Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 14 d'octubre de 2019, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2019 les subvencions destinades a finançar plans extraordinaris d'ocupació en els municipis afectats pels danys produïts pel temporal de pluges, fenòmens costaners i vents ocorregut en la Comunitat Valenciana entre l'11 i el 14 de setembre de 2019, en aplicació de l'Acord de 20 de setembre de 2019, del Consell, i de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2019/9784]

(DOGV núm. 8658 de 17.10.2019) Ref. Base de dades 009022/2019






En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 20 de setembre de 2019 es va publicar l'Acord de 20 de setembre de 2019, del Consell, d'inici de les actuacions per a pal·liar els danys produïts pel temporal de pluges, fenòmens costaners i vents ocorregut a la Comunitat Valenciana entre l'11 i el 14 de setembre de 2019. Entre les mesures que recull aquest acord figura la posada en marxa d'un pla extraordinari d'ocupació dirigida a persones desocupades, per a realitzar obres o serveis d'interés general o social als municipis afectats, que han sigut classificats en funció del nombre d'incidents registrats i del seu impacte per població, d'acord amb l'informe de 7 d'octubre de 2019, de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.



D'altra banda, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'11 de juliol de 2016, es va publicar l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el Programa d'iniciativa social en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana, modificada per l'Ordre 10/2017, de 8 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 10 de maig de 2017. L'article 10.3 de l'Ordre 8/2016 estableix que cada convocatòria podrà delimitar l'àmbit geogràfic específic d'actuació (si concorren circumstàncies que ho justifiquen).



Per a la convocatòria d'aquestes subvencions existeix crèdit disponible en la línia S2941000 del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, del pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a 2019.

En virtut del que s'ha exposat, i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2019 les subvencions destinades a finançar sengles plans extraordinaris d'ocupació destinada a la contractació de persones desocupades als municipis afectats i als municipis molt afectats pels danys produïts pel temporal de pluges, fenòmens costaners i vents ocorregut a la Comunitat Valenciana entre l'11 i el 14 de setembre de 2019.

2. Aquestes subvencions es finançaran a càrrec del capítol 4, codi de línia S2941000 del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global d'1.165.000 euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal, amb la distribució estimativa següent:

a) Pla extraordinari d'ocupació per als municipis afectats (annex I): 500.000 euros.

b) Pla extraordinari d'ocupació per als municipis molt afectats (annex II): 665.000 euros.

3. De conformitat amb l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, es fixa una quantia addicional a la indicada en l'apartat anterior per un import de 4.665.000 euros, amb la distribució estimativa següent:

a) Pla extraordinari d'ocupació per als municipis afectats (annex I): 2.320.000 euros.

b) Pla extraordinari d'ocupació per als municipis molt afectats (annex II): 2.345.000 euros.

L'efectivitat d'aquesta quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència del seu increment o ampliació.

4. Amb caràcter previ a la resolució de concessió, es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana l'import dels crèdits disponibles addicionals i la distribució definitiva, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions destinades a la contractació de persones desocupades, per a la realització d'obres o serveis d'interés general als municipis de la Comunitat Valenciana afectats pels danys produïts pel temporal de pluges, fenòmens costaners i vents ocorregut a la Comunitat Valenciana entre l'11 i el 14 de setembre de 2019.



Tercer. Beneficiaris i condicions

1. Podran ser beneficiaris de cada pla extraordinari d'ocupació els ajuntaments o les entitats que en depenguen o que hi estiguen vinculades, que exercisquen competències en matèria d'ocupació, dels municipis relacionats en els annexos I i II.

2. No en podran ser beneficiàries les entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Costos subvencionables

1. Les subvencions es destinaran al finançament dels costos salarials, inclosa la cotització a la Seguretat Social, de les persones desocupades que hagen sigut contractades per a l'execució de les actuacions programades per l'entitat beneficiària.

2. Únicament s'entendrà com a cost salarial les percepcions econòmiques per la prestació del servei, excepte les dietes, indemnitzacions i bestretes com a conseqüència de l'activitat laboral, retribucions de vacances no gaudides o altres percepcions que no tinguen la condició de salari.

