Ficha docv

Ficha docv









DECRET 27/2020, de 28 de febrer, del Consell, d'aprovació del Reglament d'organització i funcionament del Museu de Belles Arts de Valencia [2020/2476]

(DOGV núm. 8763 de 16.03.2020) Ref. Base de dades 002551/2020




Índex

Capítol 1. Del Museu de Belles Arts de València

Article 1. El Museu de Belles Arts de València

Article 2. Finalitats i funcions del Museu de Belles Arts de València

Article 3. Principis generals d'organització i funcionament del Museu

Article 4. Participació ciutadana en la institució museística

Capítol 2. De l'organització administrativa

Article 5. Dels òrgans del Museu de Belles Arts de València

Secció 1a. Del Patronat del Museu de Belles Arts de València

Article 6. El Patronat i la seua composició

Article 7. Regles generals de funcionament del Patronat

Article 8. Competències del Patronat

Article 9. Règim de les sessions del Patronat

Article 10. De la presidència del Patronat

Article 11. De la secretaria del Patronat

Secció 2a. Dels òrgans consultius i assessors

Article 12. Del Consell Científic

Article 13. De l'assessorament d'experts o especialistes

Capítol 3. De la gestió del Museu de Belles Arts de València

Secció 1a. De la Direcció del Museu

Article 14. Nomenament i provisió de la Direcció del Museu

Article 15. Competències de la Direcció

Secció 2a. De la gestió econòmica i administrativa del Museu

Article 16. De la gerència

Article 17. Del personal del Museu

Disposició derogatòria

Disposició final



L'article 49.1.4a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana atribueix a la Generalitat Valenciana competència exclusiva en matèria de cultura. El Museu de Belles Arts de València, de titularitat estatal i gestió transferida a la Generalitat Valenciana mitjançant el Conveni de 24 de setembre de 1984 (BOE de 19 de gener de 1985), és la primera pinacoteca de la Comunitat Valenciana, tant per l'entitat dels seus fons com per la riquesa i varietat de les col·leccions que custodia. Per la seua especial rellevància i significació, és reconeguda internacionalment com una institució museística de referència, i per això requereix una organització i funcionament que done resposta a les actuals necessitats de la institució. Aquesta regulació estava inclosa fins ara en el Decret 211/1991, d'11 de novembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'estableixen i es regulen els òrgans de gestió del Museu de Belles Arts Sant Pius V de València, amb les modificacions, supressions i addicions introduïdes pel Decret 185/1996, de 2 d'octubre, del Govern Valencià.

Les exigències d'una gestió museística eficient, pròpies d'una societat avançada com és la valenciana i adaptades no solament a les noves necessitats de gestió, sinó a les garanties i tècniques que el nostre ordenament jurídic ha anat incorporant en les últimes dècades, requereixen la definició d'una estructura de govern i gestió àgil per a institucions com el Museu de Belles Arts de València, capaç, al seu torn, de garantir tant la responsabilitat com l'acompliment estrictament professional i qualificat en l'exercici de les funcions que tenen encomanades.



D'acord amb aquestes premisses, a les quals aspira a donar resposta aquest reglament, aquest s'ordena sistemàticament en tres capítols, una disposició derogatòria i una disposició final. El capítol primer reconeix la rellevància i el posicionament del Museu de Belles Arts de València, integrat en el sistema museístic valencià, i al qual s'assignen un ampli conjunt de funcions encaminades a la consecució de l'excel·lència artística i científica. També es recullen les bases que sustenten l'estructura organitzativa i el funcionament del Museu, d'acord amb els principis de participació i transparència en l'actuació administrativa, així com dels principis de col·laboració, cooperació i coordinació administrativa.

