Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de desembre de 2020, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada de les ajudes destinades a afavorir el manteniment i la consolidació de l'ocupació autònoma, dins del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2021. [2020/10508]

(DOGV núm. 8970 de 07.12.2020) Ref. Base de dades 010029/2020




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, aprova les bases reguladores i estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana (DOGV 8905, 15.09.2020, bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma). En la disposició addicional tercera estableix que es delega expressament la convocatòria anual de subvencions en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.



Mitjançant la present resolució es convoquen, per a l'exercici 2021, exclusivament, les ajudes destinades al manteniment i consolidació del treball autònom, a l'empara del capítol II de les bases reguladores d'aquestes ajudes i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.

La present convocatòria queda sotmesa a més, en el que pertoque, a l'LGS, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament (d'ara en avant, RLGS), i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPS).

El projecte de Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 inclou, dins de l'annex de transferències i subvencions corresponent al programa pressupostari 315.10, Condicions de treball i administració de les relacions laborals, la previsió de la línia de subvenció S8084 denominada, «Ajudes Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana», amb una dotació màxima de 2.000.000,00 euros.

Els articles 40 i 41 de l'LHPS, i l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, estableixen que podran tramitar-se anticipadament els expedients de despesa per subvencions a càrrec dels capítols IV i VII, sempre que aquests estiguen recollits en els annexos de transferències inclosos en el projecte de la llei de pressupostos del pròxim exercici.

De conformitat amb el previngut en l'article 168 de l'LHPS, i en l'article 56 de l'RLGS, en la tramitació anticipada de concessió de subvencions podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de concessió, i haurà de constar en tots els tràmits del procediment dels quals tinga coneixement la ciutadania, que la convocatòria es realitza per una quantia total màxima estimada i que la concessió estarà condicionada a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient. Estableix, així mateix la referida Ordre de 26 de setembre de 1994 que tots els actes dictats en els expedients de despesa anticipada regulats per la mateixa s'entendran condicionats al fet que, en dictar resolució definitiva de la concessió de la subvenció, subsistisquen les mateixes circumstàncies, de fet i de dret, existents en el moment en què es van produir aquells actes.

Així mateix, es preveu en l'article 56 del reglament, la facultat, reservada a l'òrgan gestor, d'aplicar a la convocatòria tramitada anticipadament i sense necessitat d'una nova convocatòria, la quantitat aprovada en la llei de pressupostos.

Per l'anterior i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de l'LHPS, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el número i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i les bases reguladores d'aquestes subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar en l'exercici 2021, en règim de concurrència competitiva, ajudes destinades a afavorir el manteniment i la consolidació de l'ocupació autònoma en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, a través d'actuacions integrades de suport, orientació, tutorització i assessorament tècnic a persones treballadores autònomes ja constituïdes, d'acord amb els requisits establits en el capítol II de les bases reguladores d'aquestes subvencions.





Segon. Finançament

1. Les ajudes que es convoquen per a l'exercici 2021 per la present resolució es finançaran amb càrrec a la línia de subvenció S8084, de l'aplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, fins a un import global màxim de 300.000,00 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.



2. De conformitat amb el que es disposa en l'article 41.1 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la present resolució queda condicionada a l'efectiva existència de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2021.



Tercer. Entitats beneficiàries

Associacions de persones treballadores autònomes que tinguen personalitat jurídica, caràcter intersectorial, àmbit autonòmic i implantació en el territori de la Comunitat Valenciana, i estiguen legalment constituïdes en el Registre d'Associacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana. Aquestes entitats hauran d'estar inscrites en el Registre abans de l'1 de gener de l'any anterior al que es publique la convocatòria a la qual es pretén accedir.



Quart. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjudici de les obligacions generals establides en l'article 14 de l'LGS, amb caràcter específic seran obligacions de les entitats beneficiàries les contemplades en les bases reguladores i especialment les disposades en l'article 51 d'aquestes bases.



