Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 14 de febrer de 2020, del director general, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal pel procediment d'urgència per a diversos llocs de treball. [2020/1477]

(DOGV núm. 8743 de 19.02.2020) Ref. Base de dades 001687/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Institut Valencià de Cultura
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, B/A2, C/C1, E



Les necessitats presents i immediates de cobertura de diversos llocs temporals de reforç tècnic en llocs no inclosos en la relació de llocs de treball (RLT) de l'Institut Valencià de Cultura requereixen la convocatòria d'una borsa d'ocupació temporal pel procediment d'urgència, com a conseqüència dels compromisos de gestió derivats dels objectius operatius del pla estratègic vigent en matèria de cultura.

Les borses d'urgència estan previstes en el punt c de l'apartat tercer de la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, pel qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.



En absència de borses resultants de procés de selecció convocades en el desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública o de borses resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària convocada per l'òrgan competent de l'entitat, mitjançant la realització de proves selectives i de baremació de mèrits i experiència, s'estableix la possibilitat de convocar borses per raons d'urgència segons el perfil dels llocs de treball, exclusivament pel sistema de baremació de mèrits, tenint en compte que en el cas d'acudir a aquest últim procediment, ha d'haver-se convocat prèviament una nova borsa que incloga proves selectives i que ha de resoldre's en el termini d'un any des de la convocatòria de la d'urgència, a la qual anul·larà.



Mitjançant Resolució de data 13 de febrer de 2020, del director general de l'Institut Valencià de Cultura (IVC), es va convocar una borsa d'ocupació temporal de caràcter extraordinari per a diverses categories que està en procés de constitució.

Així mateix, mitjançant Resolució de 19 de novembre de 2019, del director general de l'Institut Valencià de Cultura (IVC), publicada al DOGV número 8688 el dia 29.11.2019, es va convocar un concurs oposició per a cobrir un lloc d'ordenança per torn lliure general, corresponent a l'oferta pública d'ocupació 2017.

Mentre es constitueixen les borses extraordinàries esmentades en el paràgraf anterior, en vista de la necessitat present de cobertura de diversos llocs per a personal tècnic de reforç i, així mateix, fins que es constituïsca la borsa a la qual donarà lloc el procés de concurs oposició per a la plaça d'ordenança, es convoca una borsa d'urgència per a la cobertura temporal d'un lloc d'ordenança i per a les categories següents de personal tècnic de reforç:

– Ordenança (E12 E015)

– Tècnic/a de maquinària (C17 E035)

– Tècnic/a d'il·luminació (C17 E035)

– Tècnic/a de so i audiovisuals (C17 E035)

– Tècnic/a de sastreria (C17 E035)

– Projeccionista de cinema (C14 E019)

– Ajudant de manteniment (E12 E015)

– Administratiu/iva de gestió (C16 E022)

– Tècnic superior de gestió administrativa (A20 E038)

El procés que ha portat a l'aprovació d'aquesta convocatòria s'ha realitzat després de negociació amb els sindicats representatius. Aquesta convocatòria, en què s'han inclòs les recomanacions efectuades per la Comissió de Seguiment del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, té l'informe favorable elaborat per la Secretaria Autonòmica de Model Econòmic i Finançament de data 6 de febrer de 2020. Per tot això, de conformitat amb la normativa vigent en matèria de cobertura temporal de llocs de treball i d'acord amb el que s'estableix en l'article 8 del Decret 5/2013, de 4 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat, el director general de l'entitat resol:



Primer. Objecte i procediment de selecció

Aquesta convocatòria té per objecte constituir borses de caràcter urgent a fi de cobrir les necessitats existents fins que es forme la borsa resultant d'una plaça oferida en concurs oposició (ordenança) i, així mateix, fins que es resolguen les borses de caràcter extraordinari de llocs de reforç tècnic per a l'exercici provisional de llocs de treball mitjançant la contractació laboral temporal.

El procediment de selecció de personal que ha de dur a la constitució de les borses és el procediment de concurs (baremació de mèrits).





Segon. Àmbit d'aplicació

Aquesta convocatòria estableix els criteris que han de servir per a la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal per a la selecció i la contractació de personal laboral temporal al servei de l'entitat.



