Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de febrer de 2020, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es convoquen, per a l'any 2020, subvencions destinades a les entitats locals de la Comunitat Valenciana, per al foment de la participació ciutadana i l'associacionisme [2020/1899]

(DOGV núm. 8754 de 04.03.2020) Ref. Base de dades 002091/2020




L'Ordre 4/2016, de 3 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores conjuntes de les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives), entitats ciutadanes, centres valencians en l'exterior (CEVEX) i les seues federacions i confederacions, cases regionals d'altres comunitats en la Comunitat Valenciana, i les seues federacions i confederacions, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l'accés a la informació pública (DOGV 7798, 06.06.2016), regula en el títol II, capítol II, les bases per a la concessió de subvencions destinades a entitats locals de la Comunitat Valenciana.



De conformitat amb el que es preveu en l'article 159 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les Conselleries de la Generalitat i l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, resolc:





Un. Objecte

Convocar, per a l'exercici 2020, les subvencions destinades a les entitats locals (municipis, mancomunitats i altres fórmules associatives) de la Comunitat Valenciana, per al foment de la participació ciutadana i l'associacionisme.



Dos. Bases reguladores de la convocatòria

Les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria, són les contingudes en l'Ordre 4/2016, de 3 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores conjuntes de les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives), entitats ciutadanes, centres valencians en l'exterior (CEVEX) i les seues federacions i confederacions, cases regionals d'altres comunitats en la Comunitat Valenciana, i les seues federacions i confederacions, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l'accés a la informació pública (DOGV 7798, 06.06.2016), en endavant, Ordre 4/2016.



Tres. Finançament

La present convocatòria de subvencions es finançarà amb càrrec a l'aplicació pressupostària 22.02.01.112.90.4, línia 7311000, de la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per al 2020, amb un crèdit màxim estimat de 436.700 euros (quatre-cents trenta-sis mil set-cents euros), destinats a finançar les subvencions a les entitats locals de la Comunitat Valenciana.

La distribució, a la qual expressament se li atorga caràcter estimatiu, serà la següent:

S'assigna un crèdit màxim estimat de 218.350 euros (dos-cents díhuit mil tres-cents cinquanta euros) per a les entitats locals de més de 5.000 habitants i un crèdit màxim estimat de 218.350 euros (dos-cents díhuit mil tres-cents cinquanta euros) per a les entitats locals de fins a 5.000 habitants. En cas de no esgotar el pressupost assignat segons el nombre d'habitants, el crèdit sobrant, es repartirà tenint en compte els criteris establits en el resolc nou de la present resolució.



A tal fi, es tindran en compte les xifres oficials de població resultants de la revisió del Padró municipal, aprovades mitjançant el Reial decret pel qual es declaren oficials les xifres de població resultants de la revisió del Padró municipal referides a l'1 de gener de 2019.



Així mateix, en aquesta convocatòria es fixa una quantia addicional màxima de 225.000 euros (dos-cents vint-i-cinc mil euros) l'aplicació dels quals a la concessió de les subvencions regulades en la mateixa no requerirà d'una nova convocatòria. L'efectivitat de la quantia addicional màxima queda condicionada a la declaració de disponibilitat de crèdit i, en el seu cas, prèvia aprovació de la modificació pressupostària procedent en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció. Tot això, de conformitat amb el que preveu l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat i l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, RLGS).



Quatre. Entitats beneficiàries

Podran beneficiar-se de la present convocatòria les entitats locals (municipis, mancomunitats i altres fórmules associatives), regulades en la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

No podran beneficiar-se d'aquestes subvencions:

a) Les entitats locals que no estiguen inscrites en el Registre d'Entitats Locals de la Comunitat Valenciana, previst en l'article 3 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, desenvolupat pel Decret 15/2011, de 18 de febrer, del Consell, pel qual es regula el Registre d'Entitats Locals de la Comunitat Valenciana.

b) Els municipis integrats en una mancomunitat, àrea metropolitana o consorci, que hagueren sol·licitat subvenció en la present convocatòria per al mateix projecte presentat per la seua mancomunitat, la seua comarca, la seua àrea metropolitana o el seu consorci. Tampoc podran beneficiar-se les entitats locals menors que hagueren sol·licitat subvenció en la present convocatòria per al mateix projecte presentat pel municipi al qual pertanyen.

c) Les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.