Cinqué. Actuacions subvencionables

1. Seran subvencionables les actuacions que es relacionen a continuació:

a) Actuacions destinades a proporcionar un acompanyament i tutorització d'aquells projectes de treball autònom que, una vegada posats en marxa, requerisquen un suport i seguiment continuat.

b) Actuacions destinades a prestar assistència tècnica a les persones treballadores autònomes consolidades per a la implantació de solucions basades en les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), millorar el seu grau tecnològic i la seua presència activa en internet i les xarxes socials.

c) Actuacions d'assessorament en els processos de relleu generacional o relleu de negoci, actuacions la fi de les quals siga la intermediació entre els qui, per aproximar-se a l'edat de jubilació, pretenguen transmetre una activitat empresarial o professional consolidada, i les potencials noves persones empresàries que desitgen emprendre una activitat per compte propi com a persona treballadora autònoma, a través dels instruments que es determinen per a això, així com la difusió de les ofertes i demandes relatives a aquesta mesura i l'orientació i acompanyament a les persones interessades.

d) Actuacions d'assessorament en els processos de canvi d'estratègia competitiva per al manteniment del seu ús, podent suposar un canvi de l'activitat econòmica desenvolupada.

2. Les actuacions a realitzar, objecte de subvenció, podran contractar-se i executar-se entre l'1 de gener i fins al 30 de novembre de 2021.





Sisé. Costos subvencionables

Es consideren subvencionables les despeses realitzades des de l'1 de gener fins al 30 de novembre de 2021 que responguen de manera indubtable a la naturalesa de les activitats subvencionades i que es detallen a continuació:

1. Despeses de personal, entenent per tals aquells destinats a sufragar els costos salarials tant del personal encarregat de l'execució del programa com d'aquell que poguera contractar-se per a aquella fi, incloent en tals despeses els corresponents al prorrateig de pagues extraordinàries i les cotitzacions a la Seguretat Social. Aquests costos no podran excedir dels següents límits:

a) Per a cada persona treballadora de l'entitat amb categoria professional inclosa en els grups de cotització 1, 2 i 3 del Règim General de la Seguretat Social, un import equivalent a 2,5 vegades la base de cotització mínima mensual que a cada grup li corresponga i es trobe vigent en el moment de la convocatòria.

b) Per a cada persona treballadora de l'entitat amb categoria professional inclosa en els grups de cotització 4, 5, 6 i 7 del Règim General de la Seguretat Social, l'import equivalent a 2,5 vegades el salari mínim interprofessional mensual vigent en el moment de la convocatòria.



2. Despeses de desplaçament i estades del personal tècnic i responsables de les actuacions relacionades amb el desenvolupament del projecte, pla o estudi de viabilitat que no podran ser superiors, en cap cas, al 15 % de l'import total de la subvenció concedida.

3. Costos indirectes. D'acord amb el que es preveu en l'article 31.9 de l'LGS, els costos indirectes hauran d'imputar-se per l'entitat beneficiària a l'activitat subvencionada en la part que raonablement corresponga d'acord amb principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en quins tals costos corresponguen al període en què efectivament es realitza l'activitat.

Tenint en compte el que s'estableix en l'article 83.3 de l'RLGS, la fracció del cost total que es considera cost indirecte imputable a l'activitat subvencionada s'estableix en un màxim del 10 %.

4. Queden exclosos com a despeses subvencionables els de personal i de serveis professionals que pogueren derivar-se de la contractació d'algun membre dels òrgans de govern de l'entitat sol·licitant.

5. En cap cas el cost de les despeses subvencionables serà superior al valor del mercat.

6. L'entitat beneficiària podrà subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 10 % de l'import de les activitats subvencionades, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de l'LGS i en l'article 68 de l'RLGS.



Seté. Quantia de la subvenció

La quantia màxima que pot rebre cada projecte d'actuació serà de 60.000,00 euros. En cap cas es podrà presentar més d'un projecte per una mateixa entitat.



Huité. Presentació de sol·licituds

1. Les entitats hauran de presentar una única sol·licitud. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes regulades en la present convocatòria, es realitzarà obligatòriament de manera telemàtica.

Per a això, la persona que presente la sol·licitud haurà de disposar de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (persona física), tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificats de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

En el cas d'utilitzar un certificat digital d'una persona actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible en:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp

https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/

Les instruccions sobre tramitació telemàtica les trobaran en la web www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en l'enllaç «Instruccions».



2. L'imprés de sol·licitud i la documentació annexa que s'exigeix en aquesta convocatòria, s'emplenarà i signarà utilitzant el procediment dissenyat per a aquestes ajudes que estarà disponible en la Guia PROP de la Generalitat, a través del tràmit de sol·licitud d'ajuda dissenyat a aquest efecte.

(http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios).

L'accés directe a aquest tràmit estarà disponible en el següent enllaç:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=21122&version=amp

Tant la sol·licitud com la resta de documentació a presentar hauran de signar-se electrònicament.

Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tecnicoinformàtiques s'atendran mitjançant el correu:

generalitat_en_red@gva.es

No es tindran en consideració aquelles sol·licituds i documentació que no s'hagen presentat de manera telemàtica.

3. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores i comportarà l'autorització a la conselleria competent en matèria de treball, perquè aquesta, a l'efecte que l'entitat sol·licitant acredite el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 de l'LGS, i l'article 22 del seu Reglament, puga recaptar:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Agència Tributària Valenciana, competent en matèria d'hisenda, el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Tot això, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen les mesures de simplificació i reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre el o els documents assenyalats en els apartats anteriors, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la seua presentació, o en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereixen els mateixos.

No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors juntament amb la resta de la documentació els certificats assenyalats, que hauran de tindre una vigència de, almenys, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

4. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació necessària, d'acord amb el que es disposa en l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPACAP) es requerirà a l'entitat interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa LPACAP.

5. L'esmena o aportació de documentació a iniciativa de l'entitat sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat «Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en la següent adreça: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450&version=amp



Nové. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran de reunir els requisits exigits amb caràcter general en l'LPACAP i l'LGS, i aniran acompanyades de la següent documentació:

a) Còpia de la targeta d'identificació fiscal.

b) Còpia del poder de representació, en el seu cas.

c) Acreditació de la inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana.

d) Còpia dels estatuts socials en els quals conste que inclou entre les seues finalitats o objectius el suport o promoció del treball autònom. En el supòsit d'obrar els estatuts en els arxius o registres dependents de l'Administració de la Generalitat, bastarà amb la remissió a l'article dels mateixos on conste tal extrem.

e) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat i signat electrònicament per la persona amb poder suficient per a això. No serà obligatori presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, i en aquest cas serà obligatori indicar, el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquest efecte.



f) Selecció de l'actuació subvencionable per a la qual se sol·licita l'ajuda i autobaremació dels criteris de valoració, mitjançant model normalitzat denominat annex I.

g) Projecte d'actuacions, segons model normalitzat denominat annex II, que haurà de contindre, com a mínim, els següents extrems:

I. Memòria en la qual es descriga i quantifique la informació relativa dels objectius perseguits pel projecte: tipus d'actuacions, persones destinatàries amb desglossament de sectors i col·lectius considerats estratègics i preferents, sectors d'activitat econòmica, localitats en les quals es desenvolupa, i justificació d'incidència en la consolidació i manteniment del treball autònom i de l'ocupació.

II. Pressupost detallat per a la realització de les actuacions proposades per conceptes.

2. Així mateix, l'entitat sol·licitant haurà d'acompanyar les declaracions responsables relatives als següents extrems:

– Compliment dels requisits inclosos en l'article 13 de l'LGS per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques.



– Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte.

– Compromís de comunicar quantes sol·licituds de subvenció tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb l'activitat subvencionada en el present capítol, a partir de la data de sol·licitud.

– Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs; o en el seu cas, declaració de no haver rebut cap.

– Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de la sol·licitud.



3. L'òrgan instructor podrà, així mateix, sol·licitar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar millor l'exacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores.



Desé. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des del 12.01.2021 fins al 26.01.2021, tots dos dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Onzé. Criteris de valoració del projecte, pla o estudi de viabilitat



1. Les sol·licituds seran avaluades d'acord amb els criteris de valoració que s'assenyalen a continuació:





2. Les sol·licituds hauran d'obtindre un mínim de 60 punts sobre una puntuació màxima de 100 punts per a l'atorgament de la subvenció, quedant excloses aquelles que no aconseguisquen aquesta puntuació.



3. En cas d'empat de puntuació, el criteri per al desempat serà la data d'entrada de la sol·licitud de subvenció.

4. En cas de persistir l'empat, tindrà preferència aquella entitat la data d'inscripció de la qual en el Registre d'Associacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana siga anterior en el temps.



Dotzé. Comissió de valoració

Per a la valoració dels criteris de baremació es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball, la composició i el funcionament del qual serà l'establit en l'article 36 de les bases reguladores.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 35 de les bases reguladores, la direcció general amb competències en matèria de treball actuarà com a òrgan instructor del procediment per a la concessió d'aquestes ajudes i les seues funcions venen establides en el citat article.

Finalitzada la baremació, la comissió de valoració formularà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de treball, que haurà de contindre la relació d'entitats sol·licitants que compleixen els requisits exigits, per ordre de puntuació, i en cas d'empat, l'ordre de prelació. En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.