El capítol segon dissenya un model d'organització administrativa per al Museu que pretén dotar-lo no sols d'una estructura de govern i gestió dinàmica i eficaç, sinó també plenament professional, per la qual cosa resulta necessari garantir la competència i el mèrit dels seus gestors. El Patronat, màxim òrgan de govern, està compost per la presidència i 24 vocals, seleccionats a partir d'un procés que garanteix, juntament amb la seua competència professional i experiència en el sector, la representativitat de les diferents administracions públiques, especialment de l'Administració general de l'Estat, en condició de titular del Museu, i de la Generalitat en exercici de les competències que ostenta per a la seua gestió, però també dels òrgans representatius de la província i de la ciutat de València, on té seu la institució. Així mateix, es reconeix la importància de la societat civil valenciana i dels especialistes i tècnics vinculats a l'àmbit artístic o social, de manera que queden integrats en el Patronat per tal de garantir tant una major professionalitat com la representativitat d'aquest. Queda així conformat un òrgan plural en què poden veure's representats tots els interessos i sensibilitats implicades en el Museu. En aquest mateix sentit, per tal de dotar l'òrgan de govern de la màxima excel·lència museística, aquest reglament preveu que la presidència del Patronat siga nomenada entre persones de reconegut prestigi nacional i internacional en l'àmbit social i cultural. Finalment, i a l'efecte de reforçar aquestes garanties de gestió professional i de qualitat, element clau per a una institució com el Museu de Belles Arts de València, s'estableix l'existència d'un Consell Científic, que actuarà com a òrgan consultiu i assessor, sense perjudici de la possibilitat de nomenar especialistes o experts per a l'anàlisi o tractament de qüestions o matèries determinades per a les quals es puga considerar necessari acudir a persones alienes a aquest.



El capítol tercer d'aquesta norma es dedica, ja en particular, al funcionament dels òrgans de gestió del Museu, de manera que estableix el règim de nomenament i les competències de la Direcció, la provisió de la qual es durà a terme d'acord amb la legislació en matèria de funció pública. Es preveu que la gestió econòmica quede a càrrec de la gerència, subjecta com és inevitable a les disposicions vigents en matèria d'ocupació pública, igual que la provisió dels llocs de treball del personal de la institució.

Finalment, el reglament conté una disposició derogatòria i una disposició final.

Per tot això, a proposta del conseller d'Educació, Cultura i Esport, en virtut del que es disposa en l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 28 de febrer de 2020,





DECRETE



Capítol I

Del Museu de Belles Arts de València



Article 1. El Museu de Belles Arts de València

1. El Museu de Belles Arts de València, d'ara en avant, el Museu, és un museu de titularitat estatal la gestió del qual correspon a la Generalitat, que serà exercida pel Patronat del Museu, que queda adscrit al departament del Consell amb competències en matèria de cultura.

2. El Museu forma part del Sistema Valencià de Museus i per la seua especial rellevància i significació es reconeix com a institució de referència en la condició de primera pinacoteca de la Comunitat Valenciana.





Article 2. Finalitats i funcions del Museu de Belles Arts de València

1. El Museu dirigirà la seua actuació al coneixement, foment, difusió, ús social i educatiu de la institució amb la finalitat de convertir-se en un espai de coneixement, debat, vincle social i participació de la societat valenciana.

2. Amb caràcter general, i sense perjudici de les disposicions en matèria de museus de titularitat estatal, el Museu té les funcions següents:

a) Realitzar actuacions encaminades a convertir el Museu en un centre de referència nacional i internacional en el coneixement, la comprensió i la difusió de les col·leccions artístiques, en els vessants científic, expositiu i comunicatiu

b) Promoure, i impulsar la projecció internacional del Museu.

c) Donar resposta a la demanda cultural de qualitat dels museus, com a element de competitivitat turística.

d) Garantir la protecció i conservació, i promoure l'enriquiment i les millores dels béns mobles de valor històric que integren el seu patrimoni o que es troben depositats en aquest, especialment els vinculats a la Comunitat Valenciana.

e) Exhibir ordenadament les col·leccions en condicions adequades per a la seua contemplació i estudi.

f) Promoure l'accessibilitat universal a les col·leccions, de manera que es garantisca en tot cas la conservació, documentació i restauració de les obres d'art i la seua preservació per a les generacions futures.

g) Facilitar l'estudi de les col·leccions al personal investigador, sense perjudici de les restriccions que per raó de la conservació dels béns custodiats puguen establir-se.

