Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de febrer de 2020, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions a projectes de dinamització territorial per a una nova indústria sostenible a la Comunitat Valenciana, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2020. [2020/1508]

(DOGV núm. 8744 de 20.02.2020) Ref. Base de dades 001722/2020




El programa convocat mitjançant la present resolució s'ha elaborat amb la finalitat de desenvolupar les mesures relatives a l'R+D+I empresarial establides en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV), a fi de donar suport al desenvolupament d'iniciatives relacionades amb la indústria 4.0 i la incorporació de criteris de sostenibilitat productiva, mediambiental i social en els nous projectes empresarials.

Aquesta convocatòria presenta com a novetat –enfront de la d'exercicis anteriors– una nova actuació destinada a donar suport a la preparació i al desenvolupament de projectes amb efecte demostrador i tractor, que impulsen noves activitats innovadores dirigides a amplis col·lectius d'empreses i que tinguen incidència en la promoció de la cooperació empresarial i dels agents de l'oferta cientificotecnològica, projectes que s'hauran de dur a terme a través de personal de l'entitat beneficiària que actuarà a manera d'agent de proximitat territorial.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'inicia sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

En virtut del que antecedeix i del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 12/2017, de 31 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) dirigides a la dinamització territorial per a una nova indústria sostenible en la Comunitat Valenciana, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió per part de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions vinculades a accions establides en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació de la Comunitat Valenciana (RIS3-CV) per a promoure i facilitar el desenvolupament de mesures empresarials en matèria d'R+D+I, mitjançant les següents actuacions el detall de les quals es troba en l'annex d'aquesta resolució:

– Organització de jornades i seminaris destinats a facilitar que les empreses participants puguen escometre les mesures del RIS3-CV establides.

– Preparació i desenvolupament de projectes en l'àmbit de les mesures del RIS3-CV establides, amb efecte demostrador i tractor, que impulsen noves activitats innovadores dins de les empreses i que siguen d'interés per a un col·lectiu ampli d'empreses, a fi de possibilitar la promoció de la cooperació empresarial i dels agents de l'oferta cientificotecnològica.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 12/2017, de 31 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) dirigides a la dinamització territorial per a una nova indústria sostenible en la Comunitat Valenciana, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 8055, de 5 de juny de 2017; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò que no regula aquesta convocatòria.





Article 2. Requisits generals dels projectes

1. Per projecte s'entén qualsevol iniciativa de despesa o inversió, sobre una operació o actiu concret, que haja de realitzar-se en un termini determinat i que, de manera individual o combinada, tinga un sentit empresarial, sense perjudici que aquesta iniciativa puga integrar-se, en el seu contingut o en el temps, en un pla major.

2. L'entitat sol·licitant del projecte ha de desenvolupar l'activitat aprovada conformement amb el que es disposa en la memòria presentada i en la resolució de concessió. La no execució dels compromisos adquirits pot significar la revocació de l'ajuda a la totalitat del projecte, en la mesura en què els resultats d'aquest queden afectats.

3. Els projectes han d'haver-se iniciat amb posterioritat a l'1 de gener de 2020.

4. Els resultats dels projectes hauran de tindre impacte tangible en la Comunitat Valenciana.

5. L'execució dels projectes no ha de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual, facilitant, o almenys no impedint, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional.



6. El projecte ha d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient.

7. El contingut dels projectes presentats ha de ser coherent amb l'activitat, finalitats i estratègia de l'entitat sol·licitant.

8. Quan l'ajuda finance l'adquisició, construcció, rehabilitació o millora de béns inventariables, aquests han d'estar situats en la Comunitat Valenciana, i les entitats beneficiàries hauran de destinar-los a la finalitat concreta per a la qual es va concedir l'ajuda durant almenys tres anys des de la data límit de justificació de la subvenció, si es tracta d'un bé inscriptible en un registre públic, i durant un mínim de dos anys, per a la resta de béns.

9. L'entitat sol·licitant pot presentar només una sol·licitud dins de cada actuació definida en l'annex d'aquesta resolució.