Tercer. Categories convocades i requisits de titulació

Les categories per a les quals es convoca la borsa de caràcter urgent i els requisits de titulació i d'experiència acreditada corresponents són els que s'indiquen a continuació:



Ordenança E12 E015 Certificat d'escolaritat/sense titulació

Tècnic/a maquinista C17 E035 Títol de batxiller, tècnic superior o certificat professional de nivell 3 en la família professional d'Arts i Artesanies.

Tècnic/a d'il·luminació C17 E035 Títol de batxiller, tècnic superior o certificat professional de nivell 3 en la família professional d'Electricitat i Electrònica.

Tècnic/a de so i audiovisuals C17 E035 Títol de batxiller, tècnic superior o certificat professional de nivell 3 en la família professional d'Imatge i So.

Tècnic/a de sastreria C17 E035 Títol de batxiller, tècnic superior o certificat professional de nivell 3 en la família professional de Tèxtil, Confecció i Pell.

Projeccionista C14 E019 Batxiller o cicle formatiu

de grau mitjà de Formació Professional.

Ajudant de manteniment E12 E015 Certificat d'escolaritat/sense títol.

Administratiu/iva de gestió C16 E022 Títol de batxiller, tècnic superior o certificat professional de nivell 3 en la família d'Administració i Gestió.

Tècnic/a de gestió A20 E038 Llicenciatura en Dret, en Economia, en Administració i Direcció d'Empreses, en Ciències del Treball o bé grau equivalent que habilite per a exercir les funcions del lloc de treball més un màster oficial universitari.







Quart. Constitució de les borses

Les borses d'ocupació temporal es constitueixen d'acord amb el principi d'especialització, per grup o categoria professional. En tot cas, les persones aspirants a la borsa han de reunir els requisits generals de titulació i les altres condicions exigides per a participar en les proves selectives d'accés al grup professional corresponent del lloc per cobrir.



Cada nomenament comporta la firma d'un contracte laboral que s'efectua en relació amb un sol lloc de treball, d'acord amb les modalitats contractuals i amb les limitacions temporals establides en l'Estatut dels treballadors o en la legislació de desplegament en el marc de la relació laboral que unisca cada persona treballadora amb l'IVC, sens perjudici del que s'estableix en la clàusula 10.2.

Correspon a la comissió de seguiment constituïda en l'entitat, de conformitat amb el punt onze del III Acord de la Comissió de Diàleg Social, la comprovació i l'avaluació dels mèrits del personal aspirant a aquesta convocatòria.

Les discrepàncies, les reclamacions i els dubtes que sorgisquen de l'aplicació i de la interpretació d'aquestes bases es tracten en la comissió de seguiment, formada per la representació legal de la plantilla i de l'IVC, amb competències suficients per a dirimir els diversos casos.



Cinqué. Requisits generals de les candidatures

1. Per a ser admeses a participar en els procediments de selecció, les persones aspirants han de complir els requisits següents:

a) Nacionalitat: cal tenir nacionalitat espanyola, ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o ser nacional d'aquells estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes en què es defineix en el Tractat constitutiu de la Comunitat Europea. Així mateix, s'hi poden presentar aspirants amb nacionalitat diferent de l'esmentada i només cal que complisquen els requisits establits en la normativa vigent. Qui obtinga l'adjudicació del lloc de treball oferit ha d'acreditar almenys permís de treball i residència en el moment de la contractació, com també posseir coneixements adequats de llengua castellana.



b) Edat: tenir la majoria d'edat laboral i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa. No obstant això, cal ajustar-se al que es disposa en les condicions específiques per a cadascuna de les convocatòries a l'efecte de regular les condicions de contractació, si s'escau, dels menors d'edat de 16 i 17 anys.

c) Estar en possessió del títol acadèmic específic que, si és el cas, es requerisca en la classificació del lloc de treball tal com s'especifica en el punt tercer.

d) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.



e) Habilitació: no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es vol accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes al seu país l'accés a l'ocupació pública.

2. Les persones aspirants seleccionades per a un lloc de treball que implique contacte habitual amb menors han de presentar, si són seleccionades i amb caràcter previ a la contractació, un certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, d'acord amb allò que es disposa en la normativa vigent. En cas que el certificat siga positiu o no s'aporte, la contractació no es du a terme.

