Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 d'abril de 2020, del director general d'Agricultura Ramaderia i Pesca, per la qual s'estableix la convocatòria per al Pla 2020 de les ajudes destinades a la subscripció d'assegurances agràries del Pla nacional d'assegurances agràries combinades, i per la qual es desenvolupen diversos aspectes relacionats amb l'aplicació de l'ordre de bases per a la concessió de les ajudes a la subscripció d'assegurances agràries per al Pla 2020. [2020/2841]

(DOGV núm. 8790 de 16.04.2020) Ref. Base de dades 003107/2020






El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, estableix que les autoritats competents delegades adoptaran les mesures necessàries per a garantir el proveïment alimentari en els llocs de consum i el funcionament dels serveis dels centres de producció. A més, aquest reial decret determina també la suspensió de terminis administratius per a la tramitació dels procediments de les entitats del sector públic. En la nova redacció donada pel Reial decret 465/2020, de 17 de març, pel qual es modifica el Reial decret 463/2020, es disposa que les entitats del sector públic podran acordar motivadament la continuació d'aquells procediments administratius que siguen indispensables per a la protecció de l'interés general o per al funcionament bàsic dels serveis.



El Reial Decret Llei 10/2020, de 29 de març, pel qual es regula un permís retribuït recuperable per a les persones treballadores per compte d'altri que no presten serveis essencials, amb la finalitat de reduir la mobilitat de la població en el context de la lluita contra la Covid-19, qualifica de sectors essencials els enumerats en el seu annex, en concret, la cadena de proveïment del mercat i els serveis dels centres de producció de bens i serveis de primera necessitat, incloent-hi aliments, begudes, alimentació animal, entre altres. D'aquesta forma, la producció agrícola i ramadera, així com la transformació de productes agraris i la seua comercialització mitjançant la venda minorista al consumidor, formen la cadena de proveïment alimentari l'activitat del qual ha de garantir-se en la situació d'estat d'alarma, la qual cosa implica que ha de mantindre's l'activitat de les explotacions agrícoles i ramaderes com a serveis essencials durant l'estat d'alarma.

Per tant, es considera indispensable per a la protecció de l'interés general i el funcionament bàsic dels serveis la publicació de la convocatòria per al Pla 2020 de les ajudes destinades als agricultors i ramaders per a la subscripció d'assegurances agràries del Pla nacional d'assegurances agràries combinades i per la qual es desenvolupen diversos aspectes relacionats amb l'aplicació de l'ordre de bases per a la concessió de les ajudes a la subscripció d'assegurances agràries per al Pla 2020.

L'Ordre 14/2015, de 23 de març, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua regula les subvencions de la Generalitat Valenciana a la subscripció d'assegurances agràries, del Pla nacional d'assegurances agràries combinades (DOGV 7503, 13 d'abril).

La present resolució de convocatòria per al Pla 2020 de les ajudes destinades a la subscripció d'assegurances agràries conté els percentatges de subvenció tant base com addicionals, la gestió, control i la convocatòria pròpiament dita.

La Comunitat Valenciana té una gran tradició en la contractació de l'Assegurança Agrària. És fonamental disposar d'una política d'assegurances agràries per al manteniment de les rendes dels agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana.

El foment de l'assegurança agrària és, sens dubte, el mitjà que permet, en molts casos, la supervivència dels agricultors i ramaders davant de les adversitats climàtiques. La present resolució de convocatòria fomenta la contractació de les assegurances agràries mantenint l'import destinat pel Consell en l'última convocatòria.

Un any més, en alguns cultius, com l'olivera i l'ametler, i en la ramaderia, l'assegurament no és una pràctica habitual, per la qual cosa és important per a garantir la rendibilitat de les explotacions agràries, secundar amb mesures d'estímul la contractació de les assegurances.