Article 3. Entitats beneficiàries

Sense perjudici de les restriccions establides en l'article 4 de l'Ordre 12/2017, de 31 de maig, poden sol·licitar aquestes ajudes:

a) Entitats sense ànim de lucre -públiques o privades- amb personalitat jurídica pròpia i seu social en la Comunitat Valenciana, que de manera habitual presten serveis a les pimes en matèria de suport a la innovació i a la modernització en les seues diverses formes i així es reculla en els seus estatuts.

b) Entitats jurídiques amb seu social en la Comunitat Valenciana que gestionen clústers empresarials i que complisquen la condició d'agrupació empresarial innovadora segons la definició de l'apartat 92 de l'article 2 del Reglament (UE) número 651/2014, de la Comissió de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).



Article 4. Dotació pressupostària

1. El pressupost per a la concessió de les subvencions establides en la present resolució és de 400.000 euros amb càrrec a la línia S6722000, «Investigació, desenvolupament i innovació empresarial», establida en la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, distribuït entre les dues actuacions establides en l'annex de la següent forma:

Actuació 1: 150.000 euros.

Actuació 2: 250.000 euros.

2. Si després de la distribució del pressupost entre les sol·licituds susceptibles d'ajuda existira en una de les actuacions una part de pressupost no aplicada, aquesta diferència pot destinar-se, a proposta de la Comissió d'Avaluació, a l'altra actuació.

3. En qualsevol cas es pot incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consisteix en una subvenció sobre el cost del projecte considerat com a subvencionable.

2. L'ajuda està subjecta al règim de minimis, la qual cosa suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no ha de ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte de la present convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relativa a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les Ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, cal ajustar-se als límits i condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.

Amb caràcter previ a la concessió de les ajudes, l'IVACE ha de requerir a les entitats sol·licitants la presentació de les declaracions de les ajudes de minimis rebudes en l'exercici fiscal en curs i dels dos anteriors, així com la declaració d'altres ajudes per als mateixos costos subvencionables.



Article 6. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ha d'ajustar al que s'estableix en l'article 5 de l'Ordre 12/2017.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i finalitza el 24 de març de 2020 a les 23.59.59 hores.

3. La tramitació tant de la sol·licitud, com en general del procediment, ha de ser electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.



Així mateix, l'entitat sol·licitant pot autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/).

La tramitació de la sol·licitud -emplenada segons el model disponible en la pàgina web http://www.ivace.es– suposa la signatura d'aquesta i dels seus annexos, i s'ha de presentar en el registre telemàtic de l'IVACE a través d'aquesta pàgina web.

4. La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en aquesta convocatòria.

5. Juntament amb l'imprés de sol·licitud i la memòria del projecte amb tots els seus annexos, l'entitat sol·licitant ha d'aportar la següent documentació:

a) Relativa al compliment d'obligacions mediambientals:

L'entitat sol·licitant ha de disposar de la corresponent llicència d'obertura o autorització per a l'inici d'activitat, tramitada de conformitat amb l'instrument d'intervenció administrativa ambiental al qual estiga sotmesa l'activitat en les instal·lacions en les quals vaja a executar el projecte; aquesta obligació es farà extensiva a la de la seua seu social en cas que aquesta no coincidisca amb el domicili d'execució del projecte.



Per a l'acreditació del compliment de les obligacions mediambientals s'han de seguir les instruccions disponibles en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es, apartat de Documentació annexa de la sol·licitud del programa.

b) Relativa al compliment d'obligacions fiscals i amb la Seguretat Social: només és necessari presentar la documentació acreditativa de trobar-se al corrent en cas que no haja autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans telemàtics.

c) Relativa a la seua personalitat jurídica: ha d'aportar acta de constitució i estatuts vigents registrats. La utilització del certificat electrònic per a la tramitació de la sol·licitud eximeix de l'obligació de presentar la documentació relativa a la representació amb la qual s'actua en la fase de sol·licitud.

6. No és necessari aportar cap documentació que ja obre en poder de l'IVACE sempre que es mantinga vigent i s'aporte declaració de vigència a aquest efecte.

7. Quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'aporte juntament amb la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè -en el termini de 10 dies hàbils des del següent al de la recepció del requeriment– esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb advertiment que si no fera es consideraria que ha desistit de la seua sol·licitud, després de la resolució dictada en els termes establits en la legislació administrativa.

8. Els requeriments s'han de fer per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.



9. En el cas que, per qualsevol circumstància, una mateixa entitat presentara diferents sol·licituds per a una mateixa actuació, es consideraria vàlida l'última registrada en termini.

10. Es delega en la persona que siga la cap de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi d'entitat sol·licitant i canvi de projecte.