A aquest efecte, la justificació per les entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària, es realitzarà mitjançant declaració responsable.



Cinc. Objectius i activitats subvencionables

1. Se subvencionaran les actuacions destinades a complir els objectius generals següents:

a) Fomentar la participació en la gestió de l'entitat local d'acord amb el que es disposa en les lleis i, en el seu cas, quan la col·laboració amb caràcter voluntari de la ciutadania siga interessada pels òrgans de govern i administració municipal i en els Consells Territorials de Participació a través d'associacions i/o altres entitats, segons el que es preveu en l'article 25.1,b) de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

b) Enfortir el teixit social i associatiu de cara a canalitzar la participació ciutadana en assumptes d'interés públic i /o que estiguen encaminats a l'enfortiment de la cultura democràtica i participativa de la població de l'àmbit territorial de l'entitat local.

c) Fomentar activitats encaminades al compliment de l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de l'ONU.

2. Els objectius específics, que hauran de definir-se i desenvolupar-se en el projecte, consistiran en:

a) Promoure iniciatives per a aprofundir en els drets polítics de participació col·lectiva, incidint en la informació i formació de la població de l'entitat local.

b) Informar i formar en metodologies de participació dirigides als membres i al personal de l'entitat local.

c) Establir espais oberts al debat, a l'intercanvi d'idees i a l'elaboració de propostes, que puguen contribuir a la construcció de manera crítica de polítiques i presa de decisions públiques.

d) Promoure processos participatius que pretenguen obrir espais de diàleg i acció (informació– reflexió-proposició i/o construcció col·lectiva) sobre assumptes d'interés públic, incorporant a la seua població en la fase de disseny i avaluació de les diferents actuacions de l'entitat local.

e) Fomentar l'associacionisme i l'adhesió dels individus a col·lectius organitzats per a dur a terme accions dirigides a millorar la qualitat de vida de les persones associades.

f) Fomentar la cooperació interasociativa i potenciar el treball en xarxa i la col·laboració entre entitats associatives per a l'assoliment d'interessos comuns i d'optimització de recursos, mitjans i informació.

g) Fomentar la realització de projectes participatius per a dur a terme activitats relacionades amb els 17 objectius d'ODS previstos en l'Agenda 2030 de l'ONU.

h) Fomentar la realització d'activitats cíviques, socials i culturals, que contemplen mecanismes per a corregir desigualtats de gènere i de discriminació positiva cap a la dona, amb la finalitat d'aconseguir les metes previstes en l'objectiu 5 de l'Agenda 2030.

3. Per a la consecució dels objectius abans citats, se subvencionaran activitats i accions consistents en:

a) Formació i assessorament a la seua població sobre els espais, processos, òrgans i eines necessaris per a l'exercici del seu dret a la participació, potenciant la seua implicació en els assumptes públics de l'entitat local.

b) Formació i assessorament als membres i al personal de l'entitat local, sobre els mecanismes de participació ciutadana per a millorar en la presa de decisions a través de la deliberació raonada i en la ‘devolució' de poder a la població de l'entitat local.

c) L'establiment d'espais per a la participació: jornades, debats, tallers, col·loquis, dinàmiques de grup, exposicions interactives, grups de treball virtuals, fòrums o altres espais oberts a l'intercanvi d'idees que es dirigisquen a l'elaboració d'una proposta concreta d'accions o polítiques públiques.

d) Realització de processos participatius: pressupostos participatius, agenda 21 local, agenda 2030, plans urbanístics, plans estratègics participatius, plans sectorials, reglaments, ordenances i altres processos que fomenten la participació en la gestió de l'entitat local.

