Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 18 de desembre de 2020, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, per la qual es convoquen les proves, per a persones sense requisits acadèmics, d'accés als ensenyaments esportius de règim especial de grau mitjà i de grau superior conduents a les titulacions oficials de tècnic o tècnica esportius i tècnic o tècnica esportius superiors. [2020/11034]

(DOGV núm. 8981 de 22.12.2020) Ref. Base de dades 010516/2020






El Decret 132/2012, 31 d'agost, del Consell, regula els ensenyaments esportius de règim especial a la Comunitat Valenciana (DOGV 6853, 03.09.2012). De conformitat amb aquest decret, i en el marc del que disposa l'Ordre de 10 de maig de 2004 (DOGV 4771, 09.06.2004), modificada parcialment per l'Ordre de 17 de novembre de 2006 (DOGV 5411, 20.12.2006), la conselleria competent en matèria d'educació convoca anualment les proves per a l'accés als ensenyaments esportius a la Comunitat Valenciana per a aquells candidats que no complisquen els requisits acadèmics amb accés directe.

D'altra banda, l'Ordre EDU/3186/2010, de 7 de desembre (BOE 301, d'11.12.2010), i la seua modificació feta per l'Ordre EDU/581/2011, de 7 de març, regula els aspectes curriculars, els requisits generals i els efectes de les activitats de formació esportiva, als quals fa referència la disposició transitòria primera del Reial decret 1363/2007, de 24 d'octubre (BOE 65, 17.03.2011).

Finalment, la Resolució de 28 de juliol de 2020, del secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional, per la qual es dicten instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent als centres que imparteixen ensenyaments esportius de règim especial a la Comunitat Valenciana, durant el curs 2020-2021, regula els aspectes concrets aplicables durant aquest període específic.



Per tot això, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, fent ús de les competències que li confereix el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, resol:



Primer. Finalitat

Aquesta resolució té com a finalitat convocar les proves d'accés als ensenyaments esportius de règim especial per a persones que no complisquen els requisits acadèmics establits en la normativa vigent. En concret, sense els títols de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o de Batxillerat a les quals fa referència l'article 22 del Decret 132/2012, de 31 d'agost, del Consell, conduents a les titulacions oficials de Tècnic Esportiu i Tècnic Esportiu Superior i a les formacions esportives, que regula l'Ordre EDU/3186/2010, de 7 de desembre, i la seua modificació feta per l'Ordre EDU/581/2011, de 7 de març, per la qual es regulen els aspectes curriculars, els requisits generals i els efectes de les activitats de formació esportiva, als quals fa referència la disposició transitòria primera del Reial decret 1363/2007, de 24 d'octubre.





Segon. Data de realització

Aquestes proves d'accés als ensenyaments esportius de règim especial es realitzaran el dilluns 25 de gener de 2021, tant per a l'accés als ensenyaments de grau mitjà de Tècnic Esportiu com a les de grau superior de Tècnic Esportiu Superior.



Tercer. Lloc de realització

Les proves es realitzaran als centres públics autoritzats de la Comunitat Valenciana següents.

S'aplicaran els protocols establits en la Resolució de 28 de juliol de 2020, del secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional, per la qual es dicten instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent als centres que imparteixen ensenyaments esportius de règim especial a la Comunitat Valenciana, durant el curs 2020-2021, i les normes sanitàries vigents aplicables a l'àmbit educatiu.



Quart. Determinació dels centres examinadors

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, si hi ha problemes d'espai a causa de les limitacions d'aforament, es podran derivar els últims aspirants matriculats que realitzen les proves a un altre centre. Les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport estudiaran les sol·licituds rebudes i determinaran el canvi de centre on hauran d'examinar-se aquests aspirants. El centre que haja rebut les sol·licituds d'aquestes persones les enviarà, juntament amb tota la seua documentació, al centre on hagen d'examinar-se, i publicarà en la pàgina web del centre docent les llistes on s'indique la relació d'aquestes, i el nom i l'adreça del centre on hagen d'examinar-se; en la publicació d'aquestes llistes el centre garantirà la privacitat de les persones que s'hi relacionen mitjançant procediments d'anonimització de les dades personals, de manera que únicament s'indicarà la inicial del nom i els cognoms i les quatre últimes xifres del NIF, NIE o document acreditatiu d'identitat requerit.





