb fons públics és considerat bé públic.





Article 9. Justificació de les ajudes

1. La justificació de l'ajuda es realitzarà mitjançant l'aportació de justificants de despesa i pagament, i en la forma definida en les Instruccions de Justificació d'Ajudes.

a) En tot cas comprendrà la documentació següent:

– Memòria que reculla de forma detallada les activitats realitzades.

– Relació de despeses i pagaments generats mitjançant l'aplicació informàtica «justific@» disponible en la web de l'IVACE http://www.ivace.es.

– Justificants de despesa i pagament.

– Informe de persona auditora o empresa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007).

b) Es consideren justificants de despesa les factures i documents de valor probatori equivalent. La justificació de les despeses de personal es durà a terme mitjançant les nòmines del personal dedicat al desenvolupament del projecte, els documents de cotització a la Seguretat Social a càrrec de l'entitat i els certificats de retencions on s'acredite l'ingrés de les retencions a favor de la hisenda pública.

A efectes de justificació, es considerarà que la despesa subvencionada s'ha realitzat sempre que haja sigut totalment pagada en la data límit de justificació.

c) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la justificació es realitzarà mitjançant la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons juntament amb còpia de la transferència o del xec nominatiu; en queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

En cas que l'ordre de transferència o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i, per tant, estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, caldrà adjuntar-hi una relació detallada d'aquests en la qual apareguen la persona o entitat destinatària, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat.

2. Terminis d'execució, de justificació, i de validesa de justificants de despesa i pagament.

Només seran subvencionables:

– Les despeses realitzades des de la data de presentació de la sol·licitud fins a la data de finalització del projecte indicada en la memòria adjunta a la sol·licitud, que no podrà ser posterior al 30 d'abril de 2021.

– Els pagaments realitzats des de la data de presentació de la sol·licitud fins a la data de presentació de la justificació del projecte.

La justificació del projecte haurà de presentar-se en el termini màxim de dos mesos a comptar des de la data de finalització d'aquell.

3. Llevat que la despesa s'haguera realitzat abans de la concessió de la subvenció, quan l'import d'una despesa subvencionable siga igual o supere, IVA exclòs, els 15.000 euros en el supòsit de subministraments o serveis, l'entitat beneficiària haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat, abans de la contracció de la despesa, com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores, sense vinculació entre elles.



A més dels justificants de despesa i pagament del servei executat, s'haurà d'incloure en la documentació que s'aporte una còpia de cadascuna de les ofertes presentades abans de la realització de cada despesa.



Les ofertes hauran de complir els següents requisits:

– Requisits materials: les ofertes han d'estar prou detallades, especificant els treballs que han de realitzar-se i el seu preu.

– Requisits formals: les ofertes han d'estar datades i contindre les dades que permeten la correcta identificació del remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, l'entitat beneficiària haurà de presentar un informe que justifique per què no s'ha triat la més econòmica.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses en les quals almenys dues d'elles no siguen empreses associades a l'entitat beneficiària i integrants de la seua junta directiva o consell d'administració, ni tinguen drets de vot superiors al 50 %.

En el cas excepcional que per les especials característiques del servei no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes d'empreses proveïdores per:

– Un informe explicatiu sobre les especials característiques del servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres empreses proveïdores d'aquest. No serà admés com a justificant de la falta de presentació de tres ofertes si el seu argument es basa en:

· Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «empresa proveïdora habitual», «empresa subministradora única» sense que en aquest últim cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc.).

· Les característiques genèriques del servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

· Les característiques genèriques de l'entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

– Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la cerca d'empreses proveïdores del bé o servei.

Com a continuació de l'anterior, les motivacions hauran de ser convincents i incloure-hi com a annexos a l'informe, per exemple, un certificat de l'empresa proveïdora en què s'aporte una llicència d'una patent o d'un model d'utilitat que tinga indubtable relació amb les despeses subvencionables del projecte, un certificat de contracte de distribució exclusiva d'un producte que manque de substitutiu o un contracte amb l'empresa proveïdora per al subministrament de matèries primeres l'ús de les quals és imprescindible i insubstituïble per altres per a certs equipaments d'altes prestacions i en el qual quede patent la pèrdua de garantia d'aquests si no són utilitzats.

S'entén per empreses o entitats vinculades aquelles en les quals una persona sòcia o grup d'elles puga exercir, directament o indirectament, una influència dominant, o aquelles que puguen exercir-la sobre ella o que estiguen sotmeses a la influència dominant d'una altra empresa o entitat per raó de propietat, participació financera o normes que la regulen. Es presumirà que existeix influència dominant quan una empresa, entitat, persona física o grup d'aquestes, directament o indirectament, en relació amb una altra, estiga en possessió d'almenys un 25 % del capital subscrit, d'un 25 % dels vots inherents a les participacions emeses per l'empresa o entitat, o puga designar almenys el 25 % de les persones integrants de l'òrgan d'administració, direcció o control de l'empresa, i en tot cas en els supòsits previstos en l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juny.

En cap cas s'acceptarà el fraccionament d'una mateixa despesa en diverses factures amb la finalitat d'eludir el que més amunt s'ha preceptuat.

En aquest sentit, per a una mateixa empresa proveïdora tampoc es podrà fraccionar la prestació d'un servei atenent, per exemple, les fases d'aquest; en aquest cas serà considerat com un únic servei prestat i s'hauran de complir els requisits anteriorment indicats.