3. Forma d'acreditació dels requisits. Al principi del procediment, la possessió de cadascun dels requisits exigibles per a l'accés a les diverses categories és objecte de declaració responsable, que s'ha d'emplenar dins de la plataforma telemàtica de gestió de les borses, a la qual s'accedeix a través de borses.ivc.gva.es. En la fase final del procediment, els requisits s'acrediten mitjançant l'aportació dels certificats corresponents a través del registre telemàtic, del registre de l'entitat o de qualsevol dels mitjans que s'indiquen en l'article 16.4 de la Llei 30/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Sisé. Sol·licituds i termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà del 24 al 28 de febrer de 2020, ambdós inclusivament (24, 25, 26, 27 i 28 de febrer). Les persones interessades presentaran les seues sol·licituds seguint el procés d'inscripció que es detalla a continuació.

1. Inscripció en la plataforma telemàtica. Per a inscriure's en cadascuna de les categories de la borsa és necessari emplenar telemàticament el model de sol·licitud disponible en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura, http://borses.ivc.gva.es.

La identificació de l'aspirant en el moment de fer la inscripció es realitza a través d'una clau digital que la plataforma proporciona a cada aspirant.

El domicili, el correu electrònic i el telèfon o telèfons de contacte que figuren en les sol·licituds que s'hagen emplenat telemàticament es consideren com els únics vàlids a l'efecte de notificacions i per a la crida en la contractació. És responsabilitat exclusiva del sol·licitant tant els errors en la consignació d'aquestes dades com el fet de no comunicar qualsevol canvi de domicili o telèfon de contacte. Aquestes comunicacions s'han de fer obligatòriament mitjançant l'actualització d'aquestes dades dins del perfil d'aspirant de la plataforma, i han d'anar acompanyades d'un correu electrònic de notificació del canvi dirigit a borses_ivc@gva.es.

2. Participació en més d'una convocatòria. Una vegada introduïdes les dades personals en la inscripció a la categoria escollida, la plataforma telemàtica permet la inscripció en altres categories sempre que es complisquen els requisits establits per a cadascuna. En el cas que un mateix candidat o candidata decidisca apuntar-se a més d'una categoria de la borsa d'ocupació temporal, ha d'emplenar una sol·licitud per cadascuna de les categories i també una còpia de la documentació en totes i cadascuna de les sol·licituds.

3. Declaració responsable. En el moment de proporcionar les dades personals a través de la plataforma telemàtica, l'aspirant també ha d'emplenar la declaració responsable en l'apartat corresponent de la inscripció, a través de la qual cada aspirant es compromet, des de l'inici del procediment, a:

a) proporcionar informació veraç en totes les fases; b) no estar incurs en expedient disciplinari; i c) posseir l'aptitud mèdica necessària. Qualsevol desviació en la veracitat de la informació proporcionada per l'aspirant comporta que queda exclòs permanentment del procediment, sens perjudici de prendre les mesures legals que hi siguen aplicables.



4. Protecció de dades personals. En compliment del que s'estableix en el Reglament general de protecció de dades de la Unió Europea 2016/679, les persones aspirants tenen en tot moment accés a les seues dades personals i poden exercir sobre aquestes dades els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, portabilitat –segons les possibilitats tècniques– i oblit en els termes legalment establits, a través de la mateixa plataforma telemàtica o sol·licitant-ho mitjançant un escrit dirigit a borses_ivc@gva.es.

La cancel·lació de les dades personals proporcionades, una vegada iniciat el procediment, es considera expressió de la voluntat de la persona aspirant de ser separada del procediment de forma permanent.

Totes les dades personals que l'Institut Valencià de Cultura haja d'obtenir per a poder portar a terme aquest procés s'integren en fitxers que són tractats per a aquestes finalitats i en l'àmbit de les competències legalment atribuïdes a l'IVC, i es conserven adoptant les mesures de seguretat i protecció adequades mentre siguen necessaris per a completar els procediments en el transcurs dels quals s'han sol·licitat.



La política de privacitat completa de l'IVC es pot consultar en la pàgina web de l'IVC.

5. Resolució de consultes. Qualsevol qüestió relacionada amb les diverses convocatòries regulades per aquesta resolució pot ser objecte de consulta en borses_ivc@gva.es.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases de la convocatòria.



Seté. Formulari d'autobaremació

1. Formulari d'autobaremació

Les persones aspirants han d'emplenar el formulari per a l'autobaremació seguint les instruccions que s'ofereixen en la plataforma i ajustant-se al barem que figura en l'annex número 1.