h) Impulsar el coneixement, la difusió i la comunicació de les obres i la identitat cultural del patrimoni històric del Museu.

i) Prestar els serveis d'assessorament, informació, estudi o dictamen de caràcter científic que li siguen requerits pels òrgans competents de l'Administració general de l'Estat i de la Generalitat, o que es deriven dels convenis o contractes atorgats amb entitats públiques o privades o amb persones físiques, en les condicions i requisits que legalment es determinen.

j) Contribuir a la formació i perfeccionament del personal especialitzat en museologia i museografia per a atendre les necessitats i serveis del Museu.

k) Generar i difondre la investigació museística, a través del desenvolupament de programes d'investigació i l'establiment de relacions de cooperació amb altres museus, universitats, centres d'investigació o institucions culturals nacionals o estrangeres per a afavorir l'intercanvi d'experiències o coneixements, organitzar exposicions temporals i desenvolupar accions conjuntes que puguen contribuir a dur a terme millor les seues respectives finalitats.

l) Impulsar la responsabilitat social corporativa.

m) Contribuir al debat i la reflexió amb el sector professional dels museus.

n) Aconseguir un museu que garantisca la màxima eficiència, eficàcia i sostenibilitat en l'ús dels recursos a través d'una gestió orientada a la qualitat i la innovació.

o) Implementar una estratègia general dels sistemes d'informació i dotar el Museu d'un sistema tecnològic adequat a les necessitats actuals.





Article 3. Principis generals d'organització i funcionament del Museu



1. L'organització i funcionament del Museu es regiran pels principis de participació i transparència, i també pels principis de col·laboració, cooperació i coordinació administrativa.

2. La gestió del Museu, encaminada a l'excel·lència artística i científica, es regirà pels principis d'eficiència, eficàcia i sostenibilitat en l'ús dels recursos.

3. Totes les accions que es desenvolupen en el Museu estaran orientades a la qualitat i la innovació, així com a l'impuls de sistemes de sostenibilitat mediambiental i de responsabilitat social.

4. En el que siga aplicable, tots els òrgans adequaran la seua actuació al Codi de bones pràctiques en la cultura valenciana elaborat i publicat per la conselleria amb competències en matèria de cultura, i, subsidiàriament, al Codi de bones pràctiques que regisca en l'àmbit de l'Administració general de l'Estat, i al codi de deontologia del Consell Internacional dels Museus (ICOM) per als museus.



Article 4. Participació ciutadana en la institució museística

1. S'impulsarà la participació ciutadana mitjançant el foment del voluntariat a través de les associacions d'amics dels museus o entitats de naturalesa similar.

2. Es promourà la formalització de convenis amb les universitats, fundacions i altres institucions de naturalesa similar que permeten la realització de pràctiques professionals i altres activitats científiques, formatives, culturals i de divulgació.





Capítol II

De l'organització administrativa



Article 5. Dels òrgans del Museu de Belles Arts de València

1. Els òrgans de govern i gestió del Museu són el Patronat i la Direcció.

2. A més dels òrgans assessors i consultius a què es refereix la legislació en matèria de patrimoni cultural valencià i museus, el Museu comptarà amb l'assessorament museològic d'un Consell Científic i, en el seu cas, dels experts o especialistes amb els quals es considere necessari comptar amb caràcter puntual per la seua especial qualificació i pertinència per a alguna de les activitats i funcions del Museu.





Secció 1a.

Del Patronat del Museu de Belles Arts de València



Article 6. El Patronat i la seua composició

1. El Patronat és l'òrgan superior de govern del Museu, en el qual recau la màxima responsabilitat de tota la gestió i ostenta, amb caràcter general, les facultats de direcció, control i supervisió d'aquest.



