Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de desembre de 2020, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada de les ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2021. [2020/10567]

(DOGV núm. 8972 de 10.12.2020) Ref. Base de dades 010122/2020




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix en l'article 23 que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, sector públic instrumental i de subvencions, estableix que les persones titulars de les conselleries seran les competents en els seus respectius àmbits per a la convocatòria de subvencions.

L'Ordre 2/2017, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, estableix les bases reguladores per a la concessió d'ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible (DOGV 7973, 06.02.2017).

Per mitjà d'aquesta resolució es convoquen, per a l'exercici 2021, les ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que disposa l'article 7 de les esmentades bases reguladores.

Aquesta línia d'ajudes pretén contribuir a mitigar i reduir els efectes en l'economia valenciana com a conseqüència de la pandèmia sanitària provocada per la Covid-19, i la posterior crisi econòmica. En aquest context, amb l'acord «Alcem-nos. Acord per la Recuperació de la Comunitat Valenciana», la Generalitat Valenciana i els agents socials han perfilat un marc d'actuació en matèria de política econòmica, entre d'altres, pels pròxims anys que està estructurat en 90 línies estratègiques i 350 accions concretes, que han de materialitzar-se en el pressupost de la Generalitat Valenciana per 2021. En aquest sentit destaca la línia estratègica 70, de «desenvolupament i consolidació d'un model d'economia de proximitat, social i solidària, generadora d'ocupació, riquesa i benestar social, i que impulse l'equilibri territorial». Per dur a la pràctica aquesta línia estratègica, l'acord esmentat inclou l'acció 269, en la que es considera fonamental la «Convocatòria pública de projectes d'economia sostenible: mantindre i reforçar la línia d'ajudes d'economia sostenible existent, dirigida a entitats sense ànim, PIMES i centres universitaris d'investigació de les Universitats Valencianes. Amb aquestes ajudes es pretén estimular i contribuir a la difusió de l'economia sostenible entre els agents econòmics, mitjançant el suport a activitats de foment d'estudis d'aspectes relacionats amb l'economia sostenible, de difusió d'activitats i pràctiques empresarials relacionades amb l'economia sostenible, elaboracions per part de PIMES valencianes de memòries de responsabilitat que permeta supervisar i gestionar el rendiment de les empreses en el vessant econòmic, social i ambiental, d'investigació de projectes que desenvolupen els principis de l'economia sostenible, amb aplicació pràctica dels models de gestió empresarial relacionats amb l'empresa social i sostenible. El resultat esperat és fomentar el desenvolupament d'un model econòmic per l'economia valenciana basat en la triple sostenibilitat: econòmica, social i mediambiental.

Aquesta convocatòria queda sotmesa, en el que corresponga, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

El projecte de Llei de pressupostos per a l'exercici 2021 inclou dins de l'annex de transferències i subvencions corresponent al programa pressupostari 615.10, Planificació i previsió econòmica, la previsió de les línies de subvenció següents:

Una línia de subvenció, dins del capítol IV, denominada «Promoció de l'economia sostenible», a la qual s'assigna el codi S8083000, amb un import de 700.000 euros, dotada íntegrament amb una aportació no condicionada de fons propis de la Generalitat per aquest import.

Els articles 40 i 41 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa, estableixen que podran tramitar-se anticipadament, dins dels límits percentuals establits en l'article 40, els expedients de despesa per subvencions a càrrec dels capítols IV i VII, sempre que aquests estiguen recollits en els annexos de transferències inclosos en el projecte de la Llei de pressupostos per al pròxim exercici.

De conformitat amb l'article 168 de la referida Llei 1/2015, i l'article 56 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en la tramitació anticipada de concessió de subvencions podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de concessió, i haurà de constar en tots els tràmits del procediment dels quals tinga coneixement la ciutadania, que la convocatòria es realitza per una quantia total màxima estimada i que la concessió estarà condicionada a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient. Estableix, així mateix la referida Ordre de 26 de setembre de 1994 que tots els actes dictats en els expedients de despesa anticipada regulats per la mateixa ordre s'entendran condicionats al fet que, en dictar la resolució definitiva de la concessió de la subvenció, subsistisquen les mateixes circumstàncies, de fet i de dret, existents en el moment en què es van produir aquells actes.



Així mateix, es preveu en l'article 56 del citat reglament, la facultat, reservada a l'òrgan gestor, d'aplicar a la convocatòria tramitada anticipadament i sense necessitat d'una nova convocatòria, la quantitat aprovada en la llei de pressupostos.

En virtut d'això, en exercici de la referida facultat, en compliment dels articles 9 i 17 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i fent ús de les facultats que confereixen a la persona titular de la conselleria competent l'article 28 de la Llei 5/1983, del Consell i l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, on s'estableixen les competències de la persona titular de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, resolc:





Primer. Objecte i condicions de la concessió de les subvencions

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar per a l'exercici 2021 determinades ajudes, en concurrència competitiva, destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana, a través del finançament d'actuacions de foment i difusió de la cultura i pràctiques de les empreses socials i de l'economia del bé comú realitzades durant l'exercici 2021, que es regularan pel que disposa l'Ordre 2/2017, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible, publicada en el DOGV numero 7973, de 06.02.2017 (d'ara en avant, bases reguladores).

2. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides, per a les ajudes que es convoquen, en les referides bases reguladores.

3. De conformitat amb el que es disposa en l'article 41.1 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la present resolució queda condicionada a l'efectiva existència de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2021.



Segon. Ajudes i finançament

1. Les ajudes que es convoquen per a l'exercici 2021 en aquesta resolució es financen a càrrec de la secció 11 del capítol IV del programa pressupostari 615.10, Planificació i previsió econòmica, línia S8083000, amb la denominació «Promoció de l'economia sostenible», del projecte de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, per un import global màxim de 700.000 euros, amb el desglossament següent:

a) Per a les ajudes a activitats de formació, foment i difusió de la cultura i pràctiques de l'empresa social i de l'economia del bé comú realitzades per associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre que tinguen entre els seus fins la promoció i foment dels principis vinculats a l'empresa social o de l'economia del bé comú, es destinarà un import global màxim de 325.000 euros.



b) Per a les ajudes dirigides a finançar les despeses derivades d'actuacions que estiguen realitzant les pimes per a la implantació de la cultura i pràctica de l'empresa social i de l'economia del bé comú es destinarà un import global màxim de 315.000 euros.

c) Per a les ajudes dirigides a les activitats d'investigació o formació especialitzada en matèries vinculades a l'economia sostenible, l'empresa social o l'economia del bé comú dutes a terme per centres, instituts i ens universitaris especialitzats, es destinarà un import global màxim de 60.000 euros.

2. En el supòsit que, una vegada valorades i adjudicades les subvencions per a les actuacions objecte d'aquesta convocatòria, no s'esgotara la quantia disponible en una de les modalitats de l'apartat anterior, el sobrant passarà a incrementar la quantia assignada de les altres modalitats, d'acord amb el que disposa l'article 9.5 de les bases reguladores.





Tercer. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a les ajudes que es convoquen les entitats previstes en l'article 3.1 de les bases reguladores, sempre que complisquen amb els requisits fixats en elles per a la corresponent ajuda convocada.





Quart. Accions objecte de subvenció

Es consideraran subvencionables en aquesta convocatòria les actuacions següents:

a) Les activitats de formació, foment i difusió de la cultura i pràctiques de l'empresa social i de l'economia del bé comú a la Comunitat Valenciana realitzades per associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre que tinguen entre els seus fins la promoció i el foment dels principis vinculats a l'empresa social o de l'economia del bé comú, a què es refereix l'article 4.1 de les bases reguladores.

b) Les actuacions de pimes relatives a l'elaboració i implantació d'una memòria de sostenibilitat que contribuïsca a mesurar, supervisar i gestionar el rendiment de les empreses i el seu impacte en la societat, i que permeta mesurar l'èxit ètic de l'organització i la seua contribució al bé comú, com ara el balanç del bé comú, memòria de responsabilitat social, estat no financer o altres instruments semblants, a què es refereix la lletra a de l'article 4.2 de les bases reguladores.

c) Les activitats d'investigació o formació especialitzada en matèries vinculades a l'economia del bé comú, l'empresa social, dutes a terme per centres, instituts i ens universitaris especialitzats, a què es refereix l'article 4.3 de les bases reguladores.



Cinqué. Despeses subvencionables

1. Seran subvencionables els tipus de costos següents, sempre que estiguen directament vinculats a l'actuació subvencionable:

a) En les activitats de formació, foment i difusió a què es refereix la lletra a del resolc quart, les partides establides en l'article 18.1 de les bases reguladores. Les despeses de personal establides en l'article 18.1.d de les bases reguladores no podran superar el 50 per cent de l'import de la subvenció.

b) En les ajudes per a la implantació de la cultura i pràctica de l'empresa social i de l'economia del bé comú en pimes a què es refereix la lletra b del resolc quart, les partides establides en l'article 19.1 de les bases reguladores.

c) En les ajudes per a activitats d'investigació en matèries vinculades a l'economia sostenible, l'empresa social o l'economia del bé comú, a què es refereix la lletra c del resolc quart, les partides establides en l'article 20.1 de les bases reguladores.

2. L'elaboració de les memòries de sostenibilitat a què es refereix la lletra b del resolc quart haurà d'ajustar-se al que es preveu en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 19 de les bases reguladores i haurà de realitzar-se per persona física, entitat o organisme independent que acredite formació especialitzada en consultoria o elaboració de balanços de responsabilitat social empresarial, certificacions o normalització de qualitat o balanços del bé comú.

