Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 de març de 2020, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen, per a l'any 2020, i es publiquen les línies pressupostàries i els imports globals màxims de les ajudes a les organitzacions professionals agràries. [2020/2138]

(DOGV núm. 8758 de 10.03.2020) Ref. Base de dades 002329/2020




L'Ordre 24/2010, de 13 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, aprova les bases reguladores per a la concessió d'ajudes a les organitzacions professionals agràries amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana (DOGV 6315, 21.07.2010).

Aquest règim d'ajuda ha sigut modificat per l'Ordre 2/2016, de 22 de febrer, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural (DOGV 7730, 29.02.2016).

Als efectes del que disposa el Decret 147/ 2017, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'indica que aquest règim d'ajuda no necessita la notificació a la Comissió Europea perquè no compleixen els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que són beneficiaris exclusius de les ajudes les organitzacions professionals agràries, entitats sense ànim de lucre que no exerceixen activitats econòmiques en què puguen oferir béns o serveis en el mercat i no hi ha la possibilitat de falsejament de la competència.

Amb l'objecte que s'inicie per a l'exercici 2020 el procediment de sol·licitud i tramitació de les ajudes mencionades, en compliment dels articles 160 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit

1. Convocar per a l'exercici 2020 les ajudes a les organitzacions professionals agràries, regulades per l'Ordre 24/2010, de 13 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajudes a les organitzacions professionals agràries (DOGV 6315, 21.07.2010), modificada per l'Ordre 2/2016, de 22 de febrer, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural (DOGV 7730, 29.02.2016).



2. Les ajudes s'estableixen per a les accions que s'hagen desenvolupat o s'hagen de desenvolupar entre el 15 de novembre de 2019 i el 15 de novembre de 2020.

3. La data límit de presentació de la sol·licitud de pagament de les subvencions concedides serà el 15 de novembre de 2020.



Segon. Sol·licitud i documentació que cal presentar

1. Els interessats que tinguen les condicions previstes en les bases reguladores esmentades en el punt anterior presentaran la sol·licitud telemàticament per mitjà del model normalitzat accessible en la guia PROP de la Generalitat.

2. La sol·licitud anirà acompanyada de la documentació i declaracions responsables establides en les bases reguladores i en la legislació vigent.

3. Per mitjà de la presentació de la sol·licitud, el sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades que s'arrepleguen en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a disposició de la Generalitat per a presentar-la i fer-ne les comprovacions, controls i inspeccions posteriors que s'estimen oportuns.

4. Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la falta de presentació davant de l'administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga, si és el cas, requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, o la comunicació, determinaran la impossibilitat de continuar l'exercici del dret afectat des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquen.

5. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d'identitat del representant legal i d'estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari i quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.



6. En el cas que la sol·licitud no tinga els requisits exigits o no s'adjunten els documents preceptius, la persona interessada serà requerida perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o adjunte els documents, amb la indicació que, si així no ho fera, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que estableix l'article 21 apartat 1r de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Tercer. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Com que els sol·licitants són persones jurídiques, obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds telemàticament. Per a això, la Generalitat disposa de seu electrònica, a la qual pot accedir-se des dels següents URL:

Ajudes a les organitzacions professionals agràries:

http://www.gva.es/va/proc561

3. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic s'hauran d'aportar signats per les persones que pertoque, i en el cas que els documents hagen de ser signats pel sol·licitant o pel representant legal, la signatura haurà de ser electrònica.

4. El certificat digital de persona jurídica que identifique l'entitat sol·licitant permetrà accedir a l'assistent de tramitació de la seu electrònica de la Generalitat, sempre que pertanga a un sistema de signatura electrònica admés per aquesta.

En el cas que la tramitació de la sol·licitud es realitze amb el certificat personal del representant de l'entitat, i aquest representant no conste en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, s'haurà d'acreditar aquesta condició. En cas de falta o d'insuficient acreditació de la representació, hi valdrà el que es diposa en l'article 5.6 de la Llei 39/2015.

5. Si alguna de les entitats presenta la sol·licitud presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada l'esmena.



Quart. Finançament de les ajudes

La dotació pressupostària per a les ajudes, finançades amb fons propis de la Generalitat, es farà a càrrec de la secció 12, Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica; programa 714.20, d'Ordenació i Millora de la Producció Agrària, del pressupost de la Generalitat per a 2020, amb les línies i imports globals màxims següents:



Ajudes a les organitzacions professionals agràries (OPA)



Codi línia: S0196000

Import global màxim: 170.000,00 €

Codi línia: S0204000

Import global màxim: 64.000,00 €



Cinqué. Transparència i protecció de dades de caràcter personal

1. Les entitats beneficiàries han de complir el que s'estableix en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte a l'obligatorietat de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, d'acord amb el que s'estableix en els punts 2 i 3 de l'article 3 de la Llei 2/2015, així com en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 26 de novembre, general de subvencions.

2. La sol·licitud de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

3. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament, publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



– Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

– Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.



– Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

– Exercici de dret: pot fer ús del dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970

– Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

4. Quan al llarg del procediment administratiu s'aporten dades de caràcter personal de terceres persones, la persona sol·licitant haurà de complir l'obligació d'informar-los de la comunicació d'aquestes dades a la conselleria, així com del tractament d'aquelles per part d'aquesta.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs de reposició davant de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes des de l'endemà de ser publicada, o, directament, en el termini de dos mesos des de l'endemà de ser publicada, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 3 de març de 2020.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.

Mapa web