3. No seran subvencionables els dies que el treballador es trobe en situació d'incapacitat per malaltia o accident, siguen comuns o professionals, ni els supòsits de permís de maternitat o paternitat.





Cinqué. Destinataris finals

Els destinataris finals d'aquest programa són les persones desocupades inscrites com a demandants d'ocupació en els espais Labora de la Generalitat.



Sisé. Procediment de selecció dels treballadors i treballadores



1. Després de la publicació en l'apartat de subvencions de foment d'ús de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació dels imports assignats per l'òrgan col·legiat, les entitats beneficiàries hauran de presentar una oferta d'ocupació a l'espai Labora, que efectuarà una preselecció entre persones desocupades, que preferentment no siguen beneficiàries de prestacions o subsidis per desocupació o de rendes vinculades a processos d'inserció laboral.

2. Per a la selecció final de les persones candidates es constituirà una comissió de baremació integrada per dos representants de l'entitat beneficiària, que n'ocuparan la presidència (amb vot de qualitat) i la secretaria, i per sengles representants de les organitzacions sindicals integrants del Consell de Direcció de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que hauran de ser convocats amb una antelació mínima de cinc dies hàbils.

3. L'entitat beneficiària contractarà els qui obtinguen major puntuació en la baremació dels criteris establits en l'annex de l'Ordre 8/2016, sense que puga contractar-se més d'un membre de la mateixa unitat familiar. En cas d'empat, se seleccionarà la persona que acredite menor renda per càpita de la unitat familiar.

4. S'estendrà una acta del procés de selecció, segons model normalitzat. En cas d'absència de la representació sindical, s'adjuntarà a l'acta la convocatòria remesa o la justificació de l'absència.

5. Les persones candidates hauran de figurar inscrites com a aturades en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el moment de la contractació, que en tot cas haurà de tindre lloc després de la resolució de concessió de la subvenció.

6. Els treballadors i les treballadores podran ser substituïts en cas de resolució del contracte de treball abans que finalitze el projecte per causes justificades o de la seua suspensió a causa de situacions d'incapacitat temporal, maternitat, paternitat o altres situacions amb obligació legal de reserva del lloc. Les substitucions es realitzaran segons el seu ordre de puntuació per altres persones candidates que figuren inscrites com a aturades demandants d'ocupació. Si cap de les persones candidates en situació de reserva reuneix els requisits per a ser contractada, s'iniciarà un nou procés de selecció segons el que es preveu en aquest article.



Seté. Condicions de les contractacions

1. Amb la subvenció concedida, les entitats beneficiàries podran efectuar les contractacions i executar els projectes que consideren convenients, sempre que es respecten les condicions següents:

a) Els contractes que es formalitzen hauran de tindre una durada d'almenys sis mesos a jornada completa.

b) Les contractacions no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l'entitat beneficiària.

2. Les entitats beneficiàries podran ampliar amb els seus propis recursos la durada dels contractes subvencionats.

3. Els projectes subvencionables hauran d'executar-se dins del període comprés entre la data de la resolució de concessió i el 30 de juny de 2020. Els contractes hauran d'iniciar-se en 2019, excepte en els supòsits de substitució a què fa referència l'article 5.6 de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en el resolc nové) es presentarà de forma telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, a través del procediment GUC habilitat a aquest efecte i denominat «EMCOLD 2019. Programa de subvencions d'iniciativa social destinat a la contractació de persones desocupades en col·laboració amb corporacions locals». En la pàgina web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació (http://www.labora.gva.es/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio) estarà disponible la informació sobre aquesta convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat. Seran inadmeses aquelles sol·licituds no presentades utilitzant el procediment GUC descrit ací.

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de set dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per municipi. En el cas que es presenten diverses sol·licituds, només s'admetrà la formulada per l'ajuntament.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació següents, segons models normalitzats:

a) Formulari annex a la sol·licitud.

b) Dades de domiciliació bancària, segons el model normalitzat. En el cas que no haja variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per l'entitat sol·licitant, se n'haurà d'identificar la corresponent versió.

c) Declaració responsable del representant legal de l'entitat sol·licitant que aquesta no incorre en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Deu. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

3. L'òrgan instructor podrà demanar dels interessats l'aportació addicional de tots els documents i dades aclaridors que considere necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció, o la persona que designe per a substituir-la, que el presidirà; dos vocals, i una persona que n'ocuparà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la Direcció General d'Ocupació. L'òrgan col·legiat emetrà un informe en què es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.

6. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Onze. Distribució de la dotació

1. L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària, en ambdós plans d'ocupació, d'acord amb els criteris següents:



1.1. En el pla d'ocupació per als municipis inclosos en l'annex I, es proposarà per a tots els sol·licitants un import de 60.000 euros.

1.2. En el pla d'ocupació per als municipis inclosos en l'annex II, es proposarà per a tots els sol·licitants un import de 150.000 euros.

1.3. En el cas que la dotació de cada pla d'ocupació no s'exhaurisca després d'actuar segons el que es disposa en els apartats anteriors, el sobrant es distribuirà entre els sol·licitants de cada pla d'ocupació, fins a exhaurir el crèdit disponible, en proporció a l'atur registrat.

1.4. Si la dotació de cada pla d'ocupació és insuficient per a procedir segons el que s'estableix en els apartats anteriors, es prioritzaran els municipis, dins de cada pla d'ocupació, segons el major atur registrat.



2. Als efectes del que es disposa en els apartats anteriors, es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior de la data de la resolució de convocatòria.

3. Dins de cada pla d'ocupació, la resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de l'atur registrat en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que siga necessari fins a desfer l'empat.

4. Sense que en cap cas l'import assignat puga superar la quantia de l'ajuda sol·licitada, es fixen, en aplicació de l'article 10.4 de l'Ordre 8/2016 (en la redacció donada per l'Ordre 10/2017), els imports màxims de subvenció següents:

a) Pla d'ocupació per als municipis inclosos en l'annex I: 100.000 euros.

b) Pla d'ocupació per als municipis inclosos en l'annex II: 250.000 euros.

No obstant això, aquests imports màxims podran quedar sense efecte si després de l'aplicació dels apartats precedents la dotació no arriba a exhaurir-se.



Dotze. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se el beneficiari.

3. El termini per a resoldre i notificar les resolucions procedents serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini d'un mes a partir de l'endemà de ser notificada, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tretze. Mitjà de notificació

La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a la qual cosa el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat. A tal fi, es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.





Catorze. Pagament anticipat

Una vegada concedida, podrà anticipar-se el pagament fins al 70 % de la subvenció, prèvia justificació de l'inici del projecte.



Quinze. Requisits per als pagaments

1. El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que el beneficiari complisca els requisits següents:

a) Es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social i no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

b) Es trobe al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes.

2. Als efectes del que es disposa en l'apartat anterior, el beneficiari haurà d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.



Setze. Justificació d'inici del projecte

1. La documentació d'inici del projecte es justificarà en el termini d'un mes a partir de la data de contractació dels treballadors i les treballadores. Els contractes hauran d'iniciar-se en 2019, excepte en els supòsits de substitució a què fa referència l'article 5.6 de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol.

2. L'inici es justificarà davant de la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Certificat d'inici en model normalitzat, subscrit pel secretari de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats que en depenguen o que hi estiguen vinculades, amb la memòria explicativa del projecte i la identificació del codi comptable corresponent a la subvenció concedida.



b) Certificat del secretari o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats que en depenguen o que hi estiguen vinculades, en què conste que l'entitat disposa d'assignació pressupostària suficient per a fer-se càrrec de les partides pressupostàries no subvencionades per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

c) Acta de selecció de les persones contractades, amb la llista de persones desocupades remesa per l'espai Labora.

d) Contractes de treball i la comunicació a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació a través de l'aplicació Contrat@.

E) Altes en la Seguretat Social i informe de dades per a la cotització Idc.

f) Informació als treballadors i les treballadores contractats sobre la procedència del finançament del programa.

g) La documentació requerida per al pagament, a la qual fa referència en el resolc anterior.



