Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 18 de febrer de 2020, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria, per a l'exercici 2020, d'ajudes per a plans d'industrialització desenvolupats per associacions empresarials dels sectors de la Comunitat Valenciana del calcer, ceràmic, metal·lomecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta - moble i il·luminació, químic, automoció, plàstic, envasos i embalatge, productes infantils, paper i arts gràfiques, valorització de residus, energia, biotecnologia, producció audiovisual i producció de videojocs, dins de la tercera fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana 2018-2023. [2020/1571]

(DOGV núm. 8744 de 20.02.2020) Ref. Base de dades 001719/2020




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant una convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de 2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 7906, 28.10.2016), va establir les bases reguladores per a la concessió de les subvencions per a l'impuls d'actuacions d'industrialització i millora de la competitivitat i sostenibilitat econòmica, social i mediambiental dels sectors industrials de la Comunitat Valenciana.

Segons estableix l'article 3.5 d'aquestes bases reguladores, les convocatòries podran concretar o prioritzar com a beneficiàries a aquelles entitats, agrupacions, classes d'empreses, indústries i associacions que pertanyen a sectors, àmbits d'especialització, comarques o municipis que, anualment, s'hagen inclòs expressament en la llei de pressupostos de la Generalitat.

La llei de pressupostos de la Generalitat per a 2020 inclou, dins de l'annex de transferències i subvencions, la previsió de la línia de subvenció S0360, denominada «Tercera fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana (PEIV)», amb una dotació màxima de 34.450.000 euros.

Mitjançant la present resolució es convoquen per a l'exercici 2020, per un import màxim de 2.465.000 euros, les ajudes per a les associacions empresarials vinculades als sectors convocats, tot això a l'empara del capítol II del Títol III de les bases reguladores, i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.

La present convocatòria queda a més sotmesa, en el que siga procedent, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar per a l'exercici 2020, ajudes en règim de concurrència competitiva, destinades a donar suport a plans d'actuació per a la industrialització sostenible realitzats pel teixit associatiu vinculat als sectors industrials de la Comunitat Valenciana del calcer, ceràmic, metal·lomecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta-moble i il·luminació, químic, automoció, plàstic, envasos i embalatge, productes infantils, paper i arts gràfiques, valorització de residus, energia, biotecnologia, producció audiovisual i la producció de videojocs.





Segon. Finançament

1. Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec a la línia S0360 del programa pressupostari 11.02.03.722.20, capítol VII dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, fins a un import global màxim de 2.465.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.

2. S'estableix la següent distribució per sectors de l'import global màxim d'aquesta convocatòria, sense perjudici que s'atorga a aquesta expressament un caràcter estimatiu:



Sectors Import

Calcer 145.000 €

Ceràmic 145.000 €

Metal·lomecànic 145.000 €

Tèxtil 145.000 €

Joguet 145.000 €

Marbre 145.000 €

Fusta, moble i il·luminació 145.000 €

Químic 145.000 €

Automoció 145.000 €

Plàstic 145.000 €

Envasos i embalatges 145.000 €

Productes infantils 145.000 €

Indústria del paper i Arts Gràfiques 145.000 €

Valorització de residus 145.000 €

Energia 145.000 €

Biotecnologia 145.000 €

Producció audiovisual i producció de videojocs 145.000 €

TOTAL 2.465.000 €





3. En funció de l'import d'ajuda sol·licitat en cada sector, i a fi de poder atendre el nombre més gran possible de sol·licituds, la distribució estimativa del punt anterior podrà modificar-se per a redistribuir-se els sobrants d'uns sectors proporcionalment entre els sectors que resulten deficitaris, sense necessitat de nova convocatòria. No obstant això, aquesta redistribució definitiva serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que tal publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre, ni modificarà el termini de justificació.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les associacions empresarials sectorials i les agrupacions empresarials innovadores, amb seu o domicili social en la Comunitat Valenciana, que acrediten adequadament almenys tres anys d'activitat i justifiquen de manera suficient la seua vinculació directa o la del projecte d'actuació amb algun dels sectors objecte d'aquesta convocatòria.

2. Els centres tecnològics per si mateixos no podran obtindre la condició d'entitat beneficiària d'aquesta convocatòria, sense perjudici de poder participar com a entitat contractada o com a integrant d'una agrupació empresarial innovadora.

3. No seran admissibles les sol·licituds presentades per fundacions, agrupacions o qualssevol altres entitats sense ànim de lucre que no estiguen degudament constituïdes com a associacions empresarials sectorials o agrupacions empresarials innovadores, i inscrites en els registres corresponents. En el cas de les agrupacions empresarials innovadores, hauran d'acreditar la inscripció en el registre corresponent del ministeri competent.

4. La vinculació directa de l'entitat sol·licitant o del projecte d'actuació amb algun dels sectors objecte de la convocatòria haurà de justificar-se en l'apartat corresponent de la memòria descriptiva. Als efectes d'aquesta convocatòria, i sense perjudici d'altres formes de justificació de la vinculació directa d'una associació amb el sector pel qual es presenta, s'entendran en tot cas com vinculades amb cadascun dels sectors objecte de la convocatòria les associacions que majoritàriament es componguen d'empreses d'algun dels sectors objecte de la convocatòria. La insuficient justificació de la vinculació de l'entitat o del projecte d'actuació amb algun sector concret de la convocatòria podrà comportar la inadmissió de la sol·licitud i l'exclusió de la seua avaluació, sense necessitat que l'Administració requerisca prèviament a l'entitat sol·licitant per a l'esmena de tal defecte.