La falta de presentació dels informes esmentats anteriorment o la insuficiència d'aquests donaran lloc a no considerar l'import que excedisca dels 14.999 euros del cost del qual no es van aportar tres ofertes, o no es va optar per la més econòmica o no es va presentar un informe justificatiu de qualsevol dels incompliments anteriors, sense perjudici de la facultat de l'IVACE de demanar, a càrrec de l'entitat beneficiària, una taxació pericial del bé subvencionat i recalcular en funció d'aquesta la subvenció concedida.

L'entitat beneficiària haurà d'utilitzar l'opció prevista en el supòsit excepcional amb les màximes cauteles, ja que l'IVACE, atés aquest caràcter, està obligat a verificar que la decisió respon a la realitat del mercat, i per a això podrà contrastar la veracitat de les dades amb les empreses proveïdores, si escau, consultades.

Els informes seran signats per qui represente legalment l'entitat beneficiària.



Article 10. Modificació del projecte i reintegrament de la subvenció concedida

1. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen.

2. Les modificacions en el projecte hauran de sol·licitar-se per escrit per a ser avaluades i aprovades o denegades per part de l'IVACE.

Les modificacions que requereixen la presentació d'una sol·licitud de modificació són les següents:

– Modificació en l'import que cal justificar per concepte de despesa que signifique una variació que supere el 30 % de la quantitat per justificar d'aquest concepte indicada en la comunicació de concessió de l'ajuda.

– Modificacions que impliquen una variació dels continguts del projecte.

– Altes i baixes del personal propi de l'entitat beneficiària que participa en el projecte.

– Modificacions en els serveis externs del projecte en els casos següents:

· Inclusió d'un nou servei no previst inicialment.

· Canvi de la naturalesa del servei previst inicialment.

Les modificacions sol·licitades hauran de ser presentades a l'IVACE en un termini màxim de tres mesos des que aquestes es produïsquen i sempre abans de finalitzar l'execució del projecte. L'entitat beneficiària haurà de justificar adequadament les modificacions sol·licitades.

3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'entitat beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de la subvenció concedida o al desistiment sense efectes, amb exigència, si escau, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del seu reintegrament.

4. La falta de presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.3, o la insuficiència d'aquests, donaran lloc a la consegüent minoració o revocació de la despesa.

5. La presentació per part de l'entitat beneficiària d'un percentatge de despeses pagades menor del 60 % de la quantitat total que calga justificar, donarà lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament puga considerar-se que, així i tot, el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no es declare la revocació, sinó la minoració.

6. Es delega en qui exercisca la direcció d'àrea de l'IVACE – o si escau, departament o servei– competent per a la gestió de les ajudes establides en la present convocatòria, la resolució de les incidències que es produïsquen després la concessió -sense que en cap cas això supose una modificació de la baremació que haguera impedit l'adjudicació de l'ajuda segons els criteris aprovats per la comissió d'avaluació– especialment les referides a renúncies, canvi de l'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució o justificació d'aquest i canvi de projecte. La resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.





Article 11. Pagament de les ajudes

1. L'IVACE pagarà l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte al qual estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'entitat beneficiària.

2. La subvenció concedida es podrà anticipar en el percentatge previst en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2019 sense necessitat de presentar garantia.



Article 12. Dotació pressupostària

1. L'import global màxim que es destinarà per a la concessió de les ajudes previstes en la present resolució pujarà a 3.015.357,26 euros.



2. El pressupost indicat anirà a càrrec de la línia pressupostària S6724000, Centres Tecnològics de la Comunitat Valenciana. Projectes d'R+D. Aquest import estarà supeditat a la liquidació dels compromisos degudament adquirits procedents de convocatòries anteriors.

3. Les ajudes seran cofinançades en un 50 % a través del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020: Eix Prioritari 1 (Potenciar la investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació), Prioritat d'inversió 1b (Foment de la inversió empresarial en R+I, el desenvolupament de vincles i sinergies entre les empreses, els centres d'investigació i desenvolupament i el sector de l'ensenyament superior, en particular mitjançant el foment de la inversió en el desenvolupament de productes i serveis, la transferència de tecnologia, la innovació social, la innovació ecològica, les aplicacions de servei públic, l'estímul de la demanda, la interconnexió en xarxa, les agrupacions i la innovació oberta a través d'una especialització intel·ligent i mitjançant el suport a la investigació tecnològica i aplicada, línies pilot, accions de validació precoç dels productes, capacitats de fabricació avançada i primera producció, en particular, en tecnologies facilitadores essencials i difusió de tecnologies polivalents) i Objectiu específic 1.2.2. (Transferència de coneixement i cooperació entre empreses i centres d'investigació).



4. En qualsevol cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible com a conseqüència d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista o de les quals deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit i a l'aprovació de la modificació pressupostària que pertoque, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obrir un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 13. Transparència i detecció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar, si escau, la documentació que així ho acredite:

a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web -o mitjà electrònic de finalitat similar– en què aparega la informació següent:



– Contractes subscrits amb una administració pública, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis subscrits amb l'Administració, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació de l'import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau: les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en la present convocatòria, podrà posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web:

http://igaepre.central.sepg.minhac.age/llocs/igae/es-ES/pagines/Denam.aspx i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desplegament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes unn recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 27 de setembre de 2019.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web