En el cas del balanç del bé comú, el balanç haurà de realitzar-se per persones que posseïsquen la certificació EBC-Consultor, concedida per l'Associació Valenciana per al Foment de l'Economia del Bé Comú o per qualsevol altra entitat amb capacitat acreditadora en el territori nacional.

3. L'auditoria social externa de la memòria de sostenibilitat a què es refereix l'apartat anterior haurà de realitzar-se per persona física, entitat o organisme independent que acredite formació especialitzada en auditories, certificacions o normalització de qualitat, responsabilitat social empresarial o balanços del bé comú.

En el cas del balanç del bé comú, l'auditoria social externa haurà de realitzar-se per persones que posseïsquen la certificació EBC-Auditor, concedida per l'Associació Valenciana per al Foment de l'Economia del Bé Comú o per qualsevol altra entitat amb capacitat acreditadora en el territori nacional.

4. En cas que l'empresa sol·licitant a què es refereix la lletra b del resolc quart haguera rebut ajuda en qualsevol les convocatòries anteriors (2017, 2018, 2019, 2020) haurà de justificar detalladament la relació de l'acció que presenta en la sol·licitud per aquesta convocatòria amb la qual va ser subvencionada amb anterioritat, vinculant possibles actualitzacions, millores o aplicacions de la memòria prèvia.



Sisé. Quantia de les ajudes

1. Les ajudes podran arribar fins al 100 per cent de les despeses que siguen subvencionables en aquesta convocatòria, sense perjudici dels límits per a les ajudes de minimis que s'arrepleguen en l'apartat 3.



2. Les quanties màximes de les ajudes per entitat i actuació seran les següents:

a) Les ajudes que es concedisquen a una mateixa entitat per a totes les activitats de formació, foment i difusió de la cultura i pràctiques de l'empresa social i de l'economia del bé comú a què es refereix la lletra a del resolc quart no podran superar la xifra de 10.000 euros, d'acord amb els límits màxims establits en l'article 18.2 de les bases reguladores.

b) La quantia màxima que podrà percebre una pime en concepte de les ajudes a què es refereix la lletra b del resolc quart no podrà superar la quantia de 3.000 euros, d'acord amb els límits màxims establits en l'article 19.7 de les bases reguladores.

c) Les ajudes que es concedisquen a una mateixa entitat per a totes les activitats d'investigació o formació especialitzada a què es refereix la lletra c del resolc quart no podran superar la xifra de 10.000 euros, d'acord amb els límits màxims establits en l'article 20.2 de les bases reguladores.

3. Les ajudes de minimis que puguen concedir-se basant-se en aquesta convocatòria podran acumular-se amb altres ajudes de minimis concedides fins al límit màxim de 200.000 euros, en les condicions que estableix l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE el 24 de desembre de 2013. No obstant això, l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa que realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera no excedirà de 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

Aquestes ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables, o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament del risc, si l'esmentada acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptada per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptada per la Comissió.

A l'efecte d'assegurar el compliment de les indicades regles d'acumulació, les beneficiàries últimes de les subvencions hauran de presentar declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament.



Seté. Sol·licituds i documents

1. La tramitació del procediment serà telemàtica.

Per a la presentació de sol·licituds i documentació annexa de forma telemàtica, tal com estableix l'article 6.2 de les bases reguladores, s'accedirà al catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de l'adreça https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sel_buscador i se seleccionarà el servei corresponent, per a la qual cosa el sol·licitant haurà de disposar de qualsevol dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu de la Generalitat i la relació de la qual pot trobar-se en l'adreça següent

https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados.

Les instruccions per a omplir la sol·licitud general de subvenció per mitjà de la tramitació telemàtica les trobaran en l'adreça http://www.indi.gva.es/va/tramitacion-telematica, en l'apartat «Enllaços», «Instruccions».

2. La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases reguladores.

3. Les entitats sol·licitants només podran presentar una única sol·licitud, excepte la modalitat d'investigació i/o formació especialitzada a què es refereix la lletra c) del Resolc Quart, que podran presentar un màxim de 2 sol·licituds.

4. A les sol·licituds s'acompanyarà la documentació que s'especifica en l'article 6 de les bases reguladores, i també, si és el cas, la documentació acreditativa dels mèrits que corresponguen, d'acord amb el que es disposa en l'article 22 i següents de les bases reguladores.



5. Tots els models de sol·licitud, de fitxa d'entitat, memòries i declaracions responsables requerides en les bases reguladores estaran disponibles en http://www.gva.es, accedint a «Guia Prop», «Tràmits i serveis», a partir de la publicació en extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Huité. Termini de presentació de les sol·licituds

El termini per a la presentació de sol·licituds per a les ajudes convocades per mitjà d'aquesta convocatòria serà des del dia 1 fins al 30 de març de 2021, ambdós inclusivament.



Nové. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o no s'acompanye la documentació que d'acord amb aquesta resolució resulte exigible, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'interessat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'esmentada legislació bàsica.