Dins de la política de suport a la qualitat dels productes agroalimentaris, es mantenen les subvencions addicionals, per a les assegurances que emparen produccions incloses en sistemes de protecció de qualitat agroalimentària com: Denominacions d'Origen Protegides (DOP), i Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP). També es mantenen les ajudes a les pòlisses associatives, contractades per entitats associatives.



A l'efecte del que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en la present resolució s'adapten als requisits establits en els articles 27 i 28 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE L193 d'1/7/2014). La informació resumida del règim d'ajudes ha sigut remesa a la Comissió Europea, havent assignat el número de registre de l'ajuda SA.41133.



Per tot això, en virtut del que s'estableix en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell (modificada per la Llei 12/2007, de 20 de març); el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions; el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, sobre la base de les competències establides en el Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell (modificat pel Decret 80/2016 d'1 juliol i pel Decret 181/2018, de 5 d'octubre), pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i en ús de les atribucions conferides en la disposició addicional primera de l'ordre de bases, resolc:



Primer. Percentatges de subvenció

D'acord amb el que s'estableix en l'article 3.3. de l'Ordre 14/2015, de 23 de març, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, reguladora de les subvencions a la subscripció d'Assegurances Agràries Combinades.

1. Per a les pòlisses acollides al Pla 2020 el percentatge de subvenció aplicat exclusivament sobre la prima comercial base neta, la definició de la qual figura en l'annex IV, sense tindre en compte els recàrrecs per sinistralitat elevada, de cada pòlissa subscrita per als mòduls de les diferents línies d'assegurances agrícoles a la Comunitat Valenciana serà el següent:



Mòdul 1: 10 %

Mòdul 2: 20 %

Mòdul 3 i 3M: 25 %

Mòdul P: 25 %

Resta de mòduls: 20 %



2. Sobre els percentatges anteriors s'aplicaran, si escau, els percentatges de les subvencions addicionals següents:

a) 10 % per als titulars de pòlisses en les parcel·les assegurades per al cultiu de què es tracte, inscrites en les denominacions d'origen protegides (d'ara en avant DOP), indicacions geogràfiques protegides (d'ara en avant IGP) i en el Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant CAECV), segons les parcel·les presentades per les entitats de marques de qualitat en el termini d'un mes abans de la data d'inici de la contractació de la línia corresponent.

Les DOP, IGP i CAECV a què fa referència el paràgraf anterior són les següents:

DOP «Vins d'Utiel-Requena»

DOP «Vins Alacant»

DOP «Vins València»

DOP «Raïm de taula embossat Vinalopó»

DOP «Nispros de Callosa d'en Sarrià»

DOP «Xufa de València»

DOP «Carxofa de Benicarló»

DOP «Arròs de València»

DOP «Kaki Ribera del Xúquer»

DOP «Consell Regulador del Cava»

DOP «Oli de la Comunitat Valenciana»

DOP «El Terrerazo»

DOP «Vi de Pago los Balagueses»

DOP «Pago de Tharsis»

DOP «Chozas Carrascal»

DOP «Vera de Estenas»

DOP «Magrana Mollar d'Elx/Magrana d'Elx».

IGP «Vins de la Terra de Castelló»

IGP «Cítrics Valencians»

IGP «Cireres Muntanya d'Alacant»

Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana

b) 10 % per a les pòlisses agrícoles en les quals l'assegurat no declare cap de les característiques que es detalla a continuació: posseir la condició d'agricultor o ramader professional i trobar-se afiliat i cotitzant al Règim Especial de Treballadors Autònoms o en el Règim Especial de la Seguretat Social, ser titular d'explotació prioritària, ser soci d'una organització o agrupació de productors constituïda a l'empara del Reglament (UE) núm. 543/2011, de la Comissió, de 7 de juny, ser jove agricultor/que l'any de contractació de l'assegurança o en algun dels quatre anteriors se li haja concedit l'ajuda a la primera instal·lació en virtut del Reglament (UE) núm. 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre.

c) 20 % per a les pòlisses associatives contractades per entitats associatives d'agricultors i ramaders a les quals s'aplique la subvenció per Entitat Associativa concedida per ENESA, amb les característiques admeses per la Direcció General d'Assegurances i Fons de Pensions, per a l'assegurament conjunt de la producció dels seus socis.

d) 50 % per als cultius d'olivera, cereal, vinya, ametler i cirera en parcel·les de secà.