e) L'establiment d'òrgans de participació: consells ciutadans, defensor/a del veí/a, consells territorials de participació, comités cívics o uns altres.

f) L'establiment d'eines tecnològiques per a la participació ciutadana virtual i la seua connexió amb altres webs i xarxes ciutadanes que fomenten i establisquen processos de participació ciutadana.

g) Assessorament per a la creació i posada en marxa de noves entitats de base associativa, així com la formació per a la millora del funcionament de les entitats existents.

h) Realització de cursos de formació, reconeixement social de l'associacionisme i del voluntariat o altres accions anàlogues en matèria d'associacionisme i participació ciutadana.

i) Realització d'estudis, materials informatius, de difusió, divulgatius, etc, com a guies, butlletins, treballs o estudis d'investigació social en el seu àmbit territorial, relacionats amb la participació ciutadana i el foment de l'associacionisme.

j) Elaboració d'una campanya de sensibilització dirigida a la població en general sobre la necessitat d'una participació social equilibrada entre homes i dones en els àmbits polítics i socials.

k) Creació de fòrums de trobada per a intercanvi d'experiències entre associacions de dones del municipi.

4. No passaran a la fase de valoració aquells projectes que no s'adeqüen als objectius concrets i a les activitats definides en aquest apartat, o aquells projectes en els quals no existisca coherència entre aquests objectius i les activitats a desenvolupar, desestimant-se la sol·licitud.



5. Cada entitat local només podrà presentar una única sol·licitud de subvenció (annex document 1) a la present convocatòria de subvencions.

6. Les activitats que se subvencionen podran executar-se a partir d'1 de gener de 2020 i fins hui límit de justificació de la subvenció, sense esperar que la concessió de les subvencions es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

7. Les activitats subvencionades hauran d'executar-se en el territori de la Comunitat Valenciana.



Sis. Despeses subvencionables

1. Seran subvencionables les despeses corrents i de personal, que duga a terme l'entitat, necessaris per a la realització del projecte presentat, sempre que estiguen directament relacionats amb l'activitat subvencionada i resulten indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta. S'inclouen en aquesta mena de despeses:

a) Costos de personal intern: Entre aquestes despeses es poden incloure les nòmines del personal de la mateixa entitat imputables a la realització del projecte, fins a un 75 % de la quantitat subvencionada.

b) Costos de funcionament: Es poden incloure les despeses de material fungible d'oficina, de difusió, de transport i altres despeses gestionades directament per l'entitat local.

Respecte a les despeses de transport, seran subvencionables amb càrrec a aquest tipus les despeses de locomoció del personal adscrit al projecte que s'executa, sempre que el desplaçament siga necessari i tinga relació directa amb l'activitat subvencionada. Quan el desplaçament es realitze en vehicle particular, únicament se subvencionarà, en el seu cas, la quantitat que resulte de computar 0,19 euros per quilòmetre recorregut, sempre que es justifique la necessitat del desplaçament i la seua efectiva realització.

c) Costos de subcontractació: S'entén per subcontractació quan la persona beneficiària concerta amb tercers l'execució total o parcial de les activitats que constitueixen l'objecte de la subvenció. L'entitat beneficiària podrà subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 75 % de l'import de les activitats subvencionades, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de la LGS.

2. El pressupost presentat haurà de tindre relació directa amb les activitats contemplades en el projecte, de la mateixa manera, haurà de ser coherent íntegrament.

A aquest efecte, s'entendrà com a coherència en la distribució de les despeses la relació lògica i adequada entre les despeses que es pressuposten en el projecte i les activitats a realitzar per al compliment dels objectius previstos.