Dèsset. Justificació de la subvenció

1. En el termini de dos mesos des de la finalització del període subvencionat dels contractes, l'entitat beneficiària haurà de justificar la subvenció concedida davant de la direcció territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Per a això, presentarà un compte justificatiu que contindrà la documentació següent:

1.1. Informe final de l'obra o servei realitzat, en model normalitzat.



1.2. Certificat de despesa final en el qual el secretari o interventor de la corporació local, o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades, certificarà expressament que s'ha produït el pagament efectiu de les despeses justificades. Si en el moment de presentació del compte justificatiu existeixen cotitzacions i pagaments a compte d'IRPF pendents de pagament per no haver vençut el termini per a això, s'indicarà tal circumstància en el certificat, i s'adjuntarà un certificat acreditatiu del pagament d'aquests en el termini d'un mes a comptar des de la data de la seua presentació davant de l'administració competent.

1.3. Si escau, justificant del reintegrament dels fons no utilitzats. A l'efectuar l'ingrés haurà d'identificar-se l'entitat beneficiària i el número d'expedient afectat.

1.4. Certificat del secretari o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades, relatiu a altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del concepte, import i procedència.



1.5. Relació de treballadors contractats, amb el detall dels costos salarials i de Seguretat Social, per a la qual cosa s'aportarà la documentació que es relaciona a continuació:

a) Nòmines dels treballadors i les treballadores.

b) Relació nominal de treballadors i treballadores (RNT).

1.6. Almenys, dues fotografies de l'actuació realitzada.

1.7. Justificació de la publicitat del finançament de la subvenció (cartells, fullets, premsa, publicació, etc.).

1.8. La documentació requerida per al pagament, a la qual fa referència el resolc quinze.

2. L'entitat beneficiària haurà de conservar aquesta documentació i mantindre al costat d'aquesta el resum anual de retencions i ingressos a compte sobre rendiments del treball, corresponent a l'exercici (model 190), que podrà ser requerit a l'efecte de control posterior.

3. D'acord amb el que s'estableix en l'article 31.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es considerarà despesa realitzada la que ha sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del termini de justificació, excepte el pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social i IRPF que haja de presentar una vegada vençut aquest termini, que s'acreditarà, d'acord amb el que s'estableix en el punt 1.2 d'aquest resolc, en el termini d'un mes a comptar des de la data de la seua presentació davant l'administració competent.



Díhuit. Resolució de pagament i incidències

La competència per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta de pagament de la subvenció concedida, i també per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes, correspon per delegació a la persona titular de la direcció territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.



Dènou. Dret de la competència

Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea perquè no hi és aplicable que s'estableix en l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea per estar destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 14 d'octubre de 2019.– El director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

ANNEX I

Relació de municipis afectats



PROVÍNCIA COMARCA MUNICIPI

Alacant El Baix Segura Albatera

Algorfa

Benejúzar

Benijófar

Daya Nueva

Daya Vieja

Formentera del Segura

Granja de Rocamora

Guardamar del Segura

Jacarilla

Los Montesinos

Rojales

San Fulgencio

San Miguel de Salinas

El Baix Vinalopó Elx

L'Alt Vinalopó Villena

El Comtat Alcosser de Planes

Alfafara

Agres

Almudaina

Beniarrés

Benillup

Gaianes

L'Orxa

Planes

València La Costera Canals

La Font de la Figuera

Moixent

Vallada

La Vall d'Albaida Agullent

Aielo de Malferit

Albaida

Atzeneta d'Albaida

Bèlgida

Bellús

Beniatjar

Benigànim

Benissoda

Bocairent

Carrícola

Castelló de Rugat

El Palomar

Fontanars dels Alforins

La Pobla del Duc

Llutxent

L'Olleria

Sempere







ANNEX II

Relació de municipis molt afectats



PROVÍNCIA COMARCA MUNICIPI

El Baix Segura Almoradí

Benferri

Bigastro

Callosa de Segura

Catral

Cox

Dolores

Orihuela

Pilar de la Horadada

Rafal

Redován

San Isidro

Torrevieja

El Baix Vinalopó Crevillent

Santa Pola

La Vall d'Albaida Ontinyent



Mapa web