5. Cada entitat només podrà presentar una sol·licitud d'ajuda, per a un únic pla d'actuació i per vinculació exclusivament a un dels sectors convocats. En cas de presentar-se més d'una sol·licitud per la mateixa entitat, per a més d'un pla o per a més d'un sector, es considerarà admissible únicament la primera sol·licitud que tinga entrada en la seu electrònica de la Generalitat, el primer pla d'actuació o el primer sector esmentat en la sol·licitud admesa. Les sol·licituds que no concreten clarament el sector al qual es presenten podran ser inadmeses i excloses de la seua avaluació, sense necessitat que l'Administració requerisca prèviament a l'entitat sol·licitant l'esmena de tal defecte.



6. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats sol·licitants en els quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38 /2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes en matèria d'industrialització.

2. En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, les entitats sol·licitants hauran d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. Especialment hauran de comunicar els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat quan es produïsquen. Aquesta comunicació es realitzarà utilitzant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç:



http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450

3. Es consideraran correctament practicades les notificacions anteriors a la data de comunicació d'aquestes variacions a l'Administració, que s'hagen dirigit a la persona representant o adreça de correu electrònic que figure inicialment en l'expedient.



Cinqué. Actuacions subvencionables

1. Només podran subvencionar-se, d'acord amb aquesta convocatòria, els plans d'actuacions realitzats pel teixit associatiu de caràcter industrial de la Comunitat Valenciana, que clarament s'emmarquen en alguna o algunes de les següents tipologies prioritzades en el Pla Estratègic de la Indústria Valenciana 2018-2023:

Eix innovació

1. Foment de les capacitats d'innovació de les empreses industrials, en productes, en processos i en l'oferta de valor de les empreses.

2. Desenvolupament de projectes pilot o de demostració de la implantació d'innovacions en les empreses, preferentment amb suport de centres tecnològics o d'investigació.

3. Foment del disseny, l'excel·lència operativa, la flexibilitat de processos, la integració en xarxes o l'eficiència energètica com a factors clau de competitivitat.

Eix transformació digital

4. Organització d'accions formatives i de divulgació de l'ús de noves tecnologies relacionades amb la indústria 4.0 i la transformació digital.

5. Foment d'accions de demostració i simulació de processos productius 4.0 abans de la seua implantació (DEMO 4.0).

Eix internacionalització i millora del posicionament en la cadena global de valor

6. Realització d'estudis per a definir nous mercats, nous productes i clients potencials de les empreses industrials.

7. Promoció exterior i reforç de la marca conjunta per al posicionament en els mercats internacionals.

8. Foment de l'economia circular i l'eco– innovació.

Eix talent i formació

9. Organització d'accions obertes de formació en excel·lència operativa i productivitat, coaching i lideratge, gestió estratègica i gestió de la innovació.

10. Organització de sistemes d'intercanvi d'informació sobre les habilitats formatives demandades per les empreses als seus empleats.

11. Organització de bases de dades de professionals formats, accessibles gratuïtament a les empreses industrials per a facilitar la seua contractació.

12. Desenvolupament de campanyes i actuacions per a promoure entre la població juvenil les vocacions i l'ocupació en els diferents sectors industrials, així com la formació superior i la formació professional vinculades directament a la indústria.

Eix cooperació

13. Organització d'un catàleg sobre les diferents capacitats de les empreses del sector, accessible a les empreses per a fomentar la seua cooperació i el networking.

14. Elaboració d'un programa d'impuls a la tracció, que incloga almenys la identificació i captació d'empreses tractores disposades a cooperar en els diferents clústers industrials.

15. Foment de la cooperació tecnològica i la transferència de la innovació entre sectors industrials.

16. Foment de la cooperació empresarial com a estratègia de competitivitat, així com de foment d'estratègies d'intraemprenedoria en les empreses industrials, els projectes de spin off i la col·laboració amb start-ups.

2. El pressupost mínim subvencionable del pla d'actuacions serà de 10.000 euros, IVA exclòs. Les sol·licituds el pressupost subvencionable total de les quals, sumant despeses de col·laboracions externes, partida de personal propi admissible i import màxim d'auditoria, no abast aquest import mínim, seran directament desestimades.



Sisé. Termini de realització de les actuacions subvencionables

Només seran subvencionables les actuacions anteriors desenvolupades entre l'1 de gener de 2019 i la data de justificació de la subvenció, amb independència de la data de pagament.