3. No seran subvencionables:

a) Les despeses indirectes (despeses de lloguer de locals, de llum, d'aigua, de gas, de neteja, de telefonia i altres anàlegs).

b) Les despeses per a l'adquisició de béns inventariables (equips informàtics, impressores, mobiliari i altres anàlegs).

c) Els premis, donacions o ajudes de cap mena.

d) Les revetles, cavalcades, festes i competicions esportives.

e) Les despeses corresponents a serveis de servei d'àpats, restauració, comestibles o avituallament.

f) Les despeses d'allotjament.

g) Les despeses de taxi, pàrquing, peatge d'autopistes i combustible.

h) Tota la cartelleria i la publicitat realitzada de l'activitat subvencionada que no porte l'esment o els logotips d'haver sigut finançats per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

i) Els materials realitzats per encàrrec, que porten impreses llegendes o eslògans i no porten imprés el logotip d'haver sigut finançada per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

j) Activitats que promoguen o justifiquen qualsevol forma de discriminació per raó de raça, sexe, religió, ideologia o qualsevol altra que atempte contra els drets fonamentals de la persona o la seua dignitat.



En qualsevol cas haurà d'atendre's al que s'estableix en l'article 31 de la L.G.S.



Set. Presentació de sol·licituds i termini

1. Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils, a comptar des de l'endemà a la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.



2. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà la subjecció de l'entitat sol·licitant a les normes i condicions establits en la present convocatòria.

3. Les entitats sol·licitants estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant LPACAP). Per tant, presentaran les sol·licituds exclusivament de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, accedint al cercador de tràmits i serveis en la url http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios. També es podrà accedir en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en la url http://participacio.gva.es/va/

La presentació de la sol·licitud de manera diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

Els models de formularis i d'annexos es troben en la url de la sol·licitud citada, i en la web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en la url http://participacio.gva.es/va/

4. Per a poder realitzar la presentació telemàtica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica, dels admesos en la Seu de la Generalitat, dels següents tipus:

a) Certificat digital de persona jurídica o similar, que identifique convenientment a l'entitat sol·licitant.

b) Certificat digital de la persona física, que conste inscrita com a representant de l'entitat sol·licitant en el Registre de representants de la Generalitat Valenciana, per a tramitar aquest procediment.

c) Excepcionalment, i per al supòsit que no es poguera presentar la sol·licitud de la manera prevista en algun dels dos supòsits anteriors, s'admetrà la presentació de la sol·licitud amb un certificat digital de la persona física que ostente la representació de l'entitat sol·licitant per a realitzar la tramitació d'aquest procediment, si s'acreditara documentalment aquesta representació davant la Direcció General de Participació ciutadana, en el moment de la sol·licitud.

5. La sol·licitud (annex, document 1) formalitzada en tots els seus apartats i signada per la persona que ostente la representació de l'entitat local, anirà acompanyada dels següents documents electrònics:

a) Projecte presentat segons el model normalitzat (annex, document 2). Les dades no emplenades no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. Així mateix no seran tinguts en compte aquelles dades emplenades per l'entitat beneficiària que, previ examen de l'expedient per la comissió avaluadora, no siguen coherents amb els objectius i les activitats proposades en el projecte.

Perquè siguen valorats determinats mèrits al·legats en el projecte, haurà d'aportar-se la documentació que els acredite. Aquesta documentació s'especifica en l'annex, document número 2, per a cada mèrit.



En el cas que el projecte contemple més d'una activitat, s'emplenarà una fulla (pàgina 3 del formulari del projecte) per cadascuna de les activitats que es prevegen desenvolupar en el projecte, en la qual es descriga de forma detallada l'activitat i el cost econòmic previst per a la seua realització.

b) Documentació que acredite la representació que ostenta la persona que signa la sol·licitud.

c) Només en els casos d'aquells projectes on estiga previst el treball en xarxa, s'haurà d'aportar declaració responsable subscrita per la persona que ostente la representació de l'entitat local sol·licitant, i les entitats participants, on es manifeste la col·laboració en el disseny i/o l'execució del projecte a través de la metodologia de treball en xarxa (annex, document 3).

d) En el supòsit d'entitats que presenten sol·licitud de subvencions a la Generalitat per primera vegada, o en cas que les entitats beneficiàries hagen canviat les seues dades bancàries respecte a anteriors exercicis, hauran d'aportar, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat (DOGV 6548, 21.06.2011), la següent documentació:

1r. Model de domiciliació bancària (annex, document 4), signat per la persona representant de l'entitat beneficiària juntament amb els documents vàlids en dret que deixen constància fidedigna de la seua representació.