3. Les subvencions anteriors són compatibles entre si, excepte les del punt b) i c), i s'aplicaran, quan corresponga, sumant l'aplicació dels percentatges anteriorment establits per a cada tram, sempre que no superen els límits establits en l'article 3.1 de l'Ordre 14/2015, de 23 de març, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, reguladora de les subvencions a la subscripció d'assegurances agràries combinades, no podrà ser superior al 65 % del rebut de prima sense tindre en compte els recàrrecs; en el cas que la subvenció superara aquest percentatge, es minorarà en primer lloc la subvenció autonòmica i a continuació l'estatal fins al límit fixat.



4. Línies de ramaderia

La subvenció de les línies de retirada i destrucció d'animals morts, es regularan sobre la base €/cap, conformement a la distribució que figura en l'annex III.

En les línies de bestiar que inclouen garanties de vida i servei de retirada i destrucció d'animals morts en l'explotació, el percentatge de subvenció aplicat al tipus de capital vida, sobre la prima comercial base neta, una vegada deduïdes les bonificacions i descomptes establits en la contractació de l'assegurança i sense tindre en compte els recàrrecs per sinistralitat elevada, serà del 20 %.

La subvenció per al tipus de capital de retirada i destrucció d'animals morts en l'explotació, s'aplicarà sobre la base €/cap, conformement a la distribució establida en l'annex III.

El límit de subvenció determinat per al tipus de capital vida, haurà de tindre en compte que l'import de la subvenció d'ENESA més l'import de la subvenció de la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, del mateix tipus de capital, no pot ser superior al 65 % del rebut de prima sense tindre en compte els recàrrecs per sinistralitat elevada, del tipus de capital vida. En les espècies aqüícoles aquest límit de subvenció no podrà superar el 50 % del rebut de prima, sense tindre en compte els recàrrecs de sinistralitat elevada.

El límit de subvenció determinat per al tipus de capital de retirada i destrucció d'animals morts en l'explotació, haurà de tindre en compte que l'import de la subvenció d'ENESA més l'import de la subvenció de la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, del mateix tipus de capital, no pot ser superior al 87 % del rebut de prima sense tindre en compte els recàrrecs per sinistralitat elevada, del tipus de capital de retirada i destrucció.





Segon. Gestió i control de pòlisses del pla Anual d'assegurances agràries

1. A l'efecte del control de les subvencions, el prenedor de l'assegurança en el cas de pòlisses de contractació col·lectiva o l'assegurat en cas de pòlisses individuals, seran els responsables de les infraccions administratives en matèria de subvencions i estaran subjectes a les sancions regulades en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, havent de controlar:

a) Que els titulars de les pòlisses acrediten amb el seu NIF o CIF segons la seua personalitat jurídica que el nom i cognoms o la raó social és coherent amb el que consta en les pòlisses, estiguen donats d'alta en l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (d'ara en avant AEAT) i no hagen mort amb anterioritat a la formalització de la pòlissa.

b) En el cas de les pòlisses ramaderes comprovar l'existència en el Registre d'Explotacions Ramaderes de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, RERA), dels llibres de registre d'explotació inclosos en aquesta, així com la compatibilitat de l'espècie i del nombre d'animals assegurats, incrementats amb els coeficients de tolerància indicats en l'apartat tercer, punt 1, lletra b, amb el fitxer que a aquest efecte haja facilitat la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, a Agroseguro, SA, o en cas de no-disponibilitat d'aquest fitxer amb el llibre d'explotació del ramader, degudament actualitzat amb una antelació màxima de dos mesos a la formalització de la declaració de l'assegurança, o amb una declaració responsable de l'assegurat conformada per funcionari de l'esmentada conselleria, aportat per l'assegurat, conforme a l'annex I i a l'annex II, amb una antelació màxima de dos mesos a la data de formalització de la declaració de l'assegurança, en el qual figuren les dades corresponents als llibres d'explotació registrats en el RERA amb indicació per a cadascun d'ells de l'espècie i la capacitat registrada.