Seté. Despeses subvencionables

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables les que satisfacen el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagades entre l'1 de gener de 2019 i la data de justificació, i s'enquadren en alguna de les següents categories:

a) Col·laboracions externes: contractació de serveis tècnics, professionals, d'informació i difusió que siguen necessaris per al desenvolupament del pla d'actuacions.

b) Despeses de personal propi de l'entitat destinat directament al pla d'actuació: import efectivament pagat en la data de la justificació de l'ajuda dels costos de personal propi de l'entitat empleat en centres de la Comunitat Valenciana (retribucions brutes en nòmina i Seguretat Social a càrrec de l'entitat), en el percentatge de temps que es justifique es puga imputar al desenvolupament de les actuacions subvencionables.



c) Despeses d'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció per empresa auditora externa, inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud.

2. Són regles aplicables als conceptes de despesa subvencionable les següents:

a) Només seran subvencionables les despeses de les actuacions que beneficien directament a empreses amb centre productiu en la Comunitat Valenciana. Quan les actuacions beneficien a més a empreses amb centre productiu fora de la Comunitat Valenciana, només es consideraran subvencionables els costos que puguen imputar-se proporcionalment a empreses de la Comunitat Valenciana, i l'entitat sol·licitant haurà de justificar i acreditar la proporció imputable a aquestes empreses.

b) No seran subvencionables les despeses que s'hagen repercutit a les empreses beneficiades per l'actuació subvencionable i l'entitat sol·licitant haurà de presentar una declaració responsable en aquest sentit.



c) Només seran subvencionables les despeses que s'acredite que han sigut efectivament pagades entre l'1 de gener de 2020 i la data de justificació.

d) La partida de cost de personal propi màxima subvencionable no podrà superar el 15 % del pressupost total subvencionable (despeses de col·laboracions externes, despeses de personal propi i despeses d'auditoria). El topall màxim subvencionable de retribució mensual bruta en nòmina és de 4.500 euros, incloent-hi la part proporcional de pagues extraordinàries i altres retribucions.

e) Els costos subvencionats per la present convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta o una altra Administració.

f) Només podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de l'actuació a subvencionar i resulten estrictament necessàries, amb base en la descripció de les actuacions aportades en la memòria descriptiva, i no s'admeten costos com càtering, begudes, cafés, esmorzars, decoració, regals o similars. Els costos hauran de tindre un nivell de desglossament suficient en la memòria per a valorar la seua adequació a l'activitat a la qual s'associen i coincidir exactament amb les factures o costos detallats en la taula normalitzada annexa. Els costos inclosos en la taula que no s'identifiquen clarament en la descripció de les actuacions de la memòria no seran admesos. Els conceptes amb un desglossament deficient podran ser considerats com no subvencionables sense necessitat de requeriment previ d'esmena.

g) No s'acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l'entitat beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies assenyalades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

h) Quan l'import de contractació d'un servei extern supere les quanties establides en la legislació vigent de contractació per al contracte menor, l'entitat beneficiària haurà de disposar de, almenys, tres ofertes de diferents proveïdors, formulades amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la realització del servei. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i quan no recaiga en la proposta econòmicament més avantatjosa, haurà de justificar-se expressament aquesta elecció menys econòmica en una declaració responsable. No obstant això, no serà necessari disposar de tres ofertes diferents quan la despesa s'haguera contractat amb anterioritat a la publicació de la concessió de l'ajuda, o quan per les especials característiques del servei, es justifique en una declaració responsable que no existeix en el mercat suficient nombre d'empreses que el preste. Ambdues declaracions responsables deuran, si escau, presentar-se davant l'empresa auditora per a la seua comprovació.



i) En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



3. La justificació a l'empresa auditora dels costos subvencionables es farà mitjançant la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la següent documentació:

a) Transferència bancària: còpia del resguard de la transferència en el qual figure el número de factura o, en defecte d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en compte corresponent.

b) Xecs i pagarés: còpia del xec o pagaré signat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c) Efectes o altres instruments mercantils garantits: còpia del document o contracte i l'acreditació del pagament al proveïdor per l'entitat que l'haguera realitzat.

No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit. Es considerarà efectivament pagat la despesa, a l'efecte de la seua consideració com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada. La justificació a l'empresa auditora d'aquesta cessió es farà mitjançant la presentació a aquesta de l'original del document públic o privat en el qual s'instrumente la cessió del dret de cobrament de la subvenció i, en el cas que les parts actuen a través de representants, dels títols d'apoderament on es verifique la capacitat dels signants de l'acord de cessió per a realitzar aquest negoci jurídic. L'informe de l'empresa auditora haurà de fer constar expressament la comprovació d'aquesta capacitat i adjuntar una còpia íntegra del document de la cessió.



Huité. Quantia de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció del 100 % de les despeses que siguen considerades com a subvencionables, si bé l'ajuda total de minimis concedida a una única entitat no podrà ser superior a 200.000 euros en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors, d'acord amb els límits i condicions previstos en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

2. S'entendrà com a única entitat a totes les entitats que tinguen almenys un dels següents vincles entre si:

a) Una entitat posseeix la majoria dels drets de vot d'una altra entitat;

b) Una entitat té dret a nomenar o revocar a la majoria de les i els membres de l'òrgan d'administració, direcció o control d'una altra societat;

c) Una entitat té dret a exercir una influència dominant sobre una altra, en virtut d'un contracte formalitzat amb ella o una clàusula estatutària de la segona;

d) Una entitat, associada a una altra, controla sola, en virtut d'un acord formalitzat amb altres persones associades de la segona, la majoria dels drets de vot de la primera.

e) Les entitats que mantinguen qualsevol de les relacions contemplades en les lletres a a d anteriors a través d'una altra o altres entitats també es consideraran una única entitat.

