Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 10 de març de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria de la primera etapa de les subvencions per al desenvolupament del programa mixt d'Ocupació-Formació Escoles d'Ocupació Et Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables, amb càrrec al Programa operatiu del Fons Social Europeu de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (POCV), per a l'exercici pressupostari 2020, en aplicació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual se n'aproven les bases reguladores. [2020/2378]

(DOGV núm. 8761 de 13.03.2020) Ref. Base de dades 002524/2020






En la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, dins del programa 322.52, Formació i qualificació professional, s'inclou la línia de subvenció S7978000, dirigida a subvencionar el programa mixt d'ocupació-formació POCV (Escoles d'Ocupació Et Formem), amb una dotació de 7.294.000 euros.

D'acord amb el que es preveu en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, aquesta Secretaria Autonòmica d'Ocupació, Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, procedeix a dictar la resolució d'aprovació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2020 de la convocatòria de subvencions, en aplicació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual se n'aproven les bases reguladores. D'acord amb el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:



Primer. Aprovació de la convocatòria i indicació de les bases reguladores de les subvencions

Es convoquen per a l'exercici 2020 subvencions per al desenvolupament de la primera etapa del programa mixt d'Ocupació-Formació Escoles d'Ocupació Et Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables, amb càrrec al Programa operatiu del Fons Social Europeu de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (POCV), en aplicació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual se n'aproven les bases reguladores, publicades en el DOGV de 19 de juliol de 2017.



Segon. Finançament i import de la convocatòria

Es destina per a atendre les subvencions un import global màxim de 7.206.192,00 euros amb càrrec a la línia pressupostària S7978000 del capítol IV del subprograma 322.52, del pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2020, amb la següent distribució territorial de caràcter estimatiu:



Alacant 2.642.270,40 €

Castelló 1.681.444,80 €

València 2.882.476,80 €

Total 7.206.192,00 €



Aquesta actuació està cofinançada per la Unió Europea a través del Programa operatiu del Fons Social Europeu de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Les ajudes a la formació regulades en aquesta resolució són compatibles amb el mercat comú, d'acord amb l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, del tractat, i de comunicació, d'acord amb el que es preveu en l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no reuneixen tots els requisits de l'article 107.1 esmentat, perquè no suposen avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència, i no afecten els intercanvis comercials entre els estats membres.



Tercer. Objecte i condicions de la concessió de les subvencions

La present resolució té com a objecte convocar per a l'exercici 2020, a través del procediment de concurrència competitiva, subvencions destinades al desenvolupament de programes d'ocupació i formació a fi de cobrir les deficiències estructurals detectades en matèria de qualificació i inserció en la planificació estratègica de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, així com la millora de la qualificació i la inserció professional dels col·lectius establits en l'Estratègia espanyola d'activació per a l'ocupació, especialment per a aquells que tenen major dificultat en l'accés o la permanència en l'ocupació.



D'acord amb el que es preveu en les bases reguladores, en aquesta primera etapa es desenvoluparan especialitats completes, dirigides a l'obtenció dels certificats de professionalitat de nivell 1, per a la qual cosa s'hauran de complir tots els requisits establits en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat (d'ara en avant RD 34/2008), i en l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desenvolupa el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, i els reials decrets pels quals s'estableixen certificats de professionalitat dictats en la seua aplicació (d'ara en avant Ordre ESS/1897/2013).

Els projectes Et Formem tindran una duració de sis mesos i la duració dels contractes de treball subscrits amb l'alumnat/treballador no podrà excedir la data de finalització d'aquesta etapa de formació en alternança amb el treball o la pràctica professional, dirigida a l'aprenentatge, qualificació i adquisició d'experiència professional; a aquests efectes es dedicarà a formació per a l'ocupació un mínim del 25 % de la duració de l'etapa.

Durant aquesta primera etapa s'impartirà la següent formació complementària de caràcter modular: Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere, codi FCOO03, de 10 hores de duració, Bàsic de prevenció de riscos laborals, codi FCOS02, de 30 hores de duració.

A més, podran impartir-se altres mòduls complementaris, com ara idiomes o treball en equip.

