Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2018, del director general del Servei General Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2019 les subvencions destinades a la contractació de persones desocupades per corporacions locals de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'accions previstes en plans o procediments d'emergències en l'àmbit forestal, en aplicació de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2019/984]

(DOGV núm. 8480 de 06.02.2019) Ref. Base de dades 001196/2019




En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'11 de juliol de 2016, es va publicar l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el Programa d'iniciativa social, en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana, modificada per l'Ordre 10/2017, de 8 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 10 de maig de 2017.

L'article 10.3 de l'Ordre 8/2016 estableix que cada convocatòria podrà delimitar els àmbits sectorials en què siga procedent desenvolupar les obres o serveis d'interés general o social (turisme, medi ambient, serveis socials, atenció a persones desocupades...) i l'àmbit geogràfic específic d'actuació (si concorren circumstàncies que ho justifiquen). En aplicació d'aquesta previsió i de conformitat amb l'informe proposta de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, l'objecte d'aquesta convocatòria és subvencionar a entitats locals municipals la contractació de persones desocupades a fi que realitzen actuacions l'objecte principal de les quals consistisca a mitigar o reduir un risc previst en un pla o procediment d'emergències de la Comunitat Valenciana en el seu conjunt o d'àmbit local, i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d'extinció.



De conformitat amb l'informe proposta de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, l'àmbit geogràfic de la convocatòria s'ha determinat mitjançant la combinació dels factors següents: el risc de despoblament, i el risc d'incendi forestal i prioritat operativa en l'extinció d'incendis.

Per a la concreció d'aquests criteris, s'ha considerat els municipis la superfície dels quals classificada com d'alt risc d'incendi forestal resulta, segons l'annex del Pla especial davant el risc d'incendis forestals, igual o superior a 25 ha, amb un índex de desviació de + – un 5 % (unitat mínima de gestió forestal, d'acord amb el Pla d'acció territorial forestal de la Comunitat Valenciana), sempre que addicionalment complisquen alguna de les condicions següents:

a) Municipis amb menys de 1.000 habitants, segons dades de 2017.

b) Municipis amb menys de 5.000 habitants, segons dades de 2017, situats en comarques amb àrees amb risc alt o mitjà de despoblament (segons informació tècnica de la Direcció General d'Administració Local: l'Alcalatén, l'Alcoià, l'Alt Maestrat, l'Alt Vinalopó, l'Alt Millars, l'Alt Palància, el Baix Maestrat, la Canal de Navarrés, la Costera, el Comtat, la Marina Alta, la Marina Baixa, la Plana Alta, la Plana Baixa, la Plana d'Utiel-Requena, els Ports, el Racó d'Ademús, els Serrans, la Vall d'Albaida i la Vall d'Aiora), als quals el Pla especial davant el risc d'incendis forestals els imposa l'obligació o els recomana redactar un pla d'actuació municipal davant el risc d'incendis forestals.



Finalment, i en consideració a la problemàtica específica derivada del seu trasllat com a conseqüència de la construcció de l'embassament de Benaixeve, l'informe proposta de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències proposa incloure addicionalment els municipis de Domeño i Loriguilla, perquè executen actuacions en les àrees del seu terme municipal radicades a la comarca dels Serrans.



Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea en no resultar aplicable el que s'estableix en l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, perquè estan destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.

L'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que «En la tramitació anticipada d'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que es preveu en l'article 41 de la present llei, podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i en tots els tràmits haurà de constar que aquest atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això».



En el projecte de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019 figura en el capítol IV del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, la línia de subvenció S2941, amb una dotació adequada i suficient per al finançament d'aquestes ajudes.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2019 les subvencions destinades a la contractació de persones desocupades per les corporacions locals de la Comunitat Valenciana assenyalades en l'annex, per a la realització d'actuacions l'objecte principal de les quals consistisca a mitigar o reduir un risc previst en un pla o procediment d'emergències de la Comunitat Valenciana en el seu conjunt o d'àmbit local, i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d'extinció.



2. Aquestes subvencions es finançaran amb càrrec al capítol 4, codi de línia S2941000, del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim estimat de 5.000.000 d'euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal. En tot cas, la concessió d'aquestes subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2019.

3. L'increment de l'import global màxim estimat no necessitarà una nova convocatòria i serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.