3. En el cas de fusions d'entitats, totes les ajudes de minimis concedides anteriorment a qualsevol de les entitats que es fusionen es tindran en compte per a determinar si la concessió d'una nova ajuda de minimis a la nova entitat supera el límit màxim pertinent.



Nové. Presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes es realitzarà obligatòriament de forma electrònica, segons estableix per a les persones jurídiques l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No obstant això, si malgrat estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna entitat la presenta presencialment, l'Administració instructora li requerirà perquè rectifique aquest defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de 10 dies, però es considerarà com a data de la sol·licitud aquella en la qual es realitze la presentació telemàtica, per la qual cosa si la presentació es produeix després del termini establit en el resolc onzé, la sol·licitud serà inadmesa per extemporània.

2. Les entitats sol·licitants trobaran les instruccions per a emplenar electrònicament la sol·licitud general de subvenció, en la web www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en l'enllaç «Instruccions».



3. L'entitat emplenarà la sol·licitud i acompanyarà la documentació annexa que s'exigeix en el resolc dècim d'aquesta convocatòria, utilitzant el procediment que estarà disponible en el catàleg de Serveis Públics interactius de la Generalitat a través de https://sede.gva.es, apartat «serveis on-line», així com en l'apartat d'Incentius i ajudes en matèria d'indústria i R+D+i, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual es pot accedir mitjançant el següent enllaç: http://www.indi.gva.es/web/industria-e-i-d-i/incentivos-y-ayudas.

Tant la sol·licitud com la resta de documents a presentar hauran de signar-se electrònicament per l'entitat, utilitzant per a això el seu certificat de persona jurídica, un certificat electrònic de representació de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat, o un certificat digital de la persona representant de l'entitat que conste en el Registre de Representants de la Generalitat.



Desé. Declaracions i documentació que ha d'emplenar-se i acompanyar a la sol·licitud

1. Les sol·licituds es formalitzaran electrònicament en model normalitzat, a través del tràmit telemàtic indicat en el resolc anterior, i en les elles hauran d'emplenar-se expressament les següents declaracions:



a) Declaració responsable de totes les ajudes obtingudes per l'entitat per als mateixos costos subvencionables, a fi de comprovar que no s'incompleix la prohibició d'altres ajudes, establida en la lletra e de l'apartat 2 del resolc seté d'aquesta convocatòria.

b) Declaració responsable que indique que l'entitat no està incursa en alguna de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària, establides a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular, que no és deutora de la Generalitat d'obligacions per reintegrament de subvencions.

2. En cas que l'entitat denegue expressament en la seua sol·licitud l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, haurà d'aportar juntament amb la sol·licitud, les certificacions que a continuació s'assenyalen:



a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Institut Valencià d'Administració Tributària, el certificat acreditatiu que l'entitat no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir a l'entitat si la informació obtinguda presenta alguna incidència.

3. Adjunts a la sol·licitud amb les declaracions emplenades i, si escau, a les certificacions anteriors, s'acompanyaran necessàriament els següents documents:

a) Model normalitzat de declaracions responsables i resum de dades bàsiques de les actuacions, que contindrà degudament emplenades les declaracions responsables de les següents dades o circumstàncies:



I. Totes les ajudes de minimis concedides com a única entitat, per a qualsevol projecte i independentment dels costos subvencionats, en l'exercici fiscal 2019 i en els dos exercicis fiscals anteriors. El moment en què ha de considerar-se concedida una ajuda de minimis és aquell en què es reconega a l'entitat el dret legal a rebre l'ajuda, amb independència de la data de pagament a l'entitat. Només es podran concedir noves ajudes de minimis després d'haver comprovat l'Administració que això no donarà lloc al fet que l'import total de les ajudes de minimis concedides a la beneficiària com a única entitat sobrepasse el límit màxim de 200.000 euros durant l'exercici fiscal 2019 i els dos exercicis fiscals anteriors.

II. Criteris de preferència per als casos d'empat de puntuació d'acord amb el que s'estableix en l'annex II d'aquesta resolució, quan concórreguen en l'entitat sol·licitant. La falta d'emplenament d'algun d'aquests apartats s'entendrà com que l'entitat sol·licitant no reuneix aquests criteris de desempat, sense necessitat de requeriment d'esmena per part de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.



III. Règim d'IVA al qual està subjecta l'entitat sol·licitant.

IV. Tipus d'actuació o actuacions a executar, entre alguna o algunes de les descrites en el resolc cinqué de la convocatòria.

V. Resum de les despeses subvencionables, desglossant per despesa l'import total pressupostat sense IVA, la part d'IVA subvencionable, si escau, i l'import total pressupostat incloent la part d'IVA subvencionable, respectant en tot cas els límits establits al resolc seté.

VI. Que l'entitat disposa de les autoritzacions administratives preceptives, es troba inscrita en els registres públics pertinents i compleix amb els requisits exigits per les disposicions que els són aplicables, i que es troben al corrent en el compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats en la Comunitat Valenciana, del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.