Així mateix, es relacionaran les sol·licituds que es proposa denegar, i les causes de la denegació seguint els criteris de valoració establits en l'article 45 de les bases reguladores.



Tretzé. Resolució de concessió

1. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball, i per delegació d'aquesta, a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

2. La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de l'endemà a la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendre's desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l'LPACAP.

3. La resolució acordarà, de forma motivada, la concessió de la subvenció, la seua desestimació o la no concessió per falta de crèdit disponible, desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda.

4. En cas de concessió de la subvenció, la resolució fixarà expressament la quantia de la subvenció, la forma d'abonament i altres circumstàncies exigibles per al cobrament d'aquesta, recursos i qualssevol altres condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se l'entitat beneficiària.

5. Contra la resolució per la qual es resolga el procediment podrà interposar-se, bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà a la notificació de la resolució, conforme amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que s'estableix en els articles 10.1, lletra a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici dels altres recursos que s'estimen oportuns.

6. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, d'acord amb el que s'estableix en l'article 19.4 de l'LGS.

7. La resolució de concessió es notificarà a les persones interessades en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu. La resolució de concessió o desestimació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Àrea Treball, en l'enllaç corresponent a la resolució d'ajudes, tal com estableix la legislació bàsica de procediment administratiu, així com en compliment del que s'estableix en l'LGS, sobre publicitat de subvencions concedides.



Catorzé. Justificació de l'ajuda

La modalitat de justificació d'aquestes subvencions serà la de compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor o auditora en els termes previstos en l'article 74 de l'RLGS.

La justificació de la subvenció es realitzarà abans del dia 30 de novembre de 2021, llevat que es determine un termini posterior en la resolució de concessió de l'ajuda, i l'entitat beneficiària haurà de presentar una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la resolució de concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, actuacions, participants, persones destinatàries, províncies i municipis en les quals s'ha desenvolupat, incidència en la consolidació i manteniment del treball autònom i de l'ocupació. La presentació es realitzarà de manera electrònica a través del procediment:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450&version=amp



Quinzé. Pagament de la subvenció i règim de garanties

1. L'abonament de la subvenció s'efectuarà a les beneficiàries de la següent manera: una bestreta del 30 % de l'import de la subvenció en el termini d'un mes a partir de la data de notificació de la resolució, prèvia sol·licitud de l'entitat beneficiària i acompanyada de garantia o justificació de l'exoneració en els termes assenyalats en l'article següent; el 70 % restant, a la finalització de l'acció per a la qual es concedisca la subvenció, una vegada s'haja justificat la realització de l'acció subvencionada.

2. Quant al règim de garanties, s'estarà al que es disposa en l'article 171.5 de l'LHPS, sense perjudici del que puguen disposar les lleis de pressupostos de la Generalitat per a cada exercici, amb vista a la seua exempció.



Setzé. Revocació i reintegrament de la subvenció

1. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament, en cas que l'entitat beneficiària incórrega en alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS.

2. El procediment de reintegrament s'iniciarà per la direcció general competent en matèria de treball, i seguirà les disposicions generals establides en l'LPACAP, amb les especialitats contingudes en l'article 172 de l'LHPS.



Desseté. Mitjà de notificació

Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.



Dihuité. Tractament de dades de caràcter personal

La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Així mateix, se l'informa de:

1. Responsable del tractament: la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

2. Finalitat del tractament i tractaments afectats: atendre la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria; en les bases reguladores; en l'LGS, i en la seua normativa de desenvolupament, i, supletòriament, en l'LPACAP (vegeu el Registre d'Activitats del Tractament).

3. Origen de les dades: les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.

4. Registre d'Activitats de Tractament:

http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/RATGEN004.pdf

5. Drets de les persones sol·licitants:

a) Drets de les persones interessades

Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquests, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest. Per a exercir els drets haurà de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i hi haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita que siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si escau, de la persona que exercisca la representació legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercir els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970

b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades:

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web: https://www.aepd.es/



6. Delegat o delegada de protecció de dades:

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat o delegada de protecció de dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València

7. Més informació de protecció de dades:

https://www.gva.es/downloads/publicados/PR/TEXTO_INFORMACION_ADICIONAL.pdf



Dinové. Verificació telemàtica de dades

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Vinté. Recursos

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de l'LPAC, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la vigent legislació.





València, 1 de desembre de 2020.– La directora general de Treball, Benestar i Seguretat Laboral: Elvira Ródenas Sancho.

Mapa web