Cada aspirant es compromet des del principi del procediment i sota declaració responsable a fer aquesta autobaremació consignant-hi exclusivament els mèrits que siguen aplicables en les instruccions de barem a aquest efecte. Així mateix, aquests mèrits han de respondre als certificats originals que tinga en poder seu.

Sols es valoren els mèrits consignats en aquest barem. No es tenen en compte els mèrits que no han sigut autobaremats per les persones interessades. La puntuació de l'autobaremació només pot ser modificada a la baixa en el procés de valoració de les candidatures.



Els mèrits al·legats han de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció i, així mateix, s'han de mantenir durant el període de permanència en les borses.

La consignació de dades falses o la falsedat documental aportada comporta l'exclusió de la borsa corresponent, sens perjudici de les mesures legals oportunes. En el cas del full d'autobaremació, comporta l'exclusió de la borsa en cas de comprovar-se que les dades consignades, sense que es puguen interpretar d'una altra manera, són manifestament falses.



Huité. Baremació i publicació de les llistes

Acabat el termini de cinc dies hàbils per a procedir a la inscripció i l'autobaremació, es publica a les webs ivc.gva.es i borses.ivc.gva.es la relació de persones admeses i excloses, en què s'expressarà la puntuació total o el motiu d'exclusió. Les persones aspirants disposen d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de publicar-se aquesta llista provisional, per a la presentació de les al·legacions que consideren pertinents.

En el cas que el nombre de sol·licituds presentades siga molt nombrós respecte als llocs que es preveja cobrir, la comissió de seguiment pot establir una nota de tall en la puntuació obtinguda en l'autobaremació prèvia al requisit d'acreditació de mèrits.



Les altres sol·licituds són examinades només si la comissió ho considera necessari per una possible extinció o ampliació de la borsa, cas en el qual es procedeix a publicar una nova nota de tall. Així mateix, de manera justificada, la comissió de seguiment, per raons d'urgència i necessitat, pot prioritzar l'examen de les sol·licituds segons la categoria professional.

Conclòs aquest termini i examinades les al·legacions, es publica a les webs ivc.gva.es i borses.ivc.gva.es la relació definitiva i ordenada d'aspirants que passen a formar part de les borses de cada categoria.



Si hi ha casos d'empat, es dirimeixen per la puntuació més alta obtinguda en els diversos apartats del barem de mèrits, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. Si l'empat continua, se segueix l'ordre segons la data d'entrada i l'ordre del registre de la sol·licitud d'inscripció a la borsa.

El personal està subjecte al període de prova establit en el conveni col·lectiu d'aplicació vigent. La falta de superació del període de prova comporta l'exclusió de la borsa.

La inclusió en les borses de treball de les diverses categories no garanteix en cap cas la contractació per part de l'Institut Valencià de Cultura.



Nové. Acreditació de mèrits

Una vegada publicada la relació definitiva i ordenada d'aspirants que passen a formar part de les borses de cada convocatòria, i segons la previsió de cobertura de places necessària, l'Institut Valencià de Cultura procedeix a convocar les persones aspirants amb una puntuació que supere la nota de tall establida per la Comissió de seguiment i publicada en la web borses.ivc.gva.es, perquè acrediten formalment els mèrits indicats en el formulari d'autobaremació.

Les persones aspirants convocades han de procedir, en el termini de cinc dies hàbils a partir de l'endemà de la crida, a acreditar els mèrits al·legats i també el compliment dels requisits específics corresponents a la convocatòria. La llista d'aspirants convocats es publiquen a la web borses.ivc.gva.es.

Així mateix, es cursen comunicacions individuals a través dels mitjans adequats. En aquest sentit, es consideren vàlides les comunicacions per telèfon, carta, missatge SMS i correu electrònic facilitats pels sol·licitants, amb les garanties suficients, i es dirigeixen als respectius domicilis, telèfons i adreces electròniques que s'hagen designat amb aquesta finalitat. De manera preferent s'usa el telèfon mòbil; i el correu electrònic en el cas de no poder posar-se en contacte per telèfon amb la persona interessada.

La presentació d'aquests certificats s'ha de fer bé a través del registre electrònic de l'IVC, bé a través del registre de l'IVC, situat a la seu administrativa de l'IVC, plaça de Viriat, s/n, València, o en qualsevol altra oficina a què fa referència l'article 16.4 de la Llei 30/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Qualsevol mèrit no acreditat de la manera establida en aquesta resolució no és valorat. Tant els mèrits com els requisits han de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció i s'han de mantenir durant el període de permanència en les borses.