2. El Patronat és un òrgan col·legiat integrat per la presidència i per 24 vocalies, dels quals tres tenen la condició de vicepresidents, amb la distribució següent:

A proposta de la conselleria amb competències en matèria de cultura es designaran 4 vocalies, una de les quals serà la persona titular de l'òrgan superior o directiu amb menor rang, amb competències en matèria de Cultura, que tindrà la consideració de vocal nat i assumirà la Vicepresidència primera del Patronat. En cas que la conselleria amb competències en cultura dispose de diferents òrgans directius amb competències relacionades amb la matèria de cultura, ostentarà la condició de vocal i la Vicepresidència primera la persona titular del centre directiu amb competències en matèria de museus. Així mateix, en el cas que la matèria de cultura no estiga assignada a cap òrgan superior o directiu per sota de la persona titular de la conselleria, el o la titular del departament designarà al o la membre de Patronat que considere oportú, que ostentarà el càrrec de vocal i Vicepresident primer o Vicepresidenta primera del Patronat.

A proposta del ministeri amb competències en cultura es designaran 4 vocalies relacionades amb la cultura, un dels quals assumirà la Vicepresidència segona del Patronat.

La persona que exercisca la presidència de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles tindrà la consideració de vocal nat i assumirà la vicepresidència tercera del Patronat.

En representació de la societat civil valenciana, la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de cultura nomenarà 8 vocalies, dels quals 2 seran proposades per la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles, 1a proposta de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, 1 per cada diputació provincial, 1 a proposta de l'Ajuntament de València i 1a proposta del Consell Valencià de Cultura. Així mateix, nomenarà 7 vocalies de prestigi nacional o internacional en l'àmbit artístic o social, dels quals 2 vocalies ho seran a proposta de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles, 2 vocalies a proposta de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, i 3 vocalies a proposta de la conselleria competent en cultura.

Les vocalies, a excepció de les vocalies nates, exerciran les seues funcions per un període de tres anys a comptar de la data del seu nomenament, i podran ser nomenades novament per a períodes d'igual duració.



Article 7. Regles generals de funcionament del Patronat

1. El Patronat actua en ple i en comissió permanent, i podrà constituir-se en sessions ordinàries o extraordinàries.

2. Integren el Ple del Patronat, a més de la Presidència i les vicepresidències, la totalitat de les vocalies. El Ple podrà constituir en el seu si comissions per a assumptes determinats designant les presidències i vocalies que les formen.

3. La Comissió Permanent del Patronat està composta per la Presidència, les vicepresidències, la persona que ocupa la Direcció del Museu i tres vocalies designades pel Ple.

4. Així mateix, la Presidència del Patronat podrà convidar a assistir a les seues sessions –amb veu, però sense vot– persones especialistes o expertes en aquells casos que es considere necessària la seua participació a fi d'informar o assessorar sobre algun aspecte inclòs en l'ordre del dia, o la presència dels quals s'estime d'interés segons els assumptes que s'hagen de tractar-hi.



Article 8. Competències del Patronat

1. El Ple del Patronat exercirà les competències següents:

a) Definir les directrius generals d'actuació del Museu a proposta de la presidència del Patronat.

b) Aprovar el pla general d'actuació anual del Museu i la memòria de les seues activitats.

c) Aprovar la memòria de la despesa del pressupost del Museu.

d) Dictar instruccions referents a l'organització interna del Museu.



e) Fomentar i impulsar la participació de la societat en l'enriquiment de les col·leccions del Museu i en el manteniment d'aquest.

f) Proposar al ministeri o a la conselleria amb competència en cultura, segons corresponga, l'acceptació de subvencions, aportacions, donacions, herències o llegats a favor del Museu.

g) Proposar les adquisicions d'obres d'art pel Museu i emetre informes sobre aquestes, o, en el seu cas, elevar al ministeri o a la conselleria amb competència en matèria de cultura les propostes d'adquisició, així com les propostes d'acceptar els depòsits en el Museu.

h) Sol·licitar a l'òrgan competent la subscripció de contractes de depòsit d'obres d'art pertanyents a les col·leccions del Museu.

i) Acordar, si és el cas, les modificacions en l'agrupació de les col·leccions existents en el Museu, previ informe de la Direcció.

j) Autoritzar els tractaments de caràcter extraordinari o d'especial importància per a la conservació o restauració de les obres d'art del Museu, previ compliment, si és el cas, del que es disposa en la legislació sobre museus de titularitat estatal.