A l'efecte de complir el percentatge mínim de formació per a l'ocupació del 25 % de duració de cadascun dels certificats de professionalitat sol·licitats en aquesta convocatòria, se'n computarà el període de formació de cadascun, i se n'exclourà el mòdul de Pràctiques professionals no laborals (PPNL); també s'inclouran els períodes de formació esmentats en els apartats 7, 8, 9 de l'article 5 de l'ordre de bases, inclosos en cadascun d'aquests, la duració dels quals haurà de ser igual o superior al percentatge esmentat. Els projectes que no s'adeqüen al que es preveu en aquest paràgraf seran denegats per incompliment del mencionat requisit.

L'alumnat haurà de complir els requisits mínims establits en l'article 4 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores. Així mateix, d'acord amb el que es preveu en l'article 12.1 de la mateixa ordre, s'haurà d'acreditar que la selecció de l'alumnat es concreta en els col·lectius esmentats, i a aquests efectes els serveis socials certificaran, a través d'una llista ordenada de major a menor puntuació, els resultats obtinguts, i atorgaran un punt per cadascun dels 11 col·lectius en els quals es puga enquadrar una mateixa persona.

L'entitat haurà d'aportar a Espai Labora, juntament amb l'oferta de serveis formatius, la llista esmentada, i haurà d'haver comprovat anteriorment que les persones de la llista es troben registrades com a demandants d'ocupació. Espai Labora inclourà aquestes persones en l'oferta de serveis formatius.

L'alumnat haurà de ser major de 16 anys i, a més, estar en edat de treballar com a mínim fins a la finalització del projecte.



Quart. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

1. D'acord amb el que es preveu en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, als efectes de presentació de sol·licituds, documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud, sol·licitud de bestreta, presentació de la documentació justificativa o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, els interessats estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu.

2. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds s'accedirà a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es podrà accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la pàgina web www.labora.gva.es, a través de l'enllaç «sol·licitud telemàtica». Per a això, el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós admesos per la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, caldrà inscriure's prèviament en el Registre de Representacions de Caràcter Voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria.



Cinqué. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Documentació a presentar per l'entitat sol·licitant. En el cas de mancomunitats o agrupacions d'entitats locals constituïdes en acords o pactes per l'ocupació, la documentació assenyalada en l'apartat següent serà aportada per cadascun dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer.



2. Les sol·licituds, que hauran de ser efectuades per la persona representant legal de l'entitat, s'acompanyaran de la documentació següent, i utilitzaran, si escau, els models normalitzats disponibles en la pàgina web www.labora.gva.es:

a) Autorització expressa a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas que es tracte d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel mateix interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si el sol·licitant no hi presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat.

Quan d'acord amb la seua forma de constitució l'entitat beneficiària estiga subjecta al règim de dret privat, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta consistent en fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com, si escau, poders de representació. En el cas que aquesta haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, serà suficient el certificat del representant legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud.



Quan es tracte d'una mancomunitat o una agrupació d'entitats locals constituïdes en acords o pactes per l'ocupació, cadascun dels membres que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer hauran de presentar un certificat emés per l'òrgan competent amb detall dels compromisos assumits per cadascun dels membres, així com l'autorització de la concessió i el pagament de la subvenció a l'entitat sol·licitant.

A més, en el cas d'acords/pactes territorials s'haurà de presentar, juntament amb la sol·licitud, l'acord adoptat per a l'execució del projecte per l'òrgan de govern de l'acord o pacte territorial.

b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, tant en el moment de la concessió com en el del cobrament de la subvenció.

c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

d) Autorització a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització i, en aquest cas, haurà d'aportar els certificats que a continuació s'indiquen i que tindran un període de validesa de sis mesos, a comptar des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions:

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions.

– De les direccions territorials competents en matèria d'hisenda, el certificat acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), o declaració responsable de l'exempció o no-subjecció.

f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que s'estableix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell.

3. Informació que ha d'acompanyar la sol·licitud.

a) Certificat acreditatiu del finançament d'aquella part del cost del projecte no subvencionada, entenent-se que queda per compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a la total execució de l'activitat subvencionada.

b) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la seua disponibilitat per a l'execució de l'obra o servei previstos. En el cas de titularitat privada, escriptura pública de cessió per a ús públic per un termini no inferior a vint-i-cinc anys. L'òrgan instructor podrà eximir d'aquest requisit, i substituir-lo per l'autorització dels titulars, determinades entitats pel caràcter social de l'obra o servei que s'haja de realitzar, i les circumstàncies hauran de quedar degudament acreditades en l'expedient.

c) Fitxa de domiciliació bancària del compte específic al qual LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació transferirà els fons en el cas que siga aprovat el projecte, així com certificat de l'obertura d'aquest.

d) Projecte relatiu a l'obra o servei a realitzar, el contingut mínim del qual consistirà en una memòria en la qual es recolliran els aspectes següents:

– Denominació i dades d'identificació del projecte i de l'entitat sol·licitant.