VII. Que les despeses subvencionables no s'han repercutit totalment o parcialment a les empreses beneficiades per l'actuació.

b) Acta de constitució de l'entitat sol·licitant i dels estatuts vigents, o si escau, declaració de vigència degudament signada.

c) Certificat, emés amb una antelació màxima a la sol·licitud de subvenció d'un mes, en el qual s'acredite la situació de l'entitat i la vigència de la seua inscripció en el registre corresponent.

d) Actes i principals acords adoptats per l'Assemblea General anual de l'entitat sol·licitant en els exercicis 2017, 2018 i 2019.

e) Memòria descriptiva del pla d'actuacions per al qual se sol·licita l'ajuda, que contindrà almenys els apartats, les descripcions, dades i justificacions establits en l'annex I d'aquesta convocatòria. Aquesta memòria serà l'únic referent per a aplicar els criteris de valoració, per la qual cosa un deficient emplenament, o la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del pla d'actuacions o fins i tot una denegació de la sol·licitud, sense necessitat de requeriment per part de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè siga emplenada correctament.



f) Model de taula normalitzada amb el desglossament detallat del pressupost subvencionable.

g) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat i signat electrònicament per la persona amb poder suficient en aquest sentit. No serà obligatori presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació; en aquest cas serà obligatori indicar, en l'apartat específic del formulari de sol·licitud, el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquest efecte.

4. En els casos de no subjecció o exempció, total o parcial, de l'IVA, així com en aquells supòsits en què l'associació aplique una prorrata de l'IVA, haurà d'aportar-se juntament amb la sol·licitud qualsevol certificat o documentació que acredite aquestes circumstàncies, considerant-se en cas de no aportar-se que l'import de l'IVA suportat no serà subvencionable. Aquesta situació respecte a l'IVA deurà a més explicar-se adequadament en el compte justificatiu, i reflectir-se expressament en l'informe d'auditoria.

5. L'òrgan competent per a la instrucció i resolució de l'expedient podrà requerir a l'entitat sol·licitant, en qualsevol moment, altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.



Onzé. Termini de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).

2. L'avaluació de les sol·licituds es realitzarà exclusivament sobre la informació aportada en la memòria durant el període d'admissió de sol·licituds, no admetent-se millores, addicions o substitució de les memòries o de la informació aportada al costat d'aquestes, posteriors al venciment de termini màxim de presentació, per tractar-se de procediments de concessió en concurrència competitiva. Pel mateix motiu anterior, la falta de presentació de la memòria descriptiva dins del període d'admissió de sol·licituds no serà un defecte corregible, per la qual cosa no es requerirà a les entitats sol·licitants per a la seua esmena, aportació o millora, i es recordarà d'ofici la inadmissió de la sol·licitud per impossibilitat d'avaluació de l'expedient.



Dotzé. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb aquesta resolució, resulte exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'entitat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents requerits, amb indicació que, si no ho fa així, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'esmentada legislació bàsica. L'aportació de la documentació corresponent es realitzarà mitjançant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. La notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics, ja que aquesta via és obligatòria per a les persones jurídiques. De conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:

a) L'entitat sol·licitant, o la persona representant degudament registrada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada en la sol·licitud, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de posada a disposició de la notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies de la destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) La notificació contindrà la identificació de l'òrgan administratiu que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix, i la data i registre d'eixida.

d) Si l'entitat accepta la notificació en el termini atorgat, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.

e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica en el termini atorgat, produint els efectes previstos en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Tretzé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, que es realitzarà mitjançant la comparació per sectors de totes les sol·licituds admeses segons els criteris, puntuacions, regles, llindars mínims i criteris de desempat indicats en els annexos I i II d'aquesta resolució, establint-se una priorització entre les quals hagen obtingut la puntuació mínima de 50 punts i sense poder superar el llistat prioritzat, en cap cas, els límits pressupostaris assenyalats.

2. En cas que el crèdit consignat en la convocatòria siga suficient, atés el nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació, no serà necessari fixar ordre de prelació entre les sol·licituds que reunisquen els requisits establits en la convocatòria.

3. Quan l'import de la subvenció que puga concedir-se resulte inferior al que figura en la sol·licitud presentada, perquè el crèdit sobrant per a l'última sol·licitud admissible no aconsegueix al 100 % dels costos subvencionables, o es considere que la sol·licitud s'ha d'enquadrar en un sector diferent del sol·licitat per l'entitat, l'òrgan instructor podrà proposar a l'entitat reformular la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable. La reformulació haurà d'acceptar-se expressament per l'entitat a la qual es propose en el termini màxim de deu dies des de la notificació d'aquesta proposta, entenent-se l'absència d'acceptació expressa com a rebuig d'aquesta.



Catorzé. Comissió Tècnica Instructora

De conformitat amb el que es disposa en l'article 10 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, la Comissió Tècnica Instructora elevarà a la persona titular de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines les corresponents propostes de concessió d'ajudes, amb determinació de les seues quanties, de denegació d'ajudes, així com, si escau, de desistiment i inadmissió de sol·licituds, amb exprés esment dels motius concurrents en cada cas. La composició de la Comissió i el seu funcionament seran els establits en l'esmentat article 10 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre.