2n. Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com del codi IBAN o SWIFT que s'assenyale en el model de domiciliació bancària.



e) Qualsevol altra documentació justificativa dels mèrits al·legats per a la valoració com ara: estudi o anàlisi prèvia de les necessitats del projecte, document que acredite que l'entitat sol·licitant pertany a alguna xarxa o plataforma específica en l'àmbit de la participació i el foment de l'associacionisme, norma pròpia de caràcter reglamentari en matèria de participació ciutadana i foment de l'associacionisme.

6. Les entitats locals que s'hagueren presentat a aquestes mateixes subvencions convocades per la direcció general competent en matèria de participació ciutadana l'any 2019, estaran exemptes de la presentació dels documents recollits en els apartats b i d, del punt 5, d'aquest resolc, en cas que no s'hagueren modificat cap de les seues dades.





Huit. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les entitats locals sol·licitants hauran d'obtindre en la valoració un mínim de 50 punts per a rebre una subvenció en la present convocatòria, tenint en compte els criteris objectius de valoració establits en l'article 16 de l'Ordre 4/2016, i la ponderació dels mateixos que a continuació s'estableix:

a) Projecte i activitats a desenvolupar (fins a 85 punts):

a.1) Enfocament tècnic. Es valorarà la qualitat i viabilitat del projecte, així com la coherència i adequació del mateix als objectius a aconseguir (fins a 25 punts).

a.1.1) Identificació de les necessitats que justifiquen el projecte. Es valorarà la realització d'estudis o anàlisi prèvia de les necessitats que motiven la realització del projecte. L'estudi, que haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud, identificarà de manera clara i concisa les necessitats que motiven la realització del projecte perquè la Comissió avaluadora puga valorar la seua qualitat i viabilitat (5 punts).

a.1.2) Adequada definició i desenvolupament dels objectius concrets, efectius i quantificables i de les activitats per a la seua consecució (fins a 10 punts).

a.1.3) Existència de coherència entre els objectius i les activitats a desenvolupar (fins a 10 punts).

a.2) Actuacions i mecanismes per al foment de la participació ciutadana i del teixit associatiu. Es valorarà la planificació i gestió dels processos específics de participació, dels programes de formació i de les accions per al foment del teixit associatiu local, així com les estratègies de comunicació per a la difusió del projecte (fins a 20 punts).



a.2.1) Camp d'actuació del projecte (fins a 15 punts).

a.2.2) Estratègies de comunicació per a la difusió del projecte. Es tindrà en compte la qualitat dels mitjans de difusió utilitzats, valorant positivament la utilització de les xarxes socials, així com si en el projecte s'especifica de manera clara i detallada el procés de realització de les activitats de difusió i els materials previstos (fins a 5 punts).



a.3) Transversalitat. Per a la seua baremació es tindrà en compte la col·laboració entre el departament que organitza i coordina el procés i altres àrees o departaments de l'entitat local, o d'altres administracions públiques. Es valorarà l'existència d'una Regidoria de Participació i la pertinença de l'entitat local a òrgans de participació supramunicipals o d'altres administracions públiques (5 punts).

a.4) Avaluació i seguiment. Es valorarà la previsió d'instruments d'avaluació i seguiment, així com la seua periodicitat. Es valorarà l'adequada descripció i desenvolupament dels instruments (5 punts).