Segon. Objecte i àmbit

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió de subvencions destinades a la contractació de persones desocupades per les corporacions locals de la Comunitat Valenciana assenyalades en l'annex, per a la realització d'actuacions l'objecte principal de les quals consistisca a mitigar o reduir un risc previst en un pla o procediment d'emergències de la Comunitat Valenciana en el seu conjunt o d'àmbit local, i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d'extinció.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquest programa les entitats locals municipals de la Comunitat Valenciana assenyalades en l'annex.

2. No podran ser beneficiàries les entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Costos subvencionables

1. Les subvencions es destinaran al finançament dels costos salarials, inclosa la seua cotització a la Seguretat Social, de les persones desocupades que hagueren sigut contractades per a la realització de les accions objecte d'aquesta resolució

2. Únicament s'entendrà com a cost salarial les percepcions econòmiques per la prestació del servei, a exclusió de dietes, indemnitzacions i bestretes com a conseqüència de l'activitat laboral, retribucions de vacances no gaudides o altres percepcions que no tinguen la condició de salari.

3. No resultaran subvencionables els dies en què la persona treballadora estiga en situació d'incapacitat per malaltia o accident, siguen comuns o professionals, ni els supòsits de permís de maternitat o paternitat.



Cinqué. Persones destinatàries finals

Les persones destinatàries finals d'aquest programa són les persones desocupades majors d'edat que figuren inscrites com a demandants d'ocupació en els Espai Labora de la Generalitat.



Sisé. Procediment de selecció de les persones treballadores

1. Després de la publicació en l'apartat de subvencions de foment d'ús del web del Servei Valencià d'Ocupació i Formació dels imports assignats per l'òrgan col·legiat, les entitats beneficiàries hauran de presentar oferta d'ocupació a l'Espai Labora, el qual efectuarà una preselecció entre persones desocupades que preferentment no resulten beneficiàries de prestacions o subsidis per desocupació o de rendes vinculades a processos d'inserció laboral.

2. Per a la selecció final de les persones candidates es constituirà una comissió de baremació integrada per dos representants de l'entitat beneficiària, que tindran la presidència (amb vot de qualitat) i la secretaria, i per sengles representants de les organitzacions sindicals integrants del Consell de Direcció del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que hauran de ser convocats amb una antelació mínima de cinc dies hàbils.



3. L'entitat beneficiària contractarà les persones que obtinguen major puntuació en la baremació dels criteris establits en l'annex de l'Ordre 8/2016, sense que puga contractar-se més d'un membre de la mateixa unitat familiar. En cas d'empat, se seleccionarà la persona que acredite menor renda per càpita de la unitat familiar.

4. S'estendrà acta del procés de selecció, segons model normalitzat. En cas d'absència de la representació sindical, s'adjuntarà a l'acta la convocatòria remesa o la justificació de l'absència.

5. Les persones candidates hauran de figurar inscrites com a aturades en el Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el moment de la seua contractació, que, en tot cas, haurà de tindre lloc després de la resolució de concessió de la subvenció.

6. Les persones treballadores podran ser substituïdes en cas de resolució del contracte de treball abans que finalitze el projecte per causes justificades o de la seua suspensió a causa de situacions d'incapacitat temporal, maternitat, paternitat o altres situacions amb obligació legal de reserva del lloc. Les substitucions seran realitzades, segons l'ordre de puntuació, per altres persones candidates que figuren inscrites com a aturades demandants d'ocupació. Si cap de les persones candidates en situació de reserva reunira els requisits per a ser contractada, s'iniciarà un nou procés de selecció segons el que es preveu en aquest resolc.





Seté. Condicions de les contractacions

1. Amb la subvenció concedida, les entitats beneficiàries efectuaran contractacions, les quals hauran de respectar les condicions següents:

a) Els contractes que es formalitzen hauran de tindre una durada d'almenys sis mesos a jornada completa.

b) Les contractacions no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l'entitat.

2. Les entitats beneficiàries podran ampliar amb els seus propis recursos la durada dels contractes subvencionats.

3. Els projectes subvencionables hauran d'executar-se dins del període comprés entre la data de la resolució de concessió i el 28 de febrer de 2020. Els contractes hauran d'iniciar-se en 2019, excepte en els supòsits de substitució a què fa referència l'article 5.6 de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva, així mateix, de la documentació exigida en el resolc seté) s'haurà de presentar telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment GUC habilitat a aquest efecte i denominat «EMERGEIX 2019. Programa de subvencions iniciativa social, destinades a la contractació de persones desocupades per corporacions locals de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'accions previstes en plans o procediments d'emergències en l'àmbit forestal». En la pàgina web de LABORA, http://www.labora.gva.es/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio, estarà disponible la informació sobre la present convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular-hi la sol·licitud. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o el certificat de representant d'entitat. Seran inadmeses aquelles sol·licituds no presentades utilitzant el procediment GUC descrit ací.