Quinzé. Resolució de concessió

1. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució de les sol·licituds de subvenció que es presenten a l'empara d'aquesta convocatòria d'ajudes. L'òrgan competent per a la resolució d'aquestes subvencions serà, així mateix, competent per a dictar la resolució prevista en l'article 13 de les bases reguladores.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entitats interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. La resolució del procediment de concessió es notificarà a les entitats interessades mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en aplicació de l'article 45.1.b de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de Dades Nacional de Subvencions, en compliment del que s'estableix sobre publicitat de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Setzé. Resolució d'incidències i supòsits de modificació de la subvenció

1. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, la resolució de les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió, especialment les referides a renúncies i modificacions del pla d'actuacions subvencionat i de la subvenció concedida.

2. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el pla d'actuacions objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la memòria descriptiva i pels imports que en ella s'especifiquen. Si durant l'execució del pla d'actuacions es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, es procedirà per l'entitat beneficiària de la següent forma, d'acord amb la tipologia de la modificació:

a) Modificacions en el pla d'actuacions que no alteren aspectes essencials d'aquest: s'hauran de comunicar electrònicament a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines i motivar adequadament l'absència d'impacte rellevant en el pla d'actuacions.

b) Modificacions en el pla d'actuacions que alteren aspectes essencials: s'haurà de sol·licitar electrònicament la prèvia i expressa autorització de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

3. Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació del pla d'actuacions subvencionat que comprometa el fi per al qual es va concedir l'ajuda o quan, com a resultat d'aquesta modificació, la valoració del pla haguera resultat inferior. En cap cas s'admetrà cap modificació el resultat de la qual reduïsca més del 50 % l'import del pressupost aprovat del pla d'actuacions inicial.



4. L'entitat sol·licitant haurà de comunicar igualment l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres Administracions o ens públic per a les mateixes actuacions, la qual cosa pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



Desseté. Justificació de les ajudes

1. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa fins al 5 de novembre de 2020 mitjançant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. La documentació justificativa que haurà de presentar-se de conformitat amb el que es disposa en l'article 14 de l'Ordre 22/2016, de 27 octubre, és la següent:

a) Informe d'empresa auditora de comptes, inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, signat electrònicament, amb el contingut establit en l'article 14, punts 4, 5, 6 i 7, de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre.

b) Compte justificatiu d'acord amb el model normalitzat, signat electrònicament per l'entitat beneficiària i per l'empresa auditora de comptes.

c) Memòria tecnicoeconòmica i resum de dades bàsiques de les actuacions, segons model normalitzat, signada electrònicament.

d) En cas d'haver denegat expressament l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, haurà d'aportar les certificacions assenyalades en l'apartat dos del resolc desé d'aquesta resolució.

3. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.



Dihuité. Minoració i reintegrament de les ajudes

1. Procedirà la minoració de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció i, si escau, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits en què les entitats beneficiàries incomplisquen les obligacions i requisits que s'estableixen en la present convocatòria i en les bases reguladores, especialment en els següents supòsits:

a) Incompliment dels fins per als quals es va concedir la subvenció.



b) Incompliment de la realització del pla d'actuacions aprovat o de les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per als mateixos costos subvencionables.

e) En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

2. Quan el compliment per l'entitat beneficiària s'aproxime significativament al compliment total i aquesta entitat acredite una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o, si escau, el reintegrament es calcularà proporcionalment a la part del pla d'actuacions que no compleix els fins, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.



3. A l'efecte del que es disposa en els apartats anteriors, es considerarà en tot cas que s'ha produït un incompliment total, que comporta la revocació de la subvenció i si escau el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els següents casos:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del pla d'actuacions aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 50 % de l'import del pla aprovat inicial, o al 90 % del pla modificat prèvia autorització, sempre que supose executar o justificar per davall del 50 % de l'import del pressupost aprovat inicial.

c) Alteració substancial dels fins per als quals es va concedir la subvenció.

4. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució per la qual s'acorde la minoració o el reintegrament de les ajudes, que haurà d'ajustar-se a les previsions contingudes en la Llei general de subvencions, el seu Reglament de desenvolupament, i en l'article 172 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Dinové. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o bé directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Vinté. Tractament de dades de caràcter personal

1. La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, que serà la responsable del tractament, el qual es realitzarà amb l'exclusiva finalitat d'atendre la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria, en les bases reguladores, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la seua normativa de desenvolupament i supletòriament en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



2. Les dades personals recollides procediran de les sol·licituds presentades per les entitats interessades o pels seus representants, podent accedir en la següent adreça web al Registre d'Activitats de Tractament http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/ratgen004.pdf

3. Les persones sol·licitants tenen els següents drets:

a) A sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquests, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest, per a exercitar els drets haurà de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat del sol·licitant o, en el seu cas, del representant legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercitar els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970

b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades: si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web https://www.aepd.es/



c) Delegatció de Protecció de Dades: en tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: Passege Albereda, 16 – 46010 València

Més informació de protecció de Dades

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_informacion_adicional.pdf



València, 18 de febrer de 2020.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.