Article 7. Criteris d'avaluació

1. Un projecte només pot ser secundat quan la puntuació obtinguda en l'avaluació siga igual o superior a 50 punts.

2. Seran criteris d'avaluació, aplicables a cadascuna de les actuacions establides en l'annex:

a) Qualitat del projecte. Puntuació màxima del grup: 35 punts. S'ha de valorar:

– El grau de definició i claredat del projecte proposat. De 0 a 20 punts.

– La metodologia i l'adequació del pressupost. De 0 a 10 punts.



– La inclusió de les accions establides en el pla estratègic de l'entitat sol·licitant. De 0 a 5 punts.

b) Viabilitat tècnica i econòmica del projecte. Puntuació màxima del grup: 20 punts. S'ha de valorar:

– La capacitat i experiència de l'equip de treball. De 0 a 10 punts.



– La capacitat financera per a escometre el projecte. De 0 a 10 punts.

c) Resultats/impacte esperable del projecte. Puntuació màxima del grup: 35 punts. S'ha de valorar:

– Adequació de les accions plantejades per a una efectiva dinamització sectorial, territorial, econòmica, social, o en l'àmbit tecnològic d'influència, considerant també la complementarietat o redundància amb iniciatives similars d'altres agents. De 0 a 35 punts.

d) Aspectes socials del projecte. Puntuació màxima del grup: 10 punts. S'ha de valorar:

– L'existència en l'àmbit del projecte de mesures que promoguen o faciliten de manera efectiva la igualtat entre homes i dones. De 0 a 3 punts.

– L'existència en l'àmbit del projecte d'actuacions o mesures amb un efecte positiu en matèria mediambiental: De 0 a 4 punts

– L'existència en l'àmbit del projecte de mesures que promoguen o faciliten de manera efectiva la participació o integració de persones amb diversitat funcional o de col·lectius desfavorits. De 0 a 3 punts.





Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE és l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a la present convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, les entitats sol·licitants considerarien desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment s'ha de notificar als interessats per via telemàtica i les ajudes concedides s'han de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, l'entitat beneficiària, la quantitat concedida i l'objectiu o la finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i/o denegació esgota la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 9. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les obligacions de les entitats beneficiàries venen especificades en els articles 9, 10, 14 i 16 de l'Ordre 12/2017, de 31 de maig, sense perjudici de les establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Documentació a aportar per a la justificació.

La justificació de l'ajuda s'ha de fer mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament i en la forma exigida en les Instruccions de Justificació de l'Ajuda, aprovades per resolució de la Direcció General de l'IVACE. En tot cas comprén la següent documentació:

– Memòria que reculla de forma detallada les activitats realitzades.

– Relació de despeses de l'activitat obtinguda a través de l'aplicació informàtica «@justifica» disponible a http://www.ivace.es.

– Justificants de despesa i pagament.

3. Terminis d'execució, justificació i de validesa de justificants de despesa i pagament.

a) El projecte ha de desenvolupar-se dins del període comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2020, i s'entendrà que el desenvolupament s'ha iniciat quan s'haja produït el primer compromís de despesa ferma i irreversible.

b) Seran subvencionables les despeses en què s'ha incorregut en la realització del projecte sempre que la data del justificant de despesa es trobe compresa en el període indicat en l'apartat anterior.

c) S'admeten els pagaments realitzats fins a la data de justificació del projecte.

d) La justificació de l'execució del projecte ha de presentar-se amb data límit 4 de febrer de 2021.

4. Llevat que la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la concessió de la subvenció, quan l'import d'una despesa subvencionable siga igual o supere, IVA exclòs, els 15.000 euros en el supòsit de subministraments o serveis, l'entitat beneficiària haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat, abans de la contracció de la despesa, com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores, sense vinculació entre aquestes ni amb l'empresa beneficiària de l'ajuda. Es considera com a tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Les ofertes han de seleccionar-se entre entitats amb paràmetres equiparables i han de complir els següents requisits:

a) Requisits materials: les ofertes han d'estar ben detallades, especificant els treballs que han de realitzar-se i el seu preu, i han de ser comparables en el seu contingut.

b) Requisits formals: les ofertes han d'estar datades, i han de contindre les dades que permeten la identificació correcta de la persona o de l'entitat remitent, juntament amb el logo o el segell de l'entitat.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, ha de presentar un informe justificant per què no s'ha triat aquesta oferta.