k) Sol·licitar l'adscripció de béns immobles per al Museu i proposar al ministeri o a la conselleria amb competències en matèria de cultura els projectes d'obres o actuacions sobre aquests.

l) Autoritzar l'exhibició en el Museu d'exposicions temporals organitzades per altres entitats o persones alienes a aquest.

m) Elaborar informes.

n) Designar individualment membres del Ple per a l'acompliment de missions o comeses especials.

o) Requerir, a través de la Direcció, l'enviament de totes les dades, antecedents, informes i estudis que es consideren d'utilitat per al compliment de les seues funcions.

p) Proposar la venda de publicacions i qualsevol altra classe d'objectes relacionats amb les activitats del Museu i que es realitzarà en les instal·lacions del Museu habilitades a l'efecte.

q) Qualsevol altra competència no atribuïda expressament a altres òrgans.

2. La Comissió Permanent exercirà les competències següents:

a) Estudiar, elaborar i informar les propostes que hagen de sotmetre's a l'aprovació del Ple del Patronat.

b) Cuidar-se del compliment, desenvolupament i execució dels acords adoptats pel Patronat.

c) Acordar l'eixida, independentment de la destinació, d'obres artístiques fora de les instal·lacions del Museu o dels locals determinats en els seus respectius contractes de depòsit, i sol·licitar la preceptiva autorització de l'òrgan corresponent, o dels propietaris dels béns exhibits en el Museu, previ informe de la Direcció del Museu. Aquestes eixides tindran en tot cas caràcter temporal.

d) Assumir totes les altres funcions que li siguen encomanades pel Ple del Patronat.

e) Donar compte al Ple del Patronat dels acords adoptats, en tot cas, en l'exercici de les competències anteriors.



Article 9. Règim de les sessions del Patronat

1. Les deliberacions del Patronat seran presidides i dirigides per la Presidència, que comptarà amb vot diriment. Per a la vàlida constitució del Ple, a l'efecte de la celebració de sessions, deliberacions i presa d'acords, es requerirà l'assistència, presencial o a distància en el cas que les condicions de seguretat, privacitat i confidencialitat queden garantides, de la Presidència, la Secretaria i, en el seu cas, de les persones que les suplisquen, i la de la meitat, almenys, dels seus membres. Els acords es prendran per majoria simple d'assistents.

En cas d'absència, vacant o malaltia de la persona titular de la Presidència li substituiran les persones que exercisquen les vicepresidències pel seu ordre.

2. Les sessions ordinàries del Ple se celebraran una vegada a l'any i les de la Comissió Permanent cada tres mesos. Les extraordinàries se celebraran, prèvia convocatòria de la Presidència del Patronat, per iniciativa pròpia o a sol·licitud motivada de la tercera part de vocals.

La persona que exercisca la Direcció del Museu podrà proposar a la presidència, vicepresidències o vocals la convocatòria de sessions extraordinàries.

3. Les convocatòries hauran de fer-se per escrit i amb un mínim de cinc dies d'antelació, excepte en casos d'urgència. La convocatòria urgent haurà de ser notificada amb almenys 48 hores d'antelació, i serà necessari que aquesta urgència siga ratificada a l'inici de la sessió per la majoria dels membres. Llevat que no resulte possible, les convocatòries seran enviades als membres del Patronat a través de mitjans electrònics, i s'hi farà constar l'ordre del dia juntament amb la documentació necessària per a la deliberació quan siga possible, les condicions en què se celebrarà la sessió, el sistema de connexió i, si cal, els llocs en què estiguen disponibles els mitjans tècnics necessaris per a assistir a la reunió i participar-hi.

4. El Patronat es podrà constituir, i podrà convocar i celebrar les seues sessions, adoptar acords i remetre actes tant de manera presencial com a distància. En les sessions que se celebren a distància, els membres que no es troben en la seu del Museu podran participar en la sessió sempre que s'asseguren per mitjans telemàtics els aspectes següents:



a) La identitat dels membres o suplents.

b) El contingut de les seues manifestacions.

c) La interactivitat i la intercomunicació entre les persones membres en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió, així com la seguretat, la privacitat i la confidencialitat. Si abans de cada sessió no queden prou acreditades aquestes garanties, només serà possible l'assistència presencial.