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per municipi. En cas que es presentaren diverses sol·licituds, només s'admetrà la formulada per l'ajuntament.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació següent, segons models normalitzats:

a) Formulari annex a la sol·licitud.

b) Dades de domiciliació bancària quan es tracte d'un nou compte. En el cas que no haguera variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant el Servei Valencià d'Ocupació i Formació per l'entitat sol·licitant, s'haurà d'identificar el número de compte corresponent.



c) Declaració responsable del representant legal de l'entitat beneficiària que aquesta no incorre en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei general de subvencions.



Desé. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. La instrucció correspondrà a les direccions territorials del Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

3. L'òrgan instructor podrà demanar als interessats l'aportació addicional de tots els documents i dades aclaridores que considere necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. En la Subdirecció General d'Ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals, i una persona que tindrà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria serà efectuada per la persona titular de la Direcció General d'Ocupació. L'òrgan col·legiat emetrà un informe on es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.



6. Vist l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Onzé. Distribució de la dotació

1. L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els criteris següents:

a) Es proposarà per a tots els sol·licitants un import mínim de 66.000 euros o import inferior que l'entitat local haguera sol·licitat.

b) En el cas que la dotació no s'haguera esgotat després de procedir segons el que es disposa en el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat.

c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en l'apartat a, es prioritzaran els municipis segons el major atur registrat.

2. Als efectes del que es disposa en l'apartat anterior es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria.

3. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de l'atur registrat en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que resulte necessari fins a desfer l'empat.



Dotzé. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja d'ajustar-se el beneficiari.

3. El termini per a resoldre i notificar les resolucions procedents serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat una resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició, davant el mateix òrgan, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tretzé. Mitjà de notificació

La notificació de les resolucions i els actes de tràmit es practicaran a través de la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o el certificat de representant d'entitat. Amb aquesta finalitat, es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.



Catorzé. Pagament anticipat

Amb la justificació prèvia de l'inici del projecte, podrà anticipar-se el pagament de fins al 30 % de la subvenció concedida o un altre percentatge superior que puga establir la Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2019.



Quinzé. Requisits per als pagaments

1. El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que el beneficiari complisca els requisits següents:

a) Estiga al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

b) Estiga al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes.

2. Als efectes del que es disposa en l'apartat anterior, el beneficiari haurà d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions; i l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.



Setzé. Justificació d'inici del projecte

1. La documentació d'inici del projecte s'haurà de justificar en el termini d'un mes a partir de la data de contractació de les persones treballadores. En tot cas els contractes hauran d'iniciar-se en 2019, excepte en els supòsits de substitució a què fa referència l'article 5.6 de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol.

2. L'inici s'haurà de justificar davant la Direcció Territorial del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Certificat d'inici en model normalitzat, subscrit pel secretari de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta, amb la memòria explicativa del projecte i la identificació del codi comptable corresponent a la subvenció concedida.

b) Certificat del secretari o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta on conste que l'entitat disposa d'assignació pressupostària suficient per a fer-se càrrec de les partides pressupostàries no subvencionades pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

c) Acta de selecció de les persones contractades, amb la llista de persones desocupades remés per l'Espai Labora.

d) Contractes de treball i la seua comunicació al Servei Valencià d'Ocupació i Formació a través de l'aplicació Contrat@.

e) Altes en la Seguretat Social i informe de dades per a la cotització Idc.

f) Informació a les persones treballadores contractades sobre la procedència del finançament del programa.

g) La documentació requerida per al pagament a la qual fa referència el resolc anterior.