Excepcionalment, en el cas que per les especials característiques del bé o servei no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, s'hauria de substituir la presentació de les tres ofertes pels següents documents:

a) Un informe explicatiu, signat per la representació legal, sobre les especials característiques del bé o servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres entitats proveïdores d'aquest. No es pot admetre com a justificant de la no presentació de 3 ofertes, si el seu argument es basa en:

– Les característiques de l'entitat proveïdora (per exemple: «proveïdora habitual», o «subministradora única», sense que en aquest cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc.).

– Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

– Les característiques genèriques de l'entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

b) Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la cerca d'entitats proveïdores del bé o servei.

5. L'entitat beneficiària ha de fer constar, en tota informació o publicitat que efectue del projecte o activitat objecte d'ajuda, el cofinançament per l'IVACE, per a assegurar que totes les parteixes intervinents en el projecte i el públic en general siguen coneixedors d'aquest cofinançament. En aquest sentit, ha d'inserir en els diferents materials, suports, comunicacions o productes de difusió, el logotip de l'IVACE, disponible en http://www.ivace.es.

Per a acreditar el compliment d'aquesta obligació, ha de presentar en el termini concedit per a la justificació:

– Acreditació de les accions d'informació i comunicació (informes, escrits, presentacions, esdeveniments, documentació de reunions, etc.) que, si s'escau, haja mantingut.

– Captura de pantalla de la pàgina web -o mitjà electrònic similar- on conste una referència al projecte subvencionat i al nom del programa.

– Fotografia del cartell informatiu sobre el projecte, d'una grandària mínima A3, en un lloc ben visible per al públic.

6. Altres obligacions:

a) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per part de l'IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



b) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim de 5 anys a comptar des de la finalització del termini de justificació. En aquest sentit, els documents s'han de conservar o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, especialment versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents s'han de conservar en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per a les finalitats per a les quals es van recollir les dades o per a les quals es tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats han de complir normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables a l'efecte d'auditoria.



c) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents auditats com cal en els termes exigits per la legislació vigent, així com els estats comptables.

d) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç enfront de la situació de partida descrita per l'entitat beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de l'execució d'aquest.

e) Respectar les regles d'acumulació establides en l'article 11 de l'Ordre 12/2017 de 31 de maig.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'entitat beneficiària ha de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, l'entitat beneficiària actuarà de la següent forma d'acord amb la tipologia de la modificació:





Tipus de modificació Procediment i criteri

d'aplicació

Modificacions en el projecte que no alteren els aspectes essencials ni aquells que van ser rellevants en la seua avaluació, sempre que no suposen una redistribució entre els imports secundats per concepte de despesa superior al 20 %. No es requereix autorització prèvia de l'IVACE. S'han de motivar adequadament en la memòria justificativa d'execució del projecte perquè, a criteri de l'IVACE, puguen finalment admetre's.

Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en la seua avaluació, o redistribució entre els imports secundats per concepte de despesa superior al 20 %. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 1 mes abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. pot autoritzar-se sempre que segons el parer de l'IVACE la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats.

Ampliació de la data de justificació sense modificar el període d'elegibilitat de les despeses. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 15 dies naturals abans de la data límit de justificació del projecte establida en l'article 9.3.d. pot acceptar-se sempre que segons el parer de l'IVACE siga compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria.

Qualsevol altra modificació diferent de les anteriors. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 1 mes abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. La seua autorització per part de l'IVACE s'ha d'estudiar de manera individualitzada.





Les sol·licituds de modificació han de ser justificades adequadament per l'entitat beneficiària i en cap cas podrien suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida.

2. En la justificació de la despesa podrien acceptar-se, a criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en uns altres, si bé únicament en les següents circumstàncies:

a) En els costos amb justificació superior al 80 % del que es disposa en la notificació, la disminució de despesa es pot compensar fins a aconseguir el 100 % amb els excessos provinents d'altres costos en els quals s'haja justificat per damunt del que es disposa.

b) Únicament el 20 % d'excés d'un cost pot aplicar-se a compensar la menor justificació en uns altres.

c) Els excessos en les partides de despesa de recursos humans no poden utilitzar-se per a compensar altres costos.

d) Els costos la despesa justificada dels quals siga inferior al 80 % del que es disposa en la notificació d'ajuda, no admeten compensació.

e) En qualsevol cas, després d'aplicades les possibles compensacions, cap cost ha de quedar amb una subvenció assignada superior a la indicada en la notificació d'ajuda.

f) La compensació entre costos no pot alterar en cap cas la naturalesa del projecte.

