Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de febrer de 2020, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es convoca una beca per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Fons Europeus. [2020/2326]

(DOGV núm. 8763 de 16.03.2020) Ref. Base de dades 002575/2020




En el marc de la política de la Generalitat dirigida a la integració i especialització de joves llicenciats o graduats universitaris, que han finalitzat els estudis en dates recents, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, convoca la concessió d'una beca amb la finalitat de completar la seua formació i especialització professional, dins de l'àmbit de l'Administració pública valenciana.

L'Ordre 7/2017, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, estableix en el seu article 1.4, que la convocatòria de les beques es realitzarà mitjançant ordre o resolució dictada per la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, havent de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Mitjançant el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell pel qual es regula la concessió de beques, es determina el procediment a seguir per a la concessió de les beques que es convoquen amb la finalitat de facilitar l'accés al món laboral, mitjançant la realització de pràctiques professionals en diferents departaments del Consell.

D'altra banda, l'Ordre 17/2011, de 6 maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, desenvolupa el capítol II de l'esmentat decret amb la finalitat de simplificar el procés i reduir càrregues administratives als ciutadans; aprovar l'aplicació informàtica corporativa denominada «e-beques» i regular tot el relacionat amb la tramitació electrònica, així com actualitzar els models de sol·licitud i currículum per a adaptar-los als nous requeriments normatius.

La beca d'aquesta convocatòria, no està subjecta a la política de la competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques. I per tant, de conformitat amb el recentment publicat Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, la present convocatòria no precisa notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que a raó de les persones beneficiàries i de l'objecte de les beques –realització de pràctiques professionals– aquesta acció subvencionable no afecta la competència, ni intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreix determinades empreses o produccions. Amb la percepció d'aquesta beca no existeix cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionat amb l'oferta de béns i serveis, que permeten la possibilitat de falsejament de la competència en els esmentats intercanvis.



En virtut de l'exposat i de conformitat amb els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Convocar la concessió -en règim de concurrència competitiva- d'una beca per a completar la formació de joves titulats universitaris, mitjançant la realització de pràctiques professionals en matèries relacionades amb el seguiment i verificació dels Programes Operatius CV 2014-2020 FEDER, FSE i POEJ, en el Servei de Verificació dels Fons Comunitaris de la Direcció General de Fons Europeus situat a València.





Segon. Bases reguladores de la convocatòria

La convocatòria es regirà per les bases reguladores aprovades per l'Ordre 7/2017, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8116, de 30 d'agost de 2017.

Tercer. Dotació econòmica i finançament

1. De conformitat amb l'article 17.1 i la disposició final segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, la quantia bruta mensual de la beca en 2020 serà de 1.088,43 euros.

Sobre l'import brut mensual de la beca, es practicarà la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social, en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desenvolupament del que es preveu en la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social.



2. De conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, la quota empresarial de la Seguretat Social corresponent a cada persona adjudicatària de beca, es finançarà amb càrrec a la mateixa aplicació i codi de línia –assenyalat en el punt 3 d'aquest apartat– que la respectiva beca, per l'import que corresponga segons la normativa vigent en la matèria.

3. La beca prevista en la present convocatòria es finançarà en l'exercici 2020 amb càrrec al programa pressupostari 612.10, línia de subvenció S7367000 del pressupost de la Generalitat, per un import màxim de 13.400 euros. L'anualitat corresponent a 2021 quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de la Generalitat.

4. En cas de pròrroga de la beca –sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici al qual afecte la pròrroga– amb subjecció al que es disposa en el resolc huité de la present resolució, la quantia bruta mensual de la beca es determinarà d'acord amb el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

5. L'import de la beca s'abonarà mensualment, prèvia certificació del responsable de la unitat administrativa de la Direcció General de Fons Europeus a la qual s'adscriga la realització de la pràctica.

6. Si la persona beneficiària renúncia a la beca abans de la finalització d'aquesta, se li abonarà la part proporcional de la beca d'acord amb l'activitat realitzada.

7. Aquesta beca podrà ser cofinançada mitjançant fons europeus pels Programes Operatius de la Comunitat Valenciana 2014-2020.