El fet de no acreditar els mèrits dins del termini i en la forma escaient comporta l'exclusió del procediment.

Els certificats dels mèrits s'han d'aportar mitjançant còpies simples.



Les persones aspirants han de presentar en aquest registre els documents següents:

– Fotocòpia del DNI.

– Certificat del títol acadèmic exigible en la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver cursat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial acreditadora de l'homologació corresponent.

– Certificats que acrediten tots els mèrits que s'han consignat en l'autobaremació.

Una vegada l'òrgan tècnic de selecció ha comprovat que els mèrits consignats en l'autobaremació s'han justificat correctament, i en vista de la proposta, el director general de l'IVC dicta una resolució que conté la relació provisional d'aspirants acreditats per a cada convocatòria.



Aquestes llistes estan ordenades de conformitat amb la puntuació total obtinguda i es concedeix un termini de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de publicar-se en la pàgina web de l'IVC, perquè les persones interessades puguen presentar-hi les al·legacions que consideren convenients al seu dret.

Els casos d'empat es dirimeixen de la manera següent: es té compte la puntuació més alta obtinguda en els diversos apartats del barem de mèrits, pel mateix ordre en què figuren relacionats. Si encara persisteix l'empat, se segueix l'ordre segons la data de registre de la sol·licitud d'inscripció a la borsa.

Una vegada examinades les al·legacions, la comissió de seguiment formula la proposta amb la relació definitiva d'aspirants al director general, que dicta resolució. Aquesta resolució es publica a la web de l'IVC i aprova amb caràcter definitiu la relació ordenada de persones que formen les borses per a cadascuna de les convocatòries.

Les persones aspirants que no s'han convocat a l'acreditació perquè no han superat la nota de tall establida, poden ser objecte de crides successives a la justificació de mèrits, en l'ordre dictat per la puntuació obtinguda, a mesura que apareguen noves necessitats de cobertura de places en la convocatòria de la qual formen part.

L'Institut Valencià de Cultura comunica a les persones aspirants la convocatòria per a acreditar els mèrits sempre amb almenys tres dies hàbils d'antelació a l'obertura del termini de presentació de documents.



Desé. Gestió dels nomenaments de personal temporal

Cada nomenament comporta la subscripció d'un contracte laboral que s'efectua en relació amb un sol lloc de treball.

1. És condició prèvia de cada nomenament l'acreditació dels requisits generals d'accés al sector públic que s'han comunicat al principi del procediment mitjançant declaració responsable. Per a fer-ho, les persones a qui es notifique la incorporació han d'aportar, en el termini de 5 dies naturals des de la notificació, els certificats següents:



– Declaració jurada de no haver sigut separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni estar inhabilitat/ada per a l'exercici de les funcions públiques; no haver-li sigut imposada sanció disciplinària en cap administració pública o, en cas contrari, haver sigut cancel·lada del full de serveis o tenir dret a cancel·lar-la i no estar sotmés a expedient disciplinari ni a procés penal en curs. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes al seu país l'accés a l'ocupació pública.



– Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.



– Les persones aspirants estrangeres que procedeixen de països on l'espanyol no és llengua oficial, en aquest moment han de poder acreditar el coneixement de l'espanyol mitjançant la presentació d'un dels documents que s'indiquen a continuació:

– Certificat d'haver cursat l'Educació Primària, Secundària o el Batxillerat a Espanya

– Diploma d'espanyol que estableix l'RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o equivalent, o certificat acadèmic que acredite haver superat totes les proves dirigides a obtenir aquest diploma

– Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.

En cas que no puguen efectuar aquesta acreditació, han de fer obligatòriament una prova de coneixement d'espanyol en què es comprova que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua. El contingut d'aquesta prova s'ajusta al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. La prova es considera «apta» o «no apta». La manca de superació d'aquesta prova implica que l'aspirant no compleix el requisit exigit en la convocatòria



Les persones cridades a la incorporació que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o que es puga deduir de la documentació que no tenen algun dels requisits exigits, no poden ser contractades, sens perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

2. En cas de finalitzar la vigència del contracte sense completar el període d'un any de serveis, el personal pot obtenir un altre contracte o altres contractes successius fins a completar aquest període. Finalitzada la vigència del contracte i una vegada complit aquest període d'un any, no es pot subscriure un nou contracte fins que no s'haja esgotat la llista i, si escau, corresponga novament per torn.

