Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de noviembre de 2020, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de modificació de la Resolució de 8 de gener de 2020, del president de l'IVACE, per la qual es convoquen ajudes per a l'execució de mesures d'estalvi i eficiència energètica en els sistemes d'enllumenat públic exterior existent als municipis de la Comunitat Valenciana, a càrrec del pressupost de l'exercici 2020. [2020/10044]

(DOGV núm. 8962 de 27.11.2020) Ref. Base de dades 009661/2020






Amb data 20 de gener de 2020, es publica en el DOGV núm. 8721 la Resolució de 8 de gener de 2020, del president de l'IVACE, per la qual es convoquen ajudes per a l'execució de mesures d'estalvi i eficiència energètica en els sistemes d'enllumenat públic exterior existent als municipis de la Comunitat Valenciana, a càrrec del pressupost de l'exercici 2020.

L'objecte d'aquesta resolució és convocar les ajudes de l'IVACE, amb la finalitat de facilitar als municipis de la Comunitat Valenciana el finançament per a la realització de projectes de la renovació dels sistemes d'enllumenat públic exterior amb criteris d'estalvi i eficiència energètica, a càrrec del pressupost de l'IVACE de l'exercici 2020.

La Resolució de 8 de gener de 2020 estableix en l'article 9.6 que, amb data límit 19 de novembre de 2020, l'entitat beneficiària ha d'acreditar haver formalitzat la contractació de l'execució de les actuacions objecte d'ajuda, mitjançant l'aportació, a través de l'aplicació informàtica establida en la pàgina web de l'IVACE, de la documentació que s'especifica en aquest apartat.

La declaració de l'estat d'alarma establida pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, ha comportat el retard en els procediments de contractació de les actuacions objecte de subvenció per part dels beneficiaris de l'ajuda i, per això, es considera convenient la modificació dels requisits establits en l'article 9.6 de la Resolució de 8 de gener de 2020, del president de l'IVACE, perquè puguen justificar de manera adequada la realització de l'actuació subvencionada.



Per això, en virtut del que es disposa en l'article 4 del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), aprovat pel Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, modificat pel Decret 69, de 16 de maig, del Consell, resolc:





Article únic. Modificació de la convocatòria

Es modifica l'article 9.6 de la convocatòria, el qual queda redactat de la manera següent:

«6. La resolució de concessió d'ajuda s'efectuarà, en tot cas, subjecta expressament a condició resolutòria, que serà efectiva en el cas que l'entitat beneficiària no complisca les condicions que s'esmenten a continuació. En aquest cas, la Direcció General de l'IVACE dictarà una resolució de revocació de l'ajuda, que serà notificada a l'entitat beneficiària. Les condicions que haurà de complir l'entitat beneficia de l'ajuda són:

a) Amb data límit 10 de desembre de 2020, l'entitat beneficiària ha d'acreditar haver formalitzat la contractació de l'execució de les actuacions objecte d'ajuda, mitjançant l'aportació, a través de l'aplicació informàtica establida en la pàgina web de l'IVACE, de la documentació següent:

– Còpia de l'anunci o anuncis publicats en la plataforma de contractació de la Generalitat, o si escau, perfil de contractant corresponent; en aquells casos en què, pel seu import, no siga necessària la publicació en aquests mitjans, s'haurà d'aportar la documentació que acredite l'inici de l'expedient per l'òrgan de contractació.

– Plecs de clàusules administratives i de condicions tècniques, en el cas que el procediment elegit ho requerisca.

– Còpia de l'acord d'adjudicació de l'òrgan competent dels subministraments, obres i/o serveis amb l'import de l'adjudicació. En el cas que en l'acord d'adjudicació no s'incloga la valoració de les diferents ofertes presentades, s'haurà d'adjuntar l'informe de valoració d'aquestes.

– Còpia dels contractes subscrits per a l'execució de l'actuació, dels quals es deriven els pagaments de la inversió per a realitzar per l'entitat beneficiària i que posteriorment hauran de ser justificats. En aquells casos en què, pel seu import, no siga necessària la formalització d'un contracte, s'haurà d'aportar documentació equivalent (acceptació de l'oferta per part de l'adjudicatari, etc.).

– Pressupost final i definitiu de l'actuació, resultant de les adjudicacions aprovades, en el qual consten degudament referenciats i documentats les despeses i inversió elegibles.

– Actualització de la memòria tècnica de l'actuació que s'executarà finalment, sol·licitada en l'apartat 6.1.b d'aquesta convocatòria.

Declaració responsable, segons el model disponible en la pàgina web http://www.ivace.es, del compliment de les obligacions tributàries davant de l'Administració i obligacions davant de la Seguretat Social.»



b) En cas que, arribat el 10 de desembre de 2020, l'entitat beneficiària haguera adjudicat l'execució de les actuacions objecte de l'ajuda però no formalitzat la contractació d'aquestes, haurà de presentar una còpia de l'anunci o anuncis publicats, plec de clàusules administratives i de condicions tècniques, còpia de l'acord d'adjudicació, pressupost final i definitiu de l'actuació, actualització de la memòria tècnica i declaració responsable, d'acord amb el que s'estableix en l'apartat anterior.



c) Si, arribat el 10 de desembre de 2020, l'entitat beneficiària encara no haguera adjudicat l'execució de les actuacions, haurà de presentar una còpia de l'anunci o anuncis de licitació publicats, i plecs de clàusules administratives i de condicions tècniques, en el cas que el procediment elegit ho requerisca, així com un informe justificatiu de la demora produïda en la tramitació del procediment de contractació. En tot cas, i com a màxim fins al 23 de desembre de 2020, l'entitat beneficiària haurà de completar la documentació establida en l'apartat b.



d) Quan les entitats beneficiàries es troben en la situació descrita en els apartats b i c anteriors, disposaran fins al 4 de febrer de 2021 per a presentar la còpia dels contractes subscrits per a l'execució de l'actuació, o en aquells casos en què, pel seu import, no siga necessària la formalització d'un contracte, aportar la documentació equivalent.»







DISPOSICIÓ FINAL



Única

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, en el termini d'un mes, un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 20 de novembre de 2020.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web