Quart. Requisits de les persones beneficiàries

1. Les persones sol·licitants de la beca hauran de reunir, en la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits establits en l'article 2 de l'Ordre 7/2017, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

2. Les titulacions que habiliten l'accés a la present convocatòria són les següents:

– Llicenciatura o grau en Dret.

– Llicenciatura o grau en Economia.

– Llicenciatura o grau en Administració i Direcció d'Empresa.

– Llicenciatura o grau en Gestió i Administració Pública.

3. No podran optar a la beca els qui, en el moment de publicar-se la convocatòria, estiguen gaudint d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, excepte en els casos següents:

a) Que es concórrega a la mateixa beca que ja s'està gaudint, per haver sigut obtinguda en una convocatòria anterior.

b) Que falten menys de dos mesos per a la finalització de la beca de la qual ja venen gaudint les persones sol·licitants, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

4. La no-presentació de la persona aspirant a l'entrevista comportarà la seua exclusió de la convocatòria.



Cinqué. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. Les persones aspirants a obtindre la beca presentaran, exclusivament per via electrònica, la seua sol·licitud i el currículum de manera completa –segons models normalitzats que figuren en l'annex– en el termini de 20 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En cas de presentació de més d'una sol·licitud únicament es tindrà en compte l'última presentada, i s'arxivaran les anteriors.

2. Tots dos documents són obligatoris i estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. En emplenar aquests formularis s'obtindrà l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts en el currículum, que es calcularà de forma automàtica a partir de la informació aportada en aquest. El resultat d'aquesta baremació es visualitzarà com un camp més del formulari.

3. Amb caràcter obligatori es presentaran exclusivament per via electrònica les sol·licituds de les persones aspirants a les beques objecte de la present convocatòria i, sense perjudici d'això, la presentació d'aquestes sol·licituds s'ajustarà al que es preveu en l'article 5 de l'Ordre 7/2017, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

4. Existeix un correu d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, a través del qual podrà solucionar-se qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud.

5. El formulari de sol·licitud incorpora:

a) Una declaració responsable mitjançant la qual el sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Direcció General de Fons Europeus per a la comprovació, control i inspecció, en el seu cas. D'acord amb el que es disposa en l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara endavant LPAC), la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, així com la no-presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga requerida, si fa el cas, per a acreditar el compliment del declarat o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.



b) Una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions.

c) Una indicació que les dades de caràcter personal, contingudes en aquell, podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel seu titular responsable, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa els interessats de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14.12.1999).

6. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtica. Es podrà recuperar aquest justificant de registre accedint a l'àrea personal, https://www.tramita.gva.es/cdc/, apartat «sol·licituds entregades».

A l'efecte del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.

7. La recepció en dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideraran inhàbils els que tinguen la condició de festes oficials en la Comunitat Valenciana.

8. El sol·licitant podrà realitzar el seguiment de la tramitació de la beca, accedint a la seu electrònica i seleccionant al tràmit de consulta de beca creat a aquest efecte.



Sisé. Ordenació i instrucció

L'ordenació i instrucció del procediment per a la concessió de la beca convocada correspondrà a la Direcció General de Fons Europeus.





Seté. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits



1. El règim per a la presentació acreditativa dels mèrits serà l'establit en l'article 6 de l'Ordre 7/2017, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. Al costat de la sol·licitud i al currículum presentat per via electrònica no s'acompanyarà cap documentació.

2. Quan es faça públic el resultat de l'autobaremació inicial dels mèrits detallats en el currículum, l'òrgan instructor, a la vista d'això, determinarà el nombre corresponent de sol·licitants que hagen obtingut les millors puntuacions, els qui hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum, així com el termini a tals efectes.

Si la documentació presentada no reunira els requisits indicats en aquesta convocatòria o no foren aportats alguns dels documents exigits, es requerirà l'interessat perquè, en el termini màxim i improrrogable de deu dies hàbils, esmene o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se'l tindrà per desistit en la seua sol·licitud prèvia resolució dictada a l'efecte.