Tot això amb les limitacions temporals establides en l'Estatut dels treballadors o en la legislació de desplegament en el marc de la relació laboral que uneix cada persona treballadora amb la seua entitat.

La condició d'indefinit no fix només pot assolir-se per sentència ferma, sense que en cap cas l'entitat ocupadora puga reconéixer-ho per si mateixa.



Onzé. Situacions en les borses d'ocupació dels integrants i renúncies a la crida

Situacions en les borses d'ocupació. Les persones integrants de les borses que es constituïsquen poden estar en qualsevol de les situacions següents:

1. Actiu: quan l'aspirant ha pres possessió del lloc oferit a través d'aquesta borsa. Mentre estiga en aquesta situació no pot rebre cap oferta per a exercir un lloc de treball de la mateixa borsa.

2. Disponible: quan l'aspirant figura en la borsa en espera de rebre alguna oferta de nomenament temporal.

3. No disponible voluntari: el personal integrant de la borsa o les borses a què pertany pot desactivar-se de manera voluntària en qualsevol borsa per un període no inferior a tres mesos, i mentre es manté en aquesta situació no rep ofertes de treball d'aquesta borsa. L'activació es produeix el mes següent de l'entrada de la sol·licitud.

4. No disponible per causes justificades: estan en aquesta situació les persones candidates en cas de permís per maternitat, paternitat i adopció, per compliment d'un deure públic inexcusable, per causes de força major i lactància. També en cas de risc durant l'embaràs i altres casos inclosos en la Llei 39/1999, de 5 de novembre, de conciliació de la vida familiar i laboral. Així mateix, es consideren justificades les renúncies a contractes en els casos d'incapacitat laboral per malaltia, en els casos en què la renúncia de la persona derive de la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme o quan tinga un grau de discapacitat reconeguda incompatible amb el lloc oferit.



Per a comunicar l'extinció de la causa justificativa, el candidat o la candidata ha de comunicar-ho a la comissió de seguiment i passa a la situació de disponible als set dies d'aquesta comunicació.

5. Disponible amb penalització: és procedent penalitzar el personal integrant de la borsa en els supòsits següents:

a) Per renúncia al nomenament acceptat abans de prendre possessió del lloc.

b) Per falta d'acreditació de la renúncia justificada dins del termini de l'oferta.

c) Per incompliment del termini per a acreditar la desaparició de la causa justificada quan l'activació siga procedent a instància de la persona interessada.

d) Quan, tot i haver intentat localitzar la persona de forma fefaent que permeta comprovar que aquests intents s'han efectuat dins del termini i en la forma escaient, aquesta no s'haja localitzat o no responga a l'oferta en el termini sense causa justificada.

e) Per falta de presentació de la documentació requerida per al nomenament i la presa de possessió en el termini escaient.

f) Per sanció disciplinària de suspensió de funcions superior a sis mesos.

g) Per presentació de la sol·licitud d'activació en la borsa transcorreguts més de 10 dies del termini de presentació o del cessament.

La situació de disponible amb penalització comporta per a la persona penalitzada que no li puguen oferir un nomenament en aquesta borsa, llevat de situacions excepcionals en les quals s'esgote íntegrament la borsa, durant un període de temps que és de tres mesos la primera vegada que es produeix la situació, sis mesos la segona i un any a partir de la tercera vegada.

Quan es produeix una d'aquestes situacions i a partir de la publicació mensual de la situació en la web de l'entitat, la persona interessada disposa de deu dies hàbils per a presentar-hi al·legacions en defensa dels seus interessos.

Les notificacions a les persones interessades es fan emprant els mitjans adequats, segons la urgència de la provisió temporal, i es consideren vàlids els sistemes a través de telèfon, carta, missatge SMS o correu electrònic facilitats, amb les garanties suficients, i s'han d'adreçar als respectius domicilis, telèfons i correus que hagen designat amb aquesta finalitat.