Cinqué. Període d'inscripció

El període d'inscripció a les proves que es convoquen mitjançant aquesta resolució estarà comprés entre els dies 7 al 15 de gener de 2021, els dos inclusivament.



Sisé. Requisits

De conformitat amb l'article 22 del Decret 132/2012, de 31 d'agost, del Consell, i l'article 64 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE 106, 04.05.2006), els aspirants hauran de posseir els requisits següents:

1. Per a la inscripció a la prova d'accés al grau mitjà de Tècnic Esportiu:

a) No estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes acadèmics ni de titulacions equivalents a l'efecte d'accés, segons s'indica en la disposició addicional cinquena del Decret 132/2012, de 31 d'agost, del Consell.

b) Tindre, com a mínim, 17 anys complits l'any de realització de la prova.

2. Per a la inscripció a la prova d'accés al grau superior de Tècnic Esportiu Superior:

a) No estar en possessió del títol de Batxillerat o equivalent a efectes acadèmics, ni de titulacions equivalents a l'efecte d'accés, segons s'indica en la disposició addicional cinquena del Decret 132/2012, de 31 d'agost, del Consell.

b) Tindre una edat mínima de 19 anys i estar en possessió del títol de Tècnic Esportiu en la corresponent modalitat o especialitat esportiva, o bé una edat mínima de 18 anys quan es posseïsca, a més del títol anterior, un títol de tècnic relacionat amb aquell al qual es vol accedir.



Tant en un cas com en l'altre, l'edat mínima establida farà referència als anys complits en el mateix any de realització de la prova.



3. La prova d'accés a la Formació Professional de grau mitjà podrà substituir la prova d'accés al mateix grau dels ensenyaments esportius.

4. La part comuna de la prova d'accés a la Formació Professional de grau superior podrà substituir la prova d'accés al mateix grau dels ensenyaments esportius.



Seté. Sol·licitud

1. Per a efectuar la inscripció, les persones interessades hauran de presentar als centres públics autoritzats, o bé en els registres de les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport corresponent, així com, per qualsevol dels mitjans establits en la legislació bàsica de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la documentació següent:

a) Sol·licitud, d'acord amb el model corresponent que s'indica en els annexos I i II d'aquesta resolució.

b) Fotocòpia del NIF o NIE o, en defecte d'això, passaport, permís de residència o visat d'estudis.

c) Justificant de pagament de les taxes corresponents.

2. A més, per a concórrer a la prova de grau superior de Tècnic Esportiu Superior, hauran d'acreditar estar en possessió del títol de Tècnic Esportiu en la modalitat o, si escau, especialitat esportiva corresponent. L'acreditació es realitzarà mitjançant la presentació d'algun dels documents següents:

a) Fotocòpia compulsada del títol.

b) Fotocòpia compulsada del resguard acreditatiu del títol.

c) Certificat acadèmic que acredite estar en possessió del títol.

d) Certificat oficial del centre reconegut per l'Administració on es va realitzar el curs preparatori (si escau).

3. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, davant la situació actual originada pel COVID-19, i amb la finalitat d'evitar desplaçaments per a presentar les sol·licituds, ha habilitat la possibilitat de remetre aquestes sol·licituds per correu electrònic a la secretària dels centres docents especificada en el punt tercer d'aquesta resolució, on la persona interessada realitzarà la prova.

En aquest cas, tota la documentació haurà de ser enviada degudament signada i en format digital, des del correu electrònic personal a aquests centres docents, en el quals indicaran en l'assumpte del mateix les sigles PACERE seguides del nom i cognoms de la persona sol·licitant.

4. Al final del període establit per a la formalització de la inscripció, es publicarà, en el tauler d'anuncis i en el lloc web oficial del centre on es realitzaran les proves, una relació diferenciada per a cada prova d'accés dels sol·licitants admesos i, si escau, exclosos. En la relació d'exclosos s'indicarà expressament el motiu d'exclusió i el termini per a esmenar el defecte. Finalitzat el termini d'esmena, es remetrà una còpia de les llistes d'admesos i exclosos al corresponent inspector/a d'educació designat per a supervisar les proves esmentades.