– Avaluació: 2 punts

– Instruments de seguiment: 2 punts

– Calendarització de l'avaluació i seguiment: 1 punt

a.5) Persones beneficiàries del projecte. Es valorarà el tipus de persones o col·lectius al fet que va dirigit el projecte, així com l'impacte poblacional del projecte en nombre de persones. Es valorarà el nivell d'incidència del projecte en l'àmbit de la igualtat de gènere (fins a 20 punts).

a.5.1) Descripció de la població beneficiària del projecte. Es valorarà que el projecte pare atenció a col·lectius amb dificultats per a la seua integració en la vida municipal (població immigrant, amb diversitat funcional, tercera edat, infància i joventut) (fins a 2,5 punts).



a.5.2) Impacte poblacional del projecte. Nombre d'habitants als quals va dirigida l'actuació (fins a 2,5 punts).

a.5.3) Igualtat de gènere. Nivell d'incidència del projecte en l'àmbit de la igualtat de gènere (fins a 15 punts):

– Descripció de les accions concretes de suport per a corregir les desigualtats de gènere: 2,5 punts.

– Descripció de les accions concretes de discriminació positiva en favor de les dones: 2,5 punts.

– L'equip encarregat de l'execució del projecte té una composició equilibrada entre homes i dones: 2,5 punts.

– La documentació, les comunicacions escrites i el material produït en el projecte s'ha elaborat amb criteris d'igualtat i utilitzant un llenguatge inclusiu: 2,5 punts.

– El projecte desenvolupa polítiques de participació per al foment de la igualtat de gènere: 5 punts

a.6) Enfocament econòmic. Es valorarà l'existència de cofinançament en el projecte, el respecte al límit establit respecte a les despeses de personal intern, així com la coherència en la distribució de les despeses en el pressupost del projecte (fins a 10 punts).

a.6.1) Existència de cofinançament en el projecte (fins a 4 punts).

a.6.2) Respecte al límit establit respecte a les despeses de personal intern (1 punt).

a.6.3) Existència de coherència en la distribució de les despeses (5 punts).

b) Entitat local sol·licitant (fins a 15 punts):

Es tindrà en compte l'experiència de l'entitat local en el desenvolupament de projectes en matèria de participació ciutadana i foment de l'associacionisme, la pertinença a alguna xarxa o plataforma d'entitats en les matèries anteriorment descrites, i la utilització del valencià com a llengua vehicular durant el desenvolupament del projecte.

b.1) Innovació. Es valorarà el caràcter innovador dels projectes desenvolupats o que l'entitat local pose en marxa per primera vegada un projecte relacionat amb la participació ciutadana i l'associacionisme que promoga polítiques de participació per a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible previstos en l'agenda 2030 (fins a 5 punts).



b.2) Experiència. Es valoraran els projectes desenvolupats per l'entitat relacionats amb la participació ciutadana i el foment de l'associacionisme que hagen sigut subvencionats per una administració pública durant els últims cinc anys. Per a la seua valoració, s'haurà d'aportar la corresponent resolució administrativa de concessió (fins a 2,5 punts).



b.3) Creació i treball en xarxes. Es valorarà tant la creació i posada en marxa de xarxes o plataformes d'entitats en l'àmbit de la participació i el foment de l'associacionisme, així com la col·laboració amb altres entitats mitjançant el treball en xarxa en el disseny i/o execució del projecte i la pertinença de l'entitat local a alguna xarxa o plataforma d'aquesta naturalesa (fins a 2,5 punts).

b.4) Aprovació d'alguna norma pròpia durant els exercicis 2018, 2019, 2020 que regule la participació ciutadana i/o el foment de l'associacionisme en l'àmbit de l'entitat local, com a ordenances o reglaments (fins a 2,5 punts).

b.5) Ús del valencià com a llengua vehicular durant l'exercici de l'activitat i en les diferents publicacions que, si escau, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió dels seus resultats (fins a 2,5 punts).



Nou. Criteris per a la determinació de la subvenció

1. Per a determinar la quantia subvencionada, es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en l'apartat anterior.

2. El finançament màxim per projecte serà de 5.000 euros. Els projectes que hagen superat la puntuació de 50 punts, se subvencionaran atenent el límit anterior, concedint-se les subvencions per ordre de puntuació de major a menor fins a l'esgotament dels fons previstos en la corresponent convocatòria.