En qualsevol cas, les modificacions resultants dels mecanismes de compensació detallats o aprovades per l'IVACE no han d'estar en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte i se'ls aplicaran els límits establits en els annexos de la present resolució.



3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'entitat beneficiària, pot donar lloc a la minoració o revocació de l'ajuda concedida o al desistiment sense efectes, amb exigència, en el seu cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta.

4. La no presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.4, o la insuficiència d'aquests, donaria lloc a la consegüent minoració o revocació establida en l'article 10.2 de les bases reguladores.

5. La presentació per part de l'entitat beneficiària d'un percentatge de despeses pagades menor del 60 % de la quantitat total a justificar domaria lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament puga considerar-se que així i tot el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no es declare la revocació sinó la minoració.

6. L'entitat beneficiària pot sol·licitar una ampliació de la data de justificació del projecte quan es donen circumstàncies excepcionals i imprevistes. Per a això ha de presentar una sol·licitud motivada, com a mínim 15 dies naturals abans de la data límit de justificació del projecte establida en l'article 9.3.d. L'IVACE pot acceptar-la si la considera compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria. La possible autorització no suposaria la modificació del període d'execució del projecte ni d'elegibilitat de despeses.

7. Es delega en la direcció de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, especialment les referides a renúncies, canvi d'entitat beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE ha d'efectuar el pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte al qual estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'entitat beneficiària.



Article 12. Transparència i detecció del frau

L'entitat beneficiària ha de complir les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite:



a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, ha d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web -o mitjà electrònic de finalitat similar- en la qual aparega la següent informació:

– Contractes subscrits amb una Administració pública, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis amb l'Administració pública subscrits, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació de l'import i de la finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes establides en la present convocatòria podria posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web:



https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/snca/Paginas/inicio.aspx, i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Desplegament i execució

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE perquè dicte les resolucions necessàries per al desplegament, l'eficàcia i l'execució de la present convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entra en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





Contra aquesta resolució, que exhaureix a la via administrativa, pot interposar-se, en el termini d'un mes, un recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 4 de febrer de 2020.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.





ANNEX



Actuació 1. Organització de jornades i seminaris destinats a facilitar que les empreses participants puguen escometre les mesures del RIS3-CV establides.



A. Actuacions susceptibles de suport

Organització de jornades, seminaris, fòrums o trobades de demostració de tecnologies i models de col·laboració innovadores, dirigides a personal directiu i tècnic d'empreses i a agents de l'oferta cientificotecnològica, a fi de facilitar l'evolució cap a un model d'indústria intel·ligent, sostenible i integradora. Les accions han de tindre contingut tècnic, excloent la difusió i promoció de caràcter general, i abordar alguna de les següents temàtiques:

i) Capacitació per a facilitar la presa de decisions sobre estratègies que cal seguir en el futur, models d'organització innovadors, línies d'investigació i tecnologies més adequades.

ii. Presentació de les novetats i tendències nacionals i europees respecte de la Indústria 4.0, l'economia circular i la sostenibilitat, beneficis i oportunitats associades a aquestes per a les empreses valencianes, i casos d'èxit regionals, nacionals i europeus.

iii. Desenvolupament de nous models de negoci i col·laboració per a la millora competitiva de col·lectius empresarials basats en la digitalització o l'economia circular.

Un projecte pot contindre una programació de diverses accions.

Per a l'organització de les accions s'exigeix l'existència d'un programa detallat i un registre d'inscripcions.

La inscripció d'assistents a les accions pot tindre caràcter onerós, sempre que l'ingrés total per aquest concepte, juntament amb l'ajuda concedida, no supere el seu cost total.

B. Característiques de l'ajuda

Sense perjudici dels límits establits en l'article 5 de la present convocatòria, la subvenció pot arribar a un 80 % de les despeses subvencionables.

C. Despeses subvencionables

Del pressupost plantejat en la memòria presentada per les entitats sol·licitants es consideraran com a despeses subvencionables únicament els que es defineixen a continuació, desglossades per a cada acció i amb les limitacions establides en l'article 19 de les bases reguladores.