5. Tota la documentació s'arxivarà en el centre on es realitzaran les proves i estarà a la disposició de la comissió d'avaluació que examine l'aspirant.



Huité. Informació i orientació

1. El contingut d'aquesta resolució podrà ser consultat en el lloc web oficial d'informació a la ciutadania de la Generalitat Valenciana.



(http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=2287)

2. L'adreça del centre on es realitzen les proves d'accés designarà el professorat dels diferents departaments didàctics i/o d'orientació que haurà d'aconsellar les persones interessades per a la realització d'aquestes proves.

3. L'orientació tindrà com a objecte informar sobre el calendari, estructura, continguts i criteris d'avaluació.

4. Els avisos referents a les proves d'accés es faran públics en els taulers d'anuncis del centre on es realitzaran les proves i en el lloc web d'aquest.



Nové. Desenvolupament de les proves d'accés

1. La prova per a accedir als ensenyaments esportius de grau mitjà de Tècnic Esportiu es realitzaran en els centres públics autoritzats indicats en l'apartat tercer d'aquesta resolució, d'acord amb el calendari següent:



Dia: dilluns, 25 de gener de 2021

Horari:

8.00 hores: constitució de la comissió d'avaluació. El president procedirà a l'obertura del sobre dels exercicis de la prova d'accés, els quals quedaran sota la seua custòdia. S'adoptaran les mesures necessàries que garantisquen l'organització i el bon desenvolupament de les proves.



9.00 hores: primer exercici. Duració: 2 hores

11.30 hores: segon exercici. Duració: 2 hores.



2. La prova per a accedir als ensenyaments esportius de grau superior de Tècnic Esportiu Superior es realitzarà al centre indicat en l'apartat tercer d'aquesta resolució, d'acord amb el calendari següent:



Dia: dilluns, 25 de gener de 2021

Horari:

8.00 hores: constitució de la comissió d'avaluació. El president procedirà a l'obertura del sobre dels exercicis de la prova d'accés, els quals quedaran sota la seua custòdia. S'adoptaran les mesures necessàries que garantisquen l'organització i el bon desenvolupament de les proves.



9.00 hores, primer exercici (apartat A). Duració: 1 h 30 min.

11.00 hores: primer exercici (apartat B). Duració: 1 h 30 min.

13.00 hores: segon exercici. Duració: 2 h 30 min.



3. La prova de grau mitjà té com a objecte demostrar els coneixements i les habilitats suficients per a cursar amb aprofitament els ensenyaments d'aquest grau. Els continguts de la prova versaran sobre els continguts que determina el Decret 87/2015, de 5 de juny, del Consell (DOGV 7544, 10.06.2015), pel qual estableix el currículum i desenvolupa l'ordenació general de l'Educació Secundària Obligatòria i del Batxillerat a la Comunitat Valenciana.



4. La prova de grau superior té com a objecte demostrar la maduresa en relació amb els objectius formatius del Batxillerat. Aquesta prova versarà sobre els continguts de les matèries comunes determinats pel currículum del Batxillerat vigent a la Comunitat Valenciana, Decret 87/2015, de 5 de juny, del Consell.



5. L'estructura de la prova s'ajustarà al que disposa l'apartat sisé de l'Ordre de 10 de maig de 2004, modificada parcialment en l'apartat tercer per l'Ordre de 17 de novembre de 2006.



6. Els exercicis de les proves seran elaborats per la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial i seran custodiats pels presidents de les comissions d'avaluació, que prendran les mesures oportunes per a salvaguardar-ne la confidencialitat.





7. En qualsevol moment de la realització de la prova corresponent, els membres de la comissió d'avaluació podran verificar la identitat dels aspirants.



Deu. Supervisió de les proves d'accés

1. El director/a territorial de Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de València nomenarà un inspector/a d'educació per a supervisar el desenvolupament de les proves, atendre les consultes que realitzen sobre aquest tema els centres públics autoritzats sobre aquest tema i remetre els exercicis de les proves al centre on s'hi realitzaran, que seran custodiats per la comissió d'avaluació fins a la seua realització.