2. Els requeriments a què es fa referència en aquest resolc, i també qualssevol altres que puguen realitzar-se, es practicaran de forma telemàtica, d'acord amb el que disposa l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i segons el procediment establit en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.



3. L'esmena es realitzarà utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat «Aportació de documentació per a l'esmena d'un expedient existent de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament amb certificat digital i pot consultar-se en la direcció següent:



http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450.



Deu. Criteris de valoració, resolució, notificació i recursos

1. Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que estableixen les bases reguladores, i la seua resolució i concessió s'efectuarà en règim de concurrència competitiva, tal com s'arreplega en les bases reguladores.

2. La comissió de valoració establida en l'article 8.2 de les bases reguladores valorarà les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris de valoració que es fixen en el capítol II del títol II de les bases reguladores i amb el desglossament de puntuació establit en els annexos I, II i III, en funció del tipus de beneficiari i de l'ajuda sol·licitada. Cal tindre en compte que es valorarà negativament en 15 punts les persones beneficiàries de les ajudes que no hagen complit les exigències de justificació dins del termini establit i en la forma escaient en convocatòries anteriors.

3. La resolució de les ajudes i la seua notificació es realitzarà d'acord amb el que estableix l'article 10 de les bases reguladores.

4. Contra la resolució a què es refereix el punt anterior podrà interposar-se un recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà que tinga lloc la seua notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Onze. Justificació de les ajudes, documentació i termini

1. La justificació de les ajudes es realitzarà en la forma prevista en l'article 13 de les bases reguladores, i podrà donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament previstos en l'article 16 d'aquestes.

2. La presentació de la justificació de les ajudes podrà realitzar-se fins al 29 d'octubre de 2021, d'acord amb el que disposa l'article 13.1 de les bases reguladores.

3. D'acord amb el que s'estableix en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana, les entitats beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat a l'actuació objecte de subvenció, preferentment a través de les seues pàgines web.



4. Les sol·licituds d'ajuda que corresponguen a activitats de la lletra a, així com les activitats de formació de la lletra c, ambdues del resolc quart, a les quals es concedisquen les ajudes convocades per la present resolució, en el moment del seu disseny i implementació hauran de considerar la participació institucional de la direcció general competent en matèria d'economia. A aquest efecte, l'entitat, centre, institut o ens universitari organitzador haurà de comunicar a la citada direcció general, mitjançant correu electrònic a l'adreça dgeconomia@gva.es, la proposta de participació amb suficient antelació.



Dotze. Mitjans de notificació

La resolució de concessió es notificarà a les entitats i organitzacions interessades en els termes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



La resolució de concessió o denegació es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en l'enllaç corresponent a la resolució d'ajudes, tal com estableix la legislació bàsica de procediment administratiu comú, i també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de subvencions concedides.





Tretze. Protecció de dades

a) Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquests, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest, per a exercitar els drets haurà de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat del sol·licitant o, si escau, del representant legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercitar els seus drets de forma telemàtica a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970

b) Reclamació davant l'Agencia Española de Protección de Datos. Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web https://www.aepd.es/





Catorze. Potestat de verificació

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal i consultar els següents dades que consten en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà que tinga lloc la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



València, 4 de desembre de 2020.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.







ANNEX I

Criteris de valoració de les ajudes per a les activitats realitzades per entitats sense ànim de lucre a què es refereix l'article 4.1 de les bases reguladores



1. Implantació institucional i experiència de l'entitat

Es puntuarà amb un màxim de 20 punts, i es valorarà els aspectes següents:

a) Antiguitat: es valorarà, amb una puntuació màxima de 4 punts, en funció dels anys transcorreguts entre la data de la seua constitució i la data de publicació de la convocatòria, de conformitat amb la distribució de punts següent:

Antiguitat de 12 a 35 mesos: 1 punt

Antiguitat de 36 a 47 mesos: 2 punts

Antiguitat de 48 a 59 mesos: 3 punts

Antiguitat de 60 o més mesos: 4 punts

b) Àmbit territorial d'actuació de la entitat sol·licitant: s'assignaran fins a 4 punts, en funció de l'àmbit territorial d'actuació de l'entitat, estatutàriament establit, a la Comunitat Valenciana i les oficines o delegacions pròpies que mantinguen obertes, segons l'escala següent:



Àmbit territorial inferior al provincial: 1 punt

Àmbit territorial provincial: 2 punts

Àmbit territorial autonòmic: 3 punts

S'assignarà un punt addicional quan l'entitat sol·licitant mantinga oberta oficina o delegació pròpia, amb centre de treball i treballadors adscrits a aquest, amb contracte indefinit d'antiguitat no inferior a sis mesos, en locals de propietat de la sol·licitant o llogats amb ella en, almenys, dues províncies de la Comunitat Valenciana, i caldrà aportar documentació acreditativa de tals extrems.

c) Nombre de persones empleades fixes que presten serveis en l'entitat sol·licitant: s'assignaran fins a 4 punts en atenció al nombre de persones empleades fixes, a jornada completa, que presten serveis a la entitat sol·licitant en virtut de relació laboral indefinida amb antiguitat no inferior a tres mesos en la data de la sol·licitud, havent d'aportar-se còpia dels corresponents contractes de treball.