2. El prenedor conservarà en el seu poder els certificats esmentats en el punt anterior durant un període de quatre anys comptats a partir de 2020, havent-los de presentar a requeriment de la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, per a la verificació de la correcta aplicació de les subvencions.

3. Per al supòsit en què la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, a través de la web destinada a aquest efecte, proporcione als prenedors la possibilitat de verificar el compliment del que s'estableix el punt 1b, no serà necessària l'aportació dels corresponents certificats.

4. La conselleria competent en matèria d'assegurances agràries disposarà de seixanta dies, des de la presentació per registre telemàtic de la liquidació per part d'Agroseguro, SA, per a la comunicació a aquesta de les incidències sorgides com a conseqüència de les comprovacions que s'efectuen. A aquest efecte es podrà realitzar telemàticament en les condicions que acrediten la seua validesa oficial.

Per la seua part, Agroseguro, SA, disposarà de conformitat amb el que es disposa en la clàusula quarta del conveni de col·laboració entre la Conselleria Agricultura, Pesca i Alimentació de la Generalitat Valenciana i l'Agrupació Espanyola d'Entitats Asseguradores de les Assegurances Agràries Combinades, SA, subscrit en data 21 de gener de 2003, del termini de trenta dies naturals des de la notificació per la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries dels fitxers amb les deficiències comunicades, per a l'esmena d'aquestes.

Finalitzat aquest termini sense esmena o sense que aquesta siga l'adequada, Agroseguro, SA, podrà regularitzar els imports de la subvenció imputats a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, d'acord amb les bases del conveni de col·laboració entre la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació de la Generalitat Valenciana i l'Agrupació Espanyola d'Entitats Asseguradores de les Assegurances Agràries Combinades, SA, subscrit en data 21 de gener de 2003.

5. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de la persona interessada, aquestes estaran autoritzades per a obtindre directament les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal, així com les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i amb la Tresoreria de la Seguretat Social.

En cas d'oposar-se al fet que l'administració obtinga directament aquesta informació haurà de presentar el formulari que es troba en el següent enllaç: http://www.gva.es/va/proc15162 (impresos associats).

6. La informació que aporten els assegurats en el moment de la contractació de l'assegurança agrària podrà ser utilitzada per part de l'Administració autonòmica per a l'interés general.



Tercer. Gestió i controls addicionals per a les pòlisses ramaderes

1. Per a les pòlisses ramaderes, la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comprovarà almenys una mostra del deu per cent mitjançant la utilització del RERA, dels següents punts:

a) Que els llibres de registre d'explotació indicats en la pòlissa existeixen en el RERA i estan donats d'alta en el moment de la formalització de la pòlissa.

b) Per als llibres de registre d'explotació que superen el control anterior es verificaran les següents dades:

– La compatibilitat de l'espècie assegurada i la capacitat registrada.



– Que el nombre d'animals assegurats no supera els registrats multiplicats pels següents coeficients:

– 1,45 per a les espècies de bestiar oví caprí

– 1,35 per a les espècies equines i bovins.

– 1,25 per a les gallines i pollastres.

– 1,50 per a la clòtxina

– 1,20 per a la resta d'espècies

2. Per a les pòlisses que no superen el control anterior, la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comunicarà tal circumstància a Agroseguro, SA, i, per tant, al prenedor de la pòlissa a fi que tinga coneixement de l'origen de les incidències i les esmenen, segons siga procedent, en el termini de trenta dies en l'àmbit de les seues competències.