Desseté. Justificació de la subvenció

1. En el termini de dos mesos des de la finalització del període subvencionat dels contractes, l'entitat beneficiària haurà de justificar la subvenció concedida davant la Direcció Territorial del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Per a això, haurà de presentar un compte justificatiu que contindrà la documentació següent:

1.1. Informe final de l'obra o servei realitzat, en model normalitzat.



1.2. Certificat de despesa final en què el secretari o interventor de la corporació local, o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta, certificarà expressament que s'ha produït el pagament efectiu de totes les despeses justificades. Si en el moment de presentació del compte justificatiu hi haguera cotitzacions i pagaments a compte d'IRPF pendents de pagament per no haver vençut el termini per a això, s'haurà d'indicar aquesta circumstància en el certificat, i adjuntar-hi un certificat acreditatiu del pagament d'aquests en el termini d'un mes, a comptar des de la data de la seua presentació davant l'administració competent.

1.3. Si escau, justificant del reintegrament dels fons no utilitzats. En efectuar-ne l'ingrés, haurà d'identificar-se l'entitat beneficiària i el número d'expedient afectat.

1.4. Certificat del secretari o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta, relatiu a altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del concepte, l'import i la procedència.



1.5. Relació de treballadors contractats, amb el detall dels costos salarials i de la Seguretat Social, per a la qual cosa caldrà aportar la documentació que s'especifica a continuació:

a) Nòmines de les treballadores i treballadors.

b) TC2 o relació nominal de treballadores i treballadors (RNT).

1.6. Almenys, dues fotografies de l'actuació realitzada.

1.7. Justificació de la publicitat del finançament de la subvenció (cartells, fullets, premsa, publicació, etc...).

1.8. La documentació requerida per al pagament a la qual fa referència el resolc quinzé.

2. El beneficiari haurà de conservar aquesta documentació i mantindre juntament amb aquesta el resum anual de retencions i ingressos a compte sobre rendiments del treball, corresponent a l'exercici (model 190), que podrà ser requerit a l'efecte de control posterior.

3. D'acord amb el que s'estableix en l'article 31.2 de la Llei 38/2003, general de subvencions, es considerarà despesa realitzada la que ha sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del termini de justificació, excepte el pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social i IRPF que haja de presentar una vegada vençut aquest termini, que s'haurà d'acreditar, d'acord amb el que s'estableix en el punt 1.2 del present resolc, en el termini d'un mes, a comptar des de la data de la seua presentació davant l'administració competent.



Dihuité. Resolució de pagament i incidències

La competència per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta de pagament de la subvenció concedida, i també per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes, correspon per delegació a la persona titular de la Direcció Territorial del Servei Valencià d'Ocupació i Formació.



Dinové. Instruccions per a l'execució de l'actuació subvencionada



De conformitat amb l'article 20 de l'Ordre 8/2016, es dicten les instruccions següents per a l'execució de l'actuació subvencionada:



a) Amb les contractacions subvencionades es formaran brigades d'almenys quatre persones treballadores. Si l'entitat beneficiària disposara de brigades pròpies per a la realització de les actuacions objecte d'aquesta resolució, les persones contractades podran integrar-se en alguna d'aquestes sempre que ho facen de manera conjunta.

b) En les brigades integrades per les persones contractades haurà de figurar una persona que exercirà les funcions de capatàs, que podrà ser una de les contractades a l'empara d'aquesta convocatòria o personal de plantilla de l'entitat beneficiària.

c) Amb caràcter general, els treballs que es realitzen hauran de tindre com a objecte principal el de mitigar o reduir un risc previst en un pla o procediment d'emergències de la Comunitat Valenciana en el seu conjunt o d'àmbit local, i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d'extinció.

d) Les actuacions que s'executen en terreny forestal, d'acord amb la definició que estableix la Llei 3/1993, forestal de la Comunitat Valenciana, hauran d'estar incloses en el Pla local de prevenció d'incendis forestals del municipi. Els municipis que no tinguen aprovat aquest pla hauran de comptar amb autorització prèvia de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, sense perjudici de qualsevol altra autorització o permís requerits en l'àmbit ambiental.

e) La neteja i el condicionament de llits, riberes, barrancs i rius requerirà l'autorització de la confederació hidrogràfica corresponent.



f) En els supòsits en què corresponga, les entitats beneficiàries hauran d'obtindre l'autorització dels titulars, públics o privats, dels predis afectats per les actuacions.

g) En la seua condició d'òrgan competent en emergències i extinció d'incendis forestals, l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències coordinarà els treballs realitzats a l'empara d'aquesta convocatòria i, així mateix, establirà i impartirà els mòduls mínims de formació de les persones contractades.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren pertinent.



València, 28 de desembre de 2018.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web