Per la primera persona contractada indefinida a jornada completa: 1 punt

Per cada una de les altres persones contractades indefinides a jornada completa: 0,5 punts (amb un màxim de 3 punts)

A aquests efectes, cada dues persones contractades indefinides a jornada parcial, superior a 15 hores setmanals, computaran com una persona a jornada completa.

d) Percentatge del pressupost total de l'entitat sol·licitant corresponent a l'exercici precedent que es nodrisca de fons aliens a la subvenció sol·licitada, amb una puntuació de fins a 4 punts.

Percentatge superior al 10 % i inferior al 30 %: 1 punt

Percentatge igual o superior al 30 % i inferior al 50 %: 2 punts

Percentatge igual o superior al 50 % i inferior al 80 %: 3 punts

Percentatge igual o superior al 80 %: 4 punts

e) Experiència de l'entitat en activitats dirigides a la promoció i difusió de la cultura i pràctica de l'empresa social o de l'economia del bé comú, amb una valoració de fins a 4 punts, segons el nombre d'activitats realitzades en aqueix àmbit, d'acord amb l'escala següent:



Experiència en 2 activitats realitzades: 1 punt

Experiència de 3 a 5 activitats realitzades: 2 punts

Experiència de 6 a 10 activitats realitzades: 3 punts

Experiència en més de 10 activitats realitzades: 4 punts

2. Compromís de l'entitat sol·licitant amb els principis de l'economia social i de l'economia del bé comú i rellevància social. Es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, en atenció als aspectes següents:



a) Contribució a la integració laboral de persones amb dificultats d'accés al mercat de treball: es valorarà la contractació laboral per l'entitat sol·licitant de persones amb dificultats d'accés al mercat laboral, en els 24 mesos anteriors a la data de la sol·licitud, fins a 5 punts, i caldrà aportar per a la seua acreditació els corresponents contractes de treball.



Per la primera persona empleada per mitjà de contracte indefinit a jornada completa: 2 punts.

Per la segona persona empleada per mitjà de contracte indefinit a jornada completa: 1 punt.

Per les següents persones empleades, a partir de la tercera, per mitjà de contracte indefinit a jornada completa: 0,5 punts per cada una, fins a un màxim de 2 punts.

Quan la contractació indefinida ho siga a temps parcial, s'assignarà la meitat de la puntuació.

A aquests efectes, s'entendrà per persones amb dificultats d'accés al mercat laboral les persones amb diversitat funcional amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent; les persones joves desocupades d'edat entre 16 i 30 anys; les persones immigrants; les pertanyents a minories ètniques; les dones víctimes de violència de gènere; les persones desocupades majors de 45 anys; les persones joves, majors de 18 anys i menors de 25, que hagen estat subjectes en els dos anys anteriors al sistema de protecció i al sistema judicial de reforma; les persones en situació o risc d'exclusió social; les dones contractades dins els 36 mesos següents al naixement, adopció o acolliment d'un fill, i les persones que hagen obtingut la condició de refugiades.



L'exclusió social s'acreditarà pels corresponents serveis socials competents i queda determinada per la pertinença a algun dels col·lectius següents regulats en la Llei 43/2006, de 29 de desembre (BOE 30.12.2006), per a la millora del creixement i de l'ocupació, disposició addicional segona, i, modificats per la Llei 44/2007, de 13 de desembre (BOE 14.12.2007), per a la regulació de les empreses d'inserció:



1. Perceptors de rendes mínimes d'inserció, o qualsevol altra prestació d'igual o semblant naturalesa, segons la denominació adoptada en cada comunitat autònoma, i també els membres de la unitat de convivència beneficiaris d'aquesta.

2. Persones que no puguen accedir a les prestacions a què es fa referència en el paràgraf anterior, per alguna de les causes següents:



Falta de període exigit de residència o empadronament, o per a la constitució de la unitat perceptora.

Haver esgotat el període màxim de percepció legalment establit.



3. Joves majors de 18 anys i menors de 30 anys que procedisquen d'institucions de protecció de menors.

4. Persones amb problemes de drogodependència o altres problemes addictius que es troben en processos de rehabilitació o reinserció social.



5. Persones internes de centres penitenciaris la situació penitenciària de les quals els permeta accedir a una ocupació i la relació laboral de la qual no estiga inclosa en l'àmbit d'aplicació de la relació laboral especial regulada en l'article 1 del Reial decret 782/2001, de 6 de juliol, i també alliberades condicionals i exrecluses.