– Descripció detallada de l'obra o servei que calga realitzar. Depenent de l'obra a realitzar, haurà d'acompanyar-se d'un projecte bàsic o projecte tècnic complet signat pel personal tècnic competent. En tot cas, si es tracta d'un projecte bàsic, haurà de contindre almenys una memòria descriptiva, unitats d'obra, plans generals i pressupost amb estimació global per capítols. Compromís formal d'aportar amb la documentació d'inici tots els permisos necessaris per al desenvolupament de l'activitat.

e) Projecte de pla formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servei que calga desenvolupar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o serveis. Cada itinerari formatiu haurà d'incloure la denominació dels mòduls que l'integren i la seua duració.

Així mateix, en el projecte de pla formatiu s'hauran d'especificar també els aspectes següents:

– Descripció i justificació que l'equip didàctic i el material fungible són els idonis per a la formació de les persones participants i per a la realització del pla formatiu. Entre els mitjans previstos per a la formació de les persones participants es disposarà d'accés a internet a través d'una connexió de banda ampla, així com l'equipament informàtic i de projecció audiovisual necessari per a la utilització d'aquest recurs a les aules. Si l'entitat sol·licitant no disposa d'una connexió de banda ampla, la seua alta podrà ser imputada a la subvenció en l'apartat de despeses de formació.

– Data prevista per al començament del projecte.

– Pressupost de despeses segons el detall següent:

a) Costos derivats de la contractació del personal docent.

b) Costos de mitjans didàctics no inventariables, material escolar, amortització d'equips.

c) Cost de la contractació de l'alumnat.

– Pressupost d'ingressos, que comprendrà la subvenció que se sol·licita, la part finançada per aportacions de l'entitat promotora o d'altres institucions o organismes i, si escau, ingressos previstos com a conseqüència de l'alienació de béns produïts o serveis prestats pel desenvolupament o l'execució del projecte. Es faran constar expressament, si escau, les aportacions o els ingressos que disminuïsquen l'import de la subvenció que s'haja de sol·licitar.

4. Amb caràcter voluntari podrà aportar-se, així mateix, documentació acreditativa de:

– La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat ISO, EFQM o d'altres que s'especifiquen en els criteris de valoració establits en les bases.

– Acreditació documental que en l'escriptura fundacional o en els estatuts de l'entitat figura com a objectiu d'aquesta treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En el cas que l'entitat no dispose d'escriptura fundacional o estatuts, haurà de presentar una declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal compleixen aquest requisit per prescripció legal i no serà necessària la presentació de la declaració responsable.



– Acreditació documental que l'entitat disposa d'un pla d'igualtat subscrit per les organitzacions sindicals, o bé la referència del Registre de Convenis i Acords Col·lectius (REGCON).



Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds seran valorades d'acord amb els criteris establits en l'article 7 de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació-formació Escoles d'Ocupació Et Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables.





Seté. Termini de resolució, notificació i recursos

1. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

2. El termini per a resoldre i notificar les sol·licituds no podrà excedir de sis mesos comptats a partir de la publicació d'aquesta resolució.

3. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre.

4. Les resolucions de concessió seran motivades i determinaran, a més de l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció concedida, la duració i la quantia concedida.

5. A la resolució de concessió s'acompanyarà la designació per la Direcció del Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació del personal tècnic de formació que actuarà d'enllaç entre l'entitat i LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

6. Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i contra aquestes podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, d'acord amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 8, apartat 3, així com en l'article 46, apartat 1, ambdós de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.



Huité. Mitjà de notificació o publicació dels tràmits a emplenar en el procediment

1. Les notificacions es practicaran preferentment per mitjans electrònics i, en tot cas, quan l'interessat resulte obligat a rebre-les per aquesta via.