De manera preferent, s'usa el telèfon mòbil, i el correu electrònic en cas que no siga possible posar-se en contacte per telèfon amb la persona interessada. En el moment que es produeix un canvi en les dades de contacte inscrites en la borsa d'ocupació, és responsabilitat de la persona candidata comunicar a la comissió de seguiment qualsevol variació de les dades aportades en la sol·licitud a través del correu borses_ivc@gva.es. En cas de no fer-ho, es consideren vàlides les notificacions efectuades amb les dades facilitades en la sol·licitud. Malgrat el que es disposa en el paràgraf anterior, no es perd l'ordre de precedència en la borsa ni hi ha penalització quan la persona interessada al·lega per escrit causa justificada o de força major per a la incompareixença o el rebuig, i queda en situació de no disponible per causes justificades. En cas de contractacions urgents en què es comunica amb menys de 24 hores el termini per a iniciar la contractació temporal, no escau la penalització en la borsa en cas de rebuig del contracte.

2. Renúncies i baixa automàtica en les borses. Pel que fa a les renúncies a la crida i la baixa automàtica de la borsa d'ocupació, cal ajustar-se al que es disposa en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.





Dotzé. Comissió de seguiment

La Comissió de seguiment de les borses d'ocupació temporal ha d'estar formada de forma paritària per representants de l'IVC i del comité d'empresa. La comissió té caràcter d'òrgan de seguiment de la constitució i el funcionament de les borses, com també de fòrum tècnic de participació sindical en les qüestions relacionades, sens perjudici de les competències atribuïdes legalment als fòrums de negociació col·lectiva.

Les funcions que corresponen a la Comissió de seguiment són les següents:

– Comprovar i avaluar els mèrits de les persones aspirants en els processos de constitució de les borses.

– Elevar una proposta de les llistes ordenades provisionals i definitives de les persones aspirants al director general de l'IVC.

– Conéixer periòdicament (s'estableix en principi el termini d'un mes) l'estat de les borses i els llocs adjudicats.

– Debatre des d'un punt de vista tècnic qüestions relatives a les borses i, també, preparar la redacció de possibles acords.

– Informar sobre la resolució de les reclamacions que es formulen en aquesta matèria, sobre els assumptes en què reglamentàriament ha de ser oïda i, també, sobre qualsevol qüestió relacionada amb la seua comesa, a proposta de l'IVC o de les organitzacions sindicals representades en la comissió.

– Mediar, amb caràcter obligatori i no vinculant, en un termini no superior a deu dies, entre l'IVC i les organitzacions sindicals representades en la comissió, abans de l'inici de qualsevol procediment judicial per qüestions relacionades amb la seua comesa.

– Proposar les mesures que estime oportunes per a la formació i gestió de les borses, criteris d'exclusió, fixació de l'àmbit, com també per a la creació de comissions de seguiment específiques per a borses determinades.

A fi de complir la tasca que té encomanada, la Comissió pot demanar i obtenir la informació pertinent de l'IVC. L'Institut Valencià de Cultura nomena directament les persones integrants de la comissió que han d'actuar en representació de l'empresa i, a proposta del comité d'empresa, les persones representants que han d'actuar en nom seu, tant titulars com suplents, i entre les primeres designa les qui han d'exercir les funcions de presidència i secretaria. A l'efecte de la vàlida constitució de la Comissió, així com de l'adopció d'acords en els assumptes que requereixen la majoria de vots, i qualsevol que siga el nombre de membres que actuen en representació de l'IVC, aquesta disposa d'un nombre de vots igual al comité d'empresa, i el president exerceix el vot diriment en cas d'empat. Correspon al president o presidenta de la comissió la facultat de convocar reunions i fixar l'ordre del dia, per pròpia decisió o a proposta de qualsevol dels seus membres en el termini de set dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud.



Tretzé. Règim de funcionament

Pel que fa al règim de funcionament, aquesta borsa es regeix pel que es disposa en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat, sens perjudici de les adaptacions que calga derivades de les especialitats de l'entitat.





Catorzé. Recursos

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa. D'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, com també en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden presentar contra aquesta resolució un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant de l'òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se. Alternativament, si no s'hi recorre en reposició, pot interposar-s'hi un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se aquesta resolució.



València, 14 de febrer de 2020.– El director general: Abel Guarinós Viñoles.





ANNEX I



Els mèrits que s'han de consignar en el formulari d'autobaremació són exclusivament els que figuren en el barem següent:



1.1. Mèrits relacionats amb l'experiència professional

Un màxim de 40 punts corresponen a mèrits relacionats amb l'experiència professional.

– Per serveis prestats a l'IVC al lloc de treball sol·licitat: per cada mes complet, 0,15 punts.