6. Persones menors internes incloses en l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 5/2002, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal dels menors, la situació de les quals els permeta accedir a una ocupació i la relació laboral de les quals no estiga inclosa en l'àmbit d'aplicació de la relació laboral especial a què es refereix l'article 53.4 del reglament de l'esmentada llei, aprovat pel Reial decret 1774/2004, de 30 de juliol, i també les que es troben en situació de llibertat vigilada i les exinternes.

7. Persones procedents de centres d'allotjament alternatiu autoritzat per les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla.



8. Persones procedents de serveis de prevenció i inserció social autoritzats per les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla.



b) Participació de dones en els òrgans de direcció i administració de l'entitat sol·licitant: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció del percentatge de dones amb què compte l'entitat sol·licitant en els seus consells o òrgans de direcció i si la direcció general o gerència de l'entitat s'haja encomanat a una dona, per a la qual cosa caldrà aportar per a la seua acreditació els documents o poders corresponents.



Si el percentatge de dones en els consells o òrgans de direcció és no inferior al 40 per cent del total de membres, s'assignaran 3 punts.

Si la direcció general o gerència de l'entitat recau en una dona, s'assignaran 2 punts.

c) Utilització de productes procedents del comerç just: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció de la despesa de l'entitat sol·licitant en l'exercici precedent en contractes amb entitats acreditades amb la marca WFTO (World Fair Trade Organization), o en productes avalats amb el segell FLO (Fair Labelling Organization), o certificació equivalent, per a la qual cosa caldrà acreditar amb l'aportació de les factures pagades per tals productes o a les esmentades proveïdores en els dotze mesos anteriors a la data de la sol·licitud.

Pels primers 1.000 euros de despesa en l'exercici precedent en aqueix tipus de productes: 2 punts.

Pels següents 1.000 euros i posteriors: 1 punt addicional, fins a un màxim de 3 punts.

d) Realització de balanços o auditories o informes economicosocials, mediambientals, de responsabilitat social o de sostenibilitat de la seua activitat: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, la realització de balanços o auditories o informes economicosocials, mediambientals, de responsabilitat social o de sostenibilitat de la seua activitat, no preceptius, com ara el balanç del bé comú o l'informe GRI (Global Report Iniciative) o semblants, en els dotze mesos anteriors a la data de sol·licitud, sempre que l'esmentada auditoria o informe s'haja publicat per mitjà de la pàgina web de l'entitat o en una altra forma que permeta el seu coneixement pel públic en general, per a la qual cosa caldrà acreditar per mitjà de l'aportació de còpia del balanç o informe i acreditació documental de la seua publicació.

S'assignaran 2,5 punts per cada un dels balanços, auditories o informes economicosocials, mediambientals, de responsabilitat social o de sostenibilitat que s'hagen realitzat.



3. Adequació i qualitat del projecte

Es valorarà, amb una puntuació de fins a 60 punts, en atenció als aspectes següents:

a) Diagnòstic i justificació del projecte, en funció de l'anàlisi i necessitat d'aquest, la identificació adequada del col·lectiu de destinataris i la coherència interna, fins a 10 punts.

b) Adequació i viabilitat pressupostària del projecte, en funció del detall del pressupost i el percentatge del cost total de l'activitat que es nodrisca amb fons aliens a la subvenció, fins a 10 punts.

c) Planificació i programació de les activitats i qualitat dels recursos metodològics utilitzats, fins a 5 punts.

d) Repercussió social i abast del projecte, en funció amb el nombre de jornades o edicions de l'activitat i el nombre de participants o destinataris d'aquestes, fins a 30 punts.

El nombre i localització de les jornades o edicions de l'activitat es valorarà, amb una puntuació de fins a 15 punts, de conformitat amb el següent:

Si l'activitat s'exerceix amb presència física dels destinataris d'aquesta, en una sola jornada i localitat, es valorarà amb 5 punts, i s'assignaran dos punts més per cada una de les jornades o localitats addicionals en què s'exercisca l'activitat, fins a un màxim de 15 punts.



Les activitats exercides a través de mitjans de comunicació, publicacions impreses o electròniques, internet, correu electrònic o en qualsevol altra forma que no requerisca la presència física dels destinataris de l'activitat, es valoraran amb 5 punts, i amb 2 punts addicionals, fins a un màxim de 15 punts, per cada reedició, nou exemplar, publicació periòdica, participació o enviament que es preveja en la corresponent memòria.



El nombre de persones participants o destinatàries de l'activitat es valorarà, amb una puntuació de fins a 15 punts, d'acord amb les normes següents:

En les activitats que es desenvolupen amb presència física de les persones destinatàries: 5 punts per cada una d'elles, sempre que prevegen la participació de 20 o més persones en una mateixa localitat i data, i 2 punts addicionals, fins a un màxim de 15 punts, per cada 10 participants addicionals, i es computaran com a addicionals les restants persones que prenguen part de l'activitat en la mateixa jornada i totes les que ho facen en distinta localitat o data.