Article 10. De la Presidència del Patronat

1. La Presidència del Patronat del Museu serà nomenada i cessada pel president o presidenta de la Generalitat, a proposta de la persona titular de la conselleria amb competències en cultura, entre persones de reconegut prestigi nacional o internacional en l'àmbit social i cultural.



2. La Presidència tindrà la màxima representació del Museu i exercirà les funcions següents:

a) Convocar, presidir i dirigir les sessions del Patronat, amb l'atribució de vot diriment.

b) Fixar l'ordre del dia de les sessions del Patronat i la proposta dels acords que ha d'adoptar.

c) Representar el Museu en els actes de caràcter institucional.

d) Supervisar les despeses així com l'aprovació, l'adjudicació i la signatura dels contractes de depòsit.

e) Autoritzar per a assistir a les sessions del Patronat, amb veu però sense vot, persones especialistes o expertes en aquells assumptes o matèries determinades en què siga necessària la seua intervenció.

f) Qualsevol altra que el Patronat li encomane.

3. La Presidència del Patronat serà designada per un període de quatre anys i no comportarà retribució.



Article 11. De la Secretaria del Patronat

1. Exercirà la Secretaria del Patronat, amb veu però sense vot, un funcionari o funcionària d'algun dels cossos d'administració general de l'Administració de la Generalitat.

2. Amb caràcter general, la secretaria vetlarà per la legalitat formal i material de les actuacions del Patronat del Museu.

3. La secretaria exercirà les funcions següents:

a) Redactar les actes de les sessions del Ple del Patronat i de la Comissió Permanent.

b) Expedir els certificats dels acords de les sessions del Ple i de la Comissió Permanent, amb el vistiplau de la presidència del Patronat.



c) Preparar, a proposta de la presidència, l'ordre del dia de la convocatòria de les sessions tant del Ple com de la Comissió Permanent.

En el cas d'absència, vacant o malaltia de la persona titular de la Secretaria, es procedirà a la designació d'un altre o una altra funcionària.



Secció 2a.

Dels òrgans consultius i assessors



Article 12. Del Consell Científic

1. El Museu comptarà amb l'assessorament museològic permanent d'un Consell Científic.

2. El Consell Científic estarà integrat per la Direcció del Museu i cinc membres designats per aquesta, a proposta del Patronat, entre persones de reconegut prestigi i trajectòria expertes en el món de l'art.



Els membres exerciran les seues funcions per un període de tres anys a comptar de la data del seu nomenament, i podran ser nomenats novament per a períodes d'igual duració.

3. El Consell Científic és un òrgan amb funcions consultives i li correspon l'assessorament al Patronat en la programació d'exposicions, l'adquisició d'obres d'art, l'acceptació de donacions o cessions i totes aquelles qüestions i matèries que per la seua transcendència així ho aconsellen en funció de les necessitats del Museu.



Article 13. De l'assessorament d'experts o especialistes

1. A proposta del Consell Científic, podrà sol·licitar-se l'assessorament de persones expertes en aquelles qüestions o matèries determinades que, per la seua transcendència, dificultat o singularitat, així ho aconsellen.

2. La presidència del Patronat podrà autoritzar l'assistència de persones expertes o especialistes a les sessions del Consell que versen sobre aquelles qüestions per a les quals s'ha demanat el seu assessorament, amb veu però sense vot.





CAPÍTOL III

De la gestió del Museu de Belles Arts de València



Secció 1a.

De la Direcció del Museu



Article 14. Nomenament i provisió de la Direcció del Museu

l. La persona que ocupe la Direcció del Museu serà nomenada i cessada per la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de cultura, d'acord amb el ministeri amb competències en matèria de cultura, previ informe del Patronat.

La Direcció del Museu serà exercida per personal funcionari de carrera.