ANNEX I

Criteris i regles d'avaluació del pla d'actuacions



L'avaluació de les sol·licituds es realitzarà aplicant els criteris i regles descrits a continuació per a cadascun dels següents apartats obligatoris de la memòria descriptiva:

0. Justificació de la vinculació directa sectorial (No puntuable però si excloent en cas d'insuficiència)

A) Breu explicació de per què l'entitat sol·licitant estan clarament vinculada al sector pel qual es presenta o com el projecte d'actuació a subvencionar suposa un impuls directe a la competitivitat d'aquest sector.



B) Declaració responsable sobre empreses associades:



A) Nombre total d'empreses associades (No incloure organismes públics ni entitats privades sense ànim de lucre que puga estar integrades en l'associació) B) Nombre d'empreses associades que pertanyent al sector pel qual es presenta la sol·licitud C) Nombre d'empreses associades amb centre productiu en la Comunitat Valenciana

Percentatges (B dividit per A) % (C dividit per A) %





C) Llistat actualitzat d'associats, indicant el sector al qual pertanyen, el seu cnae i el seu domicili productiu (podrà aportar-se en document annex).

La falta d'emplenament de la declaració responsable de l'apartat B anterior, la no inclusió o aportació del llistat d'associats, o la insuficient acreditació d'una vinculació clara i directa de l'associació o del projecte d'actuació amb algun sector concret de la convocatòria, es considerarà que suposa l'incompliment del requisit establit en el resolc tercer de la convocatòria per a ostentar la condició d'entitat beneficiària, acordant-se la inadmissió d'aquesta sol·licitud sense necessitat de requeriment previ d'esmena.

I. Contribució a la millora de la competitivitat (màxim 20 punts / llindar mínim 10 punts) només se supera el llindar mínim si s'aporta suficient informació en cadascun dels següents apartats:

A) Pla d'actuació: descriure detalladament el contingut de cadascuna de les actuacions del pla per a les quals se sol·licita l'ajuda. La descripció haurà d'individualitzar clarament per cada actuació els serveis o activitats que es contractaran com a col·laboracions externes per al desenvolupament del pla, havent de coincidir almenys amb el desglossament d'activitats que s'inclouran per cada concepte i actuació en la taula normalitzada del pressupost subvencionable. Les activitats de la taula normalitzada que no estiguen clarament identificades per actuació en la memòria descriptiva no seran admeses i no es tindran en compte per al càlcul de la subvenció (màxim 15 punts).

B) Contribució del pla a la millora de la competitivitat: justificar la necessitat del pla d'actuacions que es proposa i els beneficis que aquest reportarà a la competitivitat global de les empreses del sector (màxim 5 punts).

II. Adequació a les necessitats d'industrialització o demandes del sector, del mercat o de l'àmbit territorial d'influència (màxim 25 punts / llindar mínim 10 punts) Només se superarà el llindar mínim si s'aporta suficient informació en cadascun dels següents apartats:



A) L'evolució en els últims anys del sector al qual van destinades les actuacions a subvencionar (màxim 5 punts).

B) L'evolució previsible d'aquest sector en els pròxims anys (màxim 5 punts).

C) Justificar com les activitats i actuacions descrites en la lletra A) de l'apartat I anterior emmarquen clarament en alguna o algunes de les tipologies prioritzades en el Pla Estratègic de la Indústria Valenciana 2018-2023 enumerades en el resolc cinqué de la convocatòria (màxim 15 punts).

III. Fortalesa de l'enfocament proposat (màxim 10 punts / llindar mínim 5 punts) Només se superarà el llindar mínim si s'aporta suficient informació en cadascun dels següents apartats:

A) Descripció breu de l'evolució de l'entitat des de la seua constitució, detallant especialment les principals fites i projectes realitzats en els últims 3 anys (2017, 2018 i 2019) (màxim 3 punts)

B) Descripció, en el seu cas, de l'experiència prèvia de l'entitat en activitats similars per a les quals se sol·licita la subvenció (màxim 2 punts)

C) Descripció breu dels principals aspectes de l'estratègia de l'associació o agrupació empresarial innovadora que justifiquen el pla d'actuacions (màxim 5 punts)

A més de la informació anterior, hauran d'annexar-se juntament amb la sol·licitud, les actes amb els principals acords adoptats per l'Assemblea General anual de l'entitat sol·licitant en els exercicis 2017, 2018 i 2019. La falta d'aportació d'aquesta documentació es considerarà incompliment del requisit establit en el resolc tercer de la convocatòria per a ostentar la condició d'entitat beneficiària, acordant-se la inadmissió d'aquesta sol·licitud sense necessitat de requeriment previ d'esmena.

IV. Viabilitat tècnica i econòmica (màxim 15 punts / llindar mínim 5 punts) Només se supera el llindar mínim si s'aporta suficient informació en cadascun dels següents apartats:

A) Detallar, en la taula normalitzada que es facilita juntament amb la memòria descriptiva, el desglossament del pressupost subvencionable de cadascuna de les actuacions del pla. La falta o insuficient emplenament d'aquesta taula impedirà, en tot cas, la superació del llindar mínim en l'apartat IV i impedirà continuar amb la baremació, desestimant-se la sol·licitud (màxim 5 punts).