Quart. Gestió i control de la identitat dels assegurats i la seua alta en l'AEAT i inclosos en la base de dades CIAS com a subvencionable



1. Per a totes les pòlisses la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comprovarà que l'assegurat figure d'alta en el fitxer de contribuents de l'AEAT i que el nom o raó social és coherent amb el nom o raó social que per a aquest NIF/CIF consta en l'esmentada AEAT.



2. Per a les pòlisses que no superen el control anterior, la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comunicarà tal circumstància a Agroseguro, SA, i, per tant, al prenedor de la pòlissa a fi que tinga coneixement de l'origen de les incidències i les esmenen segons siga procedent en el termini de trenta dies en l'àmbit de les seues competències.

3. En el cas que l'assegurat estiga de baixa en l'AEAT per defunció esdevinguda amb posterioritat a la formalització de la declaració de l'assegurança, el prenedor haurà de remetre a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries la declaració de l'assegurança i el certificat de defunció de l'assegurat. No seran admissibles les subvencions aplicades amb càrrec a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, de pòlisses en què l'assegurat estiguera ja mort amb antelació a la formalització de la declaració de l'assegurança.

4. En el cas que l'assegurat estiga de baixa en l'AEAT i siga una persona jurídica, el prenedor haurà de presentar davant la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, la declaració d'assegurança i el certificat de baixa expedit per l'AEAT en el qual conste la data i motiu de la baixa. No seran admissibles les subvencions aplicades amb càrrec a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, a pòlisses en què sent l'assegurat persona jurídica o CB, estiguera donat de baixa en l'AEAT amb antelació a la formalització de la declaració de l'assegurança.

5. Tots els interessats que estiguen inclosos en la base de dades per al control integral d'accés a subvencions (CIAS) com a «subvencionables» en la data d'entrada en vigor de l'Assegurança Agrària tindran dret a percebre les subvencions de la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries que els corresponguen, sense perjudici que els siga requerida la documentació que s'estipule per a cadascuna de les subvencions que sol·liciten.



Cinqué. Gestió i control de pòlisses amb parcel·les inscrites en DOP, IGP i CAECV

1. Per al pla 2020, els òrgans competents de les DOP, IGP i CAECV entregaran a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries la documentació (inclòs fitxer electrònic) relativa als DNI/CIF dels titulars inscrits en els seus respectius àmbits competencials i parcel·les corresponents un mes abans de l'inici de la contractació de la línia corresponent.

2. La conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comprovarà en una mostra representativa que el DNI/CIF i parcel·les dels assegurats als quals se'ls concedisca la subvenció addicional per inscripció en DOP, IGP i CAECV figuren en la informació presentada pels òrgans competents, i admetrà al seu càrrec només les subvencions de les pòlisses que superen aqueix control.

3. Per a les pòlisses que no superen el control anterior, la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comunicarà tal circumstància a Agroseguro, SA, i, per tant, al prenedor de la pòlissa a fi que tinga coneixement de l'origen de les incidències i les esmenen segons siga procedent en el termini de trenta dies en l'àmbit de les seues competències.

4. El prenedor només aplicarà subvencions addicionals en concepte de parcel·les inscrites en DOP, IGP o CAECV, quan haja comprovat que les parcel·les assegurades figuren inscrites en la base de dades que l'òrgan competent de la DOP, IGP o CAECV ha expedit i remés amb un mes d'antelació a la data d'inici de la contractació de la línia corresponent a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries i aquesta al seu torn proporcionarà a Agroseguro per al seu control.



Sisé. Controls documentals

La conselleria competent en matèria d'assegurances agràries podrà sol·licitar a Agroseguro, SA, i/o a ENESA la documentació de pòlisses sobre les quals s'aplicarà subvenció per a la comprovació de la veracitat de les dades. Aquests controls es realitzaran mitjançant mostrejos aleatoris o dirigits. Si dels controls i verificacions es detectara la no-procedència de l'aplicació de la subvenció a les pòlisses es recuperaran les quantitats indegudament aplicades mitjançant les regularitzacions o anul·lacions oportunes a través d'Agroseguro, SA, o amb el procediment previst en l'article 10 de l'Ordre 14/2015, de 23 de març, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua per la qual es regulen les subvencions a les assegurances agràries combinades.