En el cas que l'exercici de l'activitat no requerisca la presència física de les persones destinatàries d'aquesta, per tractar-se d'activitats consistents en l'elaboració i distribució de fullets, revistes i publicacions, periòdiques o no, a excepció dels manuals, llibres o obres de consulta, s'assignaran 5 punts per cada exemplar diferent, sempre que es faça arribar a 50 persones, almenys, i s'assignaran 2 punts addicionals per cada nova edició, període o exemplar, fins a un màxim de 10 punts. Aquesta mateixa valoració s'assignarà als exemplars periòdics.



En el cas de manuals, llibres i obres de consulta, es valorarà amb 10 punts, sempre que compten amb 50 o més pàgines d'extensió, i amb 5 punts si no arriben a aqueix nombre de pàgines. Si l'obra compta amb ISBN, s'assignaran 5 punts addicionals.

Les activitats exercides a través de mitjans de comunicació de masses es valoraran amb 5 punts, pels primers 5.000 impactes previstos, i amb dos punts més per cada 2.000 impactes previstos addicionals, fins a un màxim de 15 punts.

e) Instruments de seguiment i avaluació del projecte, on es valorarà que el disseny del projecte preveja actuacions d'avaluació de procés i resultat, amb instruments diversificats i pertinents, i la participació dels assistents a les activitats en el procés d'avaluació, fins a 5 punts.







ANNEX II

Criteris de valoració de les ajudes a pimes per a contractació de serveis externs especialitzats per a l'elaboració i implantació d'una memòria de sostenibilitat



1. Compromís de l'entitat sol·licitant amb els principis de l'economia social i de l'economia del bé comú i rellevància social

Es valorarà, amb una puntuació de fins a 40 punts, en atenció als aspectes següents:

a) Contribució a la integració laboral de persones amb dificultats d'accés al mercat de treball: es valorarà la contractació laboral per l'entitat sol·licitant de persones amb dificultats d'accés al mercat laboral, en els 24 mesos anteriors a la data de la sol·licitud, fins a 10 punts, utilitzant-se les mateixes definicions per a persones amb dificultats d'accés al mercat laboral i d'exclusió social que les que es recullen en la lletra a de l'apartat 2 de l'annex I, i s'haurà d'aportar, per a la seua acreditació, els corresponents contractes de treball.

Per la primera persona empleada per mitjà de contracte indefinit a jornada completa: 3 punts.

Per la segona persona empleada per mitjà de contracte indefinit a jornada completa: 2 punts.

Per les següents persones empleades per mitjà de contracte indefinit a jornada completa: 1 punt addicional per cada una, fins a un màxim de 5 punts.

Si la contractació indefinida ho és a temps parcial, s'assignarà la meitat de la puntuació.

b) Implementació de polítiques en matèria d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, quan l'entitat sol·licitant estiga en disposició de certificacions o distintius oficials, en matèria d'igualtat o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, o qualsevol altres anàlegs, sempre que siguen de caràcter oficial i expedits per alguna administració pública.

c) Participació de dones en els òrgans de direcció i administració de l'entitat sol·licitant: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció del percentatge de dones amb què compte l'entitat sol·licitant en els seus consells o òrgans de direcció i si la direcció general o gerència de l'entitat s'haja encomanat a una dona, i s'haurà d'aportar, per a la seua acreditació, els documents o poders corresponents.



Si el percentatge de dones en els consells o òrgans de direcció és no inferior al 40 per cent del total de membres, s'assignaran 3 punts.

Si la direcció general o gerència de l'entitat recau en una dona, s'assignaran 2 punts.

d) Realització d'activitat econòmica amb empreses de destacat caràcter social: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció del percentatge del volum total de la despesa de l'entitat sol·licitant que haja sigut contractat, subcontractat o abonat en els dotze mesos anteriors a la sol·licitud o en l'exercici precedent a un centre especial d'ocupació, empresa d'inserció, cooperativa reconeguda oficialment com a no lucrativa, o fundació, associació o una altra entitat sense ànim de lucre declarada d'utilitat pública, havent d'acreditar-se per mitjà de justificants bancaris dels pagaments realitzats.

Es puntuarà amb 0,5 punts per cada 10 per cent del volum total de despesa de l'entitat que haja sigut contractat, subcontractat o abonat amb alguna de les esmentades entitats de destacat caràcter social.

e) Utilització de productes procedents del comerç just: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció de la despesa de l'entitat sol·licitant en l'exercici precedent en contractes amb entitats acreditades amb la marca WFTO (World Fair Trade Organization), o en productes avalats amb el segell FLO (Fair Labelling Organization), o certificació equivalent, i s'haurà d'acreditar amb l'aportació de les factures pagades per tals productes o a les esmentades proveïdores en els 12 mesos anteriors a la data de la sol·licitud.

Pels primers 1.000 euros de despesa en l'exercici precedent en contractes amb aqueix tipus de productes: 2 punts.