Amb independència del mitjà utilitzat, les notificacions seran vàlides sempre que permeten tindre'n constància de l'enviament o posada a disposició, de la recepció o accés per l'interessat o el seu representant, de les seues dates i hores, del contingut íntegre i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari d'aquesta. L'acreditació de la notificació efectuada s'haurà d'incorporar a l'expedient.

Amb independència que la notificació es realitze en paper o per mitjans electrònics, les administracions públiques enviaran un avís al dispositiu electrònic i/o a l'adreça de correu electrònic de l'interessat que aquest haja comunicat, en què se l'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica de l'Administració o organisme corresponent, o en l'adreça electrònica habilitada única. La falta de pràctica d'aquest avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. En el supòsit que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició, després de la resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. D'acord amb el que es preveu en l'article 73 de la mateixa llei, quan en qualsevol moment es considere que algun dels actes dels interessats no reuneix els requisits necessaris, l'Administració li ho farà saber i li concedirà un termini de deu dies per a formalitzar-lo.



Quant als interessats que no atenguen el requeriment, es podrà considerar que han perdut el dret al tràmit corresponent; no obstant això, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produïra abans o dins del dia en què es notifique la resolució en la qual es considere transcorregut el termini.



Nové. Renúncies

En cas de renúncies a subvencions concedides, es podrà proposar la concessió per ordre de la puntuació obtinguda en la fase de valoració de la corresponent província, si és el cas, d'aquelles sol·licituds que van obtindre suficient puntuació per a ser concedides i no ho van ser perquè no hi havia crèdit per a la seua concessió.



Desé. Termini de presentació de la sol·licitud de bestreta i ingrés de romanents

1. En aplicació del que es preveu en l'article 30.4 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional desena de l'esmentada Llei 30/2015, de 9 de setembre, en el cas d'ajudes dirigides a l'Administració General de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, així com les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, es podrà anticipar fins al 90 per cent de la subvenció concedida, després de la sol·licitud prèvia, que haurà de presentar-se una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa.

2. Les entitats no incloses en el paràgraf anterior, d'acord amb el que es preveu en el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es podrà avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 per cent de l'import concedit i fins a un 35 per cent addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa.

3. En qualsevol dels casos previstos en els dos apartats anteriors, llevat dels supòsits d'exempció d'aquesta obligació legalment establits, s'haurà de presentar prèviament el corresponent aval bancari a favor de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per l'import de la bestreta. Per a això, haurà de disposar d'un compte bancari específic al qual es transferirà l'import de la bestreta. El compte aportat en el document de domiciliació bancària presentat amb la sol·licitud servirà per a aquesta finalitat.

El beneficiari haurà de depositar la garantia en el corresponent servei territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, haurà de ser presentada pel beneficiari en el corresponent servei territorial de formació per a l'ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat.

Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els casos següents:

· Una vegada comprovada de conformitat la justificació adequada de la bestreta.

· Quan s'hagueren reintegrat les quantitats anticipades.

4. D'acord amb el que es preveu en l'article 3.q de les bases reguladores, quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament s'haurà de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

5. Dins del termini de justificació previst en la convocatòria, l'entitat haurà de procedir a l'ingrés dels romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del Banc de Santander a favor de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant el mateix òrgan identificant el número d'expedient.



Onzé. Termini d'inici i finalització de les accions formatives



D'acord amb el que es preveu en l'ordre de bases, els projectes hauran d'iniciar-se abans de l'1 d'octubre de 2020 i finalitzar d'acord amb la duració d'aquests, establida en aquesta convocatòria.



Dotzé. Actualització de mòduls econòmics

D'acord amb el que es preveu en l'article 9 de l'Ordre de bases, per a l'exercici 2020 s'estableixen els mòduls econòmics següents:

Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: 3,83 euros per cada participant i hora.

Mòdul B. Costos de formació i manteniment: 1,07 euros per cada participant i hora.

Mòdul C: salaris de l'alumnat: el salari mínim interprofessional establit l'any en el qual es concedeixen les ajudes, en concepte de salaris de l'alumnat/persona treballadora.



Tretzé. Efectes

La present resolució produirà efectes l'endemà de la seua publicació en el DOGV.



Contra aquest acte, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, d'acord amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 8, apartat 3, així com en l'article 46, apartat 1, ambdós de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.



València, 10 de març de 2020.– El director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web