1) Col·laboracions externes:

a) Contractació de personal expert -persones físiques, empreses o entitats- especialitzat en la temàtica a desenvolupar en l'activitat subvencionada.

b) Despeses d'allotjament i desplaçament de les persones que realitzen les ponències. S'admetran despeses de desplaçament mitjançant transport públic amb un límit de 500 euros per persona i acció, i d'allotjament amb un màxim de 100 euros per persona i nit.

c) Despeses necessàries per al desenvolupament de les accions: lloguer de sales, materials i difusió.

2) Personal propi: despeses del personal propi dedicat de manera directa a l'organització i coordinació de l'activitat subvencionada. La despesa subvencionable no pot superar el 15 % de la despesa subvencionable en el concepte de col·laboracions externes, i el cost horari subvencionable queda limitat a 40 euros/hora com a màxim.



Actuació 2. Preparació i desenvolupament de projectes en l'àmbit de les mesures del RIS3-CV establides, amb efecte demostrador i tractor, que impulsen noves activitats innovadores dins de les empreses i que siguen d'interés per a un col·lectiu ampli d'empreses, possibilitant la promoció de la cooperació empresarial i dels agents de l'oferta cientificotecnològica.



A. Actuacions susceptibles de suport

Preparació, desenvolupament i posada en marxa de projectes de dinamització empresarial que contribuïsquen a la millora de la competitivitat del col·lectiu d'empreses objectiu de l'entitat sol·licitant, que tinguen un caràcter tractor i impulsor d'activitats innovadores i contemplen, entre altres actuacions, la promoció de la cooperació empresarial, així com la demostració i aprofitament de les capacitats dels agents de l'oferta cientificotecnològica com a factors clau per a la millora competitiva d'aquestes.

El projecte de dinamització presentat a aquesta actuació ha de concretar-se en un pla d'accions que, contribuint a fomentar un model de nova indústria intel·ligent, sostenible i integradora, permeta dur a terme un desplegament territorial de les polítiques en matèria de reindustrialització, innovació i digitalització entre el nombre més gran d'empreses possible.

El projecte, l'ha de tirar endavant el personal tècnic de l'entitat beneficiària, en plantilla en el moment de la sol·licitud o de nova contractació, que actuaran a manera d'agent de proximitat territorial.

El pla d'accions, que necessàriament ha de comptar amb una previsió d'objectius i indicadors de resultats, pot incloure, entre altres:

– Jornades o tallers de demostració de bones pràctiques empresarials, de promoció de la cooperació empresarial, de promoció dels serveis oferits pels organismes d'investigació o de gestió de la innovació, entre altres.

– Assessorament a empreses per a impulsar noves activitats innovadores, en matèries com ara informació, orientació sobre fonts de finançament per als seus projectes, intermediació amb experts externs o suport en la preparació i presentació de propostes, entre altres.

– Gestió i manteniment de continguts, alertes i comunicacions d'interés al col·lectiu d'empreses objectiu, butlletins, guies temàtiques, publicacions en mitjans electrònics o impresos, entre altres.

– Altres accions de dinamització, no contemplades anteriorment, que contribuïsquen a complir amb les finalitats establides en aquesta actuació.

B. Característiques de l'ajuda

Sense perjudici dels límits establits en l'article 5 de la present convocatòria, la subvenció pot arribar al 80 % de les despeses subvencionables.

C. Despeses subvencionables

1. Del pressupost plantejat en la memòria presentada per les entitats sol·licitants es consideren despeses subvencionables únicament les que es defineixen a continuació i amb les limitacions establides en l'article 19 de les bases reguladores:

a) Personal propi: Despeses del personal tècnic que participe en el projecte. Es limita el cost horari subvencionable a 40 euros/hora com a màxim.

b) Col·laboracions externes: despeses d'assistència tècnica, consultoria i equivalents, necessaris per al desenvolupament del projecte. La despesa subvencionable en aquest concepte no pot superar el 15 % de la despesa subvencionable de personal propi.

c) Adquisició d'actius immaterials: programari que siga necessari per al desenvolupament del projecte incloent costos per ús de solucions i aplicacions (XaaS), durant el temps d'execució del projecte. La despesa subvencionable en aquest concepte no pot superar el 5 % de la despesa subvencionable de personal propi.

d) Adquisició d'actius materials: equipament informàtic necessari per al desenvolupament del projecte. La despesa subvencionable en aquest concepte no pot superar el 5 % de la despesa subvencionable de personal propi.

Mapa web