3. En cas d'empat de les entitats sol·licitants, es considerarà primer a l'entitat que tinga la major puntuació obtinguda, d'acord amb l'assenyalat a continuació, i per aquest ordre:

En primer lloc, l'entitat que haja obtingut major puntuació en l'apartat a.1) Enfocament tècnic.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.2) Actuacions i mecanismes per al foment de la participació ciutadana i del teixit associatiu.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.5) Persones beneficiàries del projecte.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.6) Enfocament econòmic.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.1) Innovació.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.3) Transversalitat.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.4) Avaluació i seguiment.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.3) Creació i treball en xarxes.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.4) Existència de norma en vigor en l'àmbit de l'entitat local.



Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.6) Atenció a col·lectius amb dificultats per a la seua integració en la vida municipal.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.2) Experiència.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.5) Ús del valencià.

Si persisteix l'empat, qui haja presentat la sol·licitud en primer lloc, tenint en compte l'entrada en el registre telemàtic habilitat a aquest efecte.

4. Quan es produïsca la renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries a la subvenció, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria a l'entitat sol·licitant següent per ordre de puntuació sempre que, havent superat la puntuació mínima, no haja resultat beneficiària i aquesta renúncia es produïsca en el termini màxim d'un mes des de la publicació de la resolució de concessió.





Deu. Ordenació i instrucció

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de Participació Ciutadana que, en qualsevol moment del procediment podrà, d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.



2. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, la pèrdua del dret al cobrament, o el reintegrament de la mateixa sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'aquesta circumstància.

3. La concessió de la subvenció es realitzarà mitjançant el procediment de concessió en règim de concurrència competitiva recollit en l'article 164 de la LHPG.



Onze. Resolució i notificació

1. La resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la a la persona titular de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, prèvia proposta de la comissió avaluadora, prevista en l'article 9 de l'Ordre 4/2016, després de la valoració de les sol·licituds admeses.

La Direcció General de Participació Ciutadana, com a òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, emetrà una proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria. Aquesta proposta no crearà cap dret a favor de les entitats beneficiàries proposades fins que siga dictada i publicada la resolució de concessió, conforme al que es preveu en l'article 25.4 de LGS.

2. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i conducta a la publicació de la resolució de concessió, serà el de sis mesos comptats des de la data de finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds, transcorregut el qual sense que haja recaigut una resolució expressa, hauran d'entendre's desestimades, de conformitat amb l'article 25 de l'LPACAP.

La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que s'estableix en l'article 45.1.b de l'LPACAP.

3. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de l'LPACAP, o bé recurs contenciós administratiu directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (en endavant, LJCA). Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



Dotze. Règim de lliuraments de pagament i termini per a la justificació de la subvenció

1. El pagament de les subvencions, es realitzarà en pagament únic, després de la justificació de la despesa realitzada, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

2. Per a efectuar el pagament les entitats beneficiàries de la subvenció hauran d'ajustar-se als requisits i formes d'acreditació establits en els articles 30 i 31 de la LGS, així com en l'article 169 de la LHPG.



3. El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 31 d'octubre de 2020.



Tretze. Justificació de la subvenció

1. De conformitat amb l'article 75 del RLGS, la justificació de la subvenció s'efectuarà en la forma de compte justificatiu simplificat que contindrà la següent documentació:

a) Certificat de Justificació de Despeses (annex, document 5).

b) Informe de la Intervenció municipal acreditatiu de la relació de les despeses ocasionades pel projecte objecte de subvenció, amb identificació de la persona creditora i del concepte de despesa, import, data d'emissió, data de reconeixement de l'obligació i proposta de pagament de les factures, de les nòmines i altres despeses del personal i relació amb les activitats i objectius del projecte. A més, haurà d'indicar-se l'import d'imputació de cada factura i de les despeses de personal intern a la subvenció concedida.