Pels següents 1.000 euros i posteriors: 1 punt addicional, fins a un màxim de 3 punts.

f) Contribució a la millora del medi ambient: es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, en funció de l'acreditació que l'entitat sol·licitant compta amb certificació ISO 14001 o EMAS (Sistema Comunitari de Gestió i Auditoria Mediambientals) i de la inversió realitzada en els dotze mesos anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda en instal·lacions o elements destinats a minorar la despesa energètica de la sol·licitant, i s'haurà d'acreditar per mitjà de l'aportació de la corresponent certificació ISO o EMAS i les factures pagades per a la inversió en les esmentades instal·lacions.

Per disposar de certificació ISO 14001 o EMAS: 5 punts.

Per realitzar inversions per valor superior a 3.000 euros i inferior a 8.000 euros en instal·lacions per a la utilització d'energies renovables o elements destinats a minorar la despesa energètica: 2 punts.

Si l'esmentada inversió és de quantia superior a 8.000 euros i inferior a 15.000 euros, la puntuació serà de 4 punts.

Si la inversió és de quantia superior a 15.000 euros, se li assignaran 5 punts.



2. Qualitat de l'actuació a subvencionar

Es valorarà, amb una puntuació de fins a 60 punts, en atenció als aspectes següents:

a) Metodologia i informació incorporada en l'elaboració de la memòria de sostenibilitat: es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, en funció del tipus d'informació que inclourà la memòria de sostenibilitat (informació relativa a qüestions mediambientals i socials, i també relatives al personal, al respecte dels drets humans i lluita contra la corrupció), i també si la memòria s'ajusta a l'estructura, el contingut i la informació de la matriu del bé comú.

b) Adequació del pressupost, es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, el detall del pressupost i la inclusió de factures proforma amb el desglossament de les despeses i serveis que es vagen a prestar.

c) Eines i sistemes d'indicadors per a seguiment i avaluació dels resultats del projecte, amb una valoració de fins a 10 punts, en funció de si en la memòria de sostenibilitat s'arrepleguen els principals riscos vinculats a les activitats de l'empresa i els possibles efectes negatius que tenen, i també la descripció de les mesures per a gestionar els esmentats riscos i si en la memòria de sostenibilitat s'arreplega el conjunt d'iniciatives i actuacions a aplicar per a millorar els seus resultats en els àmbits social i mediambiental.

d) Auditoria externa, amb una puntuació de fins a 10 punts, en funció de si el projecte incorpora el compromís de l'empresa per a la contractació d'una auditoria externa que certifique els resultats de la memòria de sostenibilitat i el contingut del pla d'auditoria a realitzar.

e) Formació del personal per a elaboració de la memòria de sostenibilitat, amb una puntuació de fins a 10 punts, en funció de la qualitat de la proposta de cursos de formació i capacitació en l'elaboració de tals memòries perquè l'entitat puga continuar realitzant les mateixes en exercicis posteriors sense necessitat de recórrer a la contractació externa.





ANNEX III

Criteris de valoració de les ajudes a centres, instituts i ens universitaris derivats de la realització d'actuacions de formació especialitzada i d'investigacions sobre empreses socials i l'economia del bé comú



1. Valoració de l'equip docent o d'investigació i experiència prèvia

Es valorarà, amb una puntuació de fins a 40 punts, en atenció als aspectes següents:

a) Historial cientificotècnic i activitat investigadora o docent prèvia del personal investigador o docent: es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, en funció de l'historial cientificotècnic i l'experiència docent i la investigació prèvia que el personal investigador i/o docent haja desenvolupat en l'àmbit de l'economia del bé comú i de l'empresa social.

b) Adequació de l'equip d'investigació/docent als objectius del projecte: es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, l'adequació de la grandària, composició i dedicació de l'equip d'investigació/docent als objectius proposats en el projecte, especialment la dedicació exclusiva al projecte per part del personal de l'equip investigador i, principalment, de l'investigador/docent principal, i també el caràcter multidisciplinari d'aquest.



2. Qualitat científica i tècnica del projecte

Es valorarà, amb una puntuació de fins a 60 punts, en atenció als aspectes següents:

a) Introducció teòrica i justificació del projecte: es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, la descripció del projecte, amb un llenguatge comprensible i accessible, i la seua justificació basada en el seu caràcter innovador.

b) Adequació del pressupost: es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, el detall del pressupost i la seua adequació a les activitats proposades, d'acord amb les necessitats del projecte, i també, si és el cas, el percentatge del projecte que és finançat amb fons aliens a la subvenció.

c) Definició dels objectius, descripció de la metodologia i rellevància dels resultats: es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, la planificació del projecte, la rellevància dels resultats esperats i l'aplicabilitat d'aquests, i també l'aportació del projecte a la literatura existent en la matèria o a la formació de professionals en el sector.



d) Pla de difusió cientificotècnic dels resultats: es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, la difusió dels resultats del projecte basant-se en els articles científics que s'espere publicar en revistes especialitzades i les jornades i reunions científiques en què es planifique participar, i també el registre de patents.

Mapa web