2. En el marc de la legislació en matèria de funció pública, la provisió de la Direcció atendrà els principis de mèrit i capacitat, i criteris d'idoneïtat. Es durà a terme mitjançant procediments que garantisquen la publicitat i la concurrència, tenint en compte el Codi de bones pràctiques en la cultura valenciana, elaborat i publicat per la conselleria amb competències en cultura.



Article 15. Funcions de la Direcció

1. Corresponen a la Direcció del Museu, sense perjudici de les funcions reconegudes en la legislació sobre museus de titularitat estatal, les funcions següents:

a) La direcció artística, tècnica i general del Museu i del seu personal, de conformitat amb el que acorde el seu Patronat.

b) L'execució dels acords del Patronat, així com la coordinació, l'impuls i la inspecció dels serveis del Museu.

c) L'elaboració de l'avantprojecte de pressupost del Museu.

d) La proposta al Patronat de la memòria anual d'activitats.

e) La proposta al Patronat de l'adquisició de béns artístics.

f) La redacció i la supervisió dels plans museològics o museogràfics, així com l'actualització i la millora permanent dels fons del Museu i de les seues instal·lacions.

g) L'organització de l'exposició de les col·leccions del Museu, així com la planificació de les exposicions temporals no incloses en el Pla general, o que hagen de celebrar-se en el Museu organitzades per persones o entitats diferents d'aquest, de conformitat amb els acords del Patronat.

h) Informar el Patronat, previ compliment, si és el cas, de les disposicions en matèria de museus de titularitat estatal, sobre les modificacions en l'agrupació i l'ordenació de les col·leccions.

i) L'adopció de les mesures necessàries perquè la protecció del patrimoni artístic del Museu quede garantida, i l'aprovació, prèvia autorització, si és el cas, del Patronat, dels tractaments per a la conservació o la restauració d'obres d'art.

j) Facilitar la conselleria amb competències en matèria de cultura o al ministeri competent totes les dades que li siguen requerides sobre el registre dels béns mobles de caràcter històric del Museu, d'acord amb la legislació de patrimoni cultural.

k) Impulsar els acords de cooperació o col·laboració amb altres museus i institucions afins.

l) Gestionar els programes de desenvolupament i perfeccionament professional que haja aprovat, dissenyat o recomanat el Patronat.

m) Aquelles altres que li encomane o delegue el Patronat per a la gestió del Museu, dins del marc de les seues competències.



Secció 2a.

De la gestió econòmica i administrativa del Museu



Article 16. De la Gerència

1. La gestió administrativa i econòmica del Museu correspondrà a la Gerència, que serà exercida per un funcionari o funcionària d'algun dels cossos d'administració general de l'Administració de la Generalitat, d'acord amb els sistemes de provisió establits en la legislació en matèria de funció pública.



Article 17. Del personal i estructura administrativa del Museu

El personal del Museu estarà constituït per personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.

Per a la selecció i la provisió dels llocs de treball del personal del Museu, es regirà pel que es disposa en la normativa aplicable en matèria de funció pública.

Depenen de la Direcció del Museu les unitats i les seccions d'investigació, conservació i restauració creades o que s'hi creen, així com la gerència del Museu.

Correspon a les unitats d'investigació, conservació i restauració la gestió científica de les activitats de documentació, conservació, consolidació i millores del patrimoni artístic i bibliogràfic del Museu, així com el desenvolupament i l'execució dels programes d'investigació corresponents.

S'habilita la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de cultura per al desenvolupament de l'estructura del nivell administratiu.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Queda derogat el Decret 211/1991, d'11 de novembre, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen i es regulen els òrgans de gestió del Museu de Belles Arts Sant Pius V de València, així com qualsevol altra disposició reglamentària que s'opose al que estableix aquest decret o el contradiga.



DISPOSICIÓ FINAL



S'habilita la persona titular de la conselleria amb competències en cultura per a dictar les disposicions necessàries per al desenvolupament d'aquest decret

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 28 de febrer de 2020



El president de la Generalitat

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Educació, Cultura i Esport

VICENT MARZÀ IBÀÑEZ

Mapa web