c) Certificació acreditativa d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, segons el que es disposa en l'Acord de 21 de maig de 2015, del Consell de la Sindicatura de Comptes, relatiu a l'aprovació d'uns criteris interpretatius de l'article 199.4 i 5 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, tal com ha sigut redactat per la Llei 7/2014, de 22 de desembre (DOGV 7548, 15.06.2015).

d) Memòria tècnica detallada de les activitats realitzades i que han sigut subvencionades, que haurà d'incloure en totes les modalitats els apartats següents:

1r. Descripció de les activitats realitzades i els resultats obtinguts, detallant els mitjans emprats, les dates de realització, nombre d'hores, nombre de participants, materials utilitzats, persona/s responsable/s i resum de com s'ha dut a terme cada activitat.

2n. Aportació de material utilitzat (cartells, tríptics, audiovisuals, fotografies, circulars, convocatòries, temaris, llistats d'assistents, material utilitzat per a l'avaluació i resultats de la mateixa) en les activitats realitzades.

e) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

f) Certificat de compliment del pressupost aprovat. Per a la justificació de la subvenció concedida, haurà de respectar-se en tot moment el pressupost aprovat al costat de la sol·licitud. Per a això, s'adjuntarà amb la justificació final un certificat del compliment del pressupost aprovat amb la sol·licitud. Les despeses justificades hauran d'adaptar-se als conceptes de despesa autoritzats. Únicament s'admetrà una desviació en la imputació de quantitats als diferents conceptes de despeses en una quantia de fins a un trenta per cent (30 %), en més o menys, de l'import assignat a cadascun d'aquests conceptes, respectant en tot moment els límits màxims establits en el resolc sis de la present resolució. La desviació no podrà aplicar-se a conceptes de despesa no autoritzats (annex, document 6).

2. La justificació es presentarà de manera telemàtica, tal com s'ha disposat en el resolc set i anirà dirigida a la Direcció General de Participació Ciutadana.

3. Es reduirà proporcionalment la subvenció en cas que la justificació de les despeses realitzades no aconseguisca la quantia atorgada, o el desviament de quantitats que superen els percentatges màxims establits en el resolc sis i en el tretze, apartat 1.f així com quan, havent-se subvencionat una part del cost total de l'activitat, no es justifique l'import total de la despesa que suposa el desenvolupament d'aqueixa activitat. La presentació extemporània de la justificació donarà lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas es garantirà el dret de l'audiència a l'entitat beneficiària.



Catorze. Pla de Control

Es realitzarà la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada, mitjançant un control administratiu, sobre una mostra aleatòria corresponent al 25 % dels projectes concedits.





Quinze. Clàusula de transparència

Com a entitat beneficiària d'una subvenció, en compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desenvolupament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), hauran de complir-se, la següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les altres obligacions establides en l'article 14 de la LGS i altra legislació aplicable:

1. En el cas de percebre durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de transparència establides en la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

2. Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.



La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-lo a l'entitat concedent perquè li done publicitat en la web corresponent.



Setze. Clàusula de protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), la Llei orgànica 3/2018, de Protecció de Dades i Garantia dels Drets Digitals (BOE 294, 06.12.2018) i altres disposicions aplicables, les dades de caràcter personal proporcionats seran tractats per la Generalitat per a procedir a la tramitació de la sol·licitud a l'empara de la Llei General de Subvencions.



Les entitats podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament davant la Conselleria que gestione la seua ajuda, així com reclamar, en el seu cas, davant l'autoritat de control en matèria de protecció de dades, especialment quan no haja obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets.





Contra el que es disposa en la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de l'LPACAP, o bé un recurs contenciós administratiu directament davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de l'LJCA. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 25 de febrer de 2010.– La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: Rosa Pérez Garijo.





Annex. Relació de documents

1. Sol·licitud de la subvenció.

2. Formulari per a la presentació del projecte.

3. Compromís de treball en xarxa.

4. Model de domiciliació bancària.

5. Certificat de justificació de despeses.

6. Certificat de compliment del pressupost aprovat.

Mapa web