Seté. Convocatòria

D'acord amb la Llei de pressupostos per a l'exercici 2020, l'import global màxim fixat per a la resolució d'expedients de la convocatòria de l'exercici 2020, de les ajudes regulades en l'Ordre 14/2015, de 23 de març, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua per la qual es regulen les subvencions a la subscripció d'assegurances agràries del Pla nacional d'assegurances agràries combinades (DOGV núm. 7503 de 13.04.2015), serà el següent:

Aplicació pressupostària: 12.02.01.0000

Programa 714.20, Ordenació i millora de la producció agrària

Capítol 4

Línia S3092

Import global màxim: 24.500.000 €



Huité. Increment pressupostari

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 22, apartat k, de la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, i en relació amb l'article 24 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, els imports abans esmentats tenen el caràcter d'ampliables.



Nové. Informació bàsica en matèria de protecció de dades

Atés que la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries tracta dades de caràcter personal no obtinguts de l'interessat, en compliment del que es preveu en l'article 14 del Reglament general de protecció de dades, s'informa del següent:

Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

Font de la qual procedeixen les dades: les dades provenen de l'entitat Agroseguro, dels òrgans competents de les denominacions d'origen protegides, indicacions geogràfiques protegides, del Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana i de l'Associació d'Usuaris de Casetes de Recollida de Cadàvers d'Animals no Bovins de la Província de Castelló.

Categories de dades: nom i cognoms, DNI/CIF/document identificatiu, adreça (postal i electrònica), signatura, telèfon, edat, sexe i vida laboral. Dades acadèmiques: titulacions. Dades de caràcter patrimonial. Dades bancàries. Dades relacionades amb els documents presentats. Dades de representació.

Exercici de drets: pot fer ús del dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en el següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970.

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, tot interessat tindrà dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.



Desé. Règim de recursos

Contra la present resolució serà procedent el recurs de reposició davant del mateix òrgan que els va dictar, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà d'aquell en què tinga lloc la notificació, de conformitat amb el que s'estableix en el 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Onzé. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor el dia de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i serà aplicable a totes les pòlisses subscrites per al Pla d'assegurances agràries combinades de 2020.



València, 6 d'abril de 2020.– El director general d'Agricultura Ramaderia i Pesca (p. d. Ordre 14/2015, DOGV 7503): Rogelio Llanes Ribas.





ANNEX I

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE CENS RAMADER, I EL SEU RECONEIXEMENT OFICIAL, A L'EFECTE DE LA CONTRACTACIÓ DE L'ASSEGURANÇA DE RECOLLIDA I DESTRUCCIÓ DE CADÀVERS NO BOVINS MORTS EN EXPLOTACIÓ (D'ARA EN AVANT R I D NO BOVINA)



El formulari es troba en el següent enllaç: http://www.gva.es/va/proc15162 (impresos associats)





ANNEX II

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE CENS RAMADER, I EL SEU RECONEIXEMENT OFICIAL, A l'efecte de la CONTRACTACIÓ DE L'ASSEGURANÇA DE RECOLLIDA I DESTRUCCIÓ DE CADÀVERS BOVINS MORTS EN EXPLOTACIÓ (d'ara en avant R i D bovina)



El formulari es troba en el següent enllaç: http://www.gva.es/va/proc15162 (impresos associats)















ANNEX IV

Definicions



Prima comercial base neta. És la suma de la prima de risc recarregada i de les despeses de gestió d'Agroseguro, una vegada deduïdes les bonificacions i descomptes, i sense tindre en compte els recàrrecs per sinistralitat elevada.

Prima de risc recarregada. És la prima de risc neta més la prima de reassegurança del consorci i més el recàrrec de seguretat.

Prima de risc neta. És la prima base més les despeses de prestacions.

Mapa web