3. Els mèrits no prou acreditats no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració.

4. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que algun dels sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, es requerirà a l'interessat per a la seua acreditació en el termini màxim de deu dies hàbils, indicant-li que, si no ho fera, quedarà exclòs del procés, previ tràmit d'audiència i indicació de les inexactituds o possibles falsedats formulades pel sol·licitant, sense perjudici de la responsabilitat en què incórrega.



5. La valoració es realitzarà d'acord amb els criteris establits en l'article 11 de l'Ordre 7/2017, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.



Huité. Durada de la beca

El període de durada de la beca serà de 12 mesos comptats des de la data que s'indique en la resolució de concessió, podent ser prorrogada mitjançant resolució expressa per un termini de fins a 12 mesos més, sense necessitat de nova convocatòria, sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici al qual afecte la pròrroga, i que el desenvolupament de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.



Nové. Comissió avaluadora

1. De conformitat amb l'article 7 de l'Ordre 7/2017, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, es crearà una comissió avaluadora per a la present convocatòria amb la composició següent:

– Presidència:

Titular: la persona titular de la Subdirecció General de Fons Europeus.

Suplent: la persona titular de la Secretaria General Administrativa de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

– Vocal-Secretaria:

Titular: la persona titular del Servei de Verificació dels Fons Comunitaris.

Suplent: tècnic/a del Servei de Verificació dels Fons Comunitaris.



– Vocal:

Titular: la persona titular del Servei d'Anàlisi, Ordenació i Suport Tècnic a Procediments dels Programes Operatius.

Suplent: tècnic/a del Servei d'Anàlisi, Ordenació i Suport Tècnic a Procediments dels Programes Operatius.

2. La comissió avaluadora adaptarà el seu funcionament al que s'estableix en la present convocatòria i a les regles contingudes en la secció tercera del capítol II de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. Les persones integrants de la comissió avaluadora podran ser assessorades pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir amb veu però sense vot.





Deu. Mitjans de publicació i notificació dels diferents tràmits

1. La publicació de les llistes previstes en el procés de selecció, es farà en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es, i en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i model econòmic, http://www.hisenda.gva.es.

2. La resolució de concessió es publicarà en la seu electrònica esmentada en l'apartat 1 i també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases de la convocatòria, del programa i crèdits pressupostari al qual s'impute la beca atorgada, així com l'exprés esment de la persona beneficiària i de la finalitat de la beca.



La publicació de la resolució de concessió produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Onze. Termini de resolució i efecte del silenci administratiu

El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu comú. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.



Dotze. Òrgan competent per a la resolució i recursos

1. La resolució de concessió de la beca convocada serà dictada per delegació, per la persona titular de la Direcció General de Fons Europeus. I això de conformitat amb la disposició addicional segona de l'Ordre 7/2017, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

2. La resolució que es dicte conformement al que es disposa en l'article anterior posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació; o bé, directament, recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tretze. Pla de control

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 20 de l'Ordre 7/2017, de 9 d'agost, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, es durà a terme un pla de control que consistirà en:

1. La comprovació i control de la documentació acreditativa dels mèrits, de les persones que han resultat becades.

2. La realització pel tutor d'un programa formatiu de la beca, que aprovarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques.

3. La memòria de les activitats de formació realitzada per la persona becada.

4. La certificació d'aptitud i aprofitament.



Catorze. Dades de caràcter personal

1. Les dades personals de les persones sol·licitants, recollides en el transcurs del procediment, s'inclouran en el fitxer de dades de caràcter personal denominat Beques de pràctiques professionals de la Generalitat, creat per l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, en els termes i amb les condicions que es recullen en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i en el seu reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, de conformitat amb el que es disposa en la disposició addicional desé-quarta de Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. Les persones titulars de les dades personals continguts en aquest fitxer automatitzat podran exercir els seus drets d'accés, rectificació i cancel·lació davant la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.





Quinze. Efectes

La present resolució produirà efectes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Setze. Recursos contra la convocatòria

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa –conforme a l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques– es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conformement al que disposen els articles 46 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



A més, abans d'acudir a la via judicial, podrà recórrer potestativament en reposició la resolució, davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptat també des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 20 de febrer de 2020.– El conseller d'Hisenda i Model Econòmic: Vicent Soler i Marco.

Mapa web