– Per serveis prestats en administracions públiques en llocs de treball amb les mateixes funcions que les que corresponen al lloc sol·licitat: per cada mes complet de serveis efectius, 0,10 punts.

– Per serveis prestats en entitats privades en llocs de treball amb les mateixes funcions que les que corresponen al lloc sol·licitat: per cada mes complet de serveis efectius, 0,08 punts.

– Per serveis prestats a l'IVC en altres categories: per cada mes complet de serveis efectius, 0,06 punts.



L'acreditació de l'experiència professional s'acredita de la manera següent:

– En el cas de treballadors per compte d'altri: contracte de treball en el qual s'especifique la categoria professional del treballador i certificat de l'empresa sobre les funcions exercides, quan aquestes no puguen deduir-se dels termes del contracte, sense que s'admeta contradicció entre els dos documents. En tot cas, és obligatori presentar el certificat o la vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització de la categoria laboral corresponent.

– Per al cas de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten l'epígraf o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, com també el certificat o la vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps al·legat. Si s'escau, i en substitució d'aquests documents, s'ha d'aportar un certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



1.2. Mèrits relacionats amb la formació

Un màxim de 60 punts corresponen als mèrits relacionats amb la formació, segons els apartats següents:

a) Titulació acadèmica.

Per qualsevol títol acadèmic del mateix nivell o superior a l'exigit per a l'exercici del lloc de treball per proveir, llevat del que siga necessari per a l'accés al lloc: 9 punts per títol, fins a un màxim de 18 punts.



Només es puntua el títol o títols de nivell més alt, i es considera que comprén les altres titulacions necessàriament prèvies per a l'obtenció del de nivell superior.

b) Cursos de formació i perfeccionament. Els cursos de formació i perfeccionament es valoren fins a un màxim de 18 punts. Els cursos han d'estar específicament relacionats amb l'exercici propi dels llocs que es convoquen i tenir una duració igual o superior a 15 hores i, a més, han d'haver sigut convocats o homologats per algun centre o organisme públic de formació. Es puntuen segons l'escala següent:



De 100 o més hores: 7,5 punts

De 75 hores a menys de 100: 6 punts

De 50 hores a menys de 75: 4,5 punts

De 25 hores a menys de 50: 3 punts

De 15 hores a menys de 25: 1,50 punts

No es valoren en cap cas els cursos que no estiguen directament relacionats amb les funcions del lloc.

En aquest apartat no es puntuen cursos de valencià ni d'idiomes comunitaris. No es puntuen tampoc els cursos de carreres acadèmiques, de doctorats ni d'instituts universitaris quan formen part del pla d'estudis del centre per a aquestes titulacions. No puntuen tampoc els cursos de preparació o formació relacionats amb processos d'especialització i de selecció d'empleats públics, de promoció interna, de plans d'ocupació i d'adaptació del règim jurídic del personal a la naturalesa jurídica dels llocs de treball.



c) Valencià

El coneixement del valencià es valora fins a un màxim de 14 punts. Cal acreditar estar en possessió del certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, la Comissió Interuniversitària d'Estandardització de Coneixements de Valencià (CIEACOVA) o l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI), segons l'escala següent:





Nivell Puntuació

A1 1

A2 (oral) 1,75

B1 (elemental) 5,25

B2 7

C1 (mitjà) 10,50

C2 (superior) 14



Es puntua únicament el nivell més alt de coneixements de valencià que es posseïsca, sempre que no constituïsca un requisit del lloc de treball per proveir. En aquest últim cas, es valora exclusivament estar en possessió del certificat de coneixements del valencià superior a l'exigit com a requisit, segons la puntuació de l'escala anterior.



d) Idiomes comunitaris

Es valora fins a un màxim de 10 punts el coneixement de les llengües oficials i cooficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valora segons les puntuacions de nivells certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), segons l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest punt.

Si els coneixements que s'acrediten procedeixen de marcs legals de referència anteriors a la Llei orgànica 8/2013, les equivalències d'aquests títols amb els certificats de nivells contingudes en la llei 8/2013 es traslladen a puntuacions usant la taula d'equivalències adjunta.

La valoració del coneixement de cadascun dels idiomes comunitaris aportats es concreta en un sol valor, no acumulatiu, que correspon al nivell més alt de certificat obtingut. En cap cas no es valoren de forma acumulativa els altres nivells o cursos completats per a aquesta mateixa llengua.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

Mapa web