Ficha docv

Ficha docv









DECRET 37/2020, de 20 de març, del Consell, sobre funcionament telemàtic dels órgans de govern de l'Administració de la Generalitat [2020/2648]

(DOGV núm. 8768 de 23.03.2020) Ref. Base de dades 002652/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració Funció pública
    Descriptors:
      Temàtics: treball a distància, canvi tecnològic, registre de documents, telemàtica , monografies



DECRET 37/2020, de 20 de març, del Consell, sobre funcionament telemàtic dels órgans de govern de l'Administració de la Generalitat



Des de la configuració dels òrgans de govern de l'Administració de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia, i en la ja llunyana Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, l'evolució de l'estat de la tècnica permet, en un marc segur, la realització de reunions i conferències, i la implantació de processos col·laboratius la utilització dels quals no es va preveure expressament. L'ús d'aquestes eines tecnològiques s'ha estès en la societat i es troba àmpliament arrelat. És oportú, en coherència, adoptar el seu ús en els àmbits de govern amb les necessàries garanties i condicions.



D'altra banda, l'actual situació d'emergència creada per la pandèmia del Covid-19 obliga a adoptar les mesures necessàries per a garantir la viabilitat de l'acció de govern, en els seus diferents nivells, i la seguretat jurídica del procés de presa de decisions.



La disposició final primera de la Llei 5/1983 habilita al Consell per al seu desenvolupament que, en aquest cas, es limita a aspectes d'autorganització, sense afectar el nucli essencial de la configuració del govern, als seus elements constitutius o essencials, o el seu funcionament.



En conseqüència, d'acord amb l'article 28.c) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del president de la Generalitat, prèvia deliberació del Consell, en la reunió del 20 de març de 2020,

DECRETE



Article únic. Funcionament telemàtic dels òrgans de govern de l'Administració de la Generalitat.



1. El Consell, les seues comissions delegades, la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries, i els òrgans col·legiats de govern dels departaments i organitzacions de l'Administració de la Generalitat es reuniran, ordinàriament, de manera presencial.



2. Excepcionalment, quan les circumstàncies així ho aconsellen o en situacions de crisi, la Presidència d'aquests òrgans col·legiats podrà decidir motivadament que es reunisquen, deliberen, adopten acords i aproven actes de manera telemàtica sempre que quede acreditada la identitat de les persones participants, la sessió se celebre en temps real, i es disposen els mitjans necessaris per a garantir el secret o reserva de les deliberacions.



3. En les sessions així convocades, totes o part de les persones integrants d'aquests òrgans, podran assistir a les mateixes telemàticament i la resta de manera presencial, en els mateixos termes regulats en l'apartat anterior.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Mitjans telemàtics

Als efectes regulats en aquest decret es consideren mitjans telemàtics vàlids les audioconferències i videoconferències.

El centre directiu competent en tecnologies de la informació i la comunicació indicarà o proporcionarà els mitjans o les plataformes que, d'acord amb el principi de proporcionalitat i en funció de l'evolució de la tècnica, oferisquen les necessàries garanties d'ús per a aquest propòsit.



Segona. Incidència pressupostària

L'aplicació de les mesures regulades per aquest decret no tindrà cap incidència en la dotació dels capítols de despesa del pressupost de la Generalitat i, en tot cas, serà atesa amb els mitjans personals i materials dels seus departaments.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única.

Queden derogades totes les normes d'igual o inferior rang que contradiguen o s'oposen al que es disposa en aquest decret.

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 20 de març de 2020

El president de la Generalitat

XIMO PUIG I FERRER



Des de la configuració dels òrgans de govern de l'Administració de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia, i en la ja llunyana Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, l'evolució de l'estat de la tècnica permet, en un marc segur, la realització de reunions i conferències, i la implantació de processos col·laboratius la utilització dels quals no es va preveure expressament. L'ús d'aquestes eines tecnològiques s'ha estès en la societat i es troba àmpliament arrelat. És oportú, en coherència, adoptar el seu ús en els àmbits de govern amb les necessàries garanties i condicions.



D'altra banda, l'actual situació d'emergència creada per la pandèmia del Covid-19 obliga a adoptar les mesures necessàries per a garantir la viabilitat de l'acció de govern, en els seus diferents nivells, i la seguretat jurídica del procés de presa de decisions.

La disposició final primera de la Llei 5/1983 habilita al Consell per al seu desenvolupament que, en aquest cas, es limita a aspectes d'autorganització, sense afectar el nucli essencial de la configuració del govern, als seus elements constitutius o essencials, o el seu funcionament.

En conseqüència, d'acord amb l'article 28.c) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del president de la Generalitat, prèvia deliberació del Consell, en la reunió del 20 de març de 2020,



DECRETE



Article únic. Funcionament telemàtic dels òrgans de govern de l'Administració de la Generalitat.

1. El Consell, les seues comissions delegades, la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries, i els òrgans col·legiats de govern dels departaments i organitzacions de l'Administració de la Generalitat es reuniran, ordinàriament, de manera presencial.

2. Excepcionalment, quan les circumstàncies així ho aconsellen o en situacions de crisi, la Presidència d'aquests òrgans col·legiats podrà decidir motivadament que es reunisquen, deliberen, adopten acords i aproven actes de manera telemàtica sempre que quede acreditada la identitat de les persones participants, la sessió se celebre en temps real, i es disposen els mitjans necessaris per a garantir el secret o reserva de les deliberacions.

3. En les sessions així convocades, totes o part de les persones integrants d'aquests òrgans, podran assistir a les mateixes telemàticament i la resta de manera presencial, en els mateixos termes regulats en l'apartat anterior.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Mitjans telemàtics

Als efectes regulats en aquest decret es consideren mitjans telemàtics vàlids les audioconferències i videoconferències.



El centre directiu competent en tecnologies de la informació i la comunicació indicarà o proporcionarà els mitjans o les plataformes que, d'acord amb el principi de proporcionalitat i en funció de l'evolució de la tècnica, oferisquen les necessàries garanties d'ús per a aquest propòsit.



Segona. Incidència pressupostària

L'aplicació de les mesures regulades per aquest decret no tindrà cap incidència en la dotació dels capítols de despesa del pressupost de la Generalitat i, en tot cas, serà atesa amb els mitjans personals i materials dels seus departaments.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única.

Queden derogades totes les normes d'igual o inferior rang que contradiguen o s'oposen al que es disposa en aquest decret.



DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 20 de març de 2020



El president de la Generalitat

XIMO PUIG I FERRER

Mapa web