. La Inspecció General d'Educació comunicarà el nom de l'inspector/a proposat per a organitzar el desenvolupament d'aquestes proves, a proposta de la direcció general amb competències en ensenyaments esportius de règim especial.



Onze. Comissions d'avaluació

1. Es constituirà una comissió d'avaluació en el centre designat per a realitzar les proves d'accés composta per:

a) El president/a, que serà un inspector/a d'Educació.



b) Quatre vocals, preferentment del centre on es realitzen les proves, pertanyents al cos de professors d'Ensenyament Secundari i als departaments didàctics relacionats amb les matèries de les proves, dels quals el de menor edat actuarà com a secretari/ària de la comissió.



c) A proposta del president/a, quan el nombre d'aspirants a realitzar les proves siga superior a 50, podrà incorporar assessors/ores docents (col·laboradors/ores) que es consideren necessaris en funció del nombre d'inscrits.

2. Els components de la comissió d'avaluació seran proposats pels respectius directors/ores territorials d'Educació, Cultura i Esport.



3. Els membres de les comissions d'avaluació estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació que indiquen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



4. La comissió d'avaluació tindrà les funcions següents:

a) Organització i realització de les proves d'accés.

b) Correcció i qualificació.

c) Emplenament de les actes d'avaluació segons els models dels annexos III i IV d'aquesta resolució i publicació dels resultats.



d) Resolució de les reclamacions de qualificacions considerades incorrectes.

e) Expedició dels certificats acreditatius de superació de la corresponent prova d'accés segons els models dels annexos V i VI d'aquesta resolució.

f) Informar, mitjançant el seu president/a, l'inspector/a d'Educació que supervisa les proves de les incidències rellevants que es produïsquen durant el seu desenvolupament, així com remetre les llistes provisionals i definitives per a la publicació en els taulers d'anuncis de les direccions territorials.

5. En la seua actuació, la comissió d'avaluació tindrà present el que indiquen els articles 10, 11 i 12 de l'Ordre de 10 de maig de 2004, a excepció de la qualificació de les proves d'accés que, de conformitat amb l'article 23 del Decret 132/2012, del Consell, es realitzarà de la manera següent:

a) La nota final de la prova per a l'accés al grau mitjà, expressada en l'escala numèrica d'1 a 10, amb dos decimals, serà la mitjana aritmètica de les notes aconseguides en les diferents parts, sempre que aquestes siguen superiors o iguals a quatre.

b) La nota final per a l'accés al grau superior, expressada en l'escala numèrica d'1 a 10, amb dos decimals, serà la mitjana aritmètica de la nota de la prova d'accés i la nota final dels ensenyaments de Tècnic Esportiu, sempre que les dues siguen superiors o iguals a quatre. Quan s'haja realitzat el curs de preparació reconegut oficialment per l'Administració competent de la prova d'accés, la nota final de la prova serà la suma de la mitjana aritmètica més la puntuació que resulte de multiplicar per 0,15 la qualificació obtinguda en el curs de preparació quan aquesta siga cinc o superior. En cap cas la nota resultant serà major a 10. L'acreditació de la nota d'aquest curs serà aportada per la persona candidata mitjançant certificat oficial del centre on es va cursar.



c) En tots els casos seran positives les qualificacions finals iguals o superiors a cinc i negatives les inferiors a cinc.

6. En el termini màxim de 15 dies des de la publicació de les llistes definitives, el president/a de cada comissió d'avaluació remetrà a la corresponent Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport, una còpia de les actes d'avaluació i un informe sobre les reclamacions presentades, el resultat d'aquestes i les observacions que puguen ser rellevants per a futures actuacions. Les direccions territorials remetran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial una còpia dels informes esmentats.

De conformitat amb el que disposen els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició, o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu dins dels terminis i davant l'òrgan que s'indica a continuació:

a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant el conseller d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació.

b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació.



València, 18 de desembre de 2020.– El director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial: Manuel Gomicia Giménez.

Mapa web