B) Justificar per què el pla d'actuacions proposat és viable tècnicament, indicant a més, els mitjans tècnics i recursos humans disponibles per a dur a terme cadascuna de les actuacions (5 punts)

C) Justificar la viabilitat econòmica del pla per a l'entitat indicant a més, l'origen dels fons per a la realització del pla i el deute existent de l'entitat, així com qualsevol altra dada que justifique la seua liquiditat i solvència (màxim 5 punts).

IV. Coherència del pla de treball (màxim 5 punts).

A) Explicació breu del pla de treball (màxim 3 punts).

B) Cronograma de les etapes del pla entre l'1 de gener de 2020 i el 5 de novembre de 2020 (màxim 2 punts).

VI. Contribució al desenvolupament industrial sostenible i a la reducció de l'impacte mediambiental: (màxim 15 punts) S'haurà de justificar adequadament, mitjançant xifres comparatives, estudis o informes la informació que s'indica en els següents camps:

A) Descripció de com el pla d'actuacions pot contribuir a la reducció del consum d'energia, aigua o matèries primeres en el procés productiu de les empreses destinatàries d'aquest (màxim 3 punts).

B) Descripció de com el pla d'actuacions pot contribuir a la menor producció de substàncies contaminants o residus en el procés productiu de les empreses destinatàries d'aquest (màxim 4 punts).

C) Descripció de com el pla d'actuacions pot contribuir que el producte final obtingut per les empreses destinatàries d'aquest és menys contaminant o més sostenible (màxim 4 punts).

D) Descripció de com el pla d'actuacions pot contribuir a la incorporació en el procés productiu de les empreses destinatàries d'energies renovables tals com hidràulica, solar i eòlica, entre altres (màxim 3 punts).

VII. Contribució a la millora de la qualitat de la vida ciutadana o utilitat de solució de problemes socials: (màxim 5 punts). S'haurà de justificar adequadament, la informació que s'indique en els següents camps:

A) Igualtat de tracte entre dones i homes: si escau, es valorarà amb 3 punts que l'entitat dispose d'un pla d'igualtat implantat i visat per la Generalitat, havent d'indicar-se en tot cas la data del visat i número d'expedient. (3 punts)

B) Condicions de treball: en el seu cas, justificar com el pla d'actuacions proposat influeix en la millora de les condicions laborals o de seguretat en el treball de les empreses del sector o destinatàries d'aquest (màxim 2 punts).

VIII. La contractació de persones amb discapacitat o diversitat funcional més enllà del percentatge mínim establit per la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat: (màxim 5 punts)

.

Quantificar en la següent taula el nombre de contractacions de persones amb discapacitat o diversitat funcional realitzades per l'entitat amb motiu del pla d'actuacions a subvencionar i justificar numèricament que aquestes contractacions suposen anar més enllà del percentatge mínim legal establit segons el nombre de persones emprades en l'empresa:



Formalitzats (han d'annexar-se a aquesta memòria) Que l'entitat es compromet a formalitzar

Nombre de contractes de persones amb discapacitat o diversitat funcional

Això suposa superar en (X) persones el nombre de persones amb discapacitat o diversitat funcional més enllà del percentatge mínim establit per la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat.





La falta de quantificació concreta en cadascun dels apartats anteriors suposarà que no es puntue aquest apartat de la memòria. Tampoc es valorarà si no s'annexen els contractes formalitzats o no s'estableix el compromís de contractació.

L'incompliment per l'entitat beneficiària del manteniment de l'ocupació creada o del compromís de creació d'ocupació entre l'1 de gener de 2020 i el 5 de novembre de 2020 comportarà una minoració del 10 % per cada ocupació no creada o no mantingut i, si escau, el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent.







ANNEX II

Resolució d'empats



D'acord amb el que preveu l'apartat 5 de l'article 11 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 7906, 28.10.2016) per la qual es va establir les bases reguladores d'aquestes ajudes, en cas d'empat de puntuació després de l'avaluació de les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establits en els apartats 1, 2, 3 i 4 de l'esmentat article, s'aplicaran successivament els següents criteris de preferència per a l'atorgament de l'ajuda:

1. Les sol·licituds de les entitats que disposen d'un major percentatge de persones treballadores amb discapacitat o diversitat funcional en relació amb les seues respectives plantilles.

2. Les sol·licituds de les entitats la presidència de les quals, o en defecte d'això el màxim òrgan de representació i direcció de l'entitat, l'ostente una dona.

3. Les sol·licituds de les entitats que disposen d'un major percentatge de persones treballadores amb contracte indefinit en relació amb la seua pròpia plantilla.

4. L'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre electrònic de la Generalitat. Es considerarà com a hora i data d'entrada, als mers efectes de desempat, aquelles sol·licituds completes, acompanyades de tota la documentació exigida en la present convocatòria. En cas d'haver-se requerit a l'entitat per a l'esmena de la sol·licitud, es considerarà com a data per al desempat la d'entrada de la documentació requerida, sempre que aquesta es considere completa per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

Mapa web